GRY-Online.pl --> Archiwum Forum

Ghost Recon: zabawa a realistyka

31.08.2002
20:03
[1]

kapral [ Konsul ]

Ghost Recon: zabawa a realistyka

Tak jak jest w temacie, jestem fanem tactical shooterów i symuatorów a także byłym żołnierzem z dość dużym stażem. Niepokojacy jest fakt iż gra taktyczna dla zapewnienia większej atrakcyjności i grywalności obniza swój poziom realizmu.
np. w ghpst recon donośność praktyczna karabinu wyborowego to była góra 150m!!!

31.08.2002
20:11
[2]

merkav [ Aguś ]

Kapral zagraj sobie w Amierica's Army i poczytaj-->>

01.09.2002
12:36
[3]

kapral [ Konsul ]

Dobre to

01.09.2002
13:00
[4]

d333d333 [ Silber Kreuz ]

phi, niektorzy mysla ze cs jest realistyczny :)))

01.09.2002
14:21
[5]

Gryffin [ Entil'Zha ]

kapral --> proponuję ci zagrać w Operation Flashpoint. Tam naprawdę nie ma co narzekać na realizm :)

01.09.2002
14:25
smile
[6]

GROM Giwera [ Sołdat ]

Gryfin powiem Ci ze GR jest duzo bardziej realistyczny niz GR ;-) tylko OFP ma więcej rodzajów broni... KAPRAL PAMIETAJ GHOST RECON RULEEZ :D

01.09.2002
14:26
[7]

GROM Giwera [ Sołdat ]

kurde co ja tam nnapisalem GR jest bardziej realistyczny niz GR ?? :P GR niz OFP :)

01.09.2002
14:27
smile
[8]

Czacha [ inquisitor incognito ]

Gryffin.. zawsze jest na co ponarzekac :)) Ale i tak nie ukazala sie do tej pory gra FPP o takim klimacie "wojskowosci" :)))

01.09.2002
14:59
[9]

Gryffin [ Entil'Zha ]

Czacha --> ponarzekać zawsze można :) Ale teraz, po wyjściu OFP: Resistance , z ulepszoną grafiką, poprawioną AI itd jest coraz mniej powodów. GROM --> GF bardziej realistyczny od OFP? W którym momencie. W GF mały teren, ruch żołnieży też nie taki za bardzo realistyczny, strzelanie również. Grafika też nie jest aż taka wspaniała, jeżeli byśmy brali pod uwagę realizm. A dodatkowo, czy jest możliwość poruszania się tyloma rodzajami pojazdów co w OFP? Czy można w ogóle używać jakieś pojazdy? I tak w ogóle, jakie są misje w GF, ilu żołnierzy może brać na ra udział w jenej bitwie, po twojej stronie, jakie rodzaje wojsk?

01.09.2002
15:12
smile
[10]

Czacha [ inquisitor incognito ]

Boze.. znowu sie zaczyna.. blagam.. nie odpowiadajcie na powyzsze pytania bo zaraz wpadna tu fani MOH i BF1942 i doloza swoje 3 grosze ;-)))

01.09.2002
15:16
smile
[11]

Iceman_87th [ Generaďż˝ ]

Czacha, masz racje, ale kiedy Gryffin podkresla realizm uzywajac w tym celu marnie odwzorowanych modelow fizycznych pojazdow to mi sie plakac ze smiechu chce.

01.09.2002
15:33
smile
[12]

Czacha [ inquisitor incognito ]

No fakt, fizyka pojazdow nie jest najlepsza, ale trzeba zwrocic uwage, ze nie jest to symulator pojazdow, tylko pola bitwy.. zas GR ogranicza sie tylko do malego terenu. Zresztam nie wiem jakiego sprzetu bysmy potrzebowali aby pograc w gre, ktora posiadala by kazde element dopracowany do maximum - aerodynamike, opory powietrza, cisnienie atmosferyczne itp itd etc.. do tego pojazdy jezdzace, tez musza sie jakos zachowywac... Nie wiem czy P8 10GHz by wystarczyl ;-) Moim zdaniem OFP zawiera w sobie duzo wiecej realizmu niz Ghost Recon. Bardziej realistyczny od GR'a jest AAO, chociaz rowniez do OFP mu daleko jesli chodzi o zlozonosc taktyczna oraz klimat pola bitwy. Ale wiadomo, ze kazdy lubi co innego, stad rozne zdania... ;-) Bardzo bym sie ucieszyl, aby kiedys powstala gra laczaca zalety tytulow wymienionych powyzej.. Wtedy wady zlikwidowaly by sie same i powstal by super symulator zolnierza.. tylko czy by nie byl zbyt trudny? Mysle tez, ze nie powinno sie porownowyac tytulow gier ktore dzieli roznica roku.. tak jest w przypadku AAO i OFP. Autorzy America's Army pograli w inne gry (OFP, GR), wyciagneli wnioski i stworzyli wlasna gre.. :-)

01.09.2002
16:31
[13]

grzech [ Generaďż˝ ]

moze partyjke GR??? daaawno juz nie gralem, a szalenstwa w realu, musze odlozyc na conajmniej miesiac (kontuzja)

01.09.2002
16:42
[14]

léon [ Legionista ]

> np. w ghpst recon donośność praktyczna karabinu wyborowego to była góra 150m!!! no co ty...zwyklym oicw mozna zabic wroga z odleglosci 230 m a moze i wiecej

01.09.2002
16:45
[15]

kapral [ Konsul ]

Ghost Recon jest naprawde niezbyt realistyczny, nie mówie o grafice, bo ona mi zwisa. Ale na gry tego typu patrze przede wszystkim pryzmatem snajpera, a GR pod tym względem zawalili i OFP jest rzeczywiście lepszy bo odkąd wyszła ta gra to zawsze jak mam wolny czas to pojeżdże sobie szyłką...

