Babiczka [ Senator ]
Tiry na tory ! PETYCJA Wlasnie Ty mozesz zmienic swoj kraj !:P
Cele Inicjatywy "TIR-y na tory!"
1.Poprawa jakości życia setek tysięcy mieszkańców miejscowości, przez które przebiegają trasy tranzytowych TIR-ów, a w szczególności: zmniejszenie niekorzystnego wpływu transportu ciężarowego na zdrowie ludzi, obniżenie poziomu hałasu, zwiększenie bezpieczeństwa ruchu drogowego, uratowanie przed degradacją tysięcy budynków mieszkalnych i gospodarstw rolnych.
2.Zmniejszenie korków drogowych oraz ograniczenie degradacji nawierzchni dróg publicznych.
3.Ochrona środowiska, w szczególności ocalenie przed zniszczeniem ostatnich enklaw dzikiej przyrody i pięknego krajobrazu.
Rozwiązanie
Inicjatywa stoi na stanowisku, że podstawowym warunkiem, aby osiągnąć wyżej wymienione cele, jest przerzucenie tranzytowego ruchu samochodów ciężarowych z polskich dróg na polskie koleje, co znajduje swój wyraz w haśle „TIR-y na tory”.
www.tirynatory.pl
Zloz swoj podpis pod petycja co Ci szkodzi ?
QrczakJR [ capo di tutti capo ]
czy UPR (znaczy LPR) nie szedl z takim haslem do wyborow ?
Vaisefoder [ Konsul ]
Następne w kolejności będą samochody? ;)
Toolism [ GameDev ]
Babiczka -> pociąg z towarem który przewoziłby potencjalny tir, dojechał do stacji docelowej, kto teraz rozwiezie dalej ten materiał?
a) TIR
b) 100 tranzytów
c) każdy z zainteresowanych przyjedzie swoją furą;)
d) inne..
ten pomysł jest.. tak krótkowzroczny i idiotyczny ze szkoda gadać..
Paudyn [ Kwisatz Haderach ]
Opublikowany: 17.10.2007, 13:17:11. Kategoria: Prasa o tirach..., Polityka transportowa w Polsce, Najlepsze informacje prasowe.
W polskich portach rozbudowywane są terminale kontenerowe. Chociaż jeszcze na razie przewozy kontenerowe w Polsce są w porównaniu z innymi krajami niewielkie, bardzo dynamicznie rosną. Nie przyjęło się natomiast i nie ma szans na realizację hasło "tiry na tory"
Zadanie domowe: pomyśl, dlaczego?
PS. Inicjatorom pomyliły się kierunki organizowania bezpieczeństwa na drodze. Miast polepszać tragiczną infrastrukturę, próbuje się ograniczyć na niej ruch.
Marsellus Wallace [ Fukitol ]
Nie złoże. Kolej to dobry środek transportu na XIX wiek. W XXI wieku nie widzę sensu promowania pojazdu, który porusza się tylko do przodu, ewentualnie w tył. XXI wiek się zaczął, więc w maxymalnym stopniu trzeba wykorzystać 3 wymiary przestrzeni do przemieszczenia się i przewożenia towarów.
Babiczka [ Senator ]
Toolism-> murzyny na taczkach xD
Taki system sprawdzil sie w Szwajcarii przeciez no nie ?:P
Volk [ Senator ]
Golcie jeża chłopcy.
Toolism [ GameDev ]
Babiczka-> rozumiem ze to podchodzi pod d inne;) Ale proszę cię;) serio odpowiedz , przerzucamy ten transport na kolej, kolej się zatrzymuje w stacji docelowej i co dalej?
Misiak [ Pluszak ]
Spalenie paliwa:
50 tirów = 100%
lokomotywa spalinowa która ciągnie te 50 tirów = 8% ze 100% ww.
Dla mnie to jest ciekawe rozwiązanie, ponieważ zmniejszy się ruch, zostanie rozbudowana infrastruktura kolejowa.
Wady: Spadek obrotów w miastach przez które są tranzyty.
PAUDYN--> Wiem, że jesteś całym sercem za tirami, ale przydało by się zwiększenie udziału do choćby 20% przewożenia tego co tiry, na kolej. A może więcej :) Chociaż dla spedytorów jest ciężki kawałek chleba :P
edit:
Toolism-> I dalej Tir jedzie w swoją stronę, jak do Niemiec i dalej, to nie przesiada się. A jak ma gdzieś dojechać, to jedzie, ale to nie będzie już 1200 km, tylko 50-150. Zysk 1000km szybkiej bezkolizyjnej drogi :P
[Medivh] [ Centurion ]
Transport "hurtowy" (dużo, tranzyt, do miasta/regionu) byłby lepszy koleją; drogowo dystrybucja, przewóz mniejszych ilości, tam gdzie tory nie prowadzą,
niestety w tym kraju trzebaby do tego wymienić jakieś 80% szyn i dość regularnie je naprawiać, znacznie z tym gorzej niż z drogami... i mniej widocznie dla obywatela!
Ekologia/ekonomia są ważne, tylko nie stać nas na to, nie stać na to budowy autostrad, ani 97 byłych kierowców na każdy pociąg!
Paudyn [ Kwisatz Haderach ]
Taki system sprawdzil sie w Szwajcarii przeciez no nie ?:P - oczywiście. Pewnie dlatego codziennie wataha ciężarówek przetacza się przez granice w Basel, Como i Lustenau, a następnie jedzie wgłąb kraju na rozładunek swojego towaru. O tranzycie już nie wspomnę.
Najlepsze smaczki są w dziale "Jak to robią w Europie?".
Masa informacji o sposobach dofinansowania transportu intermodalnego/kombinowanego. Niestety ni słowa o praktyce oraz o tym, na jak szeroką skalę jest to stosowane :>
Transport drogowy jest jedynym transportem, który dotrze praktycznie WSZĘDZIE. Rozwiązanie kolejowe ma sens w przypadku przewozów kontenerów pomiędzy portami i większymi miejscowościami, które wyposażone są w odpowiednią infrastrukturę do obsługi takich cudów. Niestety gro miejsc załadunkowych i rozładunkowych znajduje się na totalnych zadupiach (ciekawostka jest taka, ze są to nawet takie firmy, jak Nike, Sony, Philips, Pioneer, Ford czy Nissan). Do tego są one tak porozrzucane, że z jednego punktu centalnego i tak musiałoby się rozjechać multum ciężarówek we wszystkich kierunkach.
Misiak :: Moja firma oferuje usługi zarówno w zakresie transportu drogowego, jak i kolejowego. Niestety ten drugi ma marginalne znaczenie. Główne powody? Wygoda, czas, możliwości manewru.
Babiczka [ Senator ]
to co zrobic zeby bylo lepiej ?:P
graf_0 [ Nożownik ]
Sprawa jest prosta i nie wymaga petycji - jeśli będzie się opłacało wozić tiry pociągiem to taka usługa powstanie, nawet w Polsce.
Jeśli czegoś takiego nie ma - to najzwyczajniej oznacza że to się w naszych warunkach aktualnie nie opłaca - ale paliwo drożeje, więc zobaczymy.