GRY-Online.pl --> Archiwum Forum

Wymarzona strzelanina FPP

22.11.2007
02:14
smile
[1]

Mazur-SaN [ Centurion ]

Wymarzona strzelanina FPP

Witam serdecznie!

W sumie mam do Was krótką piłkę i proszę ślicznie o wzięcie udziału w ankiecie, której przedmiotem jest kwestia shooterów FPP. Odpowiedzi te mogą się okazać być bardzo przydatne i wpłynąć na wyniki prowadzonych przeze mnie badań.

Bardzo prosiłbym o udzielenie odpowiedzi na trzy następujące pytania:

1) Z jaką postacią w grze wideo tego typu byś chciał się utożsamić? Mocarny twardziel, czy może śmieszna postać stworzona z przymrużeniem oka ? Możecie podać przykłady takiej wzorcowej postaci posługując się dorobkiem filmowym, literackim czy może postaciami z prawdziwego życia (zombie Lenina, nieumarły przywódca spartan z zakrwawioną maczetą, szalona rzymska nierządnica z dwoma siekierami :) Spróbujcie nakreślić, jaka by dla WAS była najlepsza postać do gry FPP.

2) Jaki styl gier FPP bardziej wam odpowiada?

a) Cartoon style, czyli taka konwencja z przymrużeniem oka, podchodząca do tematu strzelania z dużym dystansem (humor, zwariowane akcje)
b) hardcore style, czyli pójście w realizm (odwzorowanie broni, realistyczne postacie, klimaty militarne, więcej powagi).

3) Jakie elementy byś chciał zobaczyć w swojej wymarzonej grze FPP ? Możecie wymienić jakieś ciekawe motywy, które widzieliście w innych grach, albo w filmach (na przykład: strzelanie z samochodu podczas jazdy do furgonetki terrorystów, czy rozbrajanie bomby podczas gdy zegar odlicza do detonacji itd.)


Będę bardzo wdzięczny za pomoc każdemu z osobna, bo te informacje mogą się okazać dla mnie niezwykle przydatne :)

22.11.2007
02:22
smile
[2]

Coy2K [ Veteran ]

Ad. 2

idealna mieszanka bohatera twardziela, ktory wyczynia numery z lekkim przegieciem :)

22.11.2007
15:27
smile
[3]

Bojak [ Don ]

Ad.1

Mocarny i silny przedewszystkim psychicznie. Nie ma być oczywiście chudy i słaby. Lekkie poczucie humoru, odwaga, potrafi bez zawachania besztać przeciwników i uśmiechać się w obliczu śmierci. Jest jednocześnie opanowany i trudno nim manipulować, czy przewidzieć jego ruch. Powiedziałbym tak - pomieszanie Blade'a, Jacka Sparrow'a, Geralta z Rivii i Michaela Corleone :)

Ad.2

Coś pomiędzy A i B. Świat - raczej teraźniejszość lub bliska przyszłość ( nie za bardzo lubie skrajnych dat np. 2948 itp ). Lubie oczywiście CoD, ale do tego muszę mieć nastrój...

Ad.3

Ciężko powiedzieć. Można wszystko wywnioskować z dwóch poprzednich punktów. A co do mechaniki rozgrywki...hmmm... szybka akcja ( bullet time / czy jak kto woli slow motion - mile widziane :) ), duże możliwości, ale bez przesady - musi być realizm.

22.11.2007
15:29
smile
[4]

Shifty007 [ 101st Airborne ]

Koj --> Lekkim to trochę mało powiedziane. ;)

22.11.2007
15:32
[5]

Wrocławianin [ Konsul ]

Chciałby być 10 letnim punkiem,z glanami i ćwiekami.
Klimaty hardcore
Chcialbym aby każdy człowiek bylinny,różne samochody,wszystkie bronie.

22.11.2007
15:41
[6]

Tołstoj [ Kukuruźnik ]

1) Z jaką postacią w grze wideo tego typu byś chciał się utożsamić? Mocarny twardziel, czy może śmieszna postać stworzona z przymrużeniem oka ? Możecie podać przykłady takiej wzorcowej postaci posługując się dorobkiem filmowym, literackim czy może postaciami z prawdziwego życia (zombie Lenina, nieumarły przywódca spartan z zakrwawioną maczetą, szalona rzymska nierządnica z dwoma siekierami :) Spróbujcie nakreślić, jaka by dla WAS była najlepsza postać do gry FPP.

Żołnierz, który nie dokonuje żadnych bohaterskich czynów (nie niszczy 11 tygrysów, nie musi wykonywać czarnej roboty, typu podkładanie min, koordynowanie ostrzału artylerii...)

2) Jaki styl gier FPP bardziej wam odpowiada?

a) Cartoon style, czyli taka konwencja z przymrużeniem oka, podchodząca do tematu strzelania z dużym dystansem (humor, zwariowane akcje)
b) hardcore style, czyli pójście w realizm (odwzorowanie broni, realistyczne postacie, klimaty militarne, więcej powagi).

Hardcore, acz niekoniecznie realizm. Chociaż No One Lives Forever było wspaniałe.

3) Jakie elementy byś chciał zobaczyć w swojej wymarzonej grze FPP ? Możecie wymienić jakieś ciekawe motywy, które widzieliście w innych grach, albo w filmach (na przykład: strzelanie z samochodu podczas jazdy do furgonetki terrorystów, czy rozbrajanie bomby podczas gdy zegar odlicza do detonacji itd.)

