GRY-Online.pl --> Archiwum Forum

"Battlefield 1942" [2]

20.08.2002
14:01
smile
[1]

matchaus [ Legend ]

"Battlefield 1942" [2]

Jest to wątek dla miłośników nowej gierki ze stajni EA, jaka ma się ukazać dosłownie "na dniach" :o)

Będzie tutaj można dzielić się doświadczeniami, montować squad'y, umawiać się na walki...

Zapraszamy!

Link do poprzedniej części!

20.08.2002
14:14
[2]

sYs|yavor [ Generaďż˝ ]

Przezdzieblo: Jestem prywatnie wielkim przeciwnikiem broni p&c (point & click), gdyz moim zdaniem za mocno upraszczaja gre i wymuszaja wowczas na tworcach rzeczy idiotyczne, typu walenie kilkoma pociskami z DE w leb zeby goscia szlag trafil. Dlatego im wiecej broni, ktorych pociski nie leca natychmiast, a na dodatek zasuwaja po paraboli, tym dla gracza wieksze wyzwanie. Podkresle rowniez to, o czym pisal SilentOtto - BF to nie symulator. To strzelanka. Ma byc fajnie i ciekawie, w miare szybko i dynamicznie (o, tu niestety dazenie do realizmu jest jedynie przeszkoda, dlatego lubie T2). Gdyby zrobic "realistyczne" uzycie snajperki, nikt by nia nie gral, w koncu co za frajda grac kilka godzin zeby wykonac jeden strzal :-P Nie ma realizmu w strzelankach FPS, bo to sa GRY i podstawowa rzecza nie jest realizm, tylko mile spedzone chwile. W kazdym razie trzymam kciuki za BF1942 w Polsce. Bedzie to scena prawdopodobnie najblizsza scenie Tribes 2, na pewno znacznie blizsza T2 niz OF, CS czy TO.

20.08.2002
15:41
smile
[3]

Czacha [ inquisitor incognito ]

>Twoje opisy OF i porównania z BF'42 nikomu nie przeszkadzają. Oki, sprawa zalatwiona. Wiecej na temat porownan ani mru mru.. ;-) >to zorientowałbyś się zapewne, że nie traktujemy tej gry jako symulatora, ale jako potencjalnie niezłą rozrywkę w klimacie IIWŚ No ale ja przeciez to rozumiem, ze nie jest to symulator, ani nikt tej gry w ten sposob nie traktuje :-) Zreszta gdzies juz o tym wspominalem. Powtorze ostatni juz raz - nie pisalem o OFP po to, aby wytknac bledy BF1942. Gdzies tam stwierdzilem, ze miodnosc zalezy od upodoban gracza, a Falcon (chyba on) przytaknal. Zreszta kazdy sie z tym zgodzi. Nie wiem jak mam wytlumaczyc w inny sposob od dotychczasowego ma motywacje, bo widze ze jeszcze nie dotarlismy do sedna sprawy. Ale nic to, pozostawie to niedopowiedziane... Milego testowania demka... ja tez pogram i troche pozniej pomarudze ;-)))

20.08.2002
15:49
[4]

Przezdzieblo [ Konsul ]

No to po testach. Parę godzin w Tobruku, przyznam, z botami. Na początku chaos, później znalazła się i metoda. Strzelanka, dobre określenie. Klimat II WŚ- powiedzmy. Stg44 pod Tobrukiem, Tygrys pod Tobrukiem, M10 pod Tobrukiem, ciekawe, nie powiem. Jak i screeny z T34-44 (z km na wieżyczce dowódcy, o mocowaniu celownika na Enfieldzie nie wspomnę, to szczegół). Na filmiku demonstracyjnym P-51 późnych wersji jeszcze polatywał wesoło. Jak komuś takie rzeczy nie przeszkadzają, potencjalnie dobra rozrywka. Akcja, bieganie po pustyni, mgła okrywająca wszystko w odległości ok. 300 m (mogę się mylić, w OF niedoszacowałem o 150 m, ale miałem prawo :)), strzały zza niej, jakieś majaki wokół. Strzelanka. sYs|yavorze, ale ta fizyka woła o pomstę do nieba, i to głośno, rozdzierając szaty! Parabole. Żadnych przyrządów celowniczych, jazda czołgiem i jednoczesna obsługa uzbrojenia, niezachowane proporcje. Gdyby jeszcze dodali do tego nieszczęsnego 1942 roku jeszcze MP5 to Heckler und Koch wytoczyłby im proces o zniesławnienie poprzez czytelny zarzut produkowania szmelcu za gróbą kasę. Prawnicy spadkobierców Ernesta Kruppa powinni zjeść autorów żywcem. Ech, nieszczęsne parabole... to nie Schorch. To nie Scorch, tytuł do czegoś powinien zobowiązywać. Strzelanka w klimacie wojny światowej... i jeszcze datę podali... sYs|yavorze, nie grałem w Tribes 2. Jeżeli to, co się dzieje podczas rozgrywki w tę grę przypomina BF1942 to chyba nie zagram, bo ta gra mnie bardzo złości. Nie wiem, jak można "zmieścić" zagrania taktyczne w okręgu o promieniu 300 metrów, gdzie na dodatek walka w budynkach będzie raczej porażką. Nie przeszkadza mi, że to szybka i dynamiczna gierka. Razi mnie tytuł, nabieranie ludzi, prawda, nie wszystkich, na coś, co rozgrywać się ma niby w realiach 1942 roku. Razi mnie też twierdzenie, że "to pierwsza gra, w której naprawdę trzeba będzie przygotowć plan taktyczny, pod warunkiem że będzie grało przynajmniej 10 osób", bez względu na to, czy uśmieszek był, czy nie było. Lepszą zabawę można mieć już chyba prze Operation Blockade, tam jest "do dyspozycji pełen arsenał broni..woda, ziemia i powietrze", i punkty się dostaje, i "można wezwać wsparcie lotnicze ". I tyle o strzelankach. A o realizm sie jeszcze widzę pokłócimy. Bo "realistyczny" pochodzi od "realizmu", a "realny" i "rzeczywisty" od "rzeczywistości". Można mówić o grze o wysokim stopniu realizmu, bo oznacza to mniejszą lub większą dokładność ozdworowania rzeczywistości, odwzorowania zatem, nie "przeniesienia" świata do gry. Tak jak malarstwo może być realistyczne, bo zachowuje perspektywę i kolory, jak rzeźba może być realistyczna, bo ma kształt rzeczywistego obiektu, tak i gra realistyczną być może. I nie oznacza to na przykład konieczności chodzenia w krzaki z saperką i pocenia się obficie w dżungli, bo nie o rzeczywistość tu idzie lecz realizm. I nie ma też sensu nadawać tym dwóm słowom nowych znaczeń, skoro te są przyjęte i zrozumiałe.

20.08.2002
16:37
smile
[5]

matchaus [ Legend ]

Przezdzieblo --> Jak się grało w tę strzelankę? :o) Kochani - czego Wy się spodziewaliście? Jeszcze raz powtórzę - oby dwie strony konfliktu dostały tę samą fizyke i będziemy się prali! Bo przecież tylko o zdrowe pranie w tym wszystkim idzie... Tygrysy, Sturmgewehry, czy inne pepesze niech sobie będą! (Wiadomo - chwyt marketingowy z tym 1942 rokiem...) Na grę o jakiej nam się wszystkim marzy przyjdzie jeszcze spoooooro poczekać... (ale my są cierpliwe - my na niejedno już czekali :o)

20.08.2002
18:05
[6]

Siegfried [ Generaďż˝ ]

Przezdzieblo---> nie grałem w singla tylko w multi, który rozgrywa się na jednej z wysepek Pacyfiku...i tam takie kretynizmy nie występują, może wyjątkowo akurat na tej planszy?...są normalne TBD Dauntless i Nakajima B5N2 , Shermany , halftrucki i barki desantowe itd ...pod Tobrukiem Amerykanów nie było, to i nie wiedzą jak tam było...:) o Pacyfiku mają zachowaną większą pamięć i rodzaje używanego sprzętu w chronologii im się nie pieprzą:)..przejście całej wysepki per pedes wymaga chwili czasu...dlatego najlepiej poruszać się dla jej obejrzenia jeep'em... ...zabawa w plany taktyczne podboju czy obrony wyspy w przypadku tej planszy ze względu na jej wielkość, owszem mają sens ....atak z powietrza, skupienie się na obronie wewnątrz lądu, odpowiednie rozlokowanie sil tak aby można je było w jak najszybszy sposób przerzucać. o to zdaje się chodzi w tej grze..o czystą, relaksującą zabawę.. to prawda że modele broni np w porównaniu z MOH:AA są "plastikowe" , dźwięki też..może będą lepsze skiny, samorobne dźwięki jak to zwykle bywa stworzone przez samych graczy..to dla całości gry.. detal Słusznie, zauważyłeś amerkańską tendencję do naciukania każdego rodzaju sprzętu bez względu na ówczesne realia, tak aby przypadkiem nie było nikogo niezadowolonego,.(Ciebie w tej statystyce nie uwzględnili:) acz w przypadku BF'42 nacisk został połozony na grę poprzez sieć z jednoczesnym użyciem przez graczy tego co kto lubi: samolotów, czołgów, typów żółnierzy do tego dodano marketingowo ulubiony przez nich (graczy) okres 2WŚ i sprzęgnięto w całość...tu ma się liczyć smaczek z gry wieloosobowej on-line z backgroundem wojny światowej a nie grawerunek na zamku garanda z nr fabrycznym karabinu...na to prawdopodobnie będziesz musial poczekać do przyszłorocznej produkcji Maddoxa

