GRY-Online.pl --> Archiwum Forum

Moja gierka strategiczna 3D (wez udział w becie;))

20.10.2007
22:31
[1]

Toolism [ GameDev ]

Moja gierka strategiczna 3D (wez udział w becie;))

Witam, jestem jakieś 3 tygodnie po obronie mojej pracy inżynierskiej na specce programowanie gier komputerowych. Razem z przyjacielem tworzyliśmy to coś.. ;) rok czasu. Gierka jak gierka.. nie jest specjalnie fajna ale jest moja;D i dlatego nie wstydzę się wam tego zaprezentować;) Napisana w C++ i DirectX'ie , niestety wymaga pixel shadera 2.0 conajmniej.. bo bawimy się tam normal mapami i roznymi innymi technikami shaderowania.

Dla posiadaczy VISTY, bardzo mi przykro;) ale bedziecie ( jeśli w ogóle bedzie się wam chciało ) wyłączyć sobie dzwięk, gdyż korzystamy tutaj z biblioteki FMODa w dość starej wersji ( przypominam że gra powstawała od października roku 2006 ). Można to zrobić wchodząc po instalacji do katalogu Data i tam w pliku config.txt zmienic w sekcji sound z enabled=true na enabled=false ;))


Dla wszystkich którzy chcieliby zmienić sobie rozdzielczość robi się to rówierz w pliku config.txt w katalogu Data, zmieniajac odpowiednio screenwidth i screenheight.. ;) To na tyle..

A jeśli chodzi o gre to wzorujemy się trochę na Z, takze gra wymaga od was zebyscie dość szybko zajmowali punkty kontrolne ( poprzez wjechanie jednostką na środek kółeczka, co spowoduje przejęcie fabryki.. dopiero wtedy można w niej cokolwiek wyprodukować )

Kamera przesuwa się gdy dojedziemy myszką do krawędzi, a obrót kamery jest przy ruchu myszką gdy trzyma się SHIFT.

Wygrywa się jeśli zniszczy się wroga lub zajmie się wszystkie punkty kontrolne;) To tyle..;) mam nadzieje ze komuś się spodoba;) Chociaż wiem.. ze to nic specjalnego ale jak juz wczesniej powiedzialem zwyczajnie chcialbym się tą gierką z wami podzielić bo skoro juz została zrobiona to czemu nie;)


LINK do instalatora :

20.10.2007
22:33
smile
[2]

Jeremy Clarkson [ Prezenter ]

ściągam, kurde znowu trzeba czekać tą minutę

20.10.2007
22:35
smile
[3]

Dycu [ zbanowany QQuel ]

Ściąga się, się obaczy (Darmowy up, a co ; ) )

20.10.2007
22:35
[4]

k2o [ !TlEnEk PoTaSu! ]

ja też ściągnę, tylko że u mnie trzeba poczekać 6min :)

20.10.2007
22:35
[5]

Toolism [ GameDev ]

hmm.. moze jakiegos screena walnę żebyście nie musieli sciągać w ciemno;)
tutaj screeny z gry :
( in game )
( menu )

20.10.2007
22:37
smile
[6]

Jeremy Clarkson [ Prezenter ]

czyli można powiedzieć mini gra władcy pierścieni

20.10.2007
22:39
[7]

Toolism [ GameDev ]

jeszcze pare spraw;)

w gierce można zapisywać grupy tak jak w każdej strategi poprzez CTRL + (0-9). Można też zaznaczyć wszystkie jednostki danego typu w zasięgu poprzez dwuklik na jednostkę.

Nie można natomiast budować własnych budynków itd.. po pierwsze zabraklo nam czasu na zaimplementowanie tego po drugie troche nie ma sensu tego robić bo to i tak tylko inżynierka. Jednostki po prostu produkujemy ze zdobycznych fabryk;) i tyle.
A dzwięki są oczywiście darmowymi samplami z netu także jakość dość kiepska;)

20.10.2007
22:40
[8]

EG2006_43991898 [ Nadworny krasnal ]

zasysam jeszcze 6 min :)

20.10.2007
22:44
[9]

Jeremy Clarkson [ Prezenter ]

czemu jak przejdę 1 misje to dalej nic sie nie ładuje?

