GRY-Online.pl --> Archiwum Forum

ArmA: Armed Assault [część 13]

16.09.2007
22:14
smile
[1]

eJay [ Gladiator ]

ArmA: Armed Assault [część 13]

• Armed Assault •

Armed Assault to program bezpośrednio nawiązujący do Operation Flashpoint, słynnej produkcji grupy Bohemia Interactive Studio z roku 2001. Po raz kolejny mamy więc do czynienia z taktycznym shooterem oglądanym z perspektywy pierwszej osoby, przy okazji wspartym niewątpliwym doświadczeniem i renomą czeskich programistów.

• FAQ:

• Wymagania:
Minumum
Procesor - 2Ghz
512 MB RAM
karta graficzna 128 MB zgodna z DX9

Zalecane:
Procesor - 3Ghz
1 GB RAM
karta graficzna 256 MB zgodna z DX9

• Premiera:
Juz jest! Cena - ok 70 zł, na aukcjach nawet o 25 zł taniej.

• Linki:
- oficjalna strona gry:
- oficjalne forum:
- blog informacyjny:
- polska strona o grze:
- polskie community forum
- ArmA Biki:

- wiadomosci: https://www.gry-online.pl/S012_gra.asp?ID=6354
- zapowiedz [eJay]: https://www.gry-online.pl/S022.asp?ID=3322
- beta test [eJay]: https://www.gry-online.pl/S022.asp?ID=3441
- encyklopedia: https://www.gry-online.pl/S016.asp?ID=6354

• Spis graczy GOL'a:
(jeśli chcesz być dopisany do listy, podaj tylko nick na GOLu i wybolduj, nie wklejaj w poście całej listy)
foxx
Robcio1222
zuromil
eJay
Mateck
T_Bone
Tygrys205
adamb6
Wozu
Garbol
Buby

Do komunikacji glosowej uzywamy programu o nazwie Ventrilo. Program można zassać sobie z tej stronki:

IP: 84.16.252.17:3830

Serdecznie zapraszamy nowych graczy. O jakiekolwiek pytania co do serwera prosze sie kontaktować z Fox'em lub innymi stałymi graczami.

Patch 1.08 - (przedtem nalezy spatchować grę do wersji 1.05!)
Patch 1.05 -

Newsy:
- aktualna wersja gry - 1.08
- zapowiedziano dodatek Queen's Gambit
- Turniej CTF ruszył - więcej info na arma-zone.pl
- wydano narzędzia do edycji!
- ArmA II w drodze

Poprzednia część - https://forumarchiwum.gry-online.pl/S043archiwum.asp?ID=6822327&N=1

16.09.2007
22:21
smile
[2]

Buby [ Senator ]

! piersi!

16.09.2007
22:23
[3]

Mati176 [ King Klick ]

Wiadomośc z ostatniech chwili

Wynik meczu GTW (gracze 13bds) z 1stCavCT zakonczyl sie wynikiem 4:2 dla GTW.

16.09.2007
22:26
smile
[4]

eJay [ Gladiator ]

Mi to tam rybka, finał i tak jest nasz:D

17.09.2007
10:53
[5]

Genetyk [ Konsul ]

uff instalacja poprawek trwa dłużej niż instalacja podstawki

btw. widziałem ArmA za 49pln w Gnieźnie - i nie, nie była to sieć na E....

17.09.2007
11:03
[6]

T_bone [ Generalleutnant ]

Podejrzewam że żeby wkleić to logo na ArmAzone.pl potrzebuje adresu do samego obrazka, nie xmla :P

17.09.2007
11:29
[7]

Mateck [ Senator ]

Link do xml'a podałem, bo myślałem, że może nie trzeba mieć squadxml'a z arma-zone.pl ;). Chciałem żeby było jak najmniej kombinacji i żeby wszyscy sprawdzili czy logo działa w grze (różnie to bywało przecież ;)). Plik .paa prześle Bone na twojego maila, a eJay może się spodziewać dzisiaj maila z logiem Team Bravo :).

17.09.2007
11:42
[8]

eJay [ Gladiator ]

T_bone---->Nie, po prostu wysylasz obrazek, a w okienku nizej musisz podac nazwe wraz z rozszerzeniem (cos jakby potwierdzenie).

Mateck--->Zrob wersje Team Bravo:D

W razie problemow, dzisiaj o 17 jeszcze pokombinuje z tym xml'em.

17.09.2007
12:20
[9]

T_bone [ Generalleutnant ]

Mateck---> Tylko że na ArmA Zone nie ma jak wsadzić z tego panelu obrazka, trzeba wpisać adres pod którym jest obrazek :P Tak to rozumiem.

17.09.2007
12:21
[10]

eJay [ Gladiator ]

Poczekaj do 17, odpowiem Ci pozniej:)

17.09.2007
12:52
[11]

Mateck [ Senator ]

Przeleciałem jeszcze raz regulamin turnieju i nie znalazłem nic o wymogu używania squadxml'a z arma-zone.pl więc w razie problemów z umieszczeniem loga Team Alpha może użyć linka, który podałem w poprzedniej części. No chyba, że nie dokładnie przeczytałem regulamin ;).
A jeżeli nawet będziemy musieli grać bez loga świat się chyba nie zawali ;).

17.09.2007
14:43
[12]

Mateck [ Senator ]

Logo dla Team Bravo :) ------->

Właściwie to są bardziej plakaty aniżeli loga ;).


ArmA: Armed Assault [część 13] - Mateck
17.09.2007
17:00
[13]

Mati176 [ King Klick ]

Arma Linux Server juz jest!

17.09.2007
17:10
[14]

KANTAR1 [ Symulator Interfejsu ]

Ja mam pytania, dotyczęce tej gry. Czy realizm został zachowany? Czy ta gra jest naprawde taka słaba jak pisali o niej w CLICK-u? (ocena: 3+) Jeśli tak to szkoda, bo Operation: Flashpoint było świetne, szczególnie misja, w której trzeba było w określonym czasie dotrzeć na miejsce ewakuacji. Czy powoli przeczesywać teren by nie zostać zabitym przez niewidocznego wroga? Czy spróbować dotrzeć do celu nie zwaracając na nic uwagi, ale ryzykując nagłą śmierć? Emocje były wielkie...

Ps. Ładne logo.

17.09.2007
17:14
[15]

Mati176 [ King Klick ]

KANTAR1 [ Pretorianin ]

Ja mam pytania, dotyczęce tej gry. Czy realizm został zachowany? Czy ta gra jest naprawde taka słaba jak pisali o niej w CLICK-u? (ocena: 3+) Jeśli tak to szkoda, bo Operation: Flashpoint było świetne, szczególnie misja, w której trzeba było w określonym czasie dotrzeć na miejsce ewakuacji. Czy powoli przeczesywać teren by nie zostać zabitym przez niewidocznego wroga? Czy spróbować dotrzeć do celu nie zwaracając na nic uwagi, ale ryzykując nagłą śmierć? Emocje były wielkie...

Ps. Ładne logo.


Armed Assault pod wieloma wzgledami jest identyczna jak OFP, pod paroma nawet lepsza... W clicku oceniali gre zapewne w wersji 1.0. Fakt, ze BiS wydal zabugowana gre, ale obecnie po patach gra sie wyśmienicie. Obecna wersja gry to 1.08. Jesli lubiles OFP, Arma napewno Ci sie spodoba :)

17.09.2007
17:14
[16]

eJay [ Gladiator ]

Czy realizm został zachowany?

Realizm strzelania - tak. Realizm reszty raczej nie:)


Czy ta gra jest naprawde taka słaba jak pisali o niej w CLICK-u? (ocena: 3+)

Nie chciałbym komentować tej recenzji, kazdy autor ma swoj gust, jednak uwazam ze ocena jest troche za niska. Nalezy tez pamietac, ze Click trafia w zupelnie inny target czytelnikow.

17.09.2007
17:14
smile
[17]

T_bone [ Generalleutnant ]

Mecz NK2 wkrótce, wypadałoby napisać parę słów do naszej wspaniałej drużyny...

Może nie wszyscy mamy skilla, taktyki, doświadczenie, wielu godzin treningów, charyzmatycznego dowódce, wysoką ilości FPS i brakuje nam znajomości map, ALE mamy szanse stać się niczym bobsleiści z Jamajki idolami wszystkich dzieci :D
Coś w tym stylu... :P Dokopcie im :D

17.09.2007
17:22
[18]

T_bone [ Generalleutnant ]

KANTAR1---> Realizm jest taki sam jak w OPF z paroma nowościami, do tego odświeżona grafika i stabilny, dynamiczny multi. Może kampania jest nudna, nie wiem nie zagłębiałem się bo pozostałe plusy przeważyły.

17.09.2007
17:24
smile
[19]

eJay [ Gladiator ]

Typy bukmacherów na dzisiejszy mecz:


CC-25DKP 1 - 1.01 X - brak 2 - oszaleliście?

NK2 1 - oszaleliście? X - brak 2 - 1.01

17.09.2007
17:29
[20]

KANTAR1 [ Symulator Interfejsu ]

T_bone ----> Skoro wszystko jest tak samo jak w OP:F to kupie tą gre... ale dopiero za 3 miesiące kiedy ulepsze swego kompa. Grałem w demo mp i miałem istny pokaz slajdów. :P
A czy modele postaci są solidnie wykonane? Na paru filmikach z gry widziałem bardzo nie naturalne nogi (o grubości troche większej od patyka).

EDIT: Wiem, że czasem pytam sie o pierdoły, ale tego typu błędy bardzo mnie wkurzają.

17.09.2007
17:36
[21]

T_bone [ Generalleutnant ]

KANTAR1---> Trudno znaleźć grę w której postacie wyglądałby tak naturalnie jak w ArmA, już pominę że ruchy w pozie patrolowej zrobiły na mnie powalające wrażenie gdy je po raz pierwszy zobaczyłem. Jeśli chodzi o grafikę, modele ArmA jest bardzo autentyczna i mogłaby konkurować z Flight Simulator X jeśli chodzi np. o detale pojazdów.


ArmA: Armed Assault [część 13] - T_bone
17.09.2007
17:43
[22]

KANTAR1 [ Symulator Interfejsu ]

To dobrze. Dla mnie grafika na filimkch przezentuje sie olśniewająco. I z wiązku, z tym jednego nie rozumiem, czemu w Clicku ArmA za grafike dostało "3+"? Hmmm.... chyba przez bugi. Bo nie wiedze innego powodu. A i jeszcze jedno: czy można wchodzić do budynków? Jeszcze na żadnym screen-ie, ani filmiku tego nie widziałem. A taka możliwość nadała, by zupełnie nowego wymiaru całej grze.

17.09.2007
17:46
[23]

eJay [ Gladiator ]

Kantar1--->Grafika w ArmA to sprawa dosyć dziwna, jedni ganią ją za małą szczegółowość środowiska, inni wychwalają za epickość i rozmach. W żadnej innej grze nie ma mapy, ktora ma 400km2. Ponadto nie ma w Arma zjawiska tzw. "loadingu" mapki w trakcie gry. W kazdej chwili, przy uzyciu sprzetu mzoesz znalezc sie gdzie tylko chcesz.

Ja jestem gorącym zwolennikiem oprawy ArmA - uwazam, ze jest swietna jak na taki obszar, konieczny do wyswietlania. I zadne Crysisy, Bioshocki tego nie zmienia. Drugiej takiej gry po prostu nie ma.

17.09.2007
17:49
smile
[24]

KANTAR1 [ Symulator Interfejsu ]

No dobra ja lece. Może za te 3 miesiące powitacie mnie w swoich szeregach. :)

17.09.2007
18:36
[25]

Mateck [ Senator ]

Kantar1 --> Tak, można wchodzić do budynków. W znacznym stopniu poprawili poruszanie się po nich. Kierowana przez nas postać nie przenika już przez ściany tak jak to było w OFP. Również dzięki temu walki w miastach odgrywają istotną rolę w ArmA.
Ogólnie poruszanie się wojaków jest dużo lepsze w stosunku do OFP. Można biec normalnym tempem, biec sprintem i iść powoli z bronią gotową do strzału. Można również skradać się z bronią gotową do strzału będąc przykucniętym. Ponadto można się wychylać, a będąc w pozycji leżącej turlać się na boki. W sumie nic co nie było zrobione przez community do OFP ;), ale animacje w ArmA przy wykonywaniu tych czynności są dużo lepsze :).