20.08.2002
19:11
smile
[7]

Czacha [ inquisitor incognito ]

Nie wiem jak oczy Przeza, ale moje kieruja sie w strone CodeM (oddzial w Australii) oraz ich nieco tajemniczego "Independence Lost", ktory swiatlo dzienne ma ujzec jesienia tego roku.. chociaz przedstawiony tam konflikt czasowo jest nam bardziej bliskii, anizeli lata '39-'45 :-) Aczkolwiek jego tematyka moze wydac sie wielu osobom bardzo egzotyczna - w koncu chodzi o walki we Wschodnim Timorze ;-)))

20.08.2002
19:13
[8]

Tropic [ Konsul ]

Wybaczcie ze niezupelnie na temat. W win xp po odpaleniu, pojawia sie czarny ekran ale potem nagle przenosi do win, a gra sie zamyka. Ktos mial juz taki problem?

20.08.2002
19:14
[9]

Tropic [ Konsul ]

Wlasnie sie dowiedzialem ze to wina odswiezania i trzeba powrocic do 60 Hz.

20.08.2002
19:32
[10]

Czacha [ inquisitor incognito ]

A moze to wina sterownikow? Bo u mnie BF1942 dziala ze 100Hz odswiezaniem bez zadnego marudzenia

20.08.2002
19:45
smile
[11]

SilentOtto [ Faraon ]

Sigi ---> Niestety. Ja widziałem na Wake kubelwageny,Sdkfz251... Może to z chęci pokazania w demie wiekszej ilości obiektów. Mam nadzieję.

20.08.2002
19:45
[12]

SilentOtto [ Faraon ]

Sigi ---> Niestety. Ja widziałem na Wake kubelwageny,Sdkfz251... Może to z chęci pokazania w demie wiekszej ilości obiektów. Mam nadzieję.

20.08.2002
19:46
[13]

SilentOtto [ Faraon ]

Sorki za dubla

20.08.2002
19:51
smile
[14]

Rycho [ Konsul ]

Nie no! To juz ponad wszystko! Chciałem poczytac o Battlefields 1942... Ale co widze?! Czacha jak ostatni 'inteligen' rzuca się na każda gre którą mozna uznać za lepszą od OFP... No ale któż to? Wielki obrońca trybów drugich Yavor z sYs! Yech... Znowu wszyscy sa zmuszenio oglądać dwuch fanatyków którzy gryza się o nie wiadomo co... Czacha...idź ty się k... lecz! Moja tolerancja ma granice i nie chce oglądac twoich głupich wywodów w każdym wątku o jakiejśc grze mp! Yavor...ty też sie chyba powinneś leczyć bo przecyztałem pietrwszy post w tym wątku a tam mowa o Tribes 2 of course... Ech...ludzie keidy wy zmądrzejecie? Czacha, uświadom sobie wreszcie FAKT że OFP NIGDY NIE BYŁA ANI NIGDY NIE BĘDZIE szczytem realizmu w grach FPP, jest to dobra gra ale ma wiele wad no i są jednak gry od niej... LEPSZE, taaaaak...dobrze przeczytałeś LEPSZE! Juz w jedym z pierwszych postów skomentowałeś że ktoś napisał 'w końcu można pojeździdź pojazdami' i ze to było w OFP wcześniej, ty chyba w nic w życiu nei grałeś poza tym! Co tu dużo gadać...pierszą grą z użyciem pojazdów nie bło Tribes 2, a Starsiege:Tribes... Wiec przestań z łaski swojej chrzanić głupoty...

20.08.2002
19:59
[15]

Siegfried [ Generaďż˝ ]

Otto---> nie widziałem, grałem dość krótko, odświeżnie 60 Hz.....w takim razie uznaję argument Przezdziebla...to wybitny kreetynizm ładować sprzęt, którego nie było....a juz miałem nadzieję....to zaburza chociaż w skali micro realizm tej gry...a już to że jako JAps dostałeś RK....od czasów SH2..coraz więcej gier wojennych robionych w USA jest do luftu..cholera przerzucam się na gry robione w Europie a najlepiej w Rosji...tam przynajmniej pokazują jak należy robić dobre gry czy symulatory: Sea Dogs 1 i zaraz 2, IL2 Sturmovik, w przyszłym roku WW2 ...mam coraz gorsze przeczucia co do BG'42....może pełna wersja?..pium desiderium:)

20.08.2002
20:00
smile
[16]

SilentOtto [ Faraon ]

Dowód rzeczowy. Demo MP - Wake. Fuhrer nieźle wspomagał tą Japonię...

20.08.2002
20:03
smile
[17]

Czacha [ inquisitor incognito ]

Rycho Rycho... a ty sie nie wyspales czy wstales lewa noga? Przesledz dokladnie poprzedni watek, a MOZE ZROZUMIESZ o co w nim chodzilo, a nie rzucasz sie do ludzi. I co cie tak drazni? OFP czy ja? Bo zaczynam myslec ze to pierwsze.. Pytanie tylko dlaczego? :-P

20.08.2002
20:03
smile
[18]

yautja [ Generaďż˝ ]

najważniejsza rzecz: kto i kiedy założy serwer ?? :-)

20.08.2002
20:05
[19]

Siegfried [ Generaďż˝ ]

Otto--> a nad Stalingradem zamiast Me-109G-6 będą śmigały A6M2 Zero...:)))))

20.08.2002
20:06
[20]

Czacha [ inquisitor incognito ]

yatuja: no przeciez jest juz z GOL'a.. czyz nie?

20.08.2002
20:08
[21]

Siegfried [ Generaďż˝ ]

Otto--> a nad Stalingradem zamiast Me -109 G-6 bedą śmigały A6M2 Zero.....o rany

20.08.2002
20:09
[22]

Siegfried [ Generaďż˝ ]

sorki za dubla:)

20.08.2002
20:10
smile
[23]

alien75 [ Konsul ]

Jedno proste pytanie -- wie ktoś czy będą boty do grania po LAN ( 2 czy 3 kompy + 30 botów - jak PODBOT)

20.08.2002
20:27
[24]

Ninja [ Pretorianin ]

Ludzie, o co Wy sie kłócicie???? Zajrzyjcie lepiej na serwer Battlefield na GOL'u (62.233.151.73, hasło misiek) i zobaczcie jak dobrze tam sie ludzie bawią... Dzięki Fajek

20.08.2002
21:52
[25]

Przezdzieblo [ Konsul ]

Właśnie tam byłem. Trochę połaziłem po zagranicznych, ciut zabawiłem na "miśku". No i przyznaję, nawet wciąga. O kwiatkach w rodzaju Sturmgewehrów już wiadomo. Ci, którzy mieli nadzieje, że Battlefield 1942 będzie choć odrobinę taktyczna, raczej się zawiodą. Praktycznie nie ma czasu by wydać rozkazy, hm, czy raczej wyrazić swoje własne zdanie (bo tu każdy lone wolf), nim się skończy napisać, już desant, już grzmią działa. Poruszanie się i wogóle jakiekolwiek zagrania taktyczne ratuje mapka, wiadomo, tam gdzie ludzie idą, tam wróg. Można też w ten sposób grupować siły. Uprzednio przygotowane komendy raczej nie sprawiają wrażenia słuchanych :) Jak ktoś się naumie startować, to jego aeroplan wznosi się jak balon. Fantastyczny rozbieg, ze 30 metrów. Najciekawszą z widzianych przeze mnie taktyk stosował miejscowy Prefekt. Z okrzykiem "Geronimo" (a może i bez, nie słyszałem) decydował się na samotny rajd jeepem przez tereny zajęte przez wroga. Nie zważając na gęsty ogień artylerii i piechoty (jeepy są kuloodporne?) przedzierał się na drugi koniec wyspy, zdobywał flagę, ginął i tak w kółko. Kiedy indziej mężni amerykańscy piloci wystartowali do krwawej walki. Tak wielu było w powietrzu, tak mało na ziemi, że Zachód krótko mówiąc przerżnął. Można, dla żartu. Nie sądzę jednak, by emocje związane z tą grą długo się utrzymały. Dla mnie strzelanka, na dwa razy. Siegfriedzie, Maddoxa? Jaka produkcja?

