puszczyk [ Generał brygady ]
Uszkodzona przesyłka(UPS)- paczka niesprawdzona przy kurierze
Eh, paczkę odebrała żona nie zaglądając do środka - ja byłem w robacie, a paczka przyszła znienacka bez zapowiedzi- był to zwrot/zamiana na inny model.
Na pudełku nie było oznak uszkodzenia, już w środku zauważyć się dało połamany styropian i delikatnie waniało chemią.
Jest to UPS, na boku ma wygięcie blachy od środka, które sugeruje silny wstrząs powodujący wypchnięcie jej przez ciężkie podzespoły. Miałem ochotę zajrzeć do środka, by obadać uszkodzenia, ale powstrzymał mnie widok plomby. Stwierdziłem jedynie że w środku jednak coś sie delikatnie telepie i wszystkie śrubki od spodu są poprzekręcane.
UPS jak na razie działa dobrze, ale wiadomo jak długo, czy nie popękały akumulatory...itd.
Co tu teraz począć jest szansa, że mi go wymienią?
Dodzwonić się od rana nie mogę, a preferowana przez sklep mailowa forma komunikacji coś słabo się sprawdza.
mirencjum [ operator kursora ]
Jeśli jesteś odbiorcą, powiadom nadawcę, aby złożył zażalenie.
puszczyk [ Generał brygady ]
Dzięki spróbuje podążyć tym kierunkiem.
Nie dość jasno to określiłem ale wspomniany UPS, to zasilacz UPS nabyty w komputroniku, dostawca zaś to DHL ;)
Ace_2005 [ Bo tak! ]
Na pudełku nie było oznak uszkodzenia(...), więc skąd wiesz, że takiego Ci nie wysłano? Może taki został zapakowany w sklepie? Znając życie, to teraz zarówno sklep, jak i dostawca będą obarczać się winą. Nie masz obowiązku sprawdzenia zawartości paczki, skoro ta nie budzi Twoich wątpliwości podczas odbioru, a natomniast masz taką możliwość. Nie musisz sprawdzać przesyłki, to nie jest Twój obowiązek - przypominam na wypadek awantury ze sklepem/dostawcą. Ja bym walił do sklepu, ale decyzja należy do Ciebie.
-=K@kTuUuS=- [ Type-R ]
Pracuje w dużej firmie przewozowej nie DHL i nie UPS nie będe podawał nazwy bo nie chce robić rekalmy. Fakt faktem paczki nie są naszym priorytetem tylko większe przesyłki ale jeżeli chodzi o przesyłki paczkowe to : U mnie w firmie istnieje takie coś jak sporządzenie protokołu szkodowego przez kuriera u odbiorcy po zgodnym przyjęciu towaru. Opisywany jest dokłądnie problem i wtedy firma przewozowa reklamuje takie zdarzenie u nadawcy.
puszczyk [ Generał brygady ]
więc skąd wiesz, że takiego Ci nie wysłano?
Wcale nie wykluczam takiej opcji, ba wydaje mi się nawet ona wysoce prawdopodobna, biorąc pod uwagę dziwnie upchnięte połamane kawałki styropianu+przekręcone śrubki + naładowana na full bateria. Wygląda to na np.: naprawiony produkt pogwarancyjny :|
Tym bardziej nie będzie łatwo dojść swoich racji, które na dodatek mogą zwiększyć koszty, poprzednia wysyłka z dopiskiem szkło wyniosła mnie 6 dych...jeśli i tym razem obarczą mnie kosztami z powodu braku zasadności zwrotu impreza staje sie coraz mniej opłacalna.
Ace_2005 [ Bo tak! ]
No wybacz przyjacielu, ale jeśli nie umiesz poradzić sobie w takich sprawach, to nie dziwię się, że dokładasz do interesu. W Twoim przypadku rozpocznie się wojna ze sprzedawcą, ponieważ towar, który zakupiłeś jest towarem niezgodnym z umową. W pewnym sensie ja też teraz przez to przechodzę i wiem, jak wiele nerwów i straconego czasu to kosztuje, więc troszeczkę Ci pomogę. Jeśli z tej pomocy zechcesz skorzystać powinno być Ci nieco łatwiej.
