
adi-27 [ Pretorianin ]
| 3ds max|
potrzebuje małej ,a może dużej pomocy... z 3d
1. jeżeli mam już model (texture=jednostki do gry) w programie ,są animacje itd. : Jak nałożyc na to texture, czy obrazek jepg ...?
2. jak potem zapisac ? poniewaz ,ja otwieram pliki dzięki scrpt-owi ... żebym mógl otwierac .pba...
prosze o pomoc i wyrozumiałosc... xD
lOl

Apocaliptiq [ Mr Everything ]
Cóż, ekspertem w dziedzinie 3ds maxa nie jestem ale doceniam to że się wziąłeś ;P
Jak chcesz nałożyć teksturę wybierasz bryłę i wciskasz m. Tam musisz popatrzeć w opcjach co i jak. Masz sześć kul no i edytujesz sobie jedną z nich. Jak chcesz żeby efekt był widoczny na ekranie to klikasz ikonkę takiej małej niebieskiej kulki ze strzałką skierowaną do jakiegoś białego pudełeczka. Znajduje się ona tuż pod tymi sześcioma kulkami. Co do zapisania to:
Co do drugiego pytania nie do końca je rozumiem. Masz albo File - save as(jako projekt 3dsmax = jakbyś chciał potem edytować) albo file - export. Ew. jeszcze masz podczas Renderowania --> rendering - render - render(opcja na samym dole po prawo w nowo otwartym oknie. I jak Ci wyrenderuje to pierwszą na samej górze po lewej stronie klikasz. I Ci zapisuje do jpg albo co tam sobie wybierzesz.

Apocaliptiq [ Mr Everything ]
Edit się skończył.
mam! Jak wciśniesz "m" to pod tą ikonką co Ci opisałem masz Self-Illuminatior, obok taki pisak i zaraz wysuwaną listę. Po prawo masz przycisk - klikasz na niego. Browse From ustawione na "New" a ostatnia opcja na dole na "All" I z listy masz drugie od góry "Bitmap". Klikasz to i wybierasz zdjęcie. A potem renderujesz :) Miłej zabawy.
Btw:
--> ciekawe Video Tutoriale
adi-27 [ Pretorianin ]
FAJNIE! że tylko moge "renderowac" niewiem nawet po co mi to... ja chce nałożyc texture w programie i edytowac model, za pomocą vertexów (przestawianiem ich) a jak nie nałoży textury (będie piękny model w kolorze np. niebieskim ) to mi się nie zapisuje, znaczy ma 1kb ...

Apocaliptiq [ Mr Everything ]
Trochę chaotycznie to opisałeś. Zupełnie nie rozumiem w czym problem i co chcesz zrobić.
IIIoIII [ Chor��y ]
Wez sie chlopie sprez i postaraj sie to napisac po polsku. To pomoge.
Textury sie nie zapisuja w modelu. Mozesz na model nalozyc takowe ale max je pobiera z osobnych plikow. Calosc mozesz zapisac jako scene, wtedy bedziesz mial to "razem", ale pliki z teksturami i tak sa potrzebne. Ogolnie jesli masz model i chcesz do niego zrobic tekstury to musisz go zmapowac. Jak bedziesz mial mape UV, co po kilku tygodniach przerabiania tutkow powinno ci jako tako wyjsc to wtedy mozesz na mapie namalowac teksture, np w photoshopie, a nastenie nalozyc ja na model.
Jeyeli masy model i teksture w oddzielnych plikach czyli np model w formacie .obj teksture np w .jpg
to:
-import modelu do sceny
-dodanie modyfikatora uv map, zeby sprawdzic jak to wyglada i czy wszysko pasi
-w edytorze materialow tworzysz nowy material
-w kanale diffuse tego materialu wybierasz bitmap
-z menu wybierasz ta swoja teksturke
-ustawiasz uv channel prawdopodobnie na 1 (sprawdz w uv map)
-nastepnie przeciagasz material na model
adi-27 [ Pretorianin ]
właśnie ... Ja sam niewiem? xD może ja się kompletnie na tym nie znam, ale mam chęci i ambicje
to może napisz mi co to jest renderowanie... albo jak nałożyc texture w programie bo tym sposobem tymi 6 kulkami to nie idzie... nie ma jednego przycisku
niewiem może cos screen pomoze... albo napisz jutro na 7852846 <---GG ok. 10:oo
IIIoIII [ Chor��y ]
dobra, do screena
w material editorze masz tam taki guziczek wyboruu rodzaju materialy (na screenie ten z napisem bitmap) kliknij na to i wybierz standard
potem znajdz w zakladce napis diffuse obok niego bedzie szary prostokat, a dalej szary kwadracik, kliknij ten szary kwadracik, wyswietli ci sie to menu ktore masz teraz z lewej strony na screenie i dopiero teraz wybierz bitmap i ten obrazek z tekstura. Przeciagnij caly material na model i gotowe.
pzdr...
adi-27 [ Pretorianin ]
Dobra, doszłem do końca... Wielkie thx! ciekawe czy wypali w grze...