GRY-Online.pl --> Archiwum Forum

wystawić negatywa czy nie ???? o to jest pytanie

13.11.2007
21:19
[1]

gandalf2007 [ Pretorianin ]

wystawić negatywa czy nie ???? o to jest pytanie

Wystawić negatywa czy nie o to jest pytanie? proszę o pomoc bo to jest mój pierwszy wystawiany negatyw i nie wiem czy się sytuacja klasyfikuje. A więc 6 pażdziernik godz 15 Gandalf2007 kupuje na allegro kulę plazmową po szybkiej wpłacie dwa dni od kupna paczka zostaje wysłana PRIORYTETEM ale po tygodniu okazuje się że paczka jest żle zaedresowana chociarz ja podałem dobry . OK mała pomyłka jestem cierpliwy poczekam ale mija drugi tydzien paczka przycodzi do firmy i znów żle zaedresowana .Kolejny tydzień w plecy . dwonie i pani mnie spławia najszybciej jak może i teraz dopiero trochę na mus wreszcze dobry adress i bedzie jutro i co teraz wystawić czy nie transakcja trwała miesiąc z hakiem

13.11.2007
21:22
[2]

MMaaZZii1155 [ - - Kocham Szwedki - - - ]

jezeli paczka przyjdzie to wystawil bym neutral'a - jezeli nie to negatywa

proste

13.11.2007
21:23
[3]

ambu_ [ Pretorianin ]

Ja w takich sytuacjach wystawiam neutralny. Transakcja zostala zrealizowana jednak po miesiacu i wyjasniasz dokladnie co i jak.
Musisz sie jednak spodziewac podobnej reakcji - czyli dostaniesz prawdopodobnie neutrala - firma bedzie sie bronic rekami i nogami, ze to nie ich wina tylko Poczty Polskiej.

13.11.2007
21:23
[4]

Narmo [ nikt ]

Neutral

13.11.2007
21:23
[5]

GumiS™ [ Pretorianin ]

Ja na twoim miejscu bym dał neutralny ... Za to że problemy z dostarczeniem pod podany adres...

13.11.2007
21:23
[6]

kosik007 [ Epiphone Les Paul Studio ]

gosciowi czy gosciowce spusc ciezki wpierd

Ta, chyba, k*rwa w KanterStrajku...

13.11.2007
21:23
[7]

Ward [ Senator ]

gandalf2007 - co za pytanie , negatyw to najmniejsza kara dla cwaniaka
niezależnie czy to firma czy detaliczny sprzedawca

13.11.2007
21:23
[8]

Kozi89 [ Senator ]

Ja bym dał neutralny, pod negatywa to sie raczej nie pisze (o ile paczka przyjdzie).

13.11.2007
21:25
[9]

G0thm0g [ Zwiastun Apokalipsy ]

Hmm... trudna sytuacja, ale ja w takim wypadku nie wystawiał bym negatywa, tylko najwyżej neutralny komentarz. Chyba, że Ci się spieszyło, co podkreśliłeś, albo sprzedawca był wyjątkowo niemiły. Ale myślę, że jednak nie kwalifikuje się to pod negatywa. Ale poczekaj jeszcze z wystawianiem, aż dojdzie cała, działająca i taka, jaka miała być.

13.11.2007
21:31
[10]

Coy2K [ Veteran ]

w aukcjach gdy kupujący wywiąże się ze swojej części umowy wzorowo, a sprzedawca nawala zawsze jest dylemat, bo wlasciwie najlepiej wystawic negatywa, w koncu sprzedawca pokpił sprawę i lekceważąco podszedł do transakcji.

Niestety allegro oferuje bardzo kretyński sposob wystawiania komentarzy i przeważnie sprzedający "odwdzięcza" się takim samym komentarzem mimo ze często niezasłużenie, a potem masa super sprzedawców i wzorowych allegrowiczów boi sie wystawiac negatywa takiemu delikwentowi w obawie, ze tez dostaną przez co ich wzorowy przebieg zostanie zakłócony.

