GRY-Online.pl --> Archiwum Forum

Aster 'lekko' żeruje na klientach, a raczej przycina w c...

30.12.2007
00:35
[1]

stanson_ [ Szeryf ]

Aster 'lekko' żeruje na klientach, a raczej przycina w c...

OK, najpierw wstęp:
Otóż jestem ich klientem od 6 lat, mam u nich kablówkę i Internet, obecnie po stopniowych podwyżkach kosztuje mnie to 182zł z groszami miesięcznie. Dziś wpadłem do kumpla, który niedawno się wprowadził 2 ulice obok mnie, założył sobie Net i jak się okazało, płaci miesięcznie ok. 120zł. Łącze identyczne, czyli TwójDom (6Mb/s) + te same kanały w kablówce. Zainteresowało mnie to - było jeszcze przed 23, więc zadzwoniłem na infolinię Aster. Oto treść rozmowy:

- ‹ja› - Dzień dobry, chciałem się dowiedzieć dlaczego będąc klientem od 6 lat w Państwa firmie płacę więcej za usługę niż kolega, który jest nowym abonentem
- ‹aster› - Poproszę adres, itp (dane) - ... Ile pan płaci?
- ‹j› - 182 zł miesięcznie
- ‹a› - A kolega? [przyznam, że tu mnie zamurowało po raz pierwszy]
- ‹j› - 120 zł miesięcznie
- ‹a› ... (pol minuty ciszy) - Proszę pana, wyślemy panu pocztą aneks do umowy i będzie pan płacił tyle co kolega
- ‹j› (totalnie zaskoczony i zdezorientowany, pół minuty ciszy) - Yyyy, i to wszystko?
- ‹a› - tak, to wszystko.
- ‹J› - a czemu teraz się o tym dowiaduję, do tego po telefonie który wykonałem w tej sprawie do państwa?
- ‹a› - przykro mi, że w tej sprawie nikt się z panem nie skontaktował.

Reszta to dziękuję i do widzenia, bo mi szczerze mówiąc mowę odjęło.
Zastanawiam się ile miesięcy przepłacałem o te 60zł. Jakimś dziwnym trafem nie raczono mnie w comiesięcznej korespondencji zawierającej fakturę poinformować o ewentualnej możliwości obniżki kosztów. Interesujące. Fajna firma.

30.12.2007
00:39
smile
[2]

Arxel [ Legend ]

Zastanawiam się ile miesięcy przepłacałem o te 60zł

Lepiej dla Ciebie, jeśli się tego nie dowiesz :D

30.12.2007
00:40
smile
[3]

Jamkonorek [ Hendrix & Slash ]

Aster "lekko" żeruje na klientach, a raczej przycina w c...
Udało Ci się tematem przyciągnąć mnie ;)

To nie fair z ich strony ... Ja narzęście w Toya'i nie miałem tekich problemów

30.12.2007
00:41
[4]

_SebuL_ [ Pretorianin ]

...dlatego chello:D place 70 zl i mam 2 mbit

30.12.2007
00:41
smile
[5]

meryphillia [ Forever Psychedelic ]

He he.

Ja ostatnio pytałem sie nieco dokładniej o zakres usługi związanej z darmowymi 300mb na strone www, które ma do rozdysponowania każdy z klientów.
Pytałem o właściwości serwera FTP, ograniczenia, wspieranie MySQL i tym podobne bzdety oczekując jakieś fachowej i dokładnej odpowiedzi.
Oto co dostałem w emailu od osoby z aster:

"Wyjaśniamy, że może Pan przesłać zawartość strony na miejsce, które posiada
Pan na naszym serwerze, jednak musi to być strona w html.
Dodatkowo informujemy, że ASTER nie przechowuje obcych domen na swoich
serwerach - udostępniamy adres w domenie strony.aster.pl. Jeśli chciałby
Pan, aby strona była umieszczona na naszym serwerze proponujemy wykupić
hosting dla własnej domeny i przekierować ją na adres tej, którą będzie miał
Pan w Aster. Realizacja takiej operacji jest w gestii Klienta, ponieważ
ASTER nie oferuje usług w tym zakresie."


;D

30.12.2007
00:48
[6]

Randone [ Generaďż˝ ]

tak, tak
przysla aneks z umowa na 24 miesiace
a za 2 lata ten net bedzie wart pewnie jakies 50 pln

tez mialem identyczna sytuacje
nie podpisalem

i tak rezygnuje z tv Aster na rzecz n-ki

30.12.2007
00:53
smile
[7]

master53 [ Senator ]

stanson --> U mnie w domu jest identyczna sytuacja z Asterem. Ten sam pakiet i ta sama cena, a kablówkę mam u nich bagatela od 10 lat. Kolega założył sobie internet i też z tego co pamiętam z 5 dyszek mniej płacił. Jeszcze nie spotkałem się z firmą, która tak "szanuje" klientów wykupujących ich usługi od lat. Dzięki za info. W poniedziałek dzwonię do nich.