Kodeks Cywilny – stan prawny na dzień 10 lutego 2007 r.
Art. 577. [istota]
§ 1. W wypadku gdy kupujący otrzymał od sprzedawcy dokument gwarancyjny co do jakości rzeczy sprzedanej, poczytuje się w razie wątpliwości, że wystawca dokumentu (gwarant) jest obowiązany do usunięcia wady fizycznej rzeczy lub do dostarczenia rzeczy wolnej od wad, jeżeli wady te ujawnią się w ciągu terminu określonego w gwarancji.
§ 2. Jeżeli w gwarancji nie zastrzeżono innego terminu, termin wynosi jeden rok, licząc od dnia, kiedy rzecz została kupującemu wydana.
Art. 579. [ochrona praw kupującego]
Kupujący może wykonywać uprawnienia z tytułu rękojmi za wady fizyczne rzeczy, niezależnie od uprawnień wynikających z gwarancji.
Art. 580. [obowiązki uprawnionego i gwaranta]
§ 1. Kto wykonuje uprawnienia wynikające z gwarancji, powinien dostarczyć rzecz na koszt gwaranta do miejsca wskazanego w gwarancji lub do miejsca, w którym rzecz została wydana przy udzieleniu gwarancji, chyba że z okoliczności wynika, iż wada powinna być usunięta w miejscu, w którym rzecz znajdowała się w chwili ujawnienia wady.
§ 2. Gwarant jest obowiązany wykonać obowiązki wynikające z gwarancji w odpowiednim terminie i dostarczyć uprawnionemu z gwarancji rzecz na swój koszt do miejsca wskazanego w paragrafie poprzedzającym.
§ 3. Niebezpieczeństwo przypadkowej utraty lub uszkodzenia rzeczy w czasie od wydania jej gwarantowi do jej odebrania przez uprawnionego z gwarancji ponosi gwarant.
puszczyk [ Generał brygady ]
No dobra, zmotywowałeś mnie, zobaczymy co z tego wyjdzie.
Dzięki.
xywex [ mlask mlask! ]
Ace_2005 --> Mylisz się - przepisy kodeksu cywilnego nie mają w tym przypadku zastosowania - sprzedaż konsumencką regulują dwie ustawy, mianowicie:
Ustawa o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu cywilnego z dnia 27 lipca 2002 r. (Dz. U. 141 poz. 1176) oraz
Ustawa o ochronie niektórych praw konsumentów oraz o odpowiedzialności za szkodę wyrządzoną przez produkt niebezpieczny.
puszczyk --> Ja mam dobre doświadczenia z komputronikiem - nie robili mi problemów, ich doradcy handlowi naprawdę do czegoś się przydają i ogólnie można sporo załatwić. Więc na początek polecam się dokładne zapoznanie z tymi dwoma ustawami, a potem probę załatwienia sprawy z komputronikiem na spokojnie.
BBlacKK102 [ Generaďż˝ ]
A ja powiedzialem po ostatnim incydencie z UPS stanowczo nie. Odebralem grzecznie paczke od kuriera, Xboxa 360. Kwota 1200 zl takze nie male pieniadze. Na wstepie przy drzwiach uslyszalem, ze za pobraniem przesylka. Wszedl kurier, podpisalem jakis papier, dalem kase i poszedl. Po miesiacu przychodzi do mnie ten sam koles z szefowa i chca kasy za ta przesylke, gdyz niby nie zaplacilem, pieniedzy nie ma, niczego nie maja podpisanego. Narzucajac sie prosza, a raczej sugeruja, ze mam zwrocic pieniadze, bo napewno nie zaplacilem. Poszli, konczac "Mamy nadzieje, ze bedzie pan uczciwy i odda pieniadze". No WTF? Telefon do UPS i skarga o wyludzenie. Juz wiecej nie korzystalem potem z UPS.