Allegro powinno wprowadzić taki system gdzie żadna ze stron nie widziałaby otrzymanego komentarza póki sama takiego by nie wystawiła, bo to czasem wygląda jak "fotkowe" 10 za 10

13.11.2007
21:35
smile
[11]

ambu_ [ Pretorianin ]

Allegro powinno wprowadzić taki system gdzie żadna ze stron nie widziałaby otrzymanego komentarza póki sama takiego by nie wystawiła.

Bardzo dobre rozwiazanie, nie pomyslalem o tym.

13.11.2007
21:47
[12]

mineral [ Senator ]

Poproś, żeby oni pierwsi wystawili komentarz. Jak dadzą pozytywa to daj neutrala. Jak dadzą neutrala albo negatywa to ty też daj negatywa. W końcu ty swoje obowiązki załatwiłeś bardzo szybko?

13.11.2007
21:56
smile
[13]

Loon [ Panicz ]


Allegro powinno wprowadzić taki system gdzie żadna ze stron nie widziałaby otrzymanego komentarza póki sama takiego by nie wystawiła

13.11.2007
22:10
[14]

Łysack [ Przyjaciel ]

Allegro powinno wprowadzić taki system gdzie żadna ze stron nie widziałaby otrzymanego komentarza póki sama takiego by nie wystawiła

również popieram:)

może by tak jakąś stronkę promującą takie rozwiązanie? bo pojedynczych maili to oni nawet nie przeczytają, a gdyby tak wysłać im stronkę w rodzaju petycji to może jakoś by odpowiedzieli:)

13.11.2007
22:16
[15]

wysia [ Senator ]

Tak wlasciwie to logiczne wydaje mi sie, by sprzedawcy wystawiali swoj komentarz zaraz po tym, jak kupujacy zaplaci, i zakonczy swoj udzial w calej transakcji. Jednak w calej mojej historii kupowania na ebay.co.uk zdarzylo mi sie to tylko jeden jedyny raz - mimo tego, ze prawie zawsze kupuje przez Kup Teraz, i od razu place paypalem. Praktycznie zawsze sprzedawca czeka z komentarzem na mnie. Chamstwo troche..

13.11.2007
22:39
[16]

Łysack [ Przyjaciel ]

wysiu -> no niby racja, ale skąd sprzedawca ma niby wiedzieć czy jesteś zadowolony z zakupionego towaru?

komentarze w przypadku opinii negatywnych powinny być nadzorowane.
sprzedawca w przypadku opinii pozytywnej/neutralnej powinien być informowany o otrzymaniu komentarza - bez informacji jakiej jest on treści i rodzaju, nie ukaże się on jednak na stronie dopóki sprzedawca nie wystawi komentarza kupującemu.

w przypadku wystawienia opinii negatywnej zamiast bezpośrednio ukazania się jej na stronie powinien pojawiać się formularz do wypełnienia, w którym kupujący/sprzedający będzie zobowiązany podać powody takiego komentarza. gdy administracja allegro uzna go za słuszny i otrzyma potwierdzenie zaistniałej sytuacji od drugiej strony to wtedy dopiero powinien być dopuszczony negatywny komentarz.

mój szwagier jest SS na allegro, często sprzedaje rzeczy używane, których nie zawsze ma możliwości sprawdzić, lub zostają uszkodzone podczas wysyłki. Na stronie o mnie ma wyraźnie zaznaczone że rzeczy nie sprawdzone sprzedaje po cenie uszkodzonych i nie ma podstaw do reklamacji, natomiast za rzeczy uszkodzone zwraca pieniądze wraz z kosztami wysyłki lub oddaje koszt naprawy. zdarzyło się już jednak kilkunastu pajaców, którzy bez żadnej konsultacji ze sprzedającym wystawili negatywa. szwagier mówi, że wolałby zamiast negatywa już oddać kasę za daną rzecz temu sprzedającemu i niech ją sobie zatrzyma - kpiną jak dla mnie jest wystawianie negatywa za uszkodzony sprzęt o wartości kilkuset zł sprzedany za kilka zł z treścią negatywa "bo nie działa". niektórzy spodziewają się chyba, że za 3zł kupią na przykład sprawny irygator do zębów, albo za 10zł działający automat do pieczenia chleba:)

gdyby sprzedawca miał wystawiać komentarz pierwszy to jak mógłby skomentować oskarżającą go niesłusznie sytuację?