01.09.2002
16:47
[16]

léon [ Legionista ]

ale...co jest dla ciebie nie tak ze gr'owym sniperem?

01.09.2002
16:47
[17]

kapral [ Konsul ]

leon, popartz na widoczność na dodtku Desert siege, to jest praktycznie niewykonalne, a nawet jeżeli to za którym strzałem

01.09.2002
16:52
[18]

léon [ Legionista ]

heh no coz desert siege jest spiepszonym dodatkiem, ale w chwilach gdy malo widac uzywa sie noktowizora :o) niecelnosc snajpera najczesciej spowodowana jest lagami - bo ja w trybie single b. lubie grac snajperem, natomiast po sieci snajper jest przydatny tylko jak ping jest maly (takie jest moje zdanie :)

01.09.2002
17:01
[19]

tymczasowy59876 [ Junior ]

aha

01.09.2002
17:02
smile
[20]

Trael [ Konsul ]

Według minie GR jest wogule grą niezbyt udaną. Choćby rozkazy, trochę związane z R6, ale możliwości związane z dowodzeniem drużyną w GR są bardzo niwielkie. W OFP jest więcej rozkazów, możliwości zmiany fromacji itp. Broni dostępnej w GR w porównaniu z OFP jest smiesznie mało. Broń snajperska jest także niedopracowana. Małe mapy mają się nijak do map w OFP. Alternatycwnych możliwości przejścia misji w GR prawie nie ma, np. giną wszyscy saperzy a miałeś zniszcyzć czołgi, koniec misji. W OFP zawsze zabitemu można zabrać broń i spróbować zrobić to samemu. Różnorodnoś misji i roli gracza w powyższych jest znacznie większa niż GR. W GR podoba mi się kamuflaż snajpera oraz sposób upadania zabitych a to zbyt mało jak dla mnie.

01.09.2002
17:10
[21]

léon [ Legionista ]

trael: true, true ale z drugiej strony gr jest doskonala gra multiplayer. dodatkowo, spolecznosc gr jest stosunkowo mala (w porownaniu np z c-s :o), klimat na serwerach jest bardzo przyjemy,i nie ma cheaterow (pomijam pojedyncze przypadki tk'erow czy ludzi korzystajacych z mapbugow). dla mnie gra jest bombowa i rozwija skrzydelka dopiero przy multiplayer. niestety, zeby cos zdzialac na serwerach trzeba duuuzo grac. dla poczatkujacych polecam serwery z respawnami np swedghost (do znalezienia na all-seeing-eye)

01.09.2002
17:17
[22]

Trael [ Konsul ]

Niestety mam modem i nie będzie mi dane pograć w multiplayer. OFP kiedyś grałem przez modem, ale na koniec miesiąca telekomuna wybiła mi to z głowy przysyłając rachunek :)

01.09.2002
17:37
smile
[23]

Czacha [ inquisitor incognito ]

Rowniez spolecznosc OFP jest niewielka (199 osob zarejestrowanych na oficjalnym forum). Na naszych dedykowanych serwerach (2 ;-) ) mozna spotkac maksymalnie 30 osob, co jest jednak rzadkoscia. Przewaznie liczba graczy nie przekracza 16, co pozwala na gry CTF badz A&D. Aby pograc cooperative'y spotykamy sie w malym gronie (max 10 osob), tworzymy oddzielna sesje na serwerze na haslo, ograniczajac tym samym nieproszonych gosci. Wtedy gra ma sens. Czuc niesamowity klimat :-) Do tego oczywiscie TeamSpeak... :)) W GR razi mnie wlasnie jego liniowosc, male przestrzenie oraz uboki zestaw zagran taktycznych. Do tego ten dziwny celownik.. Ale gra wcale nie jest taka zla, tylko ze do realizmu duuuuzo jej brakuje.

01.09.2002
17:42
[24]

merkav [ Aguś ]

Kapral co do twojego sub-nicka (Podoficerowie są inteligetni i kulturalni) to moj brat wlasnie wrocil z woja i takich mi rzeczy nagadal ze bania mala. Raz musieli kapitana sciagac z domu bo sie 2 plutony najebaly a 12 z zandarmerii (brachol byl w zandarmerii) se rady dac nie moglo, nie sluchali sie zadnego z podoficerow a plutonowego w kiblu zamkneli :))) wiec troche z inteligencja u nich kruch co do kultury to nie wiem bo dzis krotko bylem u brata:))

01.09.2002
17:44
[25]

Marcio [ Muchożerny Ścianołaz ]

dzisiaj najpierw zobaczylem jakis watek o ghost recon i pomyslalem 1 watek to nic....nagle po chwili widze 2 a pozniej 3 !! to zaczna byc denerwujance

01.09.2002
18:01
[26]

léon [ Legionista ]

czacha: niestety nie wiem jak wyglada ofp, ale mi rozmiar terenow gr odpowiada; nie jest ani za duzy ani za maly. . ubogi zestaw zagran taktycznych: to chyba Twoje 1. wrazenie :o)... ludzie grajacy dluzej robia takie cuda, ze newbie nie wiedza co sie dzieje ;) szczegolnie zasadzki z granatami robia wrazenie ;). przez to ze do zabicia wroga wystarczy jeden strzal, granie bardziej taktycznie/_zespolowo_ staje sie najwazniejszym celem gry. w tej grze szarza konczy sie szybka smiercia...chyba ze oddzial wroga nie ma wsparcia zespolowu lub/i doswiadczenia :) no tak..teamspeak dodaje takze gr wiecej wrazen :)) wszystkie uwagi dot. multiplayer :)