20.08.2002
21:56
smile
[26]

Rycho [ Konsul ]

Czacha, ty byś mnei nei drażnił gdyby nie OFP, ani OFP gdyby nie ty :) Na rpawde mi sie odechciało czytać jak przeczytałem twoje posty a później jeszcze yavora w drugiej cześci...

20.08.2002
22:34
smile
[27]

Czacha [ inquisitor incognito ]

No Rychu, jednak cie stac na cywilizowana wypowiedz. Powtorze sie - poczytaj dokladnie o co chodzilo z tym OFP, oraz co wniosl do dyskusji Yavor. Jesli sadzisz ze nic, no to.. sam nie wiem co. Jestes jeszcze mlody i wszystko przed toba. Ale czasami wczytaj sie w tekst, mozesz sie wtedy z niego wiele dowiedziec, a nie podchodzisz do wszystkiego i wszystkich z uprzedzeniem. Tyle na ten temat. Zapraszam do ponownego przeczytania poprzedniego watku, tym razem dokladniej. Jak ci to ulatwi zadanie, to czytaj sobie na glos :-)))

20.08.2002
23:04
[28]

Siegfried [ Generaďż˝ ]

Przedzieblo---> to tylko zajawka..rosyjski RTS oparty na enginie IL2....pod roboczą nazwą WW2

20.08.2002
23:28
smile
[29]

Czacha [ inquisitor incognito ]

Bardzo fajna woda, oraz trawka :-) Ciekawe na jakim sprzecie da sie to odpalic, nie mowiac juz o plynnym graniu z pelnymi detalami ;-) Defragmentacja czolgow rownie ladnie zrobiona :-) Widze sprzet pancerny, lotnictwo.. a co z piechota?.. o jest :-))) Wyglada to ogolnie calkiem fajnie, bez zaglebiania sie w detale techniczne - ciekawe, czy przy kazdym strzale postac dowodcy bedzie zatykala uszy sama, czy bedzie to funkcja aktywowana recznie? ;-))

21.08.2002
02:34
[30]

sYs|yavor [ Generaďż˝ ]

Przezdzieblo: >sYs|yavorze, ale ta fizyka woła o pomstę do nieba, i to głośno Nie chce sie wypowiadac, bo nie wiem :) Gralem chwile offline w demo MP (SP nie dotykam z zalozenia), zeby durnia z siebie nie zrobic na serwerach, potem wpakowalem sie na jakiegos serwka - i tyle na razie. Zapewne demo ma multum bugow... A fizyka... Coz, to trzeba bedzie zobaczyc w praniu. Fizyka fizyce nierowna, w takim UT mozesz leciec jak wariat, a strzelajac w bok pocisk nie bedzie mial zadnej skladowej rownoleglej wektora predkosci do twojego ruchu... Z kolei w takim T2 dziedziczy polowe predkosci i to na przyklad powoduje, ze bronie sa bardzo trudne do opanowania. Po prostu szukamy czegos innego w grach - Ty starasz sie wybierac gry, ktore nawiazuja wygladem i funkcjonalnoscia do rzeczywistych elementow, ja poswiecam realizm aby zyskac dynamike, szybkosc czy zwiekszyc stopien trudnosci. To chyba fajnie, ze nie jestesmy tacy sami :-) >Nie wiem, jak można "zmieścić" zagrania taktyczne w okręgu o promieniu 300 metrów, gdzie na dodatek walka w >budynkach będzie raczej porażką. Tez tego nie wiem, poczekamy, zobaczymy jak chlopaki beda grac na serwach :D Zwroc uwage przy okazji, ze w demie MP jest wylacznie jedna mapa, a gra jest projektowana na od 32 do 64 graczy. To jest to samo, co z Tribes 2 - jesli serw nie bedzie wytapetowany graczami, bedzie wialo nuda. To trzeba zobaczyc w praniu, aby moc sie wypowiedziec. Dajmy grze czas pamietajac, ze to jest STRZELANKA. >Razi mnie też twierdzenie, że "to pierwsza gra, w której naprawdę trzeba będzie przygotowć plan taktyczny, >pod warunkiem że będzie grało przynajmniej 10 osób", Zwroc uwage, ze jest to nieprawda glownie ze wzgledu na T2, a nie OF. Nie kwestionuje tego, ze w OF nie ma planow taktycznych, wrecz przeciwnie, jestem przekonany, ze sa i trzeba sie nieco poglowic, zeby byly sensowne. Chodzi jednak o to, ze i T2 i BF sa adresowane wylacznie dla graczy w tym sensie, ze nawet boty nie maja racji bytu. To sa po prostu boiska, ktore nie biora udzialu w grze. Natomiast w OF boisko jest integralna czescia rozgrywki, jest jej strona. W tym sensie wieloosobowe (w prawdziwym tego slowa znaczeniu) gry FPS sa na rynku na razie dwie: T2 i BF. Argumenty dotyczace realizmu przyjmuje, faktycznie nieprecyzyjnie uzywalem tych pojec. Poprawie sie :-) Siegfried: Podpisuje sie pod Twoim odbiorem tej gry. Hamil: >Znowu wszyscy sa zmuszenio oglądać dwuch fanatyków którzy gryza się o nie wiadomo co... Ani to mile, ani sympatyczne, ani dobrze o autorze nie swiadczy, a co najgorsze, zupelnie nieprawdziwe. >Yavor...ty też sie chyba powinneś leczyć bo przecyztałem pietrwszy post w tym wątku a tam mowa o Tribes 2 of >course... Jakbys sie, Hamil, nieco z impulsywnosci wyleczyl, a przy tym o odrobine pokory zahaczyl, zwrocilbys uwage, ze ten temat jest kontynuacja poprzedniego watku i moja odpowiedz dotyczaca T2 byla zwiazana z poprzednia czescia. Dojrzalosci zycze. SilentOtto: >Dowód rzeczowy. Demo MP - Wake. Fuhrer nieźle wspomagał tą Japonię... To zdobyczne :-P Panowie, o zabawe w tym chodzi. O frajde z gry w duzej druzynie, w ktorej uzgadniasz dzialania kilkunastu osob zeby dokopac kilkunastu innym. To ma byc fajne i atrakcyjne wizualnie, to jest FPS a nie symulator, wiec pliz... dajcie grze szanse. Nic o niej nie wiecie nie grajac w 30 czy 40 osob w ramach zorganizowanego teamu... Przezdzieblo: >No i przyznaję, nawet wciąga. No i o to chodzi :-) BTW nie planuje bawic sie w BF, ale wiem, co przeszedlem z T2 i nie chce, aby musialo to przerabiac BF. Dajcie tej grze szanse, a bedziecie sie dobrze bawic (choc niekoniecznie z poczuciem historycznej wiernosci, ale czy to takie wazne w tej grze...). >Ci, którzy mieli nadzieje, że Battlefield 1942 będzie choć odrobinę taktyczna, raczej się zawiodą. Nie. Daj ludziom czas. Musza sie nauczyc tej gry. W T2 mozliwe jest wykonywanie w miare zsynchronizowanych akcji nawet w przypadkowych teamch na serwerach publicznych, jednak zwykle nawet gdy graja doswiadczeni gracze, pierwsze minuty to chaos, bo kazdy szuka swojego miejsca. Im dluzej trwa rozgrywka, tym specjalizacja wieksza i koordynacja lepsza. Tymczasem w BF nikogo jeszcze nie obchodzi jakakolwiek taktyka ani komendy glosowe, bo wszyscy chca sobie z reguly polatac lub pojezdzic. To bedzie swietna gra taktyczna - gdy naprzeciwko siebie stana dwie dobrze wyszkolone druzyny 16v16. >Nie sądzę jednak, by emocje związane z tą grą długo się utrzymały. Wrecz przeciwnie, beda rosly z kazdym dniem, gdyz coraz wiecej bedzie doswiadczonych graczy i zaczna sie pojawiac klany. Przezdzieblo, odpowiedz na pytanie, pliz: czy Twoim zdaniem gra, w ktorej gracze sa w stanie po paru godzinach zabawy, w przypadkowym skladzie, zrealizowac jakis plan taktyczny jest tak naprawde gra taktyczna? Przeciez oni musza sie tej taktyki najpierw dorobic. Musza zobaczyc, co ma jaka sile i kiedy co stosowac. Czym odpowiadac na co. Jakie powinny byc proporcje specjalizacji w druzynie. Potem musza sie jeszcze nauczyc wymieniac miedzy soba informacje i synchronizowac dzialania. A Ty stawiasz krzyzyk na grze po paru godzinach grania...

