Toolism [ GameDev ]
Moja gierka strategiczna 3D (wez udział w becie;))
Witam, jestem jakieś 3 tygodnie po obronie mojej pracy inżynierskiej na specce programowanie gier komputerowych. Razem z przyjacielem tworzyliśmy to coś.. ;) rok czasu. Gierka jak gierka.. nie jest specjalnie fajna ale jest moja;D i dlatego nie wstydzę się wam tego zaprezentować;) Napisana w C++ i DirectX'ie , niestety wymaga pixel shadera 2.0 conajmniej.. bo bawimy się tam normal mapami i roznymi innymi technikami shaderowania.
Dla posiadaczy VISTY, bardzo mi przykro;) ale bedziecie ( jeśli w ogóle bedzie się wam chciało ) wyłączyć sobie dzwięk, gdyż korzystamy tutaj z biblioteki FMODa w dość starej wersji ( przypominam że gra powstawała od października roku 2006 ). Można to zrobić wchodząc po instalacji do katalogu Data i tam w pliku config.txt zmienic w sekcji sound z enabled=true na enabled=false ;))
Dla wszystkich którzy chcieliby zmienić sobie rozdzielczość robi się to rówierz w pliku config.txt w katalogu Data, zmieniajac odpowiednio screenwidth i screenheight.. ;) To na tyle..
A jeśli chodzi o gre to wzorujemy się trochę na Z, takze gra wymaga od was zebyscie dość szybko zajmowali punkty kontrolne ( poprzez wjechanie jednostką na środek kółeczka, co spowoduje przejęcie fabryki.. dopiero wtedy można w niej cokolwiek wyprodukować )
Kamera przesuwa się gdy dojedziemy myszką do krawędzi, a obrót kamery jest przy ruchu myszką gdy trzyma się SHIFT.
Wygrywa się jeśli zniszczy się wroga lub zajmie się wszystkie punkty kontrolne;) To tyle..;) mam nadzieje ze komuś się spodoba;) Chociaż wiem.. ze to nic specjalnego ale jak juz wczesniej powiedzialem zwyczajnie chcialbym się tą gierką z wami podzielić bo skoro juz została zrobiona to czemu nie;)
LINK do instalatora :
Jeremy Clarkson [ Prezenter ]
ściągam, kurde znowu trzeba czekać tą minutę
Dycu [ zbanowany QQuel ]
Ściąga się, się obaczy (Darmowy up, a co ; ) )
k2o [ !TlEnEk PoTaSu! ]
ja też ściągnę, tylko że u mnie trzeba poczekać 6min :)
Toolism [ GameDev ]
hmm.. moze jakiegos screena walnę żebyście nie musieli sciągać w ciemno;)
tutaj screeny z gry :
( in game )
( menu )
Jeremy Clarkson [ Prezenter ]
czyli można powiedzieć mini gra władcy pierścieni
Toolism [ GameDev ]
jeszcze pare spraw;)
w gierce można zapisywać grupy tak jak w każdej strategi poprzez CTRL + (0-9). Można też zaznaczyć wszystkie jednostki danego typu w zasięgu poprzez dwuklik na jednostkę.
Nie można natomiast budować własnych budynków itd.. po pierwsze zabraklo nam czasu na zaimplementowanie tego po drugie troche nie ma sensu tego robić bo to i tak tylko inżynierka. Jednostki po prostu produkujemy ze zdobycznych fabryk;) i tyle.
A dzwięki są oczywiście darmowymi samplami z netu także jakość dość kiepska;)
EG2006_43991898 [ Nadworny krasnal ]
zasysam jeszcze 6 min :)
Jeremy Clarkson [ Prezenter ]
czemu jak przejdę 1 misje to dalej nic sie nie ładuje?
