-=Dexter=- [ Konsul ]
Forum CM: 1 Mistrzostwa Polski CMBO - og³oszenia
Ten w¹tek zosta³ przewidziany jako miejsce dla oficjalnych og³oszeñ zamieszczanych przez organizatorów 1 Mistrzostw Polski CMBO
Prosimy o nie zamieszczanie tu komentarzy, opinii, zg³oszeñ i tym podobnych.
Ewentualne komentarze i propozycje prosimy zamieszczaæ tutaj:
-=Dexter=- [ Konsul ]
REGULAMIN TURNIEJU Turniej jest organizowany i prowadzony przez jego uczestników. Wynikiem koñcowym turnieju powinno byæ sklasyfikownie wszystkich jego uczestników w kolejnoœci wed³ug wyników jakie osi¹gnêli w turnieju. 1. SÊDZIOWIE 1.1. Organami decyzyjnymi i kontrolnymi turnieju s¹ sêdziowie turniejowi i jeden sêdzia prowadz¹cy (S.P.). Sêdziowie s¹ w¹skim gronem decyzyjnym, które ma usprawniæ przebieg turnieju, wyeliminowaæ zbêdne dyskusje i umo¿liwiæ egzekwowanie ustalonych zasad turniejowych. 1.2. Sêdziowie kontroluj¹ na bie¿¹co przebieg turnieju, oraz rozstrzygaj¹ spory pomiêdzy graczami oraz wszelkie kwestie sporne, które pojawi¹ siê w trakcie trwania turnieju, rozstrzygniecia nastêpuj¹ w trybie przewidzianym z niniejszym regulaminie. 1.3. S.P. pe³ni wszystkie funkcje sêdziego turniejowego, oprócz tego og³asza decyzje podjête przez wszystkich sêdziów, oraz dokonuje wszelkich innych publikacji i og³oszeñ w sprawach przewidzianych w regulaminie, a tak¿e w ka¿dej sprawie któr¹ uzna za istotn¹ dla przebiegu turnieju. 1.4. Decyzje kolegialne podejmowane s¹ przez sêdziów demokratycznie, zwyk³¹ wiêkszoœci¹ g³osów, w g³osowaniu jawnym. 1.5. Sêdziowie s¹ wybierani w ka¿dej edycji turnieju, w trybie przewidzianym w regulaminie. 1.6. Sêdziowie pe³ni¹ swoj¹ funkcjê do nastêpnych wyborów w kolejnej edycji turnieju. 1.7. Sêdziowie mog¹ braæ udzia³ w turnieju nie mog¹ jednak rozstrzygaæ kwestii, które mog³yby mieæ wp³yw na ich pozycjê w klasyfikacji turniejowej. 1.8. W razie niedope³nienia regulaminowych obowi¹zków sêdzia mo¿e zostaæ odwo³any z funkcji kolegialn¹ dezyzj¹ poaosta³ych sêdziów. 1.8. Sêdziowie nie mog¹ podejmowaæ decyzji niezgodnych z niniejszym regulaminem. 2. PRZEBIEG TURNIEJU 2.1. Sêdzia prowadz¹cy og³asza termin i formê zg³aszania siê do turnieju, oraz zg³aszania siê do pe³nienia funkcji sêdziego. 2.2. Po up³ywie terminu przyjmowania zg³oszeñ sêdzia prowadz¹cy publikuje listê chêtnych do gry oraz listê chêtnych do pe³nienia funkcji sêdziego. 2.3. Jednoczeœnie S.P. og³asza liczbê sêdziów w turnieju oraz w razie potrzeby og³asza wybory sêdziów w szczególnoœci termin i formê g³osowania. 2.4. Po up³ywie terminu g³osowania w sprawie wyboru sêdziów S.P. og³asza wyniki, jeœli wybory siê nie odby³y sêdziami zostaj¹ wszyscy chêtni do pe³nienia tej funkcji. 2.5. Jeœli sêdziów wybory siê odby³y S.P. turnieju zostaje kandydat z najwiêksz¹ liczb¹ g³osów jeœli wybory siê nie odby³y S.P. zostaje pierwszy z chêtnych do pe³nienia tej funkcji wed³ug kolejnoœci zg³oszeñ. 2.6. Sêdziowie kolegialnie ustalaj¹ organizacjê rozgrywek we wszystkich turach, dziel¹ graczy na grupy, wyznaczaj¹ terminy rozgrywek, limity opóŸnieñ i przydzielaj¹ poszczególne grupy sêdziom. 