21.08.2002
08:36
smile
[31]

Czacha [ inquisitor incognito ]

>zwroc uwage, ze jest to nieprawda glownie ze wzgledu na T2, a nie OF Yavor, ani mi, ani dla Przezdziebla nie chodzilo o Operation Flashpoint, jako pierwsza gre ktora posiadala cechy o ktorych czytamy w ponizszym zdaniu >to pierwsza gra, w której naprawdę trzeba będzie przygotowć plan taktyczny, pod warunkiem że będzie grało przynajmniej 10 osób Ja jako przyklad podalem OFP, gdyz jego temat jest mi najbardziej znany. Przezdzieblo to rowniez wierny fan OperationFlashpoint, wiec sam sentyment do tej gry powoduje, iz wymieniamy ja w swoich postach, pomimo iz przez to mozezmy zachwiac chronologia premier gier sprzed roku i dawniej ;-) Z drugiej jednak strony, w mojej (Przez, Ty tez tak pewnie sadzisz :)) opini zadna gra nie posiada tak rozwinietej taktyki jak... ekhm.. no przeciez wiesz :-) Ale nie o tym mamy dyskutowac :-)

21.08.2002
08:37
smile
[32]

Czacha [ inquisitor incognito ]

Czy ja przypadkiem sam sobie nie zaprzeczylem? ;-)))) LOL :-)

21.08.2002
09:30
[33]

Lookash [ Generaďż˝ ]

hmm... ja do szanownego grona z zapytaniem. otoz grafika w grze u mnie to czarna przestrzen - widze kola samochodow na niebiesko, tak samo rece i swoja bron... i tyle. jakis horyzont jeszcze i troche wzgorz bez tekstur or what.... najnizsze ustawienia grafiki, ze wzgledu na sprzet P3 550, 128 ram i riva tnt2 m64 :/ nie pogram wogole? :(

21.08.2002
10:37
[34]

Siegfried [ Generaďż˝ ]

sYs|yavor----> przyznaję, że mimo wszystko nie przepadam za pozbawioną minimaxa realizmu grą... vide mix różnorakiego sprzętu, bez względu na czas jego wprowadzania....jak wspomniałem, nie sądzę, aby w pełnej wersji zostało to poprawione...ale odświeżanie pod XP poprawionym być musi:)...co nie zmienia faktu, że gra może wciągnąć Przezdzieblo----> a propos taktyki w tego typu grach....nikt raczej nie posługuje się komendami z gry...z reguły wykorzystuje się voice komunikatory ..Roger Wilco, Battlecom czy TeamSpeak..nie ma czasu na zdejmowanie paluchów z klawiatury ...:)

21.08.2002
11:27
[35]

Przezdzieblo [ Konsul ]

Czachman, no mowa :) Ale się nie przyznaję, bo mnie zjedzą żywcem... Szczerze to nie mam doświadczenia z innymi tego rodzaju grami, fakt, w BF grałem króciutku i raczej nie będę tego kontynuował. sYs|yavorze, w porządku, niech już sobie tak fizyka będzie. Może nawet w wersji finałowej i jakiś blaster się znajdzie? Może nawet miotacz owiec i banana bomb... Ale niech nie wygląda jak PIAT i granat trzonkowy. Co do taktyk to albo gracze będą się już porozumiewać za pomocą komunikacji głosowej (pamiętać trzeba, lekko spowalniającej rozgrywkę, lagotwórczą), albo pisać zamiast grać, albo roześlą sobie esemesami rozpisane taktyki i będą podawać krótko ich numery. Dwa z tych wypadków dotyczą rozgrywki z udziałem, hm, klanów, ludzi ze sobą grających i się znających, jak na razie na mapach, które łatwo rozpracować, bo są łatwe do zapamiętania i malutkie (wiem, wiem, tylko demo). Natomiast przypadkowy, szukający rozrywki gość na serwerze będzie sie wyłącznie miotał, nie wiedząc co się dzieje wokół. Żeby chociaż po śmierci, w czasie oczekiwania, można było pisać. Żeby chociaż podczas briefingu. A tu nic, tylko akcja i dynamika, wedle kosmicznej fizyki i kartonowym sprzętem. Krzyżyk zaś stawiam. Ale w swoim imieniu, nie jestem redaktorem od gier, nie oceniam i nie dzielę się swoimi opiniami zarabiając w ten sposób, po prostu stwierdzam, że gra mnie się nie podoba i mam cichą nadzieję, że nie jestem sam :) A czemu mam taką nadzieję? No, jest kilka opcji... A gra z tzw. AI ma sens o tyle, że czasem misja polega na przykład na zasadzce na konwój. Spróbuj kiedykolwiek przeprowadzić taki manewr, kiedy po obu stronach są ludzie. Ciężarówki pojadą bokiem (bo znane jest miejsca zasadzki) ludzie się rozpełzną. Emocje są wtedy, kiedy trzeba przeczołgać się koło wartowników i obsadzonych pojazdów pancernych, podłożyć ładunki i dołączyć do swoich. Tylko w ludzkim gronie tego by się nie dało zrobić. I dwa małe cytaty, sYs|yavorze, znasz autora :) > Przezdzieblo, odpowiedz na pytanie, pliz: czy Twoim zdaniem gra, w ktorej gracze sa w stanie po paru godzinach zabawy, w przypadkowym skladzie, zrealizowac jakis plan taktyczny jest tak naprawde gra taktyczna?< > W T2 mozliwe jest wykonywanie w miare zsynchronizowanych akcji nawet w przypadkowych teamch na serwerach publicznych, jednak zwykle nawet gdy graja doswiadczeni gracze, pierwsze minuty to chaos...< No, wydawało mnie się, że znałem dwie. Czyżby jedna okazała się mniej taktyczna niż mi ją przedstawiano? :) Lookashu, raz mnie się podobnie coś zepsuło. Wszystko na czarno, tylko koła na kolor, hm, jasny ziemisty. Potem był zawis, restart, nowy serwer i wszystko grało. To demo, często wykrzacza, bezsensownie w kółko ładuje mapy, wywala do windy w nieodpowiednich momentach (jakby do takiego wykopu bywały odpowiednie momenty;)), słowem musisz poczekać na pełną wersję albo mieć szczęście i cierpliwość.

21.08.2002
11:44
[36]

tymczasowy56192 [ Junior ]

Chce ktoś do klanu ? Jeśli tak to sie śpieszyć, bo jest coraz mniej miejsc !!!!! Walcie na GG lub na Maila [email protected], Wymagana matura ;P

21.08.2002
12:59
[37]

sYs|yavor [ Generaďż˝ ]

Siegfried: >nikt raczej nie posługuje się komendami z gry To zalezy, jak rozbudowane sa te komendy i na ile sensowny (nie tylko w sensie wykorzystania w grze, ale i latwosci zapamietania) jest caly system ich wydawania. W T2 sa one podstawa nawet w klanowkach, gdyz latwiej poinformowac o zajeciu pozycji wciskajac VTF (V- Voice, T- Targeting, F- Flag)i widzac na ekranie potwierdzenie oraz to, od kogo nadeszlo, niz gadac do mikrofonu (trwa dluzej, czekac az zostanie toto przeslane i jeszcze potem sie zastanawiac, czy z powodu kiepskiej jakosci dzwieku pozycje potwierdzil Heniek czy Ziutek... :-) Przezdzieblo >Ale niech nie wygląda jak PIAT i granat trzonkowy. Dlaczego nie? Nie bawiles sie nigdy w dziecinstwie zabawkami majacymi z rzeczywistymi obiektami wojskowymi jedynie ksztalt wspolny? Twoje czolgi zawsze jezdzily wolno i po rownym terenie, nigdy nie zasuwaly niczym odrzutowce po ramieniu taty? Gre robia gracze, sposob wizualizacji jest drugorzedny dla jakosci gry (vide CS z zenujaca jak na dzisiejsze czasy grafika, ktory ma 90% rynku FPS-ow online). Bawic mozna sie we wszystko, byleby miec zdolnosc rozrozniania, kiedy o zabawe chodzi, a kiedy gadamy na powaznie. Taktyki = pisanie? Jest jeszcze nauka komend dostepnych w grze, dogadanie, co ktora w danej sytuacji znaczy itp. Taktyki w takim T2 i tak omawia sie przez kilka ladnych dni w grupach, rzadko cwiczac cala druzyna. Istotne jest jedynie to, aby kazda z grup miala swiadomosc zadan realizowanych przez pozostale grupy. TS czy RW sa w T2 rzadko wykorzystywane, podobnie wbudowany system komunikacji glosowej. Po co, skoro to dlugo trwa i jest nieefektywne? Takie rzeczy sie przydaja w klanowkach, gdy trzeba podjac dzialania majace na celu zmiane taktyki kilku grup lub calej druzyny, 90% potrzeb doskonale i efektywniej zaspokaja voice menu. Pisalem ci rowniez, jak wyglada podzial zadan w meczach na serwerach publicznych T2 i sadze, ze podobnie bedzie w BF. Gracze z chwila uzyskania pewnego doswiadczenia odnajda swoja role w przypadkowo zebranym teamie w kilka minut. >A tu nic, tylko akcja i dynamika, wedle kosmicznej fizyki i kartonowym sprzętem. Zauwaz, ze jest to dokladnie to, czego nie ma w OF. Obie gry oferuja cos innego. Zas argumenty typu "kartonowy sprzet" do mnie nie docieraja, gdyz w ten sposob mozna sie przyczepic do wszystkiego, z OF na czele (sluze profesjonalnymi obiektami 3D przedstawiajacymi pojazdy wojskowe, "nieco" sie roznia od kanciastych brylek z gier). >Tylko w ludzkim gronie tego by się nie dało zrobić. Daloby sie, gdyby byla gra, w ktorej jest to istotne - na przyklad gdy taki BF bylby jedynie fragmentem wiekszej kampanii rozgrywajacej sie 7/24/365, a los gracza bylby scisle uzalezniony od wydarzen w grze, a nie ograniczal sie do respawnu. Zauwaz przy tym, ze mnie na przyklad w ogole nie pasjonuje przechytrzenie bota-wartownika, gdyz mam swiadomosc, ze gdyby programista chcial, ten bot wykrylby mnie bez zadnego problemu. W tym rozumieniu BF oszukuje wizualnie i historycznie, a OF emocjonalnie. Podkresle - to moj odbior tych gier i nie chce deprecjonowac ich atrakcyjnosci, mowie jedynie, co mi w nich nie odpowiada. >No, wydawało mnie się, że znałem dwie. Czyżby jedna okazała się mniej taktyczna niż mi ją przedstawiano? :) Prawie zgrabnie dobrales cytaty, nie zwrociles uwagi na precyzje sformulowan (zwykle staram sie byc ostrozny). Pierwszy cytat dotyczy TAKTYKI, na dodatek takiej, ktora mialby realizowac gracz poczatkujacy. Drugi z cytatow dotyczy sytuacji, w ktorej gracz juz wie, o co chodzi. Na dodatek nie ma tam w ogole mowy o taktyce, jest mowa o SYNCHRONIZACJI akcji. Taktyka nie opiera sie wylacznie na tym, ze umowimy sie, ze na trzy walimy w przeciwnika, to podzial zadan w ramach druzyny, synchronizacja akcji w ramach grupy (o tym pisalem w drugim cytacie) oraz miedzy grupami (w praktyce do zrealizowania w minimalnym stopniu na serwerach publicznych), to logistyka. Doceniam intencje doboru cytatow, sugeruje odrobine uwazniej sie im przygladac :-)