30.12.2007
00:59
[8]

volve16 [ Manager ]

stanson_-->> Ta, to Ty się ciesz, że chociaż możesz zmienić na tańszy net. W UPC są dopiero jaja. Jeśli chodzi o net to jestem posiadaczem chello juz od 2 lat(o kablówce nie wspominam, bo jest to okres zapewne z 10 jak nie wiecej lat) i ani razu nie doświadczyłem jakiejkolwiek promocji. Wszystkie promocje są dla nowych użytkowników. No ale to to nic. Obecnie chello light zwiększyło prędkość do 4 mb, a easy do 2 mb. I obecnie ja płacząc za chello light 89 zł mam prędkość chello easy :/ Niestety zmiana prędkości dotyczy tylko nowych klientów oraz tych, co mają umowę na czas nieokreślony :/

30.12.2007
01:00
[9]

Faolan [ Człowiek Wilk ]

Jaka kablówka z tych większych by to nie była (Aster / UPC), jest tak samo. W podsyłanych aneksach, podpisywanych umowach jest zazwyczaj mały paragrafik, w którym jest napisane, że po rozwiązaniu umowy na czas określony jest ona automatycznie zawiązywana na kolejny okres na takich samych zasadach. Podpisałeś... - to zazwyczaj nic z tym nie możesz zrobić. Nie podpisałeś, to raczej nie masz też kablówki i internetu od tego dostawcy.

30.12.2007
01:01
[10]

Paudyn [ Kwisatz Haderach ]

Miałeś zapewne starą umowę na czas nieokreślony, tak jak ja. Też byłem ich klientem od blisko 6 lat i sam musiałem zadzwonić, aby wykłócić się o obniżkę. Dopiero, gdy zagroziłem odejściem, obniżyli mi do takiego poziomu, jak chciałem, czyli 149PLN (net+kabel+canalplus). Niestety aneks wciąż nie nadchodził i kiedy po trzecim telefonie moja skrzynka odbiorcza wciąż milczała, wysłałem im po prostu faksem wniosek o rozwiązanie umowy. Rzecz jasna następnego dnia mail z aneksem wpłynął z samego rana, ale odpisałem, że teraz to mam ich gdzieś i przenoszę się do Chello :o)

30.12.2007
01:03
[11]

stanson_ [ Szeryf ]

W podsyłanych aneksach, podpisywanych umowach jest zazwyczaj mały paragrafik, w którym jest napisane, że po rozwiązaniu umowy na czas określony jest ona automatycznie zawiązywana na kolejny okres na takich samych zasadach. Podpisałeś... - to zazwyczaj nic z tym nie możesz zrobić.

Sorry, ale to nie jest obowiązkowe państwowo OC za samochód. To "troszkę" inny rodzaj usługi. Mozna by chyba przypomnieć o korzystniejszej możliwości, chociażby przy okazji wysyłania comiesięcznej faktury.


Skoro stałych (starych) klientów mają w dupie, to ciekawe jak potraktują w najbliższej przyszłości tych nowych.

30.12.2007
01:11
smile
[12]

MatteoDA [ Generaďż˝ ]

Właśnie dlatego podziękuje Aster już niedługo :-)
Osiem lat (OSIEM LAT!) prowadziłem rozmowy z Aster na temat podłączenia
u mnie internetu - najpierw "za pół roku", następnie "za rok", aż w końcu
postanowili zrobić 'modernizację sieci' w moim budynku (centrum Warszawy).

Jak mi rzucili propozycję cenową to myślałem, że padne ze śmiechu...
Wziąłem Neostradę i bardzo sobie chwalę :)))

'Najlepsza' i tak jest kablówka, która praktycznie przestała się rozwijać
(nowe kanały są tylko w ich 'cudnym pakiecie cyfrowym', który mogę zamówić
jako opcję - !!! - do normalnej kablówki... tylko po co mi dublowanie kanałów?!).
Chwilę jeszcze poczekam i biorę N... Nareszcie.

30.12.2007
01:13
[13]

Faolan [ Człowiek Wilk ]

Tak samo, jak starych... A już się nie będę rozpisywał jakie są batalie, jak chce się z nimi zerwać umowę.

