GRY-Online.pl --> Archiwum Forum

To napewno wypali! Ods³ona druga

19.08.2002
22:54
[1]

Quetzalcoatl [ Konsul ]

To napewno wypali! Ods³ona druga

£AAAAAAAAAAAAAAAAAAAACH
£UUUUUUUUUUUUUUUUUUP

TATATATAATA

zgine³aœ Kojocico.

>FoXXXMagda --> Ci od tekstu (to na razie tylko ja) Ludzie od grafiki (tych jest na razie 0)
A JA TO CO?? ja jestem od programu,tesktu,grafiki,grafiki3D kurka wodna. przaeciez juz to pisalem tutaj

a teraz spokojniej:P
>Serwer to my mamy... Chyba. Quetzalcoatl, mamy serwer
Jak mi zaloza stale to bedziemy mieli serwer o maksie 2MBit/s.
poza tym nowy watek jest konieczny i niniejszym wlasnie go zakladam:)
poza tym2: Kojotko, zaloz konto na WP i tam przenies swoja strone, INTERIA tragicznie dlugo sie wczytuje, WP jest o wiele szybsze!

>Rysio:Do MMORPG trzeba jenego serwera o ogromnej przepustowoœci, jak gracze zak³adaj¹ w¹³sne ma³e serwery to juz nie MMORPG...

Jeja, myslisz ze nie wiemy??? poza tym chyba troche nie zrozumiales..., to nie gracze beda mieli swoje serwery tylko kilku adminów.
Zeby zmniejszyc obciazenie serwerów swiat zostanie podzielony na kilka czesci, kazda obslugiwana przez JEDEN serwer. Oczywiscie przejscie pomiedzy regionami odbedzie sie z troche wolniej niz z jednego pomieszczenia na drugie, ale od czego sa np.DlugiePrzeprawyStatkiem ? :P

19.08.2002
23:10
[2]

Quetzalcoatl [ Konsul ]

hihi, poza tem, na stronie moglaby byœ az tak nie rozdzielac zadan, proponowalbym abyœ raczej napisa³a " pytania dot. systemu RPG, enginu gry,tekstów kierujcie na k_j(...) lub grav(..) a moze macie jakies ciekawe pomys³y? znaleŸliœcie b³êdy na stronie lub we grze? juz wiecie gdzie je wysy³aæ :) " hmm? :)

20.08.2002
00:16
[3]

FoXXXMagda [ Pellamerethiel ]

uu to ja mam pytanie-ile, co i jak z tym textem trzeba by robic?:P

20.08.2002
00:33
smile
[4]

Jeckyl [ Pretorianin ]

Czy potrzeba wam kogoœ kto móg³by tworzyæ muzykê na gitarze elektrycznej? I czy potrzeba wam kogoœ kto chcia³by coœ zrobiæ ale na razie nie konieczne zna siê na tym co jest wam potrzebne?

20.08.2002
08:53
[5]

kojotka [ Centurion ]

:PP >>>FoXXXMagda --> Ci od tekstu (to na razie tylko ja) Ludzie od grafiki (tych jest na razie 0) >>A JA TO CO?? ja jestem od programu,tesktu,grafiki,grafiki3D kurka wodna. przaeciez juz to pisalem tutaj A ja jestem od tekstu, grafiki, grafiki 3d, muzyki, programu, reklamy i tanca brzucha :) Niech kazdy sie zajmie tym, co robi najlepiej ;> A tak serio - calej grafiki sam nie zrobisz, wiec probuje kogos podlapac. A ludzie chetniej sie lapia na dramatyczne sytuacje :) >>hihi, poza tem, na stronie moglaby byœ az tak nie rozdzielac zadan Oki, oki, dostosuje sie. Stronke zaraz przerobie, ale na WP przenosic nie bede. Tam wszystkie w miare sensowne nazwy sa zarezerwowane, a zreszta byc moze uda mi sie zalatwic sensowny serwer dla niej. FoXXXMagda --> napisac? :) Generalnie trzeba wymyslec ciekawy swiat, questy, postacie, a potem napisac dialogi. A co, chcialabys wspolpracowac? Jesli tak to napisz mi na meila. Quetzalcoatl, Jeckyl --> na wasze meile zaraz odpisze, ale najpierw updatuje stronke. Wszystko musze zrobic dzisiaj, bo od jutra moze mnie straaaasznie dlugo nie byc na sieci :(((

20.08.2002
09:25
[6]

Drag [ Pretorianin ]

Jeszcze nie bardzo wiem o co chodzi ale jestem ZA! :))) Mogê "pracowaæ" jako programista... Pozdrawiam

20.08.2002
09:38
smile
[7]

kojotka [ Centurion ]

Milo z twojej strony. Jakbys mogl to napisz do Quetzalcoatla. A jak nie wiesz o co chodzi, obejrzyj poprzedni watek...

20.08.2002
10:04
[8]

Jeckyl [ Pretorianin ]

Kojotko zapomnia³em dodaæ ¿e jeœli chodzi o t¹ gitarê to dodaj do niej jeszcze klawisze, congo i sax ( ona naprawdê na tym wszystkim gra sama ).

20.08.2002
14:03
smile
[9]

kojotka [ Centurion ]

Jeckyl --> Juz ci odpisalam, ale, kurcze, skleroza nie boli :) Chcialam sie jeszcze zapytac czy oprocz muzyki mozecie tez robic efekty dzwiekowe. I czy dysponujecie jakims w miare profesjonalnym sprzetem do nagrywania? Tak czy inaczej, wasze podanie zostalo rozpatrzone pozytywnie :)

20.08.2002
16:05
[10]

kojotka [ Centurion ]

No to UP i pa pa!

20.08.2002
23:19
[11]

Quetzalcoatl [ Konsul ]

No, ja to teraz widze ze jestesmy w prawie te same dni ale inne godziny ;)) Sluchaj, dowcip w tym ze na wp mozesz miec nazwe kongobongo.strony.wp.pl a i tak zalozymy sobie za free domene NAZWA.prv.pl i podni¹ pod³¹czymy to nasze kokobongo tak ze jak kto wpisze NAZWA.prv.pl to zostanie przerzucony na ta wlasciwa. puff. PS. ^up :>

20.08.2002
23:21
[12]

Quetzalcoatl [ Konsul ]

aha a messengera masz na https://messenger.microsoft.com/install/dl.asp?typlang=pl&typsys=3 :)

21.08.2002
00:21
[13]

Jeckyl [ Pretorianin ]

Quetz---> Skoro ju¿ zosta³em przyjêty to skontaktuj siê ze mn¹ i powiedz czego dok³adnie potrzebujecie a ja siê postaram jeszcze parê przydatnych osób zwerbowaæ. Pisz na: [email protected]

21.08.2002
10:55
smile
[14]

Jeckyl [ Pretorianin ]

UP

21.08.2002
21:23
[15]

kojotka [ Centurion ]

Dzikim fuksem i kosztem wielu wyrzeczen wlasnych udalo mi sie wejsc na siec. Cieszycie sie??? :PP Zaraz wam wszystkim na meile odpisze... Co do tego messengera, to jak na razie wersji jest 5: to co znalazlam - 19,50 MB, to co ty mowiles 4,5 MB, to co teraz sciagam - 958 kB, ma Win NT - 6,7 MB i na Linuksa - nie patrzylam ile MB bo linuks nie dziala z moim modemem. Co tu, kurcze, jest grane? %-|

21.08.2002
21:45
[16]

kojotka [ Centurion ]

Zadosc sie stalo zyczeniom wszystkich malkontentow, ktorych tu wymieniac nie bede... Zapraszam wszystkich na nowy adres naszej stronki: Niestety, nazwa kongobongo byla juz zajeta. Osiem razy :)

21.08.2002
21:59
[17]

Marcio:next generation [ Konsul ]

co napewno wypali co wy tutaj knujecie ??

21.08.2002
22:06
[18]

Marcio:next generation [ Konsul ]

dobra przeczytalem polowe wypowiedzi z poprzedniego watku i zapowiada sie ciekawie tylko ,usicie mi powiedziec czy to bendzie w stylu anarchy online czy ultimy online bo jesli mi sie spodoba (kawalek) scenarjusz to moge sie dolanczyc

21.08.2002
22:48
[19]

Quetzalcoatl [ Konsul ]

scenariusza nie ma i nie bedzie, a przynajmniej scenariusza w rozumieniu definicji. gra bedzie caly czas rozbudowywana o nowe questy i historie. zaliczone questy 'drobne' - przynies//zamiec//pozamiataj beda z czasem wygasac, aby nie bylo tak ze sto graczy jeden quest moze sobie ukonczyc. 'duze' questy beda jedno-dwu-razowe, tak ze po ukonczeniu nie pojawia sie wiecej. Moim skromnym zdaniem glupota by bylo 10krotne zabijanie jakiegos MaterMonstera czy temu podobne. 'Duze' questy poza tym same znajda sobie graczy ktorym zostana zadane. Albo to bedzie losowa owieczka, albo gosc ktory strasznie sie nudzi, a moze tez facet, ktory akurat ma odpowiedni charakter :) na razie mamy mapy krain jedna w budowie (moja, przewidziana 3.6km^2 terenu, niewypelniona - niestety bez detali, jak osiedla itp) oraz jedna w opracowaniu (kojotki) oraz troche pomyslów na ich zape³nienie. jak na razie wszyscy czekaja az ja skoñcze silnik gry, a kurde ostatnio nie mam prawie¿e czasu - to kurde robie 6h w sklepie za StaczaZaLadowego to te¿ siedze w ogródku i kamienie przerzucam.... piknie poprostu. ale jak juz czas znajde to sie staram jak moge :)

21.08.2002
22:52
[20]

FoXXXMagda [ Pellamerethiel ]

yhm...ja sama wymyslalam sobie swoje swiaty fantasy i mam nawet mapê nowego zaczêt¹, nie skoñczon¹...nmogê skann¹c jakby co;)

21.08.2002
23:31
[21]

Quetzalcoatl [ Konsul ]

super - wiesz gdzie wyslac :)) jezeli to jest teren w miare jednolity, lub ma nieduzo sub typów (las, pustynia etc) to go podepnê pod moj¹ MasterMape - bo niesety na razie bedzie dzialac na jednym regionie, a jak na razie na mkojej mapie sa duuze pustki ideowe w stosunku do rozmiarów - 3.6km^2 :)

21.08.2002
23:34
[22]

Quetzalcoatl [ Konsul ]

od jutra rusza nowy, prostszy adres: https://quet-kojo.prv.pl ja: [email protected] kojotka: [email protected] prosze o wyrozumialosc, jeszcze nie uzgodnilismy sensownej nazwy ;)

22.08.2002
00:50
[23]

LooZ^ [ be free like a bird ]

Quetzalcoatl : Mozna gdzies zobaczyc jakies zarysy tego enginu ?