20.10.2007
22:46
[10]

Toolism [ GameDev ]

Jeremy;D przykro mi ale jest tylko 1 i ta sama misja;D co prawda rozmieszczenie jednostek i budynków jest losowe;) ale nie było sensu robić dodatkowych misji skoro to nie jest projekt komercyjny ( co więcej nie mógłby to być projekt komercyjny, bo jest to niestety własność PJWSTK czyli mojej uczelni )

20.10.2007
22:50
smile
[11]

Jeremy Clarkson [ Prezenter ]

Toolism--> Grę praktycznie da się przejść w minutę. Ale i tak gra jest super pod względem grafy,dźwięków i fizyki. Mogę powiedzieć że odwaliłeś z kumplem dobrą robotę!

20.10.2007
22:53
[12]

Toolism [ GameDev ]

Jeremy -> oczywiście że da się ją przejść w bardzo krótkim czasie jak sie odpowiednio zagra, ale nie o to chodzi;) Mieliśmy pokazać że potrafimy zaprogramować grę, co więcej wrzuciliśmy tam naprawdę sporo technologi;) Mamy AI które działa dla każdej grupy która to wybiera sobie na podstawie oceny sytuacji najkorzystniejszą decyzję, mamy dynamiczne algorytmy wyszukiwania drogi itd.. co więcej pod N jest nasz panelik prezentacyjny;) który to był użyty podczas prezentacji projektu przed komisją ( podczas egzaminu ) , jak chcesz możesz się pobawić;)
Kolejną rzeczą jest to że można zmieniać sobie różne rzeczy bez rekompilacji programu, bo wiele rzeczy mamy w plikach tekstowych, także jakby już ktoś naprawdę nie mógł z nudy to może sobie pozmieniać chociażby statystyki jednostek albo elementy krajobrazu rozmieszczane na początku gry.. itd;) Ale fakt faktem.. w tym programie jest więcej do pokazania niż do pogrania, ale to raczej nikogo nie powinno dziwić w końcu to jedynie projekt inżynierski.

20.10.2007
22:53
smile
[13]

Arxel [ Legend ]

1. Dlaczego po angielsku? :D
2. Szkoda, że nie mogliście skorzystać z gotowego darmowego silnika graficznego - wyglądało by ładniej ;)
3. Niezła robota :)

20.10.2007
22:54
[14]

Taikun. [ NINTENDO ]

wrzuci ktoś screeny ? :)

edit. widzę że już są :>

20.10.2007
22:55
smile
[15]

Arxel [ Legend ]

A co, nie ściągasz bo Ci nie pójdzie? :D

Dlaczego nie zdecydowaliście się na jakiegoś FPS-a? Byłoby łatwiej chyba... :)

20.10.2007
22:56
smile
[16]

raper741 [ Legend ]

Dobra robota :)

20.10.2007
22:56
[17]

Toolism [ GameDev ]

Arxel -> bo jestem na trybie angielsko języcznym na studiach inżynierskich, to raz, a dwa to dzięki temu będę to mógł bez krępacji wrzucić do swojego portfolio i kiedyś pokazać za granicą np.
2) gdybyśmy tak zrobili to niezbyt byliby z nas dobzi programiści gier prawda?:)

Taikun -> screeny w poście nr 5.

20.10.2007
22:58
[18]

Toolism [ GameDev ]

Arxel -> nie chodzilo tutaj o to żeby zrobić coś łatwego;) tylko właśnie coś trudego:) FPS'a robi sie trochę prościej.Dzieki temu projektowi naprawdę się z przyjacielem duuużo nauczyliśmy. a co do punktu numer 3 dzięki;)

20.10.2007
22:59
[19]

EG2006_43991898 [ Nadworny krasnal ]

Jestem mile zaskoczony nie oczekiwałem takich fajerwerków nie wciągnęła mnie gra ale "nie od razu rzym zbudowano"

BARDZO DOBRA ROBOTA ZWŁASZCZA JAK NA POCZĄTEK

20.10.2007
22:59
smile
[20]

Jeremy Clarkson [ Prezenter ]

Toolism-> Wiem że to praca inżynierska, rzeczywiście widać że jest dużo rzeczy dopracowanych do perfekcji. No cóż nie pozostaje mi nic innego jak Cię jeszcze raz pochwalić ;)

PS. Jak będziesz robił jakieś następne gierki to wrzuć na forum chętnie pogram :)

20.10.2007
23:00
[21]

Arxel [ Legend ]

Toolism ->
1. W sumie racja :)
2. No oczywiście, ale chyba są jakieś z możliwością rozbudowania więc duży kawałek roboty mielibyście za sobą, a moglibyście wtedy dodać lepsze AI, fizykę i kilka innych lepszych rzeczy ;) Przecież nie wszystkie studia tworzą gry na swoim silniku, a tymbardziej nie piszą do każdej gry z osobna nowego, tylko korzystają z już istniejących i jakoś nikt nie mówi, że to są źli programiście ;)

