-=Dexter=- [ Konsul ]
Forum CM: 1 Mistrzostwa Polski CMBO - ogłoszenia
Ten wątek został przewidziany jako miejsce dla oficjalnych ogłoszeń zamieszczanych przez organizatorów 1 Mistrzostw Polski CMBO
Prosimy o nie zamieszczanie tu komentarzy, opinii, zgłoszeń i tym podobnych.
Ewentualne komentarze i propozycje prosimy zamieszczać tutaj:
-=Dexter=- [ Konsul ]
REGULAMIN TURNIEJU Turniej jest organizowany i prowadzony przez jego uczestników. Wynikiem końcowym turnieju powinno być sklasyfikownie wszystkich jego uczestników w kolejności według wyników jakie osiągnęli w turnieju. 1. SĘDZIOWIE 1.1. Organami decyzyjnymi i kontrolnymi turnieju są sędziowie turniejowi i jeden sędzia prowadzący (S.P.). Sędziowie są wąskim gronem decyzyjnym, które ma usprawnić przebieg turnieju, wyeliminować zbędne dyskusje i umożliwić egzekwowanie ustalonych zasad turniejowych. 1.2. Sędziowie kontrolują na bieżąco przebieg turnieju, oraz rozstrzygają spory pomiędzy graczami oraz wszelkie kwestie sporne, które pojawią się w trakcie trwania turnieju, rozstrzygniecia następują w trybie przewidzianym z niniejszym regulaminie. 1.3. S.P. pełni wszystkie funkcje sędziego turniejowego, oprócz tego ogłasza decyzje podjęte przez wszystkich sędziów, oraz dokonuje wszelkich innych publikacji i ogłoszeń w sprawach przewidzianych w regulaminie, a także w każdej sprawie którą uzna za istotną dla przebiegu turnieju. 1.4. Decyzje kolegialne podejmowane są przez sędziów demokratycznie, zwykłą większością głosów, w głosowaniu jawnym. 1.5. Sędziowie są wybierani w każdej edycji turnieju, w trybie przewidzianym w regulaminie. 1.6. Sędziowie pełnią swoją funkcję do następnych wyborów w kolejnej edycji turnieju. 1.7. Sędziowie mogą brać udział w turnieju nie mogą jednak rozstrzygać kwestii, które mogłyby mieć wpływ na ich pozycję w klasyfikacji turniejowej. 1.8. W razie niedopełnienia regulaminowych obowiązków sędzia może zostać odwołany z funkcji kolegialną dezyzją poaostałych sędziów. 1.8. Sędziowie nie mogą podejmować decyzji niezgodnych z niniejszym regulaminem. 2. PRZEBIEG TURNIEJU 2.1. Sędzia prowadzący ogłasza termin i formę zgłaszania się do turnieju, oraz zgłaszania się do pełnienia funkcji sędziego. 2.2. Po upływie terminu przyjmowania zgłoszeń sędzia prowadzący publikuje listę chętnych do gry oraz listę chętnych do pełnienia funkcji sędziego. 2.3. Jednocześnie S.P. ogłasza liczbę sędziów w turnieju oraz w razie potrzeby ogłasza wybory sędziów w szczególności termin i formę głosowania. 2.4. Po upływie terminu głosowania w sprawie wyboru sędziów S.P. ogłasza wyniki, jeśli wybory się nie odbyły sędziami zostają wszyscy chętni do pełnienia tej funkcji. 2.5. Jeśli sędziów wybory się odbyły S.P. turnieju zostaje kandydat z największą liczbą głosów jeśli wybory się nie odbyły S.P. zostaje pierwszy z chętnych do pełnienia tej funkcji według kolejności zgłoszeń. 2.6. Sędziowie kolegialnie ustalają organizację rozgrywek we wszystkich turach, dzielą graczy na grupy, wyznaczają terminy rozgrywek, limity opóźnień i przydzielają poszczególne grupy sędziom. 