22.08.2002
00:55
[24]

FoXXXMagda [ Pellamerethiel ]

oto skan tej mapki:) ekhm...proszê siê nie œmiac:(

22.08.2002
01:05
smile
[25]

mavel [ Pretorianin ]

Magda ja siê smiac nie bêde bo siê na tym nie znam :))) Ale straszniemmi to przypomina Œródziemie :ppp

22.08.2002
01:28
[26]

Father Michael [ Padre ]

Nie masz nic lepszego do robienia na polskim? :)

22.08.2002
11:57
[27]

Marcio:next generation [ Konsul ]

moge sprobowac ( nie wiem jak wyjdzie) narysowac mape ???

22.08.2002
11:59
[28]

Marcio:next generation [ Konsul ]

ta gra ma byc 3D ???? bo jesli to moge sprobowac !! tylko zalezy w jakim programie :)

22.08.2002
21:40
smile
[29]

kojotka [ Centurion ]

UP^^ quetzalcoatl - masz wiadomosc :)

22.08.2002
22:01
[30]

Quetzalcoatl [ Konsul ]

oo widze ze sie zblizamy godzinowo :))))) marcio: W NASZYM PROGRAMIE, poczytaj troszke kurde zanim cos walniesz. :)) i odrazu uprzedze twoje pytanie - nie, nie mozesz go sciagnac ni zobaczyc bo go jeszcze w calosci ni ma.

22.08.2002
22:42
[31]

FoXXXMagda [ Pellamerethiel ]

mavel---->Yy mo¿e zbyt duzo godzin œlêcze nad Tolkienem...ale to mój w³asny wymyœlony œwiat:P Father M----->Nie robi³am tego na polskim, tylko na wakacjach:)

23.08.2002
16:01
[32]

Marcio:next generation [ Konsul ]

ostatnio strasznie pocianga mnie grafika 3D juz stworzyelm kilka obiektow ( samochod, postac, i pilke) moge wam przeslac samochod ( jesli go znajde :)

23.08.2002
21:35
smile
[33]

kojotka [ Centurion ]

Quatzalcoatl --> a rzeczywiscie, roznica 20 minut... :) marcio --> samochod nam sie raczej nie przyda, jako ze gra jest w klimatach fantasy :) Ale tworz dalej - moze sie jakos zgadamy...

23.08.2002
21:42
[34]

Marcio:next generation [ Konsul ]

kojotka -> wiem ze samochod po nic ale jak kiedys (kiedy to bnedzie (siengam myslami 20 lat poznije:) ) bendzie ten engine (mam nadzieje ze nie bendzie trudny w obsludze ) to sprobje wam pomoc w tworzeniu swiata

23.08.2002
22:04
[35]

kojotka [ Centurion ]

quatzalcoatl --> kurcze, wp mi padlo... updata sprobuje zrobic jutro

24.08.2002
22:28
[36]

Marcio:next generation [ Konsul ]

^up^

24.08.2002
23:46
smile
[37]

Quetzalcoatl [ Konsul ]

ho ho ho merry christmas! :) dzisiaj troche tekstu dla chetnych tworzeniu... [tzn. bedzie duzo nizej] Kojotka -> czyli znowu przesadzilem :? oops :))) niestety - zostalo mi przyzwyczajenie ze szkoly do lopatologii...... jak widze, teraz <delta>t wzroslo z 20min. do 1d20min :)) wszyscy->dobra, zeby pisac szybko nie bede sie powtarzal - do konca miecha 6 dni a mi zostalo z 30h ryczaltu w TPSA cale 1h46min ze znakiem minus na przedzie. nie sadzilem ze mi to tak zleci :) marcio-> nie chce cie gasic, ale nie powiem tez zebys mial duuze doswiadczenie w grafice :)) pamietaj aby na drugi raz sie nie afiszowac 3 modelami, no chyba ze to jest pelna profeska kupiona przed pewna telewizje do ich najnowszego filmu :)) <sorry, nie wiem moze jest, nie widzialem :) > wszyscy->niestety jesli chodzi o tworzenie to bedzie trudne. o tym dalej FoXXX (oraz wszyscy sliniacy sie na posade projektanta :)) ) ---V V---- <------ -----> Jako taka MAPE SWIATA juz mamy (tzn. na razie jednego Regionu, ale na nim sie skupimy) wiec globalistyka sie nie zajmuj/przejmuj. Spróbuj raczej wymyslac pojedynce lokacje tzw. 'generic'-i ktore latwo da sie wcisnac gdzies. Bez znajomosci przunajmniej zarysow mapy raczej cie nie mam po co prosic abys robila jakies szczegolne room'y :)) na za to sa na mapie duze obszary: pagorowatych wyzyn, rowniny miedzy pasmami gor, i sredniej wielkosci gora/stary wulkan/ z gory przypominajacy troche tzw. shuriken/rzucajka-kólko a'ninja/ tyle ze z 3 zebami. Mapa przewiduje okolo 300'000 lokacji/czyli roomo'w/ a wiec prawie wszystko co zaprojektujesz da rade sie gdzies wcisnac. A ha i pamietaj - lokacja-room to nie tylko jej rzut z gory (mikro mapka) ale takze: 1) grafika 3d rozumiana przez obrazek/szkic na tyle wyrazny aby wiadomo bylo grafikom co i gdzie biega *1.5) w tym sie tez rozumie minimum grafiki obiektów - krzesel, scian, broni, dupereli etc. 2) algorytm (sposob dzialania) lub szczegolowy opis cech specjalnych, funkcji, dzialania etc niestandardowych przedmiotow w tymze pokoju. *2.5) czyli ze krzeslo ma 26% szans na rozpadniecie sie na usiasciu, ze myszka wychodzi regularnie co 5 minut z nory, albo tez wyjdzie losowo od za 15minut do za 2h. ze ta myszka po rzuceniu nieukierunkowanego polymorpha zamienia sie np. 50% w kota, 21% slonia - niszczac przy tym 2 pobliskie przedmioty, 29% w mordercze krzeslo o statystykach ... blablabla. 3) tekst, tekst i jeszcze raz tekst. gra mimo iz jest Online3D pozostaje caly czas Mud'em - starym dobrym RPG opartym na dostarczeniu graczowi tylu detali, ilu tylko sie da. *3.5) Mudowcy sie orientuja ale i tak innych trzeba tu oswiecic, ze niestety NIE wystarczy w opisie pospolitego noza napisac "Widzisz nóz kuchenny" - to sie nadaje do fragmentu opisu pokoju, ale nie do wyswietlenia gdy gracz wklepie "obejrzyj nóz". >>"Widzisz typowy, zeby nie powiedziec najzwyklejszy, nóz kuchenny jakich wiele spotyka sie w niezbyt zamoznych domostwach. Ten akurat jest juz troche przyrdzewialy i dobrze byloby go naostrzyc przed przywroceniem go do czynnej sluzby..." Ostatnie zdanie pojawia sie gdy nóz jest Zardzewialy I Tepy. *Oczywiscie ten teskt sie NIE pojawi w grze bo jest zbyt nieskladny, ale to przyklad. 4) tworzcie, myslcie i sie nie trwózcie. teraz macie czas na myslenie i przygotowanie sie. Jezeli kiedykolwiek bedziemy prowadzic nabór na serio, TO NIE ROBIMY TEGO JESZCZE TERAZ. Teraz badamy i ew. patrzymy czego sie spodziewac bo jak kazdzy swiezy zespól jeszcze mamy wysokie wymagania, co do kogo mamy przyjac. (no, przynajnmiej ja) *4.5) Prawdziwy "nabór" odbedzie sie gdy juz gra ruszy i odbedzie sie na sieci. Bedzie to maly tescik na zywo, co dana osoba potrafi - oczywiscie nie tam pól godziny, ale tydzien dwa kazda osoba ma, by wykazac sie co potrafi. Osoba taka otrzyma (jesli zdrowa psychicznie jest) okrojone prawa kreatora oraz wydzielony pusty fragment mapy. No i moze na nim robic co jej sie tylko podoba - jednak gracze tam nie wleza. Po czasie wlaze ja/kojotka i sprawdzamy. *4.6) Im mniej bledów w kodzie/grafice tym lepiej. Im teksty ciekawsze tym jeszcze lepiej. Im bardziej zachwiany balans gry - np.zabijam MalutkeigoKobolda o HP 0d0+1 i otrzymuje artefakt Amulet HP+1000 & MagicImmunity - szalenie zle. Grafika moze nie powalac, tekst moze byc jak u dysortografa a pokój i Kreator przejdzie. Grafika moze byc piekna, tekst - olsniewajacy niczym uroda elfek, lecz jesli nie bedzie zapewniona zrównowazony tok gry - biada - juz napewno nie bedziesz mial dostepu do kodu, zostaniesz najwyzej grafikiem lub teksciarzem i to pod scislym nadzorem... *4.7) Oczywiscie jesli nie masz ambicji zostanie PELNYM Kreatorem a tylko gosciem od tekstu czy tylko gosciem od grafiki, to zaznacz to od razu i zaczynaj myslec juz teraz - nawet kiepskie teksty i straszne modele sie na poczatek z braku innych przydadza :)) 5) A teraz w czym sie bedzie tworzyc - jako ze SERWER NIE MOZE NI ZATRZYMAC SIE NI PRZYSTANAC cala sztuka Kreacji odbywa sie na zywo. Komendy Kreacji/Edytor grafiki wbudowane w klienta, dostepne tylko dla upowaznionych przez serwer. *grafika - niestety jeszcze nie wiem, ale najprawdopodobniej na poczatku bedzie to tylko reczne tworzenie trojkat-po-trojkacie z vertexów: (pozycja XYZ,normalne XYZ,tekstury_norm UV,tekstury_efekty UV), tak wiec zawczasu lepiej sobie cus przygotowac np w 3DsMAX aby potem tylko koordynaty vertexów przepisac :)) potem moze sie to inaczej rozwiaze, ale to jak juz podstawoy szkielet bedzie gotowy... *muzyka-dzwieki - kij jeden wie. <zero> pomyslow. Pewnie bedzie automatyczny upload od klienta, ale to na koncu niestety. [ najpierw grafika i SC, aby gra przynajmniej w powijakach ruszyla ] *wspomniany kod - cala potega gry oparta jest na Idei wzietej od Mud'ów, szczególnie od LPMud'a. Kazdy obiekt gry oprócz grafiki posiada jeszcze opisy, funkcje specjalne, zmienne itp. wszystko opisane w jezyku C (1), ale nie jest to takie C (2) w jakim ja caly silnik pisze. (2) jest pisane w kombajnie MS Visual, zostaje zkompilowane, a dopiero potem przekszztalcone w .EXE ktore Windows moze odpalic. (1) jest to jezyk wewnetrzny gry w LPmudzie bylo to nazywane LPC, tu wymagalo by to nazwy SC (silnik ma codename SPECTRA). tez SC zostaje skompilowany przez GRE(serwer) i wynik w niczym nie przypomina po kodu maszynowego :) SC jest jezykiem z rodziny C i oczywiscie dziedziczy po niej cala swoja funkcjonalnosc, co daje naprawde wielkie pole do popisu. Juz zadnego twórce nie beda ograniczaly sztywne reguly - ze pokój moze miec tylko jeden z 9 natezen swiatla, ze podloga moze byc tylko piasek/drewno/beton etc. Jezeli kogos bardzo interesuje jak to wyglada w praktyce niech sprobuje odpalic i obejrzec jak sie tworzy pokoje w 3 mud'ach (tekst, bez grafy) mianowicie kolejno: CIRCLEmud, SMAUG, LPMUD niestety z tego co wiem wszystkie da sie odpalic tylko na unix/linux'ie..... dosc powiedziec ze CIRCLE jest najstarszy i oferuje tylko predefiniowane statystyki/umiejetnosci/specjale SMAUG jest juz lepszy - wiecej drobiazgów, pliki przejrzystsze, a nawet mozna bylo dodac nowe fragmenty kodu, ale trzeba bylo caly serwer rekompilowac LPMUD - coz magia, ale niestety zapomniana. SZUKAJCIE A ZNAJDZIECIE :))) sorry, i tak juz za duzo jak na jeden punkt nabazgralem. *5.5) jak ktos kiedykolwiek odwazy sie nazwac SC "skryptem" to naprawde mnie mocno obrazi. To okreslenie jest poprostu dla mnie ***. Ot tak i prosze poprostu uwazac :). *5.6) A juz nie daj BÓG zeby mi ktos nazwal LPC skryptem. Wtedy to juz nawet do OL-testingu nie przystapi.. [wyjasnienie? ot prosze bardzo, jesli ktos sie interesuje, to winien sam wiedziec ze LPMUD z LPC wniósl tyle do MUD'ow ile tranzystor do elektroniki. Tylko ze nie wiem jakim cudem czemu sie nie rozpowszechnil... mozliwe ze powstal za pózno, w czasie gdy MUD'y juz powoli ginely, a ludzie zamiast uczyc sie C siegneli po klocki lego czyli DELPHI, inni po VisualBasici i inne tego typu... NIE MAM ZAMIARU piszac to nikogo obrazic, ale szczerze mówiac naprawde uwazam Deplhin to klocki lego i wiem ze C tez jest jezykiem ukierunkowanym na obiektowosc hermetyczna, ale z obiektowoscia ostatnio sie za bardzo przesadza. w C++ jeszcze zachowano rozsadek. ] PS. oj chyba pobilem swoj rekord w dlugosci postu. Podkreslam jeszcze raz ze na PYTANIA moge odpowiedziec baardzo pozno bo "czasu co raz mniej zostaaaaloo miiii...." a wlasciwie to juz na debecie lece...

