GRY-Online.pl --> Archiwum Forum

Icewind Dale (odc. 9)

16.08.2002
15:34
smile
[1]

Katane [ Useful Idiot ]

Icewind Dale (odc. 9)

Witamy w wątku poświęconemu najgrywalniejszemu i najmroźniejszemu hack'n slash.

Link do poprzedniej części:

16.08.2002
15:35
smile
[2]

Katane [ Useful Idiot ]

Porządkowo ^

16.08.2002
15:37
[3]

Martinus [ Konsul ]

Jakiś screen by się przydał na początek, zawsze to ładniej.

16.08.2002
15:38
smile
[4]

pasterka [ Paranoid Android ]

ok, to moja druzynka bedzie wygladac nastepujaco::)) wojownik -krasnolud ktos wojownikopodobny (lowca, mnich) -czlowiek druid -polelf kaplan -czlowiek mag/zlodziej i ja czyli mag -elf:))

16.08.2002
15:43
smile
[5]

Lechiander [ Wardancer ]

pasterka ---> A gdzie drow??? ;-)))

16.08.2002
15:43
[6]

Katane [ Useful Idiot ]

NIe narzekać, kurna :) Zaraz poprawię link w tamtym wątasie...

16.08.2002
15:45
[7]

pasterka [ Paranoid Android ]

Lech --> to jeszcze wymysle, ale na pewno tam bedzie:))

16.08.2002
15:45
[8]

Vabraxisynduujan [ Chor��y ]

Ja drowa zrobie wojownikiem i napakuje go na maxa. Szkoda tylko ze drowy zawsze maja 2 poziomy mniej niz powinny.

16.08.2002
15:47
smile
[9]

Katane [ Useful Idiot ]

Drużyna w IWD2 (na razie nie orientuję się w rasach, więc podam standardowe): Woj Krasnolud/Pólork Woj zdualowany na maga/ człowiek Łowca elf Bard człowiek Niziołek złodziej Mag gnom

16.08.2002
15:47
smile
[10]

Vabraxisynduujan [ Chor��y ]

Moj pelny sklad jest w poprzednim watku pod koniec- taka druzyna bedzie wymiatac !

16.08.2002
15:50
[11]

Vabraxisynduujan [ Chor��y ]

Katane ---> co do ras to podalem linka w poprzednim watku ale w nagrode ze zalozyles watek podam go raz jeszcze, a oto i on:

16.08.2002
16:04
[12]

Valencis [ Transmuter ]

Żadnych obrazków, żadnego silenia się na wstępniak i do tego 'odcinek' zamiast 'odsłony'... Katane, następnym razem bardziej się postaraj... ps. W ID2 nie ma czegoś takiego jak dual. Niech Wam będzie - mój skład: 1. półork, barbarzyńca (albo wojownik)/kapłan Selune 2. człowiek, wojownik lub łowca 3. aasimar, mnich 4. diabelstwo, złodziej/mistrz inwokacji 5. drow, mag (może divinier, ew. wojownik/mag) 6. leśny elf, wojownik/czarownik.

16.08.2002
16:08
smile
[13]

Katane [ Useful Idiot ]

Valencis --> Niech Ci będzie, następnym razem dam 200kb obrazek, wstępniak na pół ekranu i zamiast ods. napiszę odsłona :) Jeśli system jest taki, jak w NWN, to będę raz wybierał awans w wojowniku, raz w magu, pasi? :)

16.08.2002
16:20
[14]

Valencis [ Transmuter ]

System jest inny, nie ma ani dualu, ani multi - chyba po prostu wybierasz klasę, w której chcesz nabić kolejny poziom przy awansie spośród wszystkich możliwych, a przy tworzeniu postaci określasz tylko jedną profesję. Przypominam, że w ID2 na początku gry mamy wszystkie statystyki na 10 oraz 16 punktów do rozdania i jeden dodatkowy przy awansie raz na cztery poziomy. W tej sytuacji raczej odpadają wszelkie kombinacje klas wymagające więcej niż dwóch cech na wysokim poziomie.

