
dagger865 [ Pretorianin ]
ID Software [opinie na temat tej firmy]
Co sądzicie o firmie ID Software, której szefem jest nie jaki John Carmack? Ja sądzę że ich gry graficznie są świetne, ale jeśli chodzi o grywalnośc, niestety, już taki sobie... wystarczy spojrzec na Enemy Territory: Quake Wars... owszem, ma świetną grafikę ale... mnie znudziła po tygodniu...największą porażką tej firmy był wg. mnie Doom 3: rozgrywka była liniowa i sztywna, korytarze bardzo do siebie podobne, no i nie było żadnej otwartej przestrzeni...a na dodatek nie dało się jechac pojazdami... z kolei ich najlepsza gra to wg. mnie Quake I, eh, pamiętam kiedy nocami przed nim przesiadywałem... Quake 2 był dobry, ale chyba nie tak świetny jak "jedynka"... A później był Quake 3 Arena... Cóż, były mieszane uczucia...bowiem multi był fajny, ale Single spartolony, a jak na tamte czasy graficznie zrównywał inne gry z ziemią....przyszedł czas na Dooma III...na początku tekstu były moje słabe wrażenia, przy Quake'u 4 bawiłem się nieźle... Ogólnie niektóre ich gry są wciągające...
fan realu madryt i raula [ Manolito ]
ID Software to historia rynku gier. Tyle co oni zrobili dla rozwoju rynku nie zrobił nikt. To właśnie dzięki nim FPSy wyglądają tak, a nie inaczej. Szkoda tylko, że ostatnio zniżka formy. Od czasu Quake'a IV nic nie zrobili (Quake Wars zrobił ktoś inni, oni tylko wydają wersję na PC). Nadchodzi jednak Rage, a więc moim zdanim nadchodzą czasy ID Software.
HP Killer [ Centurion ]
id software przegina z duke nukem forever.
BossManPL [ Konsul ]
Q3, D3 rocks
Q4 sucks
w reszte nie grałem. Strzelanki miodne, ale fabuła to tam gościnnie chyba występuje. Jeśli byś zapytał o najlepszą ekipe piszącą gry to ID byłoby na trzecim (Po Valve i Blizzard)
edit: propo DNF - 3D Realms też fajne gierki robi :)
Loon [ Panicz ]
HP Killer -> DNF robi 3D Realms
U.V. Impaler [ Hurt me plenty ]
Szefem firmy id Software jest Todd Hollenshead, gra Enemy Territory: Quake Wars została stworzona przez studio Splash Damage, a za czwartego Quake'a odpowiada głównie Raven Software. Skoro już chcesz o tej firmie dyskutować, to wypadałoby coś o niej wiedzieć.
Fear2 [ Pretorianin ]
W XXw. lepszej firmy chyba nie było, a każda stworzona przez ID gra była skazana na sukces. Wiadomo początkowe FPSy nie były zbyt innowacyjne, ot takie zwykłe, prościutkie. Sytuacja się zmieniła gdy ukazał się HL. Wtedy w singlu nie było lepszych. Do tego powstał jeszcze CS, aczkolwiek niewiele później ukazał się rewelacyjny Quake 3. To co było lepsze to tylko kwestia gustu, bo to "prawie" 2 różne gry. Kolejna gra z normalnym singlem to był Doom 3. Szkoda tylko, że powstał po Far Cry'u. Gdyby ukazał się w obiecanym 2003r. byłby naprawde niezłym hitem. Po kilku miesiącach przyćmił go jeszcze bardziej drugi Half-life. Quake 4 robiło głównie Raven, więc nie ma zbytnio się czego czepiać, ale i tak niewielu wspomina tę grę. Osobiście bardzo bym chciał aby nowy produkt ID pt "Rage" stał się ogromnym hitem, a firma wróciła do starej, wspaniałej formy.

Karl_o [ maniaC ]
Mam dla nich ogromny szacunek za to jak zrobili Multi w Quake ]|[ Arena... no po prostu cos niesamowitego! Tyle lat spędzonych nad tą grą...ehhh

Blazkovitch [ Generał pułkownik ]
Wolfenstein 3d, Dangerous Dave, Doom, Quake... więcej nie trzeba.
Firma legenda z legendarnym współzałożycielem - Johnem Romero, któremu gracze (szczególnie starsi) powinni zawdzięczać wiele.
Tomal_P [ BRAK STOPNIA ]
Co by teraz o niej nie mowic, miala bardzo ogromny wpływ na rozwoj gier (szczegolnie FPSow).

dagger865 [ Pretorianin ]
szefem tej firmy nie jest jakiś Tom, tylko John Carmack, ten, co wszystko chciał zawsze uprościc :) To właśnie on robił wspaniałe grafiki, a jeśli mi nie wierzysz, zapraszam do google, wpisz: John Carmack :) Quake 4 zrobiło ID Software, Splash Damage tylko zrobiło rozgrywkę w grze quake wars, za resztę odpowiada całe studio ID Software :)
DarthNerever [ Pretorianin ]
W tej chwili Carmack jest współwłaścicielem(a z nim również Kevin Cloud, Todd Hollenshead, Tim Willits). Quake 4 zrobiło Raven Software, a w ET:QW id odpowiada za technologie. Zajżyj do wiki, najlepiej angielskiej ta jest oprzerniejsza