T_bone [ Generalleutnant ]
WWII Battle Tanks: T-34 vs. Tiger DEMO
Już kilkanaście dni temu ukazało się demo wersji ALPHA tego długo oczekiwanego symulatora czołgów jednak dopiero dziś miałem okazje je po testować więc podzielę się wrażeniami...
Linki do dema:
mirror
Na początek ładne menu --->
KANTAR1 [ Symulator Interfejsu ]
Nowy symulator? MNIAM! Uwielbiam wszystkie wojenne symlatory. A więc zobacze i tego.
T_bone [ Generalleutnant ]
I chwila prawdy, ukazuje się poczciwy T-34/85, "Rudy" jak kto woli :P
I pierwsze pytanie, jak ruszyć do przodu ?? Naciskam strzałkę i nic, po 15 minutach grzebania jak uruchomić silnik, na luzie i ruszyć do przodu na pierwszym biegu byłem niezwykle ucieszony. Mamy rok 2007 i ktoś zrobił prawdziwy symulator gdzie trzeba przeczytać instrukcję (której w demie nie ma :P).
T_bone [ Generalleutnant ]
Grafika jest bardzo przyzwoita, modele ładne a drzewa wykonane w SpeedTree. Dźwięki wprawdzie tymczasowe ale jak usłyszymy kamndira krzyczącego że "Tanki wpierod agoj" czy co tam mówią Rosjanie to od razu czujemy klimat, nie wspomnę już o dźwiękach skrzyni biegów. Ujechaliśmy parę metrów, za szybko przeskoczyłem do 3, silnik zdechł, zapalam od nowa...
T_bone [ Generalleutnant ]
Na polu bitwy czołgi, piechota, bunkry i działa ppanc. czyli wszystko wydaje się być na swoim miejscu, postęp od czasu wydanego w 1997r Panzer Commander. Klawiszologia sprawia jeszcze problemy, niektóre rzeczy napisane po rusku więc z trudem namierzam cele nie wspominając o strzelaniu.
T_bone [ Generalleutnant ]
Żałosne drewniane chatki także, nie umiałem strzelać więc rozjechałem co mogłem ;p
Na razie tyle, obsługa działa, testowanie modelu uszkodzeń jeszcze przede mną, w jeden wieczór trudno wszystko opanować :)
Lim [ Legend ]
Tematyka ciekawa i oczekiwana, wiele popularnych gier przyciągało elementami walki pancernej. Stosunkowo prosty COD UO i znacznie bardziej rozbudowana, posiadająca większy realizm Red Orchestra.
Screen z ekranem kontrolnym nie wygląda zbyt skomplikowanie a klawiszologia sprawia problemy? Czy to będzie rasowy i trudny symulator przeznaczony dla niszowej grupy fanów i fanatyków? Bardzo jestem ciekaw, przekonamy się wkrótce
…jednak nie tak wkrótce, transfer z rapidshare to zaledwie 20 KB/s
Bone ---> patrzę na ostatni screen - czy to znaczy, że T-34 nie zawiśnie na poręczy mostu lub drewnianym płotku, tak jak w RO? Jeśli tak, to duży postęp i sukces.
Tylko że te płoty wyglądają tak ładnie i solidnie że nie mam pewności ;)
T_bone [ Generalleutnant ]
Lim---> Zmiażdży wszystko, nawet bunkier wroga. Jeśli z czymś tą grę porównywać to z Panzer Elite, na pewno nie z RO. Ekran kontrolny nie wygląda skomplikowanie, racja, nic też nie kontroluje :D 3 rodzaje pocisków i wszystkie opisane cyrylicą, i który jest przeciwpancerny :>
And [ Centurion ]
Przeciwpancerny?? Gustlik! odlamkowy laduj...... ognia. Kolejny raz as radzieckiej techniki zwyciezyl niegodziwych helmutow. Hmm chyba kiedys w to demo gralem (albo w wczesniejsza wersje) i pamietam ze strasznie mi skakalo(athlon 2000+) ale teraz po lekkim upgradzie juz powinno byc lepiej.
matchaus [ sturmer ]
Zaraz, zaraz... "demo wersji ALPHA"?
