Kivan [ Legionista ]
Sposoby na Ghauty w BG2- propozycje.
Zbieram propozycję na walkę z Ghautami np. w Podmroku. Narazie stosowałem taką ale nie wiem czy uważacie ją za skuiteczną?- Przywoływałem 2 żywiołaki ognia, 2 powietrza i powietrznego sługę. Narazie szło mi dobrze ale gdy pojawiły się obserwatory to zroił się problem (gdyż posiadają unieruchomienie). Macie coś na bolący ząb?
tymczasowy222 [ Junior ]
Tarcza Baldurana - obija promienie obserwatorow i Ghautow. do kupienia (drogo) na targu Przygody u damy za Ribaldem (postac bonusowa - zdaje sie)
LukeS [ Pretorianian ]
Najlepszy jest Płaszcz Odbić (czy jakoś tak) - w każdym razie odbijający wszystkie ofensywne czary skierowane na postać go posiadającą. Wystarczy podejść samotną postacią w niego ubraną i patrzyć jak Gauty i Obserwatory same się zabijają. Uwaga 1: Niestety, nie działa na Prastare Kule (tę w Podmroku i kilka w Piekle). Są zbyt "mądre" :) i po rzuceniu kilku "bolesnych" czarów zaczynają walczyć wręcz. Uwaga 2: Jeśli jesteś już w Podmroku i nie masz tego płaszcza, to niestety zdobyć go możesz dopiero w następnej grze :(, ewentualnie po wczytaniu sejwa z Czarowięzów, ponieważ ten płaszcz można znaleźć tylko w podwodnym mieście (trzeba zgodzić się na propozycję kapitana statku, który przywiózł Cię do Brynnlaw, a później zdradził, i popłynąć tam z nim).
Adamus [ Gladiator ]
Nie wiem jak w przypadku innych postaci, ale ja grając człowiekiem wojownik 9/ kapłan nie miałem większych problemów. Kapłan od chyba 14 poziomu używając czaru przywołanie szkieletów przywołuje szkielety wojowników, mocne (4000 PD za zabicie) i odporne na większość czarów. Bez problemów rozprawiają się one z większością napastników. Uważam zresztą ze taka postać jest chyba optymalna. Moj W/K od 10 poziomu może używać większość umiejętności wojownika a korbacz wieków +4 to jedna z najlepszych broni w grze. Dzieki czarom wspomagającym które może rzucać tylko na siebie będąc kapłanem na 18 poziomie praktycznie sam załatwił czerwonego smoka. Współczynniki jakie posiadał były naprawdę imponujące: KP -18, TRACO -12, siła 25, zręczność i kondycja 24, punkty życia 204.