17.09.2007
19:57
[26]

And [ Centurion ]

Wlasnie sie spodziewam w najblizszych 2 dniach paczki z ArmA-em (?) i chcialbym z wami pograc na coopie (mam nadzieje ze nie jestescie jakas hermetyczna grupa). Z reszta kiedys pare razy pojawilem sie na wspolne ofp ;).
Czy do gry przez internet oprocz najnowszego patcha jest jescze cos wymaganego(mody, addony)?

17.09.2007
20:53
smile
[27]

eJay [ Gladiator ]

ArmA :)

And - > Naturalnie zapraszamy, linki do modow i addonow w swoim czasie (trzeba je zgrupowac:P)


A teraz... Faaak:D Bylismy blisko tylko 3:0 i 5:1 do tyłu :D Ale nas jechali (w języku pr0) :>

17.09.2007
20:58
[28]

T_bone [ Generalleutnant ]

Przynajmniej wiadomo kto czituje ;p

17.09.2007
21:50
[29]

Mateck [ Senator ]

Team Alpha --> Panowie, naszym celem w środowym meczu będzie nie stracić więcej niż 8 flag i zdobyć co najmniej 1 flagę xD.

18.09.2007
11:20
[30]

Genetyk [ Konsul ]

Kantari----> choć skończyłem właśnie 3 misję jestem pozytywnie zaskoczony zachowaniem przeciwników - bieganie zakosami, szukanie wyżej położonego terenu (łatwiej się strzela na leżąco), skradanie się z granatnikiem. W nocy zamienia się to w masakrę - noktowizor ledwo działa, oślepia go nawet ogień wylotowy z własnej broni, pojawienie się na linii horyzontu to pewna kulka itp.

widziałem też jedną dziwną scenę - w pierwszej nocnej misji kampanii nad okolicą lata rosyjski śmigłowiec (chyba Hind) i w pewnym momencie zaczepia o drzewa i rozwala się o górę - nie wiem czy to skrypt czy wpisany w SI błąd pilota

18.09.2007
12:21
smile
[31]

Mateck [ Senator ]

widziałem też jedną dziwną scenę - w pierwszej nocnej misji kampanii nad okolicą lata rosyjski śmigłowiec (chyba Hind) i w pewnym momencie zaczepia o drzewa i rozwala się o górę - nie wiem czy to skrypt czy wpisany w SI błąd pilota

Niestety to raczej nie był zamierzony wypadek ;). AI ma czasami problemy z uniknięciem zderzenia z drzewem albo jakimś wysokim budynkiem, np. kościołem w Corazol :>. No ale zawadzenie o czubek drzewa przytrafia się nie tylko AI xD.

Hind to raczej nie był. Co najwyżej Mi-17 albo Ka-50 ;). Hind'a wydał dopiero RHS:

Na AI przeciwników podczas walki raczej nie można narzekać ;). Jeżeli zbyt długo siedzisz w jednym miejscu i walisz w co popadnie, można być pewnym, że przeciwnik mający sporą przewagę liczebną będzie starał się ciebie otoczyć. Ponadto AI jest zabójczo celne ;).
Wciąż największym minusem AI jest pathfinding, np. podczas próby załadowania rosyjskiego oficera do Black Hawka xD.

BTW. Nowy, dość ciekawy filmik:

18.09.2007
12:54
[32]

T_bone [ Generalleutnant ]

NK1 na pewno wygra, przeciwnik nawet nie potwierdził meczu, jak do czwartku się nic nie ruszy to... To nic na to nie poradzę :P

Tiger---> Dziś trenujemy o 18.

18.09.2007
14:35
smile
[33]

KANTAR1 [ Symulator Interfejsu ]

Genetyk ---> Mój nick to KANTAR1 a nie KANTARi. ;] Zawsze dziwi mnie czemu, tyle osób myli się w pisaniu mojego nick-u. Naprawde, aż tak nie widać, że tam nie jest "i" tylko "1"? :)

Ps. Twój post przypomniał mi pewną misje, w której cały czas (po wysadzeniu celu) byłem ścigany po lesie przez jednego specnaza, a zauważyłem go dopiero, po tym jak mnie zastrzelił. Naprawde byłem wtedy bardzo pozytywnie zaskoczony inteligencją komputerowego przeciwnika.

18.09.2007
14:48
smile
[34]

Dekert [ Generaďż˝ ]

Mateck--> Film pierwsza klasa, uff to jest prawdziwie werbunkowa zachęta.

18.09.2007
15:20
smile
[35]

Tygrys205 [ Pionier ]

Dekert - kup, kup. Zawsze lepiej jak jest więcej mię... tzn. graczy ;)

18.09.2007
15:30
[36]

adamb6 [ Pretorianin ]

Dla przypomnienia :
Dzisiaj w HSTV będzie mecz 13BDS vs. 1stcav o godzinie 21:00.
Zapraszam do oglądania, a będzie co :)

18.09.2007
21:38
[37]

Andrei [ killah beez ]

w TV?

18.09.2007
21:40
[38]

Andrei [ killah beez ]

znalazlem na necie, wlasnie ogladam:)

18.09.2007
22:14
[39]

Wozu [ Panzerjäger Raider ]

Brawa dla 13BDS! 4:0 i 1:0, no ładnie, szkoda tylko, że HSTV na spectatorze lagował jak cholera - akcja trwała może 30 sekund, a potem lag na 5 minut :(.

18.09.2007
22:23
[40]

Mati176 [ King Klick ]

Dzieki, dzieki ;)

18.09.2007
22:32
[41]

eJay [ Gladiator ]

Szkoda, ze podczas transmisji były taaaakie lagi. Nastepny mecz musi byc transmitowany z serwera linuxowego, stojącego w Polsce:)

19.09.2007
12:54
[42]

T_bone [ Generalleutnant ]

Ukazał się RHS Pack V2.0:



Sam dziś nie przetestuje zapewne więc czekam na wrażenia :P

19.09.2007
12:56
smile
[43]

eJay [ Gladiator ]

- New weapons:

- Pecheneg Machinegun scoped and non scoped.
- AKS-74 with late production plum coloured plastic parts in different variants.
- V-94 Anti material rifle ( Early variant of OSV-96 ).
- VSS Short range supressed sniper rifle.
- AS Val supressed rifle with and without Cobra optics.
- RPK-74M modernized version of the RPK-74 with plastic parts.
- Makarov Pistol with and without silencer.
- APS Pistol with and without silencer.
- AKMS a AKM with a foldeable skelleton buttstock.
- RPG-22 Disposeable launcher similar to US Law.
- RPG-27 Disposeable launcher that is kind of a one shot version of the RPG-29
- AK103 Modern AK series that can take the 7,62x39 ammo that has more punch.
- Western made AWM as bonus weapon cause a few are in use with the Spetsnaz.
- Lots of new variants of the old weapons.


Wow! Kompletny must have.

19.09.2007
13:01
[44]

T_bone [ Generalleutnant ]

I mają nową balistykę :P Trzeba podmienić addony misjach RHS i testować.


ArmA: Armed Assault [część 13] - T_bone
19.09.2007
17:44
[45]

Mateck [ Senator ]

Oczywiście nowe wersje addonów RHS'u już ściągnięte :).

Wracając jeszcze do turnieju, to jak dzisiaj z tym meczem?
Oczywiście stawiamy się o 19:30 na serwerze, ale może Bone prześlij do tych gości z 1stCav jakiegoś maila, żeby nie było później wątpliwości przez kogo nie rozegraliśmy meczu xD.

19.09.2007
17:46
[46]

eJay [ Gladiator ]

Teoretycznie mecz powinno sie rozegrac zgodnie z regulaminem do konca wyznaczonego okresu. Brak jakiejkolwiek odpowiedzi nie jest jeszcze podstawa do walkowera:)

19.09.2007
17:51
[47]

Kolczes [ All vs Me ]

Hej !


Co tutaj dużo mówić... grałem w takie gry jak CS 1.5 ( rok ), teraz namiętnie ET:QW. Zawsze grywałem snajperem, najbardziej mi to odpowiada. Mam pytanie - jak jest w Armie? Bardzo mnie ciągnie do tego tytułu. W dodatku, co to Evolution? Jakiś swiat multi, który żyje etc? Prosilbym jeszcze o + i - owej gry. W dodatku porównanie do BF2 się przyda.

Dzięki.

19.09.2007
18:04
[48]

eJay [ Gladiator ]

Otrzymalem informacje, ze dzisiaj przeciwnik Nk1 poda termin meczu:) Raczej dzisiaj nie zagracie.

19.09.2007
18:15
[49]

Wozu [ Panzerjäger Raider ]

Kolczes -> Wystarczy wątki poczytać. Evolution to po prostu mocno oskryptowana misja do gry typu PvE. Jest popularna, bo zdarzenia są tam przypisywane dynamiczne, więc granie wciąż w to samo nie jest monotonne.
Co do snajpowania... Z powodu fizyki, strzelać na więcej niż 800m jest ciężko. Na dodatek gdy cel się porusza, jest jeszcze ciężej. Bo należy pamiętać, że w ArmA odwzorowane jest rozproszenie pocisku po wystrzale, balistyka i wpływ wiatru. Także strzelanie z jednej pozycji nie daje gwarancji strzelania w ten sam punkt. No i na koniec, Evolution tyczy się głównie czyszczenia miast, więc tutaj raczej przydaje się broń na krótkie i średnie dystanse (M16 i M4) wraz z bronią maszynową wsparcia (M249 czy M240) i oczywiście rakiety ppanc. Snajpować z okolicznych wzgórz można, ale wtedy jest duża szansa, że takim strzelaniem poruszymy gniazdo os i na miejsce do obadania przybiegnie nie tylko piechota (która strzela zabójczo celnie na dalekie dystanse z AK przy użyci tylko muszki i szczerbinki), ale także i pojazdy wraz z ciężkim sprzętem (BMP i T-72).

Porównać tej gry do innych, prócz OFP, nie da się w żaden sposób. To jest symulator pola walki, a takich po prostu na rynku nie ma.

19.09.2007
18:16
[50]

Mateck [ Senator ]

eJay --> No ale jakby nie było my możemy zagrać jeszcze tylko jutro. Później ludzie rozjeżdżają się na pikniki, itp. :>. 1stCavAT olała sobie z lekka sprawę nie potwierdzając terminu. A jak napiszą, że chcą grać w piątek, albo co gorsza w sobotę? Po to się umawiamy na forum żeby ustalić wspólny termin, ale jak tu ustalać wspólny termin jak oni się nie odzywali ;)? Gdyby wcześniej się odezwali moglibyśmy zagrać nawet wczoraj albo przedwczoraj.
To nie fair :(. Za karę powinni oddać nam kilka flag za darmo xD.

Kolczes --> ArmA nie można pod żadnym względem porównywać do BF'a, CS'a, a szczególnie ET ;). Za takie coś grozi kara śmierci xD.

spoiler start
W wirtualnym świecie oczywiście ;).
spoiler stop


Jeżeli chcesz plusy i minusy to zachęcam do przeczytania recenzji ArmA, których jest wiele. Nie ma sensu żebyśmy się powtarzali ;).

Najlepiej ściągnij sobie demo i sam się przekonaj czy mechanika gry Ci odpowiada.

Evolution jest to misja multiplayer (coop), w którym teatrem działań jest Sahrani, wyspa wielkości 400km kwadratowych. Głównie chodzi o zdobywanie miast. W trakcie misji można awansować i za to dostaje się możliwość prowadzenia lepszych pojazdów i używania lepszych broni. Statystyki są jednorazowe ;), tzn. nie zapisują się po zakończeniu misji, albo przejściu na inny serwer.

19.09.2007
18:28
smile
[51]

Mateck [ Senator ]

No to już mamy chyba potwierdzony termin ;).
Jutro o 22:00. Mnie pasuje.

EDIT. Tylko dlaczego oni chcą grać bez celownika? :D
Myślą, że jesteśmy pr0? :>

19.09.2007
21:49
[52]

Mati176 [ King Klick ]

Jesli chcecie grac bez celowników to musicie byc hardcorowcami :D

19.09.2007
21:56
smile
[53]

T_bone [ Generalleutnant ]

I tak kiepsko strzelamy więc celowniki mogą być OFF, jak przegramy to będzie się czym wykręcać tzn. oni będą mieli się czym wykręcać bo my na pewno wygramy.

19.09.2007
21:59
[54]

T_bone [ Generalleutnant ]

Dziś tak nas wciągnęło evolution że zapomnieliśmy o treningu :P

P.S Przyznajcie że dziś nie ginęliśmy tak często w Paraiso :D


ArmA: Armed Assault [część 13] - T_bone
19.09.2007
22:01
smile
[55]

Tygrys205 [ Pionier ]

Aż TAK często nie ;p

19.09.2007
22:06
smile
[56]

Mateck [ Senator ]

Kurde Bone, naprawdę zgodziłeś się na celowniki OFF? xD
Trzeba zmienić całą naszą taktykę. Tyle ją przecież ćwiczyliśmy xD.