Widzisz Szeryfie na tym właśnie polega rynek dostawców internetu - głaskają Cię, kiedy pozyskują (oj pamiętam, jak mi nie przyjechał monter - to od razu chcieli podesłać następnego), a jak już jesteś związany umową to możesz liczyć na totalną olewkę ciepłym moczem (tutaj inny przykład - jak się przeprowadzałem to nie mogłem się przez miesiąc doprosić przeniesienia sygnału - bo: montera nie było wolnego, bo zmieniali bazę danych, bo mieli problemy po zmianie bazy itp. itd.).

30.12.2007
01:15
[14]

stanson_ [ Szeryf ]

Może jestem przewrażliwiony, bo gdybym, z niewiadomych przyczyn, tak potraktował swojego klienta Toyoty, jak potraktowano mnie w Aster - to nie miałbym ochoty wstawać następnego dnia rano do pracy.

30.12.2007
01:24
[15]

volve16 [ Manager ]

stanson-->> Jakbyś jakiegoś klienta tak potraktował u siebie to zapewne nie miałbyś po co wstawać następnego dnia do pracy :P No ale tak to jest, w branży moto jest bardzo duża konkurencja i tam trzeba dbać cały czas o klienta. W branży telekomunikacyjnej(w przypadku sieci komórkowych) też jest w miarę duża, aktywna konkurencja i podobnie w większości przypadków operatorzy dbają o klienta. A jeśli chodzi o dostawców netu, to tak naprawdę liczacymi się firmami obecnie są: TP, UPC i w niektórych rejonach Aster. I niestety firmy te są raczej mało aktywne jeśli chodzi o promocje itp. Przydałaby się jeszcze jedna firma któraby namieszała na rynku ;)

30.12.2007
01:26
[16]

Promyk [ moonshine ]

stanson - miałbyś chyba nawet spore szanse nie mieć po co wstawać...

30.12.2007
01:27
[17]

Paul12 [ Buja ]

Dlatego jak się z providerem podpisuje umowę na czas nieokreślony to trzeba na bierząco sprawdzać czy ceny nie spadły albo nie ma jakichś promocji - i zmieniać oferty tudzież podpisywać jakieś aneksy.

30.12.2007
01:31
smile
[18]

Loon [ Panicz ]

To i tak dość miłe z ich strony, że zmienili Ci taryfę opłat. Jest w Polsce masa takich film, u których musiałbyś płacić śmiesznie wysokie stawki za śmiesznie słabą jakość usług :). Pamiętam jak swego czasu musiałem 2 lata płacić za net 512 tyle, ile warte było już 2048, a umowy nie dalo sie nijak zmienic...

30.12.2007
01:39
[19]

xywex [ mlask mlask! ]

Widzę że jestem w identycznej sytuacji. No to będą mieli telefon od niezadowolonego klienta w poniedziałek.

Czy ktoś z Was miał doczynienia z taką kablówką jak Spray?

30.12.2007
01:45
[20]

blood [ Killing Is My Business ]

Mialem dokladnie tak samo jak Loon. Telekomunikacja Polska pozdrawia.

30.12.2007
08:10
[21]

Belert [ Senator ]

i tak dobrze ze ci zmienli.Ale cena dosc szokujaca szczerze mowiac .Placiles 182 zeta i nie szukales nic tanszego???
A co do zmian operatora to lepiej sie nie spieszyc.
Mielismy abonament w tp darmowe wieczory i weekendy kosztowalo to kolo 120-130 zeta.Po dlugich jeczeniach zony i jej przyjaciolki zmienilismy na tele2.I bylo super rachunki kolo 90-100.Az nagle przyszedl rachunek za 180 zeta ja za sluchawke i okazalo sie ze system nie wlaczyl darmowych minut.I naliczal za wszystkie jak leci.
1 reklamacja odrzucona !!
2 reklamacja przyjeta : prosze sie nie martwic wysylamy juz fakture korygujaca i ciiisza przez ponad 2 tyg.
za to przyszla faktura na 150 zeta nastepna i tez bez wlaczonych darmowych minut.
Wszystko przez telefon mile panie z obslugi przepraszaja a ja juz nie wiem mam bulic podwyzszone rachunki?Nawet nie ma gdzie pojsc i kogos opieprzyć.
Wkurzylem sie ale nie na tyle zeby wrocic do tepsy.To napewno.Czekam.

30.12.2007
08:22
[22]

Vader [ Legend ]

Niestety, prawda jest taka, że najbardziej klienta nie szanują providierzy internetowi oraz inne firmy informatyczne. Ale Ci pierwsi w szczegolnosci.

