GRY-Online.pl --> Archiwum Forum

Jakie macie Karty Graficzne

07.09.2001
09:00
smile
[1]

LFB [ Generaďż˝ ]

Jakie macie Karty Graficzne

No właśnie ostatnio czytałem o wymaganiach gry Doom 3 i Unreal 2. Wśród wielu kryteriów konfiguracji, jako element zapewniający maksymalną grywalność i wszystkie efekty wymieniany jest GeForce3. Osobiście nie posiadam tej karty i jestem ciekaw jakie wy posiadacie karty, w co i w jakich rozdzielczosciach gracie ?
Czy naprawde bez GeForce 3 w nowe gry nie da sie grac ? Prosze o wasze opinie.

07.09.2001
09:02
[2]

Soulcatcher [ Prefekt ]

jak dla mnie to GF2 wystarcza do wszystkiego jeżęli masz szybki procesor i dużo ramu

07.09.2001
09:42
smile
[3]

Garak [ Szpieg ]

Mam Celerona 333@416 + 192 MB Ram +GeForce2MX i Max Payne dziala zupelnie swobodnie w 800x600 z detalami na medium wiec chyba GF3 to na razie lekka przesada...

07.09.2001
10:23
[4]

Matt [ Knight of the Night ]

Garak - Max Payne to plynnie chodzi u mnie na C-450, GForce256 w 800x600, 32 bit kolor i WSZYSTKIE detale na maxa, ale szczerze watpie zeby w Unrea'al 2 dalo sie na takim sprzecie w ogole pograc - mysle, ze produceni wiedza co mowia ...poza tym za rok GF3 nie bedzie znowu niczym nadzwyczajnym.

07.09.2001
10:25
[5]

massca [ ]

mam GF PRO 64 Creativa do tego 512 RAMu i 1.4 Athlona max payne pomyka gladko w maks detalach i 1024x768 mam nadzieje ze przez rok jeszcze tak pogram

07.09.2001
10:37
smile
[6]

Garak [ Szpieg ]

Matt --> Nie twierdzilem ze u mnie U2 bedzie dzialal plynnie! Napisalem ze NA RAZIE GF3 to CHYBA lekka przesada. A za rok to w produkcji bedzie Unreal 3 i beda do niego zalecac kupno GF5 a my sie bedziemy zastanawiac czy nasz wolny GF3 wytrzyma niska rozdzielczosc (np 1024x768 ;) w Quake 4 :)))))) A propo Maxa to w sumie nie ustawialem detali na Maxa (sic!) ale chyba sprobuje - sadze jednak ze twoj GF256 (szczegolnie jesli jest na DDR'ach) bedzie mial przewage i obejrze sobie slideshow :)))

07.09.2001
10:44
[7]

Matt [ Knight of the Night ]

Garak - hehe, mysle ze za rok to dopiero U2 (znaczy sie gre, nie zespol ;)) zobaczymy, a co do zalecen producenta, to na pewno beda zalecac coraz to szybsze karty ...bo czemu nie? Po co sie trudzic optymalizowaniem kodu gry (tu WIELKIE brawa dla tworcow Max'a P. - w zyciu bym sie nie spodziewal, ze na moim sprzecie bedzie chodzic tak dobrze!), skoro w USA lub Japoni karta graf. kosztuje grosze... ...a'propos karty graf. - faktycznie mam na DDR'ach, ale malo z tego korzysci, dopoki procesor jest tak slaby :(

07.09.2001
10:59
smile
[8]

LFB [ Generaďż˝ ]

massaca gratuluję sprzętu, ale takich szczęśliwców jak ty jest niewielu, ty poprostu pujdziesz po GF3 kiedy stwierdzisz, że framerate ci nie odpowiada :)), chodzi mi o bardziej przecietne konfiguracje. Małe sprostowanie też należy się Matt-owi, Unreal 2 ma byc w pierwszym kwartale 2002 czyli maksymalnie 6 miesięcy. Obecnie najlepiej sprzedającą się kartą w polsce są różne wersje GeForce 2 MX lub MX400, czy według was da sie na tym grac w gry które wyjdą na początku przyszłego roku, czy ktos kto je kupuje nie kupuje rzeczy już na starcie przestarzałej ? Jakiej karty zakup według was ma teraz sęs chodzi mi o wasze odniesienie się do kwestji Wydajnosc / Cena obecnie dostepnych modeli. :)