Ace_2005 [ Bo tak! ]
xywex ---> Nie mylę się. Paragrafy, które przytoczyłem to paragrafy po zmianie Kodeksu cywilnego z dnia 27 lipca 2002 r., które są aktualne i obowiązują. Jak wspomniałem w jednym z postów, sam mam aktualnie jeden problem z produktem, który nie jest zgodny z umową, a za który zapłaciłem parę tysięcy złotych i, o który toczę wojnę z gwarantem, a że kwota, za którą rzecz nabyłem jest warta sporo pieniędzy, konsultowałem swoją sprawę z Rzecznikiem Praw Konsumentów, który na całej linii potwierdził, że mam rację (na marginesie, była to kobieta).
BBlacKK102 ---> Autorowi nie chodzi o firmę kurierską. Post 3.
BBlacKK102 [ Generaďż˝ ]
My bad. Zauwazylem haslo UPS, narzekanie na stan paczki, to postanowilem sie podzielic moimi przygodami po powierzchownym przeczytaniu tematu przed wyjsciem na nuuudne "swiateczne" zakupy.
LooZ^ [ be free like a bird ]
puszczyk: Sprobuj na spokojnie zalatwic sprawe z komputronikiem, raczej sie nie zdarza, zeby wysylano taki syf klientom. A jak juz to przez pomylke i nie powinni robic problemow z wymiana.
Ps. napisz koniecznie, ze pudelko zewnetrzne nie nosi oznak uszkodzenia, najlepiej gdybys dolaczyl fotki pudelka.
olivierpack [ Generaďż˝ ]
Ale gwarancja sprzedawcy nie ma żadnego przełożenia na dostarczenie i odbiór towaru, odpowiedzialność spada wyłącznie na dostarczyciela. Oczywiście w tej sytuacji trzeba się zwrócić o pomoc do sprzedawcy licząc na jego dobrą wolę i niską tolerancję na rzucanie ich przesyłkami. Błąd fatalny to niesprawdzenie doręczonej przesyłki przy odbiorze, odebrane - pokwitowane: sprzedawca może się wypiąć, doręczyciel może się wypiąć.
LooZ^ [ be free like a bird ]
puszczyk, i co?
puszczyk [ Generał brygady ]
Mailuje się z nimi, na razie kazali przysłać, ale nie wyśle paczki dopóki nie będę miał pewności że wymienią mi go na nowy. Nie chciał bym otrzymać tego samego zasilacza z bonusem kosztów przesyłki w 2 strony.
Trochę to trwa, bo mój "handlowiec"(na marginesie nie zbyt udany) dopiero dziś mi raczył odpowiedzieć.
LooZ^ [ be free like a bird ]
puszczyk: ale masz chyba odeslac na koszt Poznania?
Loon [ Panicz ]
Popros ich o numer klienta DHL i podaj kurierowi, wysyłka będzie na ich koszt.
puszczyk [ Generał brygady ]
Dostałem już numer, ale nie została paczka konkretnie sklasyfikowana(zwrot/reklamacja gwarancyjna itp) nie określili tego jednoznacznie, za to postraszono mnie kosztami w przypadku bezzasadności zwrotu, więc wolę nie ryzykować.
Zasilacz działa, więc mogą powiedzieć że się czepiam...
Kaczorowy [ Generaďż˝ ]
BBlacKK102 --> To ciekawa sprawa, ale ja się temu wcale nie dziwię. Dwie paczki od GLS odebrałem bez żadnego pokwitowania (z czym spotykam się po raz pierwszy, kurier puka do drzwi i normalnie daje paczkę mówiąc, że nie potrzebuje żadnego pokwitowania). Nie ma więc żadnego dowodu, że paczka doszła i została odebrana. Jeśliby więc były jakieś problemy, to mogłoby się zrobić ciekawie.
BBlacKK102 [ Generaďż˝ ]
Tylko nie rozumiem, jak moze dac paczke za pobraniem, gdzie ewidentnie to pisze, bez poboru kasy i wracac z tym po miesiacu? To tak abstrachujac, bo kase dostal. No raczej nigdy tez zadnego pokwitowania nie ma, a ta sytuacja byla bardzo dziwna. Dobra koniec offtopu :)