Dzisiaj szło nam gładko w Evo :). Dlatego też mnie zdziwiło, że tak szybko skończyliście :P. Gdzie te czasy kiedy jeszcze grał z nami Wozu i siedzieliśmy do późnych godzin nocnych? No ale jak powiedział Bone: "Co za dużo to nie zdrowo", czy coś w tym stylu ;).

Ruscy nie chcieli wyjść z BMP. -------------------->


ArmA: Armed Assault [część 13] - Mateck
19.09.2007
22:07
[57]

Mateck [ Senator ]

Wystarczyło pyknąć ich jednym granatem :) -------->


ArmA: Armed Assault [część 13] - Mateck
19.09.2007
22:12
[58]

T_bone [ Generalleutnant ]

Mateck---> Utrata Blacka nad wyspą wytrąciła mnie z rytmu, tym bardziej że byłem 2 pilotem :P

19.09.2007
22:34
[59]

Tygrys205 [ Pionier ]

Mateck - pamiętaj, żeby spróbować załadować logo w jpg, bo chyba nie chcemy na meczu mieć beżowego loga no nie? ;)

20.09.2007
00:05
smile
[60]

Wozu [ Panzerjäger Raider ]

Ktoś mnie wołał, wzywał? ;) Jeszcze troszkę... Zatytułuję się tylko inż. Wozu i wracam do ArmA :D.

20.09.2007
12:16
[61]

T_bone [ Generalleutnant ]

Wozu jak wrócisz pozwolimy ci jeździć tylko service truckiem z racji tytułu :D

20.09.2007
15:04
smile
[62]

eJay [ Gladiator ]

Z celownikami off? :) Wszystko jedno i tak na tej mapie dominuja granaty:>

20.09.2007
15:18
[63]

Tygrys205 [ Pionier ]

i tak na tej mapie dominuja granaty

Mówiłem! A Bone mnie nie słucha ;p

20.09.2007
19:19
[64]

T_bone [ Generalleutnant ]

Zbiórka o 21, pamiętajcie co to jest kolumna rozproszona a co obrona okrężna bo wam nogi z.... :D Tzn. Chcę widzieć optymizm i wiarę w zwycięstwo :)

20.09.2007
22:49
[65]

Mateck [ Senator ]

No i po meczu :). Emocje były niesamowite.

NK1 vs 1stCav

Pierwsza runda nieco nieudana (0:4)
Druga runda niezwykle emocjonująca (2:1)

Hehe, udało się wygrać jedną rundę :).

20.09.2007
23:17
[66]

T_bone [ Generalleutnant ]

Domagam się małego piwa od eJay'a :P

21.09.2007
12:00
[67]

=JACK= [ Junior ]

Masz ode mnie duże piwo .....
Słyszałem o waszej waleczności.........
A wszystkich chętnych na zastrzyk adrenaliny w postaci wspólnego grania zapraszam do odwiedzenia strony www.1stcav.pl (lub bezpośredni kontakt ze mną przez GG) i wstąpienia w Nasze szeregi......

21.09.2007
12:11
[68]

=JACK= [ Junior ]

Mateck-->Evolution jest to misja multiplayer (coop), w którym teatrem działań jest Sahrani, wyspa wielkości 400km kwadratowych. Głównie chodzi o zdobywanie miast. W trakcie misji można awansować i za to dostaje się możliwość prowadzenia lepszych pojazdów i używania lepszych broni. Statystyki są jednorazowe ;), tzn. nie zapisują się po zakończeniu misji, albo przejściu na inny serwer

Przy odpowiednim ustawieniu konfigu serwera statystyki gracza nie są jednorazowe i do momentu zmiany misji przez admina można grać w EVO bez końca.........:)

21.09.2007
12:58
smile
[69]

Mateck [ Senator ]

=JACK= --> Czujemy się zaszczyceni tym, że zostaliśmy docenieni :).

21.09.2007
13:51
smile
[70]

Mateck [ Senator ]

Panowie, jak skończą się pikniki, zjazdy, etc. zaczynamy ćwiczyć do kolejnego turnieju w ArmA xD. -------->


ArmA: Armed Assault [część 13] - Mateck
21.09.2007
13:52
smile
[71]

eJay [ Gladiator ]

Bone już chleje, a lajtowo zaczne jutro:P

21.09.2007
13:56
smile
[72]

Tygrys205 [ Pionier ]

Mateck proszę...

21.09.2007
18:37
smile
[73]

Mateck [ Senator ]

Dzisiaj wydany został Advance & Secure. Tryb gry za który tak bardzo lubię PR :).



Oby był częściej widziany na serwerach publicznych niż inne "nie coopy". Oczywiście nawet nie wspomnę o turniejach i meczach sparingowych ;).


ArmA: Armed Assault [część 13] - Mateck
22.09.2007
17:21
smile
[74]

Mateck [ Senator ]

Absolutny hicior :) --------->

Programik już testowałem. Działa wyśmienicie, nie ma większych problemów z rozpoznawaniem mowy. Dowodzenie grupą AI nabrało teraz zupełnie innego wymiaru :).

22.09.2007
17:37
[75]

Mati176 [ King Klick ]

Ktos to testował? To działa?

22.09.2007
17:59
[76]

Mati176 [ King Klick ]

Sprawdziłem... działa :D

22.09.2007
19:28
[77]

Tygrys205 [ Pionier ]

Potwierdzam. Super sprawa ten programik :)

22.09.2007
21:37
smile
[78]

Mateck [ Senator ]

Program jest tak wypasiony, że zacznę jeszcze raz przechodzić kampanię w ArmA xD.
No i przekonałem się do kupna QG w dniu premiery, nawet jeżeli kampanie będą tak słabe jak z podstawki ;). Kiedy wydaje się rozkazy głosem nawet w słabe misje gra się z ogromną przyjemnością :).

24.09.2007
18:48
[79]

Tygrys205 [ Pionier ]



To będzie nasz nowy "hymn bojowy" ;)

"Kombat, kombat, kombat; za nami Rosyja, Moskwa i Arbat"...

24.09.2007
18:54
smile
[80]

eJay [ Gladiator ]

Z kraka wrocilem chory, zasmarkany, z kaszlem i goraczka...ale warto było:D Jak tylko stane na nogi to coś zagramy.

24.09.2007
19:26
[81]

T_bone [ Generalleutnant ]

Ventyl laguje więc jesteśmy na TSie.

24.09.2007
23:26
smile
[82]

Mateck [ Senator ]

Dzięki za dzisiejszą grę :).

W skrócie. Po dobiciu do odpowiedniej liczby pkt. Tygrys latał Blackiem, Bone - Harrierem, co zresztą widać na screenie ;), a ja biegałem od miasta do miasta ze znacznikiem laserowym :). Bone się trochę niecierpliwił, kiedy długo musiał czekać na moje wskazania, ale i tak było fajnie xD.


ArmA: Armed Assault [część 13] - Mateck
24.09.2007
23:29
smile
[83]

Tygrys205 [ Pionier ]

Oj działo się, działo. Takiej współpracy to już dawno nie widziałem w tej grze ;p

25.09.2007
12:06
[84]

Mateck [ Senator ]

Bone --> Sprawdź czy masz zainstalowane SAPI 5.3 na swoim kompie...
Link do forum gdzie Mr Groch (hehe, jaki ten świat mały ;)) zgłasza, że też ma problem z uruchomieniem Pilflusa na Vista:

25.09.2007
12:26
[85]

eJay [ Gladiator ]

Premiera QG w Polsce - 5 października. Cena 49,99 zł. Tak wiec w MM bedzie kosztowal dyszke mniej:>

25.09.2007
12:43
[86]

Mati176 [ King Klick ]

Podejrzewam, że trzeba bedzie zakupic ten dodatek, zeby moc grac po sieci? :)

25.09.2007
12:44
[87]

eJay [ Gladiator ]

Nie. To nie jest Resistance, ktory naprawial błedy i polepszal grafike. To taki booster pack:)

25.09.2007
12:47
[88]

Mati176 [ King Klick ]

To ostatecznie moze ktos kupic QG i wrzucic wszystkie pliki z plytki na jakis ftp, a reszta pobierze i kazdy moze sie cieszyc QG :D.

25.09.2007
12:50
smile
[89]

eJay [ Gladiator ]

A bana chcesz?:P

25.09.2007
12:51
smile
[90]

Mati176 [ King Klick ]

Eeee, ja tylko głosno mysle ;P

25.09.2007
13:42
[91]

T_bone [ Generalleutnant ]

Mateck---> Z tego co badałem sprawa to Vista powinna mieć to od początku... Tylko że polska Vista tego nie ma :P Instalacje SAPI 5.1 nic nie dają a SAPI 5.3 nie można ściągnąć bo przychodzi tylko z... Vistą :P

25.09.2007
22:49
smile
[92]

Dekert [ Generaďż˝ ]

Panowie spotkał sie ktoś z problem tego rodzaju, wbijam klucz z płyty i wywala informacje że klucz jest nie właściwy. Ktoś spotkał się z takim problemem. Odpadają "o,0," i tym podobne historie.

25.09.2007
23:27
[93]

Mateck [ Senator ]

Dekert --> Miałem takie coś w przypadku Medievala i chyba właśnie ArmA. Jak tylko sobie przypomnę o co chodziło to dam Ci znać.

25.09.2007
23:32
smile
[94]

Dekert [ Generaďż˝ ]

Czekam z niecierpliwością bo mnie $#@#%$#% trafił, wczoraj zaciągnąłem wszystkie potrzebne update a tu taka skucha, ech .

25.09.2007
23:48
[95]

Mateck [ Senator ]

W przypadku Medievala problem był w tym, że nie wpisałem klucza z dużych liter, zresztą to samo miałem ostatnio z WiC'iem ;). Z ArmA daję głowę, że też miałem jakiś problem, tylko nie pamiętam jaki. Możliwe, że problem tkwił również w wielkości liter, ale to zapewne już sprawdzałeś ;).

25.09.2007
23:51
[96]

T_bone [ Generalleutnant ]

Mateck---> :D:D Ale rada ;)

Dekert---> sprawdzałem swoje źródła ale nic wartego uwagi nie znalazłem. Chyba nie pozostaje nic innego jak dzwonić do wydawcy/sklepu.

25.09.2007
23:53
smile
[97]

Dekert [ Generaďż˝ ]

Mateck--> Sprawdzałem i zmieniałem. Dzięki :).

Bone--> To się tak skończy.

Ech..... szkoda gadać.

25.09.2007
23:56
[98]

Mateck [ Senator ]

Bone --> Staram się jak mogę :P.

Dekert --> Może coś z płytą jest zrypane? ;)

26.09.2007
10:31
[99]

Dekert [ Generaďż˝ ]

Dzwoniłem do wydawcy czyli Lem, wysłałem mail-a maja sprawdzić czy CD-key jest właściwy. Czekam.

26.09.2007
10:58
[100]

eJay [ Gladiator ]

Być może dostałeś omyłkowo klucz z wersji europejsiej, ktory nie jestes w grupie kluczy należących do Polski.

26.09.2007
13:02
smile
[101]

Dekert [ Generaďż˝ ]

Dostałem odpowiedź, i tu mnie rozwaliło okazuje się że naklejka został nie dodrukowana w ostatniej partii kodu brakowało jednej literki %$^$&$$$&........ .

26.09.2007
13:05
[102]

Dekert [ Generaďż˝ ]

Teraz to może być delikatny problem bo w RO kroi sie spar i wypadało by trochę z Frontlinem pobiegać z pepesza w garści. Jak nie urok to przemarsz ruskich wojsk.

26.09.2007
13:15
[103]

T_bone [ Generalleutnant ]

Dekert---> Dlatego gramy o 19 a często potem MPO idzie grać w BF2 a ja z Tigerem w RO :P
Chociaż parę dni temu nas zassało do 23:30 :>

26.09.2007
13:30
[104]

Mateck [ Senator ]

To jak? Gramy dzisiaj o 19:00 :)?

Trzeba nauczyć kociarstwo nowych sztuczek :>.

Jak brachol nie będzie mnie wyciągał na PR to powinienem się stawić o tej godzinie :).