07.09.2001
11:14
smile
[9]

Viti [ Capo Di Tutti Capi ]

Ale z Was malkontenci.Ja mam starą Rivę TNT 16 megową, kupowałem ją, w miesiąc po ukazaniu się jej na rynku. Całe 600 zeta wtedy dałem (sic). Wczoraj odpaliłem demo Maxa Payne'a, w rozdzielczości 800x600 i 16 bit. kolorach, detal medium (chyba) i wszystko chodziło płynnie. Tak więc nie ma się co martwić na zapas. Po co komu, w grze, 120 klatek na sekundę ? Jak wystarczy 30 przy największym obciążeniu karty.

07.09.2001
11:21
[10]

grzech [ Generaďż˝ ]

ja mam GF2 PRO 64 i jestem jak na razie zadowolony: 3DMark2k=8172, 3DMark2001=4036

07.09.2001
11:23
[11]

Silent [ The Voice ]

Ja mam GF 3 MSI 64 MB

07.09.2001
11:29
smile
[12]

LFB [ Generaďż˝ ]

Grzech na jakim procesorze, ile ramu, jaki windows i jakie masz ustawienia karty (core/memory) ?

07.09.2001
11:33
[13]

Matt [ Knight of the Night ]

LFB - miezdzy "ma byc", a "bedzie" jest OGROMNA roznica - mam gazety o grach z '99, ktore pisza ze Duke Forever ma byc najpozniej za 1/2 roku... ;)

07.09.2001
11:35
smile
[14]

Adamus [ Gladiator ]

Grzech --> No właśnie, zdradz konfigurację. Bo ja na GF2 PRO 64MB Atlonie 1,33 i 256 MB RAMu mam w 3DMark2000=7980 a w 3DMark2001=3400

07.09.2001
11:37
[15]

Matt [ Knight of the Night ]

Ughm ...ja nawet nie bede mowil jakie u mnie sa rezultaty 3DM 2001 ;)

07.09.2001
11:38
[16]

ShadowNET [ SNC WS1 ]

moj zlomek to GF2 MX Inno3D :)

07.09.2001
11:50
[17]

Iceman 416th EU [ Konsul ]

Moj GF256 DDR wyciaga po podkreceniu cos kolo 3000 w 3dmark2001, jednakze wybierajac agresywne ustawienia karty skoczyl do 3250-3300, a wiec porownywalnie z GF2. Calkowicie zgadzam sie z Viti, ze nie liczy sie, ze masz 120 fps zamiast 30 skoro i tak prawie nie zauwazasz roznicy. Liczy sie komfort grania a nie pogon za klatkami. Poza tym producenci nowych tytulow gier staraja sie zaskarbic przychylnosc graczy grafika. Skoro gra jest wyjatkowa pod wzgledem merytorycznym, jest odkrywcza i doskonala fabularnie to zadna grafa nie jest w stanie zmusic mnie do nie zagrania w nia. Jezeli natomiast grafika jest wspaniala, a pozostale elementy slabe, to po prostu zobacze i wywale. Dlatego kupno GF3 wydaje mi sie duza przesada. Lepiej zainwestowac w RAM lub procka anizei wydawac kase na cos co jutro moze okazac sie wolniejsze od innej, byc moze tanszej karty graficznej.

07.09.2001
11:55
[18]

grzech [ Generaďż˝ ]

nic nie krecone, konfig nastepujacy: TB1.2, Kinstone 512 SDRAM (kosc serwerowa), MB Abit, Win98, driv4GC 12.9 pod W2000 wyniki byly zenujace: 3DC2k=5120 3DM2001=2954

07.09.2001
11:57
smile
[19]

grzech [ Generaďż˝ ]

dodam, ze taka "wypasiona karta jest mi potrzebna do pracy, a nie do gry :))))

07.09.2001
12:12
[20]

Iceman 416th EU [ Konsul ]

To bardzo ciekawe, bo u mnie czy to na w2000 czy na 98 (ktorego obecnie nie mam przeinstalowanego) czy ME wyniki sa bardzo zblizone, a roznice mieszcza sie w bledzie statystycznym. Tez jade na 12.90. Do czasu az nie pojawia sie oficjalne czworki ta sa najszybsze drivery dla GF'ow.

