GRY-Online.pl --> Archiwum Forum

[PS3] Recenzja gierek pod PlayStationEye

29.11.2007
23:02
smile
[1]

Katanka [ Pretorianin ]

[PS3] Recenzja gierek pod PlayStationEye

Już dawno miałem napisać krótką recenzję wszystkich "gier" dostępnych tylko dla PlaystationEye, jednak z braku czasu dopiero wczoraj zasiadłem przed ostatnią z testowanych. Piszę "gier" w cudzysłowiu, gdyż trzy tytuły to nie są gry, a raczej pokaz możliwości PE i „twory” zrobione dla relaksu użytkownika. Wszystkie tytuły dostępne są na PS PL lub USA. O dziwo USA dostało je później o jakieś trzy tygodnie :)

Operation Creature Feature:

To "duża" gra pozwalająca na sprawdzenie się w szybkim machaniu rękoma :) Pisze „duża”, gdyż zawiera wiele lokacji, a każda z nich liczy po kilka poziomów. Do tego gra dość wymagająca i po przejściu kilku łatwych plansz otrzymujemy nie lada orzech do zgryzienia. Fabuła jest prosta jak cep, jakiś zły "cień" zepchnął małe stworki do podziemi, a naszym celem jest wydostanie ich na powierzchnię malowniczego świata w którym spędzały wcześniej sielankowe chwile. Wydostajemy je z kopalni, wody, z lodu i innych lokacji. Każda lokacja specyficznie działa na nasze ludki. Po lodzie ślizgają się, w wodzie mają pewną wyporność, a pod ziemią latają jak balony :) Ludki składają się z kilku gatunków, a każdy z gatunków inaczej reaguje na nasze ruchy i inaczej zachowuje się nietykany. Jedne idą jak lemingi za naszymi rękoma, inne są ociężałe, jeszcze inne, latają jak oszalałe. W pierwszej chwili ciężko połapać się i dostrzec różnicę, ale już po chwili bez problemu wiemy jak danego ludka "przeprowadzić". Oczywiście jest sposób, aby robić to masowo, ja jednak lubię pojedyńczo się nad nimi pastwić. Przeszkadzają nam różne ścianki, ruchome platformy, teleporty, klatki, mosty ... Ludki sa bardzo smieszne i często patrzą na nasze wyczyny z wielkim politowaniem. Wkurza mnie to, bo jak sobie z czyms nie mogę poradzić, to zamiast mi pomagać, patrzą na mnie jak na nieudacznika ;) Gra wymaga ogromnej sprawności, czasem bardzo szybkiego podejmowania decyzji. Może być frustrująca jeśli po upływie danego czasu okazuje się, że zabrakło nam jednego, uratowanego ludka :) Ogólnie bardzo polecam, ale musi być dużo miejsca w pomieszczeniu i dobre światło. To ono odgrywa największą rolę, gdyż kamera w tej grze musi wyłapywać nasze ruchy szybko i pewnie. Polecam odciąć się od jednolitego tła i tyle :) ubranie i rękawiczki czynią cuda :)

Trials of Topoq:

Kolejny "duży" tytuł. Tym razem spokój i opanowanie przyniesie nam upragniony sukces. Bardzo dokładnie i powoli musimy manewrować piłką na kolejnych platformach. Platformy składają się z ruchomej podłogi, która składa się z wielu małych sześcianów. Ruchem rąk podnosimy sześciany na podłodze i piłka toczy się wedle praw fizyki w stronę gdzie podłoga jest niżej. Dziwnie to wygląda, ale sprawdza się świetnie. Gra jest na czas, podobnie jak OCF, ale czasu jakby jest więcej. Przechodzimy między komnatami, by wreszcie piłką trafić do wyjścia. Gra spodobała mi się niesłychanie. Tutaj trzeba bardzo dokładnie sterować ruchami, co dla starego chłopa jest wygodniejsze niż machanie „szuflami” w OCF ;)

Aquarius:

To nie gra, ale interaktywne akwarium. Piękna grafika, ryby jak prawdziwe i najlepsze jest to, że reagują na nasze ruchy :) Można smużyć palcami po wodzie, straszyć je szybko machając, lub interesować delikatnymi ruchami. Każdy z gatunków ryb zachowuje się inaczej. Niektóre szybko uciekają, inne maja nas w dupie i sobie zbierają pokarm z dna ;) Fajna sprawa, ale nudzi się po 10 minutach. No cóż, dobre do pokazywania małym dzieciom na imprezce rodzinnej :)

Mesmerize:

Tego również nie można nazwać raczej grą. Są tutaj dwa tryby. Jeden pozwala "malować" neonami świetlnymi na ekranie. Kamera wyłapuje ruchy rak i maluje za nimi różne świetlne wzory. Mamy wpływ na kierunek, prędkość oraz siłę neonu. Można w ten sposób wymalować coś niezwykłego i interesującego. Jest jeszcze tryb inny, który z grą można jakoś połączyć. Jest kilka światów, które losowo są generowane (ich tła), a nasz ruch wywołuje w tym świecie pewnego rodzaju stany - np. pojawia się ciąg brył i kiedy uderzymy w bryłę matkę, ona znika i pojawia się następna. Bryła matka kręci się i ucieka, trzeba w nią szybko trafić. Każdy świat jest inny i w każdym świecie nasz ruch coś innego powoduje :) Ciężko to opisać, to czysta abstrakcja łącząca grafike, dynamikę z naszym ruchem. do tej gry wyszedł dodatek, ale nie miałem okazji jeszcze przetestować co to takiego :) Może jutro.

Tori-Emaki:

To też nie gra, a interaktywna podróż w czasy feudalnej Japonii. Mamy spory kawałek świata do zwiedzenia, stworzonego w pięknej grafice rodem z czasów samurajów, a zwiedzamy ... stadem kruków :) Tak właśnie jest. Stado kruków reaguje na nasze ruchy ręką i leci tam gdzie my je skierujemy, a raczej kula, którą kierujemy pokazując kamerce gdzie ma się pojawić :) Piękne są odgłosy, szczególnie gdy "przelatujemy" nad walczącymi samurajami lub płonąca wioską, albo statkami żeglującymi po falującym morzu. Robi wrażenie !!! Odpręża ...

EyeCreate:

To prosty program, który pozwala nam robić fotografie przy pomocy kamery oraz nagrywać filmiki. Możemy je później obrabiać i zapisywać na dysku :) Fajna sprawa i bardzo prosta w obsłudze. Interfejs wykonany perfekt !!! Zapomniałem dodać, że kamera ma taki pewnego rodzaju zoom. Gdy przekręcamy obiektyw, zbliża około 2x obraz. Jest to zoom optyczny, jakość nie traci się i warto wykorzystywać go podczas zabawy w zdjęcia.

05.12.2007
20:42
[2]

Katanka [ Pretorianin ]

Jesli ktos ma coś do dodania to bardzo proszę :)

© 2000-2024 GRY-OnLine S.A.