20.10.2007
23:03
[22]

Toolism [ GameDev ]

Arxel -> nie myl nas ze studiem tworzącym gry;) ja jestem nadal studentem 4tego roku informatyki i do studia to mi jeszcze daleko. Ale chociażby fakt ze zrobiłem coś takiego bedzie mam nadzieje kiedyś atutem w oczach przyszłego pracodawcy ( mam nadzieje gierkowego ) ;) moim zdaniem gra napisana od podstaw jest lepsza od gry napisanej na jakimś gotowym silniku, frameworku ( OCZYWIŚCIE TYLKO POD WZGLĘDEM OCENY ZDOLNOŚCI PROGRAMISTYCZNYCH :) )

20.10.2007
23:03
smile
[23]

Herr Flick [ Wyjątek Krytyczny ]

Z przykrością stwierdzam,że gra mi nie działa :(

Strażnicy światła zabrali mi cały widok - ekran jest czarny,a w tle słychać tylko muzykę.
Czym to może być spowodowane?

20.10.2007
23:06
[24]

Taikun. [ NINTENDO ]

Arx >> nie ściągam bo mi rodzice wypasionego kompa nie kupili jak co niektórym ... wolę konsole :)

20.10.2007
23:07
[25]

Toolism [ GameDev ]

Herr flick -> najprawdopodobniej rozdzielczość która jest ustawiona nie może być obsłużona w trybie pełnoekranowym na twoim kompie. Masz 2 wyjścia;) Odpalić z tą samą rozdzielczością w trybie okienkowym , albo pobawić się ustawieniami rozdzielczości , aż zadziała ;) Wszystko robisz w Data\config.txt

na samym dole zmien sobie w sekcji [GENERAL] wartości na coś takiego. powinno zadziałać mam nadzieję, jak nie to eksperymentuj;)

screenWidth=1024
screenHeight=768
startFromMenu=true
fullscreen=false

20.10.2007
23:13
[26]

Toolism [ GameDev ]

Jeremy Clarkson -> akurat jeszcze jedną gierkę mam;) ale to z super początków mojej nauki directX'a... zupełnie niezoptymalizowana no i.. nie da się w nią wygrać;D

jest na stronce w linku beta pierwszej gry na wilQ libie;)

20.10.2007
23:13
[27]

Arxel [ Legend ]

[offtop]
Tai - Widzisz, komputer kupiłem za swoje pieniądze, rodzine mi się nie dokładają ani do sprzętu ani nawet za internet nie płacą. Jedynie co to dostaje "kieszonkowe" 25zł/mc na abonament na telefon ;) A że Tobie kupili konsole to nie musisz się chwalić wszystkim, ze masz tak dobrych rodziców :D
[/offtop]

20.10.2007
23:14
[28]

Herr Flick [ Wyjątek Krytyczny ]

Dalej nic.
A może przyczyną jest mój nieco ...ekhem... stary komp? :D
PIII 500 Gf2 MX400 320 Ramu
?

20.10.2007
23:15
[29]

Toolism [ GameDev ]

Herr Flick -> to by wyjaśniało parę spraw;D Jak wspomniałem na początku , projekt wykorzystuje PIXEL SHADER w wersji 2.0 ;) także twój GF2.. zwyczajnie nie spełnia wymagań;)

Arxel,Taikun -> tak na wszelki wypadek, prewencyjnie;) bardzo proszę nie kontynuujcie swojej drobnej potyczki w tym wątku ok?:) Chciałbym żeby wątek zachował swój poziom, nie został usunięty itd.. ;) Także bardzo bym was o to prosił;)

20.10.2007
23:21
[30]

Herr Flick [ Wyjątek Krytyczny ]

A rzeczywiście - nie zauważyłęm :P
Przepraszam za zawracanie głowy.

20.10.2007
23:38
[31]

Toolism [ GameDev ]

Herr Flick -> myslałeś o zmianie karty?:) GF2mx to naprawdę dość stara karta..;)

20.10.2007
23:43
smile
[32]

Manuel_ziom [ Generaďż˝ ]

A jakie ta gra ma wymagania?? Core 2 Duo i 4 GB ramu oraz 8800 GTXX XX wystarczy :D:D:
Nie no jestem pewiem podziwu...