16.08.2002
16:43
[15]

Hebron [ _)V(_CaRboN ]

jaki smutny początek :( -- > takie coś na początek chociaż... :( ale dobrze ze ktoś w ogóle założył co do teamu nie pwoeim dokładnie ale na pewno w mej drużynie bedzie 1.jakiś drow 2.czarownik 3.łowca 4.palladyn co do ras poszcególnych i reszty drużyny to jeszcze nie jestem do końca pewien - zobacze jak bede miał :)

16.08.2002
16:46
[16]

Hebron [ _)V(_CaRboN ]

a własnie valencis -- > nie mam pewności co do mnichów - nigdy nimi nie grałem ( w bg2 ) , a podobno walą tylko pięściami czy oni mająjakieś cary ? czy warto mieć ich w drużynie bo może sie skusze - jeszcze wolne miejsce mam w teamie :)

16.08.2002
17:42
[17]

Queen_Arwen [ Evenstar ]

Valencis co ty piepr... przecież jak zasady są z D&D3 to jest multiclass - granie bez multi to bzdura ... chyba że się twórcy gry pochorowali za bardzo.

16.08.2002
19:16
[18]

Valencis [ Transmuter ]

Hebron --> W BG2 jest tak - mnich a tabelę doświadczenia i PŻ jak kapłan, nie może także mieć siły 18 z narzutem, TraK0 jak wojownik, liczba ataków dla broni z wyj. pięści wynosi 1 (dla pięści dochodzą dodatkowe ataki na wysokich poziomach). Nie rzuca żadnych czarów, chociaż ma zdolność nakładania rąk niczym paladyn. Nie może do niczego używać lewej ręki (żadnych tarcz, dwu broni, ani broni dwuręcznych), ani nosić zbroi (KP sama polepsza się z upływem poziomów jak u kensaia). Awansując rozdziela punkty zdolności złodziejskich na krycie się, ciche chodzenie i pułapki. Zakres broni mnicha to tylko to, co złodziej może trzymać w prawej dłoni, ale z pewnością w ID2 będą specjalnie stworzone dla mnichów oręża, którymi będą walczyć nie gorzej niż pięściami. Queen_Arwen --> Na takiej zasadzie, że zdobywa się doświadczenie, które dzieli się równomiernie na wszystkie klasy to nie ma. Jest tylko coś takiego, niektórzy na to mówią 'multi', jak opisałem post wyżej. W każdym razie ja to tak rozumiem.

16.08.2002
20:23
smile
[19]

Katane [ Useful Idiot ]

Valencis --> Przecież napisałem: raz awans w profesji wojownika, raz w maga.

16.08.2002
21:44
[20]

Hebron [ _)V(_CaRboN ]

Jezu..we wrocku koniec świata...taka burza że aż miło ( albo nie :) ) Valencis - thx - szkoda tylko ze w Bg2 nie można przyłączyć żadnego mnicha..... Dziwne ze na oficjalnej polskiej stronie cdprojektu nic jakoś nie wspomnieli o przedłużeniu premiery...albo jakoś żle czytam

17.08.2002
12:41
smile
[21]

TyranT [ Chor��y ]

Zauważyliście, że premiera została przełożona z 4.09 na 16.10 :( I nawet chyba nic o tym nie napisali w newsach, tylko tak cichaczem zmienili date.

17.08.2002
12:47
[22]

TyranT [ Chor��y ]

O sorry, nie zauważyłem, że pisaliście o tym w poprzednim wątku.

17.08.2002
22:50
[23]

Hebron [ _)V(_CaRboN ]

jestem tu od niedawna - a to jest mój 400 post !! Huuuraaaaaaaa !!!! :P wiem ze o to nikt nie pyta....ale ja musze.... na jakim najgorszym sprzecie gra bedzie wyglądać najlepiej ? Nie wiem cy wyraziłem sie jasno - jaki trzeba mieć minimalny komp aby grało sie dobrze ( dobrze , nie koniecznie bardzo dobrze ) robim bibe z okazji mego świeta :P?

