Hitman14 [ Konsul ]
Knights & Merchants
Mam tą grę już długo , ale może mi ktoś powie jak przejść trzecią misję?
JackSmith [ ]
Przypomnij jak się zaczyna, ponieważ już nie pamiętam - ale przejść, to kiedyś przeszedłem.
Attyla [ Legend ]
Trzecia misja, to badaj czy nie bitwa. Sam nie wiem jak ja to przeszedlem. nie dosc, ze sily mniejsze i gorzej wyposarzone niz przeciwnika, to jeszcze bardzo ograniczony czas do odniesienia zwyciestwa. U mnie to byl chyba przypadek. W kazdym razie probowalem wielokrotnie zanim to przeszedlem.
JackSmith [ ]
jeżeli to jest ta pierwsza bitwa i jeżeli dobrze pamiętam to: - od razu na starcie zrobiłem save - wszystkie oddziały stop - łuczników w dwóch szeregach tak żeby jednym skrzydłem znaleźli się na wzgórzu, naprzeciw nacierającego wroga - przed łucznikami w trzech szeregach ( ze względu na ukształtowanie terenu ) topornicy - w odwodzie mały oddział toporników a za nimi łucznicy - ... i to już wszystko pozdrawiam Jacek
JackSmith [ ]
mam nadzieję że to ta plansza - bo naprawdę dawno temu w to grałem. gdyby inna - to pisz, coś się na pewno przypomni Pozdrawiam Jacek
Hitman14 [ Konsul ]
I taką formacją rozwalę tych #%^&*(((^ ? Thanx
JackSmith [ ]
Aha - czyli to ta plansza. OK. Pamiętam, iż mi największą trudność sprawiła chyba 8 czy dziewiąta plansza gdzie trzeba zaatakować wroga z lewego-dołu planszy a jednocześnie z prawego-górnego rogu. Sporo się przy tym napociłem. Powodzenia.
PELLAEON [ Wielki Admirał ]
Gra mi się bardzo podobała. Muszę do niej wrócić, bo doszedłem gdzieś do połowy - do misji w której wróg dość szybko atakuje silnymi oddziałami a ja mam niewiele wojsk. A taka bitwa bez budowania wioski to chyba co trzecia misja
Sickman [ Centurion ]
N&M to jeden z najlepszych RTS-ów (in my opinion), dużo bardzo ciekawych pomysłów, których jakoś nikt nie wykorzystuje w nowych RTS-ach. Przeszedłem 2 razy i za każdym razem nieżle mnie wciągneło i przy okazji wytło kilka dni z życiorysu. Hitman-->W następnej planszy (4) trzeba długo bronić się na moście i nie atakuj zanim nie będziesz miał wystarczająco dużo wojska. Proponuje budowę dwóch rodzajów jednostek (jeśli nie ma żelaza) tz. chopki z lańcą, a za nimi mnóstwo łuczników. Tak sformułowana armia może pokonać kilkakrotnie silniejsze oddziały. Odradzam szkolenia kawaleri. Fantastyczna jest plansza 6-spora bitwa, jeśli przejdziesz za pierwszym razem możesz uważać się za genialnego wodza. W jednej planszy (koło 13) jest ciekawa pułapka. Początkowo baza w niby bezpiecznym miejscu dopóki kamieniarze z południa nie rozwalą góry, a wtedy Sajgon. Fajna bitwa jest jeszcze w planszy 19 i chyba 12 (już nie pamiętam), no i ta plansza z barbarzyńcami mmm pycha.
PELLAEON [ Wielki Admirał ]
Z barbami to chyba były dwie - w jednej jesteśmy przeciwko i trza wymieść 3 wiochy. W drugiej mamy kilku takich panów po naszej stronie :-))))))) Misja z którą ja miałem problemy, to taka w której trza bronić neutralnej wioski. Ale ta późniejsza, bo z bronieniem neutralów są dwie misje. Ale trza przyznać, że gra jest niekiedy bardzo trudna :-)
Sickman [ Centurion ]
Pellaeon-->tak zgadza się z tymi barbarzyńcami. A ta misja z neutralnymi jest rzeczywiście ciężka, trzeba ochronić wioche na dole ekranu. Chyba najlepszą taktyką jest stałe nękanie wroga tz. podpuścić wrogi odział łucznikiem wtedy odział zaczyna pogoń za łucznikiem i wpada w przygotowaną zasadzkę (piechota z tyłu łucznicy) inaczej nie da rady.
PELLAEON [ Wielki Admirał ]
A te okrzyki bojowe... miodzio :-) Co do tej misji - jest tam taki problem, że trzeba się spieszyć, gdyż wróg ma straszliwą przewagę, a my budujemy się od zera, mając sam spichrz i kilku wojowników. Przynajmniej surowców jest wystarczająco dużo :-)
Sickman [ Centurion ]
TAK, okrzyki to prawdziwa rewela szczególnie "Dawać żarcie" i bliżniacze "Czas na żarcie" :D
JackSmith [ ]
a podobno ukazało / ukaże sięcośnowego w związku z K & M ?????
Łosiu [ Prefekt ]
JackSmith masz rację w produkcji jest już kontynuacka Knights & Merchants: The Shattered Kingdom, a nosi nazwę Knights & Merchants: The Peasants Rebellion. Jest w naszej encyklopedii.
Łosiu [ Prefekt ]
Po dokładniejszych oględzinach pojawi się jeszcze we wrześniu.
JackSmith [ ]
a nie ma jekiegoś demka - grę zapewne i tak kupię, ale chętnie obejrzałbym co kupię.....
Łosiu [ Prefekt ]
Osobiście nic mi o tym nie wiadomo
JackSmith [ ]
A to może jeszcze jedna uwaga ( wszystcy pewnie i tak to wiedzą, ale .. ): zawsze starałem się budować pola uprawne obok siebie ( wielkość jednego pola 5x3 ), co w efekcie owocuje tym iż niekiedy farmerzy pomagają sąsiadowi. Inna sprawa to taka iż zawsze mam tyle gospodarstw ile jest wiatraków + liczba farm świnek + 1. I oczywiście górą łucznicy osłaniani przez toporników ( ew. włóczników - to jest najlepsze na jazdę ). Aha ... i tryb ataku samobójczego czy jak to się tam nazywało też bardzo pomaga. Ktoś może ma jeszcze jakieś wskazówki ??
Sickman [ Centurion ]
Topic się rozwija więc dorzuce jeszcze moje 3 (12) grosze. Jeden dobrze ulokowany młyn z odpowiednią liczbą pomocników może spokojnie zmielić zboże z 2 farm. W centrum miasta dobrze jest budować drogi dwu lub trzypasmowe zapobiega to tworzeniu się korków, przy dużej liczbie pomocników. I jeszcze jedna nieco podstępna taktyka. Potrzebnych jest kilku jeżdzców, którymi szarżujemy na wioske wroga, trzeba tak poprowadzić kawalerie aby wyminęła obrońców i wylatujące z wieżyczek kamienie. Wystarczy, że przeżyje 2 jeżdżców, którymi udajemy się na tyły wioski gdzie mordujemy chłopów, pomocników, burzymy co się da i tak aż jeżdzcy umrą z głodu. Teraz wygodnie siadamy, czekamy chwilę i patrzymy jak wielka armia wroga umiera z głodu. Tą taktykę udaje się zastosować tylko w niektórych planszach np w 18 (taka zimowa twierdza). Mam nadzieję, że nowe K&M nie będzie zmontowane na zasadzie The Shattered Kingdom+nowe misje=The Peasants Rebellion