mattius [ Chor��y ]
RTS-y bez ekonomi i rozbudowy
Dotychczas grałem tylko w strategie turowe obecnie mam zamiar załatwic sobie jakiegos rtsa.
I pytanie:
Jakie polecilibyście najciekawsze rtsy, zebym nie musial myslec o zdobywaniu surowców i rozbudowie bazy bo juz sam czas terazniejszy mnie przeraza;) czyli tylko naprzyklad zdobycie kasy za cos tam, i za to kupienie kolejnego sprzetu, mam nadzieje ze sa takowe...
ACHA najwazniejsze - musi byc koniecznie aktywna pauza, inaczej odpada w przedbiegach!!!
KANTAR1 [ Symulator Interfejsu ]
Codename: Panzers faza pierwsza i druga. Naprawde warto kupić. Szczególnie, że teraz chodzą po około: 9-12zł (jakby co to mówie, że pojedynki czołgów w tej grze są: dłuuugie).
Ps. Pojazdy i żołnierzy kupujesz przed potyczką/misją.
Pss. W grze jest dużo ukrytych zadań, za które możesz dostać dodatkową forse.
Psss. Chciałem napisać jeszcze pare rad co do tej gry, ale jak coś do pisz do mnie na gg (8180316).
Mały czołg porucznika Grubera [ Konsul ]
musi byc koniecznie aktywna pauza, inaczej odpada w przedbiegach!!!
hehe- przyzwyczajenie z turówek co??:)
mnie ostatnio wciągnęło bardzo DEMO (a wcześniej beta) World in Conflict- z tym że nie wiem czy tam jest aktywna pauza do tego gra jest szybka i skierowana głównie do graczy multi więc nie wiem czy Ci przypasuje
z tych nieco starszych to dobrze mi się grało w serię Total war (jest jednak rozbudowa ale jak chcesz można grać same bitwy) i seria Codename Panzers z tym że w tej grze aktywna pauza nie jest nawet potrzebna :)
KANTAR1 [ Symulator Interfejsu ]
Jest jeszcze FoW (Faces of War), diabielnie trudny, ale nie tak jak jego pierwsza część. Masz tam aktywną pauze. Powiem jeszcze tylko, że Faces of War i Codename: Panzers to zupełnie inne gry. Jakby co to znowu odsyłam na moje gg, heh. :D
mattius [ Chor��y ]
Codename Panzers, bardzo mi sie podoba i jak nic ciekawszego nie zaproponujecie to pewnie sie zdecyduje, choc wolalbym... tzn czy nie ma nic świeższego? w koncu nie po to ten sprzęt tyle rozbudowywałem;)
moze kilka jeszcze jakichs propozycji?
Kantari1
nie mam gg, czy moglbys tutaj wypowiedziec sie obszerniej o obu gierkach?
w koncu po to zalozylem watek wiec wal ile wlezie:)
Narmo [ nikt ]
Nie pamiętam już, czy jest tam aktywna pauza, ale reszta się mniej więcej zgadza. Sprawdź Ground Control. Jedynka jest dostępna chyba za darmo w sieci 9legalnie oczywiście) a dwójka była jakiś czas temu dodana do CDA.
Ciężko jednak będzie znaleźć RTS'a bez rzeczy o których mówisz, bo rozbudowa i zbieranie surowców jest główną częścią tych gier.
GC: https://www.gry-online.pl/S016.asp?ID=110
Dodatek do GC: https://www.gry-online.pl/S016.asp?ID=111
GC 2: https://www.gry-online.pl/S016.asp?ID=2079
KANTAR1 [ Symulator Interfejsu ]
Mattius ------> Bo najlepsze strategie są z rozbudową bazy. :)
Ps. Oki poczekaj jakieś 20 minut to opisze je dokłądniej na razie nie mam czasu. :)
mattius [ Chor��y ]
czytajac to co napisal Narmo zapytam w takim razie inaczej:
co polecilibyscie na poczatek gosciowi co gral jak na razie w same turowki? bo wiecie jak dla mnie i mi podobnych rts-y to od zawsze byly zręcznościówkami i nie miały wiele wspólnego ze strategią dlatego nigdy sie nie bralem za to.... no ale w końcu trzeba spróbowac tym bardziej ze rynek turowek jest bardzo ubogi...