26.09.2007
14:53
smile
[105]

eJay [ Gladiator ]

Bede ciutke wczesniej:)

26.09.2007
15:21
[106]

Mateck [ Senator ]

Ja jednak nie wiem czy dzisiaj zagram. Wybieram się dzisiaj na Ultimatum Bourne'a :>. Może pójdę na seans o 18:00 to wtedy przed 21:00 powinienem być ;).

eJay --> Przygotowałeś jakieś nowe misje do przetestowania? :)

26.09.2007
15:32
[107]

T_bone [ Generalleutnant ]

Z tego co wiem Dekerta tak wcześnie nie uświadczymy :P Mnie prawdopodobnie koło 20 czeka mnie odstrzał w CC... Ech zobaczymy :P

RHS 2 in Action --->


ArmA: Armed Assault [część 13] - T_bone
26.09.2007
15:37
smile
[108]

eJay [ Gladiator ]

Mateck--->Ano mam taką jedną:) Respawn, 2 miasta do zdobycia, odrobine sprzetu i wielu Ruskow do odstrzału:)

26.09.2007
18:46
smile
[109]

Dekert [ Generaďż˝ ]

Trwa nie ustający update, ludzie ile to trwa :/.

26.09.2007
18:48
[110]

eJay [ Gladiator ]

Szczerze? Mi sie patch aplikowal z 2h (wina wolnego dysku:/). Nic nie przerwyaj, bo bedziesz do tylu o kolejna reinstalke. Niestety to tak jak wejsc na jeża - z początku boli, ale idzie się przyzwyczaic:)

26.09.2007
18:53
[111]

And [ Centurion ]

Wlasnie dostalem paczke z Arma... ktora byla wyslana z Warszawy do Warszawy i szla 1,5 tyg... Wiec czy cos musze jeszcze sciagnac oprocz najnowszego patcha?

26.09.2007
18:56
smile
[112]

Dekert [ Generaďż˝ ]

eJay--> Z tym jeżem dobre :).
And--> patch 1.05 potem 1.08 i w tej kolejności instaluj, całość ok. 1 Giga have fun ;).

26.09.2007
19:02
[113]

T_bone [ Generalleutnant ]

Dekert---> To teraz już tylko ściągać upatrzone addony i mody dźwiękowe :D Wkrótce zrobię chyba listę tego co dobre i warte instalowania.

26.09.2007
19:08
smile
[114]

Dekert [ Generaďż˝ ]

Bone--> Tego już tyle na tworzyli, fiu fiu. Mam nadzieje że waga mniejsza niż "magiczne" patche.
Tak swoją drogą to czekam na listę ;).

26.09.2007
19:13
smile
[115]

Tygrys205 [ Pionier ]

Wiesz Dekercie. Aż tak dużo to na razie nie natworzyli. Prawdę mówiąc to oni dopiero się rozkręcają. Poczekaj sobie na Mausery i Tygrysy oraz Evolution WWII :>

26.09.2007
19:28
[116]

Mateck [ Senator ]

Jednak nie poszedłem dzisiaj zobaczyć Matta Damona w akcji :P. Ale i tak będę na ventylu dopiero po 20:00 ;).

BTW. Screen z IMO najlepszej misji do ArmA - Blood, Sweat & Tears ;).


ArmA: Armed Assault [część 13] - Mateck
26.09.2007
19:43
[117]

T_bone [ Generalleutnant ]

No to jedziemy:

1. RHS Hind (28 MB) - Dodaje wysokiej jakości Mi-24 w różnych wersjach.

ftp://www.armedassault.info/armad/addons/rhs_hind_v1.0.rar

2. Mapfact Air Pack (11 MB) - Średniej jakości AH-64A i CH-47, mimo to bardzo ciekawe i przydatne.



3.PKW GROM (33.8 MB) - Jak sama nazwa wskazuje są to żołnierze GROMu w różnych odmianach+specjalny HUMVEE, światowy poziom wykonania.



4. RHS Marines&VDV+Weapons (97 MB)- Ogromny zestaw dodający ruskich spadochroniaży i piechotę morską oraz masę odmian kałachów, VSS, RPK itd.

ftp://ftp.armedassault.info/armad/addons/RHS_RF_Units%20&%20Weapons_v.2.00.rar

5. RHS Units (44 MB) - Zmienia modele pojazdów made in ZSRR na szczegółowe rosyjskie.

ftp://ftp.armedassault.info/armad/addons/RHS_Bonus_Vehicles_V.1.00.rar

6. RACS M60A3 (v 1.2) (4,27 MB) - Dodaje M-60 A3, całkiem nieźle wykonany.



7. 3rd Infantry Division DCU (39 MB) - Co tu dużo pisać, amerykańska piechota bardziej szczegółowa od tej zwykłej z ArmA.



8. ZU-23 (14 MB)- Dodaje działko pplot. Zu-23 w 2 wersjach oraz samobieżne na pace STARa :D





9. 1970 Plymouth Barracudas (19 MB) -Amerykański Muscel Car, boski dźwięk silnika, świetne wykonanie modelu, także wewnątrz.



10. Alouette II (v 1.0) (16 MB) - Moim zdaniem najlepszy wydany dotychczas śmigłowiec do ArmA, miód, cud i orzeszki.



11. FDF SOUND PACK (59 MB) - Najbardziej dopracowany mod dźwiękowy jaki wyszedł do ArmA.



12. UKF British Pack (74MB) - Dobrze wykonana konwersja z OPF, dużo ciekawych odmian karabinków rodziny L-85 i dobre skiny piechoty.

27.09.2007
00:42
[118]

Mateck [ Senator ]

We've got Black Hawk down, We've got Black Hawk down...
T_Bone's bird is down...


ArmA: Armed Assault [część 13] - Mateck
27.09.2007
00:43
[119]

T_bone [ Generalleutnant ]

Ufff szybko zleciało :P

Wprowadziliśmy Dekerta w świat Evolution :D

Mateck---> Spadanie zawsze jest klimatyczne hehe.


ArmA: Armed Assault [część 13] - T_bone
27.09.2007
00:47
[120]

Mateck [ Senator ]

No, szybko zleciało, a zaczynało się tak niewinnie od paru deathmatchy xD.

A tutaj z Tygrysem czekamy aż reszta wbije na serwer Evo ;) -------------->


ArmA: Armed Assault [część 13] - Mateck
27.09.2007
00:48
[121]

T_bone [ Generalleutnant ]

Mateck---> Hehe masz talent jeśli chodzi o chwytanie "momentów", relaks w bazie przed bitwą, coś pięknego i to logo :D

27.09.2007
01:00
[122]

T_bone [ Generalleutnant ]

Trzeba przyznać że ArmA ma mistrzowsko zrobione animacje relaksu/patrolu, aż mi się ta fota przypomniała.


ArmA: Armed Assault [część 13] - T_bone
27.09.2007
02:16
[123]

Rosenkreutz [ Generaďż˝ ]

Animacje to ma słabą jak większość animacji w tej grze za to sam pomysł i zrealizowanie takich rzeczy jak relax czy salutowanie robi wrażenie i urzeczywistnia tą grę.

27.09.2007
09:44
[124]

eJay [ Gladiator ]

Rosenkrutz---->Animacja oparta na Motion-Capture jest słaba? Znajdź mi inną metodę stosowaną w grach, wyglądającą realistycznie...

27.09.2007
10:34
smile
[125]

Mateck [ Senator ]

Nowe wieści z przebiegu prac nad Cold War Rearmed :).



ArmA: Armed Assault [część 13] - Mateck
27.09.2007
10:46
[126]

Mateck [ Senator ]

Zdjęcie Gastovskiego na tle jego Cessny i jakże trafny komentarz xD.

"I had the hangar mechanic snap a photograph of me and my gal, you can really tell she needs some paint!"

Dobrze, że wiedzą nad czym muszą popracować :).


ArmA: Armed Assault [część 13] - Mateck
27.09.2007
10:47
smile
[127]

Dekert [ Generaďż˝ ]

Dzięki za wczoraj do stwierdzenia że grało sie fajnie trochę mi brakuje jeszcze doświadczenia, ale na pewno było ciekawie. W głowie na razie pozostaje mi trochę przycinająca grafa, porażające uczucie zagubienia, mimo pomocnych dłoni. Tak prozaiczna rzecz jak wsiadane do Blachawka, po prostu chciałem wsiąść a to nawyk z RO, bo tam się po prostu wsiada do pojazdu i ląduje gdzieś, tu człowiek ma przypisane miejsca i trzeba mądrze wejść bo inaczej grozi motanie wokół Heli. Pole walki to w ogóle na razie magia ale to doświadczenie nie jest mi obce po OFP, tak że trochę będę musiał po lamerzyć by dojść do jakiego takiego poziomu. W oczach mam miotającego sie Blackhawka i gości którzy z Vulcana próbowali strącić Kamowa . Pole walki robi wrażenie. Dzięki jeszcze raz za pomoc i rady, czekam na więcej ;).

27.09.2007
11:06
[128]

Mateck [ Senator ]

Dekert --> Na obrazku widać ustawienia na jakich gram. Na moim sprzęcie gra z takimi ustawieniami jest daleka od płynności ;). Gram na nich bo na niższych ustawieniach nie jest dużo lepiej, przynajmniej w Evo. Winą jest mój słaby procesor, do tego chyba lekko walnięty ;) (cały mój sprzęt znajdziesz w sygnaturce). Na początku niska liczba FPS w miastach mi przeszkadzała, ale przyzwyczaiłem sie xD.
Jak gram w Evo to w większych miastach, typu Paraiso, Corazol, mam koło 15fps, czasem mniej czasem więcej. Poza miastami mam średnio coś koło 30fps. W mniejszych coopach średnia liczba FPS jest już dużo lepsza. W porywach mam nawet 60fps :>. Przynajmniej tak miałem kiedyś, bo od czasu kiedy włączyłem postefekty nie sprawdzałem liczby FPS ;).


ArmA: Armed Assault [część 13] - Mateck
27.09.2007
11:15
[129]

T_bone [ Generalleutnant ]

Słabą animację to ma Red Orchiestra, szczytowym obecnie osiągnięciem można by nazwać Company of Heores. Za to ArmA ma bardzo dobre animacje, gorzej tylko kiedy zaczynam robić różne dziwne rzeczy głową czy ładować Javelina :D

27.09.2007
11:35
[130]

stanson [ Szeryf ]

Mam 2 pytania:
1) jak będzie chodziło na A2600+, 1GB RAM + Radeon 9800 Pro?
2) czy gra jest do kupienia w Empikach?

27.09.2007
11:40
[131]

eJay [ Gladiator ]

1. Kiepawo, nawet nie warto instalować
2. Tak jest. Cena - ok. 79 zł. w MM 59 zł.

27.09.2007
11:43
[132]

T_bone [ Generalleutnant ]

Pamiętam jak pierwszy raz pokazali się "faceci w czerni" w starym OPF, nikt nie wie kto to i gdzie leci tym Blackhawkiem :D

eJay---> Tiger chyba jedzie na R9550 :P


ArmA: Armed Assault [część 13] - T_bone
27.09.2007
11:49
smile
[133]

eJay [ Gladiator ]

T_Bone---->Nie zmienia to faktu, ze ArmA na takim sprzecie chodzi nędznie. Nie pamietasz tekstu Tugrysa obok paraiso? - "Nie jedźcie tak szybko bo mi się tekstury dogrywają" :)

CWR zapowiada sie pysznie --->

A tu macie jak kanadyjscy wojacy bawia sie w VBS:) -


ArmA: Armed Assault [część 13] - eJay
27.09.2007
12:42
smile
[134]

Tygrys205 [ Pionier ]

Bone - dokładniej to 9500/9700, ale na szczęście już niedługo. Z resztą to tylko Evo tak żre sprzęt, bo inne mniejsze coopy czy tam nawet CTF'y nie są takie groźne ;)

27.09.2007
12:53
smile
[135]

T_bone [ Generalleutnant ]

eJay---> U mnie też się czasami dogrywają :P :>

Po tym filmiku wnioskuję że jak rozbijemy obóz z super komputerami i centrum dowodzenia to nie będzie lagów w ArmA :D

27.09.2007
14:08
[136]

Mateck [ Senator ]

Ech, pograłoby się w VBS2 ;)



Mam jedynie żal o to, że nie dali w ArmA edytora w real time takiego ja w VBS :(.

27.09.2007
15:23
smile
[137]

eJay [ Gladiator ]

LOL, obejrzyjcie najpierw to -

a potem to -

27.09.2007
15:33
[138]

stanson [ Szeryf ]

eJay --> a jakbym zamienił na X1950 Pro?