20.10.2007
23:47
[33]

Herr Flick [ Wyjątek Krytyczny ]

Karty? Phi - chyba całego kompa :P

Za jakiś miesiąc powinienem kupić sobie wypaśny sprzęt,teraz siedzę na tym badziewiu bo poprzedni poszedł z dymem przez mojego braciaka.
Nie wiem co on z nim zrobił ale było to dość dziwne...

20.10.2007
23:51
[34]

Toolism [ GameDev ]

Manuel_ziom -> jedynym sensownym wymaganiem jakie przychodzi mi do głowy to.. Pixel Shader 2.0 i tyle;) reszta moze byc cienka, najwyzej gierka bedzie zarywac;)

21.10.2007
00:12
smile
[35]

master53 [ Senator ]

Toolism -> Gratuluję tak udanej gry. Naprawdę respekt. Gra chodzi bardzo płynnie, bez żadnych przycięć czy zwiech. Do tego przyjemnie się w nią gra. Jeśli będziecie kontynuować projekt to będę pierwszą osobą, która złoży zamówienie na waszą grę :) Życzę powodzenia w dalszej karierze.

21.10.2007
13:09
[36]

Toolism [ GameDev ]

Cieszę się że większości gierka się podoba;)

21.10.2007
13:32
[37]

RockyX [ Konsul ]

Dopiero ściągam, ale jestem pewien, że gra będzie świetna!

******************************

A tak na marginesie: Ja też stworzyłem gierkę - marną textówkę,
ale to dopiero mój pierwszy większy projekt. Wrzuciłem ją na RapidShare:
Sam nie wiem, jaką nazwę by wymyślić dla mojej gry... Może Wy macie jakieś pomysły?


Mam jeszcze jedno pytanie: Odkąd dowiedziałem się, że Microsoft udostępnia za darmo MS Visual C++ 8 w wersji Express, mam zamiar przerzucić się na to środowisko. Ale jest problem: W ogóle nie umiem z niego korzystać: ani się zarejestrować, ani... skompilować kod. Może ktoś będzie w stanie mi pomóc? ;]

21.10.2007
15:31
[38]

Toolism [ GameDev ]

RockyX -> gierka nawet fajna:) oldschoolowa:) ale za cholere nie wiem co moge tam robic bombowcem.. nie ma tam zadnej opcji w stylu zrzuć bomby;)

21.10.2007
16:50
[39]

RockyX [ Konsul ]

O, wybacz... ;] Zapomniałem powiedzieć, że nie da się jeszcze zrzucać bomb itp. Ostatnio zacząłem zajmować się czymś innym i na śmierć zapomniałem o bombowcu... Za jakiś czas wszystko będzie gotowe!

21.10.2007
18:13
[40]

Toolism [ GameDev ]

maly upik;) moze ktoś jescze ma ochote przetestować "twór"?:)

22.10.2007
16:42
[41]

Aragorn Potomek Elendila [ Pretorianin ]

Pogral bym sobie ale mi sie nie chce sciagac z RapidShare

22.10.2007
16:42
[42]

DjPeja [ Legionista ]

eee gra mi sie zacina ze nie da sie grać

24.10.2007
19:35
[43]

Toolism [ GameDev ]

DjPeja -> wybacz ze tak późno.. ;) ale jaką masz konfiguracje kompa. gra ni jest jakaś ogromnie wymagająca sprzętowo, ale oczywiście sensownie jest mieć coś koło 1GB ramu, i karte z rodziny conajmniej GF6XXX, procka minimum 2GHZ;)

25.10.2007
14:51
[44]

Toolism [ GameDev ]

A taki up;) zachęcam do testowania.. bo w sumie jak sie okazuje bedzie mi to dość pomocne, może jakieś bugi wytropicie, dowiedzialem sie wczoraj że gierka ma być prezentowana jako promo specjalizacji programowania gier;) no i teraz mi troche glupio , bo zapewne bugi są a szkoda żeby podczas jakieś prezentacji gdzieś tam;) gra się wysypała albo wystąpił problem. Także..;) prosiłbym o przetestowanie gierki jeśli możecie.

29.10.2007
19:44
[45]

Toolism [ GameDev ]

kolejny up;) z nową gierką 2d;) pseudo pacman bez grafiki jakiejkolwiek;) zrobione w ciagu 2ch dni jako cwiczenie na nowym frameworku PopCap w którym być może będę musiał pracować w przyszłej pracy. Jak chcecie to sciagnijcie sobie, jak w pacmana sie gra nie musze chyba tłumaczyć;)



właściwie to nie wiem czy nie potrzeba tu jakichś plików zewnętrznych, także jakiś odzew mile widziany;) bedę wiedział na przyszłość.