Toolism [ GameDev ]
Jeremy;D przykro mi ale jest tylko 1 i ta sama misja;D co prawda rozmieszczenie jednostek i budynków jest losowe;) ale nie było sensu robić dodatkowych misji skoro to nie jest projekt komercyjny ( co więcej nie mógłby to być projekt komercyjny, bo jest to niestety własność PJWSTK czyli mojej uczelni )
Jeremy Clarkson [ Prezenter ]
Toolism--> Grę praktycznie da się przejść w minutę. Ale i tak gra jest super pod względem grafy,dźwięków i fizyki. Mogę powiedzieć że odwaliłeś z kumplem dobrą robotę!
Toolism [ GameDev ]
Jeremy -> oczywiście że da się ją przejść w bardzo krótkim czasie jak sie odpowiednio zagra, ale nie o to chodzi;) Mieliśmy pokazać że potrafimy zaprogramować grę, co więcej wrzuciliśmy tam naprawdę sporo technologi;) Mamy AI które działa dla każdej grupy która to wybiera sobie na podstawie oceny sytuacji najkorzystniejszą decyzję, mamy dynamiczne algorytmy wyszukiwania drogi itd.. co więcej pod N jest nasz panelik prezentacyjny;) który to był użyty podczas prezentacji projektu przed komisją ( podczas egzaminu ) , jak chcesz możesz się pobawić;)
Kolejną rzeczą jest to że można zmieniać sobie różne rzeczy bez rekompilacji programu, bo wiele rzeczy mamy w plikach tekstowych, także jakby już ktoś naprawdę nie mógł z nudy to może sobie pozmieniać chociażby statystyki jednostek albo elementy krajobrazu rozmieszczane na początku gry.. itd;) Ale fakt faktem.. w tym programie jest więcej do pokazania niż do pogrania, ale to raczej nikogo nie powinno dziwić w końcu to jedynie projekt inżynierski.
Arxel [ Legend ]
1. Dlaczego po angielsku? :D
2. Szkoda, że nie mogliście skorzystać z gotowego darmowego silnika graficznego - wyglądało by ładniej ;)
3. Niezła robota :)
Taikun. [ NINTENDO ]
wrzuci ktoś screeny ? :)
edit. widzę że już są :>
Arxel [ Legend ]
A co, nie ściągasz bo Ci nie pójdzie? :D
Dlaczego nie zdecydowaliście się na jakiegoś FPS-a? Byłoby łatwiej chyba... :)
raper741 [ Legend ]
Dobra robota :)
Toolism [ GameDev ]
Arxel -> bo jestem na trybie angielsko języcznym na studiach inżynierskich, to raz, a dwa to dzięki temu będę to mógł bez krępacji wrzucić do swojego portfolio i kiedyś pokazać za granicą np.
2) gdybyśmy tak zrobili to niezbyt byliby z nas dobzi programiści gier prawda?:)
Taikun -> screeny w poście nr 5.
Toolism [ GameDev ]
Arxel -> nie chodzilo tutaj o to żeby zrobić coś łatwego;) tylko właśnie coś trudego:) FPS'a robi sie trochę prościej.Dzieki temu projektowi naprawdę się z przyjacielem duuużo nauczyliśmy. a co do punktu numer 3 dzięki;)
EG2006_43991898 [ Nadworny krasnal ]
Jestem mile zaskoczony nie oczekiwałem takich fajerwerków nie wciągnęła mnie gra ale "nie od razu rzym zbudowano"
BARDZO DOBRA ROBOTA ZWŁASZCZA JAK NA POCZĄTEK
Jeremy Clarkson [ Prezenter ]
Toolism-> Wiem że to praca inżynierska, rzeczywiście widać że jest dużo rzeczy dopracowanych do perfekcji. No cóż nie pozostaje mi nic innego jak Cię jeszcze raz pochwalić ;)
PS. Jak będziesz robił jakieś następne gierki to wrzuć na forum chętnie pogram :)
Arxel [ Legend ]
Toolism ->
1. W sumie racja :)
2. No oczywiście, ale chyba są jakieś z możliwością rozbudowania więc duży kawałek roboty mielibyście za sobą, a moglibyście wtedy dodać lepsze AI, fizykę i kilka innych lepszych rzeczy ;) Przecież nie wszystkie studia tworzą gry na swoim silniku, a tymbardziej nie piszą do każdej gry z osobna nowego, tylko korzystają z już istniejących i jakoś nikt nie mówi, że to są źli programiście ;)
Toolism [ GameDev ]
Arxel -> nie myl nas ze studiem tworzącym gry;) ja jestem nadal studentem 4tego roku informatyki i do studia to mi jeszcze daleko. Ale chociażby fakt ze zrobiłem coś takiego bedzie mam nadzieje kiedyś atutem w oczach przyszłego pracodawcy ( mam nadzieje gierkowego ) ;) moim zdaniem gra napisana od podstaw jest lepsza od gry napisanej na jakimś gotowym silniku, frameworku ( OCZYWIŚCIE TYLKO POD WZGLĘDEM OCENY ZDOLNOŚCI PROGRAMISTYCZNYCH :) )
Herr Flick [ Wyjątek Krytyczny ]
Z przykrością stwierdzam,że gra mi nie działa :(
Strażnicy światła zabrali mi cały widok - ekran jest czarny,a w tle słychać tylko muzykę.
