GRY-Online.pl --> Archiwum Forum

Wybór szkoły...

21.09.2007
17:34
[1]

123el [ Pretorianin ]

Wybór szkoły...

Chciałbym w przyszłości być grafikiem komputerowym i pracować nad jakąś grą w niemałym studiu. Jaką szkołę wybrać i gdzie pójść po gimnazjum, aby kolesie, np. z Techland'u mnie przyjeli...?

21.09.2007
17:37
[2]

siwy346 [ Gamepad ]

jakieś technikum informatyczne o profilu grafik a później studia o tym samym profilu

21.09.2007
17:38
smile
[3]

SirGoldi [ Gladiator ]

W takim wypadku odpowiednia szkoła wcale nie jest najważniejsza. Sporo chęci i samozaparcia, dobre nastawienie i choć odrobina talentu - to powinno wystarczyć. :-)

21.09.2007
17:38
[4]

ciasteczkowy_potwor [ Legionista ]

do ogolniaka albo technikum, pozniej ew. ASP czy cos takiego, chociaz jak jestes dobry to i bez szkoly mozesz pracowac w takich firmach...

21.09.2007
17:39
[5]

123el [ Pretorianin ]

Ale skąd nabyć umiejętności posługiwania się oprogramowaniem służącym do modelowania 3D...

21.09.2007
17:43
[6]

Lady Evil [ Centurion ]

Ale skąd nabyć umiejętności posługiwania się oprogramowaniem służącym do modelowania 3D...

zgadnij...

albo idziesz do szkoły i kształcisz się w takim kierunku aby ktoś cie tego nauczył albo sam w domu uczysz się na błędach modelowania w jakichś prostych programikach stosunkowo zwiększając poziom trudności

21.09.2007
17:50
[7]

Gibon91 [ Jestem Zajebisty ]

Jeżeli chcesz być grafikiem to do jakiegoś gimnazjum z ukierunkowaniem artystycznym, najważniejsza jest umiejętność rysunku i wyobraźnia plastyczna, nauka oprogramowanie to mały pikuś przy tym.

21.09.2007
17:51
[8]

123el [ Pretorianin ]

No tak, ale czy są szkoły, które konkretnie uczą nowych technologii i tworzenia grafiki na miarę DX10...?

21.09.2007
17:52
[9]

123el [ Pretorianin ]

Talent plastyczny to ja miałem od dzieciństwa...

21.09.2007
17:56
[10]

ciasteczkowy_potwor [ Legionista ]

dx10? to ty chcesz byc grafikiem czy programista?

jesli tym pierwszym, to zacznij od nauki jakiegos programu do modelowania (np. sciagnij trial 3ds maxa albo wersje edukacyjna Mayi)

jesli chcesz byc programista, to kup ksiazke o programowaniu w c++ i jazda,
programowania gier i engine'ow cie w szkole nie naucza

21.09.2007
17:57
[11]

Golem6 [ Gorilla The Sixth ]

Talent to nie wszystko. W gimnazjum się i tak nic nie nauczysz. Próbuj samemu się czegoś nauczyc, ew. wybierz jakiś kurs.

21.09.2007
17:58
[12]

123el [ Pretorianin ]

Nie chodzi mi o programowanie lecz o tworzenie grafiki do danej gry...

21.09.2007
17:58
[13]

maviozo [ Man with a movie camera ]

Ja bym zrobił tak...zainstalował jakieś darmowe modelery (Zmodeler bodaj jest free) + demo jakiegoś silnika renderującego + animacje. Potem z tym walczył przez kilka miesięcy żeby ruszało się to w miarę naturalnie i wyglądało.
Jeśli to wytrzymasz, te kilkanaście tys polygonów + 3minuty na zrenderowanie 1 klatki z shadows, raytracing i innymi trudnymi angielskimi słowami, możesz dopiero powiedzieć, że "chciałbyś być grafikiem komputerowym".
A jeśli się uda - proponuję ze swoją produkcją przejść się w miarę wcześnie do firm w których chciałbyś pracować. Jeśli zauważą w Tobie potencjał który da się oszlifować - wtedy sami skierują Cię gdzie trzeba.

21.09.2007
18:03
[14]

ciasteczkowy_potwor [ Legionista ]

maviozo: od grafikow raczej nie wymaga sie umiejetnosci uzywania engine'ow, wystarczy ze bedzie robil same modele i ew. animacje - jesli bedzie dobry - gamedev wita:)

21.09.2007
18:08
[15]

maviozo [ Man with a movie camera ]

ciasteczkowy_potwor >> mylisz się. Częstokroć aby zobaczyć efekt np.bump mappingu, odpowiednich cieni musisz zrenderować. Nie wszystko widać na preview.
Oczywiście wielkie korporacje zatrudniają kilku speców tylko od cieni, tylko od tekstur itd. Ale do tego i tak trzeba mieć jakie-takie pojęcie jak działa każdy z tych etapów:)

Szkoły typowo ukierunkowanej na to nie ma..musisz sobie sam radzić. Myślisz że ktoś tanio sprzeda swoje patenty? Np. taki Bagiński. Ciężka to i żmudna droga.

21.09.2007
18:08
smile
[16]

123el [ Pretorianin ]

Ale mnie właśnie interesuje czy istnieją jakieś szkoły uczące tego...

Kto pyta nie błądzi...dobrze wiedzieć...szkoda...

21.09.2007
18:21
[17]

maviozo [ Man with a movie camera ]

W szkole filmowej w Łodzi jest kierunek - animacja (również komputerowa). Tylko żeby się dostać......chciałem tam startować, ale jedno spotkanie organizacyjne mi wystarczyło:)

22.09.2007
16:12
[18]

immortal''' [ Pretorianin ]

zeby pracowac jako grafik nie trzeba zadnego wyksztlcenia, wszystkiego musisz sie nauczyc sam. Moga pomoc ci jakies prywatne lekcje z nauczycielem, albo moze jakies kursy

© 2000-2024 GRY-OnLine S.A.