07.09.2001
12:15
smile
[21]

grzech [ Generaďż˝ ]

Ice -> tez uwazam, ze tak powinno byc, ale teraz dales mi dowod, ze tak jest wiec chyba po powrocie z roboty zajme sie ponownie konfiguracja 2000

07.09.2001
12:24
[22]

grzech [ Generaďż˝ ]

musze dodac, ze pod 2000 BladeofDarkness chodzi lepiej niz pod W98 i tu kolejna zagwostka

07.09.2001
12:31
[23]

LFB [ Generaďż˝ ]

Ja mam Durona 750 @ 933 (7 x 133) i GeForce 2 Pro 32 MB (Leadtek) Ramu 384 i cos zaobserwowalem, do niedawna mialem 256 MB RAM-u i tak wszystko testowalem po dolozeniu kolejnej kosci 128 (teraz mam 3 x 128) wyniki spadly o 5 % zarowno w 3D Marku 2000, 2001 jak i w przepustowosci pamieci mierzonej programem Sisoft Sandra 2001. Dodam ze nie jest to wina kosci bo sprawdzalem parami i zawsze jest ok. Podobno Windows 98 kiepsko sobie radzi z wiekszymi ilosciami ramu, czy cos o tym wiecie ??? PS. Moje wyniki z 256 MB(i 384 MB) 3D Mark 2000 6712 (6320), 2001 3101 (2999)

07.09.2001
12:32
[24]

Iceman 416th EU [ Konsul ]

To ze cos chodzi lepiej pod w2000 wcale nie jest sensacja :). w2000 duzo lepiej zarzadza pamiecia i operacjami we/wy z dysku, a takze kolejkowanie zadan jest o wiele bardziej rozbudowany (polecenia odnosnie okreslania priorytetow). generalnie do wszystkich zadan wole w2000 niz 98 czy ME. Moze XP zmieni ten stan rzeczy, ale najpierw musze uslyszec od samych uzytkownikow ( a nie od Mr. Wrota) ze system jest bezpieczny, stabilny i nie ma glupich bledow ani o czym bylo gosno, kilku funkcji pozwalajacych na "szpiegowanie" uzytkownika bez jego wiedzy i "pozwolenstwa" (m.in. slynny firewall, po ktorym nie wiadomo czego sie spodziewac)

07.09.2001
12:36
[25]

grzech [ Generaďż˝ ]

jak masz duzo ram'u to wylacz w W98 plik wymiany... i tak nie bedzie ci swap'owac a jak istnieje to skubaniec lubi sie do dysku odwolac ... a co do tych kosci to moga byc inne i np. miec rozne czasy, a wowczas wszystko Ci sie dostosuej do tej najwolniejszej...

07.09.2001
12:38
smile
[26]

grzech [ Generaďż˝ ]

Ice -> mi nie musisz tlumaczyc, ze pod 2000 lepiej chodzi :)))) jestem uzytkowniekiem platform NT od wielu lat... a info podalem poniewaz sie zdziwilem.. giery popylaja lepiej, a benchmark na odwrot...

