GRY-Online.pl --> Archiwum Forum

3ds Max - jak obrócić(złamać) figurę?

29.09.2007
21:20
[1]

minius [ Senator ]

3ds Max - jak obrócić(złamać) figurę?

Mam taki oto problem:
Chcę płaszczyznę (typu ściana) przełamać na pół i obrócić o 90stopni.
Drugą figurę, już gotową ścianę przełamaną o kącie 90 stopni przełamać w kierunku -90 stopni.

Czy jest taka możliwość i jak to zrobić?

Próbowałem za pomocą zaznaczania vertexów i obracania, lecz za każdym razem obraca mi elementy biorąc pod uwagę oś nie na brzegu lecz po środku zaznaczonych vertexów.

To samo gdy zaznaczę trimeshe.

Czy 3ds Max daje możliwość narzucenia, by oś obrotu nie znajdowała się po środku, lecz na brzegu obracanego elementu?.

29.09.2007
22:34
[2]

Karrde [ Visual Effects Artist ]

Tak, nazywa się to pivot point i możesz dowolonie ustawić jego położenie. Sprawdź pod F1 jak dokładnie, nie pamiętam już "na ślepo" konkretnych nazw, a nie mam teraz licencji maksa.

29.09.2007
22:35
[3]

peanut [ kriegsmaschine ]

wejdz do hierarchy, daj affect pivot only i przestawiaj;)

© 2000-2024 GRY-OnLine S.A.