2.7. Sêdziowie dla przydzielonych sobie grup zak³adaj¹ kontrolne konta pocztowe potrzebne do weryfikacji terminowoœci rozgrywek, ewentualnie inicjuj¹ rozgrywki. / np. wysy³aj¹ pierwsze pliki do graczy/ 2.8. W razie zaistnienia okolicznoœci powoduj¹cych niemo¿noœæ rozegrania turnieju w ramach przewidzianej pierwotnie organizacji rozgrywek, sêdziowie mog¹ zmodyfikowaæ organizacjê rozgrywek po ka¿dej turze. /np. dyskwalifikacje graczy rozwal¹ turniejow¹ drabinkê i trzeba j¹ skleciæ od nowe/ 2.9. Wszelkie zmiany terminów i organizacji rozgrywek dotycz¹ce nastêpnej tury sêdziowie ustalaj¹ po og³oszeniu wyników tury poprzedniej, decyzje o w.w. zmianach podejmuj¹ kolegialnie. 3. ROZGRYWKA 3.1. Pojedyncza bitwa mo¿e byæ rozgrywana przez pbem lub przez tcpip. 3.2. System kontroli terminowoœci rozgrywania bitwy oparty jest na za³o¿eniu, ¿e jest ona rozgrywana przez pbem. 3.3. Doba turniejowa (D.T.) jest jednostk¹ czasu wyznaczaj¹c¹ terminy obowi¹zuj¹ce graczy podczas rozgrywania pojedynczej bitwy. D.T. trwa 12 godzin, godzin¹ rozpoczêcia jest godzina 10.00 lub 22.00. 3.4. Gracz, który otrzyma pbem musi na niego odpowiedzieæ w ci¹gu D.T. nastêpuj¹cej po tej w której otrzyma³ pbem. Gracz przesy³a odpowiedŸ jednoczeœnie do przeciwnika i do sêdziego nadzoruj¹cego mecz u¿ywaj¹c adresu kontrolnego konta pocztowego wyznaczonego przez tego sêdziego. 3.5. Jednoczeœnie z pierwszym przes³anym w bitwie pbem'em gracz przesy³a do sêdziego has³o jakiego u¿y³ w tej bitwie. 3.5. Sêdzia kontroluje przebieg rozgrywki opieraj¹c siê na czasie odebrania wiadomoœci na kontrolnym koncie pocztowym. 3.6. Ka¿demu z graczy przys³uguje w pojedynczej bitwie limit opóŸnieñ, jednostk¹ limitu opóŸnieñ jest D.T. 3.7. Jeœli gracz nie odpowie w terminie na pbem, sêdzia prowadz¹cy odbiera mu jedn¹ D.T. z limitu opóŸnieñ. 3.8. Limit opóŸnieñ graczy zostaje zwiêkszony w razie zaistnienia nastêpuj¹cych okolocznoœci: a) gracz A wysy³a pbem b) gracz B odpowiada na pbem w tej samej D.T. w której go otrzyma³ c) gracz A w odpowiedzi wysy³a kolejny pbem w tej samej D.T. W takiej sytuacji sêdzia dodaje po jednej D.T. do limitu opóŸnieñ obydwu graczy, zwiêkszenie mo¿e zostaæ zwielokrotnione. Za ka¿dy kolejny pbem wys³any przez gracza A w tej samej D.T. limity opóŸnieñ obydwu graczy zwiêkszane s¹ o jedn¹ D.T. 3.9. Gracze mog¹ rozegraæ ca³¹ bitwê, lub jej czêœæ przez tcpip w takim wypadku na kontrolne konto pocztowe przesy³aj¹ plik z zapisanym stanem gry oraz has³a jakie stosowali, sêdzia na podstawie tego pliku ustala stan limitów opóŸnieñ obu graczy. /nigdy nie gra³em przez tcpip wiêc tu trochê uogólni³em nie wiem jak to zadzia³a/ 3.10. W ka¿d¹ niedzielê sêdzia informuje wszystkich graczy uczestnicz¹cych w meczach które podlegaj¹ jego kontroli o aktualnych stanach ich limitów opóŸnieñ oraz o oklicznoœciach w jakich nast¹pi³y zmiany tych stanów. 3.11. W terminie ustalonym w organizacji rozgrywek dla danej tury, przewidzianym jako termin zakoñczenia rozgrywek w turze, sêdzia ustala i publikuje wyniki meczu. 