27.09.2007
15:36
smile
[139]

eJay [ Gladiator ]

stanson---->Byłoby już w miare ok, ale ten procek nie jest jakiś szczególny, a ArmA lubi sobie z niego korzystać. Niemniej na niskie (ale nie bardzo niskie) detale moglbys sobie pozwolic. Gra nie wygląda wtedy źle:)

27.09.2007
15:47
smile
[140]

Tygrys205 [ Pionier ]

To drugie - ładny LOL :D Swoją drogą może addon będzie na tyle dobry, że dodadzą go do następnego pacza jak np. przerobił by wszystkie budynki i pojazdy z podstawki w ten sposób. Pewnie i tak nie dadzą, no ale przecież można sobie pomarzyć. No i przede wszystkim pewnie są ładne lagi przy niszczeniu ich ;p

27.09.2007
19:01
[141]

And [ Centurion ]

Moglby mi ktos wyslac na [email protected] haslo na serwer ventrilo. Dzieki

27.09.2007
19:19
smile
[142]

eJay [ Gladiator ]

2 nowe misje!!

co8 Eliminator - 2 miasta, respawn, kilka pojazdów. Czy mały oddział zdoła wykonać zadanie? Akcja rozgrywa się obok Cayo i Dolores.

co@8 Operation MESSIAH - Misja oparta na Russian Federation Units 2.0 Skavena i pukawek RHS :) Nalezy przebic sie przez most, nastepnie wyczyscic miasto i zaatakowac baze. Misja raczej trudna, bez respawnu. Mozna sie dozbroic nowymi wynalzkami RHS'a przed misją. Plus wsparcie BMP i Kamova:)

Wymagane addony - RHS Marines&VDV+Weapons
ftp://ftp.armedassault.info/armad/addons/RHS_RF_Units%20&%20Weapons_v.2.00.rar

Link do misji -

27.09.2007
19:58
[143]

And [ Centurion ]

Hmm mam problem, po 5-10 minutach gry w sieci gra wywala mnie do windowsa, nei mam pojecia od czego to moze zalezec, gra zostala spatchowana do 1.05 a nastepnie 1.08, ktos moze z was mial podobny problem?

Ps. Okienko windowsowe ktore ma informowac o rodzaju bledu pisze tylko o niepoprawnie dzialajacej aplikacji ArmedAssault.

27.09.2007
20:15
smile
[144]

Mateck [ Senator ]

Jestem, świeżo po obejrzeniu Ultimatum Bourne'a i miałeś rację eJay, film jest świetny :). Jednak mam nieodparte wrażenie, że to wszystko już było ;). Tzn. pewien schemat się powtarza z poprzednich części. Film i tak świetny, bo trzymał mnie w napięciu. Dzięki temu nawet chaotyczna kamera mi tak nie przeszkadzała jak w Transformers ;).

And --> eJay miał chyba podobny problem więc może coś Ci poradzi ;).

27.09.2007
20:52
[145]

eJay [ Gladiator ]

And--->Sprobuj zainstalowac na nowo OpenAl (zajrzyj do google'a).

Mateck--->Scena spotkania z dziennikarzem Guardiana oraz akcja w Maroku to wisienki na torcie. Najlepiej skrecone sceny od 5 lat w kinie sensacyjnym.

27.09.2007
21:01
[146]

T_bone [ Generalleutnant ]

Nie wierzyliście mi... Wariat... Zielone ludzki widzi... Ale ja swoje wiem, tam naprawdę była tęcza ! :P


ArmA: Armed Assault [część 13] - T_bone
27.09.2007
21:11
smile
[147]

Tygrys205 [ Pionier ]

Photoshop.

27.09.2007
21:14
smile
[148]

eJay [ Gladiator ]

To artefakty z 8800GTX:D

BTw. Pierwsze recki QG sa zahcecajace, podobno fajne misje SP są tam zawarte:) No i intro mozna sobie juz sciagnac -

27.09.2007
22:04
[149]

Mateck [ Senator ]

Tęcza w ArmA to fakt. Sam ją kiedyś widziałem. Wystarczy pobawić się w edytorze ;).
Np. ustawcie sobie na początku burzę i dajcie prognozę na ładną pogodę. Powinno zadziałać.
Tylko czy tęcze można zaobserwować w nocy :>?

27.09.2007
22:07
[150]

T_bone [ Generalleutnant ]

Mateck---> Tylko na noktowizji była widoczna :P

29.09.2007
21:34
smile
[151]

eJay [ Gladiator ]

Czatowanie w budynku:)


ArmA: Armed Assault [część 13] - eJay
29.09.2007
21:39
smile
[152]

Tygrys205 [ Pionier ]

Noo... Cobra się rozbiła ;p


ArmA: Armed Assault [część 13] - Tygrys205
29.09.2007
21:52
[153]

Mateck [ Senator ]

Hehe, niech zgadnę kto stoi przy okienku na screenie eJay'a ;).

29.09.2007
21:52
smile
[154]

Rosenkreutz [ Generaďż˝ ]

Gracie na jakiś konkretnych serwerach ?? Bo z chęcią bym z kimś z Gola mógł zagrać.

29.09.2007
21:56
[155]

T_bone [ Generalleutnant ]

eJay---> Chwilę po twojej śmierci zabiliśmy twojego oprawce. Niestety, ostrzelaliśmy też okoliczny las który odpowiedział gwałtownym ogniem :D

29.09.2007
22:01
[156]

Mateck [ Senator ]

Rosenkreutz --> Zdarza się, że gramy na tym samym serwerze przez kilka dni ;). Jednak przeważnie umawiamy się przez Ventrilo na jaki wchodzimy. Bez niego ani rusz.

29.09.2007
22:14
[157]

Rosenkreutz [ Generaďż˝ ]

A cóż to jest Ventrilo ??

29.09.2007
22:16
[158]

Mateck [ Senator ]

Rosenkreutz --> Zajrzyj do wstępniaka ;).

29.09.2007
23:53
smile
[159]

Tygrys205 [ Pionier ]

Mateck - tak, dobrze myślisz.

30.09.2007
12:28
[160]

T_bone [ Generalleutnant ]

Nowości od Bushwars:


Testowałem już Alouette III i misję dla niego, bardzo dobry addon. Z ciekawostek mamy otwierane i zamykane drzwi ;p Jako że śmigłowiec ma stanowisko dla strzelca karabinu, bez problemu nadaje się do gorętszych misji.


ArmA: Armed Assault [część 13] - T_bone
30.09.2007
12:29
[161]

T_bone [ Generalleutnant ]

I jeszcze wewnątrz --->


ArmA: Armed Assault [część 13] - T_bone
30.09.2007
12:36
[162]

Dekert [ Generaďż˝ ]

Bone --> W Krakowie leje taki piękny dzionek a Ty przy Armie, siebie to mogę jeszcze zrozumieć bo mnie jakieś przeziębienie rozłożyło, no chyba żeś zachorzał również.

30.09.2007
12:37
smile
[163]

Tygrys205 [ Pionier ]

Dekert - korzysta z ostatniego dnia wolności ;p

30.09.2007
12:41
smile
[164]

Dekert [ Generaďż˝ ]

Tygrys ---> Jasne, takie tam tatarata, ostatnie dni, znając Bone i jego afekt do Army to zawsze znajdzie czas na nowy addon.

30.09.2007
12:45
smile
[165]

Tygrys205 [ Pionier ]

Dekert - a to Ty nie wiesz? Przepustka mu się kończy. Od jutra wraca na służbę do Fuhrera. Nawet zacytuję go: "Nie wiem czy znajdę nawet czas na Armę..." (czy jakoś tak ;))

30.09.2007
12:58
[166]

T_bone [ Generalleutnant ]

Dekert---> To element porannych czynności po przebudzeniu :P
A fakt że jutro się zaczyna rzeczywiście działa dołująco mimo pogody... Chyba skoczę na drinka.

30.09.2007
18:41
[167]

Tygrys205 [ Pionier ]

Jakby co dzisiaj będę trochę później na stanowisku. 1915 - 1930, Ende...

30.09.2007
18:52
[168]

T_bone [ Generalleutnant ]

Nie ma się co spieszyć, trzeba zrobić tak żeby Dekert zagrał hyhy :>

30.09.2007
19:32
[169]

Tygrys205 [ Pionier ]

Fakt faktem. Przeca trzeba z niego ludzi zrobić co nie? ;p

01.10.2007
18:34
[170]

T_bone [ Generalleutnant ]

Mateck, zarzuciłem dziś patcha do CoHa dodającego nowinki z Opossing Fronts, oto parę screenów z replaya :P

Niszczycielskie działanie miotacza ognia --->


ArmA: Armed Assault [część 13] - T_bone
01.10.2007
18:35
[171]

T_bone [ Generalleutnant ]

Zakrwawiona kabina szybowca Horsa --->


ArmA: Armed Assault [część 13] - T_bone
01.10.2007
18:37
[172]

T_bone [ Generalleutnant ]

Er kommt... Königstiger z wieżą porsche :P


ArmA: Armed Assault [część 13] - T_bone
01.10.2007
18:37
[173]

T_bone [ Generalleutnant ]

I na koniec masakra --->


ArmA: Armed Assault [część 13] - T_bone
01.10.2007
18:54
smile
[174]

Tygrys205 [ Pionier ]

Swoją drogą co ci producenci uparli się tak na tego Koeniga od Porsche? To już druga gra, w której jest on zamiast wersji produkcyjnej (pierwszy z tych nowych gier był FoW). Nie wiem, czy ta wersja wygląda jakoś bardziej bajerancko czy co?

01.10.2007
19:09
[175]

T_bone [ Generalleutnant ]

Tiger---> Może dlatego że w Opposing Fronts jest kampania która toczy się pod Caen gdzie jak dobrze pamiętam 503 batalion czołgów ciężkich miał na stanie właśnie tą wersję.

P.S Tiger wrzuć jakiegoś screena z tego FoW.

01.10.2007
19:26
[176]

adamb6 [ Pretorianin ]

T_bone skąd masz Opposing Forts (wnioskuję to po niebieskim kolorze nad brytyjczykami), ja muszę walczyć wermachtem do listopada :/ .

01.10.2007
20:22
[177]

Mateck [ Senator ]

No to sobie trochę polataliśmy Cobrami :).
Tylko dlaczego tak łatwo je strącić :(.

Bone --> Super wygląda ten CoH :). Może za miesiąc albo dwa w końcu go kupię, bo póki co zaczyna brakować kasy na przyjemności :P.


ArmA: Armed Assault [część 13] - Mateck
01.10.2007
20:37
smile
[178]

Tygrys205 [ Pionier ]

Bone - mówisz - masz.


ArmA: Armed Assault [część 13] - Tygrys205
01.10.2007
20:38
[179]

Tygrys205 [ Pionier ]

Zbliżenie na MG :>


ArmA: Armed Assault [część 13] - Tygrys205
01.10.2007
20:38
smile
[180]

Rosenkreutz [ Generaďż˝ ]

Ech wogóle niema sensu grać pilotem w multi, ciągle jacyś amatorzy z mojego teamu mnie zabijają bo kostium pilota jest podobny do kostiumu ruskich żołnierzy.

01.10.2007
20:39
[181]

Tygrys205 [ Pionier ]

Otwieramy sobie furtkę


ArmA: Armed Assault [część 13] - Tygrys205
01.10.2007
20:40
[182]

Tygrys205 [ Pionier ]

Tadam ;p


ArmA: Armed Assault [część 13] - Tygrys205
01.10.2007
20:40
[183]

Tygrys205 [ Pionier ]

Wiem, że ustawione specjalnie, no ale... ;)


ArmA: Armed Assault [część 13] - Tygrys205
01.10.2007
20:41
[184]

Tygrys205 [ Pionier ]

Tygrys z desantem


ArmA: Armed Assault [część 13] - Tygrys205
01.10.2007
20:41
[185]

Tygrys205 [ Pionier ]

Paczek na pozycji :)


ArmA: Armed Assault [część 13] - Tygrys205
01.10.2007
20:42
[186]

Tygrys205 [ Pionier ]

Prawie jak ArmA ;p


ArmA: Armed Assault [część 13] - Tygrys205
01.10.2007
20:43
[187]

Tygrys205 [ Pionier ]

"Dobra kampa nie jest zła"


ArmA: Armed Assault [część 13] - Tygrys205
01.10.2007
20:44
[188]

Tygrys205 [ Pionier ]

No i tutaj chciałem uchwycić moment eksplozji budynku, jednak nie wyszło do końca jak chciałem.


ArmA: Armed Assault [część 13] - Tygrys205
01.10.2007
21:20
[189]

T_bone [ Generalleutnant ]

adamb6---> Nie mam OF, mam patcha do podstawki i oglądam sobie powtórki z perspektywy nowych stron.

