spider2000 [ Master Of Windforce ]
Jedi Knight 2: Jedi Outcast- Jak zrobić mape do tej gry?
Wiem że mozna samemu zrobić mape do tej gry, ale nie wiem za bardzo jak :). Wiem w jaki sposób można by to zrobić, ale nie wiem jakim programem. Mam program 3D studio max 4.2, ale jak sądzę bez odpowiedniego plug inu nic nie wyjdzie :P. czy ktos z was robił kiedykolwiek mapę do tej gry programem 3d studio max, lub innym programem i mogłby mi powiedziec od czego mam zacząć?
Przypomnę, ze JK 2 jest na enginie Quake ]I[
Alex FC [ Centurion ]
No i sam sobie odpowiedziałeś na pytanie :). Skoro JK2 jest na enginie Q3 to mapy (podobnie jak w przypadku MOHAA, RTCW i Q3) robi sie Radiantem :)
spider2000 [ Master Of Windforce ]
Ale ja nie lubie radianta :). a poza tym radiant jest do Quaka...... bronie z Quake....... tekstury z Quake.... a ja chce z JK 2.... Czy jest plug in umozliwiający robienie map na aniginei Q 3 w programie 3d studio max?
spider2000 [ Master Of Windforce ]
No to w takim razie podajcie mi choviarz link do radianta i jego updateu..... I napiszcie w jaki sposób mam importować do radianta pliki z JK 2 (tekstury, bronie itd.). Oczywiscie dalej jestem za robieniem mapy w 3ds, ale do tego chyba potrzebny jet jakiś plug in ktorego nie mam
Hebron [ _)V(_CaRboN ]
ja tylko robie boty ( o wiele lepiej gra sie z własnymi ) a co do map - to z checią sie naucze :)
Alex FC [ Centurion ]
spider---> ale 3DSM nie zrobisz mapy do JK2 :). Od tego jest wlasnie Radiant. W 3DSM możesz zrobić najwyżej modele. Masz tu link do tutoriali do Radianta: https://richdiesal.jedioutcastmaps.com/tutorials/ a tu link do GTKRadianta: https://www.qeradiant.com/ Możesz również używać JKRadianta, znajdziesz go na www poświęconych Jedi Outcast.
Alex FC [ Centurion ]
Aha, zapomniałem w poprzednim poście dodać że do JKRadianta i najnowszych wersji GTKRadianta nie trzeba importować plików z JK2 (JKR sam rozpoznaje a jak się instaluje GTKR to wybiera się grę do której chce się robić mapy).
spider2000 [ Master Of Windforce ]
A który jest łatwiejszy w obsłudze? JKR, czy GTKR? I skąd mozna je sciagnąć?
spider2000 [ Master Of Windforce ]
Znalazłem JK2Radiant.... sciagam go, ale jaka to wersja to jeszcze nie wiem...... Jeżeli sa jakieś patche do tego edytora..... podacie mi adres?
Alex FC [ Centurion ]
One się prawie niczym nie różnią. JKRadiant jest dedykowany wyłącznie dla JO a GTKRadiantem można robić mapy również do MOHAA,Q3, RTCW. U mnie podstawowa różnica jest taka że JKR chodzi mi z 10 razy szybciej od GTKR (Celek 433, 256 RAMu, GF2 MX). Jest tylko jedna wersja JKRadianta, nie trzeba żadych patchy, ma tylko jesen bug związany z plikami entities.sp i entities.mp (trzeba w Project Settings wpisać ręcznie ścieżkę dostępu do pliku entities.mp, bo jak rozumiem chcesz robić mapy do multiplayera. Aha i poza tym w tym samym miejscu są podwójne backslashe przy base, zamień je na pojedyncze)
Alex FC [ Centurion ]
Konkretnie wpisz coś takiego w File->Project Settings: entitypath (to jest miejsce gdzie masz wpisać) __QERPATH\mp_entities.def (to jest to co masz wpisać) Wcześniej walnąłem sie z nazwami tych plików :).
spider2000 [ Master Of Windforce ]
A jak mam zrobić, zebym miał wyswietlane widoki z róznych stron, a nie tylko z jednej? Nie moge tego znaleść :P Jeszcze jak mozesz mi powiedziec podtawy robienie map.... oświetlenie...... i gdzie sa takie rzeczy np. gdzie zaczynja gre gracze
Alex FC [ Centurion ]
w Edit->Preferences->Views/Rendering mozesz ustawić widoki> Ja preferuję trzeci tzn. klasyczne 3 rzuty i widok 3D. Natomiast jeśli chodzi o podstawy robienia map to zdecydowanie polecam Ci te tutoriale Rich'a Diesel'a do których link podałem wcześniej (wskazana przynajmniej podstawowa znajomość angielskiego), do JK2 nieznalazłem lepszych. Wszystko masz tam poukładane w lekcje o wzrastającym poziomie trudności. Jeżeli nie znasz angielskiego będzie Ci trudno bo polskich tutoriali choćby do Q3 (w sumie mapy robi się prawie identycznie) jest chyba aż jeden, a taka pomoc on-line jest niemal niemożliwa bo już podczas robienia już pierwszej mapy nasuną Ci się setki (jeśli nie tysiące :)) pytań.
spider2000 [ Master Of Windforce ]
Juz przestawilem ten widok...... co do angielskiego... nie jestem jakimś znawcą, ale powinienem sobie poradzić. Jeżeli mógłbys mi podpowiedziec w tych sprawach to bedę wdzieczny: 1. Jak ustawic miejsce, w którym gracz zaczyna grę 2. Jak ustawia sie oswietlenie 3. Jak sie rendenderuje :P 4. Jak otwiera sie okno, w którym wuidoczne sa tekstury i inne przedmioty :P (łacznie z bronia i itemami)
spider2000 [ Master Of Windforce ]
Mam problem.... Postepuje według instrukcji z tutorialu i..... nie mam pliku .bsp mapy po zrednerowaniu jej!!!!! Nie wiem co sie dzieje :(