Biały_695 [ Konsul ]
Zadanie z podstawówki...
Brat mojego kolegi(:D) musi obliczyć Obwód/bok kwadratu mając podane tylko pole, ale jest jedno "ale" nie miał on jeszcze ani pierwiastków ani potęg...Więc musi być bez nich..Nie mam pojęcia jak to zrobić...Tego chyba w ogóle się nie da zrobić, może wy umiecie??
Proszę o pomoc...
darek_dragon [ 42 ]
Nie da się wyrazić pola kwadratu prościej niż za pomocą potęg. Jeśli "brat twojego kolegi" faktycznie ich nie zna, to albo nie uważał na lekcji, albo przez przypadek dostał zadanie nie na swoim poziomie.
PaulPierce [ Konsul ]
Nieważne
PaulPierce [ Konsul ]
Jedyne co mi na myśl przychodzi to metoda prób i błędów . Kalkulator w łapę i za ojczyzne ;]
Voutrin [ Snop dywizora ]
Ale poteg w jakim sensie?
Bo mnozenie chyba mial, a wiec a*a = pole, stad a=pole/a i teraz 4*a = obwod.
bezio007 [ Konsul ]
biały powiedz całe zadanie to może zrobię
beowulff [ X ]
Bo mnozenie chyba mial, a wiec a*a = pole, stad a=pole/a i teraz 4*a = obwod.
Ja tez jestem za taki rozwiazaniem :)
Voutrin [ Snop dywizora ]
No dobra zawiesilo mi mozg na chwile, to moje rozwiazanie jest faktycznie bez sensu :-P
pr0_gamer [ Konsul ]
beowulff, Voutrin - Ale przecież w zadaniu nie ma podanej wartości dla "a", jest podane samo pole.
Jeżeli chodzi o moje zdanie, to wydaje mi się że na lekcji musiały być przerobione pierwiastki, ponieważ jeśli jest podane samo pole, to pierwiastek kwadratowy z tego pola jest jedynym wyjściem na obliczenie "a", a później obwodu figury.
dexter48 [ Pretorianin ]
a moze to zadanie na ocene celujaca i wymaga umiejetnosci ponadpodstawowych w tym przypadku wyciagania pierwiastka kwadratowego
Zabójca14 [ Maxxx Blood ]
lol no, może wytlumaczysz mu co to potęgowanie?
DEXiu [ Generaďż˝ ]
W podstawówce zadania tego typu rozwiązuje się po prostu metodą: nauczyciel podaje dzieciom np. kwadrat o polu 4 i każe powiedzieć jakiej długości jest bok i wtedy dzieci krzyczą chórem "dwaaaaa!"
darkesjasz [ Centurion ]
proponuje łopatologicznie, bok wynosi tyle co liczba która po pomnożeniu przez siebie da pole tego kwadratu, zakładając że jest w podstawówce przyklady beda proste xd
NyyKo [ Generaďż˝ ]
wnioskując z wiatru wiejącego jutro w Szwajcarii to będzie miliard
Chacal [ Senator ]
zaraz... ale jak mógł nie mieć potęgowania, jeśli miał pojęcie pola figury ? To przecież jednostki kwadratowe, inaczej w drugiej potędze, a nie wierzę, że nauczyciel pisze na tablicy m^2, nie mówiąc co to znaczy.
Zresztą można się domyślić. Każde dziecko, które opanowało tabliczkę mnożenia, poradzi sobie z pierwiastkowaniem prostych liczb w pamięci, nawet nie znając pojęcia "pierwiastek".
siekator [ Król Rybak ]
Jest w ostateczności metoda Prób i błędów