24.08.2002
23:52
[38]

Jeckyl [ Pretorianin ]

Co do tej muzyki quetz jak ju¿ coœ nagramy to ci przeœlemy oki?

25.08.2002
01:16
smile
[39]

Quetzalcoatl [ Konsul ]

oki, nie zaszkodzi. ale musicie si przygotowac na to ze nie my budujemy pod muzyke, ale to wy bedziecie mieli za zadanie zrobic muzyke pasujaca do tego co my zrobimy :)) to tak, aby nie bylo zgrzytów gdybyscie zrobili fajny ostry kawalek akurat pod strzelanine, a my bysmy go nie wykorzystali :)) pamietajta: fantasy :) [spadam]

25.08.2002
02:28
smile
[40]

BIGos [ bigos?! ale g³upie ]

Witam! Topic czytujê od samego pocz¹tku ale dopiero teraz (po tym wywodzie quetza) zdecydowa³em sie napisaæ. Jestem w necie ju¿ jakiœ rok, a sprobowa³em wielu mmorpgów i kilka mudów. Zaczyna³em od arkadii, wiêc wydaje mi sie ¿e wiem jak nalezy opisywaæ przedmioty. Dla kontrastu powiem tez ¿e gra³em sobie w Ultime Online na polskich darmowych serwerach, i wiem tez jak wygl¹da taki mmorpg od srodka... Myœle ¿e móg³bym wam pomóc, ale na razie rzucam tylko graœæ pomys³ów, ale najpierw odpowiedzi do posta Quetzalcoatla: 1. Sprobuje coœ porysowac i poskanowaæ, zobaczymy, mo¿e cosik mi wyjdzie... Jedno pytanie, z ilu ujeæ ma siê sk³adaæ przyk³adowy room? 2. Spox, opiszê ³adnie jak trzeba. 3. "Wchodzisz do pokoju. Od samego progu uderza ciê specyficzny zapach stêchlizny.Poœród mroku widzisz jedynie ma³¹ komódkê, na któr¹ s¹czy sie malutka smuga œwiat³a. Kiedy spogladasz w górê, zauwa¿asz ¿e Ÿród³em tej smu¿ki jest dziura w dachu wielkoœci ziarnka grochu. Na komódce le¿¹ stare po¿ó³k³e papierzyska. Mozesz podejœæ i je przeczytaæ, choæ nie wiadomo czy ci siê to uda.. Co robisz?" - mo¿e byæ? 4. Hm.. bardzi chcia³bym byæ Kreatorem, z tm ¿e jesli mia³bym importowaæ w³asne obiekty 3d to gry, to to niestety nie wypali.. :( nie po prosu dostepu do programów typu 3d studio max... chocia¿ bawi³em sie trochê bryce 5, i nawet nieŸle mi to wychodzi³o... 5. Czyli kreacja "na ¿ywca" :) tak siê to chyba odbywa w Ultimie Online... *grafika - patrz wy¿ej :) *muzyka - tu mam pewien pomys³... Mo¿na by wykorzystaæ muzykê klasyczn¹, ona bardzo dobrze wspó³gra³a by z fantasy. W sumie zrobiæ leki remix i ju¿ gotowe muzyczki! Teraz tylko trzeba znaleŸæ wykonawcê.. Na mnie nie liczcie :) *kod SPECTRA- poszperam w poszukiwaniu tych mudów/cokolwiek_by_to_nie_by³o i sprawdzê jak ty to widzisz... *SPECTRA to NIE jest skrypt... NIE i ju¿... nie wiem czemu, ale NIE JEST skryptem :) *LPC to NIE jest skrypt... NIE i ju¿... nie wiem czemu, ale NIE JEST skryptem :) No to tyle.. Zaraz zabieram siê na poszukiwanie 3d studio, jak znajdê, to spróbujê swych si³, jesli coœ z tego wyjdzie, to panu od techników wyœlê jakiegoœ orka, czy model miecza :) May the kapusta, god of the MMOcRPGs Authors be with you :) pozdr.

25.08.2002
02:36
[41]

brongar2 [ Konsul ]

szkoda ze to nie mud... moglbym pisac opisy lokacji XDDDD mam w tym troche doswiadczenia :DDDD

25.08.2002
10:20
[42]

Marcio:next generation [ Konsul ]

co to jest mud ??

25.08.2002
10:22
[43]

mORfeOoSH [ NULL ]

b³otko:) vide: slownik angielski:))))))))))

25.08.2002
13:13
smile
[44]

Quetzalcoatl [ Konsul ]

morfeoosh-> za takie posty masz kreche, ktos ma prawo nie wiedziec ze MUD to stary rodzaj gier brongar-> opisy lokacji mile widziane. grafika 3D jest tylko DODATKIEM do gry a nie jej podstawa. Podstawa gry jest TEKST, a wiec smiem nazwac gre MUD'em troche nowszej generacji. marcio-> o jezu. nie wiesz????? MUD czyli MultiUserDungeon to gry realizowane w wiekszosci za pomoca terminala TELNET'u (email tez z niego korzysta lub korzystal przynajmniej :) ) niestety ów sluzy jedynie do przesylania tekstu, choc i dane o grafice tez by sie dalo - jednak jest zbyt wolny, no wiec mud'y to jednym slowem gry tekstowe na sieci, to pierwsze jako takie MMORPG jako ze zwykle serwery moga obslugiwac okolo 100 graczy (coz, tekst nie wymaga laczy swiatlowodowych :) ) pierwszy mud powstal chyba cos kolo 1979 czy 1983 jakos tak :) Bigos-> no to w koncu ktos kto sprawia wrazenie kogos kto wie o czym dokladnie mowie :) po za tym masz plusa za iloczyn dlugosc*rzeczowosc odpowiedzi :) 0) jesli chodzi o UO to szczerze mowiac widzialem tylko screeny i nie wiem jaka ona ma strukture skryptow, ale zdazylem zauwazyc iz grafike ma klockowa - plansza przygotowana z wczesniej predefiniowanych kwadratowych elementów, mam racje? 1) nie mam pojecia ile potrzeba. Po prostu potrzeba tyle, aby ktos na ich podstawie mogl sobie wyobrazic wyglad pomieszczenia tak jak ty to widzisz i mogl je w miare sensownie wy3Dkowac ;) teoretycznie nawet nie musisz sie meczyc z rysowaniem calego pomieszczenia - mozesz zrobic mapke z gory, oznaczyc na niej numerami przedmioty, i narysowac same przedmioty osobno i samo puste pomieszczenie osobno. Jak tam wolilsz, byle bylo przejrzyste nie tylko dla telepatów i geniuszy :) 3) w 89% moze byc. nie pasuja dwa ostatnie zdania. Tekst bylby idealny do gry paragrafowej, takiej jak Dreszcz, OdkrywcyNowychSwiatów czy innej gireki ENCORE'a, ale nie tu. Zwaz ze graczem nie mozna kierowac ani podpowiadac, chyba ze juz koniecznie chcesz to mozesz walnac jakas zagadke na plytce na scianie :) To a'propo przedostatniego zdania. Odpada calkiem natomiast <co robisz?>. Wybacz, gracz sam wie ze po przeczytaniu opisu cos musi zrobic :)) nie potrzebne sa zadne zachety, jedynie opis pomieszczenia. 3.5)a tak w ogole to jeszcze jedno: "Wchodzisz do pokoju. Od samego progu uderza cie specyficzny zapach stechlizny." >tylko ta czesc jest opisem pokoju.... "Posród mroku widzisz jedynie mala komódke, na która saczy sie malutka smuga swiatla. Kiedy spogladasz w góre, zauwazasz ze zródlem tej smuzki jest dziura w dachu wielkosci ziarnka grochu." >to juz jest opis komódki wyswietlany automatycznie pod warunkiem ze 1)jest dzien 2)komódka jest posrodku pokoju "Na komódce leza stare pozólkle papierzyska" >a to juz auto opis papierzysk <jesli sa na komódce> [zwróc uwage, ze komódke i papiery na pewno MOZNA przesunac, pora dnia tez sie z czasem zmieni, a wtedy opis sie robi nie do przyjecia... w takich niuansach nalezalo by dolaczyc opis co i pod jakim warunkiem ma sie w opisie pokoju/rzeczy zmienic, tak zebysmy nie musieli potem analizowac i szukac ewentualnych wpadek tak jak ja to zrobilem teraz :) ] Ogólnie opis jest dobry, krótki i tresciwy. Opis samego pokoju jak widzisz troche za krotki - jak ktos porabie i wyniesie komode i papiery zostanie jedna linijka :) jezeli piszesz sie na pisanie to pamietaj o drobiazgach ktore moga sie zmienic - moim zdaniem NIC TAK NIE IRUTYJE gracza w grze tekstowej, jak sytuacja gdy on wchodzi w nocy do domku a z otworów w dachu saczy sie swiatlo :))) 4) pod wplywem krótkiego zastanowienia stwierdzilem ze w kliencie bedzie tez edytor3D ale niestety bedzie on dosc toporny, a ze w firmowych programach 3D dziala sie bardzo przyjemnie to poprostu zasugerowalem przepisywanie reczne danych z jednego proga do drugiego. O imporcie plików .3ds .max zapomnijcie, bo niestety za duzo z tym babraniny, a poza tym bylo by to zbyt wygodne - im wiecej recznie bedziemy musieli pisac i klepac, tym bardziej postaramy sie aby obiekty mialy JAK NAJMNIEJ poligonów, co jest bardzo pozadane.... 3ds bedzie ci trudno znalezc, chyba ze chcesz sciagac NIELEGALNIE 500mb+ lub placic 1500USD+ :)) zeby pozostac praworzadnym uczestnikiem forum BEDE CI TERAZ ODRADZAL kontakt z piratem w sprawie niecalych 2 plytek z tym swietnym programem, jako ze w przypadku tak dobrego programu warto wydac $1500 zamiast 30,- [wpadne potem na 6 minut wieczorem, aby podopowiadac, nie liczcie na natychmiastowa odpowiedŸ wiêc :) ]