21.08.2002
13:18
smile
[38]

Ares [ Pretorianin ]

A oto strona pierwszego polskiego klanu BF42

21.08.2002
14:22
[39]

Przezdzieblo [ Konsul ]

sYs|yavorze, bawiłem się. CS to dobry przykład na to, że realizm, tak, odwzorowanie rzeczywistego działania broni jest ważny i bywa potrzebny. Szkoda, że BF1942 to taka zabawa modelami, temat zasługiwał na poważniejsze potraktowanie. Taktyka jak dobrze wiesz nie równa się pisanie. Ale komunikacja jest ważna w takim przypadku, zarówno jak improwizujemy (ale też z wyczuciem) jak i odgrywamy daną procedurę. Dla mnie ważne jest dogadanie się, gdzie będzie snajper a gdzie antytankista, bo potem pojawia się "przyjazny ogień" i wrogie czołgi niczym nie zatrzymane. Ważne jest wyznaczenie marszruty (i elastyczne reagowanie na napotkane patrole). Można to osiągnąć zgraniem, można wspierać intuicją, ale powinno się uzgadniać. Po to pisanie/gadanie. Bez komunikacji nie ma taktyki, sa domysły albo rutyna. "Kartonowy sprzęt" to te mini czołgi z BF. Przepis na danie "moje wyobrażenie o broni pancernej po obejrzeniu programu na Discovery". Czemu to u licha nazywa się Sherman, jak Shermanem nie jest? Nie chodzi mi tu, sYs|yavorze, o to, że gra to nie świat, że czołg z OF jest nieprawdziwy. Ale bardzo się stara być, rozmiarami, działaniem. OF to symulator, BF strzelanka, jeżeli większą radość sprawia bieganie z Bazooką naokoło sadzącego długie susy wroga, strzelanie w pełnym galopie z karabinu do podobnie kłusującego przeciwnika, to niech sprawia. Ja wolę grę, w której dobrze się zatrzymać, lepiej kucnąć czy sie położyć, i sprzątnąć przeciwnika z 300 metów dwoma strzałami. Walka z botami rodzi emocje, rodzi poczucie wspólnego zmagania z przeważającym wrogiem, a komputer nie taki głupi, zachodzi, ukrywa się, celnie strzela. W OF ludzki gracz nie może zrobić dużo więcej, bo tu nie ma podskakujących sprinterów, teren urtudnia szybkie przemieszczanie się, żeby wyjść spod ognia nie wystarczy dać "całej wstecz". Prosty plan taktyczny? Obrona, snajper na dachu, artylerzysta za krzaczkiem, km mający ogień na kawałek wolnego pola, wojaki gotowe do wykonania manewru. To można zrealizować przy każdym składziem, jest nieomal intuicyjne, nie zawsze się uda, ale jest możliwe. Synchronizacji akcji nie traktujesz chyba jako samodzielną całość, to ważny element składowy taktyki. Ponadto Twoja wypowiedź, sYs|yavorze, była komentarzem do mojej o BF jako grze taktycznej, nie uwierzę, że ktoś tak doświadczony w dyskusjach o tej starożytnej sztuce mógłby komentując rozmijać się z tematem omawianego fragmentu. Jaki byłby tego sens, gdybyś nie pragnął rozwiać moich watpliwości mówiąc o czymś zupełnie innym. Ale ja tam niczego nie sugeruję... :)

21.08.2002
14:53
[40]

coralgol [ Legionista ]

nie rozumiem po co to cale bicie piany? ta gra to nie symulator i nigdy nie mial takim byc, wiec nie ma sensu przyczepianie sie do kazdego szczegolu typu teatr dzialan, sprzet, fizyka itd itp. cel gry to przede wszystkim bezstresowa i latwa zabawa w multiplayu ubrana we wdzianko z ww2w i jako taka sprawdza sie wysmienicie, a o to przeciez chodzi, zeby ludzie bawili sie dobrze prawda?

21.08.2002
15:05
smile
[41]

SilentOtto [ Faraon ]

coralgol ---> Znudzi im się :o)

21.08.2002
15:34
smile
[42]

yautja [ Generaďż˝ ]

w jakich godzinach działa serwer gry-online ?? bo chciałem się połączyć (gdzieś z godzinę temu) i sie nie dalo...

21.08.2002
16:52
smile
[43]

tymczasowy56192 [ Junior ]

Kurde 5 minut do 17, nie moge sie doczekac !!!! JA CHCE GRAĆ !!!! :(

21.08.2002
17:04
smile
[44]

xywex [ mlask mlask! ]

Ja chce grać!

21.08.2002
17:09
[45]

xywex [ mlask mlask! ]

Kiedy ruszy ten serwer???

21.08.2002
17:19
smile
[46]

xywex [ mlask mlask! ]

łeeeeeeeeeeeeeee, ja kchem serwer!

21.08.2002
20:22
[47]

sYs|yavor [ Generaďż˝ ]

Przezdzieblo: Temat zostal potraktowany tak, jak zalozyli tworcy gry. Moim zdaniem ich zalozenie jest sluszne: gra musi byc atrakcyjna, a nie realistyczna. Po T2 gra w BF jest naprawde wolna, ale nie wyobrazam sobie, jak mozna ja przyspieszyc probujac zachowac chocby pozory rzeczywistosci. Taktyka - Twoj wywod jest sluszny tak dlugo, jak nie jest istotny czas. I BF, i T2 nakladaja duze wymagania czasowe, tu komunikacja glosowa jest uzywana do kluczowych, nieszablonowych zmian taktyki, zas wiekszosc akcji opiera sie na wczesniejszych ustaleniach taktycznych i wycwiczonym zgraniu w zespole. Koordynacje czasowa zalatwiaja doskonale gotowe polecenia voice menu i sadze, ze w BF z czasem bedzie podobnie. Chcialbym takze zwrocic Ci uwage, ze swiat gry nie musi, a nawet nie powinien dazyc do realizmu. Gra musi byc przede wszystkim wlasnie atrakcyjna. W rzeczywistosci taka wysepke jak w demie BF przemierzalbym pol dnia, a to z kolei mocno rozmywaloby akcje. BF nie jest gra realistyczna, ona sie na rzeczywistosci bardzo luzno wzoruje i chwala jej za to. Jeszcze mi tylko w grach wojennych symulacji czkawki... albo koniecznosci zaspokajania potrzeb fizjologicznych... Doceniam argumenty na rzecz OF, gra oferuje jednak cos innego i dla kogos innego. Nie neguj zalet gry, ktora nie odpowiada Twoim potrzebom. BTW sadze, ze przy zgranych akcjach klanow w BF co niektorzy gracze beda mieli podobny klimat do opisywanego przez Ciebie w OF... Jedni beda odciagac uwage przeciwnika, by inni mogli osiagnac zalozone pozycje itp. Sadze, ze bedzie tam naprawde niezle, tyle, ze trzeba poczekac, az ludzie sie naucza w toto grac. A naucza sie za jakies, jak dobrze pojdzie, pol roku. Coralgol: Nie bijemy piany, po prostu sobie gadamy. Mamy ochote i forum jakby do tego sluzy :-P

21.08.2002
20:36
[48]

Przezdzieblo [ Konsul ]

Ad taktyka, sYs|yavorze, czyli jednak te "małpki"? Rdzeń ponad korą? Dobrze, skoro tak być musi... Ad czkawki i potrzeb fizjologicznych zgoda, światy nie powinny się przenikać, trzena ustalić jakąś granicę (tylko jaką i kto? hm, niepokojący precedens The Sims). Ale tej daty im niewybaczę, także ze względów zawodowych, jakiś Ordnung muss sein. Nie neguję zalet tej gry, rozmawiam o wadach, nie wróże długiej przyszłości, przynajmniej nie takiej, jaka by mnie interesowała. To moja prognoza, czy trafna, czas pokaże. W BF faktycznie nie ma stresu, radosne zabijanie, tylko bez finezji i humoru np. Cannon Fodder. Coralgol, to chyba dobrze, że nie tylko się gra ale też dyskutuje. Uważasz inaczej?