29.10.2007
19:49
smile
[46]

meryphillia [ Forever Psychedelic ]

Nie wiem, jaki burdel w systemie musi mieć Peja (albo, jak kiepski sprzęt), bo u mnie na AMD 1.03 GHz, A350XT (GF5900) i 1 GB RAM, gra śmigała aż miło :).

Sama gra dosyć fajna, jak na takie demo, choć osobiście nie podpadło mi sterowanie kamerą.

29.10.2007
19:52
[47]

Toolism [ GameDev ]

meryphillia -> ciesze się że działa;) Czy mógłbyś sciągnąć packshmana i zobaczyć czy to tez ci działa?:)

29.10.2007
19:53
smile
[48]

meryphillia [ Forever Psychedelic ]

Akurat gram sobie w Close Combat, więc jak skończę aktualną bitwę, to dam znać czy działało :)

29.10.2007
20:21
[49]

dagger865 [ Pretorianin ]

debilna, w ogólnie nie wiem o co w niej chodzi ^_-

29.10.2007
20:22
[50]

Toolism [ GameDev ]

dagger865 -> widze trzymamy poziom. To jeszcze powiedz która;) o co chodzi w gierce 3d jest napisane w 1 (słownie pierwszym) poście.. bo chyba nie musze tłumaczyć o co chodzi w pacmanie?

29.10.2007
20:41
[51]

mycha921 [ Invisible ]

Fajne :D A tak w ogóle to co to za instalator ? Bo WinRAR w roli instalatora to jednak nie to czego chcę ;) Jeśli to możliwe to proszę o link.

29.10.2007
20:44
[52]

Toolism [ GameDev ]

mycha921 -> nie bardzo rozumiem o co chodzi?:) gierka strategiczna 3d czyli moja praca inzynierska jest w formie instalatora ( link w 1 poscie..? ) , natomiast ten packman to projekcik 2 dniowy;) nie bede do tego pisał instalatora przeciez;) wystarczy rozpakowac packshmana i odpalic exeka;) ktory nawet zowie sie nie tak jak trzeba


hmm.. chyba juz rozumiem;) instalator to Inno Setup.

29.10.2007
21:09
smile
[53]

mycha921 [ Invisible ]

Toolism>>Dzięki, o to biegało ;)

29.10.2007
22:34
smile
[54]

meryphillia [ Forever Psychedelic ]

Pacman śmiga dobrze, ale jest jeden istotny błąd, który irytuje podczas rozgrywki.
Otóż nasz kwadracik blokuje się na ściankach i trzeba cholernie uważać gdy sie nim steruje.
Z tego co pamietam w oryginalnym Pacmanie nasz "bohater" przemieszczał się po lini prostej, ale na kierunki reagował tylko "na zakrętach", a w Twoim "pacmanie" kwadracik reaguje na każdą zmianę kierunku.

Z drugiej strony gra staje sie nieco trudniejsza niz zwykła Pacek :).

29.10.2007
22:50
[55]

Toolism [ GameDev ]

no tak to takie małe przeoczenie z mojej strony;)

31.10.2007
17:45
smile
[56]

jetix200 [ Konsul ]

Bardzo fajna gra. A tak z ciekawości to ile czasu ją robiłeś?

31.10.2007
17:50
smile
[57]

sokoip [ Niggy Tardust ]

gdzie crack?

31.10.2007
17:54
[58]

Jeremy Clarkson [ Prezenter ]

trudny ten packman

treba by było dopracował trochę ruchy tego kwadracika

07.11.2007
16:28
[59]

Toolism [ GameDev ]

jetix2000 -> mam nadzieje ze mówisz o KotL;) robiliśmy ją we dwojke z przyjacielem równo rok. Od października do października;) Natomiast pseudo packman powstał w 2 dni;)

jeremy clarkson -> tak to niedopatrzenie z mojej strony myslalem ze w packmanie jest cos na wzór free roamingu;) a tu sie okazuje ze tam mozna bylo tylko w liniach prostych.. trudno sie mowi;) nie mozna powiedziec ze popsułem;) raczej dodałem funkcjonalności i uczyniłem gierkę trudniejszą:D

09.12.2007
19:18
[60]

Toolism [ GameDev ]

maly up;)

25.02.2008
23:24
[61]

Toolism [ GameDev ]

może ktoś ma ochote potestować?:) co prawda raczej nie planuję w najbliższym czasie zabierac się za poprawki, ale dobrze jest wiedzieć co komu nie działa.

© 2000-2024 GRY-OnLine S.A.