czy ktorys rts nawet z rozbudową może mi zastąpic turówke? moze ma jakies "zwolnienie obrotów" albo jakies ciekawe ustawienia czasu?
mattius [ Chor��y ]
he, he tak mi sie przypomnialo, ci co grali w baldursa:)
tam byla taka pauza np przy zauwazeniu wroga, bądź po zabiciu, przy rzuceniu czaru itp...
moze w jakims rtsie jest cos podobnego:)
ps. wiem ze marudzę ale zrozumcie starego szachistę;)
mattius [ Chor��y ]
znalazlem jeszcze dwa tytuly, napiszcie co sadzicie:
Blitzkrieg 2: Fall of the Reich - wyglada na rtsa bez ekonomi i z pauzą
Company of Heroes - tutaj nie jestem pewien ale wszyscy pieją z zachwytu
???
Snoopikus [ Generaďż˝ ]
Act of War
Warhammer 40,000
Sandro [ In Nod we trust! ]
Myślę, że komuś takiemu jak Ty seria Blitzkrieg może się spodobać. Grałem wprawdzie tylko w pierwszą część, i muszę o niej powiedzieć, że akcja nie jest tam hiperszybka (jak np. w WiC), ponadto nie ma ekonomii (nie liczac rozdysponowania punktów na jednostki przed misją), no i jest aktywna pauza :)
CoH ma wprawdzie ekonomię, ale IMHO nie jest ona tak zaawansowana, jak np. w serii C&C.
mattius [ Chor��y ]
dzieki snoopikus za te tytuly ale czy moglbys kilka slow wiecej o nich napisac, jak np jest z aktywna spacja? jedynie co sie doczytalem w serwisie to ze warhammer 40... ma wydobycie surowcow, ogolnie wiecej wzmianek nie podają...
sandro --->dzieki za wypowiedz
w takim razie wacham sie miedzy blitzkrig a codename paznzers a raczej zalatwie chyba obie, chcialbym sie tylko cos bardziej szczegolowo o CoH i Act of war, jak tam wygladaja sprawy
Llordus [ exile ]
co polecilibyscie na poczatek gosciowi co gral jak na razie w same turowki? bo wiecie jak dla mnie i mi podobnych rts-y to od zawsze byly zręcznościówkami i nie miały wiele wspólnego ze strategią dlatego nigdy sie nie bralem za to.... no ale w końcu trzeba spróbowac tym bardziej ze rynek turowek jest bardzo ubogi...
czy ktorys rts nawet z rozbudową może mi zastąpic turówke? moze ma jakies "zwolnienie obrotów" albo jakies ciekawe ustawienia czasu?
To zaryzykuje i polece serie Combat Mission.
W serii sa 3 czesci:
1. Beyond Overlord: https://www.gry-online.pl/S016.asp?ID=452
2. Barbarossa to Berlin: https://www.gry-online.pl/S016.asp?ID=1210
3. Afrika Korps: https://www.gry-online.pl/S016.asp?ID=2266
Co zyskujesz grajac w nie?
1. tzw. system we-go. oznacza to w praktyce polaczenie tur i real-time. Co 60 sekund gra jest zatrzymywana, a ty podleglym jednostkom mozesz wydac rozkazy. Nastepnie przed minute obserwujesz, jak te rozkazy sa wykonywane. Czy uda sie je wykonac, zalezy od tego czy nawiazales kontakt z przeciwnikiem oraz jak przeciwnik zareagowa/uprzedzil twoje pojawienie sie w danym obszarze.
2. Najbardziej realistyczne, a zarazem wymagajace, odzwierciedlenie pola walki 2 wojny swiatowej. Kiedy przypomne sobie jak niektorzy ludzie opowiadali o poczatkach z ta gra - ze nawet scenariusz z komputerem ciezko bylo wygrac - to lezka w oku sie kreci ;)
3. Mozliwosc grania po sieci (i tu dopiero widac cale piekno gry) - zarowno w trybie tcp/ip (online dla 2 graczy) jak i w trybie pbem (play by e-mail) - ten ostatni dla wielu ma ogromne plusy.