23.08.2002
02:15
smile
[49]

Toolism [ JCreator ]

Dodam cos ciekawego.. Mam nadzieje ze problem ten zostanie jakos przez tworcow gry zalatwiony.. Mianowicie.... System HP .. POJAZDOW... Pojazdy maja hp.... dziwne troszke... Rozumiem ze mozna jeszcze przymknac oko na rozwalenie z maszynówki JEEPA.... Ale kiedy raz z kumplem zaczailismy sie na wzniesieniach.. i nadjechal amerykanski czolg... Strzelalismy w niego pol minuty.. i .... WYBUCHL... a to ciekawe... Mam nadzieje ze to zostanie naprawione... praktycznie wszystko mozna zniszczyc jak sie w to dluzej postrzela w tej grze.... nawet dziala zniszczylem... I jest to zrozumiale w niektorych przypadkach... ale CZOLG!??!?! albo Statek???? .... TRZEBA NAPRAWIC;)

23.08.2002
12:15
smile
[50]

Czacha [ inquisitor incognito ]

A co powiesz na niezniszczalne drzewa? Od nich tez mozna sobie czolg rozwalic ;-)

23.08.2002
13:47
[51]

sYs|yavor [ Generaďż˝ ]

Przezdzieblo: >czyli jednak te "małpki"? Rdzeń ponad korą? Dobrze, skoro tak być musi... Widzisz cos zlego w tym, ze pewne dzialania taktyczne zgrany, wytrenowany team realizuje odruchowo? Zgodnie z Twoja sugestia te barany w GROM-ie i innych oddzialach antyterrorystycznych wlasciwie nie musza wychodzic z sali, wszak aby przeprowadzic taktyczna operacje wystarczy stosownie dlugo sie naradzic... ;-P >nie wróże długiej przyszłości Wroze wysmienita. Porownamy za pare miesiecy, kto z nas byl lepsza wrozka... Zreszta to juz widac... Zadne demo nie wskoczylo w notowaniach na druga pozycje... W tydzien giera zdobyla 10% tego, co ma CS. www.gamespy.com/stats -> BF 6500 graczy na 2 pozycji, 3 pozycja MoH ledwie 5200 (w chwili gdy to pisze). Nie wiem wiec, czy ten zaklad jest z mojej strony uczciwy :-PPP Toolism: >Strzelalismy w niego pol minuty.. i .... WYBUCHL... a to ciekawe... Toz to strzelanka... Gra, ktora musi byc w miare mozliwosci wywazona... Nie patrz na tego typu elementy z punktu widzenia logiki swiata realnego, tylko logiki swiata gry, bo tak sie mozna przyczepiac do wszystkiego... Czacha: >co powiesz na niezniszczalne drzewa? Wlasnie. Pliz pokazcie mi gre "realistyczna", w ktorej gdy walne z czolgu w jeden budynek, to po 15 minutach bedzie sie fajczylo pol ulicy... Umiaru, panowie, z tym "realizmem"... To tylko gry, "nieco" podobne do rzeczywistosci, tyle ze dla mnie miedzy 1% podobienstwa a 2% nie ma jakosciowo wielkiej roznicy.

23.08.2002
14:07
smile
[52]

matchaus [ Legend ]

No proszę! - uczony w piśmie i w słowie... bez dwóch zdań ! ;))))) Gratuluję sYs|yavor - ładna puenta!

23.08.2002
14:44
smile
[53]

Czacha [ inquisitor incognito ]

>Pliz pokazcie mi gre "realistyczna", w ktorej gdy walne z czolgu w jeden budynek, to po 15 minutach bedzie sie fajczylo pol ulicy... SimCity :-))) Moze nie ma tam czolgow do "walenia", ale jak pozar wybuchnie, to mozna sfajczyc cale miasto ;-))) Tak, wiem.. gra nie z tego gatunku... ;-)))

23.08.2002
14:59
[54]

Przezdzieblo [ Konsul ]

sYs|yavorze, dostrzegasz zapewne subtelną różnicę między intuicyjnymi zachowaniami na polu walki, tymi wypracowanymi poprzez szlifowanie taktyk a rutynową monotonią, jak to określasz, REAGOWANIA. Czy ja widzę coś złego w wyuczonej na pamięć grze, nie jest istotne tak jak to, że widzisz w tym coś złego Ty. Te "barany" z Gromu, ale też Ci z SAS czy GSG9 godziny całe spędzają w "killing hausach". Służy to dopracowaniu raz wyrobionych taktyk krycia, ale przedewszystkim ma pomóc zachować sprawność, szybkość ruchów i reagowania. Pomaga także w powtaniu więzi zaufania między partnerami z drużyny (używana jest ostra amunicja, obok celów z dykty stoją zakładnicy-koledzy). Ale prawdą jest też, że przed każdą akcją, czy to odbijania samolotu w Mogadiszu czy szturmem na ambasadę w Londynie, ci znakomicie wyszkoleni żołnerze godziny spędzali na "briefingach". Oglądali plany budynków czy aeroplanów, szczegółowe mapy miejsc, poznawali dane terrorystów, siedzieli przy slajdach i papierach. Potem powstawał plan taktyczny, rozmieszczenie snajperów, obserwatorów, ew. wsparcia z km. Dobierali konieczny im sprzęt i dopiero ruszali do akcji. Takie zatem, sYs|yavorze, niczym przecież nieuzasadnione upraszczanie, wyciąganie z moich wypowiedzi tylko fragmentów i opaczne ich interpretowanie do niczego mądrego nie wiedzie. Redukcja do absurdu prowadzi właśnie do absurdu, a Ty chciałeś coś chyba ważniejszego przekazać. A w kwestii przyszłości BF1942 czas pokaże, czy ja byłem lepszym wróżbitą, z fusów przecież, czy Ty, sYs|yavorze, prognostykiem, ze swoimi statystykami.

23.08.2002
18:43
[55]

Przezdzieblo [ Konsul ]

Aneks. Ha, czy Wy czasem też macie uczucie po tym, jak coś napiszecie, żeście palnęli głupstwo? Czemu tu nie można edytować postów? No, nie ważne, zanim zmyje mi głowę ktoś inny wyjawię, na czym polegają moje, off-topic wprawdzie, wątpliwości. Prognostyk to zapowiedź, znak, przepowiednia czegoś. Słownikowo. A ja w TV słyszałem toto o ludziach. Zatem albo ja źle słyszę, albo w TV się mylą, albo słowo to obecnie oznacza "przepowiadacza". Jeżeli jednak nie, i zachowało jedynie pierwotny korpus znaczeń, przeprasza. Płonię się rumieńcem wstydu i mam nadzieję, że sYs|yavor wybaczy mi nazwanie siebie omenem :)

26.08.2002
16:43
[56]

Dessloch [ Senator ]

a jakie ma wymagania gra bo mi jakos nie moze sie znalezc nigdzie takie cus tutaj ani w encyklopedii gol :)

26.08.2002
18:15
smile
[57]

yautja [ Generaďż˝ ]

wymagania systemowe Battlefield 1942 (źródło: "readme" Battlefielda ;P): Minimum: 500 MHz CPU 128 Megabytes of RAM 3D accelerated 32 MB video card or equivalent with HW-T&L (Hardware Transform & Lightning) and 24-bit z-buffer 160 MB free hard disk space plus space for saved games (additional space required for Windows swap-file and DirectX 8.1 installation) 16X Speed CD-ROM/DVD-ROM DirectX 8 Compatible Sound Card MS compatible mouse Keyboard Recommended: 800 MHz CPU 256 Megabytes of RAM 3D accelerated 32 MB video card or equivalent with HW-T&L (Hardware Transform & Lightning) and 24-bit z-buffer 160 MB free hard disk space plus space for saved games (additional space required for Windows swap-file and DirectX 8.1 installation) 16X Speed CD-ROM/DVD-ROM DirectX 8 Compatible Sound Card MS compatible mouse Keyboard Required Operating Systems: Windows 98, Windows ME, Windows XP or Windows 2000 Note that Windows 95 is not supported.