2.7. Sędziowie dla przydzielonych sobie grup zakładają kontrolne konta pocztowe potrzebne do weryfikacji terminowości rozgrywek, ewentualnie inicjują rozgrywki. / np. wysyłają pierwsze pliki do graczy/ 2.8. W razie zaistnienia okoliczności powodujących niemożność rozegrania turnieju w ramach przewidzianej pierwotnie organizacji rozgrywek, sędziowie mogą zmodyfikować organizację rozgrywek po każdej turze. /np. dyskwalifikacje graczy rozwalą turniejową drabinkę i trzeba ją sklecić od nowe/ 2.9. Wszelkie zmiany terminów i organizacji rozgrywek dotyczące następnej tury sędziowie ustalają po ogłoszeniu wyników tury poprzedniej, decyzje o w.w. zmianach podejmują kolegialnie. 3. ROZGRYWKA 3.1. Pojedyncza bitwa może być rozgrywana przez pbem lub przez tcpip. 3.2. System kontroli terminowości rozgrywania bitwy oparty jest na założeniu, że jest ona rozgrywana przez pbem. 3.3. Doba turniejowa (D.T.) jest jednostką czasu wyznaczającą terminy obowiązujące graczy podczas rozgrywania pojedynczej bitwy. D.T. trwa 12 godzin, godziną rozpoczęcia jest godzina 10.00 lub 22.00. 3.4. Gracz, który otrzyma pbem musi na niego odpowiedzieć w ciągu D.T. następującej po tej w której otrzymał pbem. Gracz przesyła odpowiedź jednocześnie do przeciwnika i do sędziego nadzorującego mecz używając adresu kontrolnego konta pocztowego wyznaczonego przez tego sędziego. 3.5. Jednocześnie z pierwszym przesłanym w bitwie pbem'em gracz przesyła do sędziego hasło jakiego użył w tej bitwie. 3.5. Sędzia kontroluje przebieg rozgrywki opierając się na czasie odebrania wiadomości na kontrolnym koncie pocztowym. 3.6. Każdemu z graczy przysługuje w pojedynczej bitwie limit opóźnień, jednostką limitu opóźnień jest D.T. 3.7. Jeśli gracz nie odpowie w terminie na pbem, sędzia prowadzący odbiera mu jedną D.T. z limitu opóźnień. 3.8. Limit opóźnień graczy zostaje zwiększony w razie zaistnienia następujących okoloczności: a) gracz A wysyła pbem b) gracz B odpowiada na pbem w tej samej D.T. w której go otrzymał c) gracz A w odpowiedzi wysyła kolejny pbem w tej samej D.T. W takiej sytuacji sędzia dodaje po jednej D.T. do limitu opóźnień obydwu graczy, zwiększenie może zostać zwielokrotnione. Za każdy kolejny pbem wysłany przez gracza A w tej samej D.T. limity opóźnień obydwu graczy zwiększane są o jedną D.T. 3.9. Gracze mogą rozegrać całą bitwę, lub jej część przez tcpip w takim wypadku na kontrolne konto pocztowe przesyłają plik z zapisanym stanem gry oraz hasła jakie stosowali, sędzia na podstawie tego pliku ustala stan limitów opóźnień obu graczy. /nigdy nie grałem przez tcpip więc tu trochę uogólniłem nie wiem jak to zadziała/ 3.10. W każdą niedzielę sędzia informuje wszystkich graczy uczestniczących w meczach które podlegają jego kontroli o aktualnych stanach ich limitów opóźnień oraz o oklicznościach w jakich nastąpiły zmiany tych stanów. 3.11. W terminie ustalonym w organizacji rozgrywek dla danej tury, przewidzianym jako termin zakończenia rozgrywek w turze, sędzia ustala i publikuje wyniki meczu. 