Czyż już wcześniej nie mieliśmy do czynienia z demem w wersji Alpha? (pamiętam, że grałem!)
A może to była pre-Alpha? :))
T_bone [ Generalleutnant ]
Mat---> To Było STEEL FURY: KHARKOV 1942, swoją drogą gry mogą mieć wiele wspólnego aczkolwiek w tamtą nie grałem.
T_bone [ Generalleutnant ]
No i przyszedł czas na opanowanie stanowiska strzeleckiego (optyka pod ctrl-F1 oraz shift-F1). Pociski rozpoznałem po tym który robi większe boom (odłamkowe), i tak jakoś 10 pociskami wstrzelałem się w bunkier. Ale miodek zaczął się kiedy spotkałem Panzer IV, po 3 trafieniach wieża poszybowała w powietrze, niestety nie zrobiłem screena, ale model uszkodzeń wygląda zadowalająco.
T_bone [ Generalleutnant ]
I już po bitwie (krótka misja swoją drogą :P).
Opuszczony Pz-IV --->
Andromalius [ Pretorianin ]
Nie pozostaje nic innego, jak zabrac sie do sciagania :)
Mozna panowie byc za sterami Tygryska? :p
Male pytanko:ma ktos ten obrazek bez napisow?? ------------->
T_bone [ Generalleutnant ]
Andromalius---> Nie w demie, swoją drogą nie jest ono za długie.
Wozu [ Panzerjäger Raider ]
Hmm... Nieco dziwne jest "opuszczenie" kaemu obok działa w tej czwórce, ponieważ był on sztywno przymocowany do osłony jarzma armaty.
Wrak PaK40 wygląda... też dziwnie (osłona podobna do leFH18, ale cała reszta do leFH18 podobna nie jest), no i T_bone, nie bateria, a jedna sztuka :P. Bateria artylerii niemieckiej to co najmniej 3 plutony 3-4 działowe :).
T_bone [ Generalleutnant ]
Wozu---> To jest cała linia obronna dział, więc pozwoliłem sobie skorzystać z terminu bateria. A PaK-40 prawdopodobnie wygląda dziwnie bo jest zniszczony i pogięty, nie mam screena zrobionego od przodu bo byłoby nie rozsądnie podjeżdżać do sprawnego działa ;p
T_bone [ Generalleutnant ]
Poświęciłem się i wykonałem tego screena za nim otrzymałem postrzał w silnik :P
Diplo [ Generaďż˝ ]
echhh. U mnie nie chce się włączyć.
Wywala się pod koniec ładowania misji. Any ideas ? Jakiś specjalny myk trzeba wykonać?
Działam na windowsie xp.
Mateck [ Senator ]
Gra wymiata :).
Takiego klimatu pancernych potyczek jeszcze w żadnej grze nie czułem.
Mam nadzieję, że w pełnej wersji będzie multi :).
Mateck [ Senator ]
Zbliżenie na nienaruszone działo. --------->
Grafika jest IMO świetna i na moim sprzęcie chodzi przyzwoicie w maksymalnych ustawieniach, rozdzielczość 1280x1024 32.
Framerate drastycznie spada jedynie kiedy używam optyki strzelca :(.
Mateck [ Senator ]
Sterowanie IMO łatwo przyswoić ;). Mnie opanowanie wszystkiego zajęło jakieś pół godziny. Najważniejsze przyciski znaleźć można w opcjach gry. Jedynie nie mogłem znaleźć przycisków od optyki, ale przypomniałem sobie, że Bone o tym pisał :).
Podoba mi się namierzanie celów.
Jak sam obsługiwałem wszystkie funkcje to najpierw sprawdzałem lornetką odległość do celu... ------------------->
eJay [ Gladiator ]
Ludziska, dajcie jakies normalne linki, a nie rapidszejry:)
Mateck [ Senator ]
...następnie przesiadałem się na stanowisko strzelca i ustawiałem odpowiednio celownik. W razie niecelnego pierwszego strzału wystarczą małe korekty "na oko" i cel zniszczony :).