3.12. Sêdzia ustala w w.w. terminie czy któryœ z graczy nie przekroczy³ limitu opóŸnieñ, jeœli tak siê sta³o to sêdzia stwierdza oddanie bitwy walkowerem przez tego gracza. Jeœli limit opóŸnieñ zosta³ przekroczony przez obydwu graczy sêdzia stwierdza oddanie bitwy walkowerem przez gracza, który przekroczy³ go o wiêksz¹ iloœæ D.T. 4. PRZEPISY KOÑCOWE I PRZEJŒCIOWE 4.1. Zmian w regulaminie turnieju dokonuj¹ kolegialnie sêdziowie. 4.2. Pierwszym sêdzi¹ prowadz¹cym jest PiotrMx. Ewentualne komentarze i propozycje dotycz¹ce regulaminu prosimy zamieszczaæ tutaj:
-=Dexter=- [ Konsul ]
ostateczna wersja regulaminu, obowi¹zuje od daty publikacji: REGULAMIN TURNIEJU Turniej jest organizowany i prowadzony przez jego uczestników. Wynikiem koñcowym turnieju powinno byæ sklasyfikowanie wszystkich jego uczestników w kolejnoœci wed³ug wyników jakie osi¹gnêli w turnieju. 1. SÊDZIOWIE 1.1. Organami decyzyjnymi i kontrolnymi turnieju s¹ sêdziowie turniejowi i jeden sêdzia prowadz¹cy (S.P.). Sêdziowie s¹ w¹skim gronem decyzyjnym, które ma usprawniæ przebieg turnieju, wyeliminowaæ zbêdne dyskusje i umo¿liwiæ egzekwowanie ustalonych zasad turniejowych. 1.2. Sêdziowie kontroluj¹ na bie¿¹co przebieg turnieju, oraz rozstrzygaj¹ spory pomiêdzy graczami oraz wszelkie kwestie sporne, które pojawi¹ siê w trakcie trwania turnieju, rozstrzygniêcia nastêpuj¹ w trybie przewidzianym z niniejszym regulaminie. 1.3. S.P. pe³ni wszystkie funkcje sêdziego turniejowego, oprócz tego og³asza decyzje podjête przez wszystkich sêdziów, oraz dokonuje wszelkich innych publikacji i og³oszeñ w sprawach przewidzianych w regulaminie, a tak¿e w ka¿dej sprawie któr¹ uzna za istotn¹ dla przebiegu turnieju. 1.4. Decyzje kolegialne podejmowane s¹ przez sêdziów demokratycznie, zwyk³¹ wiêkszoœci¹ g³osów, w g³osowaniu jawnym. 1.5. Sêdziowie s¹ wybierani w ka¿dej edycji turnieju, w trybie przewidzianym w regulaminie. 1.6. Sêdziowie pe³ni¹ swoj¹ funkcjê do nastêpnych wyborów w kolejnej edycji turnieju. 1.7. Sêdziowie mog¹ braæ udzia³ w turnieju nie mog¹ jednak rozstrzygaæ kwestii, które mog³yby mieæ wp³yw na ich pozycjê w klasyfikacji turniejowej. 1.8. W razie niedope³nienia regulaminowych obowi¹zków sêdzia mo¿e zostaæ odwo³any z funkcji kolegialn¹ decyzj¹ pozosta³ych sêdziów. 1.8. Sêdziowie nie mog¹ podejmowaæ decyzji niezgodnych z niniejszym regulaminem. 2. PRZEBIEG TURNIEJU 2.1. Sêdzia prowadz¹cy og³asza termin i formê zg³aszania siê do turnieju, oraz zg³aszania siê do pe³nienia funkcji sêdziego. 2.2. Po up³ywie terminu przyjmowania zg³oszeñ sêdzia prowadz¹cy publikuje listê chêtnych do gry oraz listê chêtnych do pe³nienia funkcji sêdziego. 2.3. Jednoczeœnie S.P. og³asza liczbê sêdziów w turnieju oraz w razie potrzeby og³asza wybory sêdziów w szczególnoœci termin i formê g³osowania. 2.4. Po up³ywie terminu g³osowania w sprawie wyboru sêdziów S.P. og³asza wyniki, jeœli wybory siê nie odby³y sêdziami zostaj¹ wszyscy chêtni do pe³nienia tej funkcji. 