GRY-Online.pl --> Archiwum Forum

Jaki olej półsyntetyczny jest najlepszy?

26.10.2007
14:12
smile
[1]

anksma [ BloodRayne ]

Jaki olej półsyntetyczny jest najlepszy?

Mam zamiar kupić jakiś olej półsyntetyk na zimę i nie wiem jaką markę wybrać( jest ich zbyt dużo)a chyba nie są wszystkie jednakowe. Nie znam się na tym i nie wiem jakie są najlepsze:-/. Może jakiś doradzicie?

26.10.2007
14:18
[2]

iNfiNity! [ NSX ]

MOTUL!

26.10.2007
14:20
[3]

Herr Flick [ Wyjątek Krytyczny ]

Jaki to samochód,jaki przebieg,silnik diesel czy benzyna (z gazem?) ?

26.10.2007
14:27
[4]

anksma [ BloodRayne ]

focus,przebieg 115000, benzyna

26.10.2007
15:05
[5]

AMDD [ on-line ]

najwazniejsze zebys zalał ten sam typ oleju np ja mam 10W/60

26.10.2007
15:54
[6]

stanson [ Szeryf ]

Wszystko jedno jaki, byle markowy. Castrol, Mobil 1, itp, a nie jakiś wynalazek firmowany logiem Tesco.

26.10.2007
16:05
[7]

ILEK [ Człowiek z dyktafonem ]

Ja właśnie będę zmieniał z Mobila 1 na Castrola Magnatec...oba 10W 40. Zmiena spowodowana jest tylko tym, że w radiu wygrałem olej Castrol. Zastanawiałem się tylko nad tym czy nioe zalać syntetykiem...ale mój to na to za stary już.

26.10.2007
16:19
[8]

stanson [ Szeryf ]

Jeszcze do niedawna silniki z przebiegiem ponad 100.000 zalewało się mineralnym, w nowoczesnych autach po takim przebiegu nadal stosuje się półsyntetyk.

26.10.2007
16:28
[9]

wzorzec [ Generaďż˝ ]

a dlaczego nie pelny syntetyk? ja taki leje, a przejechane ma moj sprzet ponad 150000.

26.10.2007
16:40
[10]

stanson [ Szeryf ]

W przypadku starszych samochodów o wysokich przebiegach po zalaniu silnika olejem syntetycznym mogą być kłopoty polegające na nadmiernym zużyciu lub wycieku oleju z silnika. Dzieje się tak z powodu wypłukaniu nagarów po oleju mineralnym, które „uszczelniają” silnik. Ratunkiem w tej sytuacji jest wymiana uszczelek, uszczelniaczy i może nawet pierścieni w silniku. Jeśli silnik mimo przebiegu i wieku jest nadal w świetnej kondycji można zlać go olejem półsyntetycznym i zobaczyć co się będzie działo przez 3-5kkm. Jeśli test wypadnie pomyślnie można pokusić się o wlanie pełnego syntetyku.

Podsumowując - do starych silników o dużym przebiegu wlewamy olej mineralny lub testujemy syntetyka i w razie potrzeby wymieniamy uszczelki, uszczelniacze, pierścienie.

26.10.2007
16:45
smile
[11]

Ronnie Soak [ Lollygagger ]

stanson - masz gdzies swoje madrosci samochodowe spisane? przydalby mi sie taki poradnik jak na co dzien obchodzic sie z samochodem
w przyszlym roku wypadnie mi chyba kupic swoj pierwszy samochod a nie mam pojecia o codziennej ekspoloatacji samochodu, tzn. jaki/kiedy olej wlac, na co zwracac uwage, etc. do tej pory jezdzilem albo sluzbowym (ktos inny byl glownym uzytkownikiem) albo pozyczonym (tesciowej), wiec takimi rzeczami sie nie zajmowalem

26.10.2007
16:53
smile
[12]

stanson [ Szeryf ]

Ronnie --> niestety, wszystko mam w głowie :)

26.10.2007
16:56
[13]

gromusek [ Street View ]

Ronnie Soak >>> spokojnie przyjdzie wszystko z czasem ;] za rok 2 juz bedziesz wiedzial jak klocki hamulcowe wymienic ;]

26.10.2007
17:00
[14]

Ronnie Soak [ Lollygagger ]

gromusek - klocki hamulcowe mam akurat opanowane ;]

na wakacjach jezdzilem yarisem tesciowej. cos mi niemilosiernie szorowalo to pojechalem klocki wymienic. okazalo sie, ze spoznilem sie jakies 3-4 miesiace i i tarcza byla tez do wymiany... a tesciowa jakos nic nie slyszala :P

sorki za offtopa

26.10.2007
17:25
smile
[15]

anksma [ BloodRayne ]

Ronnie Soak--> o to mnie zmartwiłeś.Bo kupiłam klocki hamulcowe bo strasznie tarło przy hamowaniu z przodu, a teraz z twojego postu wynika że to też na dodatek może być tarcza:-/ grrr kolejny wydatek:-/zobaczymy co mechanik powie

26.10.2007
17:32
[16]

master53 [ Senator ]

anksma --> A czy czasem nie jest tak, że przy wymianie klocków wymienia się również tarcze ?