25.08.2002
13:44
[45]

mORfeOoSH [ NULL ]

sorry:D

25.08.2002
14:06
smile
[46]

BIGos [ bigos?! ale g³upie ]

Quetzalcoatl (zwróæ uwagê ¿e nie przekrêcam nicka, hyhy, musze sie pochwaliæ ze umiem napisac takie trudne s³owo :)) : UO -> Hm... Jest to zbudowane z mniejcwiecej 'podk³adki' czyli mapy z górami, pusttymi budynkami i innymi elementami nieprzesuwalnymi... Resztê dodaje siê ju¿ w grze, tzn NPCów, Jakieœ wyposa¿enie pokoików, przedmioty, itp. ¯adnych kwadratowych klocków jak w RPG Maker :). Myœlê ¿e taki system by sie sprawdzi³ i tutaj. Rysunek -> zaraz bym siê za to zabra³, z tym ¿e nie wiem dok³adnie jaka historia œwiata, co siê tam w³aœciwie dzieje i czym jest ten WSPANIA£Y pomys³ kojotki, wiêc dopóki siê nie dowiem to z malunku nici... :) Opis -> If Dzien then opis=('Wchodzisz do pokoju, ju¿ od progu uderza ciê specyficzny zapach stêchlizny. Œciany zdubowane s¹ ze starego, na pó³ zbutwia³ego drewna, a za pod³oge s³u¿y go³a ziemia) end If noc then opis=('Wchodzisz do pokoju w którym czuæ zapach stêchlizny. Poprzez ciemnoœæ nocy nie mo¿esz dostrzec niczego co znajduje sie w œrodku. Nik³e œwiat³o ksie¿yca za tob¹ ukazuje ci ¿e zamiast pod³ogi jest tu go³a ziemia.') tak jest OK? Grafika 3d -> Bardzo bym siê ucieszy³ z czegoœ takiego, tym bardziej ze wklepywanie ustawieñ trójk¹tów by³oby doœæ nu¿¹ce. Mo¿e by dodaæ jeszcze do tego kilka predefniniowanych obiektów, czyli powiedzmy jakiœ defaultowy potworek, jakiœ najzwyklejszy mieczyk. A obs³ugê plików 3ds maxa mo¿e doda siê w póŸniejszej wersji, lub w kliencie 'tylko dla wtajemniczonych' :) Jako ¿e równie¿ jestem PRAWORZ¥DNY to nie wspomnê ci s³owem o tym ¿e legalnoœæ w moim mniemaniu to pojêcie doœæ wzglêdne, oraz nie dowiesz siê ode mnie i¿ wiem sk¹d œci¹gn¹æ potrzebne mi oprogramowanie :)) I jeszcze jedno, podrzuæ mo¿e linka do jakichs kursów C albo C++, oraz mo¿e jakiegoœ polskiego omówienia SPECTRY, ew. po angielsku, ale ¿eby prostym jêzykiem napisane. kojotka -> Jeœli mo¿esz to czy wyœlesz mi mo¿e maila z ca³ym pomys³em ok? W sumie ¿eby coœ robic to trza coœ wiedzieæ :) All your base are belong to us pozdr.

25.08.2002
14:50
smile
[47]

BIGos [ bigos?! ale g³upie ]

no i tak na szybko zrobiony malunek taki ma byæ sam wzór tworzenia? ------->

25.08.2002
21:46
smile
[48]

Quetzalcoatl [ Konsul ]

BIGOS -> All your base (..) take every ziggy out ? :))) co do nicka szybko sie przyzwyczaisz :) kwestiaUO -> u nas nie da rady tak, chociaz co pewien czas grafy3D nowych obiektów beda dla przyspieszenia umieszczane na stronie aby ludzie mogli sciagnac je poza gra. gra oczywiscie bedzie tez je sciagac sama, ale jak gracz to hurtem zrobi to oszczedzi przepustowosc serwera, jak i swoj czas gry ;)) Opis -> hmm ja tu widze niez³y Pascal :) osobiscie wole C ale pascala te¿ znam ;) dla przejrzystoœci mog³byœ pisac: if (dzieñ) then ‹ opis = 'fjdhskjfhsd'; kolor=56; › , ale to tylko tak na odchodnym - szczerze mowiac od pasca sie tak juz odzwyczailem, ze BEGIN/ENDach juz sie gubie.. a zwlaszcza endow nie zauwazam... ale w ogóle jest super :) grafika-> Obslugi MAXa napewno nie bedzie bo tam za duzo jeb** sie z teksturami z³o¿onymi - no chyba ze poprostu import siatki do dalszej obrobki w kliencie. jesli chodzi o kursy C++ (polecam wersje ANSI nie windows, bo ta pierwsza jest bardziej kompatybilna z linuxami etc - chodzi o dodatkowe funkcje ktorych masowo sie w winzach korzysta a potem mozna sie zdziwic :)) ) to wystarczy ze na KATALOG.ONET.PL wpiszesz <+"C++" +kurs -zakupy> a znajdziesz przynajmniej 15 ca³kiem dobrych wstepniaków dla pocztkuj¹cych. Jesli chcesz pouczyæ siê wiêcej - polecam metodê prób i b³êdów oraz program MicrosoftVisualC++ mimo ze z poczatku toporny, to wbrew pozorom jego helpy duuzo wyjasniaja. [no ale kwestia programu MSDEV jest wybitnie dyskusyjna, nie toczmy tego tu znow oki? ] kojotka: tylko ani mru mru o duzym czymœ!!! bigos: sorry za ^^ ale no wiesz, pewne tajne plany wyjda doipero poozniej :) generalnie najwazniejsza rzecza jest to ze gra nie ma wyraŸnego pocz¹tku, ani te¿ nie d¹¿y do koñca. Innymi s³owy NIE ISTNIEJE ¯ADEN QUEST G£ÓWNY (GLOBALNY) ktory by³by jak¹œ histori¹ przewodni¹ gry. Przyk³adem takiego jest np. WodaDlaVault13 z Fallout1, powstrzymanie Sepirotha w FF7 itd. Po zakoñczeniu takiego¿ questu gra poprostu zakoñczy³a sie albo ruszy³a od nowa - oba wyjœcia nie do przyjêcia. Tak wiêc questy do wyboru do koloru, jednak zaden nie ma prawa zakonczyc gry :)) jeœli chodzi o rysunek - oki, moze byc. tylko nie zapominaj ze nie wszystko to pomieszczenia. Outdoors'y tez sa i to one przewazaja niestety dla grafików ;) jesli chodzi o wymiary - bo cos tam oznaczales - to konstrukcja œwiata jest prosta: >najmniejsza jednostka to POMIESZCZENIE w skrócie room - to 10x10 kratek o orient.wymiarach 1m na 1m. czyli pomieszczenie to 100m^2. zwroc uwage ze wiekszosc PomiesczenDomków,Sklepów itd. bedzie mniejsze - o tym zaraz >potem jest tzw. OBSZAR czyli kawa³ek mapy o rozmiarach 20x20 pomieszczen (400) - czyli oko³o 4ha ziemi. >potem (tzn. na razie "na koñcu") jest tzw. REGION - czyli master-mapa danego serwera. Sklada siê z 30x30 obszarów daj¹c w sumie równo 3.6km^2 ( 36000000m^2 ) czyli 360000 pomieszczen do stworzenia. INFO1: master-mape juz mam, wiecsie nie klopoczcie - dostepna bedzie jak tylko <zdobêde> skaner ;) INFO2: wyjasnienie pelnej struktury œwiata na obrazku w tym poscie INFO3: zwroc uwage ze zapomniale o wysokosci pokoju - to nie 10kratek !!! wysokosc pokoju to oko³o 3kratki, czyli tyle co piêtro. W plaszczyŸnie poziomej pomieszczenia stykaj¹ siê ze sob¹ jak kratki na papierze, tak samo w pionie - pomieszczenia nie moga na siebie zachodzic. O ile liczba pomieszczen plaszczyzny 0-wej jest dokladnie okreslona, tak plaszczyzny +1,+2... -1,-2... (piêtra) juz nie sa narzucone. Jak takie jest potrzebne to sie je daje, jak nie - zostaje puste. [po kiego dawac mase pustych pomieszczen 'powietrznych' lub 'podziemnych'?? ] INFO4: problemy zwiazane z tym ze chcecie malutki pokoik, a tu s¹ tylko 10m*10m powinien wam rozwiazac dolaczony w nastepnym poscie obrazek aha, i jeszcze jedno - jak juz cos wymyslicie, opracujecie itd, czy to wydarzenie, czy to questa, czy tak jak bigos cos narysujecie, sliljcie mailem do mnie lub do kojotki. *DROBNYM* bezsensem bylo by przedstawianie tu super-questa tak aby wszyscy go sobie poznali i zapamietali etc. OKI? :)

25.08.2002
21:55
[49]

Quetzalcoatl [ Konsul ]

blad: "(..), jak nie - zostaje puste" - oczywiscie mialo byc " jak nie - po prostu nie istnieje" a teraz obiecany obrazek "Jak sensownie wykorzystac ogromne pomieszczenie 10mx10m ?"

