equalibrium [ Pretorianin ]
Reklamacja
Witam,
przedluzalem umowe w erze i dostalem nowy telefon SE K750i za 300zl, i zaraz po rozpakowanio okazalo sie, ze nie dziala glosnik, zawiozlem go w ten sam dzien i obsluga wyslala go do producenta, z notka, ze klient rzada wymiany na nowy. I dzisiaj jade go odebrac, czy oni maja obowiazek dac mi nowy? co jesli tylko go naprawia? czy ja mam prawo rzadac wymiany na nowy? jak to widzi prawo? z gory dzieki
Didier z Rivii [ life 4 sound ]
dales sie od poczatku zrobic w bambuko, bo mogles zarzadac wymiany na nowy u salonie, powolujac sie na tzw. ustawe konsumencka, a o tej mozliwosci powinien Cie poinformowac sprzedawca. Jesli wyslali to do producenta to pewnie powolujac sie na gwarancje, a w takim wypadku prawie na pewno telefon zostanie naprawiony a nie wymieniony na nowy.
hugo [ v5 ]
Nie "dał się zrobić", tylko nie wiedział że ma takie prawo. Tak jak 90% osób reklamujących towary.
Obowiązku wydania nowego telefonu nie maja, chyba że ten egzemplarz zepsuje się kilka razy. Zdaje się że po trzeciej wizycie w serwisie (czyli wcześniejszej dwukrotnej naprawie) muszą wymienić na nowy.
equalibrium [ Pretorianin ]
ale ze telefon jest zepsuty dowiedzialem sie po sprzedazy, tzn po tym jak przyjechalem do domu i zaczalem go sprawdzac
Axl2000 [ Hohner ]
equalibrium - to nic nie zmienia...wyslali go na gware a wymiana wg gwary nastepuje gdy podczas trwania gwary bedzie w serwisie ilestam razy
kamyk_samuraj [ Senator ]
Hmm, jak ja przedluzalem umowe w Erze dostalem nokie 6230i - zalatwialem to poprzez kuriera. Okazalo sie, ze kom jest innego koloru niz chcialem (srebrny zamiast czarnego) - jako, ze otworzylem pake wtedy, gdy kurier juz odjechal, kazali mi pojechac w przeciagu dwoch tygodni do centrum obslugi klienta Ery na Zlota w Wawie - tam, po sprawdzeniu telefonu anulowano wczesniej podpisana przez mnie umowe i kazano podpisac nowa, do ktorej dostalem koma w barwach, ktore chcialem. Summa summarum dostalem 2x wiecej darmowych minut, bo z anulowanej umowy mi nie odliczyli.
Didier z Rivii [ life 4 sound ]
Axl2000 --> to nie jest zasada zadna, wymiana podczas reklamacji na gwarancje moze nie nastapic nigdy bo gwarancja to tylko dodatek do produktu wynikajacy z dobrej woli producenta i to on okresla zasady.
Wymiana o ktorej piszesz nastepuje gdy po trzykrotnej naprawie wykonanej po powolaniu sie na ustawe konsumencka produkt znowu nie bedzie sprawny.
grish_em_all [ Hairless Cobra ]
equalibrium --> szkoda że piszesz po fakcie, mogłeś pociągnąć z tytułu niezgodności z umową zamiast z tytułu gwarancji. Wtedy miałbyś duże szanse na otrzymanie nowego telefonu, gdyż "istniałoby przypuszczenie że sprzęt był wadliwy w momencie zakupu" - tak to się mądrze prawnie nazywa. Skoro już poszedł na naprawę gwarancyjną już nie będziesz mieć możliwości skorzystania z niezgodności z umową. Teraz jedyne na co można się powołać to na zapis w karcie gwarancyjnej SE, a w niej nie ma żadnego zapisu o możliwości wymiany na nowy.