3.12. Sędzia ustala w w.w. terminie czy któryś z graczy nie przekroczył limitu opóźnień, jeśli tak się stało to sędzia stwierdza oddanie bitwy walkowerem przez tego gracza. Jeśli limit opóźnień został przekroczony przez obydwu graczy sędzia stwierdza oddanie bitwy walkowerem przez gracza, który przekroczył go o większą ilość D.T. 4. PRZEPISY KOŃCOWE I PRZEJŚCIOWE 4.1. Zmian w regulaminie turnieju dokonują kolegialnie sędziowie. 4.2. Pierwszym sędzią prowadzącym jest PiotrMx. Ewentualne komentarze i propozycje dotyczące regulaminu prosimy zamieszczać tutaj:
-=Dexter=- [ Konsul ]
ostateczna wersja regulaminu, obowiązuje od daty publikacji: REGULAMIN TURNIEJU Turniej jest organizowany i prowadzony przez jego uczestników. Wynikiem końcowym turnieju powinno być sklasyfikowanie wszystkich jego uczestników w kolejności według wyników jakie osiągnęli w turnieju. 1. SĘDZIOWIE 1.1. Organami decyzyjnymi i kontrolnymi turnieju są sędziowie turniejowi i jeden sędzia prowadzący (S.P.). Sędziowie są wąskim gronem decyzyjnym, które ma usprawnić przebieg turnieju, wyeliminować zbędne dyskusje i umożliwić egzekwowanie ustalonych zasad turniejowych. 1.2. Sędziowie kontrolują na bieżąco przebieg turnieju, oraz rozstrzygają spory pomiędzy graczami oraz wszelkie kwestie sporne, które pojawią się w trakcie trwania turnieju, rozstrzygnięcia następują w trybie przewidzianym z niniejszym regulaminie. 1.3. S.P. pełni wszystkie funkcje sędziego turniejowego, oprócz tego ogłasza decyzje podjęte przez wszystkich sędziów, oraz dokonuje wszelkich innych publikacji i ogłoszeń w sprawach przewidzianych w regulaminie, a także w każdej sprawie którą uzna za istotną dla przebiegu turnieju. 1.4. Decyzje kolegialne podejmowane są przez sędziów demokratycznie, zwykłą większością głosów, w głosowaniu jawnym. 1.5. Sędziowie są wybierani w każdej edycji turnieju, w trybie przewidzianym w regulaminie. 1.6. Sędziowie pełnią swoją funkcję do następnych wyborów w kolejnej edycji turnieju. 1.7. Sędziowie mogą brać udział w turnieju nie mogą jednak rozstrzygać kwestii, które mogłyby mieć wpływ na ich pozycję w klasyfikacji turniejowej. 1.8. W razie niedopełnienia regulaminowych obowiązków sędzia może zostać odwołany z funkcji kolegialną decyzją pozostałych sędziów. 1.8. Sędziowie nie mogą podejmować decyzji niezgodnych z niniejszym regulaminem. 2. PRZEBIEG TURNIEJU 2.1. Sędzia prowadzący ogłasza termin i formę zgłaszania się do turnieju, oraz zgłaszania się do pełnienia funkcji sędziego. 2.2. Po upływie terminu przyjmowania zgłoszeń sędzia prowadzący publikuje listę chętnych do gry oraz listę chętnych do pełnienia funkcji sędziego. 2.3. Jednocześnie S.P. ogłasza liczbę sędziów w turnieju oraz w razie potrzeby ogłasza wybory sędziów w szczególności termin i formę głosowania. 2.4. Po upływie terminu głosowania w sprawie wyboru sędziów S.P. ogłasza wyniki, jeśli wybory się nie odbyły sędziami zostają wszyscy chętni do pełnienia tej funkcji. 