01.09.2002
18:16
[27]

Gryffin [ Entil'Zha ]

leon --> w OFP mapa to cała wyspa o powierzchni kilkuset kilometrów kwadratowych. W każdej misji można przejść ją całą. W wersji podstawowej w kampani są 3 takie wyspy, w Resistance została dodana 4. Na mapie w trakcie gry widać dokładnie wszystko, każdy krzaczek i wolno stojące drzewo. Jeżeli drzewo zostanie zniszczone to znika również z mapy itd. Co do zabijania to i w OFP również wystarczy jeden strzał, ale tylko w głowę, jeżeli trafiasz np w nogi to i trzy mogą nie wystarczyć. Ponieważ nie mogę niestety grać w sieci, to nie wiem jak to tam wygląda, ale single jest naprawdę extra.

01.09.2002
18:31
smile
[28]

Czacha [ inquisitor incognito ]

leon, warto sprobowac.. to nie boli :-) Gra kosztuje od 29 do 59zl w zaleznosci od sklepu. Nie kazdy potrafi sie odnalezc w OFP ze wzgledu na duze tereny dzialan (ale mniejsze niz to sugeruje Gryffin) - najwieksza wyspa ma powiezchnie 100km kwadratowych, 3 pozostale sa mniejsze o polowe, co i tak robi wrazenie :) 10km terenu do przebiegniecia/przejechania/przelecenia (lol)/przeplyniecia w jedna strone ;-)) Male miasteczka.. czy raczej wsie.. lotniska. No coz, nie znajdziesz tego w GR.. ani w zadnej innej grze ;-) Nie podoba mi sie jednak porownywanie OFP do GR, bo sa to dwie rozne gry, ktore laczy jedynie fakt ze sa to FPP z elementami taktyki, bez ktorej ciezko grac w obydwa tytuly. Logicznym sie wydaje iz nieograniczony (pozornie, bo tak naprawde w OFP granica jest woda dookola wysp) terem pozwala na wieksza ilosc zagran taktycznych. I tak tez jest. Granie w misje single-player oddaje o wiele lepszy klimat niz GR. Co innego gra MP. Tutaj nawet taki CS staje sie pseudo taktyczna gra... GR, AAO, OFP.. w tych grach trzeba wykazac sie czyms wiecej niz w pospolitym FPP. Jednak najwieksze mozliwosci daje OFP...

01.09.2002
18:39
[29]

léon [ Legionista ]

hhmmm moze sprobuje :o) ... z tego co mowicie to naprawde interesujaca gra... i rzeczywiscie chyba porownanie gr i OFP nie ma sensu. ja nazwalbym GR gra close-combat ze sparciem snajpera ;))

01.09.2002
19:05
smile
[30]

Czacha [ inquisitor incognito ]

Ponizej dwa linki do watkow o OFP i GR https://forumarchiwum.gry-online.pl/S043archiwum.asp?ID=341161 https://forumarchiwum.gry-online.pl/S043archiwum.asp?ID=286269 Tylko blagam.. nie zaczynajmy od poczatku ;-)))

01.09.2002
19:06
[31]

GROM Giwera [ Sołdat ]

Ja powiem wam GR niema co poruwnywać do OFP na single bo siada w kazdym momencie ale niemozne OFP porownywac do GR'a ;-) na Multi.... z tego co wiem OFP multi jest ciekawy tylko Coopperativ... a tam jak zwykle.. Ci sami zolnierze w tym samym miejscu ze jedna osoba moze to przejsc z zamknietymi oczami znając dokładne połozenie wroga :) no ale.. mozna tworzyc własne misje i sciagac mody to dodaje COOPowi uroku :) GR Coop niema az tak rozbudowanego i ciekawego co OFP ale zato TEAM vs TEAM to jest coś!! tam naprawde jest trudno niewiesz jak się zachowa wróg na jakim jest poziomie... i niemasz takze bladego pojecia gdzie go mozesz spotkac :) to jest wlasnie to!! slyszalem ze w OFP TEAM vs TEAM jest nudne... osobixcei nieprubowałem :) moje zdanie

01.09.2002
19:14
smile
[32]

Czacha [ inquisitor incognito ]

To bzdur sie nasluchales :P

01.09.2002
19:24
smile
[33]

Czacha [ inquisitor incognito ]