25.08.2002
22:13
[50]

LooZ^ [ be free like a bird ]

Quetzalcoatl (O tez dobrze napisalem ;>) smiem twierdzic, ze nie skonczyles Falla ;P Kiedy juz masz waterchipa i wracasz do wioski okazuje sie, ze mieszkanyc zostali porwani :) A po skonczonej grze mozna grac dalej praktycznie bez konca jesli mnie pamiec nie myli :)

25.08.2002
22:31
smile
[51]

BIGos [ bigos?! ale g³upie ]

tag jezd mistah mastah :) sysko zrozumiane, zaraz biorê siê do jakiegos projektowania, mo¿e potforka namaluje? Pascal -> ano nie tylko pascal, bo jeszcze zdziebko htmlujê, basicujê, a na commodorea 64 pisa³em gierki-labirynty w ASCII :) 3ds max -> no w³aœnie biega³o mi o sam¹ siatkê bo wyteksturowac mo¿na w tym edytorku do³¹czonym do klienta. btw, isoki ju¿ siê ssaj¹, ale nied³ugo planujê te¿ wypad (300 kilo :)) do wawy na przybytek sportowy w celu zaopatrzenia siê w produkty pierwszej potrzeby :) Outdoorsy -> natomiast dla rysowników mneijszym problemem jest narysowac pagórek ni¿ prost¹ œcianê :) Wymiary - 1kratka ~ 1m (jest inny znaczek na 'w zaokragleniu'?), zrozumiane, no wiêc tamte wymiary z przyk³adowego rysunku z leksza nieaktualne. W sumie to widze tu pierwsze ograniczenia, ale zawsze mo¿na t¹ jedn¹ czy dwie pozosta³e kratki "zamurowaæ" :) Co do hierarchii jednostek to desingerzy widze mocno po¿¹dani :) Questy -> to siê rozumie samo przez nazwê - GRAFICZNY MUD, czy MMORPG No to w sumie tyle, uczyæ jêzyka zaczne siê jak tylko w ³apki wpadnie mi Visual C++, czyli jakiœ tydzieñ, póŸniej jakiœ miesi¹c na dok³adniejsze poznanie jêzyka, i bêdê móg³ ci pomów w najbanalniejszych sprawach :) No to ok, nastawiam download, i siadam do malowania :) No i tradycyjny cytacik: "Run, you fuckin' program, run!" pozdr.

25.08.2002
22:56
smile
[52]

wich3r [ Sprzedam nerkê ]

Hmm tak sobie obserwuje od jakiegoœ czasu wasze poczynania i widze ¿e naprawdê mo¿e wyjœæ coœ fajnego:)

25.08.2002
23:05
smile
[53]

BIGos [ bigos?! ale g³upie ]

no to sie do³¹cz i zacznij coœ robiæ! czym nas wiecej tym lepiej (chyba) wolne jest stanowisko muzyka, jesteœ zainteresowany?

25.08.2002
23:16
smile
[54]

wich3r [ Sprzedam nerkê ]

Zainteresowany oczywiœcie tylko muzyk to ja raczej nie jestem :( wiêc dupa*p³acze*

25.08.2002
23:21
smile
[55]

wich3r [ Sprzedam nerkê ]

Tak z ciekawoœci mo¿e przegapi³em ale jak widzicie grafikê w grze do czego ma byc podobna tzn do jakiego MMORPG bo ostatnio siê ich namnozy³o ze hej????

26.08.2002
00:19
smile
[56]

BIGos [ bigos?! ale g³upie ]

heh wich3r, ja tu nie jestem uprawniony do przyjmowania kogos na takie a takie miesjce. masz jakis pomys³? opisz go lub zrealizuj i przedstaw panowi od techników, a nie sugeruj siê mn¹ :) Ja tu jetem na tej samej pozycji co ty :) simpel :) a do grafiki to sam nie wiem, wydaje mi siê ¿e cos w stylu morrowinda (NIE MYLIÆ Z JAKOŒCIA GRAFY!), tylko ¿e nie fpp a 3rd person, mo¿e jak gothic? albo anarchy online? tylko pewnie z du¿o mniejsza iloœci¹ detali. We creating worlds pozdr.

26.08.2002
23:17
smile
[57]

wich3r [ Sprzedam nerkê ]

Mam pytanko ;) Kiedy bêdzie jakiœ opis œwiata czy cuœ aby poczuæ klimat???? :)

26.08.2002
23:52
smile
[58]

Marx [ Legionista ]

Chcialbym zg³osic sie na rysownika do swiata.

27.08.2002
00:27
smile
[59]

wich3r [ Sprzedam nerkê ]

Ejjjjjjjjjjjjj!!!! czy ktoœ tu jeszcze pisze????

27.08.2002
00:37
smile
[60]

BIGos [ bigos?! ale g³upie ]

W sumie to g³ówni organizatorzy, znaczy quetz i kojotka, s¹ nieobecni :) ale tu siedzê doœæ czêsto i co wiem to powiem. Mapa œwiata zapewne bedzie ale póŸniej, jesli juz siê zabierasz do roboty to npiasz to quetzalcoatla a mo¿e ci on j¹ przeœle. lub mo¿e poczekaj a¿ stanie siê to ogólnie dostepne.

27.08.2002
01:27
smile
[61]

wich3r [ Sprzedam nerkê ]

To znowu ja :) czy planuje ktoœ jakiœ œrodek lokomocji (czyt. konie ;) gdy¿ jedn¹ przeraban¹ rzecz¹ w RPG jet to ¿e trzeba sie strasznie nabiegaæ :) i przy okazji by³by dodatkowy zawód koniokrad ;)))))

27.08.2002
21:38
[62]

Quetzalcoatl [ Konsul ]

[kolejna porcja bzdetow, wmieszana dla zabawy w odpowiedzi na wasze pytanka:] BIGOS -> co do nicka szybko sie przyzwyczaisz :) kwestiaUO -> u nas nie da rady tak, chociaz co pewien czas grafy3D nowych obiektów beda dla przyspieszenia umieszczane na stronie aby ludzie mogli sciagnac je poza gra. gra oczywiscie bedzie tez je sciagac sama, ale jak gracz to hurtem zrobi to oszczedzi przepustowosc serwera, jak i swoj czas gry ;)) Opis -> hmm ja tu widze niezly Pascal :) osobiscie wole C ale pascala tez znam ;) dla przejrzystosci moglbys pisac: if (dzien) then ‹ opis = 'fjdhskjfhsd'; kolor=56; › , ale to tylko tak na odchodnym - szczerze mowiac od pasca sie tak juz odzwyczailem, ze BEGIN/ENDach juz sie gubie.. a zwlaszcza endow nie zauwazam... ale w ogóle jest super :) grafika-> Obslugi MAXa napewno nie bedzie bo tam za duzo jeb** sie z teksturami zlozonymi - no chyba ze poprostu import siatki do dalszej obrobki w kliencie. jesli chodzi o kursy C++ (polecam wersje ANSI nie windows, bo ta pierwsza jest bardziej kompatybilna z linuxami etc - chodzi o dodatkowe funkcje ktorych masowo sie w winzach korzysta a potem mozna sie zdziwic :)) ) to wystarczy ze na KATALOG.ONET.PL wpiszesz <+"C++" +kurs -zakupy> a znajdziesz przynajmniej 15 calkiem dobrych wstepniaków dla pocztkujacych. Jesli chcesz pouczyc sie wiecej - polecam metode prób i bledów oraz program MicrosoftVisualC++ mimo ze z poczatku toporny, to wbrew pozorom jego helpy duuzo wyjasniaja. [no ale kwestia programu MSDEV jest wybitnie dyskusyjna, nie toczmy tego tu znow oki? ] kojotka: tylko ani mru mru o duzym czyms!!! bigos: sorry za ^^ ale no wiesz, pewne tajne plany wyjda doipero poozniej :) generalnie najwazniejsza rzecza jest to ze gra nie ma wyraznego poczatku, ani tez nie dazy do konca. Innymi slowy NIE ISTNIEJE ZADEN QUEST GLÓWNY (GLOBALNY) ktory bylby jakas historia przewodnia gry. Przykladem takiego jest np. WodaDlaVault13 z Fallout1, powstrzymanie Sepirotha w FF7 itd. Po zakonczeniu takiegoz questu gra poprostu zakonczyla sie albo ruszyla od nowa - oba wyjscia nie do przyjecia. Tak wiec questy do wyboru do koloru, jednak zaden nie ma prawa zakonczyc gry :)) jesli chodzi o rysunek - oki, moze byc. tylko nie zapominaj ze nie wszystko to pomieszczenia. Outdoors'y tez sa i to one przewazaja niestety dla grafików ;) jesli chodzi o wymiary - bo cos tam oznaczales - to konstrukcja swiata jest prosta: >najmniejsza jednostka to POMIESZCZENIE w skrócie room - to 10x10 kratek o orient.wymiarach 1m na 1m. czyli pomieszczenie to 100m^2. zwroc uwage ze wiekszosc PomiesczenDomków,Sklepów itd. bedzie mniejsze - o tym zaraz >potem jest tzw. OBSZAR czyli kawalek mapy o rozmiarach 20x20 pomieszczen (400) - czyli okolo 4ha ziemi. >potem (tzn. na razie "na koncu") jest tzw. REGION - czyli master-mapa danego serwera. Sklada sie z 30x30 obszarów dajac w sumie równo 3.6km^2 ( 36000000m^2 ) czyli 360000 pomieszczen do stworzenia. INFO1: master-mape juz mam, wiecsie nie klopoczcie - dostepna bedzie jak tylko <zdobede> skaner ;) INFO2: wyjasnienie pelnej struktury swiata na obrazku w tym poscie INFO3: zwroc uwage ze zapomniale o wysokosci pokoju - to nie 10kratek !!! wysokosc pokoju to okolo 3kratki, czyli tyle co pietro. W plaszczyznie poziomej pomieszczenia stykaja sie ze soba jak kratki na papierze, tak samo w pionie - pomieszczenia nie moga na siebie zachodzic. O ile liczba pomieszczen plaszczyzny 0-wej jest dokladnie okreslona, tak plaszczyzny +1,+2... -1,-2... (pietra) juz nie sa narzucone. Jak takie jest potrzebne to sie je daje, jak nie - zostaje puste. [po kiego dawac mase pustych pomieszczen 'powietrznych' lub 'podziemnych'?? ] INFO4: problemy zwiazane z tym ze chcecie malutki pokoik, a tu sa tylko 10m*10m powinien wam rozwiazac dolaczony w nastepnym poscie obrazek INFO5: pomys³ 'zamurowywania' zbednych kratek jest delikatnie niemile widziany, zwroc uwage ze bedziesz widzial wzystko co umiesci sie w pokoju, tak wiec jesli nie mowimy o pokoju podziemnym to mur szerokosci 5 metrow bedzie troszke dziwnie wygladal, nie uwazasz ? ;))) aha, i jeszcze jedno - jak juz cos wymyslicie, opracujecie itd, czy to wydarzenie, czy to questa, czy tak jak bigos cos narysujecie, sliljcie mailem do mnie lub do kojotki. *DROBNYM* bezsensem bylo by przedstawianie tu super-questa tak aby wszyscy go sobie poznali i zapamietali etc. OKI? :)

27.08.2002
21:40
smile
[63]

Quetzalcoatl [ Konsul ]

aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa oops, sorry ale mialem backupy postow ktorych z powodu zawieszki nie udalo mi sie wyslac i wkleilem nie ten co trzeba :))

27.08.2002
21:41
smile
[64]

BIGos [ bigos?! ale g³upie ]

powtórka z rozrywki?

