GRY-Online.pl --> Archiwum Forum

Darkfall Online - gra o której każdy gracz powinien nieco poczytać

06.11.2007
19:45
smile
[1]

Sqallpl [ Legionista ]

Darkfall Online - gra o której każdy gracz powinien nieco poczytać

Uważam że każdy gracz powinien dowiedźieć się nieco o tej grze.

Gra Darkfall Online tworzona jest od 2001 roku przez grecką grupę developerską Aventurine SA. Niewiele osób o niej słyszało, z tego względu, że gra nie ma jeszcze wydawcy a na jej reklame nie zostały na razie przeznaczone żadne fundusze. Największą reklamą Darkfalla jest sama gra, która jeżeli wyjdzie, będzie najbardziej rewolucyjną grą MMORPG.

Grupa która tworzy Darkfalla to grupa graczy MMORPG, którym w dotyczasowo wydanych tyułach brakowało pewnych rzeczy. Dlatego wszyscy wiążą z Darkfallem spore nadzieje.

Największa zaletą gry ma być pełna wolność. Nie będzie żadnych ograniczeń, tak jak np. w WoW'ie. Występował będzie pełny free loot, co oznacza że w momencie kiedy postać zostanie zabita, każdy będzie mógł wziąść z jej zwłok wszystkie jej przedmioty, bez żadnego wyjątku.

Kolejnym sprawą jest Housing. Gracze będą mieli możliwość budowania własnych domów, charakterystycznych dla ich ras. Klany będą mogły budować własne wioski i miasta.

W grze nie będzie występowała walka taka jak w WoW, polegająca na zaznaczeniu wrogra i patrzeniu jak postać walczy. Walka będzie wyglądała tak jak w Morrowinidzie czy Oblivionie, co oznacza że gracz będzie musiał sam potrafić atakować, unikać i poruszać się, skill będzie bardzo ważny.

W grze gracze będą mieli możliwość całkowitego przejmowania miast, bez wyjątków. Kiedy grupa graczy bądź klan wybije wszystkich strażników, będzie mogła wynająć własnych npców do ochrony miasta.

Nie będzie blokady atakowania własnej rasy bądź własnych przyjaciół. Nie będzie też ochrony przyjaznych postaci w walce. Dla przykładu kiedy mag z twojej drużyny zaatakuje fireballem, a Ty wejdziesz kuli w drogę otrzymasz obrażenia.

Nie będzie jakichkolwiek "bezpiecznych stref" dla słabszych graczy, jedyną ochroną będą strażnicy i mury miast.

Osoby które wybiorą drogę rzemieślników, będą mogły budować własne sklepy i zatrudniać w nich npcowych sprzedawców.

90% przedmiotów w grze, będzie należała do przedmitów wytwarzanych przez graczy.

Świat gry ma mieć największą powierzchnię i najwięcej zasobów w porównaniu do dotychczasowych gier MMO.

W grze zostanie zastowowany system skillów, nie będzie levelów. Postać mająca na celu zostać najlepszym kowalem w rejonie nie będzie musiała masowo tłuc chord potworów. Skill rośnie w miarę używania. Tak jak to miało miejsce w Ultimie Online.

Postacie w grze nie będą mogły przez siebie przenikać.

------------

To tylko niektóre z cech jakie będzie miał w sobie Darkfall Online, teraz wyobraźcie sobie jak wiele możliwości wynikających z tych aspektów będzie mogło wyniknąć w grze. Poniżej kilka przykładów:

- Grupa ludzi czy też klan przejmuje średniej wielkości miasto. Z uwagi na to że w grze postacie nie będą mogły przez siebie przenikać istnieje możliwość blokowania przejść. Grupa może wyznaczyć kilka osó do blokowania przejścia i pobierania opłat za przekroczenie bramy.

--

- Gracz który steruje postacią bardzo bogatego i bardzo dobrego kowala musi przenieść część swoich towarów do innego miasta. Jego konkurent z tego samego rejonu dowiaduje się o tym i zleca grupie kilku mocnych wojowników przygotowanie zasadzki na trasie która będzie przechodził kowal. Kiedy postac kowala zostanie zaatakowane, nie będzie miała szans z grupą wojowników. Kowal zginie i wszystkie towary które miał przy sobie zostaną zrabowane przez wojowników. I teraz kilka rozwiązań:

- kowal mógł być sprytniejszy i wynająć kilka osób do własnej eskorty, w takim wypadku jego ochrona pokonuje wynajętych przez konkurenta i towary docierają do innego miasta

- wynajęci przez konkurenta wojownicy uznają że bardziej opłaci się im zabrać towary kowala i nie oddają ich konkurentowi

Wyobraźcie sobie ile jeszcze rozwiązań można by przypisać temu zdarzeniu? W innej grze np. WoW nie byłoby to możliwe, głownie dlatego że nie ma tam free loota, czyli możliwości rabowania zwłok.

Wyobrażacie sobie jak czułby się gracz sterujący kowalem, kiedy wiedziałby że ma przy sobie towar o wielkiej wartości, który wytwarzał przez wiele godzin gry? Wiedziałby że każdy napotkany na drodze może go zabić i mu je odebrać.

To wszystko brzmi pięknie, jednak zobaczymy jak będzie w praktyce. Beta prawdopodobnie w 2008 roku. Mam nadzieję że gra wszystkie możliwości o jakich mówią twórcy znajdą się w grze.