.. albo skomentuje :) Nie wiem tylko od czego zaczac.. No coz.. to od poczatku ;-) Team vs Team powiadasz.. CTF, Attack&Defend - w tych trybach wymagana jest gra zespolowa. Przed gra jak zwykle pojawia sie mapa. To jest czas na ustalenie taktyki. Ustala sie kto broni. Miejsca te mozna zaznaczyc na mapce, tak aby kazdy (z druzyny) mogl je zobaczyc. Broniacy ustawiaja sie tak, aby nie pilnowac tych samych rejonow, a przy tym oslaniac sie nawazajem. Flaga rowniez musi byc w zasiegu wzroku. Reszta rusza do ataku, chociaz wiele osob lubi robic "wsparcie" zarowno dla obrony jak i dla ataku. Atak wyglada tak, iz obsadza sie dogodne stanowiska przed wroga baza. Najlepiej jesli da sie ja obejsc z wszystkich stron, wtedy jest wieksze prawdopodobienstwo na powodzenie akcji. W czasie zajmowania pozycji waznym elementem jest wytropienie obrony wroga oraz zameldowanie o niej kolegom z ataku, tak aby wiedzieli jak sie zachowac. Kiedy juz wszyscy sa gotowi, pada rozkazk otwarcia ognia. W ciagu 10 sekund obrona przeciwnika powinna zostac zneutralizowana i oczekiwac na respawn. W tym czasie, ktos rzuca sie w morderczy bieg po flage przeciwnika, zas druga osoba stara sie zdobyc jakis pojazd, tak aby mozna bylo sie szybko stamtad ewakuowac do wlasnej bazy. Trzeba jednak bardzo dobrze zgranego zespolu aby cos takiego wykonac. Wiesz Giwera, ten twoj "informator" zapewne nigdy nie gral w MP OFP, badz gral.. ale strasznie mu slabo to szlo. Wpadnij na serwer, a zobaczysz w co ludzie graja... CTF'y CTF'y i jeszcze raz CTF'y. COOPy wybiera sie rzadko, ze wzgledu na duza liczbe nowicjuszy na serwerach, ktorzy nie sluchaja polecen, a to jest bezwzglednym warunkiem powodzenia w misji. Do gry w COOP, tak jak juz pisalem, tworzy sie oddzielna sesje na serwerze i gra sie w "elitarnym" gronie :)

01.09.2002
19:28
[34]

wolkov [ |Drummer| ]

Nie jestem zaden millitarysta, nie znam sie tez zbytnio na balistyce, ani na wlasciwosciach nowoczesnej broni. Nie lubie tez gdy w temacie gier komputerowych pojawia sie slowko "realizm...jaki realizm? wirtualny? mniejsza o to. Jezeli chodzi o probke symulacji pola bitwy i wojskowych superoddzialow to bardziej przypadl mi do gustu GR, ale tylko i wylacznie pod wzgledem samego sposobu w jaki prowadzi sie ta gierke bo OFP ma z kolei niesamowity rozmach i swietnie poprowadzony scenariusz (niezly dowcip itd.), ciagle wstawki filmowe, pojazdy, dialogi i zwroty akcji - tutaj OFP ruluje :-). Moja opinia: GR - lepszy symulator, OFP - mniej symulacji, wiecej zabawy ;-)

01.09.2002
19:31
[35]

Czacha [ inquisitor incognito ]

a ja sie nie zgadzam z wolkovem.. jak juz mowa o tej tzw. "symulacji" to w GR jej nie znajdziesz.. bo niby w ktorym elemencie?

01.09.2002
19:42
[36]

wolkov [ |Drummer| ]

Oj Czacha...a w OFP znajdziesz? :-), mozna sie tak spierac w nieskonczonosc...powiedzmy, ze jest to kwestia indywidualnego odczucia kazdego gracza, lepiej juz tego nie wytlumacze. Ps. nie zgadzasz sie ze mna w calosci czy tylko w sprawie "symulacji" ?

01.09.2002
19:43
[37]

Przezdzieblo [ Konsul ]

Powie mi ktoś, co to realistyka? :) wolkov, dobrze, że mniejsza o "realizm", ja też wielu rzeczy nie lubię, ale zastosowanie tego słówka w kontekście opisu gry komputerowej jak najbardziej ma sens. A jak interesuje Cię dużo zabawy/mało symulacji polecam BF1942, bezstresowy i lekko odmóżdżający test reagowania, jest i akcja, i frajda...

01.09.2002
19:46
smile
[38]

wolkov [ |Drummer| ]

Przezdzieblo -> niestety przy probie odpalenia tej gry moj sprzet mowi "na razie!" ;-)...albo raczej :\

01.09.2002
19:50
[39]

léon [ Legionista ]

w glownym.. gr to symulacja zolnierza z pola walki. normalne, ze nie bedzie perfekcyjna, bo byc nie moze i pewne elementy zostaly zrobione zeby _zasymulowac_ zjawiska jakie sa w rzeczywistosci (np sam celownik, nie widac broni). gr to przede wszystkim: -znajomosc map, broni -praca zespolowa, taktyka, itd -spostrzegawczosc, reflex itd -umiejetnosci nabywane podczas gry: roznego typu zachowania, reakcja przy konfrontacji z wrogiem, umiejetne poslugiwane sie mapa podczas gry, taktyczne sztuczki typu rzut granatem/ strzal granatnikiem/ wsparcie dla kolegow z teamu/ itd itp. GR to gra MULTIPLAYER. gre w trybie single mozna traktowac tylko jako przymiarke do multi. zreszta, po dluzszym czasie gry po sieci, single przechodzi sie jednym zolnierzem w bardzo szybkim czasie i przy malych stratach, nawet na najwyzszym poziomie trudnosci.

01.09.2002
19:56
[40]

wolkov [ |Drummer| ]

Post leona jest w pewnym sensie odpowiedzia na pytanie Czachy ("symulacji" to w GR jej nie znajdziesz.. bo niby w ktorym elemencie?), dobrze powiedziane.