2.5. Jeśli sędziów wybory się odbyły S.P. turnieju zostaje kandydat z największą liczbą głosów jeśli wybory się nie odbyły S.P. zostaje pierwszy z chętnych do pełnienia tej funkcji według kolejności zgłoszeń. 2.6. Sędziowie kolegialnie ustalają organizację rozgrywek we wszystkich turach, dzielą graczy na grupy, wyznaczają terminy rozgrywek, limity opóźnień i przydzielają poszczególne grupy sędziom. 2.7. Sędziowie dla przydzielonych sobie grup zakładają kontrolne konta pocztowe potrzebne do weryfikacji terminowości rozgrywek, ewentualnie inicjują rozgrywki. 2.8. W razie zaistnienia okoliczności powodujących niemożność rozegrania turnieju w ramach przewidzianej pierwotnie organizacji rozgrywek, sędziowie mogą zmodyfikować organizację rozgrywek po każdej turze. 2.9. Wszelkie zmiany terminów i organizacji rozgrywek dotyczące następnej tury sędziowie ustalają po ogłoszeniu wyników tury poprzedniej, decyzje o w.w. zmianach podejmują kolegialnie. 3. ROZGRYWKA 3.1. Pojedyncza bitwa może być rozgrywana przez pbem lub przez tcpip. 3.2. System kontroli terminowości rozgrywania bitwy oparty jest na założeniu, że jest ona rozgrywana przez pbem. 3.3. Gracz, który otrzyma pbem musi na niego odpowiedzieć w ciągu dwunastu godzin. Gracz przesyła odpowiedź jednocześnie do przeciwnika i do sędziego nadzorującego mecz używając adresu kontrolnego konta pocztowego wyznaczonego przez tego sędziego. 3.4. Jednocześnie z pierwszym przesłanym w bitwie pbem'em gracz przesyła do sędziego hasło jakiego użył w tej bitwie. 3.5. Sędzia kontroluje przebieg rozgrywki opierając się na czasie odebrania wiadomości na kontrolnym koncie pocztowym. 3.6. Jeśli gracz nie odpowie w terminie na pbem, zostaje ukarany przez sędziego jednym punktem karnym, za każde następne 12h opóźnienia gracz otrzymuje kolejny punkt karny. 3.7. Gracze mogą rozegrać całą bitwę, lub jej część przez tcpip w takim wypadku na kontrolne konto pocztowe przesyłają plik z zapisanym stanem gry oraz hasła jakie stosowali. 3.8. W każdą niedzielę sędzia informuje wszystkich graczy z grup które podlegają jego kontroli o ilości punktów karnych które otrzymali oraz o okolicznościach w jakich to nastąpiło. 3.9. W terminie ustalonym w organizacji rozgrywek dla danej tury, przewidzianym jako termin zakończenia rozgrywek w turze, sędzia ustala i publikuje wyniki bitwy. 3.10. Jeśli bitwa nie została zakończony w w.w. terminie to sędzia ustala zwycięzcę w następujący sposób: a) jeżeli obaj gracze wyrażą zgodę wygrywa gracz mający więcej % zwycięstwa b) Jeżeli którykolwiek z graczy nie zgodzi się na punkt a) zwycięzcą zostaje gracz, który ma mniej punktów karnych. 4. ORGANIZACJA ROZGRYWEK 4.1. Lista uczestników z podziałem na grupy: Grupa 1. Tom11, Dexter, Grinder Grupa 2. Woland, Gef.Corum, hitman47 Grupa 3. Tad, PiotrMx, Martre Grupa 4. RMATYSIAK, Szymon, ezin Grupa 5. dw4rf, mgk, Rodzyn Grupa 6. Holmes, Kroiztman, Wally 4.2. Lista sędziów z grupami które kontrolują: PiotrMx (1 i 2), Dexter (3 i 5), Dw4rf (4 i 6) 4.3. Każdy z graczy rozegra z pozostałymi graczami w grupie po dwie bitwy, jedną Niemcami, drugą Aliantami 4.4. Wszystkie bitwy w grupie zostaną