T_bone [ Generalleutnant ]
eJay--> Masz przecie jeszcze te ruskie linki :D:D:D
Strona gry:
Zabawne ale jakoś nie widziałem żadnych newsów o tej grze w relacjach z Leipzig 2007, nie przebiła się przez w erze marketingu na styl MTV :P
Mateck [ Senator ]
Bone --> Ciekawe czy da się eksportować modele czołgów do Oxygena xD.
T_bone [ Generalleutnant ]
Mateck---> A także fizykę, balistykę i płynność gry :P
Jedyne co mnie martwi to czy nie zostaniemy uraczeni 6 misjami na stronę, mam nadzieję że będzie edytor a liczba bugów będzie minimalna, chyba więcej do szczęścia nie trzeba.
Mateck [ Senator ]
A także fizykę, balistykę i płynność gry :P
Takie rzeczy to tylko w Erze :(.
...chyba więcej do szczęścia nie trzeba.
Dla mnie do pełni szczęścia brakowałoby dobrego multi :).
SilentOtto [ Faraon ]
Wygląda to obiecująco, od czasów Panzer Elite była posucha.
Obok troszkę jazdy ekstremalnej :D ->
Wozu [ Panzerjäger Raider ]
SilentOtto -> No nie... Jak Tobie udało się wywrócić 30-tonowym złomem? ;)
SilentOtto [ Faraon ]
Wozu -> Jestem dość utalentowanym kierowcą ;o)
Bone -> Ale sobie smaku narobiłem. Wow! Mam nadzieję, że multi będzie, to powymiatamy, jak swego czasu w RO.
T_bone [ Generalleutnant ]
Multi będzie ale jaki to nie wiadomo, nie sądzę żeby mieścił więcej niż 8 osób. Osobiście zachowuje umiarkowany optymizm, alpha jest bardzo dobra, widać że twórcy zebrali doświadczenia po przyzwoitym T-72 Balkans in Fire. Trzeba jednak mieć na uwadze że kasa wielka za tym nie stoi i robią to Rosjanie którym ostatnio same buble wychodzą (ToW, Whirlwind over Wietnam).
Jak się komuś podobało to przypominam że bratnie demo alpha Steel Fury z wcześniejszym modelem T-34 jest w sieci od dawna, ale tego już sam nie testowałem.
Wozu [ Panzerjäger Raider ]
T_bone -> Rosjanie zrobili też Tetrisa i Space Rangers 2!
Buble zdarzają się wszędzie (nawet w CoH:OF ;)), byle je można było łatwo i szybko wyeliminować :D.
SilentOtto [ Faraon ]
Zauważyłem przenikające się pojazdy - czołg z mojego plutonu swobodnie przejechał mnie w poprzek :P
Mysza [ ]
Nauczka na przyszłość - czytaj fora, dopiero potem zaczynaj grać... :P Zanim tu zajrzałem i opanowałem optykę - wcześniej strzelałem "na peryskop", tak oto wyglądało pierwsze podejście pod wioskę... i jeszcze naciskając różne klawisze, przyspieszyłem sobie czas dwukrotnie... :)
Generalnie - zapowiada się nieźle, ale trochę baboli jest... szczególnie AI ma dziwne tendencje... sołdaci podłażą pod lufy MG w bunkrach (no dobra, powiedzmy, ze chcieli bohatersko, własną piersią...:), mnie raz udało się "cichcem" zajść obydwie IV z boku i wykończyć strzałami niemalże z przystawienia... co oni tam w środku, marszy słuchali z patefonów na cały regulator, że nie słyszeli pędzącego na IV biegu czołgu? :) Poza tym drugi z Panzerów zareagował dopiero, kiedy zacząłem do niego strzelać... Cholernie podoba mi się za to zachowanie samego czołgu - gasnący silnik po dzwonie w drzewo, czy nawet ostrym podjeździe na wysokim biegu, zmiana zdolności manewrowych w zależności od prędkości, czy "prowadzenie" czołgu przez pień przewróconej bieriozki... jeśli całośc dopracują - czuję, że przepadnę... :)
KANTAR1 [ Symulator Interfejsu ]
Skorzystam z wątku i spytam się: Grałem sobie i wyszedłem z gry, potem wlączyłem ponownie i gra przestała reagować na moje polecania, o co chodzi? Ponowna instalacja nic nie dała.