dolomith [ Generaďż˝ ]
Kino francuskie - co warto obejrzec ?
Moglby ktos polecic jakies warte obejrzenia filmy francuskie. Mniej wiecej staram sie byc na bieżąco z tym co krecą francuzi i anglicy, ale anoz umknelo cos mojej uwadze.
Mile widziane sa komedie typu:
- "Prete-moi ta main" - Układ idealny
- "La Doublure" - Czyja to kochanka
- "Comme une image" - Popatrz na mnie
- "Mon meilleur ami" - Mój najlepszy przyjaciel
Z gory dzieki za propozycje!
krooliq3 [ Lucid Dreamer ]
"Miłość. Nie przeszkadzać!"
Powinien Ci się spodobać.
PunkNotDead [ Lion of Judah ]
Amelia!
John_Kruger [ Internetowy eksplorator ]
oto filmy francuskie, które poleciłbym obejrzeć.
Oczywiście poza Luisem De Funes (wszystko, po prostu wszystko...) proponuję:
13 dzielnica - kino akcji
Yamakasi - jak 13 dzielnica to Yamakasi
36 - dobry film sensacyjny
Taxi - obowiązkowo piersze dwie części
Wielki błękit - morze, Jean Reno - nie będziesz zawiedziony
Vidocq - thriller francuski
Purpurowe rzeki - jeden z najlepszych filmów francuskich jakie widziałem
RRRrrrr!!! - wielu ten film krytykuje - ja go uwielbiam:D
ZgReDeK [ SGNL05 ]
Man Bites Dog
"Kamera śledzi seryjnego zabójcę i złodzieja w chwilach kiedy właśnie wykonuje swój "zawód". Nawiązuje do sztuki, muzyki, natury, społeczeństwa i życia, w miarę ...
dolomith [ Generaďż˝ ]
krooliq3, PunkNotDead --> widzialem oba, ale dobrze ze podaliscie owe tytuly moze inni nie widzieli i skorzystaja :)
John_Kruger --> Za wyjatkiem Yamakasi i Taxi 2 to reszte stanowi bardzo dobre kino!! ( A RRRrrr... to specyficzny film :P )
ZgReDeK --> o tym to nieslyszalem... nieomieszkam sprawdzic!!
Jak ktos lubi filmy animowane to polecam Trio z Belleville, ze specyficznym francuskim klimatem ;]
twostupiddogs [ Senator ]
"Dyskretny urok burżuazji"
To już żadna nowość i koprodukcja, ale zawsze warto.
dolomith [ Generaďż˝ ]
up^
spamer [ Pretorianin ]
A to widziałeś?
dolomith [ Generaďż˝ ]
Cos kiedys slyszalem o tym, ale nie widzialem. Warto ??
"Film przedstawia 24 godziny z życia trójki przyjaciół Murzyna , Araba i Żyda..." - hehe, niezle sie zapowiada :]
U.V. Impaler [ Hurt me plenty ]
Delicatessen!
Gandalf <3 [ Wizard ]
Herman_ [ Konsul ]
Co do Rrrrr czy jak to się tam piszę, to w całym filmie jest tylko kilka śmiesznych momentów, a w końcu to komedia. No ale co kto lubi. Za to ja mógłbym polecić
Jak mamę kocham, nie kłamię (La Verite Si Je Mens II)
"Eddie Vuibert pędzi szczęśliwe życie z Sandrą i dwiema córeczkami. Banda kumpli, do której należą także Dov, Yvan, Patrrick i Serge ciągle trzyma się razem. Ale interesy nie idą już tak jak dawniej. Eddie, Dov i Yvan zmuszeni są znaleźć nowych odbiorców - staje się nim Eurodiscount, europejska sieć hipermarketów. Muszą się dostosować do odmiennych procedur handlowych nowego klienta. Po pewnym czasie Eddie odkrywa, że padł ofiarą skandalicznego oszustwa, misternie zaplanowanego przez Eurodiscount. Postanawia się zemścić i wymyśla plan, który zmobilizuje wszystkich przyjaciół od Saint-Tropez do Tunezji przeciwko demonicznemu szefowi Eurodiscount, Vierhoutenowi."
gatunek: komedia
kraj: Francja
rok produkcji: 2001
czas trwania: 105 min
Ale jak już powiedziałem - co kto lubi.
No i wszystko Louisem De Fune ;)
dolomith [ Generaďż˝ ]
Herman --> to co poleciles to jest druga czesc ?? Poszukalem troche i znalazlem czesc pierwsza... czy to jest ze soba powiazane ?? Ogladales czesc pierwsza ?? Wydaje sie byc ciekawe :)
Vérité si je mens, La
3 Przyjaciol zapowiada sie rownie ciekawie - niedlugo premiera, mam nadzieje ze i w naszych kinach ;]
3 amis
Herman_ [ Konsul ]
dolomith >>> No właśnie problem w tym, że oglądałem tyko 2 część bo pierwszej nigdy nie mogłem się doszukać.
Boroova [ Lazy Bastard ]
Moze troche nie na temat, ale w koncu film animowany to tez czasem kawal dobrego kina.