18.08.2002
00:19
[24]

Valencis [ Transmuter ]

Tak! Tego posta piszę przy pomocy DZIAŁAJĄCEJ klawiatury, tak, nie muszę już wklejać co drugiej litery z innych dokumentów, bo WSZYSTKIE klawisze mi działają! Czy to nie wspaniałe? Nie?... no cóż, popsujcie sobie Wasze klawiatury i tak działajcie przez tydzień na takich, na których połowa liter jest niedostępna, zrozumiecie mój entuzjazm. :))) Hebron --> W porządku, dziś będę mieć nastrój na takie rzeczy, Twój czterechsetny post to niegorszy powód na świętowanie. ps. A teraz zabieram się za odrabianie zaległości w pisaniu, a jak wpadnę w trans to będziemy wkrótce ucztować z okazji mojego posta nr 2k! :)

19.08.2002
09:30
[25]

Lechiander [ Wardancer ]

Val ---> Ja przez tydzień miałem klawiaturę ze skpanymi Shiftami i mnie krew zalewała. Także Ciebie w pełni rozumiem! :-P 2k - no, no! ;-)

19.08.2002
14:34
[26]

Kane [ Beautiful St-Ranger ]

^ myśle że w miare standardowo bede skladal druzyne hmmmmmnnnnnnn drow maguś elf maguś (he, he) dwarf fighter 1/2elf kradziej dalej to jeszcze nie wiem nie moge sie juz doczekac a oni mi tu premiere przesuwają!!! (chamstwo:(()

19.08.2002
22:34
smile
[27]

Danger [ Konsul ]

Nie wydaje wam się dziwna ta nagła zmiana premietry i to bez powiadomienia o tym w news. Na wszystkicz innych stronach nic nie piszą o przesunięciu premiery i data wydani gry na tych stronach to 4 września. Może to po prostu jakaś pomyłka. Ja przynakmniej mam taką nadzieje.

19.08.2002
23:11
[28]

Queen_Arwen [ Evenstar ]

Valencis ---- to właśnie jest multiclass teraz raz doświadczenie robisz w jednej klasie a jak zrobisz poziom to możesz pakować następną. Jakby nie było to też jest multiclass no bo chube nie single :)

20.08.2002
03:27
[29]

Vabraxisynduujan [ Chor��y ]

Ktora walka w Icewindzie byla dla was najtrudniejsza ? Mi najgorzej szlo w DDolinie Cieni, a potem juz z gorki.

20.08.2002
14:55
[30]

Valencis [ Transmuter ]

Lechiander --> Shifty? To i tak dobrze, u mnie odmawiała posłuszeństwa cała linia liter pomiędzy "Z" i "M". :) Danger -> Choć wydaje się do głupim żartem, to CD Projekt konsekwentnie trzyma się daty 16 października (co za złośliwość, jako świeżo upieczony student mam cały wrzesień wolny, a tu się okazuje, że ten dodatkowy wolny czas zejdzie na czekaniu...) - możesz sprawdzić, w planie wydawniczym, na karcie katalogowej ID2 czy nawet w najnowszej zapowiedzi, wszędzie widnieje ten sam termin. ps. Ta najnowsza zapowiedź jest autorstwa Thanatosa - a tak się składa, że jest ktoś taki na forum - może to dwie różne osoby z identyczną ksywką, ale jeżeli to on, to może nam wyjaśni tę potajemną zmianę planów. Queen_Arwen --> Jeśli i to ma się nazywać multi, to muszę z Tobą zgodzić - do tej pory po prostu ta technika rozwoju postaci była przeze mnie znana jako nienazwana, dlatego unikałem słów multi (i dual), żeby moje wypowiedzi były rozumiane zgodnie z moją intencją. Vabraxisynduujan --> Ja też wspominam początkowe lokacje jako najtrudniejsze, bo gdy je męczyłem pierwszy raz to było w ogóle miałem blade pojęcie o tym, na jakich zasadach toczy się walka, ID1 był pierwszym cRPG-iem w jaki przyszło mi zagrać. Najwięcej problemu sprawiały mi co większe oddziały wrogów w Świątyni Zapomnianego Boga i Smoczym Oku.