27.08.2002
21:41
[65]

Quetzalcoatl [ Konsul ]

[tak swoja droga, ciekawie te 'aaaaa' wyszlo z rubryczki...] Bylo milo, ale czas was potemperowac, bo zaczely sie dziwne pytania pojawiac :( LOOZ: a ja widze ze nie ty nie potrafisz zrozumiec prostego przykladu na MainQuestOfTheGame. kufa co z tego ze w falloucie bylo ich >1 ? nie zmienia to faktu ze MainQuest to MainQuest i jego ukonczenie jest straszne w skutkach dla gry multiplayer, gdzie jedna grupka osob nagle taki quest konczy - a co potem maja robic inni gracze????? zwaz ze gra w fallouta po skonczeniu byla juz deko bez sensu... koniec dysputy na ten temat. BIGOS: omówienia SPECTRY sie nie spodziewaj, to je MÓJ program i nigdzie zadnego infa o nim nie znajdziesz poki ja go nie skoncze wich3r: czego oczekujesz wlasciwie? ksiazki wprowadzajacej czy 15str historii wyimaginowanego swiata? niczego takiego jak na razie ani nie mamy ani raczej nie bedziemy rozpowszechniac ni udostepniac nie-Kreatorom. Dowcip w tym, ze jak chcesz sie czegos dowiedziec - odszukasz to tylko we grze. eh, chyba ze siegniesz po spoilery od bardziej zaawansowanych graczy, ktore napewno sie pojawia predzej czy pozniej.... BIGOS: duzo mniejsza ilosc detali? chyba kpisz. moze na poczatku i tak, ale pozniej nie. w grze beda 3 poziomy detali 1)MODEM 2)CABLE 3)LIGHT, tak aby gosc sobie mogl dopasowac zlozonosc grafiki do przepustowosci lacza i cierpliwosci. poza tym WSZYSTKIE modele beda dostepne na stronie w specjalnych paczkach, aby gracz mogl sobie je sciagnac hurtem aby jego klient nie musial tego robic automatycznie podczas rozgrywki. Przy takim systemie przyznasz ze detali moze byc b.duzo, bo i tak tylko od szybkosci sprzetu danego klienta bedzie zalezec na jaka on grafike bedzie spogladal. jeden moze widziec kwardatowe rece u sprzedawcy w sklepie, zas drugi klient o szybszym kompie bedzie mogl podziwiac brud za paznokciami tego samego sklepikarza. Mam nadzieje ze to dosc obrazowe? INFO: tu wychodzi ze znow zapomnialem wam powiedzec, ze modele trzeba bedzie przygotywywac w 3 wersjach :))) oops:)

27.08.2002
21:42
smile
[66]

kojotka [ Centurion ]

Czesc! Udalo mi sie pierwszy raz od dluuugiego czasu (5 dni :) wejsc na net i oczy mi sie swieca, rece mi drza i mam wszystkie oblawy nalogowca :))) Jak zobaczylam, ze watek ma juz 61 postow, to sie niesamowicie ucieszylam - i wszyscy chca wspolpracowac! No, a teraz bedzie najdluzszy post, jaki napisalam. Odpowiadam na posty chronologicznie od mojego ostatniego i robie cytaty metoda smugglera bo strasznie duzo sie tego zebralo: >>> Quetzalcoatl -> czyli znowu przesadzilem :? oops :))) niestety - zostalo mi przyzwyczajenie ze szkoly do lopatologii...... Nie przejmuj sie - zebys widzial jak pozyczalam gosciowi plytke z filmem i tlumaczylam mu jak go uruchomic tak jak tlumacze kolezankom - "Przeciagnij ikonke z filmem na ikonke divixa, a potem kliknij przycisk Napisy i..." A potem okazalo sie, ze facet jest obcykany z komputerem jak malo kto i lepszy ode mnie w HTMLu :))) >>> Jeckyl -> Co do tej muzyki quetz jak ju¿ coœ nagramy to ci przeœlemy oki? Mi tez mozecie - juz sie nie moge doczekac. Tak na marginesie - fajny stopien. Tez lubie Pratchetta :) >>> BIGos -> *muzyka - tu mam pewien pomys³... Mo¿na by wykorzystaæ muzykê klasyczn¹, ona bardzo dobrze wspó³gra³a by z fantasy. W sumie zrobiæ leki remix i ju¿ gotowe muzyczki! Teraz tylko trzeba znaleŸæ wykonawcê.. Na mnie nie liczcie :) Tez o tym myslalam... Wg mnie Chopin czy Grieg po prostu idealnie sie wpasowal w niektore miejsca gry - no, ale to nie przejdzie. Dlaczego? Gracze, z nielicznymi wyjatkami, nie przepadaja za muzyka klasyczna i drazniloby ich, gdyby z leciala z glosnikow. Szczegolnie te bardziej znane kawalki nie sprawdzilyby sie - gracz po kilku pierwszych taktach wiedzialby, co to jest i czyje, i pomysli - klasyka - nudy. Chyba, zeby jakis naprawde dobry remix - np. z mocna sekcja perkusyjna przy bitwach, jakies nietypowe brzmienia przy eksploracji swiata, a przy jakis szczegolnych momentach przez chwile mocno i czysto wyania sie glowna melodia... Ech, rozmarzylam sie... Muzyke ja moge nagrac - gram na klawiszach i moge polaczyc pianino z kompem, ale remix - to juz nie moja dzialka. Sprobuje cos porobic, ale to troche pozniej, jak rusze do przodu scenariusz. Ale na razie niech sie tym zajma osoby bardziej kompetentne :) >>> BIGos -> Jeœli mo¿esz to czy wyœlesz mi mo¿e maila z ca³ym pomys³em ok? W sumie ¿eby coœ robic to trza coœ wiedzieæ :) Wysle ci skrocony opis ale nie dzis, bo nie zdaze... Ogolnie - swiat jest pustynny, jest kilka ciekawych miast... Jak cie oficjalnie przyjmiemy do wspolpracy - ja jestem za, nie wiem, jak Quetzalcoatl - to bedziemy sie juz otwarcie wymieniac pomyslami i tekstami. Ja tez robie glownie scenariusz a ktos do pomocy bardzo by sie przydal. >>> Quetzalcoatl -> tylko ani mru mru o duzym czymœ!!! To sie przeciez rozumie :) A o ktorym "duzym czyms" mowisz? >>> wich3r -> Tak z ciekawoœci mo¿e przegapi³em ale jak widzicie grafikê w grze do czego ma byc podobna tzn do jakiego MMORPG bo ostatnio siê ich namnozy³o ze hej???? Co mozesz robic? Baaardzo potrzebujemy grafikow 3d, rysownikow, programistow, wlasciwie wszystkich... A do czego podobne? Nie wiem, nie widzialam :) Serio... Pytaj o to Quetzalcoatla. >>> wich3r -> Mam pytanko ;) Kiedy bêdzie jakiœ opis œwiata czy cuœ aby poczuæ klimat???? :) Jedyne, co jak na razie jest oficjalnie udostepnione to stronka. https://quet-kojo.prv.pl przypominam :) Jesli przyjmiemy cie do wspolpracy to bedziesz mial dostep do wszystkiego, ale najpierw powinienes dac cos od siebie :) >>> Marx -> Chcialbym zg³osic sie na rysownika do swiata. Chetnie cie przyjmiemy. Wysle ci na maila mapke do przerysowania i zobaczymy, jak sobie poradzisz. Tylko mi sie nie wykrusz jak dwoch twoich poprzednikow (derry, Sudzione) >>> wich3r -> To znowu ja :) czy planuje ktoœ jakiœ œrodek lokomocji (czyt. konie ;) gdy¿ jedn¹ przeraban¹ rzecz¹ w RPG jet to ¿e trzeba sie strasznie nabiegaæ :) i przy okazji by³by dodatkowy zawód koniokrad ;))))) Jakis srodek lokomocji bedzie, ale raczen nie konie, jako ze teren jest pustynny. A dlaczego pytasz? No i teraz pytania/sugestie ogolne. Coraz nas wiecej, wiec moze zrobimy cos w rodzaju aktowki do wymiany plikow, zeby sie tak nie bawic z tymi meilami. Moge zalozyc cos takiego na yahoo i obciazyc haslem, ktore poznaja tylko oficjalnie przyjeci do zespolu. Wtedy kazdy, na biezaca umieszczalby tam swoje aktualne osiagniecia. Co wy na to? Wreszcie zrobilam update strony z nowymi adresami. Heh, od dzis mowcie do mnie adminka ;>> Pisze scenariusz, ale: jeszcze nie jest gotowy :) i idzie mi na razie dosyc powoli... Na razie skupiam sie na wiekszych questach i wazniejszych postaciach - czyli na opisy szczegolow - pojedynczych pomieszczen, przedmiotow - raczej nie liczcie, chyba ze beda wazne dla danego questa. Ale to przyjdzie z czasem. Staram sie tez robic takie ogolne zasady - nie wiem, jak to opisac... To jest na przyklad to, co ci powie zwykly obywatel miasta, gdy go zaczepisz na ulicy. To nie bedzie dla wszystkich takie samo, tylko losowe, jak rowniez zalezne od kilku zmiennych - pora dnia/nocy, miejsce, wyglad gracza. Takie odzywki to bedzie np. "Facet, odejdz ode mnie" albo "Przykro mi, ale sie spiesze" czy "Kobieto, czego ode mnie chcesz o trzeciej nad ranem?!" Moze to tez byc wyglad pokoju w zwyklym mieszkaniu - rowniez troche losowy, troche zalezny od zmiennych. Docelowo chce zrobic taki skrypt, ktory umozliwialby sprawne i niezbyt nudne dzialanie swiata. Dzieki niemu gracz moglby normalnie podrozowac po swiecie i zaczepiac ludzi, wchodzic gdzie chce i dostawac zroznicowane odpowiedzi. To wszystko dotyczyloby tylko osob i miejsc nieistotnych z punktu widzenia fabuly - miejsca i postacie wazne mialyby oddzielne opisy i dialogi. Jesli chodzi o te wieksze zadania i wazniejsze postaci - to mam coraz wiecej ciekawych pomyslow i staram sie je przelewac na papier. Kilka questow zapowiada sie calkiem niezle. Staram sie tez nie naruszac balansu gry - ale praktyka czyni mistrza. No, ale sytuacji takich jak z tym koboldem raczej nie bedzie :) I to by bylo na tyle :)