01.09.2002
20:06
smile
[41]

Czacha [ inquisitor incognito ]

>Jezeli chodzi o probke symulacji pola bitwy i wojskowych superoddzialow Gdziez w GR jest "pole bitwy"? To raczej "placyk boju" ;-))) Poza tym superoddzialy maja malo wspolnego z wojna. Sluza one do prowadzenia dywersji przez co wyklucza sie ich udzialu w bezposrednim starciu na POLU BITWY. >GR - lepszy symulator, OFP - mniej symulacji Z tym sie nie zgadzam :P :) >sam celownik, nie widac broni Swiadczy to o typowo arcade'owym charakterze gry. Chociaz duzo shooterow FPP posiada opcje widzenia broni ale to wcale nie swiadzcy o jej "realnosci" ;-) Jednak odrobinka dobrego samku zmusza wrecz stosowanie wizerunku broni... bo jak inaczej mozna mowic o realnosci? >-znajomosc map, broni -praca zespolowa, taktyka, itd -spostrzegawczosc, reflex W kazdej grze przeciez trzeba sie wykazac tymi zdolnosciami, aby grac skutecznie :-)) Zreszta kolejne punkty wymienone przez leona nie sa niczym wyjatkowym i kazda gra wyucza te zachowania. A we Flashpoincie istnieje oprocz tego mozliwosc wsparcia w postaci pojazdow bojowych, latajacych.. lekarzy.. artylerzystow.. czego dusza zapragnie, chociaz dla mnie to i tak malo ;-))) >single przechodzi sie jednym zolnierzem w bardzo szybkim czasie i przy malych stratach, nawet na najwyzszym poziomie trudnosci. Taka liniowosc niezbyt dobrze swiadczy o tej grze :-) No ale mowimy o MP.. sory.. nie bylo tego cytatu ;-) Przypomnialo mi sie, ze ktos.. chyba Giwera, napisal, ze w OFP wszystkie misje COOP wygladaja tak samo. Przeciez to bzdura. Po to jest w edytorze opcja "rozrzut", "prawdopodobienstwo obecnosci" oraz "warunek..." aby grajac w dana misje nie wygladala za kazdym razem tak samo, zeby nie dalo sie jej nauczyc na pamiec ;-))) Chociaz jest wiele misji ktore nie korzystaja z tych dobrodziejstw.. Lenistwo mission-makerow robi swoje ;-)

01.09.2002
20:25
[42]

léon [ Legionista ]

>Poza tym superoddzialy maja malo wspolnego z wojna. Sluza one do prowadzenia dywersji przez co wyklucza sie >ich udzialu w bezposrednim starciu na POLU BITWY. w GR mamy dostep do broni ktore sa typowa bronia stosowana na polu bitwy, czyli m16, m4 itp. GR ma naprawde malo wspolnego z R6. pole bitwy - czyli starcie dwoch malych (oficjalne mecze 5-8, nieoficjalne nawet do 16) oddzialow na mapach o wymiarach nie przekraczajacych 1,5km x 1km. >>sam celownik, nie widac broni >Swiadczy to o typowo arcade'owym charakterze gry. Chociaz duzo shooterow FPP posiada opcje widzenia broni >ale to wcale nie swiadzcy o jej "realnosci" ;-) Jednak odrobinka dobrego samku zmusza wrecz stosowanie >wizerunku broni... bo jak inaczej mozna mowic o realnosci? wg mnie mozna. podam przyklad. w uproszczeniu w gr jest tak: stoisz, celownik jest stabilny i wskazuje maksymalne prawdopodobienstwo trafienia wroga. biegniesz, celownik sie "rozlazi" i sugeruje w jakim promieniu poleca kule. mozna to przyrownac w rzeczywistym swiecie do podnoszenia broni i celowania podczas stania oraz strzelania podczas biegu. poniewaz monitor nigdy nie pokaze nam tego co naprawde widzi czlowiek (czyli kat prawie 180) zrezygnowano z pokazywania broni. poniewaz malo komu chce sie uczyc jakie jest prawd. trafienia wroga podczas biegu, mamy wizualnie pokazane poprzez celownik jak moga poleciec naboje. uff.. :) >Zreszta kolejne punkty wymienone przez leona nie sa niczym wyjatkowym i kazda gra wyucza te zachowania. >A we Flashpoincie istnieje oprocz tego mozliwosc wsparcia w postaci pojazdow bojowych, latajacych.. lekarzy.. >artylerzystow.. czego dusza zapragnie, chociaz dla mnie to i tak malo ;-))) :) ale ja wcale nie staram sie pokazac ze GR jest lepszy od OFP. chce pokazac ze GR to naprawde swietna symulacja pola walki i swietna zabawa :o)

01.09.2002
20:27
smile
[43]

Czacha [ inquisitor incognito ]

Wiem leonie, ale wolkov stara sie to udowodnic.. ciekawe tylko po co? I tak nie ma racji ;-))))

01.09.2002
20:29
[44]

wolkov [ |Drummer| ]

Akurat zastosowanie samego celownika (R6, GR) nie do konca mnie przekonuje, choc jest dosc wygodne. Jednak mam przez to wrazenie jakby kazdy z zolnierzy byl snajperem :P Czacha -> "Jezeli chodzi o probke symulacji pola bitwy i wojskowych superoddzialow to bardziej przypadl mi do gustu GR" to moja opinia, ktora wyrazilem wczesniej. Ok OFP jest symulatorem wojny, a GR placu boju/superoddzialu itp. Mi do gustu bardziej przypadl GR ze wzgledu na ten wlasnie charakter wypelniania misji - oddzial zolnierzy na mniejszym (wcale nie takim malym) terenie, swietny sposob planowania misji, mozliwosc wcielenia sie w dowolnego z szesciu zolnierzy, sposob rozgrywki nieco wolniejszy, ale pozwala na bardziej przemyslane rozwiazania. Zreszta rownie dobrze moglbym teraz wymienic plusy OFP dlatego tez porownywanie nie ma sensu, to wbrew pozorom nie sa tak bardzo do siebie podobne gry. Chyba, ze chcesz mnie przekonac, ze OFP jest jednak lepszy??:)

01.09.2002
20:31
smile
[45]

wolkov [ |Drummer| ]

Czacha -> chyba nie staralem sie niczego udowadniac, zdawalo ci sie :-)

01.09.2002
20:40
[46]

Trael [ Konsul ]

>...chce pokazac ze GR to naprawde swietna symulacja pola walki... Nazwijmy to poletka walki bo prawdziwsze pole walki występuje w OPF.