07.09.2001
12:40
[27]

Iceman 416th EU [ Konsul ]

w98 byl projektowany do 512 Mb, podobnie jak ME (ktory jednak przelamuje te bariere). Mozna ominac te granice np zakladajac dysk wirtualny odpowiednim programem. Spadek wydajnosci jest raczej normalny. Po pierwsze parametry kostek sie nie zgadzaja (dwie rozne wielkosci i prawie na pewno rozni producenci) co generuje wait state'y i niepotrzebne opoznienia. Po drugie system musi rozdzielic sygnaly pomiedzy dwoma bankami i na tej drodze tez czasami powstaja zaklocenia (mostek nie wyrabia). Nie wiem ile bankow pamieci ma twoja plyta, ale czasami po zajeciu ostatniego system glupieje i ogolna wydajnosc rowniez spada. Pociesz sie faktem, ze aplikacje w znacznym stopniu wykorzystujace pamiec i zglaszajace na nia zapotrzebowanie wieksze niz przecietnie beda dzialaly szybciej, a systetyki te odzwierciedlaja faktycznego stanu rzeczy w aplikacjach.

07.09.2001
12:42
[28]

Iceman 416th EU [ Konsul ]

Sorry grzech, jezeli to tak zabrzmialo jakbym cie pouczal. Ja rowniez jestem uzytkownikiem NT od wielu lat (pracowalem m.in. w firmie stawiajacej sieci oparte na tej platformie softwareowej), chociaz dopiero ostatnio po przejsciu na w2000 zaczalem lubic ten system.

07.09.2001
12:49
[29]

LFB [ Generaďż˝ ]

Moja plyta to Soltek 75 KAV, ma trzy gniazda i teraz wszystkie trzy zapchane, kazda koscią 128 MB PC133 CL3. Jak pisałem wyżej to nie kwestja różnic bo dowolne pary dają te same wyniki, problem jest dopiero po instalacji trzeciej.

07.09.2001
12:50
[30]

Iceman 416th EU [ Konsul ]

"Dlaczego gra chodzi szybciej anizeli benchmark" ;-)) benchmark raczej w malym stopniu wykorzystuje procesor komputera. taki np 3dmark 2001 jest prawie calkowicie od niego niezalezny a opiera sie w duzej mierze na karcie graficznej i jej wydajnosci (w koncu do tego zostal stworzony). W benchmarkach praktycznie nie ma przeksztalcen zwiazanych z okreslaniem pozycji obiektow, bo zazwyczaj sa to po prostu filmiki albo scenki 3d z gory zaplanowane. W grach natomiast procesor musi liczyc na bierzaco wszystkie ruch. Ruszysz myszka, procesor musi to przeliczyc a karta graficzna zajmuje sie tylko obrazem i jego reprezentacja na monitorze. Jezeli wiec system umie wykorzystac w pelni mozliwosci procesora i zapewnic mu mozliwie najwydajniesze srodowisko (tak jest w przypadku w2000) to wszystko dziala plynniej. jezeli natomiast system potrzebuje kilku cykli by policzyc cos bez przeklaman (tak sie dzieje czasami w w98) to wydajnosc spada i odbija sie echem w aplikacjach.

07.09.2001
12:51
[31]

grzech [ Generaďż˝ ]

Ice przewidzial , ze trzeci bank Ci szwankuje, masz taka plyte niestety...

07.09.2001
12:54
[32]

Iceman 416th EU [ Konsul ]

A wiec nic na to nie poradzisz. To znany efekt (w przypadku slabszych plyt ale nie tylko) i nie da sie go obejsc. Mechanizm dlaczego tak sie dzieje jest zlozony i nie bede go tu opisywac. Moja rada: sprobuj sprzedawc szystkie kostki na gieldzie, dolozyc ze 100 zl i kup sobie szybka kostke 512 Mb (najlepiej 6ns). ps. sprobuj przelaczyc pamieci w tryb CAS2. Czasami sie udaje (nawet czesciej niz czasami) a takie ustawienie daje niezlego kopa RAMowii

07.09.2001
13:52
smile
[33]

LFB [ Generaďż˝ ]

Dzieki, zobacze czy cos mi sie uda zrobic z tym RAM-em.

07.09.2001
17:14
[34]

LooKAS [ Konsul ]

krotko i zwiezlowato - gf1ddr tvout - oslawiony oem'owy CLAP. Wiekszosc gierek chodzi w 1024 przy 32bitach bez zajakniecia (duron 800, 512mb ram). 3dmark2001 - 2278 (windows XP) - nic nie podkrecone

07.09.2001
17:35
[35]

Zodiac [ ex-gladiator ]

Jestem (nie) szczęśliwym posiadaczem karty Leadtek GF3. Dla czego nie? :) Bo GF3 nie jest wart nawet 1000PLN. Przynajmniej na razie. Gry co prawda śmigają ale nie tak jak by się chciało. W sumie nigdy nie jest tak jak by się chciało...