13.11.2007
23:02
[17]

diabelek1 [ szczęśliwy ]

[17]Łysack [ Mr. Loverman ]

w przypadku wystawienia opinii negatywnej zamiast bezpośrednio ukazania się jej na stronie powinien pojawiać się formularz do wypełnienia, w którym kupujący/sprzedający będzie zobowiązany podać powody takiego komentarza. gdy administracja allegro uzna go za słuszny i otrzyma potwierdzenie zaistniałej sytuacji od drugiej strony to wtedy dopiero powinien być dopuszczony negatywny komentarz.


A allegro by musialo zatrudnic sztab ludzi do weryfikowania tego... Moim zdaniem sposb z niepojawiajacym sie komentarzem na liscie, az do wystawienia koentarzy przez obie strony jest genialny w swojej prostocie.

Sam mialem przypdek taki, ze wygralem aukcje u SS (tylko, ze nie byl to przedmiot, ktorym zazwyczej ten SS handlowal, a tai, ze tak powiem "prywatny"). Dokladniej kupilismy pralke za smieszne pieniadze. Prawdopodobnie dostal lepsza oferte bo zaczal sciemniac, ze oddal ja do serwisu bo przy pakowaniu cos tam uszkodzil, pozniej, ze mu wymienily na wieksza itp. Oczywiscie dalem mu negatywa i rzecz jasna dostalem w rewanzu takze negatyw :|.

13.11.2007
23:11
[18]

Łysack [ Przyjaciel ]

diabelek -> ale wyobraź sobie sytuację, że to Ty jesteś sprzedającym. ktoś coś od Ciebie kupił, Ty wysłałeś, dostajesz maila "otrzymałeś komentarz - gdy Ty również wystawisz będziesz mógł zobaczyć jego treść" - wystawiasz pozytywa, bo jednak klient zapłacił, patrzysz a tam negatyw, bo okazało się że klientowi kolor śrubki nie pasował, albo paczka szła przez tydzień - zero Twojej winy, może też wina tylko po stronie kupującego, a tylko Ty masz negatywa...

dlatego przy negatywach powinno być to inaczej zrobione niż teraz, bo jak sądzę połowa negatywów to wina tylko jednej strony, natomiast połowa pozytywów jest w obawie przed reakcją drugiej strony.

czy właśnie sądzisz, że ten Twój negatyw był zasłużony?

14.11.2007
00:12
smile
[19]

Wiewiórk [ Szyszka Pospolita ]

no nie wiem co z tym systemem :
Allegro powinno wprowadzić taki system gdzie żadna ze stron nie widziałaby otrzymanego komentarza póki sama takiego by nie wystawiła, bo to czasem wygląda jak "fotkowe" 10 za 10

bo np: kupujący wystawia "negatywa" a sprzedający "pozytywa" a aukcja przebiegła bez zastrzeżeń a kupujący zamiast iść do przodu cofa się do tyłu bo Kupujący "źle kliknął" więc już chyba lepszego (i prostszego) sposobu nie da się wymyślić ....

14.11.2007
18:07
[20]

gandalf2007 [ Pretorianin ]

najwięcej osób z was pisało za neutralnym więc chyba tak zrobie o ile paczka przyjdzie dzięki za komentarze

14.11.2007
18:17
[21]

speedy24 [ Generaďż˝ ]

żebyś czasem ty nie dostał negatywa za to że wystawisz neutrala, ja tak miałem- wystawiłem gościowi neutral za zbyt długi czas oczekiwania na przesyłkę a on mi BACH! NEGATYW.......za to że wystawiłem jemu neutrala, sk****l niemyty!

© 2000-2025 GRY-OnLine S.A.