01.09.2002
20:44
smile
[47]

Czacha [ inquisitor incognito ]

wolkov.. no .. do twojego posta z godziny 20:29 nie mam zastrzezen :-)) No.. moze moglbym sie poczepiac, ale nie bede az tak wredny ;-)) Dzis niektorzy maja koniec wakacji, wiec bede uprzejmy, skoro inni ludzie cierpia ;-)))

01.09.2002
21:28
[48]

Iceman_87th [ Generaďż˝ ]

na poczatku zaznaczam, ze OF tez jest bardzo dobra, zeby nie bylo, ze jestem tylko po jednej stronie a zalet drugiej nie dostrzegam. Jednakze wg mnie mozna porownywac tych dwoch gier bo sa o czyms zupelnie innym i w obu nacisk polozono na rzeczy zupelnie rozne. Zadna z nich nie jest tez bez wad bo zadna gra komputerowa nigdy taka nie bedzie. osobiscie wole GR (a naj Rogue Spear). Po prostu tam jest mniej strzelania i wiecej taktyki, a i zginac duzo latwiej. AI kompa jest duzo bardziej zaawansowane niz w podstawowej wersji OF. W GR gra sie wolniej ale jak juz akcja sie zacznie to spada lawina. Lubie te cisze przed burza kiedy zblizam sie do ostatniego pomieszczenbia i wiem, ze zaraz sie zacznie i ze najmniejszy blad kosztuje bum i zazwyczaj niewykonanie misji. Poza tym jakos nie interesuje mnie symulacja zwyklego zolnierza (uciekam przed wojskiem jak moge wiec to chyba zrozumiale :") ). Bardziej optuje za symulacja oddzialow specjalnych zapoczatkowana przez R6, i rozwijana w najlepszym wg. mnie Rogue Spear. Tak wiec mimo mozna nazwac je wadami GR bardziej mi odpowiada. A czy wielkosc mapy jest minusem w tej grze? oczywiscie ze nie bo wlasnie dzieki temu trup nie sciele sie gesto, a cala zabawa ma przynajmniej dla mnie lepszy klimat. Poza tym oddzial specjalny zazwyczaj nie przemierza kilometrow by dostac sie w dany rejon. Strefa zrzutu polozona kilometr czy dwa od celu w zupelnosci wystarczy by niepostrzezenie dostarczyc oddzail. Poza tym dzieki temu, ze mapy nie sa tak gigantyczne uniknieto koniecznosci jezdzenia pojazdami, ktore w OF sa symulowane marnie, powiedzialbym nawet tragicznie. Rzecz, ktora wiaze sie z ta ubostwiana przez co po niektorych tzw "obroncow maksymalnego realizmu" mozliwoscia jezdzenia i latania wybranym sprzetem. Nie ma na ziemi zolnierza pokroju Johna Rambo!! ktory potrafiby pilotowac smigowiec bojowy, mysliwiec, szturmowiec czy obsugiwac czolg rownoczesnie bedac zolnierzem liniowym. Nikt nie jest tak wszechstronny, bo nowoczesne pole walki wymaga specjalizacji. co do celownika. No wybaczcie ale czy pokazania kawalka karabinu jest az tak bardzo realistyczne? Czy kiedykolwiek probowaliscie strzelac z broni dlugiej tak trzymnej? Jest to po prostu niewykonalne, a jezeli juz to mozna sobie zrobic krzywde. Konia z rzedem temu, ktor trafi w punkt z tak trzymanej broni. Poki nie rozwinie sie rzeczywistosc wirtualna i VR Gear-ami i imitacjami karabinkow, ktore mozna przylozyc do policzka i wycelowac to wali mnie czy ktos umiescil 2 krzyzujace sie linie czy nawet najlepsza teksture bronii, bo i tak wszystko bez wyjatku bedzie nierealistyczne

01.09.2002
21:55
smile
[49]

Czacha [ inquisitor incognito ]

Nie odpowiem teraz na caly post Iceman'a. Zrobie to pozniej. Narazie tylko o celowniku... Probowales strzelac w OFP bez uzycia celownika? Zycze powodzenia w trafianiu.. A widok broni z ktora biegniemy, idziemy, czy tez sie czolgamy jest bardzo istotny i ma znaczenie przy okreslaniu grywalnosci gry. Mnie nie bawi bieganie "ekranem" i strzelaniem w dziwny punkcik przed soba. Wlasnie.. nawet celnosc podczas biegu jest zaskakujaco duzo.. dziwne. >Po prostu tam jest mniej strzelania i wiecej taktyki Czy ty wiesz o czym piszesz? ;-) Mam ci zacytowac czym jest taktyka? :) To, co ma miejsce w GR jest tylko namiastka taktyki. Nazywasz taktyka uczenie sie na pamiec ustawienia wrogich zolnierzy.. wiedzac "ze zaraz sie zacznie" ?? Wybacz, ale z taktyka ma to niewiele wspolnego. Jesli szukasz taktyki, to w grach jej nie odnajdziesz. Ale jesli by szukac na upartego to wlasnie OFP posiada najwieksze mozliwosci taktyczne dzieki briefingom przed misja, interaktywnej mapie (a nie mapce jak w GR), czy tez menu rozkazow ktore "zawstydza" wszystkie gry ktore ubiegaja sie o miano "taktycznej". W GR masz "3 rokazy na krzyz".. i ty mowisz o taktyce? :) >A czy wielkosc mapy jest minusem w tej grze? Plusem tego nazwac tez nie mozna :)) >Strefa zrzutu polozona kilometr czy dwa od celu w zupelnosci wystarczy by niepostrzezenie dostarczyc oddzail Taak.. a systemy wczesnego ostrzegania wrogich jednostek w tym czasie zawsze przechodza renowacje? ;-)) A jak juz sobie pomysle o tym, ze mozna.. a raczej trzeba robic przeskokow z jednego zolnierza do drugiego to mi sie robi niedobrze. Nic nie daje takiego klimatu, jak "wieloosobowa" rozgrywka w trybie singleplayer, co? ;-)))