Czym to może być spowodowane?
Taikun. [ NINTENDO ]
Arx >> nie ściągam bo mi rodzice wypasionego kompa nie kupili jak co niektórym ... wolę konsole :)
Toolism [ GameDev ]
Herr flick -> najprawdopodobniej rozdzielczość która jest ustawiona nie może być obsłużona w trybie pełnoekranowym na twoim kompie. Masz 2 wyjścia;) Odpalić z tą samą rozdzielczością w trybie okienkowym , albo pobawić się ustawieniami rozdzielczości , aż zadziała ;) Wszystko robisz w Data\config.txt
na samym dole zmien sobie w sekcji [GENERAL] wartości na coś takiego. powinno zadziałać mam nadzieję, jak nie to eksperymentuj;)
screenWidth=1024
screenHeight=768
startFromMenu=true
fullscreen=false
Toolism [ GameDev ]
Jeremy Clarkson -> akurat jeszcze jedną gierkę mam;) ale to z super początków mojej nauki directX'a... zupełnie niezoptymalizowana no i.. nie da się w nią wygrać;D
jest na stronce w linku beta pierwszej gry na wilQ libie;)
Arxel [ Legend ]
[offtop]
Tai - Widzisz, komputer kupiłem za swoje pieniądze, rodzine mi się nie dokładają ani do sprzętu ani nawet za internet nie płacą. Jedynie co to dostaje "kieszonkowe" 25zł/mc na abonament na telefon ;) A że Tobie kupili konsole to nie musisz się chwalić wszystkim, ze masz tak dobrych rodziców :D
[/offtop]
Herr Flick [ Wyjątek Krytyczny ]
Dalej nic.
A może przyczyną jest mój nieco ...ekhem... stary komp? :D
PIII 500 Gf2 MX400 320 Ramu
?
Toolism [ GameDev ]
Herr Flick -> to by wyjaśniało parę spraw;D Jak wspomniałem na początku , projekt wykorzystuje PIXEL SHADER w wersji 2.0 ;) także twój GF2.. zwyczajnie nie spełnia wymagań;)
Arxel,Taikun -> tak na wszelki wypadek, prewencyjnie;) bardzo proszę nie kontynuujcie swojej drobnej potyczki w tym wątku ok?:) Chciałbym żeby wątek zachował swój poziom, nie został usunięty itd.. ;) Także bardzo bym was o to prosił;)
Herr Flick [ Wyjątek Krytyczny ]
A rzeczywiście - nie zauważyłęm :P
Przepraszam za zawracanie głowy.
Toolism [ GameDev ]
Herr Flick -> myslałeś o zmianie karty?:) GF2mx to naprawdę dość stara karta..;)
Manuel_ziom [ Generaďż˝ ]
A jakie ta gra ma wymagania?? Core 2 Duo i 4 GB ramu oraz 8800 GTXX XX wystarczy :D:D:
Nie no jestem pewiem podziwu...
