GRY-Online.pl --> Archiwum Forum

Schizm

11.09.2001
00:20
[1]

Jeh'ral [ Konsul ]

Schizm

Co tu dużo gadać. Po prostu zaciąłem się w grze.
Z Hanną stanąłem w sterowni statku-wyspy. Jak mam ustawić te pieprzone symbole ze współrzędnymi z tabliczek, skoro nie wszystkie są na urządzeniach sterujących????
Jeśli chodzi o Sama - Jestem już nim w bazie Jeden. O co chodzi z zagadką z młynkami modlitewnymi???
Korzystam z wersji DVD.
Proszę o wszelką pomoc!!!

11.09.2001
07:56
smile
[2]

Rafaelus [ Legionista ]

Jesli chodzi o kurs statku: Do tego przydadza Ci sie wlasnie dwie tablice ktore znalazles. Na tablicach ponumerowanych I i II (na gorze w czerwonym kolku) sa dwie pary sekwencji liczb. Wyzej i nizej. Te wyzej sa przekreslone i faktycznie chyba sa bezuzyteczne. Te nizej to wlasciwy kurs. Jedna tablica to jeden kurs. Jak podchodzisz do tego uzadzenia gdzie ustawia sie kurs to ma ono juz ustawione jakies symbole. Jest to kurs z jedenej z tablic. Taki przykładowy i jednoczesnie przy jego opmocy mozna wrocic do tego wlasnie miejsca. Na drugiej tablicy jest kurs ktory nalezy wklepac. Gorny rzad do kola po lewej stronie, dolny po prawej i raczka na srodku. Uwaga: znad drugiego kola trzeba (chyba) besposrednio przejsc na ta raczke bo inaczej sie zeruje. Na kole do ustawienia wspolrzednych masz trzy okregi z symbolami. Tylko na pierwszym okregu masz opisane wszystkie symbole. Na kolejnych dwoch tylko te ktore sa na naszej godzinie 12, 15, 18 i 21, a pozostale sa oznaczone kropeczkami. I trzeba to rozumiec tak: jezeli na okregu pierwszym jest I z kropeczka czyli I. to na drugim jest I z dwoma kropeczkami czyli I: a na trzecim I z trzema kropeczkami (tego juz nie narysuje). Ustawiasz kurs i plyniesz. Jak cos bedzie nie jasne to pisz. Teraz mlynki: W pokoju gdzie slychac mlynki (mozna sie do niego dostac takim smiesznym pojazdem - drezyna) uczysz sie sluchac ktory mlynek jak sie nazywa (pierwszy wypowiadany wyraz) oraz jak nazywaja sie kolory (drugi wypowiadany wyraz). Potem na mostku (obok pomnika w ksztalcie kwiatka z postacia na nim) posluchaj tubylca, ktory mowi ci nazwy trzech mlunkow i trzech kolorow. Dokladnie to mowi na przemian mlynek i kolor jaki pod nim trzeba ustawic. Jak juz wiesz jakie mlynki i jakie kolory to idz dalej (na druga strone mostu) do mlynkow. Ostatnie mlynki jakie mozesz napotkac. Tam musisz ustawic odpowiednie kolory pod odpowiednimi mlynkami i kliknac po kolei te trzy mlynki o ktorych mowil Ci tubylec.

11.09.2001
11:25
smile
[3]

Jeh'ral [ Konsul ]

Obie podpowiedzi bardzo mi się przydały. Trochę mi zajęło zrozumienie młynków, ale nie okazało się to aż tak skomplikowane jak podejrzewałem. WIELKIE DZIĘKI za podpowiedź!!!!!

11.09.2001
13:12
[4]

tymczasowy3460 [ Junior ]

Proszę pomóżcie mi stanęłam w jakiejś dziwacznej bazie, z którek nie ma już wyjścia bo nie działa krzesełko i można go tylko uruchomić za pomocą tego pierońskiego "kalkulatora", którego za cholerę nie mogę przejść.

12.09.2001
11:38
[5]

j23 [ Chor��y ]

ten pieroński kalkulator będzi potrzebny dopiero pod koniec gry musisz dojsc do tego samego miejsca Sam-em tylko nie zapomnij, że musisz wziąc (jako SAM) zielony filtr - po ustawieniu pieciu skal na urządzeniu w pokoju, w którym widać wykres geometryczny na scianie - w siwatyni z mlynkami

12.09.2001
14:08
[6]

tymczasowy3460 [ Junior ]

Dzięki za podpowiedź. Mam jeszcze jedno pytanie właśnie w związku z tymi skalami, czy mógłbyś mi dać jakąś małą wsazówkę jak to ustawić oraz czy wiesz rownież co zrobić z tą otieraną lunetą z podziałką?

12.09.2001
14:16
[7]

Czezare [ Chor��y ]

A powiedzcie co trzeba zrobic Hannah w tym porcie, gdzie stoi na takim rusztowaniu taka jakby Enigma, czyli maszyna szyfrujaca.Doszedlem, a w zasadzie doplynalem tam ruchoma wyspa ustawiwszy uprzednio kurs w tych dwoch kolach.