rozegrane jednocześnie (każdy gra cztery bitwy jednocześnie w turze) 4.5. Gracz grający Niemcami jest Gospodarzem 4.6. Gospodarz ustala warunki i wysyła pierwszego pbem’a bitwy, ma do dyspozycji następujące warunki: Quick Battle Type – unrestricted Purchase Unit-Allow Human Force - no restriction Quality-Medium Battle Type-wszystkie poza Assault Force Size - 1000-1250-1500-2000 Map Size-wszystkie Attacker – wszystkie Handicap - none Data - wszystkie Time - wszystkie Weather - wszystkie Game Length – 20-30 Map Type – wszystkie Tree Coverage – wszystkie Hillness - wszystkie poza Flat 4.7. Jeżeli obaj gracze wyrażą zgodę mogą ustalić swoje własne dowolne ustawienia gry niezgodne z punktem 4.6. Mogą również rozegrać 1 grę. Wtedy wynik tej 1 gry mnoży się przez 2. Jeżeli obaj gracze zgodzą się na rozegranie 1 gry i nie będą mogli dojść do porozumienia jaką strona grają za ich zgoda strony losuje sędzia. 4.8. Termin do wysłania pierwszych pbem’ów upływa 2002-09-09 o godzinie 24.00 4.9. Za wygrana bitwę gracz otrzymuje 2 punkty, za przegraną 0 punktów, za remis 1 punkt. 4.10. Kolejność w grupie oraz wynik spotkań finałowych ustala się wg: A) ilości punktów B) w wypadku równej ilości punktów o kolejności decyduje bilans bezpośrednich gier, następnie poziom zwycięstwa i ewentualnie % wygranej. 4.11. Zwycięzcy 1,3,5 grupy stworzą w 2 rundzie grupę A, a zwycięzcy 2,4,6 grupy grupę B. 4.12. Zwycięzcy grupy A i B grają w finale o 1 miejsce, a wiceliderzy obu grup o 3 miejsce. 4.13. Gracz który odmówi rozegrania lub dokończenia gry otrzymuje 0 punktów a jego przeciwnik 2 punkty. 4.14. Gracz który odmówi rozegrania co najmniej 50% gier w turze nie jest klasyfikowany a punkty zdobyte w grach z nim nie są liczone. 4.15. Jeżeli obaj gracze wyrażą zgodę wyniki gier mogą być zaliczane do ligi. 4.16. Zabronione jest używanie podczas turnieju następujących typów sprzętu: Sd Kfz 7/1 Flak Vehicle, Sd Kfz 7/2 Flak Vehicle 5. PRZEPISY KOŃCOWE I PRZEJŚCIOWE 5.1. Zmian w regulaminie turnieju dokonują kolegialnie sędziowie. 5.2. Pierwszym sędzią prowadzącym jest PiotrMx. 5.3. Zwycięzca turnieju otrzyma tytuł „Mistrz Polski w CM:BO”. Tytuł ten ma prawo nosić do zakończenia kolejnej edycji MP. 5.4. Organizatorzy planują sprzedaż praw do transmisji rozgrywek telewizjom publicznym i prywatnym. Z ewentualnie uzyskanych funduszy zakupimy kolejna edycje CM:BB którą prześlemy wszystkim klasyfikowanym uczestnikom turnieju 
-=Dexter=- [ Konsul ]
poprawka do punktu 4.6. w pozycji Game Lenght tekst 20-30 zamieniamy na 30 (ściśle określona długość bitwy - 30 kolejek)
woland_ [ Pretorianin ]
Imho pomysł z tym aby gospodarz mógł sobie dobierać warunki na jakich będzie tworzona mapa nie jest najszczęsliwszy :( Wyobraźcie sobie sytuację kiedy to gospodarz wybiera atak/obronę na 2000 i daje aliantom 20 tur na zdobycie flag na dużej mapie. Po za tym wszyscy powinniśmy IMHO grać na identycznych zasadach. Wydaje mi się że wyniki będą wtedy bardziej miarodajne.
woland_ [ Pretorianin ]
sorry Dexter, nie przeczytałem wstępu :(