4. Pole walki odwzorowane w trybie 3d, z uwzglednieniem czynnikow pogodowych i terenowych.
5. Potencjalne uzaleznienie, ktore przyciagnie cie do siebie na wiele lat - ja sam gram w to juz chyba okolo 5 lat.
Co tracisz?
1. Grafike. Niestety, ale gdy CM powstawalo, o super akceleracji mozna bylo pomarzyc, i to niestety w oprawie graficznej wychodzi. Niemniej w sieci mozna zciagnac wiele modow graficznych, ktore dosc znacznie uatrakcyjniaja gre. Nie bedzie to jednak tak widowiskowe, jak dzisiejsze produkcje
2. Brak zorganizowanej kampanii - pomimo swoich niewatpliwych zalet gra nie oferuje ciaglej kampanii. Mozna tylko rozegrac pojednycze scenariusze - przygotowane przez autorow/fanow lub wygenerowane przez gre. Ewentualnie w gre wchodzi jeszcze cos o nazwie operacja - kilka scenariuszy pod rzad na tej samej mapie, z dochodzacymi rezerwami i uzupelnieniami dla jednej/obu stron.
3. Ochote na inne "rts-y", niz Combat Mission :)
Polecam gry, zwlaszcza ze obecnie mozna je kupic za grosze doslownie - CMBB i/lub CMAK chodza w okolicy 20/30 pln (zaleznie od sklepu/marketu).
p.s.
mea culpa - jest jeszcze czwarta gra w serii, Combat Mission Shock Force, ale przyznam sie, ze jeszcze okazji zagrac nie mialem. Niestety z tego co obilo mi sie o uszy, w stosunku do poprzednich czesci jest mocno niedopracowana. Tyle tylko, ze oferuje wspolczesne pole walki, co moze byc milym urozmaiceniem.
KOLOSrv [ SiedzącY O ŚwiciE ]
Jeszcze podobna (lecz lepsza pod względem realizmu) do CP jest seria Blitzkrieg i inne rts-y 2 wojenne Thatre of War
Sinic [ ]
CM to chyba, poza jakimis tam trybami, ogolnie turowka. A autor w tego typu gry wlasnie grywal, wiec i pewnie CM dosc dobrze zna ;p
Osobiscie polecam mocno rozbudowana strategie, serie gier, z Paradox. Wszelkie Europa Universalis i pochodne. Aczkolwiek to nie za bardzo RTS tylko wlasnie strategia. Posiada aktywna pauze oczywiscie. Tam sie nie toczy zadnych walk taktycznych swoimi jednostkami. Wynik bitwy jest generowany komputerowo. A gracz skupia sie na ogolnej strategii podbojow i ekonomi rozwoju swojego panstwa. Wiec pewnie nie tego szukasz.
Od dawna w sumie nie sledze RTS-ow i tez jakos tylko starsze tutuly znam. No i wszystko z wydobyciem surowcow. Ale akurat ja to najbardziej lubie ;)
heri peter [ Pretorianin ]
ja bym ci radził kupić World in Conflict niema żadnej bazy tylko kupujesz jednostki za punkty bardzo fajna kampania jest a jeszcze lepszy multi więc polecam
Long [ Generaďż˝ ]
Przyłączę się do pochwał pod adresem serii "Blitzkrieg" - przynajmniej części I, bo II miała już rozwiązania, które mi się osobiście nie podobały. Tanio można akurat kupić antologię jedynki, ze wszystkimi dodatkami i misjami bonusowymi. Realizm nie jest może porażający (w końcu to RTS), ale większy niż gdzie indziej.
CP radziłbym omijać szerokim łukiem - ma wprawdzie ładną grafikę i kilka sympatycznych pomysłów, ale do realiów IIWŚ ma się raczej nijak.
Maksimum realizmu zapewni natomiast leciwa seria "Close Combat" od I do V. Grafika mocno symboliczna, ale to jakby dodatek do poważnie potraktowanej gry.
Ciekawą propozycją jest też "Joint Task Force", choć tam także jest więcej RTSa niż realizmu.
Chudy The Barbarian [ Generaďż˝ ]
Seria Myth. Sama walka i taktyka.
Gromb [ Generaďż˝ ]
post [19] popieram dwoma ręcami.