26.08.2002
19:06
smile
[58]

SilentOtto [ Faraon ]

Jak miło! Jajogłowi przestali pisać elaboraty ;o) Wena się wyczerpała ? ;o) My chcemy więcej wypracowań!

27.08.2002
00:03
[59]

Przezdzieblo [ Konsul ]

SilentOtto, napij się... bo kpina to nie to, co wychodzi Ci najlepiej :P

27.08.2002
00:25
smile
[60]

Czacha [ inquisitor incognito ]

Nic dodac, nic ujac.. :-P

27.08.2002
10:02
smile
[61]

Siegfried [ Generaďż˝ ]

Otto---->opisując wcześniej przez jaki pryzmat Amerykanie widzą i przygotowują gry - czyli wszystko do jednego wora, tak aby wszyscy byli zadowlonie....nie ważne mikrorealia, ważna jest frajda jak największej ilości ludzi połączonych przez inet(stąd ten pomysł z masą różnorakiego sprzętu bez dbałości o czas i miejsce) - jeszcze raz przyznaję, że nie jest to rozwiązanie, które by mnie rajcowało...niestety moje wyobrażenie o minimalnych warunkach jakie gra z tłem 2 WŚ powinna spełniać zdecydowanie odbiega od założenia amerykańskich speców od marketingu pc games...ja po prostu doceniam chociażby zminimalizowany, nawet w skali nano:) tzw realizm tego typu gier i dlatego ta gra mnie nie "łapie" może jestem już za stary?;)..cóż, pozostaje poczekać do momentu kiedy procki będą miały zegary 5 Ghz, a średni transfer 512 KB/s przy pingu 2 ms;)..może wtedy gry będą odbywały się w czasie rzeczywistym przy zachowaniu "znamion" realizmu?;) Zresztą, nasze dywagacje dotyczące skali "realizmu" w grach i tak są nonsensowne - niczego nie wnoszą...gra pozostaje świetną lub nie w zależności od tego , kto z jakimi wybrażeniami i oczekiwaniami do niej przystępuje...ważne jest to ilu ludzi będzie się przy niej dobrze bawiło.. a reszta jest milczeniem...ende A.... dajże spokój Przezdzieble...styl ma zbliżony do Stillera, chyba nie uraziłem?:)...przyjemnie się go czyta Czacha---> a propos WW2 by MAddox...to ciągłe sarkanie na wymagania sprzętowe:)...chesz rajcowniej grać nie ma wyjścia..

27.08.2002
10:48
smile
[62]

SilentOtto [ Faraon ]

Wiesz, że Cię kocham Sigi ? A Czachę nawet lubię...

27.08.2002
11:00
smile
[63]

SilentOtto [ Faraon ]

Czacha! Tylko 4-ry słowa !? Word wali błędy ochrony ? A "piszta co chceta" ;o)

27.08.2002
11:21
[64]

Ryslaw [ Patrycjusz ]

Dzien dobry. Ja chcialem tylko zauwazyc, ze wbrew temu co zostalo napisane na poczatku tego watku, Battlefield 1942 nie jest gra zrobiona przez Amerykanow. Jej autorami sa Szwedzi z grupy Digital Illusions.

27.08.2002
11:50
[65]

Siegfried [ Generaďż˝ ]

Ryslaw--->racja, acz wydawcą jest EA podobnie jak rosyjskiej produkcji IL2Sturmovik - Ubisoft (kwestia komercyjna i rynkowa) co i tak nie zmieni mojego zdania o zwiększającej się "gniotowości" w imię celów komercyjnych (cel dobry, ale bez przesady:) gier z obszaru WW2 wydawanych w USA.

27.08.2002
14:08
[66]

SilentOtto [ Faraon ]

Sigi --> "Wazelina mode ON" ??

28.08.2002
08:29
[67]

Siegfried [ Generaďż˝ ]

Otto--->tja...nonsens mode on?

05.09.2002
02:30
smile
[68]

mirasek [ Pretorianin ]

Sroda .4.wrzesnia zostal oddany patch do multiplayer demo of Battlefield 1942 . Dla Zainteresowanych link pomizej

05.09.2002
09:13
smile
[69]

Bobas [ Pretorianin ]

Witam - Jest juz patch do dema - Patch 1.1 ================================================================== SERVER FIXES -Improved server stability. -Fixed bug that caused server to say it was full when it wasn't. -Servers started from in-game now use settings from dedicated server tool if those settings are not in the in-game Create Game front-end. -LAN servers no longer report to Gamespy master server. -Limiting the bandwidth now works from the dedicated server CLIENT FIXES -All Seeing Eye server browser support added. -Fixed refresh rate locked to 60 hz in Win2k and XP machines. We're working on getting this fix for Win98 and ME machines, but we're waiting for dev support from Microsoft before we can proceed. To enable this on Win2k and XP machines do the following: -Open the videodefault.con file found in SettingsVideoDefault.con -Edit the line: renderer.allowAllRefreshRates # (where # can be replaced by 0 or 1) -Changing this value to one will allow you to select the refresh rates from the Options>Video section of the in-game frontend. NOTE: the game will default to 640x480. -Fixed bug that caused ammo-boxes and health-cabinets to not work occasionally. -Considerably faster internent in-game browser. -Added icon in the in-game browser for dedicated servers. -Added icon in the in-game browser for password protected servers. -Added icon in the in-game browser showing server CPU status, if it's doing well or if it's bogged down by too many players for it's capacity (this is dependant upon the CPU not the bandwidth). -Added server CPU info in the in-game browser under the server info>rules tab. -Chat text in-game has it's own color so it's easier to see. -Server version number will show correctly in server info> rules tab -Fixed some instances of the internet browser crashing when pressing yes to update to newer version on a 98 machine. -Fixed player ability to sink Jeeps and Kubelwagens into the ground. -Fixed free spectator camera does not turn off, even when unchecked in the server.

05.09.2002
09:14
[70]

Bobas [ Pretorianin ]

https://www.bf1942files.com/file.info?ID=5191 link

05.09.2002
10:52
[71]

Miniu [ Generaďż˝ ]

Bezposredni link

05.09.2002
13:18
[72]

Ashura [ Generaďż˝ ]

Proszę mi wybaczyć, jeżeli już gdzieś odpowiedź na to pytanie padła, ale niestety nie mam czasu wertować tych dwóch wątków i czytać wszystkiego po kolei. Mój problem jest następujący: Grając w grę Battlefield miałem nieprzyjemność doznać pewnych błędów dźwiękowych, a bardziej konkretnie, rozkazy, strzały broni, wybuchy, warkot silnika, wszystko to odgrywane jest w przyspieszonym tempie. Słyszę głosy ludzi niczym rechot wiewiórek z kreskówki, śmieszne zawodzenie silników na wysokich obrotach, strzały brzmią bardziej jak pękanie baloników, niż jak prawdziwy strzał. Wszystko byłoby w porządku, tym bardziej, że znajomy również zanotował taką usterkę, gdyby nie fakt, że wszyscy pozostali mówią, że mają dzwięki ok. Przestałem na jakiś czas grać w BF i nie miałem problemu aż do czasu gdy odpaliłem u siebie Mafię i co widzę? Dźwięki otoczenia, samochody, rozmowy przechodniów itp, wszystko na "wysokich obrotach". Jeżeli ktokolwiek z Was wie w czym tkwi problem, byłbym zobowiązany, gdyby wskazał mi remedium. Z góry dziękuję.

05.09.2002
14:56
[73]

Bobas [ Pretorianin ]

Jesli nie dziala serwer "misiek" to zapraszam na server 213.241.27.51 Haslo: prgk (ostatnio jak bylem to nie prosilo o haslo) Ashura --> co do dzwieku to nie mam pojecia co to moze byc Jesli komus nie dziala grafika to demo (nie wiem czy pelna wersja tez) wymaga karty z HT&L czyli Geforce 256 w gore. A co do gier na serverach publicznych - jeszcze bardzo malo osob gra zespolowo kazdy leci na zlamanie karku byle szybciej przejac samolot/czolg/ewentualnie dzialo.

05.09.2002
15:09
smile
[74]

yautja [ Generaďż˝ ]

ja gram zespołowo... :D

18.09.2002
14:08
smile
[75]

ciemek [ Senator ]

witam pańastwa ...nie chce mi się latać po wszystkich wątkach o tej grze, więc jeśli bylibyście tacy uprzejmi odpowiedzciem i proszę na kilka pyta ... 1. Jak jest z single playerem ? Jak wygląda ? Czy przedstawia jakąś zwartąhistorię? Czy jest dobry ? itp ... 2. Jak jest ze sprzętem? Czy do komfortowej gry potrzebny jest jakiśniesamowity kombajn, czy też może polecieć to na bardzo średniej klasy komputerze ? (nie mówię tutaj o jakichś super mega git cool rozdzielczościach i niewiadomo jakich detalach ustawionych na maxa :)) 3. Czy ISDNik wystarczy do komfortowej gry w sieci ?