01.09.2002
22:05
[50]

Yog-Sothoth [ Konsul ]

Czacha --> widok broni, to kwestia tego, co i kto lubi, wiec nie mieszajmy tego. My caly czas mowimy tu o grze multi, wiec niewiem o co ci chodzi z tymi '3 rozkazami na krzyz'... Za kazdym razem mozna spodziewac sie po wrogim oddziale czegos innego, a wielkosc terenu tu nie ma duzego znaczenia. Wielkosc mapy to rzecz wzgledna, do tej gry (GR) mapy sa dobrane w sam raz. Systemy wczesnego ostrzegania... wszystko jest zawodne i do ominiecia, niski pulap, droga morska itp mozliwosci sa ogromne, pozatym nie zawsze zwykli terrorysci beda mieli sprzet takiej klasy... Czacha, nie miksuj kilku wypowiedzi ze soba, bo nie wychodzi to dobrze twoim argumentom.

01.09.2002
22:36
smile
[51]

Czacha [ inquisitor incognito ]

Jaki moim argumentom? Odpowiadalem na post gdybys nie zauwazyl. Do tego rozmawiamy w tej chwili o grze singleplayer, bo niektorzy z tu wypowiadajacych sie nie mieli okazji zagrac w MP (wolkov np.). Zreszta przeczytaj uwaznie post Iceman'a.. "AI kompa jest duzo bardziej zaawansowane".. nadal twierdzisz ze mowimy o multiplayer? Czy moze znowu "miksuje" ? >widok broni, to kwestia tego, co i kto lubi, wiec nie mieszajmy tego. Tak jak kazdy inny element kazdej gry. Skoro juz ktos napisal, ze GR zawierac w sobie wiecej symulacji niz OFP, wiec chce wykazac ze tak nie jest.. chyba ze potrafisz mnie przekonac iz jest inaczej. >do tej gry (GR) mapy sa dobrane w sam raz Rozumiem ze wszystko inne jest rowniez dobrane do tej gry w sam raz? ;-) Wiec chyba nie ma co dyskutowac, skoro nie dostrzegasz mankamentow gry, co wiecej, przeistaczasz je na plusy.. ;-) Niech i tak bedzie. Koniec tematu. Piszcie dalej o GR, a OFP do tego nie mieszajcie.

01.09.2002
22:57
[52]

Yog-Sothoth [ Konsul ]

Czacha --> widzisz, wszystko schodzi do tego, ze tych grajacych w OFP nie da sie przekonac, bo uwzieli sie na to, iz jest to najbardziej taktyczna gra i koniec, nie dopuszczajac innej mysli. Gry niekoniecznie musza miec teren rzedu 30km/2 czy oddzialow liczacych po kilkudziesieciu zolnierzy, zeby zaliczac sie do miana taktycznych... Ty zalezu do tego, czy da sie sensownie rozplanowac dzialania, ustawic odpowiednio zolnierzy, wyznaczyc im funkcje, a to GR spelnia. "Rozumiem ze wszystko inne jest rowniez dobrane do tej gry w sam raz? ;-) Wiec chyba nie ma co dyskutowac, skoro nie dostrzegasz mankamentow gry, co wiecej, przeistaczasz je na plusy.. ;-) " To samo z twojej strony, OFP jest dla ciebie wyznacznikiem, wiec o co chodzi? :o Bezsensem jest porownywanie tych 2 gier, bo to zupelnie inne rozgrywki, ale oczywiscie komus zachcialo sie porownan :)

01.09.2002
23:02
smile
[53]

Czacha [ inquisitor incognito ]

Ja wiem do OFP ma wiele bledow, ale po co nich mam wspominac? Nie o OFP rozmawialismy, a o GR i jego stopniu "symulacyjnosci" (bosh.. co za slowo ;-)).. i tym nieszczesnym porownaniu z OFP.. kto byl taki madry i to zaczal porownywac?.. co? przyznac sie! :) Ostrzegalem w tym watku, zeby nie rozwijac tego tematu... ;-))) Na twjego posta jednak Yog nie odpowiem, bo jak napisalem - dla mnie to koniec dyskusji..