01.10.2007
22:36
[190]

Wozu [ Panzerjäger Raider ]

Ja mam inną teorię nt. modeli Tygrysa II według Porsche'go - w sieci są dostępne darmowe i szczegółowe plany tego pojazdu. Tak wnioskuję, bo też widzę ten typ Tygrysa II nie po raz pierwszy w grze.

Co do OF - przez czas bety nie przyzwyczaiłem się do Brytoli. Aczkolwiek po kilku grach wyglądali znów jak ownujący Amerykanie - wystarczy zdobyć teren, zabunkrować się (zwłaszcza na mostach), wystawić artylerię (mnóstwo artylerii) i zrównać przeciwnika z ziemią.
Co ciekawe "Panzer Elite" jest tylko Elite, bo z panzer jest u nich krucho - bez wybrania doktryny, można wyprodukować jeden czołg, plus wezwać 2 Pantery, co jest i tak kroplą w tym co oferuję podstawowy Wehrmacht (Stugi, Pz. IV, V, VI, Wirbelwindy). Natomiast są z pewnością Elite, bo każda formacja piechoty opiera się na Panzergrenadierach - ciekawa koncepcja... ujednolicenia formacji (ta sama jednostka może być inżynierami - strzelcami, szturmowcami lub oddziałem ppanc - rzecz tylko raz na wybór uzbrojenia). Przy okazji minus - nowe jednostki nie zostawiają zabawek na ziemi - poza spadami brytyjskimi, którzy mogą zostawić PIATy. No "Elite" pokazuje swoje oblicze dopiero przy wyborze doktryny (jednak nadal nie będzie to za żadne skarby "Panzer") - off-mapowe i generowane przez jednostki naloty - super sprawa, niby-spadochroniarze - jeśli dobrze ich użyć, mogą sporo napsuć za liniami wroga ;).

Taaa... to tyle off-topa w sprawie CoH:OF ;)

Tygrys205 -> Ten Pz. IV ma Zimmerit na osłonach... ktoś z grafików Faces Of War miał za bardzo wybujałą wyobraźnię.

01.10.2007
23:00
[191]

T_bone [ Generalleutnant ]

Wozu---> Co do Elite bez Panzer to trudno się nie zgodzić ;) Obecność takich pojazdów jak wczesny Pz IV, Marder III czy Hetzer (czemu nie ma Jpz IV :P) z elitą w sumie też się nie kojarzą. Myślałem że to ta strona będzie miała Tygrysa II a tu nic, same niszczyciele czołgów :P Efekt jest taki że Panzer Elite kojarzy się z oddziałami w stylu pułków grenadierów pancernych z 10 czy 9 SS niż np. Panzer Lehr.

01.10.2007
23:43
[192]

Tygrys205 [ Pionier ]

Wozu - tak to wyszło. Prawdopodobnie tylko przez to, że ścigali się z CoHem, bo niby FoW miał być rywalem dla CoHa (dla mnie od początku nim nie był - zupełnie inna rozgrywka w obydwu grach). W każdym bądź razie w nowej części FoW poprawili cały system zniszczeń (wiem, bo grałem w betę ;)).

02.10.2007
10:44
[193]

Mateck [ Senator ]

Tygrys --> Link do loga w .paa ;):



Na przyszłość linki do loga nk1 w .jpg i starego loga:


04.10.2007
10:43
[194]

Genetyk [ Konsul ]

coś mi ArmA fiksuje: po instalacji karty dźwiękowej nie chce się uruchomić.

Wyskakuje tylko komunikat Windows o błędzie.

Pewnie reinstal to naprawi, ale wolę popytać (wgrywanie poprawek brrrrr...)

04.10.2007
12:00
[195]

eJay [ Gladiator ]

Sprobuj wgrac na nowo OpenAL.

04.10.2007
14:28
smile
[196]

Tygrys205 [ Pionier ]

Wczoraj z Bonem graliśmy sobie w FoW'a, bo tradycyjnie nikogo nie było na Armie ;p Krótko: było fajnie a i Boneowi gra na MP się podoba :) Nie wiem może dzisiaj jeszcze Mateck się pojawi i pykniemy sobie w większym gronie, chociaż z tego co wiem to Generalleutnant będzie dziś męczył CC. W każdym bądź razie: podaję link do mojego modzika do FoW'a tutaj, bo Mateck też może być zainteresowany ;) Plik nie waży dużo (ok. 31MB) a naprawdę warto ;> Nie tyle zmienia dźwięki w grze, ale i kilka innych bebechów w grze :)

04.10.2007
14:33
[197]

Mateck [ Senator ]

Nie wiem czy dzisiaj mi się uda zagrać, ale na pewno już teraz zainstaluje FoW :).

04.10.2007
14:35
smile
[198]

Kolczes [ All vs Me ]

Że też się tak brzydko wtrące ( na bieżąco czyatm cały wątek.. ale nie moge sie zmusic do gry, tak jakos).

Kantar1--->Grafika w ArmA to sprawa dosyć dziwna, jedni ganią ją za małą szczegółowość środowiska, inni wychwalają za epickość i rozmach. W żadnej innej grze nie ma mapy, ktora ma 400km2. Ponadto nie ma w Arma zjawiska tzw. "loadingu" mapki w trakcie gry. W kazdej chwili, przy uzyciu sprzetu mzoesz znalezc sie gdzie tylko chcesz.


Dark & Light - 15 000 km2 , bez loadingów. Dodajmy do tego dungeony.. i juz wiesz, ze nie masz racji. To tak apropo.. :)

04.10.2007
14:38
[199]

T_bone [ Generalleutnant ]

Liczę że CC uda się rozegrać tak aby czasu starczyło na ArmA albo FoW :P Co do twojego moda Tiger to jak się go instaluje :P

Samo FoW to dobra gra, bardzo niedoceniona, nawet jak ma niedoróbki i pewne bzdury to uwagę od nich skutecznie odwracają w moim przypadku piękne wraki, zniszczony teren... W efekcie teren po walce przypomina dioramę modelarską czy malowidło.

P.S Robi nam się ArmA i okolice :D

04.10.2007
15:19
[200]

Tygrys205 [ Pionier ]

Bone - w głównym katalogu gry tworzysz folder "Mods" i tam wrzucasz "Sound Mod". Później w grze w zakładce "Mody" przenosisz mój mod do aktywnych i wpieriot :)

04.10.2007
15:33
[201]

Mateck [ Senator ]

Kolczes --> Gry MMO i do tego fantasy to jakby inny gatunek gier ;). Nawet jeżeli ktoś napisał, że w żadnej innej grze nie ma tak wielkiej i szczegółowej mapy jak w ArmA to można się chyba domyśleć, że chodziło mu o gry FPS i do tego choć trochę zbliżone klimatem.

04.10.2007
16:40
smile
[202]

Tygrys205 [ Pionier ]

Nie znam się na tym, ale Bone na pewno wie o co chodzi ;)



Dodam, że to coś jest do ściągnięcia na armedassault.info :)

04.10.2007
16:45
[203]

T_bone [ Generalleutnant ]

Tiger---> No jak to o co chodzi, o lądowanie :D Ciekawe skąd wzięli urzekający kobiecy głos komputera pokładowego... :>

04.10.2007
17:00
[204]

Dekert [ Generaďż˝ ]

W ramach okolic Bone, nabyłem " O jeden most za daleko" i od wczoraj wieczorem mam niezły odchył. ;).

04.10.2007
17:08
smile
[205]

KANTAR1 [ Symulator Interfejsu ]

Jest szansa na nowego kompa i to nie za pół roku, a za jakieś dwa tygodnie! A więc pytam sie was: Jaki trzeba mieć komputer by dało się uruchomić ArmA na najwyższych detalach?

Ps. Ja wiem, że są wymagania podane, ale one nie zawsze podają prawde. A po za tym opinnia ludzi, którzy mieli doczynienia z tą grą jest najważniejsza.

Żależy mi aby gra nie zacinała się np. przy 200 żołnierzach zrobionych w edytorze.

04.10.2007
17:13
[206]

T_bone [ Generalleutnant ]

KANTAR1---> kompa złego nie mam bo E6600 i 8800 GTX na pokładzie, gram na normal, na high mam artefakty. Może to kwestia karty a może Visty (mój komputer dziwny jest :P), ArmA na pewno działa płynniej na XP więc jeśli chodzi o system dla army to zdecydowanie zalecam XP.

A co do 200 żołnierzy w edytorze to... Powodzenia :P Może jeszcze w mieście ?? :D

04.10.2007
17:14
[207]

Mateck [ Senator ]

Ja może odpowiem tak. Dla ArmA nie ma za mocnych kompów :>.
A tak na poważnie to komp Bona jest chyba w miarę ok ;). To jest chyba takie minimum żeby myśleć o wysokich ustawieniach.

P.S. Nie szczędź na procesorze, bo wydaje mi się, że z moim X1950 i procesorem Bona gra chodziłaby podobnie jak na 8800GT ;). Trochę zapewne przesadziłem, ale procek jest w ArmA dużo ważniejszy niż karta graficzna.

04.10.2007
17:20
[208]

foxx [ lisek ]

ILS (Instrument Landing System) to system nawigacji uzywany do precyzyjnego podejscia do ladowania w samolotach. System ILS wysyla 2 wiazki radiowe, jedna pionowa (Glideslope) okreslajaca kat podejscia (normalnie wynosi on 3 stopnie) i druga horyzontalna (Localizer) okreslajaca kierunek podejscia na pas startowy. Dzieki systemowi ILS w zaleznosci od kategorii (I, II lub III - ktora z kolei jest zalezna od wykfalifikowania zalogi i systemow nawigacyjnych w samolocie) mozliwe jest podejscie a nawet i samo ladowanie (Kategoria IIIC) przy zerowej widocznosci, w takim przypadku cale podejscie jak i ladowanie jest wykonywane przez autopilota.

Kantar -> Athlon X2 4600+, 2GB ram, GeForce 8600GTS, rozdzielczosc 1280 na 1024, ustawienia na 'normal' i chodzi w miare ok.

Licencja Operation Flashpoint nadal nalezy do Codemasters. Z powodow prawnych musieli wydac gre pod innym tytulem.

Because of legal issues between BI and Codemasters, the original publishers of Operation Flashpoint, Codemasters owns the intellectual property to the name Operation Flashpoint. Since BI has severed its connection with Codemasters and no longer own the Operation Flashpoint name, Armed Assault is considered to be the direct descendent of Operation Flashpoint. There is another game under development currently referred to as "Game 2" but there has been no official news for some time about it. Codemasters plans to release a rival title to BI using the name Operation Flashpoint 2: Dragon Rising with which BI has no participation.

04.10.2007
17:21
[209]

KANTAR1 [ Symulator Interfejsu ]

I wogóle jak to jest z tą serią, ArmA miał być nieformalną kontynuacją Operation: Flashpoint, a mimo tego, że powstaje druga część OP:F, tworzy się również druga część ArmA. Ale to i lepiej, w końcu będziemy mogli podziwać, dramatyczną walke: Operation: Flashpoint 2 vs. Armed Assault 2. :]

04.10.2007
17:41
[210]

Mateck [ Senator ]

...będziemy mogli podziwać, dramatyczną walke: Operation: Flashpoint 2 vs. Armed Assault 2. :]

Chciałbym, żeby walka między OFP2, a ArmA była dramatyczna, ale Codemasters zapewne skieruje Flashpointa w nieco inną stronę ;). Mogą, np. uprościć nieco grę, żeby zachęcić do niej większą liczbę graczy. Oczywiście są to póki co przypuszczenia, bo wieści o OFP2 jest jak na razie bardzo mało. Niektórzy z tego forum nawet powątpiewają, że ta gra ujrzy kiedyś światło dzienne ;P. Ja nie robię sobie wielkich nadziei, że OFP2 będzie grą na długie lata tak jak to było z pierwszym Flashpointem i wydaje się, że będzie z ArmA ;). Mam jednak cały czas nadzieję, że będzie to solidna gra wojenna.

04.10.2007
18:12
smile
[211]

Rosenkreutz [ Generaďż˝ ]

Tyle że z tego co ja wiem to te gry wyjdą z różnicą dobrego roku lub dwóch, więc nie będzie czego porównywać.

W Evolution 3.0 jest jakieś 180 żołnierzy nie licząc pojazdów i ludzi w nich, więc 200 to nie jest jakiaś niesamowita liczba.

