minius [ Senator ]
3DS Max Cebulowe zwieńczenie wieży-jak zrobić?
Próbuję w 3DS Max stworzyć cebulowe zwieńczenie wieży. Niestety za bardzo nie wiem jak to zrobić bez przeciągania ręcznie poszczególnych vertexów.
Czy jest jakiś prosty sposób by vertexy z danej wysokości automatycznie przemieszczać w kierunku środka, a nie na osi XYZ?
Hellmaker [ Nadputkownik Bimbrojadek ]
A nie łatwiej było zrobić "kształtkę" 2d, a potem stworzyć z niej bryłę obrotową ? Zakładam, że kopuła ma być osiowo symetryczna, więc to chyba najszybszy sposób.
Na obrazku jest potworne uproszczenie mojej informacji :D
tworzysz po prostu "kształtkę" (kolor czarny), a potem tworzysz z niej bryłę obrotową z osią obrotu zaznaczoną jako kolor czerwony.
minius [ Senator ]
Zapewne byłby to najprostszy sposób, jednak wiem jak przetwarzać bryłę obrotową w obiekt płaski, niestety obiekt płaski przetworzyć w bryłę obrotową przerasta moją wiedzę :(
Kształtkę potrafię stworzyć, nie potrafię jej obrócić, by pozostawiłą po sobie obiekt trójwymiarowy.
Karrde [ Visual Effects Artist ]
Zaznacz vertexy i przeskaluj według osi XY, bez Z. Czyli po prostu mając narzędzie skali skaluj albo w widoku top, albo kliknij przy tym w odpowiednią płaszczyznę na tym śmiesznym "pomocniku".
Natomiast najprosciej będzie zrobić czub wierzy jako osobny obiekt. :)
Ach, sorry, teraz załapałem o co Ci chodzi.
Tak, jest prosty sposób - zamiast transformacji według "world" wybierz "Local", albo inną pasującą do sytuacji. W menu u góry masz stosowną listę rozwijalną. ;)
anen [ #24 1KFA Fireballs - FB ]
Ja twierdze ze taki rzeczy to tylko na www.3dmax.pl
Hellmaker [ Nadputkownik Bimbrojadek ]
anen ---> pewien jesteś, że podałeś dobry adres ? :)
Hellmaker [ Nadputkownik Bimbrojadek ]
minius ---> Prosty opis jak się robi bryły obrotowe :)
Karrde [ Visual Effects Artist ]
Poprawię kolegę - :)
YackOO [ Konsul ]
O ile się nie myle, polecenie o którym pisze Hell nazywa się "Loft". Rysujesz krzywa, zaznaczasz ją i klikasz loft. Jak wychodzi takie nie-wiadomo-co , to zmieniasz oś obrotu aż będzie wyglądać normalnie
a co do linka to chyba chodziło o - polecam tutoriale, sam się z nich uczyłem :)
Karrde [ Visual Effects Artist ]
Oś obrotu przeważnie jest dobrze wykryta, natomiast jeśli dalej wygląda jak "nie-wiadomo-co", to trzeba wybrać sub-object lofta i przesunąć gizmo we właściwe miejsce.
minius [ Senator ]
Wszystkim, którzy odpowiedzieli na moje pytanie bardzo serdecznie dziękuję.
Naprawdę pomogliście mi bardzo i udało mi się stworzyć bardzo ładne obiekty.
minius [ Senator ]
NWN problem z tworzeniem zanikających ścian (jak zadać pytanie w Google?)
Rozgryzam narzędzia do tworzenia tilesetów i walkmeshy.
Niestety trafiłem na problem, z którym nie potrafię sobię poradzić, ponieważ mój angielski jest jakby to powiedzieć ... niezbyt zaawansowany.
Chodzi o to, że obiekty w tilesetach, które przesłaniają postać oPC (gracza) robią się przezroczyste (np. w lesie drzewa są obcinane i ukazywane są jedynie ich pieńki, podobnie budynki).
Nie wiem jakie słowa kluczowe wpisać w wyszukiwarkę, by znaleźć informacje jak ustawić w 3dsMaxie, gMaxie lub NWMaxie przezroczystość przesłaniających postać obiektów.
Próbowałem słów "invisible", "transparency", ale niestety bez rezultatów. Podejrzewam, że to zanikanie ma jakieś inne określenie?!
Karrde [ Visual Effects Artist ]
Spróbuj fade/fading tiles. :)
kociamber [ A Is To B As B Is To C ]
uzyj splineów