01.09.2002
23:14
smile
[54]

Fallus [ Legionista ]

musze jednak w to zagrac

01.09.2002
23:15
[55]

Iceman_87th [ Generaďż˝ ]

Czacha--> post z 20:06 ">sam celownik, nie widac broni Swiadczy to o typowo arcade'owym charakterze gry. Chociaz duzo shooterow FPP posiada opcje widzenia broni ale to wcale nie swiadzcy o jej "realnosci" ;-) Jednak odrobinka dobrego samku zmusza wrecz stosowanie wizerunku broni... bo jak inaczej mozna mowic o realnosci? " post z 21:55 "A widok broni z ktora biegniemy, idziemy, czy tez sie czolgamy jest bardzo istotny i ma znaczenie przy okreslaniu grywalnosci gry" to moze w koncu sie zdecyduj, realizmu czy grywalnosci. Jedo wynika z drugiego ale pomiedzy tymi pojeciami nie mozna postawic znaku rownosci. Sam sobie przeczysz. "Ale jesli by szukac na upartego to wlasnie OFP posiada najwieksze mozliwosci taktyczne dzieki briefingom przed misja, interaktywnej mapie (a nie mapce jak w GR), czy tez menu rozkazow ktore "zawstydza" wszystkie gry ktore ubiegaja sie o miano "taktycznej". " miales przyjemnosc z R6 ale Rogue Spear? Pewnie nie. I ty mowisz o taktyce? ;) GR faktycznie jest fatalnie zrobiony od tej strony. Ja po prostu zostawilbym wszystko tak, jak bylo w RSie lacznie z faza planowania posuniec. ">A czy wielkosc mapy jest minusem w tej grze? Plusem tego nazwac tez nie mozna :))" zalezy jak na to spojrzec. Jezeli dzieki temu tworcy nie musieli pakowac do gry smiglowca z modelem lotu statku kosmicznego, albo czolgu z modelem jazdy dziecinnego rowerka to jest to niewatpliwy plus :) "Taak.. a systemy wczesnego ostrzegania wrogich jednostek w tym czasie zawsze przechodza renowacje? ;-)) " hmmm, juz widze te systemy wczesnego ostrzegania u terrorystow stacjonujacych w gorach Kaukazu. Poza tym takie systemy jezeli nie wiesz maja dosyc przecietne parametry jezeli idzie o wykrywanie i sledzenie celow nisko i wolno lecacych a do takich zaliczaja sie smiglowce. Skutecznosc takiego systemu zaczyna sie od 50 (te najnowoczesniejsze) do 500 (te bardzo stare) stop. Jak chcesz mozemy o tym podyskutowac. Znam sie troszke na tym bo symulatory inne niz zolnierzy to moja pasja. Odbior gry zalezy od indywidualnych upodoban. Tobie bardziej podoba sie OF a o GR wyrazasz sie tylko negatywnie. Mnie podobaja sie obie gry i przynajmniej dla mnie GR ma lepszy klimat. Ja uwazam ze nie ma gry doskonalej, ty ze taka gra jest OF. I tu sie roznimy.

01.09.2002
23:29
smile
[56]

Czacha [ inquisitor incognito ]

Iceman, a ja bym cie prosil abys pisal za siebie, oki? Nie zycze sobie abys ty, czy ktokolwiek inny, pisal o tym co ja uwazam i co mysle, bo nie znasz mnie.

01.09.2002
23:34
[57]

Czacha [ inquisitor incognito ]

I dla ciebie jeszcze maly cytat.. czytaj uwaznie moje posty od poczatku do konca: "Ale wiadomo, ze kazdy lubi co innego, stad rozne zdania... ;-) "

02.09.2002
00:13
[58]

sYs|yavor [ Generaďż˝ ]

Czacha: Ladnie walczysz... ;-P

02.09.2002
00:21
smile
[59]

Czacha [ inquisitor incognito ]

yavor, juz nie chcialem o tobie wspominac bo i tak wiedzialem ze tu zawitasz, predzej czy pozniej ;-)) Szkoda, ze jednak "pozniej", bo ja sie z tego tematu "wypisuje".. a Przezdzieblo nie gral w GR'a .... ;-)

02.09.2002
00:52
smile
[60]

Iceman_87th [ Generaďż˝ ]

Czach__> fakt, nie znam. jezeli cie urazilem domniemajac co myslisz, to przepraszam.

02.09.2002
00:59
smile
[61]

Czacha [ inquisitor incognito ]

Ok, nie ma sprawy :-))) Bylem troche zly na pewna osobe IRL, ale juz mi przeszlo ;-)))

02.09.2002
01:00
smile
[62]

Iceman_87th [ Generaďż˝ ]

:) dobrze ze mnie nie zjechales za przekrecenie nicka :)

02.09.2002
01:12
smile
[63]

Czacha [ inquisitor incognito ]

lol :-)))))

02.09.2002
09:38
[64]

kapral [ Konsul ]

Leon, nawet w dzień widoczność jest do dupy, czy w erytrei nigdy nie ma dobrej pogody? Właśnie dlatego GR ni jest realistyczny, bo w multplayer snajper jest nieprzydatny. ---> Merkav, moja ksywka to czywiście antyteza

04.09.2002
01:46
smile
[65]

PIL [ Konsul ]

Mówcie co chcecie, a M4 nigdzie nie brzmi tak ładnie jak w GR. :-)))

04.09.2002
01:54
smile
[66]

PIL [ Konsul ]

Tak sobie jeszcze pomyślałem (czasami mi się zdarza hi hi), że w marcu przyszłego roku, Raven Shield może was pogodzić.

04.09.2002
02:00
smile
[67]

wich3r [ Sprzedam nerkę ]

kiapral -- zagraj w OPF a na realizm nie nie bedziesz sie skarrzyl!!!!!!!!!!!!

04.09.2002
02:10
[68]

wich3r [ Sprzedam nerkę ]

zabawa!!!!!

© 2000-2025 GRY-OnLine S.A.