Nic nowego nie wymyślę. Chciałbym kiedyś dostać FPP, w którym w jednym z leveli toczyłaby się wielka batalia. Coś jak Omaha w MoH, tyle, że nie poskryptowana.

22.11.2007
15:49
smile
[7]

FunMen [ Call of Duty 4ever ]

1. Napakowany bohater a la Punisher który trzyma M-16 i nawala do innych ;)

2. hardcore

3. Szybka strzelanina w autobusie czy pociągu,tylko krycie,strzał,krycie,strzał :)

22.11.2007
15:53
smile
[8]

Coy2K [ Veteran ]

Shifty no niech będzie, że troche nieco ponad "lekkim" :)

22.11.2007
16:25
[9]

halfmaniac [ Dr. Freeman ]

HALF LIFE - GORDON FREEMAN




i wszystko jasne

22.11.2007
18:11
[10]

Wreaker [ Centurion ]

1. Postać powinna służyć graczom jako nienarzucający się pośrednik między ego a mechaniką. Wszelkie cechy i przymioty powinny być drugorzędnie, a rozpisujący je autor musi uważać żeby przypadkiem nie doprowadzić do jakiejś wyrwy. Brzmi ten-teges, ale dla mnie to kwestia priorytetów - jeśli postać to bufor, to czy lepiej buforować sedno, czy otoczkę? Moje ideały to bezimiennicy z Dooma i Quake'a; tak samo łatwi do wczucia jak zignorowania.
Dopuszczam umowność (nawet rozdętą), ale musi ją wspierać ogólna tonacja gry i podkreślony dysonans między postacią a oczekiwaniami wobec grającego. Duke Nukem 3D służy tu za dobry przykład: postać Duke'a stoi z boku rozgrywki, pieprząc od czasu do czasu bzdury zbyt groteskowe, żeby gracz sądził że go niby mają reprezentować. Nigdy nie zachodzą próby manipulacji graczem - Duke jest świadom swojej pośredniej roli i nabija się tylko z własnego stereotypu. Autorzy mu pozwalają i jego rola nie "wyciera" się z kolejnymi rozgrywkami.
(Nakazywanie graczom wczuwać się w jakąś wyszczegółowaną postać uważam za zboczenie z drogi w kierunku kinowego suspensu, co IMHO nie może wypalić bez projektanta-wizjonera.)

2. Grafika nie jest szczególnie ważna, bo wynika z założeń mechaniki. A gra w pierwszym rzędzie powinna pamiętać że jest grą, nie filmem ani odwzorowaniem rzeczywistości. Reguły muszą być wyjątkowe i odmienne od popularnego od czasu "Quake-killerów" modelu 'symulatora paintballa' z realistycznymi zasadami fizyki i balistyki. Inaczej: gra musi mieć własny język, którego nie ma jak przełożyć na rzeczywistość. Własną kinetykę, jak Wolf czy Blood. Nie ma sensu kupować sprzęt dla czegoś, co za setną ceny można mieć na zwykłej strzelnicy.

3. Serio? Mechanika powinna bronić się sama. Dobrą grę da się przechodzić raz po raz bez krzty nudy, nawet taką prostolinijną. "Minigry" nudzą się szybko i po czasie wzbudzają podejrzliwość, bo ich naturą jest dywersja. Z drugiej strony, nie znam gracza któremu znudził się Doom, a to przecież tytuł prosty jak drut.

22.11.2007
18:29
smile
[11]

Tymbarkus [ Pretorianin ]

Jesli o mnie chodzi to Far Cry 2 zapowiada sie cudnie. Jesli tego (bardzo) nie spartola (i zakupie nowy sprzet ;)) to nic mi do szczescia nie bedzie potrzeba.

22.11.2007
18:35
smile
[12]

Wojduś [ Generaďż˝ ]

Nie będę się wypowiadać, bo taka gra, powstanie za najwcześniej 10 lat, lub później!

22.11.2007
20:16
[13]

fj_1 N [ Centurion ]

Człowiek taki jak z lądowania na plaży Omaha w MoH:AA.

23.11.2007
08:30
[14]

Koktajl Mrozacy Mozg [ Generaďż˝ ]

czy to pytanie musisz zadawac na kazdym forum? Widzialem to juz na GOLu, Skizo oraz PE. Liczysz na gotowe, samemu nie mozesz wymyslec - szukasz pomyslow a potem zgarniesz nagrode...

23.11.2007
13:01
[15]

Mazur-SaN [ Centurion ]

Nie uczestniczę w żadnym konkursie, a jak się robi ankietę, to trudno znaleźć grupę ludzi z którymi mogę ją przeprowadzić na ulicy w środku zimy, zakładając jeszcze że trafi się na osoby, które w ogóle wiedzą co znaczy FPP. Zamiast szukać teorii spiskowych i drugiego (złego) dnia pomyśl lepiej, że komuś te informacje mogą się bardzo przydać, a jeśli nie masz ochoty odpowiadać na temat, to przecież nikt ci nie karze - zasadą każdej ankiety jest to, że możesz odmówić brania w niej udziału.

23.11.2007
14:09
smile
[16]

Tomatos [ Pretorianin ]

Tymbarkus-->tez tak mysle

© 2000-2025 GRY-OnLine S.A.