Herr Flick [ Wyjątek Krytyczny ]
Karty? Phi - chyba całego kompa :P
Za jakiś miesiąc powinienem kupić sobie wypaśny sprzęt,teraz siedzę na tym badziewiu bo poprzedni poszedł z dymem przez mojego braciaka.
Nie wiem co on z nim zrobił ale było to dość dziwne...
Toolism [ GameDev ]
Manuel_ziom -> jedynym sensownym wymaganiem jakie przychodzi mi do głowy to.. Pixel Shader 2.0 i tyle;) reszta moze byc cienka, najwyzej gierka bedzie zarywac;)
master53 [ Senator ]
Toolism -> Gratuluję tak udanej gry. Naprawdę respekt. Gra chodzi bardzo płynnie, bez żadnych przycięć czy zwiech. Do tego przyjemnie się w nią gra. Jeśli będziecie kontynuować projekt to będę pierwszą osobą, która złoży zamówienie na waszą grę :) Życzę powodzenia w dalszej karierze.
Toolism [ GameDev ]
Cieszę się że większości gierka się podoba;)
RockyX [ Konsul ]
Dopiero ściągam, ale jestem pewien, że gra będzie świetna!
******************************
A tak na marginesie: Ja też stworzyłem gierkę - marną textówkę,
ale to dopiero mój pierwszy większy projekt. Wrzuciłem ją na RapidShare:
Sam nie wiem, jaką nazwę by wymyślić dla mojej gry... Może Wy macie jakieś pomysły?
Mam jeszcze jedno pytanie: Odkąd dowiedziałem się, że Microsoft udostępnia za darmo MS Visual C++ 8 w wersji Express, mam zamiar przerzucić się na to środowisko. Ale jest problem: W ogóle nie umiem z niego korzystać: ani się zarejestrować, ani... skompilować kod. Może ktoś będzie w stanie mi pomóc? ;]
Toolism [ GameDev ]
RockyX -> gierka nawet fajna:) oldschoolowa:) ale za cholere nie wiem co moge tam robic bombowcem.. nie ma tam zadnej opcji w stylu zrzuć bomby;)
RockyX [ Konsul ]
O, wybacz... ;] Zapomniałem powiedzieć, że nie da się jeszcze zrzucać bomb itp. Ostatnio zacząłem zajmować się czymś innym i na śmierć zapomniałem o bombowcu... Za jakiś czas wszystko będzie gotowe!
Toolism [ GameDev ]
maly upik;) moze ktoś jescze ma ochote przetestować "twór"?:)
Aragorn Potomek Elendila [ Pretorianin ]
Pogral bym sobie ale mi sie nie chce sciagac z RapidShare
DjPeja [ Legionista ]
eee gra mi sie zacina ze nie da sie grać
Toolism [ GameDev ]
DjPeja -> wybacz ze tak późno.. ;) ale jaką masz konfiguracje kompa. gra ni jest jakaś ogromnie wymagająca sprzętowo, ale oczywiście sensownie jest mieć coś koło 1GB ramu, i karte z rodziny conajmniej GF6XXX, procka minimum 2GHZ;)
Toolism [ GameDev ]
A taki up;) zachęcam do testowania.. bo w sumie jak sie okazuje bedzie mi to dość pomocne, może jakieś bugi wytropicie, dowiedzialem sie wczoraj że gierka ma być prezentowana jako promo specjalizacji programowania gier;) no i teraz mi troche glupio , bo zapewne bugi są a szkoda żeby podczas jakieś prezentacji gdzieś tam;) gra się wysypała albo wystąpił problem. Także..;) prosiłbym o przetestowanie gierki jeśli możecie.
