PC_Maniac [ Konsul ]
Forum CM: CM Pytania o srategie rozgrywek
Chciałbym rozpocząć wątek w których gracze mogliby zasięgać informacji nt. strategii i sposobu rozgrywki.
?? Rozkaz PRZERWIJ - kiedy wydaję rozkaz JEDŹ DO następnie kolejkuję rozkaz PRZERWIJ, a potem JEDŹ DO TYŁU to zauważyłem, że rozkaz PRZERWIJ wykonywany jest jako pierwszy, a nie jako drugi. CZEMU? (co robię źle?).
PC_Maniac [ Konsul ]
Opiszę sytuację dla lepszego zrozumienia problemu: Wyjeżdżam Shermanem V zza pagórka rozkazem POLUJ (Hunt), dałem rozkaz PRZERWIJ gdyż naprzeciw mam WESPE bokiem nieruchome w odległości 150-200m , następny rozkaz był JEDŹ DO TYŁU. A jak to wyglądało : Sherman poczekał 15 sec., wyjechał zza górki, namierzył WESPE i zanim strzelił w najlepsze wrócił na pozycję startową.
PC_Maniac [ Konsul ]
I drugie pytanie: Na forum czytałem czyjąś wypowiedź nt. wycelowania (np. w gąsienice czołgu wroga) jak tego można dokonać? Ja nie znalazłem żadnej możliwości szczegółowego celowania w konkretny element. PC_Maniac GG: 1061245
Trael [ Konsul ]
PC_Maniac-> Z tego co zrozumiałem to co chciałeś zrobić nie jest możliwe w CMBO. Można zrobić tak kazać wyjechać z za górki strzelić poczekać na konieć tury i wydać rozka do tyłu. Drugi sposób jest identyczny z twoim tylko należy wyjechać trochę dalej do przodu tak aby czołg jadąc do przodu a później do tyło zdążył wycelować i strzelić.
Cisekk [ Pretorianin ]
z tym wyjechaniem z za górki i powrotem w tej samej turze jest możliwe ale trudne (mnie sie udało kilka razy odkąd gram w CM) jak czołg jest Veteran to zwiększa sie prawdopodobieństwo ze zdąży zauważyć cel i wystrzelić doń (nie pisze trawić:)
wangor [ Centurion ]
PC_Maniac --> sproboj dac jednostce dwie pauzy (regular wykona rozkaz na dwoch pauzach po ~43 sekundach) i hunt, tak zeby dotarla na pozycje strzelecka w okolo 50 sekundzie danej tury. Bedzie miala 10 sekund na strzal zanim znowu bedziesz mogl zadecydowac co ma robic, pamietaj, ze zostanie na pozycii jeszcze 13 sekund w nastepnej turze (zanim dojdzie do niej ewentualny rozkaz wycofania), mozesz tez regulowac pauza jak dlugo ma zostac na pozycii. Mozesz tez liczyc na AI jednostki (przykladowo m10 automatycznie wycofuje sie gdy widzi ciezki czolg i ma blisko do bezpiecznego meijsca).
PC_Maniac [ Konsul ]
Dzięki za posty na moje pytanie. A teraz następne: Próbuję skorzystać z żołnierzy z PIAT'ami, siedzą sobie ukryci w domku, lub w lesie, ale zanim wróg podejdzie na odległość strzału to załoga czołgu już widzi ukrytego żołnierza (nawet wtedy kiedy ma zamknięty właz i nie ma wsparcia własnej piechoty). Jak Wy wykorzystujecie żołnierzy z PIAT'ami jeśli są tacy ciency? PC Maniac GG: 1061245
Szymon [ Konsul ]
Jeszcze o czolgach: oryginalna instrukcja zaleca użycie rozkazu "Hunt". Wtedy z dużym prawdopodobieństwem czołg zatrzyma się w pozycji "Hull Down". Niestety nie działa to tak fajneijak to opisali PIATy są gorsze od bazook i schrecków, jedyna ich zaleta to brak problemów przy strzelaniu z budynków. To dziwne że są tak szybko wykrywane. Staraj się nie ustawiać ich na skraju lasu ale kilka metrów w głebi. Ukryci ("hidden") powinni czekac na dogodny moment do strzału. Można użyć rozkazu "ambush", ale nie zawsze jest to konieczne. PIATy często same decydują kiedy wypalić.
Pejotl [ Senator ]
PC maniac -> radze ci tez przyjrzec sie parametrom dowodcow. Jesli jakas druzyna czy sekcja czy dzialo znajduje sie w zasiegu dowodzenia (po kliknieciu na nia widac linie laczaca ja z dowodca) a dowodca ma bonusy do STEALTH (symbol znaku zapytania) to automatycznie jest trudniej wykrywana przez wroga.