07.09.2001
18:09
[36]

NoBraiN [ Pretorianin ]

Zodiac -noo stary masz na co narzekac :)) twoj GF3 to nie to samo co moje V3 2000 :))

07.09.2001
18:27
[37]

MASter# [ Chor��y ]

Jak chodzi o GF3 to poczekam niech najpierw pojawia się gry które wykorzystaja jego możliwości. GF3 wg. danych jest pierwszą programowalna kartą w jednostce ... jakiejś tam.., ale ma tez dodatkowo stary T&L, żeby "stare" gry tez chodzoły ;-). Muszą więc powstać gry które mają grafę napisana pod GF3. Kiedy będę wyraźnie widział różnice w grafice i efektach specjalnych a nie tylko w liczbie klatek, wtedy zaczne sie zastanawiac.

07.09.2001
18:45
smile
[38]

kiowas [ Legend ]

Ja mam Rive 98 rocznik o mocy trzech kopow/minute i smiga mi to cacko ze hej. GF moze sie schowac!!:)

07.09.2001
18:55
smile
[39]

Viti [ Capo Di Tutti Capi ]

Kiowas -> To zupełnie tak jak ja :) Patrz mój post wyżej. Pozdro

07.09.2001
19:43
smile
[40]

The Dragon [ Eternal ]

A ja mam Diamond Viper 550 TNT ;) i w 3d mark 2001 wyciagam 500 punktow ! :)) PS: Doom 3 ma ten sam engine co quake 4 wiec raczej bedzie dosc srednio dzialal na gf3 (ok 30-50 klatek)

07.09.2001
19:48
smile
[41]

Kuzi2 [ akaDoktor ]

Celeron 367 i karta graficzna NVidia TNT2 M64/model 64 pro. Nawet settlers 4 nie działa:)(

07.09.2001
20:20
[42]

Diplo [ Generaďż˝ ]

Ja mam celerona 366, 196 ramu i GeForce 2 MX 400 64mb i jak na razie wszystkie najnowsze gierki chodza w wysokich detalach i w rozdzielczosci 800x600. Tylko czasem idzie klatkami.

08.09.2001
01:24
[43]

P|_um [ Pretorianin ]

no to ja sie napne teraz .... ale podkreslam - grafe mam pozyczona :| [ ps. nie wiem czy oddam .... hehe ] GE 2 Herkules ULTRA 64 MB .... takze - obecnie - przy moim durnym 600@820 i 320 MB ramcu nie skacze mi nic ,... i jedynym ograniczeniem jest moj monitor ... czyli 1024 ... i tak we wszystko giercuje przy 32 bitach i takich tam

08.09.2001
16:45
[44]

bartek [ ]

Mam GeForce'a GTS 2 Pro 64 mb jest (podobno ;-P) świetny ale dusi go nieco mój Duron 800@900 Mhz i 256 Mb Ram DDR.Jak narazie czaje sie na GF3,Athlonika ok. 1400 Mhz i dodatkowe 256 Mb Ram na DDR'ach. Pozdro.

08.09.2001
21:40
smile
[45]

HAL9000 [ Konsul ]

No coz... Mam S3Savage4 16MB, i 64 MB RAM, i na Max chodzi mi plynnie, ale... jak wychodze na zewnatrz, to mi znikaja tekstury i nic nie widze... Chcialbym przy okazji zapytac czy to wina karty, czy RAM'u?