Polecam "Trio z Belville" - po prostu REWELACJA. Gdy lecial niedawno na jedynce zaczalem go od niechcenia ogladac, zaintrygowany irytujacym poczatkiem filmu (zrobionym niczym pierwsze bajki disneya z lat 40). Po kilku minutach wciagnelo mnie na maxa. Prosta historia, malo slow, piekny przekaz. OBRAZ w tym filmie mowi wszystko. NIGDY nie widzialem bardziej plastycznego filmu animowanego.
dolomith [ Generaďż˝ ]
Boroova --> post 6. :) Tak czy siak druga osoba to poleca wiec warto :)
pani_jola [ Generaďż˝ ]
Ja ze swojej strony polecam filmy tego pana- Jean-Pierre Jeunet. Robi niesamowity nastroj, troche basniowy, szczegolnie w Miasto zaginionych dzieci. Wczesniej jego film polecal U.V.Impaler, pod czym i ja sie podpisuje. Naprawde warto.
sokoip [ Niggy Tardust ]
Louis de Funes
Żandarm i policjantki (Gendarme et les gendarmettes, Le)
Kapuśniaczek (Soupe aux choux, La)
Skąpiec (Avare, L')
Żandarm i kosmici (Gendarme et les extra-terrestres, Le)
Skrzydełko czy nóżka (Aile ou la cuisse, L')
Zawieszeni na drzewie (Sur un arbre perché)
Mania wielkości (Folie des grandeurs, La)
Żandarm na emeryturze (Gendarme en balade, Le)
Człowiek Orkiestra (Homme orchestre, L')
Hibernatus
Żandarm się żeni (Gendarme se marie, Le)
Mały pływak (Petit baigneur, Le)
Fantomas kontra Scotland Yard (Fantômas contre Scotland Yard)
Wielkie wakacje (Grandes vacances, Les)
Wielka włóczęga (Grande vadrouille, La)
Sławna restauracja (Grand restaurant, Le)
Fantomas powraca (Fantômas se déchaîne)
Żandarm w Nowym Jorku (Gendarme à New York, Le)
Gamoń (Corniaud, Le)
Żandarm z St. Tropez (Gendarme de St. Tropez, Le)
Fantômas
Cavca [ Konsul ]
ZgReDeK -> "Człowiek pogryzł psa" jest naprawdę mocny, ale to film belgijski.
Od siebie polecam naprawdę gorąco wcześniej polecane "Miasto zaginionych dzieci" Jeauneta (reżysera "Amelii").
claudespeed18 [ Senator ]
sokoip nie wymienił najlepszego z tym aktorem, mianowicie 'Oskar"
polecam tez 'Goscie, goscie' 1 i 2 ;]
siwy346 [ Konsul ]
Ja polecam Taxi 4 i 13 dzielnica
dolomith [ Generaďż˝ ]
No ba! "Oscar" - toz to perła :)
Co do Taxi 4 to widzialem zwiastuna i calkowicie mi to wystarczylo!!
Pare tytułów przykuło moją uwagę i na pewno w najbliższym czasie postaram się po nie sięgnąć!
Ktos cos jeszcze zaproponuje? Moze jakies obyczaje badz komedie ?
dolomith [ Generaďż˝ ]
Wspomnialbym tu rowniez o nietuzinkowym filmie Luca Besson pt. "Angel-A" - kazdy znajdzie w tym filmie cos dla siebie :)
Herman_ [ Konsul ]
A, no i już wspomniany przez poprzedników Taxi i Goście
Prince_michal [ Pretorianin ]
taxi 4
film o niczym w zasadzie ale śmieszny
Yamakashi
13 dzielnica
Korowina [ Chor��y ]
Harry, twój prawdziwy przyjaciel - thriller; Francja, Hiszpania 2000
Cypher. [ Konsul ]
angel-a podobno calkiem fajny, anthony zimmer- nie najgorszy thriller, delikatesy jak juz ktos wspomnial, Renaissance-thriller ale w fajnym animowanym stylu :) Au revoir les enfants i chyba najlepszy La Haine, swietny film z vincentem casselem ;]
eLJot [ a.k.a. księgowa ]
Nikt jeszcze nie wymienił?
P.S.
Umieszczanie w tym wątku takich filmów jak Taxi 4 jest trochę nie na miejscu :)
Clockwork Orange [ Konsul ]
Grand bleu
Wielki Błękit
Paudyn [ Kwisatz Haderach ]
Z niewymienionych jeszcze w wątku możesz obejrzeć:
-Inwazja barbarzyńców
-Pozory i złudzenia.
malyb89 [ Pretorianin ]
cypher -> tak Renaissance to bardzo dobry film i polecam
dolomith [ Generaďż˝ ]
Paudyn --> Strzal w 10!
"Les Invasions barbares" - Inwazja Barbarzyncow - calkowicie zapomnialem o tym filmie :( Polecam tym ktorzy nie mieli okazji jeszcze tego obrazu zobaczyc !!
Co do "Corps a corps" - Pozory i zludzenia - to niestety nie ogladalem i nieslyszalem wczesniej o tym. W opisie jest iz to thriller, a streszczenie wskazywaloby raczej na dramat. Skoro mowisz ze warto to na pewno rzuce okiem!!
Korowina --> Ten tytul przewinal mi sie gdzies kiedys w dloniach, ale nie skusilem sie zeby go obejrzec. Teraz zobaczylem recenzje i zaczynam zalowac :) Tak wiec wroce do niego przy najblizszej okazji :)
Cypher, eLJot --> dzieki za tytuly! "8 kobiet" widzialem, a o "Au revoir les enfants " - Do zobaczenia chłopcy, "La Haine" - Nienawiść, Renaissance, "Anthony Zimmer" wczesniej nie slyszalem, ale z tego co sprawdzilem to calkiem interesujace filmy i zapewne warte obejrzenia!!
Widze, ze zaczynaja sie pojawiac coraz bardziej interesujace pozycje :))) Czekam zatem na nastepne!!
dolomith [ Generaďż˝ ]
pyk ^