26.10.2007
17:45
[17]

Ronnie Soak [ Lollygagger ]

anksma - mechanik powiedzial, ze jezeli przyjechalbym 500km wczesniej, to tarcze daloby sie jeszcze oszlifowac, ale ze byla juz zbyt zdarta to musial ja wymienic.

26.10.2007
18:03
[18]

anksma [ BloodRayne ]

master53-->szczerze mówiąc nie mam pojęcia:-) mam nadzieję że może być tak że albo klocki albo tarcze się szybciej zużyją i nie zawsze trzeba je razem wymieniać

26.10.2007
18:17
[19]

ILEK [ Człowiek z dyktafonem ]

tarcze zuzywają się wolniej...ale w pewnym momencie trzeba już wymienić i to i to...

27.10.2007
08:16
smile
[20]

Herr Flick [ Wyjątek Krytyczny ]

Polecam olej o nazwie handlowej MoS2-LEICHTLAUF 10W-40 firmy Liqui Moly (info na stronie
Świetnie nadaje się do silników z przebiegiem powyżej 100.000 km, uszczelnia i wycisza.
Olej pół-syntetyczny MoS2 Leichtlauf zawiera formułę powodującą osadzanie się błony dwusiarczku molibdenu na wszystkich powierzchniach podlegających procesowi tarcia. Zmniejsza zużycie paliwa, utrzymuje stałą lepkość i jest odporny na starzenie się. Całoroczny olej do silników benzynowych i Diesla. Zapewnia szczególną ochronę części przed ich zużyciem i dużymi obciążeniami oraz zapewnia równomierną pracę przy minimalnym współczynniku tarcia.

27.10.2007
10:03
smile
[21]

stanson [ Szeryf ]

Zmniejsza zużycie paliwa

27.10.2007
10:05
[22]

gromusek [ Street View ]

+ tego magnetyzer i dostajemy 500 koni wiecej a spalanie jest w granicach 2l na 100km przy dynamicznej jezdzie w korkach :D

27.10.2007
11:04
smile
[23]

Herr Flick [ Wyjątek Krytyczny ]

No tak - na Stansona zawsze można liczyć...

Ja też z czegoś się pośmieję - do starych silników o dużym przebiegu wlewamy olej mineralny lub testujemy syntetyka i w razie potrzeby wymieniamy uszczelki, uszczelniacze, pierścienie.
Może od razu pokusimy się o kupno nowego silnika z sewisu?
Ty to masz rady :/
A co do tego zmniejszania spalania to mogę stwierdziś,że samochód pali mi ok pół litra paliwa mniej,nie jest to jakaś sopora ilość ale zawsze.

No ale cóż - trzeba z czegoś gębę pocieszyć,nie?

spoiler start
Żeby było jasne - nie jestem z tych co wieszają kilogramy plastiku na samochodzie i udaję,że mam sportową wersję np. Skody Favorit...
spoiler stop

27.10.2007
11:08
smile
[24]

stanson [ Szeryf ]

samochód pali mi ok pół litra paliwa mniej

Rozumiem, że przetestowałes to na konkretnym dystansie, jadąc jednostajną prędkością, z wyłączonym radiem, zamkniętymi szybami i wyłączonymi wszystkimi urządzeniami pobierającymi prąd? :D

Jeśli ktos wynajdzie kiedys olej, dzięki któremu samochód zużywa mniej paliwa to osobiście oddam mu swój samochód plus roczną pensję :)


do starych silników o dużym przebiegu wlewamy olej mineralny lub testujemy syntetyka i w razie potrzeby wymieniamy uszczelki, uszczelniacze, pierścienie.
To rada dla tych, którzy uparli się na syntetyk do starego grata.

Co jeszcze wiesz o samochodach oprócz umiejętności ruszania, zmiany biegów i rozbrajającego systemu wyliczenia spalania różniącego się o pół litra na 100km?

27.10.2007
11:12
smile
[25]

Herr Flick [ Wyjątek Krytyczny ]

Jesteś głupi jak komentarz na Onecie wiesz?

27.10.2007
11:19
smile
[26]

stanson [ Szeryf ]

O, jaka konstruktywna odpowiedz :)

Czyli systemu obliczania spalania nam nie zdradzisz? :D
LOL :)

27.10.2007
11:26
smile
[27]

Herr Flick [ Wyjątek Krytyczny ]

Nie,nie zdradzę - koperta z wykresem jest oznaczona logiem Top Secret ;)

Do zobaczenia Stanson w kolejnym wątku motoryzacyjnym prawdopodobnie pod tytułem "Jakie opony zimowe?"
Znowu będziesz udowadniał swoje racje? :P

© 2000-2025 GRY-OnLine S.A.