GRY-Online.pl --> Archiwum Forum

3DS Max Cebulowe zwieńczenie wieży-jak zrobić?

19.09.2007
14:17
[1]

minius [ Senator ]

3DS Max Cebulowe zwieńczenie wieży-jak zrobić?

Próbuję w 3DS Max stworzyć cebulowe zwieńczenie wieży. Niestety za bardzo nie wiem jak to zrobić bez przeciągania ręcznie poszczególnych vertexów.

Czy jest jakiś prosty sposób by vertexy z danej wysokości automatycznie przemieszczać w kierunku środka, a nie na osi XYZ?

19.09.2007
14:23
[2]

Hellmaker [ Nadputkownik Bimbrojadek ]

A nie łatwiej było zrobić "kształtkę" 2d, a potem stworzyć z niej bryłę obrotową ? Zakładam, że kopuła ma być osiowo symetryczna, więc to chyba najszybszy sposób.

Na obrazku jest potworne uproszczenie mojej informacji :D
tworzysz po prostu "kształtkę" (kolor czarny), a potem tworzysz z niej bryłę obrotową z osią obrotu zaznaczoną jako kolor czerwony.


3DS Max Cebulowe zwieńczenie wieży-jak zrobić? - Hellmaker
19.09.2007
14:31
[3]

minius [ Senator ]

Zapewne byłby to najprostszy sposób, jednak wiem jak przetwarzać bryłę obrotową w obiekt płaski, niestety obiekt płaski przetworzyć w bryłę obrotową przerasta moją wiedzę :(

Kształtkę potrafię stworzyć, nie potrafię jej obrócić, by pozostawiłą po sobie obiekt trójwymiarowy.

19.09.2007
14:31
[4]

Karrde [ Visual Effects Artist ]

Zaznacz vertexy i przeskaluj według osi XY, bez Z. Czyli po prostu mając narzędzie skali skaluj albo w widoku top, albo kliknij przy tym w odpowiednią płaszczyznę na tym śmiesznym "pomocniku".

Natomiast najprosciej będzie zrobić czub wierzy jako osobny obiekt. :)


Ach, sorry, teraz załapałem o co Ci chodzi.
Tak, jest prosty sposób - zamiast transformacji według "world" wybierz "Local", albo inną pasującą do sytuacji. W menu u góry masz stosowną listę rozwijalną. ;)

19.09.2007
14:34
[5]

anen [ #24 1KFA Fireballs - FB ]

Ja twierdze ze taki rzeczy to tylko na www.3dmax.pl

19.09.2007
14:37
smile
[6]

Hellmaker [ Nadputkownik Bimbrojadek ]

anen ---> pewien jesteś, że podałeś dobry adres ? :)

19.09.2007
14:41
smile
[7]

Hellmaker [ Nadputkownik Bimbrojadek ]

minius ---> Prosty opis jak się robi bryły obrotowe :)

19.09.2007
14:42
smile
[8]

Karrde [ Visual Effects Artist ]

Poprawię kolegę - :)

19.09.2007
14:42
[9]

YackOO [ Konsul ]

O ile się nie myle, polecenie o którym pisze Hell nazywa się "Loft". Rysujesz krzywa, zaznaczasz ją i klikasz loft. Jak wychodzi takie nie-wiadomo-co , to zmieniasz oś obrotu aż będzie wyglądać normalnie

a co do linka to chyba chodziło o - polecam tutoriale, sam się z nich uczyłem :)

19.09.2007
14:44
[10]

Karrde [ Visual Effects Artist ]

Oś obrotu przeważnie jest dobrze wykryta, natomiast jeśli dalej wygląda jak "nie-wiadomo-co", to trzeba wybrać sub-object lofta i przesunąć gizmo we właściwe miejsce.

20.09.2007
14:24
[11]

minius [ Senator ]

Wszystkim, którzy odpowiedzieli na moje pytanie bardzo serdecznie dziękuję.

Naprawdę pomogliście mi bardzo i udało mi się stworzyć bardzo ładne obiekty.

20.09.2007
14:31
[12]

minius [ Senator ]

NWN problem z tworzeniem zanikających ścian (jak zadać pytanie w Google?)

Rozgryzam narzędzia do tworzenia tilesetów i walkmeshy.
Niestety trafiłem na problem, z którym nie potrafię sobię poradzić, ponieważ mój angielski jest jakby to powiedzieć ... niezbyt zaawansowany.

Chodzi o to, że obiekty w tilesetach, które przesłaniają postać oPC (gracza) robią się przezroczyste (np. w lesie drzewa są obcinane i ukazywane są jedynie ich pieńki, podobnie budynki).
Nie wiem jakie słowa kluczowe wpisać w wyszukiwarkę, by znaleźć informacje jak ustawić w 3dsMaxie, gMaxie lub NWMaxie przezroczystość przesłaniających postać obiektów.

Próbowałem słów "invisible", "transparency", ale niestety bez rezultatów. Podejrzewam, że to zanikanie ma jakieś inne określenie?!

20.09.2007
18:00
[13]

Karrde [ Visual Effects Artist ]

Spróbuj fade/fading tiles. :)

20.09.2007
21:13
[14]

kociamber [ A Is To B As B Is To C ]

uzyj splineów

© 2000-2024 GRY-OnLine S.A.