27.08.2002
21:42
smile
[67]

BIGos [ bigos?! ale g³upie ]

wysywalj zaraz poprawna wersyje, bo mnie a¿ sciska z ciekawoœci... btw, to w najblizszym czasie dostaniesz maila z potforkiem :)

27.08.2002
21:43
[68]

kojotka [ Centurion ]

Ooooooooo! Co moje piekne oczy widza?! Quetzalcoatl? Hej, to wreszcie delta t = 0

27.08.2002
21:48
[69]

kojotka [ Centurion ]

A, i jeszcze dwa pytania i schodze z neta :( Jeden: Do scenariusza potrzebny mi system erpega - moge korzystac (przynajmniej na razie) z tego co wymyslilam. Najlepszy to on nie jest, ale i gorsze widywalam, ale cos musze miec. To co, moze byc? Dwa: Quatzalcoatl - to ile map my mamy? Ja mam jedna i ty tez jedna, czy jak?

27.08.2002
21:49
smile
[70]

Marcio:next generation [ Konsul ]

mam pewien pomysl moze sie wam nie podobac ale jak bêdzie mo¿na wybraæ profesjê bohatera i wybie¿e sie np. strzelec to jak awansujesz na któryœ poziom to zostajesz snajperem a jedna albo kilka (ale nie wszyscy) osób po awansie na jakiœ tam poziom zostaje mistrzem ³uku i jeœli ktoœ bêdzie chia³ zostaæ mistrzem ³uku to musi pokonac mistrza ³uku i jak pokona to on zostaje mistrzem ³uku a tamten zostaje snajperem .... co o tym myœlicie ??? ps. jeœli nie wierzycie w moje umiejêtnoœci graficzne to moge (jesli chcecie) rysowac œwiat albo cos w tym rodzaju..albo wymyœlaæ potwory które bêd¹ zamieszkiwa³y œwiat

27.08.2002
21:53
[71]

kojotka [ Centurion ]

marcio -> nasz system jest raczej bezpoziomowy i bezklasowy, ale byc moze cos takiego bedzie - ale nie jako "profesja", ale raczej "stanowisko".

27.08.2002
21:56
smile
[72]

BIGos [ bigos?! ale g³upie ]

kojotka - extra, czym szybciej dostane tym lepiej :) Quetzalcoatl - skombinowa³em borland C++ builder, i na razie mam problem z glupim: #include <stdio.h> main() ‹ printf ("hello fuckin' wordl"); › :))) po prostu przy probie uruchomie pod win 98 JB PL nie dzieje sie nic.. a raczej dzieje tylko tak szybko ze nic nie widac.. jak to spowolnic?

27.08.2002
21:57
smile
[73]

Marcio:next generation [ Konsul ]

aha szkoda;(

27.08.2002
21:59
[74]

Marcio:next generation [ Konsul ]

aha jeœli chcie to moge w czymœ pomuc .. tylko nie wiem w czym najlepiej jesli chcecie to moge wymyslaæ potwory moge daæ próbke umiêjêtnoœci jesli chcecie

27.08.2002
23:05
smile
[75]

Marx [ Legionista ]

Dzieki kojoka nie martw sie nie jestem kruszyn¹ i mam nadzieje ze dam sobie rade.

27.08.2002
23:08
smile
[76]

Marx [ Legionista ]

Ach i jeszcze jedno nie masz mojego email-a a brzmi on tak... [email protected]

27.08.2002
23:11
[77]

Marcio:next generation [ Konsul ]

ej kojotka albo jakis przeowdnicznacy projektu moge wam pomoc w tworzeniu tej gry ale nie wiem zabardzo w czym....

27.08.2002
23:15
smile
[78]

Marx [ Legionista ]

i jeszcze jedno o co chodzi z tym przypiskiem przy ksywce rekrut czy Pierzasty w¹¿???

27.08.2002
23:23
smile
[79]

Marx [ Legionista ]

sorry ze tak powiekszam pasek przewijania ale prosze o jak najszybsze pszes³anie mapki

27.08.2002
23:23
smile
[80]

Marx [ Legionista ]

sorry ze tak powiekszam pasek przewijania ale prosze o jak najszybsze pszes³anie mapki

27.08.2002
23:37
smile
[81]

Marx [ Legionista ]

Czy ma ktos oprocz mnie chote ruszyc palcami (i ³bem) i cos napisac??????

27.08.2002
23:48
smile
[82]

Marx [ Legionista ]

widze ze nie

27.08.2002
23:50
smile
[83]

Marx [ Legionista ]

wszyscy spi¹. zmeczeni senni znudzeni odzucenie ³eeeeeee

28.08.2002
00:53
[84]

FoXXXMagda [ Pellamerethiel ]

w³aœnie piszê Quetzowi o quescie;)) jeœli bêdê miec dobre pomysly na misjê, mogê je Wam po prostu wysy³aæ i omawiaæ szczegó³y??

28.08.2002
11:05
[85]

Quetzalcoatl [ Konsul ]

ciekawostka, ktos mi przyslal takie cos: Tfoja gra jest bardzo fajna i uwarzam ¿e morzesz jom za darmo w necie umiesciæ! Bardzo chcia³bym pracowaæ u was nad pisaniem tekstuf. Piszem ogulnie dobrze i sk³adnie i móg³bym nawet pomuc w pisaniu end¿inu. Troche tesz na kibordzie gram i móg³bym muzyke tworzyæ. Troche znam tesz pascala i uwarzam ze móg³bym pisaæ program zwami. Daj znac czy siem nadam! sorry, ale az nie moglem sie powstrzymac zeby IRC'owca nie zbjechac....

28.08.2002
11:13
[86]

kojotka [ Centurion ]

Heh, niezle... Ale by nam fajne teksty pisal, no nie? Marx --> wieczorem ci przysle...

28.08.2002
11:37
smile
[87]

Marx [ Legionista ]

hehe pewnie jakis dziudzius napisal ma niezlom wyoblaznie solo chce pisac tefty f gfe

28.08.2002
12:54
smile
[88]

Quetzalcoatl [ Konsul ]