18.09.2002
15:01
smile
[76]

Bobas [ Pretorianin ]

1. single player sie nie liczy - multi rulez 2. mam gf2 mx 512 ram i proc 1 ghz i da sie grac przy 1280x1024 high detal 3. dunno

18.09.2002
15:07
[77]

ciemek [ Senator ]

2.Czyli na rivie TNT2 m64 i 640x480 może też pogram ? :)) 3. a na jakim podłączeniu Ty pogrywasz i w ile osób ?

18.09.2002
15:58
smile
[78]

yautja [ Generaďż˝ ]

ja gram na stałym łączu (LAN)

18.09.2002
22:40
smile
[79]

Gordek [ Generaďż˝ ]

Ja się natomiast zastanawiam, czy bedzie można korzystać z łodzi podwodnych, bo w intrze są pokazane ?

18.09.2002
23:18
[80]

ciemek [ Senator ]

"3D accelerated 32 MB video card or equivalent with HW-T&L (Hardware Transform & Lightning) and 24-bit z-buffer " cholera ...moja rivka nie ma HT&L, czy ktoś może pogrywa w to na katrach bez tej funkcji ? Da się wogóle włączyć ?

19.09.2002
16:39
[81]

yautja [ Generaďż˝ ]

da sie prowadzic okret podwodny.....

19.09.2002
23:14
smile
[82]

Gordek [ Generaďż˝ ]

Można wiedzieć w której misji można zasiąść za sterami okrętu podwodnego?

20.09.2002
03:52
smile
[83]

mirasek [ Pretorianin ]

19 erzesnia nabylem BF1942 nie bede teraz duzo pisal , powiem krociutko gra jest zajebiaszcze!!!Kto moze niech kupuje a kto nie moze niech korzysta z netu

20.09.2002
04:05
smile
[84]

mirasek [ Pretorianin ]

IWO JIMA

20.09.2002
04:10
smile
[85]

mirasek [ Pretorianin ]

----------------------------->

20.09.2002
04:20
smile
[86]

mirasek [ Pretorianin ]

OMAHA BEACH

20.09.2002
04:26
[87]

mirasek [ Pretorianin ]

Ide troch pograc , w najblizszym czasie dolacze wiecej zdjec z gry

20.09.2002
07:19
[88]

Bili [ Generaďż˝ ]

Ja sie niestety zawiodlem....Grajac w demo myslalem ze to bedzie cos naprawde ale to naprawde rewelacyjnego...troche sie mylilem. Mapki sa za duze i moze dobrze zrobione , ale poza paroma w tym Wake Island poprostu kiepskie i nie da sie na nich przyjemnie grac. Dlaczego?Bo za duze. Gralem z botami razem 32 graczy i nie moglismy sie wszyscy znalesc. Do tego trzeba min 64 graczy zeby naprawde dobrze sie bawic. Ale kto utworzy taki server zeby pingi byly dobre? A wlasnie moze ktos zrobi server z ,,patched private server,, zeby Ci nielegalni tez mogli sobie pograc :D wkoncu zawsze wiecej graczy....

21.09.2002
05:45
[89]

mirasek [ Pretorianin ]

---Bili , co do map to masz wybor sa bardzo duze , duze , male i malutkie i kazda z nich jest dla odpowiedniej liczby gracz wiec masz wybor , duzy wybor z iloma graczami lub botami chcesz grac . jesli chodzi o server'y to gralem max graczy 44,ping nie przekraczal 70 zadawa byla przednia! Jednymi zduzych map sa GAZALA i EL ALAMEIN tam naprawde jest potrzebna duza ilosc graczY I NAPRAWDE SA OGROMNE!! ------------------------>> >> EL ALAMEIN

21.09.2002
20:25
smile
[90]

Booshman™ [ Pretorianin ]

mam do was 2 pytania : 1. kto z was ma juz orginala 2 (do tych ktorzy nie maja "wersji sklepowej") czy gracie na jakis serverach przez siec a jak tak to na jakich ???

22.09.2002
22:49
smile
[91]

Gordek [ Generaďż˝ ]

Odpowie mi wreszcie ktoś ??? Chciałbym wiedzieć w jakiej misji i jak można pływać w łodzi podwodnej. Już od 2 osób wiem,że można ale nadal nie wiem jak. Grałem już we wszystkie misje oprócz Berlina i w żadnej się nie dało (chyba,że ja nie wiem gdzie szukać tych łodzi). W Berlinie raczej łodzie też nie będą potrzebne.

22.09.2002
22:55
[92]

tramer [ ]

może wątek był już poruszany 100x, nie wiem - ale powiedzcie mi - po co w tej grze jest snajperka? przecież chyba szybciej bym zabił kogoś z procy... planują to poprawić?

22.09.2002
23:12
[93]

artexx [ Centurion ]

Gordek, w bitwie o Midway jest łódź podwodna tylko zdaje się że jest jedynie w multiplayerze.

23.09.2002
00:32
smile
[94]

winner [ Generaďż˝ ]

Potrzebuje CRACKA do wersji 1.1 PLEASE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

23.09.2002
09:34
[95]

mateusz2 [ Senator ]

Mam pytanie czy ta gra jest juz w sklepach??? Mirasek-->Skad ja masz?Czy jezeli sciagne ja z netu to bedzie działac MP??Oczywiscie jeżeli juz jest to kupie oryginał:) Aha i czy w pełnej wersji sa boty??

23.09.2002
09:38
[96]

mateusz2 [ Senator ]

Na KazAa jest do sciagniecia Beta BF1942,czy to jestb to co ty masz Mirasek??

23.09.2002
09:41
[97]

Rintintin [ Konsul ]

Ile jest kampani tylko 1 ??? :( przeszedlem axis cala i nie ma nic wiecej jeszcze alies to samo przejde i zobacze ale watpie zeby cos dalej bylo :(.Single dosc prosty jest ale po sieci to jest gra hehe :).

23.09.2002
10:08
smile
[98]

Markill [ Pretorianin ]

Gra jest obłędna....nie zagłębiając się w jej realizm - jak próbowało to uczynić parę osób wcześniej, po czym doszło do krwawej wymiany słów na forum....:-))) ale.....Ustawiając w grze pewien współczynnik...procentowa ilość graczy w singlu....na 100%....idzie grać....ale jest mało tych botów....dając na 200% już jest ciekawie ale za to lubi "przyciąć"...i to nie ze względu na wygórowane ustawienia graficzne czy słaby sprzęt (mój się raczej do mocniejszych zalicza :-) Jest tam jeszcze taki współczynnik "Time given to the CPU" albo jakoś tak.....domyślam się że jest to przydział mocy obliczeniowej procka dla AI...ale po zmniejszeniu na minimalną wartość 10 %...nic to nie daje.....na maksymalną jest tak samo. Gra jest OK....niestety na modemie...sobie w MP nie pogram :-(((

23.09.2002
11:36
smile
[99]

kongking [ Chor��y ]

Gra jest super. Realiz no coż ale to nie jest najważniejsze ( widzę że parę maniaków chciało by żeby wszystko było jak najbardziej realistyczne ale grywalność by straciła, a to ma być gra a nie symulacja ) :))))) Ja tam idę postrzelać :)

23.09.2002
12:05
[100]

mateusz2 [ Senator ]

kurde ludzie powieccie skad macie te gre!!!!XCzy to jest beta???Bo ja własnie zassysam bete

23.09.2002
14:46
[101]

Booshman™ [ Pretorianin ]

a moze btsmy tak sprobowali w to zagrac on-line ???

23.09.2002
14:55
[102]

Pieron [ Konsul ]

re: mateusz2 Dwie litery w moim przypadku DC i nie beta.

23.09.2002
16:57
smile
[103]

yautja [ Generaďż˝ ]

ja w sobote najbliższą kupie sobie oryginal , jak zawsze kiedy kupuje jakąś wspaniała gierkę ;-) Battlefield 1942 musze miec oryginal do swojej kolekcji..... ;-)

23.09.2002
17:30
smile
[104]

winner [ Generaďż˝ ]

A UMNIE NIEIDZIE GIERA BO NIEDA SIE POŁĄCZYĆ Z ŻADNUM SERVEREM MAM uPDATE 1.1 I CRACKA WERSJI 1.1 I JAK SIĘ POŁĄCZAM Z SERVEREM Z GAMESPY TO CIĄGLE COŚ TAKIEGO SIE POKAZUJE O CO CHODZI HELP!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

23.09.2002
19:32
[105]

mateusz2 [ Senator ]

na kazaa jest tylko beta ale 2 srode wychodzi oryginał-jak bede miał hajs to kupie:)

© 2000-2024 GRY-OnLine S.A.