2.5. Jeœli sêdziów wybory siê odby³y S.P. turnieju zostaje kandydat z najwiêksz¹ liczb¹ g³osów jeœli wybory siê nie odby³y S.P. zostaje pierwszy z chêtnych do pe³nienia tej funkcji wed³ug kolejnoœci zg³oszeñ. 2.6. Sêdziowie kolegialnie ustalaj¹ organizacjê rozgrywek we wszystkich turach, dziel¹ graczy na grupy, wyznaczaj¹ terminy rozgrywek, limity opóŸnieñ i przydzielaj¹ poszczególne grupy sêdziom. 2.7. Sêdziowie dla przydzielonych sobie grup zak³adaj¹ kontrolne konta pocztowe potrzebne do weryfikacji terminowoœci rozgrywek, ewentualnie inicjuj¹ rozgrywki. 2.8. W razie zaistnienia okolicznoœci powoduj¹cych niemo¿noœæ rozegrania turnieju w ramach przewidzianej pierwotnie organizacji rozgrywek, sêdziowie mog¹ zmodyfikowaæ organizacjê rozgrywek po ka¿dej turze. 2.9. Wszelkie zmiany terminów i organizacji rozgrywek dotycz¹ce nastêpnej tury sêdziowie ustalaj¹ po og³oszeniu wyników tury poprzedniej, decyzje o w.w. zmianach podejmuj¹ kolegialnie. 3. ROZGRYWKA 3.1. Pojedyncza bitwa mo¿e byæ rozgrywana przez pbem lub przez tcpip. 3.2. System kontroli terminowoœci rozgrywania bitwy oparty jest na za³o¿eniu, ¿e jest ona rozgrywana przez pbem. 3.3. Gracz, który otrzyma pbem musi na niego odpowiedzieæ w ci¹gu dwunastu godzin. Gracz przesy³a odpowiedŸ jednoczeœnie do przeciwnika i do sêdziego nadzoruj¹cego mecz u¿ywaj¹c adresu kontrolnego konta pocztowego wyznaczonego przez tego sêdziego. 3.4. Jednoczeœnie z pierwszym przes³anym w bitwie pbem'em gracz przesy³a do sêdziego has³o jakiego u¿y³ w tej bitwie. 3.5. Sêdzia kontroluje przebieg rozgrywki opieraj¹c siê na czasie odebrania wiadomoœci na kontrolnym koncie pocztowym. 3.6. Jeœli gracz nie odpowie w terminie na pbem, zostaje ukarany przez sêdziego jednym punktem karnym, za ka¿de nastêpne 12h opóŸnienia gracz otrzymuje kolejny punkt karny. 3.7. Gracze mog¹ rozegraæ ca³¹ bitwê, lub jej czêœæ przez tcpip w takim wypadku na kontrolne konto pocztowe przesy³aj¹ plik z zapisanym stanem gry oraz has³a jakie stosowali. 3.8. W ka¿d¹ niedzielê sêdzia informuje wszystkich graczy z grup które podlegaj¹ jego kontroli o iloœci punktów karnych które otrzymali oraz o okolicznoœciach w jakich to nast¹pi³o. 3.9. W terminie ustalonym w organizacji rozgrywek dla danej tury, przewidzianym jako termin zakoñczenia rozgrywek w turze, sêdzia ustala i publikuje wyniki bitwy. 3.10. Jeœli bitwa nie zosta³a zakoñczony w w.w. terminie to sêdzia ustala zwyciêzcê w nastêpuj¹cy sposób: a) je¿eli obaj gracze wyra¿¹ zgodê wygrywa gracz maj¹cy wiêcej % zwyciêstwa b) Je¿eli którykolwiek z graczy nie zgodzi siê na punkt a) zwyciêzc¹ zostaje gracz, który ma mniej punktów karnych. 4. ORGANIZACJA ROZGRYWEK 4.1. Lista uczestników z podzia³em na grupy: Grupa 1. Tom11, Dexter, Grinder Grupa 2. Woland, Gef.Corum, hitman47 Grupa 3. Tad, PiotrMx, Martre Grupa 4. RMATYSIAK, Szymon, ezin Grupa 5. dw4rf, mgk, Rodzyn Grupa 6. Holmes, Kroiztman, Wally 4.2. Lista sêdziów z grupami które kontroluj¹: PiotrMx (1 i 2), Dexter (3 i 5), Dw4rf (4 i 6) 4.3. Ka¿dy z graczy rozegra z pozosta³ymi graczami w grupie po dwie bitwy, jedn¹ Niemcami, drug¹ Aliantami 4.4. Wszystkie bitwy w grupie zostan¹ rozegrane jednoczeœnie (ka¿dy gra cztery bitwy jednoczeœnie w turze) 4.5. Gracz graj¹cy Niemcami jest Gospodarzem 4.6. Gospodarz ustala warunki i wysy³a pierwszego pbem’a bitwy, ma do dyspozycji nastêpuj¹ce warunki: Quick Battle Type – unrestricted Purchase Unit-Allow Human Force - no restriction Quality-Medium Battle Type-wszystkie poza Assault Force Size - 1000-1250-1500-2000 Map Size-wszystkie Attacker – wszystkie Handicap - none Data - wszystkie Time - wszystkie Weather - wszystkie Game Length – 20-30 Map Type – wszystkie Tree Coverage – wszystkie Hillness - wszystkie poza Flat 4.7. Je¿eli obaj gracze wyra¿¹ zgodê mog¹ ustaliæ swoje w³asne dowolne ustawienia gry niezgodne z punktem 4.6. Mog¹ równie¿ rozegraæ 1 grê. Wtedy wynik tej 1 gry mno¿y siê przez 2. Je¿eli obaj gracze zgodz¹ siê na rozegranie 1 gry i nie bêd¹ mogli dojœæ do porozumienia jak¹ strona graj¹ za ich zgoda strony losuje sêdzia. 4.8. Termin do wys³ania pierwszych pbem’ów up³ywa 2002-09-09 o godzinie 24.00 4.9. Za wygrana bitwê gracz otrzymuje 2 punkty, za przegran¹ 0 punktów, za remis 1 punkt. 4.10. Kolejnoœæ w grupie oraz wynik spotkañ fina³owych ustala siê wg: A) iloœci punktów B) w wypadku równej iloœci punktów o kolejnoœci decyduje bilans bezpoœrednich gier, nastêpnie poziom zwyciêstwa i ewentualnie % wygranej. 4.11. Zwyciêzcy 1,3,5 grupy stworz¹ w 2 rundzie grupê A, a zwyciêzcy 2,4,6 grupy grupê B. 4.12. Zwyciêzcy grupy A i B graj¹ w finale o 1 miejsce, a wiceliderzy obu grup o 3 miejsce. 4.13. Gracz który odmówi rozegrania lub dokoñczenia gry otrzymuje 0 punktów a jego przeciwnik 2 punkty. 4.14. Gracz który odmówi rozegrania co najmniej 50% gier w turze nie jest klasyfikowany a punkty zdobyte w grach z nim nie s¹ liczone. 4.15. Je¿eli obaj gracze wyra¿¹ zgodê wyniki gier mog¹ byæ zaliczane do ligi. 4.16. Zabronione jest u¿ywanie podczas turnieju nastêpuj¹cych typów sprzêtu: Sd Kfz 7/1 Flak Vehicle, Sd Kfz 7/2 Flak Vehicle 5. PRZEPISY KOÑCOWE I PRZEJŒCIOWE 5.1. Zmian w regulaminie turnieju dokonuj¹ kolegialnie sêdziowie. 5.2. Pierwszym sêdzi¹ prowadz¹cym jest PiotrMx. 5.3. Zwyciêzca turnieju otrzyma tytu³ „Mistrz Polski w CM:BO”. Tytu³ ten ma prawo nosiæ do zakoñczenia kolejnej edycji MP. 5.4. Organizatorzy planuj¹ sprzeda¿ praw do transmisji rozgrywek telewizjom publicznym i prywatnym. Z ewentualnie uzyskanych funduszy zakupimy kolejna edycje CM:BB któr¹ przeœlemy wszystkim klasyfikowanym uczestnikom turnieju 
-=Dexter=- [ Konsul ]
poprawka do punktu 4.6. w pozycji Game Lenght tekst 20-30 zamieniamy na 30 (œciœle okreœlona d³ugoœæ bitwy - 30 kolejek)
woland_ [ Pretorianin ]
Imho pomys³ z tym aby gospodarz móg³ sobie dobieraæ warunki na jakich bêdzie tworzona mapa nie jest najszczêsliwszy :( WyobraŸcie sobie sytuacjê kiedy to gospodarz wybiera atak/obronê na 2000 i daje aliantom 20 tur na zdobycie flag na du¿ej mapie. Po za tym wszyscy powinniœmy IMHO graæ na identycznych zasadach. Wydaje mi siê ¿e wyniki bêd¹ wtedy bardziej miarodajne.
woland_ [ Pretorianin ]
sorry Dexter, nie przeczyta³em wstêpu :(