30.12.2007
08:45
smile
[23]

jamkgh_rev02 [ Generaďż˝ ]

Ta i operatorzy gsm, orange ftw.
Siedzisz u nich 5 lat, płacisz regularnie rachunki po 100-140zł, idziesz podpisać aneks, a oni tobie proponuja gorsze warunki niż dla pierwszego lepszego kowalskiego z ulicy który ma zamiar zwiazac sie nowa umowa. :D
W dodatku kowalski za telefon xy płaci 1zł, a ty za ten sam telefon 399zł

30.12.2007
09:02
[24]

polak111 [ T42 ]

Miałem internet w Aster(początkowo 128kbit/s, potem 512kbit/s), kablówkę oraz telefon. Za wszystko mój ojciec płacił chyba ze 150 zł ( to było to ze 2-3 lata temu ;)). Kiedy miałem neta 512 transfer był żałosny, bo ok 16 - 30 kb/s. Niby w nocy miał być podwojony. Ok, był, ale tylko o 02.00 w nocy mogłem pobierać z prędkością normalną. Sam internet chodził żałośnie. Były bardzo częste awarie. Przeczekaliśmy do końca umowy i jak najszybciej przesiedliśmy się do sieci osiedlowej, z której cała moja rodzina jest bardzo zadowolona.

30.12.2007
09:36
smile
[25]

ronn [ moralizator ]

JMDI jest najlepsze :)

4/4 i 8/8 w nocy, 3 zewnetrzne IPeki i 79zl miesiecznie :) (oczywiscie brak limitow na dane i komputery)

30.12.2007
09:37
[26]

jojko999 [ Generaďż˝ ]

nie tylko aster tak robi.

Wprowadzają różnego rodzaju promocje i kto się nie zorientuje to jej nie ma.

Ja mam internet w vectrze i było tak samo, płaciłem 60PLN za sam internet a po podpisaniu promocji mam 19.90 za to samo.

Podobnie jest z telefonią komórkową, szczególnie z prepaidami; wbij jakiś kod i X minut za free, kto nie wbił ten nie ma.

30.12.2007
09:52
[27]

Axl2000 [ Hohner ]

stanson - a co bys proponował mi czyli osobie co placi 182zł a powinna placic 120zł ? Ale za to nie ma zadnego znajomego co placi 120zł...?

30.12.2007
10:34
smile
[28]

PUNISHER & HITMAN [ Konsul ]

Niech ci teraz to 60 zł na fakturkach odbijają co będziesz teraz dostawał z Neostradą tak było i nam nie przychodziły fakturki przez dwa miesiące a na trzecim odbili reszte zadzwoń do nich i to jakoś obgadaj powodzonka

30.12.2007
10:40
smile
[29]

Fett [ Avatar ]

Podobne jajca robili Cyfra +. Stary klientow ma głęboko głęboko w dupsku. Jestem ich klientem od bodajże 12 lat (na poczatku była to WizjaTV), a abonament płace wysoki bo mam pełen pakiet HBO Canal+ wszystkimi discovery etc. I po tych 12 latach, ja mam takie same warunki umowy jak 12 lat temu podczas gdy nowi klienci non stop dostają jakieś gratisy, zniżki, promocje. Po wykonaniu do nich telefonu dostałem propozycję wymiany "złotych plusów" na 2 miesiące darmowego HBO... Śmiech na sali

jamkgh_rev02 - pieprzysz farmazony z tym Orange. Przez dwa lata płaciłem rachunki po około 100zł. Po podpisaniu nowej umowy na następne półtorej roku umowy obniżyli mi rachunek do 40zł, dostałem 300 darmowych minut do wszystkich sieci i 3 darmowe numery :|

30.12.2007
11:18
[30]

MientusPL [ Konsul ]

Fett ma 100% racji jeżeli chodzi o Cyfrę+. Jestem ich klientem od 7 lat i płacę ponad 150zł i nie dostaję żadnych zniżek ani promocji a nowi mają całe tony pakietów gratisowych.

30.12.2007
11:23
[31]

Anima [ Pretorianin ]

W moim przypadku Aster sam obniżył cenę. Za 6MB/s płacę 129 brutto. Jakiś czas temu (rok, czy coś w tym stylu) było to około 150 brutto.
Jestem ich klientem właściwie od samego początku i zawsze, gdy były jakieś zmiany w cenach byłem o tym informowany.

Jedyne, na co narzekam to awaryjność Astera... od jakiegoś czasu nie było żadnych przerw w sygnale, ale zdarzały się miesiące, że średnio raz w tygodniu mieli awarię, która trwała po kilka godzin.