12.09.2001
21:08
smile
[8]

Rafaelus [ Legionista ]

Witam Gra jest super, ale jak wszyscy dobrze wiemy można sie "kilka" razy zaciac. Poniewaz jest nas coraz wiecej i dosc czesto zacinamy sie w tych samych miejscach proponuje przeniesc nasze wspomaganie na strone zalorzona przez schizmowca juz dawno temu. Unikniemy odpowiadania sobie na te same problemy. Starajmy sie na stronie najpierw umieszczac wskazowki a dopiero w ostatecznosci pelne rozwiazania, zeby nie psuc jazdy. Zapraszam w imieniu autora na: www.autograf.pl/schizm na forum. Jednoczesnie informuje, ze kontakt ze mna przez dni kilka bedzie nierealny, ale zaraz po powrocie wlacze sie do dyskusji. Pozdrawiam Doris & Olo

13.09.2001
08:38
[9]

Czezare [ Chor��y ]

Rafaelus--->Szkoda, ze Ci nie bedzie:(Znowu rzecz jasna sie zacialem, bo jakzeby inaczej.Jestem zarowno Samem jak i Hannah w pomieszczeniu z Enigma lub kalkulatorem jak kto woli.Kompletnie nie wiem co dalej robic.Sam posiada w inwentarzu karafke oleju, ktora zdobylem.Myslalem, ze trzeba ja umiescic w pomieszczeniu z wizerunkiem komara na oltarzyku.Niestety tubylec, ktory sie tam objawil wskazal ruchem dloni, ze chodzi o jakas butelke, czy cos podobnego, a nastepnie wzniosl lewy palec wskazujacy do gory i zniknal.Hannah natomiast posiada w plecaku jakas tabliczke z symbolem, ktora otrzymala od jakiejs tubylczyni w pomieszczeniu z Enigma.Nie wiem co dalej robic.Nie wiem np jak rozwiazac zagadke z "dalmierzami".Czy posiadam juz wystarczajace dane, zeby wogole do niej podejsc?Pytan mam wiecej, ale prosze o delikatna wskazowke co mam czynic dalej, poniewaz wyczerpala mi sie inwencja. PS: Oczywiscie zasada dzialania tej Enigmy to rowniez czarna magia dla mnie:(

14.09.2001
08:35
smile
[10]

Kerever [ Konsul ]

Szkoda, ze na Dyskusji Schizm ukazalo sie tak malo informacji, moze wiecej ludzi w to gra i moze podzielic sie info. Rafaelus podal link.

14.09.2001
10:24
smile
[11]

neopb [ Chor��y ]

ja tez gram w Schizma i...wstyd sie przyznac...jestem na samym poczatku... i nie wiem co zrobic jako Hannah z tymi workami i pieniazkiem na 1-szej wyspie i jako ten Sam w miejscu gdzie trzeba nadmuchac powietrze do jakiegos pojazdu...(miejsce tylnej okladki na CD w oryginale)...pomocie, prosze......

16.09.2001
18:48
smile
[12]

neopb [ Chor��y ]

pomozcie mi, prosze.....

19.09.2001
15:58
[13]

AsiaJ [ Junior ]

Hej! O jakie worki ci chodzi (dokladnie)? Moze bede mogla Ci pomoc. Asia

19.09.2001
16:13
smile
[14]

neopb [ Chor��y ]

jako Hannah po dluzszym chodzeniu(ale na samym poczatku gry...) po wejsciu prawie na najwyzsza kondygnacje pierwszego swiata jako Hannah jest jakas machina z piecioma kolami... po kliknieciu na ktores, jeden worek wybija monete i wrzuca do nastepnego... ale po pieciu probach(tyle ich jest) moneta wraca do poczatkowej sytuacji... Z kolei machine do gazu juz mam za soba...! Pomozesz mi?

19.09.2001
20:47
smile
[15]

Rafaelus [ Legionista ]

Musisz tak uzywac tych przelacznikow aby tabliczka wpadla do pierwszego tulipana od Twojej strony. Gdzies mam kolejnosc, ale niestetty nie pod reka. Jak sobie nie dasz rady to daj znac.

20.09.2001
00:27
smile
[16]

Jeh'ral [ Konsul ]

Zawarty w tej wiadomości link prowadzi do strony z pełną (czytaj - DOKŁADNĄ Z OBRAZKAMI) solucją do gry Schizm!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Niestety (dla niektórych ;-) - po angielsku.

20.09.2001
09:17
[17]

AsiaJ [ Junior ]

Hej! Jest dokladnie tak, jak napisal Rafaelus. Ja nie stety tez nie mam w tej chwili kolejnosci, ale dzisiaj sprawdze. Jak sobie nie poradzisz, to jutro Ci wysle.

© 2000-2024 GRY-OnLine S.A.