04.10.2007
18:23
[212]

T_bone [ Generalleutnant ]

A no nie będzie czego porównywać bo OPF 2 pewnie wyjdzie w 2012 roku :P Trudno nie być uprzedzonym do czegoś co nie robi firma która stworzyła 1 część a jedzie się tylko na marce. Pokazano jakiś filmik który tak naprawdę niczego nie pokazywał i to by było na tyle. Widzę tu albo błąd logiczny albo spece od marketingu olali OPF2 bo sami nie liczą że coś z tego będzie.

Ja wiem że jak się w Evo aktywuje więcej niż jedno miasto (bo to powoduje spawn wroga) lagi uniemożliwiają często grę. Można sobie zrobić na pewno 100 vs 100 w jednym momencie na Rahmadi ale nie będzie to raczej miłe doświadczenie.

04.10.2007
18:26
[213]

eJay [ Gladiator ]

Dodam tylko, że w ArmA po jednej stronie moga wystepowac maksymalnie 144 grupy, przy czym nie jest okreslone ile maksymalnie zolnierzy mozna przylaczyc do grupy:)

Lagi w ArmA to nie jest wina silnika, a serwerów, ktore nie są przystosowane do trawienia takiej ilosci informacji i obslugi dodatkowych rdzeni. Takie co.ś bedzie miec dopiero ArmA 2.

04.10.2007
18:28
[214]

T_bone [ Generalleutnant ]

eJay---> Nie ważne czyja to wina :P Ich istnieniu nie można zaprzeczyć :>

04.10.2007
18:44
[215]

Rosenkreutz [ Generaďż˝ ]

Ale to OF 2 jest zapowiedziane wczesniej, ArmA 2 z tego co wiem to dopiero 2009 a screeny które prezentują teraz nie odbiegają zbytnio od ArmA w którego teraz gramy, pokładam większe nadzieje w OF 2 niż ArmA 2.

04.10.2007
18:53
[216]

T_bone [ Generalleutnant ]

Czyli OPF2 jest zapowiedziane wcześniej tylko się jeszcze w ogóle nie prezentuje, to rzeczywiście wzbudza optymizm i nadzieje ;)

04.10.2007
18:58
[217]

Wozu [ Panzerjäger Raider ]

Yyy... Bohemia przecież już prezentowała jakieś tech dema ArmA 2, więc chyba raczej ArmA 2 jest bliższa wyjścia niż intro z OFP2.

04.10.2007
19:05
[218]

Mateck [ Senator ]

Trudno nie być uprzedzonym do czegoś co nie robi firma która stworzyła 1 część a jedzie się tylko na marce.

A skąd wiesz, że ludzie, którzy robią OFP2 nie zrobią czegoś lepszego od OFP, albo ArmA? No właśnie nie wiesz, więc kompletnie nie rozumiem twojego uprzedzenia ;). Ja osobiście markę mam w d****, bo dla mnie najważniejsza jest sama gra. To, że będzie to coś innego niż OFP, to nie znaczy, że będzie to kompletna kicha ;).

Widzę tu albo błąd logiczny albo spece od marketingu olali OPF2 bo sami nie liczą że coś z tego będzie.


Ja tu nie widzę żadnego błędu ze strony speców od marketingu. IMO nowe gry, które nie są tylko kontynuacją serii nie muszą być reklamowane gdzie popadnie, żebyśmy wiedzieli o niej wszystko przed premierą. Ja wręcz czegoś takiego nienawidzę (to samo tyczy się nadmiernego reklamowania filmów ;)), bo lubię jak nowa gra mnie pozytywnie zaskakuje :P. Chyba wszyscy się zgodzą, że OFP2 będzie zupełnie nową grą ;).
OFP2 nie będzie miała również przełomowego silnika graficznego to nie ma powodu, żeby wszędzie się reklamować jego możliwościami, tak jak to było w przypadku Crysisa.

Nie twierdzę, że gra będzie świetna albo, że na 100% doczeka się swojej premiery ;). Uważam tylko, że nie można skreślać tytułu na podstawie tylko i wyłącznie przypuszczeń ;).

BTW. Będę na Ventylu za jakieś 0.5h ;).

04.10.2007
19:47
smile
[219]

Rosenkreutz [ Generaďż˝ ]

OFP2 nie będzie miała również przełomowego silnika graficznego

Przełomowego nie bo już na tym silniku gramy w Colina. Za to zobacz jak prezentuje się na nim, przynajmniej teraz fps ...

Na tym silniku pewnie zrobią jakiś sensowniejszy model uszkodzeń i lepszą fizykę.


ArmA: Armed Assault [część 13] - Rosenkreutz
04.10.2007
19:52
[220]

eJay [ Gladiator ]

Colin Dirt ma szatanskie wymagania, mapki ma małe, a ponoc Codemasters chce zrobic mape o wielkosci 200km2. Nie wiem jak oni chca to zrobic zachowujac rozsadny framerate.

Ja dalej twierdze, ze to bedzie rownie widowiskowe co CoD i taktyczne jak BiA. Czyli w sumie nic nowego...

04.10.2007
20:00
[221]

KANTAR1 [ Symulator Interfejsu ]

Nie wiem czemu, ale rośnie we mnie przekonanie, że OFP2 pójdzie bardziej w strone zręcznościówki niż realizmu. :P

Ps. Fajnie, że w OFP 2 nie będzie wojny: Ameryka kontra Rosja, tylko Ameryka kontra Chiny. I właśnie to, że będziemy walczyć z Chinami sprawia, że bardzo czekam i wierze w tą gre.

04.10.2007
20:00
[222]

T_bone [ Generalleutnant ]

Mateck szkoda się bawić we wróżkę, śmieszy mnie tylko hurra optymizm niektórych ludzi po obejrzeniu jakiegoś intro OPF2.

Może masz racje, spece od marketingu świetnie opchnęli jeden filmik i ludzie już zaczęli sobie wyobrażać co to nie będzie, szkoda że nie podkręcili tej kampanii promocyjnej bo może opchnęliby kota w worku. Co naprawdę wiadomo OPF2 i nie jest obiecanką ? :P OPF2 jest tak tajemnicze że można by zadać egzystencjalne pytanie "Czy wierzysz w OPF2", ale w przypadku gry komputerowej chyba nie o to chodzi bo ona się ma sprzedać a jak nie ma szumu, informacji to kogo to obchodzi.

04.10.2007
21:08
[223]

KANTAR1 [ Symulator Interfejsu ]

Czy znacie jakąś strone z addonami do ArmA? Do OPF powstało multum addonów, a do ArmA na jednej stronie internetowej znalazłem raptem 15. A skoro już poruszyłem temat addonów. Jak i czym sie je projektuje?

04.10.2007
21:11
[224]

eJay [ Gladiator ]



Te wlasciwe addony tworzy sie za pomoca specjalnych programow -

04.10.2007
23:46
[225]

Mateck [ Senator ]

...śmieszy mnie tylko hurra optymizm niektórych ludzi po obejrzeniu jakiegoś intro OPF2.

Tak samo śmieszą mnie nieco jęki, że nie pokazali nic więcej na 2 lata przed planowaną premierą i to, że nic z tej gry nie będzie, bo robi ją inna firma ;).

OPF2 jest tak tajemnicze że można by zadać egzystencjalne pytanie "Czy wierzysz w OPF2", ale w przypadku gry komputerowej chyba nie o to chodzi bo ona się ma sprzedać a jak nie ma szumu, informacji to kogo to obchodzi.


Mnie wystarczy, że grę zaczną reklamować na miesiąc przed premierą i dadzą obowiązkowe demo. Na co mi jakieś wcześniejsze zapowiedzi i filmiki prezentujące jak to będzie wyglądać za rok, może dwa. Niech sobie robią grę w spokoju, a może wtedy nas czymś pozytywnie zaskoczą. Jeżeli okaże się ona gniotem to i zawód będzie mniejszy ;).
Oczywiście jeszcze raz powtarzam, że nadmierna reklama nie jest IMO potrzebna w przypadku gry nowej, a za taką uważam OFP2. Co innego jak jakaś gra jest ściśle powiązana z częścią poprzednią (ArmA2) gdzie już wiemy czego można od niej oczekiwać.

05.10.2007
02:40
smile
[226]

Rosenkreutz [ Generaďż˝ ]

Jechałem ok 25 km w misji w Evolution Hamerem, kiedy wysiadłem z samochodu odrazu dostałem serię. Dobrze że się tego spodziewałem, utłumiło to mój gniew :)

Co do ArmA to gram w nią od niedawna ale pomysły w niej zawarte są naprawde świetne, gram w większości na Evolution, naprzykład dzisiaj dopiero zobaczyłem że można brać różne misję.

Hmmmm OF2 ma mieć 200 km kwadratowych a pierwsza ArmA ma 400 km kwadratowych.

05.10.2007
10:48
[227]

T_bone [ Generalleutnant ]

"Tak samo śmieszą mnie nieco jęki, że nie pokazali nic więcej na 2 lata przed planowaną premierą i to, że nic z tej gry nie będzie, bo robi ją inna firma ;)".

To nie jest śmieszne tylko niepokojące :P Pożyjemy, zobaczymy, podobno był jakiś preview w PC Zone ale niewiele wiadomo :P

05.10.2007
12:00
smile
[228]

Mateck [ Senator ]

Bone, a nad czym tu się niepokoić? Rozumiem jakbyś odnosił to do ArmA2, bo wiemy czego możemy od niej oczekiwać ;), ale żeby aż tak się niepokoić losem OFP2 :>.

Wracając jeszcze do myśli eJaya o tym, że OFP2 będzie tak samo widowiskowe jak CoD i taktyczne jak BiA, a przy tym mapa ma być wielkości 200km2. No jak dla mnie będzie to coś nowego :>.

05.10.2007
12:04
smile
[229]

eJay [ Gladiator ]

Dzisiaj ponoć premiera QG, a gry nie ma zarówno w sklepach typu MM jak i sklepach internetowych (wyjatek - gamblin.pl). Strona LEMu rowniez wyparowała...

że OFP2 będzie tak samo widowiskowe jak CoD i taktyczne jak BiA, a przy tym mapa ma być wielkości 200km2. No jak dla mnie będzie to coś nowego :>.

Mateck coś słabo się cenisz:) Myslalem, ze jestes bardziej ambitny, skoro podroba ArmA ma Ciebie zadowolic. A narazie OFP2 to produkt-widmo z jednym renderem i podtytułem:) To juz wiecej info o ArmA 2 się ukazało. Juz mielismy "konkurentow" flashki i na nędznym Soldnerze się skonczylo...

05.10.2007
12:32
[230]

Mateck [ Senator ]

...skoro podroba ArmA ma Ciebie zadowolic.

Właśnie o takie gadanie mi się rozchodzi. Nie wiemy nic o OFP2, a Ty już twierdzisz, że będzie to tylko podróba ArmA.

Jeżeli będzie to równie widowiskowe co CoD i taktyczne jak BiA oraz zachowa odrobinę realizmu z OFP i będzie miało mapę wielkości 200km2, to dla mnie może to być świetna gra i drugiej takiej chyba nie ma. Ale to Ty wysnułeś wnioski o podobieństwie do CoD i BiA na podstawie jednego filmiku ;), a do tego później mówisz, że będzie to podróba ArmA :>.

A narazie OFP2 to produkt-widmo z jednym renderem i podtytułem:) To juz wiecej info o ArmA 2 się ukazało.

A po co nam wiedzieć teraz coś więcej na temat OFP2? Jeżeli ludzie z Codemasters mają choć trochę oleju w głowie to wiedzą, że muszą zrobić grę zupełnie inną niż ArmA. Jeżeli będzie to gra inna, z nowymi rozwiązaniami to poco nam filmiki z wersji Alpha skoro i tak będziemy mogli ocenić zastosowane rozwiązania dopiero po zagraniu w demo. W przypadku ArmA2 jest zupełnie inaczej, bo wiemy czego można po niej oczekiwać. Najprościej mówiąc zmian na lepsze.

Juz mielismy "konkurentow" flashki i na nędznym Soldnerze się skonczylo...

Czyli nie ma sensu już robić takich gier FPS, w którym poruszamy się po rozległym polu walki i dlatego mamy się zadowolić Armą? :>

05.10.2007
12:41
[231]

eJay [ Gladiator ]

Mateck--->

Właśnie o takie gadanie mi się rozchodzi. Nie wiemy nic o OFP2, a Ty już twierdzisz, że będzie to tylko podróba ArmA.