30.12.2007
11:36
[32]

Robi27 [ Mes que un club ]

Tez na Cyfre jestem wk.... place im za usługi od 10 lat i maja mnie w powazaniu, zero programu lojalnościowego, wszyscy nowi maja lepsze warunki. Ale oni bardzo dobrze o tym wiedzą i nie zamierzaja z tym nic robic.
Jedyne sposób, to rozwiązać umowe (przez 3 miechy zejsc na najniższy poziom opłat) i podpisac nowa umowe. Chociaz nowy dekoder dostane, bo rzęcha z czasów Wizji jeszsze mam.

Wniosek plynie z tego jeden - konkurencja na tych rynkach jest za słaba

30.12.2007
11:40
[33]

D:-->K@jon<--:D [ Żubr z puszczy ]

Fett, mientus ->> I dalej sie telepiecie z cyfra +? Zmiencie na Nke, wg mnie po porownaniu oferty maja najlepsze ceny. No i "starym" klientom dodaja nowe kanaly, jak dodaja.

30.12.2007
11:42
[34]

Mortan [ ]

D:-->K@jon<--:D ---> A na N-ce masz C+sport ? :] Jak dla mnie Canal+ ma sens tylko dla sportu, reszta jest wszedzie taka sama.

30.12.2007
11:47
[35]

Robi27 [ Mes que un club ]

Mortan--> i tylko dlatego skazany jestem na Cyfre ;)

30.12.2007
11:47
[36]

sebekg [ Brzusio Pepusiowaty ]

a za jakie zlacze ? bo ja place za internet i kablowke 167zl :/

30.12.2007
11:50
[37]

D:-->K@jon<--:D [ Żubr z puszczy ]

no nie ma ;) No Nka niema jakis super programow sportowych, pewnie w przyszloscii sie poprawi.
Ja sie wypowiadalem tak ogolnie w kwestiach cenowych. Jak poszedlem sie dowiedywac ofert i w cyfrze albo polsacie (nie pamietam juz) zeby korzystac z 2 kanalow HD musialem miec jakis pakiet premium i wykupic pakiet canal+ i jeszcze dodatkowo placic za te HD razem kolo 90zl to podziekowalem.

30.12.2007
15:49
[38]

Dryf Wiatrów Zachodnich [ Pretorianin ]

UPne, niech inni poczytaja.

30.12.2007
16:09
[39]

graf_0 [ Nożownik ]

Ja mam doświadczenia z obu stron barykady.

Jako klient UPC nie mam problemów z wytargowaniem lepszych warunków umowy - aktualnie jest to 4Mb za 70zł, z kablówką 118zł. Oczywiście zniżki czy zwiększenia parametrów nikt mi nie proponował - trzeba zadzwonić, w ramach standardowo uznanej procedury postraszyć odejściem do konkurencji i czekać na propozycję konsultanta.

A teraz z drugiej strony.
Pracowałem w BOK'u firmy hostingowej i sytuacja wyglądała następująco - na wejściu każdy klient dostaje rabat 50%, co oznacza że po roku praktycznie nie ma szans na zniżkę. W kolejnych latach szansa na rabat zależała od wykorzystania usługi - im większe tym ewentualny rabat niższy.
Z tym że nikt nie dzwonił do stałych klientów z pytaniem czy chcieliby rabat, mieli standardowy program lojalnościowy i tylko jak sami zadzwonili to mieli szansę na coś więcej.
No, był jeszcze jeden parametr - aktualny humor konsultanta - jak klient źle trafił to miał pecha :)

30.12.2007
16:16
smile
[40]

Apocaliptiq [ Mr Everything ]

Cóż, ja zakładając internet - 56kbps płacę 110zł mc. Do tego mam pakiet 50 darmowych smsów(!):P
Gdybym złożył zamówienie dwa tygodnie później płaciłbym już 60zł. Jednak takiego aneksu jak Ty dostać nie mogę. Teraz jak kończy mi się umowa mogę ją zmodyfikować i płacić 60 zł/mc.

Teraz pytanie:
Aster udostępnia Ci internet. Jest to internet satelitarny? Jeżeli tak to czy jest dwukierunkowy i czy mógłbyś podać ich cennik?

edit: ok, już wiem wszystko.

07.01.2008
14:23
[41]

Dryf Wiatrów Zachodnich [ Pretorianin ]

Podbije, moze ktos oszczedzi nieco kasy dzieki temu.

© 2000-2024 GRY-OnLine S.A.