08.09.2001
21:45
[46]

SULIK [ olewam zasady ]

ja mam VooDoo 3 i Max Payne mi hula jak talala

08.09.2001
21:50
[47]

Dalamar [ Konsul ]

A ja mam Voodoo Rush'a 6MB (w dodatku to tajwańska podróba) i mi gówno chodzi z akceleracją :))) Chyba tylko Tomb Raider'a moge odpalic pod D3D zeby siem nie wieshało - oraz UT pod Glide'm - reszta siem wiesha wiec ja nie wiem o czym wy tu w ogóle mówicie :))))

08.09.2001
22:51
smile
[48]

Andrei [ killah beez ]

Ja mam P III 800 Mhz, 384 ramu, RIVA TNT m64 32 mb :-|, kurde, ta grafa mnie doprowadza do szału, czaje sie na Geforce 2 GTS 32 MB :)

08.09.2001
23:46
smile
[49]

ShatteR [ Pretorianin ]

bede mial geforce2 mx-400 64 mb i mam nadzieje ze to dobry wybur..

08.09.2001
23:53
[50]

Michmax [ ------ ]

Ja mam C 466 256 Ramu Riva TNT2 Vanta 32Mb i wszystkie gierki mi hulają jak ta lala w 800x600x32 bez kratkowania. Mam zamiar kupić WF GF2 Ultra 64Mb lub GF3 ale czekam aż ceny spadną. Jak narazie to moja Riva mi starcza do wszystkiego.

09.09.2001
00:12
[51]

Vanquish [ Centurion ]

Ja mam drewniana karte i jak narazie to wszystkie gierki chodza na cacy :)))))))))

09.09.2001
00:17
[52]

FreemaN [ ]

Vanquish a jak ci sie karta popsuje to idziesz ja naprawic do stolarza :)))

10.09.2001
11:51
smile
[53]

LFB [ Generaďż˝ ]

HAL9000 z tego co wiem to twoje problemy ze znikającymi teksturami to wina małej ilości RAM-u. Piszesz, że masz 64 MB a minimum podawane dla Max-a Payne to 96 MB. Jak do tego dodasz "tylko" 16 MB na karcie to jest tak jak jest.

10.09.2001
15:07
smile
[54]

mates24 [ Pretorianin ]

Ja tam mam N..TNT 16mb i sie nie chwale

17.09.2001
15:25
smile
[55]

Jaspin [ Pretorianin ]

A u mnie Max Payne skacze jak wyjdę poza budynek przy 800x600 (współrzędne ;)) medium detail 16 bit (ale to i tak nie istotne czy low czy high - tak samo skacze!) Celeron300@450, RAM-256, TNT2 32 PRO i powiem wam, że na PIII 450 128 ramu i TNT2 M64 nie skacze wcale. Czyżby to zasługa pamięci procesora i SSE? Jak ktoś wie to niech mówi bo nie mam czasu i ide do domu ;)))))))

17.09.2001
15:33
smile
[56]

beeper [ Centurion ]

athlon 1ghz, 256 ram, gf2 mx400 64 ddr max payne przy 1024x786x32 full detali mykaj jak nic ;] quake3 1280x1024x32 wszystko na full kolo 60 fps ;] przeskoczylem z pII233, 64 ramu, tnt2, na cos takiego i dalej nie moge sie przyzwyczaic :)

17.09.2001
18:47
[57]

wysiu [ ]

LFB --> a przeciez 640 kB mialo wystarczyc kazdemu...:)

17.09.2001
19:08
[58]

TeadyBeeR [ Legend ]

No coz...Ja mam....Dimond Monster V550 Riva TNT 16mb i 3dmarka boje sie odpalac...

17.09.2001
20:13
smile
[59]

JACOOB [ Chor��y ]

c566 geoforce2xvivo 256ram max chula az milo przy 800x600x32 jest lux

17.09.2001
20:22
smile
[60]

Mag_Magik [ Chor��y ]

JA mam GE-FORCA 2 MX 400 64 MB firmy PIXEL VIEV z TV Out , do tego duron 750 , 128 MB RAM, i płytke ECS K7VZA max rozdzielczość to 2048 na 1536 :-) wszystko to chodzi zajebiście.

17.09.2001
21:01
[61]

_snake_ [ Pretorianin ]

^^^

17.09.2001
21:01
[62]

_snake_ [ Pretorianin ]

^^^

© 2000-2024 GRY-OnLine S.A.