A z kim ma konkurować OFP2, ktorej marka kojarzona jest przede wszystkim z symulatorem pola walki, VBS itd.? Z kim?? Z całym szacunkiem dla Codemasters, ale nie mają doświadczenia w tworzeniu tak skomplikowanych i elastycznych aplikacji. Juz w pierwszym wywiadzie stwierdzili, ze cos takiego jak edytor addonow nigdy nie wyjdzie. Dostaniemy ledwie skromny edytor do misji... No wybacz, ale to sie zapowiadana na gre "na 1 raz".


Ale to Ty wysnułeś wnioski o podobieństwie do CoD i BiA na podstawie jednego filmiku ;).

A co tam mozna bylo zobaczyc? Jakas skromna akcje, bum i napis Dragon Rising:) Nie wierze, ze ta gra pod wzgledem komplikacji, realizmu przebije ArmA. Jesli tak bedzie to osobiscie przejde trase Szczecin-Częstochowa na kolanach...


A po co nam wiedzieć teraz coś więcej na temat OFP2?

Chocby dlatego, zeby rozmawiac o czym wiecej niz "zobaczymy...":)


Jeżeli ludzie z Codemasters mają choć trochę oleju w głowie to wiedzą, że muszą zrobić grę zupełnie inną niż ArmA.

W ten sposob przerżną i to ostro z kolejnym MoH i CoD, ktore jak mniemam - rozwiną się w stronę większych map.


Czyli nie ma sensu już robić takich gier FPS, w którym poruszamy się po rozległym polu walki i dlatego mamy się zadowolić Armą? :>

Jest sens tylko wtedy, gdy tworcy mają pewien wyznaczony plan. Wiesz ile BISowi zajelo tworzenie Flashki? Sam engine zaprezentowali w 1997, a potem pod skrzydlami Codemasters siedzieli w swojej chatce pod Pragą i pisali kolejne linijki kodu:) Wydanie OFP2 rozpatruje w kategoriach żerowania na marce, gdyz engine juz jest i wiemy jak się sprawuje w okreslonych warunkach (czytaj - ma duuuze wymagania).

05.10.2007
12:53
[232]

T_bone [ Generalleutnant ]

Dokładnie :P Mateck może czekać na "nową grę" ale marka OPF kojarzy się jednoznacznie i nasuwa na myśl określone oczekiwania czyli: realizm pola walki, spore mapy, wolność, mody. Jeśli któryś z tych warunków nie zostanie spełniony gra będzie w większym lub mniejszym stopniu klapą.

Ta cisza jest albo przed burzą albo gra nie wyjdzie, widziałem już takie akcje. Wystarczy zajrzeć na stronę OPF2 żeby... Nic konkretnego nie zobaczyć. Większość rzeczy jakie obiecano (choć mało kto wie kto to obiecał) jawi się niczym jakieś obietnice przedwyborcze i problemem jest właśnie to że bez chociażby jednego zbioru screenów wszystko to jest mało wiarygodne i powstają tylko wątpliwości.

05.10.2007
13:39
smile
[233]

Mateck [ Senator ]

Czy Wy nie zdajecie sobie sprawy z tego, że prawdziwą kontynuacją założeń z OFP jest ArmA i aż tak bardzo się uczepiliście tego, że OFP2 będzie miało taki tytuł a nie inny? ;)

Ja po prostu nie przekreślam tej gry i nie ważne jak ona będzie wyglądać. Co z tego, że może ona być na jeden raz. Mafia była na jeden raz, Bioshock była na jeden raz, a są to gry, które zachwycają fabułą i można wielokrotnie do nich wracać. Jedyne moje oczekiwania w stosunku do OFP2 tyczą się właśnie fabuły i klimatu, bo to co dało ArmA jest po prostu żenujące (zobaczymy jeszcze jak wypadnie QG ;)). Przecież z początku właśnie dzięki kampanii z OFP zakochałem się w tej grze ;).

A co tam mozna bylo zobaczyc? Jakas skromna akcje, bum i napis Dragon Rising :)

Aha, ponieważ na filmiku nic nie pokazali to znaczy, że będzie to coś w stylu CoD i BiA? :>
Sam filmik nawiązuje do hasła z OFP "If you see the flash it's already too late!" co jest IMO bardzo dobrym nawiązaniem do pierwszej Flaszki i w zupełności wystarczy.

Chocby dlatego, zeby rozmawiac o czym wiecej niz "zobaczymy...":)


A to nie wystarczy, że będziemy rozmawiać o tym co będzie w ArmA2, bo to jest nam bliższe i IMO ważniejsze, bo wiemy na czym stoimy?

W ten sposob przerżną i to ostro z kolejnym MoH i CoD, ktore jak mniemam - rozwiną się w stronę większych map.

Szczerzę wątpię, żeby dali w tych grach 200km2 mapy :>.

Juz w pierwszym wywiadzie stwierdzili, ze cos takiego jak edytor addonow nigdy nie wyjdzie.

Od modów mamy ArmA więc, czy to jest aż tak bardzo konieczne w OFP2? ;)

Nie zapominajmy również, że multi w ArmA nie jest idealne ;). Pod tym względem OFP2 ma również duże pole do popisu.

05.10.2007
14:00
[234]

T_bone [ Generalleutnant ]

Mateck---> Khem mogę cię zrozumieć :P Ale ja mam zupełnie inny pogląd heh, Mafia, Bioshock na jeden raz zachwycające fabułą... Może, nie wiem, nie grałem bo wtedy już miałem stałego neta pomijając że tematyka tych gier była lub jest mi dość obojętna. Jednym słowem do singla nie przewiązuje większej wagi.

05.10.2007
14:18
[235]

eJay [ Gladiator ]

Aha, ponieważ na filmiku nic nie pokazali to znaczy, że będzie to coś w stylu CoD i BiA? :>

Tak, bo chyba nie wierzysz, że pojęcie symulator w OFP2 będzie aktualne?:)


Szczerzę wątpię, żeby dali w tych grach 200km2 mapy :>

Moze nie 200, ale jak bedzie plansza 5 na 5km to bedzie imho bardzo fajnie. CoD nigdy nie miał byc realistyczny, tylko efektowny.

Od modów mamy ArmA więc, czy to jest aż tak bardzo konieczne w OFP2? ;)

Konieczne, aby gra żyła przez kolejne 3-4 lata. A tak, to bedzie to flashpoint, ktory szybko zostanie zapomniany...

05.10.2007
15:34
[236]

Mateck [ Senator ]

Tak, bo chyba nie wierzysz, że pojęcie symulator w OFP2 będzie aktualne?:)

Nie widzę powodu, żeby w to wątpić tylko i wyłącznie na podstawie jednego filmiku.

Konieczne, aby gra żyła przez kolejne 3-4 lata. A tak, to bedzie to flashpoint, ktory szybko zostanie zapomniany...

Wystarczy żeby multi był dobry, a będzie wtedy w to można grać latami ;).

05.10.2007
15:38
smile
[237]

eJay [ Gladiator ]

Mateck--->Oby ta gra była fajna, ale do ArmA to się nie będzie umywać:)

05.10.2007
15:39
smile
[238]

T_bone [ Generalleutnant ]

"Wystarczy żeby multi był dobry, a będzie wtedy w to można grać latami ;)".

Hmmm.... NOT ! :D
Powiedziałbym że trudno mi znaleźć grę w której obchodzę się bez modów. BF2 mody, ArmA mody, CoH mody, Close Combat mody, mody i jeszcze raz mody :P

05.10.2007
16:21
[239]

KANTAR1 [ Symulator Interfejsu ]

Dla mnie twórcy OPF 2 powinni zrobić gre bardzo podobną do pierwszej części. Mam nadzieje, że będą mieli gdzieś poczynania twórców ArmA i zrobią własną dobrą gre, według tego co chcą zrobić, a nie według robienia czegoś z goła odmiennego i innego od ArmA. Dla mnie Operation: Flashpoint kojarzy się z realisztyczną strzelaniną, a nie jakąś szybką i efekciarską strzelanką typu CoD (chociaż fajnie by było pograć w CoD-a na mapie o powierzchni 200Km kwadratowych).

Ps. Ciekawe jaki wpływ na sprzedaż OPF 2 będzie miał sam tytuł, przy takiej popularnej marce zapwne duży.

05.10.2007
16:24
smile
[240]

Tygrys205 [ Pionier ]

I FoW mody ;p W każdym bądź razie: na rozluźnienie nasz kochany Arni :>











Enjoy :D

05.10.2007
16:26
[241]

Mateck [ Senator ]

Oby ta gra była fajna, ale do ArmA to się nie będzie umywać:)

Z tym mogę się zgodzić :).

Bone --> W BF2 ludzie najwięcej grają na podstawce, w tym ja, ale tylko dlatego, że nie mam z kim grać w mody ;). Chociaż ostatnie parę dni gram z bratem w PR 0.61 i ośmielę się zahaczyć o herezję i powiedzieć, że multi w ArmA jak i jego realizm może się schować przed tym co jest w PR :> (mała dygresja ;)).
Poza tym nie jest powiedziane, że do OFP2 nie wyjdą mody tylko dlatego, że nie zostaną wydane oficjalne narzędzia. O ile się nie mylę do BF'a nie wyszły oficjalne narzędzia do modowania. Ale pewnie się mylę ;P.

Ciekawe jaki wpływ na sprzedaż OPF 2 będzie miał sam tytuł, przy takiej popularnej marce zapwne duży.

Po tym co oczekują fani OFP i ArmA po OFP2 marka może im tylko zaszkodzić ;).

...a nie według robienia czegoś z goła odmiennego i innego od ArmA.

Mówiąc o tym, że Codemasters muszą zrobić coś innego niż ArmA miałem namyśli samą mechanikę gry, dowodzenie oddziałem, etc. Mam oczywiście nadzieję, że będzie to nadal symulator pola walki :).

05.10.2007
16:44
[242]

T_bone [ Generalleutnant ]

Z innej beczki :P

W Evo 4.0 doczekam się między innymi takich nowości jakie mieliśmy okazje obserwować ostatnio na jednym Evo Red czyli: HALO jump, punkty dowodzenia za które dostaniem wsparcie arty, zrzut zaopatrzenia, silne posiłki dla przeciwnika czyli do radio tower trzeba będzie się ostro przebijać bowiem wróg będzie uzupełniał swe stany do 100 %.
Z ciekawostek robione jest też evo 4.0 dla Queens Gambit z DC-3 i jakimiś granatnikami :P

05.10.2007
16:46
[243]

eJay [ Gladiator ]

Niech tylko dopracują te skrypty, a nie że spawny na dachu i 500 jednostek wroga w Masbete plus 30 Strykerow i 10 M113 :)

05.10.2007
16:52
[244]

T_bone [ Generalleutnant ]

eJay----> Ale ty mówisz o Evo Red, original Evo 4.0 (TM) (R) itd. jest w testach beta.

Tiger---> Drugi filmik niezły, ubawił mnie sparodiowany Jason Alexander :D
Co do Arniego to tylko i wyłącznie Pablo F. :

05.10.2007
17:04
smile
[245]

eJay [ Gladiator ]

Pablo jest mocny w Mexican Music :D

05.10.2007
17:12
smile
[246]

Mateck [ Senator ]

Co do Arniego to tylko i wyłącznie Pablo F.

Padłem xD. Szczególnie po "Get down again" xD.

06.10.2007
00:43
smile
[247]

Tygrys205 [ Pionier ]

Panowie! Evolution 4 wydane :) Nius jest na armedassault.info (tradycyjnie z resztą).

06.10.2007
01:00
[248]

foxx [ lisek ]

Mmmmm, na takie mapki wlasnie czekam, pozniej tylko jeszcze pare modow, zgrany team i mamy cos rodem z Black Hawk Down. Evolution przy tym wymieka. ;)


ArmA: Armed Assault [część 13] - foxx
06.10.2007
01:32
smile
[249]

Tygrys205 [ Pionier ]

A mnie się ciśnie na usta takie jedno powiedzonko: "Jaki pięklny lag..." :D

06.10.2007
01:50
smile
[250]

Rosenkreutz [ Generaďż˝ ]

Tak i weź teraz szukaj na takiej planszy zagubionych przeciwników :)

06.10.2007
09:32
smile
[251]

eJay [ Gladiator ]

Tygrys--->Sa juz filmiki z tej mapki i jakos lagów nie zanotowałem. Poza tym mapka składa się wyłącznie z tego miasta, a nie z lasów/pustyń etc.:) Oszczednosc Ramu i procka:>

NASTEPNA CZĘŚĆ! - https://forumarchiwum.gry-online.pl/S043archiwum.asp?ID=6935101&N=1

© 2000-2025 GRY-OnLine S.A.