[dok³adnie, dok³adnie] oki, dzisiaj o systemie RPG. konstrukcja postaci jest bardzo prosta. Kazda statystyka postaci ma swoj wlasny poziom XP. tak wiec jest HPxp MPxp STRxp WISxp INTxp itd itduzywanie danej statyskyti to wzrost jej xp, oczywiscie. Im wiecej obrywasz, tym wiecej HPxp zyskujesz, a jak licznik sie dope³ni to HPmax ci wzrasta. Oczywiscie musisz sie jeszcze podleczyc potem :) Im wiecej zu¿ywasz many, tym wiecej MPxp zyskujesz, jak sie dope³ni to MPmax ci wzrasta. itd. ka¿da z umiejetnosci ma te¿ xp. Zeby nie uzywac skrotów bedzie £UCZNICTWOxp KOWALxp KOPANIExp itp. Kazde uzycie zdolnosci jakkolwiek podnosi jej XP, po wype³nieniu poziom jej moc/skutecznosc wzrasta. [Tyle o postaci, to powinno duzo na razie wyjasnic.] [Dalszy ciag jest o magii, bo to mialem przygotowane na razie....] Jest tylko jeden dowcip z mana. odpowiednim czarem kosztujacym jedynie mane bezprzynaleznosci mozna z otoczenia œci¹gn¹æ i skumulowaæ w sobie manê ¿ywio³ów np. ognia, wody. Oczywiœcie w ka¿dym przedmiocie z ktorego bedziesz œci¹ga³ jest ograniczona jej iloœæ, ale np. jest wiecej OGNIA w ognisku niz w jeziorze ;) mana w przedmiotach/obiektach odnawia sie sama w czasie. ilosc many bezprzynale¿noœci ktora mozesz posiadac wyznacza MPmax czyli ManaPointsMaximum. Zwieksza sie ów limit na ka¿dym wype³nieniu sie licznika MPxp (juz mowilem wczesniej). Nie mozesz miec wiecej many niz MPmax, chyba ze efekt/czar dzialajacy na tobie mowi co innego. ilosc many elementu (ognia/wody/ziemi etc) ktora mozesz przechowywac jest blizej mowiac nieograniczona. Jednak posiadanie jej w sobie wiaze sie z pewnymi konsekwencjami. Pierwsza to tymczasowe obnizenie HPmax. Druga to zwiekszenie twojej podatnosci na element przeciwny. Trzecia to niebezpieczenstwo przemiany w ¯ywio³aka (Elemental). O co w tym chodzi? Mana musi byc skladowana w czyms. To cos to struktura ciala postaci. Innymi slowy £ADUJESZ CIA£O POSTACI man¹ jak bateriê pr¹dem. Jesli przesadzisz - mana jako moc magiczna zmienito cialo w cialo magiczne zywiolaka. Dowcip z HP polega na tym, ze jesli naladujesz sie mana, a potem obierwiesz ostro to zarowno z powodu chwilowej dekoncentracji, jak i choæby z powodu utraty kawalkow ciala ( ;) ) na moment stracisz kontrole nad silami wiazacymi mane z cialem. I czesc jej stracisz. Obnizenie poziomu HP jest pozorne, pokazuje ci tylko ile mozesz wytrzymac bez utraty many. Przyklad: masz 100HP, wyciagniesz 50pktOgnia. Licznik zycia spadnie np. do 90HP. te 20pkt brakujace zostaly zwiazane z mana. Wciaz masz 100HP ale 90HP mozesz stracic, a potem zostanie ci 20HP i juz bedziesz tracic mane z kazdym oberwaniem. Oczywiscie jak teraz zuzyjesz np. 25pkt many to licznik odrazu zmieni sie z 90HP na np. 95HP, dajac wyraz ze teraz masz wiekszy limit HP. Przemiana w zywiolaka to nie utrata kontroli nad postacia - postac staje sie poprostu potworem takim do wykonczenia przez graczy za XP. jak zginie jest niedowskrzeszenia. Przemiana nastepuje gdy limit HP spadnia ponizej zera. Np. masz 100hp wciagasz 50 - limit to 90HP. potem wciagasz jeszcze 50 - limit 80HP itp, a potem masz juz duuzo many i limit 10HP, wciagasz jeszcze raz 50pkt, limit spada do 0HP i zamiast utraty nadmiaru many zamieniasz sie w zywiolaka. Co sie dzieje ze stracona man¹? Aaa nie, wcale nie przepada, z magia nie tak ³atwo, patrz punkt 3. - SamoistneRzucenie. system czarów jak na razie jest dwudzielny. tzn. czar mozna rzucic na 2 sposoby, w zaleznosci jak graczowi sie spodoba. 1)podstawowy sposob to wypowiedzenie formuly i powiazanie jej z mana. Brzmi to dziko, ale zaraz wyt³umacze. wyobraŸcie sobie formu³ê "Ldonema wa n'taga oreg" ktorej znaczenie jest kolejno takie: "zniszczenia z ognia wrogowie" wpisujac komende normalnie poprostu wypowiedzialabys "Ldonema wa n'taga oreg" i tyle. Zeby zaznaczyc ze rzucasz czar dajesz @ na poczatku, i wtedy mozesz uzywac dodatkowych klawiszy np. CTRL-F symbol ognia(tutaj #F#) CTRL-W symbol wody, CTRL-0(Zero) symbol bezprzynale¿noœci. No to rzucamy czar: "@5#F#Ldonema wa n'taga 6#0#oreg" #F# zostanie zastapione ikonka ognia #0# to ikonka bezelementowa czar wiec zostanie rzucony w ten sposob: 6#0#oerg - wydanie 6 pkt. many bezprzynaleznosci ('czystej') na uderzenie w kilku przeciwnikow ('wrogowie') 5#F#Ldonema wa n'taga - wydanie 5 pkt. many NA kazdego nacelowanego wroga w celu zadania mu zniszczen z ognia. (wa n'taga to 'z ognia' a wiec przyjmuje tylko mane ognia, i dlatego zadaje wlasnie takie zniszczenia) [dla ciekawskich 'Ldonema' to czar glowny 'wa n'taga' modyfikator sposobu 'oreg' modyfikator celu ] takie rzucenie czaru gwarantuje 100% moc czaru. jednak takie ciagle rzucanie czarow jest delikatnie mowiac upierdliwe wiec 2)istnieje pamiec postaci, ktora moze sobie zapamietac kilka takich czarow. tzn. zapamietac nie "Ldonema wa n'taga oreg" a raczej "5#F#Ldonema wa n'taga 6#0#oreg" (@juz nie potrzebna - to nie wypowiedz) Ilosc miejsc w pamieci na zapamietanie bedzie zalezala od kilku czynnikow, jeszcze nie wiem jakich :) Rzucenie zapamietanego czaru nie usuwa go z pamieci, kosztuje manê. Czar w pamieci ma 3 wa¿ne charakterystyki. Pierwsza to stopien zapamietania od 0-100%. Im rzadziej uzywany tym mniejszy % zapamietania i tym slabsza moc czaru (100% -> 0%) i tym bardziej podatny na niepowodzenia. Druga to SPxp, ktora jak kazdy XP powieksza sie przy uzyciu czaru, ALE tylko jesli %zapamietania to 100%. Levelowanie w SPxp podnosi trzecia statystyke czyli SPlev, ktora dziala bardzo prosto: im wyzszy SPlev tym wiekszy efekt czaru. Np.: 1#F#Ldonema wa n'taga" na lev0 to 1 pkt zniszczenia z ognia 10#F#Ldonema wa n'taga" na lev0 to 10 pkt zniszczenia z ognia 1#F#Ldonema wa n'taga" na lev5 to 5 pkt zniszczenia z ognia 5#F#Ldonema wa n'taga" na lev10 to 50 pkt zniszczenia z ognia A * B = DMG simple podobnie oczywiscie z czarami uzdrawiajacymi, a dla czarów dzia³aj¹cych przez okres czasu podobnie sie ów wyd³u¿a. USUNIECIE CZARU Z PAMIECI (a np zeby miec miejsce na nowy lepszy) WIAZE SIE ZE STRATA JEGO XP i LEVELU 3)samoistne rzucenie. jak pisalem gdy hp spadnie ponizej krytucznego poziomu, "Gubisz" mane. ale ona nie znika, ani nie rozplywa sie (no, z wyjatkami ;) ). Wyobraz sobie nagle potezny cios 'wytr¹ca' z ciebie 100pkt many. na lev0 i 100% zapamietania czaru odpowiadalo by to 100pkt zniszczenia. Juz wiecie co sie dzieje? hehe dokladnie. Mana nie zwiazana, uwolniona automatycznie <rozprasza siê> zadaj¹c przy tym zniszczenia WSZYSTKIEMU w okolicy. (przedmiotu martwe tez maja HP, ktore wyczerpane powoduje zniszczenie przedmiotu) Zasieg jest wiekszy im wiecej jej uwolniono. Zniszczenia sa obliczane nastepujaco: losujemy % mocy, zniszczenia to %*ilosc many uwolnionej. Zadawane kazdemu w zasiegu dzialania r=mana/10 metrów. Dotyczy to tylko przypadku zniszczen, bo kazda mana moze jeszcze przypadkiem sformowac sie w specyficzny dla siebie efekt. Dla Wody moze to byc Dispell, dla Smierci czar InstantDeath itp. Zalezy od (nie)farta graczy :) 4)w zwiazku z samoistnym rzuceniem, ktore jak kazde rzucenie czaru zabiera troche czasu zanim zadziala (ot, np. 10sekund) po zabiciu wysokonaladowanego maga lub zywiolaka lepiej splywac co sil w nogach..... To Tyle o magii w tym systemie. Oczywiscie to nie jest absolutnie wyczerpujacy temat opis, jako ze nie napisalem jeszcze o mozliwosci wyrycia run, pisania scrolli, o Duchu kazdej zywej istoty ktory moze byc uwieziony w przedmiocie dajac mu specjalne wlasciwosci (przedmiot moze miec mane i jej uzywac! ), nie pisalem tez o Materii (sorry za nazwe z FF7) ktora jest skondensowan¹ i zmaterializowana man¹ przeznaczon¹ do ulepszania przedmiotów (patrz sloty w FF7 lub sloty w Diablo2) i nie pisalem tez o wieeelu innych rzeczach. W nastepnym odcinku postaram sie umiescic co nieco o walce w rêcz.

28.08.2002
22:22
smile
[89]

Marx [ Legionista ]

kojotka czekam na mapke bo chce jak najszybciej zaczoc zeby jeszcze w wakacje skoczyc

28.08.2002
22:34
[90]

brongar2 [ Konsul ]

ooo kcecie opisy!!! :))))) to mowcie mniejwiecej co to ma byc bo akurat koncze dzis opisy gildi i mam wolna nocke (sorki ze nie odppowiadalem ale mluce w te mudy jak ostatni debil XDDD) Brongarus vel curianus

29.08.2002
00:52
[91]

Quetzalcoatl [ Konsul ]

teraz tylko jedna odpowiedz bo pytanie barzo mnie poruszylo "chce jak najszybciej zacz¹c zeby jeszcze w wakacje skoñczyæ" jesli autentycznie masz zamiar skonczyc w jeszcze w wakacje, to cos mi sie widzi ze na wiele nam sie nie przydasz, panocku, bo ten miesiac co zostal nijak sie ma do tego 'za pol roku' na ktore ja na pierwszy powazniejszy start przewiduje. przed tym czasem napewno gry nie ujrzysz.................. ani swojej roboty ew. w niej wykorzystanej.

29.08.2002
00:57
smile
[92]

BIGos [ bigos?! ale g³upie ]

znaczy sie do koñca wakacji miesi¹c? oj, quetz, ty mocno zapracowany chyba jesteœ :)))

29.08.2002
01:08
[93]

brongar2 [ Konsul ]

bigos--> leeeee on student te fuksiarze maja miecha wiecej!! :PPP

29.08.2002
01:12
smile
[94]

BIGos [ bigos?! ale g³upie ]

marx to nie student, rêcze s³owem :)) a Quetz to móg³by siê pojawiaæ czêœciej i na d³u¿ej... mo¿e z wrzesniem to siê zmieni, bo mu sie limit na modemie wyzeruje :)

29.08.2002
10:58
smile
[95]

Marx [ Legionista ]

stary ja te¿ przewiduje ze gra szybko sie nie ukaze ale jesli bym skoñczy³ mape wczesniej to bym mog³ jeszcze wiêcej narysowac

29.08.2002
15:57
[96]

kojotka [ Centurion ]

UP^^ Odzyj kochany wateczku! :) Marx --> wyslalam ci mapke, zobaczymy jak sobie poradzisz. Jak zrobisz - to odeslij do mnie lub do Quetzalcoatla

29.08.2002
16:45
[97]

Marcio:next generation [ Konsul ]

moge wam pomoc w tworzeniu tej gry ale nie wiem zabardzo w czym.... najbardziej odpowiadalo by mi wymyslanie potworow

29.08.2002
18:06
[98]

kojotka [ Centurion ]

Oki, jak bedziesz mial jakis ciekawy opis potwora, to przyslij Quetzowi albo mnie. Ale nic nie obiecujemy... :)

29.08.2002
18:10
[99]

Queen_Arwen [ Evenstar ]

Jak wam bêdzie ktoœ potrzebny od "wymyœlania" przygód - patrz questów i tekstów dla postaci - to jestem na us³ugi.

29.08.2002
18:14
[100]

Queen_Arwen [ Evenstar ]

Prowadzê od wielu lat ró¿ne RPG - i ostatnio t³ukê kumplom D&D3 wiêc tu mogê byæ na us³ugi - gorzej jeœli chodzi o wklejanie tekstów do gry - jak mnie ktoœ nauczy to mogê wam ca³e pañstwo wysmarzyæ.

29.08.2002
19:48
smile
[101]

Marx [ Legionista ]

dzieki kojotka

29.08.2002
20:26
[102]

Marcio:next generation [ Konsul ]

wymysle kilka potworow na probe i zeskanuje i przesle

01.09.2002
14:57
smile
[103]

Quetzalcoatl [ Konsul ]

************** ZAMYKAMY W KONCU TEN TEATRZYK ************************** czyli nastepna czesc watku pod

© 2000-2024 GRY-OnLine S.A.