Poniżej podaję linki do strony, oficjalnej galerii i kilku fimów na YouTube. Zachęcam też do przeczytania FAQ z linku poniżej:

polska strona którą współtworzę - www.darkfall.pl

Najnowsze screenshoty w moim albumie -



FAQ (gorąco polecam całość) -

oficjalna strona gry -
screeny -

Film 1 -
Film 2 z gameplayem -
Film z elfickim mountem -

Zachęcam do komentowania i dyskusji.

06.11.2007
20:18
[2]

Kabraxxis [ Pretorianin ]

Wartaloby jeszcze napisac ze to taki DukeNukem Forever w swiatku gier online.
Gra robiona od ponad 6 lat i chyba nikt na swiecie nie widzial ani kawalka dzialajacego kodu na zywo.
Od 6 lat devsi wypisuja na stronie rzeczy ktore nie maja wlasciwie zadnego pokrycia i ktore o dziwo bardzo zbiegaja sie z amrzeniami wiekszosci graczy ktorzy pamietaja jeszcze czasu Ultimy Online.

IMHO to gra nie wyjdzie a nawet jak wyjdzie to zeby nie byla finansowa klapa musialaby odniesc sukces WoW'a co przy dosc hardkorowych zalozeniach gameplayu jest raczej niemozliwe. WoW przeciez zdobyl taka popularnosc bo jest piewszym MMO dla kazdego, nie jest przesadnie skomplikowany ani stresujacy.

Tendencja na rynku MMO idzie wlasnie w strone gier "kareberowatych" i przyjaznych graczowi ze tak powiem. Dosc podobnym do DFO w zalozeniach tytulem jest VANGUARD ktory poniosl dosc spektakularna klape i w tej chwili jest na rowni pochylej do zamkniecia serwerow lub "freetoplay".

Wiec nie ma sie czym jarac bo zadnej rewolucji tu nie ma, moze odszczekam te slowa ale jak zobacze chociaz czesc dzialajacej gry a nie puste slowa devsow. Przez 6 lat nie udalo im sie zrobic bety a miala juz byc pare razy. :-)

Tyle z mojej strony o DFO i nie..... nie pracuje dla konkurencji to moje osobiste zdanie.

06.11.2007
20:19
[3]

czekers [ Turbojugend ]

To brzmi zbyt piękne, żeby było prawdziwe, o ile wogule to to BĘDZIE.

Np. Tępienie młodyszch graczy przez tych bardziej wyskillowanych, bo na pewno nie wszędzie będą strażnicy...
Ale nasuwa mi się jeden problem, bo oakurat na myśl nasunął mi się Second Life..
Tam, wszystko jest tworzone przez ludzi, co jest związane ze ściąganiem tego przez inne osoby w danym rejonie.
Jeżeli tutaj miałoby być tak samo (budowanie domów i wiosek) to:
a) Grupa fanów MMORPG (o ile już zakładam że są to programiści, przynajmniej z hobby) nie znajdzie jednak funduszy na serwery które bez zająknięcia pomieszczą takie ilości danych
b) o ile byłoby już tak dobrze, że ci gośćie mili by te pieniążki, to jednak Lagi, lagi i Lagi. Wiem, bo przy 1mb/s w SL grać się dosłownie nie da (2-3 sekundowe opóźnienia w chodzeniu, o pisaniu nie mówiąc...), chyba że byłoby to inaczej rozwiązane - mianowicie byłyby gotowe szablony częśći (powiedzmy jak w Sims na przykład), które pobieralibyśmy razem z clientem natomiast gracz budujące te domy czy wioski wysyłałby tylko małe pliczki z danymi gdzie jaki klocek stoi, jaki ma kolor itd. a my byśmy te setki kilobajtów pobierali...

Ale ogólnie ujmując... niemożliwe. Nieograniczone PvP = młóćka na całego = coraz mniej graczy nawet tych co poszli np. w strone kowalstwa i nie są wypracowani w walce = opadająca gospodarka = skoro wszystko jest tanie, to po co być np. kowalem żeby zarabiać pieniądze = nie ma kowali = nie ma broni = zakładam że magowie nie będą od tego uzależnieni, innymi słowy brak rycerzy i pochodnych, nadmiar magów = no play = no play, no fun

No i:
Wyobrażacie sobie jak czułby się gracz sterujący kowalem, kiedy wiedziałby że ma przy sobie towar o wielkiej wartości, który wytwarzał przez wiele godzin gry?

Znaczny wzrost zgonów (tych prawdziwych).

No i jeszcze kwestia czy będzie to płatne, czy może nie...

Ogólnie: Widze to w ciemnych barwach, ale jednak kiedy/jeżeli wyjdzie, napewno skosztuje.

06.11.2007
20:49
[4]

Sqallpl [ Legionista ]

Beta będzie w 2008 roku gwarantuje to Wam. A co do kasy. Zaciągnęli kredyt na ponad 20 milionów, tylko nie pamiętam czy euro czy dolarów.

06.11.2007
22:08
smile
[5]

DEFEDos [ Pretorianin ]

jak będzie można już pograć to przypomnij na forum o tej grze :]

z wyglądu wygląda fajnie, a co z grywalnością to pewnie się przekonamy

06.11.2007
22:17
[6]

Kolczes [ All vs Me ]

słyszałem, aczkolwiek zupelnie na to nie czekam. nie czuje oh i ahh.

© 2000-2024 GRY-OnLine S.A.