Toolism [ GameDev ]
kolejny up;) z nową gierką 2d;) pseudo pacman bez grafiki jakiejkolwiek;) zrobione w ciagu 2ch dni jako cwiczenie na nowym frameworku PopCap w którym być może będę musiał pracować w przyszłej pracy. Jak chcecie to sciagnijcie sobie, jak w pacmana sie gra nie musze chyba tłumaczyć;)
właściwie to nie wiem czy nie potrzeba tu jakichś plików zewnętrznych, także jakiś odzew mile widziany;) bedę wiedział na przyszłość.
meryphillia [ Forever Psychedelic ]
Nie wiem, jaki burdel w systemie musi mieć Peja (albo, jak kiepski sprzęt), bo u mnie na AMD 1.03 GHz, A350XT (GF5900) i 1 GB RAM, gra śmigała aż miło :).
Sama gra dosyć fajna, jak na takie demo, choć osobiście nie podpadło mi sterowanie kamerą.
Toolism [ GameDev ]
meryphillia -> ciesze się że działa;) Czy mógłbyś sciągnąć packshmana i zobaczyć czy to tez ci działa?:)
meryphillia [ Forever Psychedelic ]
Akurat gram sobie w Close Combat, więc jak skończę aktualną bitwę, to dam znać czy działało :)
dagger865 [ Pretorianin ]
debilna, w ogólnie nie wiem o co w niej chodzi ^_-
Toolism [ GameDev ]
dagger865 -> widze trzymamy poziom. To jeszcze powiedz która;) o co chodzi w gierce 3d jest napisane w 1 (słownie pierwszym) poście.. bo chyba nie musze tłumaczyć o co chodzi w pacmanie?
mycha921 [ Invisible ]
Fajne :D A tak w ogóle to co to za instalator ? Bo WinRAR w roli instalatora to jednak nie to czego chcę ;) Jeśli to możliwe to proszę o link.
Toolism [ GameDev ]
mycha921 -> nie bardzo rozumiem o co chodzi?:) gierka strategiczna 3d czyli moja praca inzynierska jest w formie instalatora ( link w 1 poscie..? ) , natomiast ten packman to projekcik 2 dniowy;) nie bede do tego pisał instalatora przeciez;) wystarczy rozpakowac packshmana i odpalic exeka;) ktory nawet zowie sie nie tak jak trzeba
hmm.. chyba juz rozumiem;) instalator to Inno Setup.
mycha921 [ Invisible ]
Toolism>>Dzięki, o to biegało ;)
meryphillia [ Forever Psychedelic ]
Pacman śmiga dobrze, ale jest jeden istotny błąd, który irytuje podczas rozgrywki.
Otóż nasz kwadracik blokuje się na ściankach i trzeba cholernie uważać gdy sie nim steruje.
Z tego co pamietam w oryginalnym Pacmanie nasz "bohater" przemieszczał się po lini prostej, ale na kierunki reagował tylko "na zakrętach", a w Twoim "pacmanie" kwadracik reaguje na każdą zmianę kierunku.
Z drugiej strony gra staje sie nieco trudniejsza niz zwykła Pacek :).
Toolism [ GameDev ]
no tak to takie małe przeoczenie z mojej strony;)
jetix200 [ Konsul ]
Bardzo fajna gra. A tak z ciekawości to ile czasu ją robiłeś?
sokoip [ Niggy Tardust ]
gdzie crack?
Jeremy Clarkson [ Prezenter ]
trudny ten packman
treba by było dopracował trochę ruchy tego kwadracika
Toolism [ GameDev ]
jetix2000 -> mam nadzieje ze mówisz o KotL;) robiliśmy ją we dwojke z przyjacielem równo rok. Od października do października;) Natomiast pseudo packman powstał w 2 dni;)
jeremy clarkson -> tak to niedopatrzenie z mojej strony myslalem ze w packmanie jest cos na wzór free roamingu;) a tu sie okazuje ze tam mozna bylo tylko w liniach prostych.. trudno sie mowi;) nie mozna powiedziec ze popsułem;) raczej dodałem funkcjonalności i uczyniłem gierkę trudniejszą:D
Toolism [ GameDev ]
maly up;)
Toolism [ GameDev ]
może ktoś ma ochote potestować?:) co prawda raczej nie planuję w najbliższym czasie zabierac się za poprawki, ale dobrze jest wiedzieć co komu nie działa.