20.08.2002
14:59
smile
[31]

MESJAH [ Pretorianin ]

Mam takie pytanie kiedy jest premiera?

20.08.2002
16:09
[32]

Vabraxisynduujan [ Chor��y ]

MESJAH ---> premiera zostala przelozona z 4 wrzesnia na 16 pazdziernika, niestety.

20.08.2002
16:20
[33]

Bloodthirster [ Pretorianin ]

To do dupy...

20.08.2002
22:28
[34]

Danger [ Konsul ]

Ale się dziś wkurwiłem, co się stało już opowiadam: Siedze sobie spokojnie i poginam w Quaka 3, aż tu nagle głośniki zaczynają mi trzeszczeć. Zbulwersowany tym uderzyłem w nie ( zazwyczaj pomaga ) no i udało się przestały trzeszczeć ale przestały terz już działa. Jutro muszę pujść do sklepu po nowe. Valencis------->Szkoda, że z tym przesunięciem premiery ID 2 to jednak prawda.

20.08.2002
22:30
[35]

Katane [ Useful Idiot ]

Lol, Danger, nie dziwię się, po tym jak je traktujesz :)

20.08.2002
22:35
smile
[36]

Danger [ Konsul ]

Tym na Gry-OnLine chyba się coś pokrzaniło uwarzają, że premiera ID 2 bedzie 16 września. Ale się namięszało z tym Icewinde :)

20.08.2002
23:22
[37]

Hebron [ _)V(_CaRboN ]

ja tam juz w ogóle zwątpiłem.....jestem tak zły ze chyba sobie moze zaraz jakigos Kagaxx zabije :P Bardzo dziwne ze nic nie pisze dlaczego przełożyli itp.......hmm...... A te ich zakichane screeny zeby nas tylko wk**** to juz mnie......ARGGGGG!!!!!!!!!! nie....nie.....chyba przerzuce sie na pacmana.... Val & Lechiander -- > wasze problemy z klawiatrą to pikuś w porównaniu z moimi....nie działa mi : F1 F2 F3 F4 TAB jeden shift jeden ctrl jeden alt jedna 6 und powoła klawiszy działa dopiero po setnym naciśnieciu :P cool co nie ??

20.08.2002
23:30
smile
[38]

picuś [ Generaďż˝ ]

Na stronie CD-Projektu nadal jest reklama IWD 2 mówiąca ,że gra w sprzedaży już w wrześniu , teraz tylko czekać jak przesuną premierę NWN i Morrowinda :( .

20.08.2002
23:54
[39]

Valencis [ Transmuter ]

Danger --> A to niezłe (), cokolwiek się okaże, chcą mieć przynajmniej w połowie rację. :) Hebron --> No dobra, może i Twojej klawiaturze brakuje najwięcej do doskonałości, ale mnie już ten problem nie interesuje, mam nowiutką. :) Właśnie się zastanawiam na co przypisać dodatkowe przyciski, bo nazwy mają takie (np. "Shopping" albo "Finance"), że na pewno nie będę ich używać zgodnie z intencją tego, kto je tak ponazywał. Z resztą wpisywanie adresów stron pod te klawisze to w ogóle niezbyt dobry pomysł, bo wszystko chcą otwierać w tym samym oknie. ps. Wiedzieliście, że klawiatury mają rolki? Nie wiedziałem, aż do czasu - moja właśnie posiada takie urządzenie, szkoda tylko, że większość gier się zawiesza, gdy próbuję zbindować klawiaturową rolkę... picuś --> W październiku i później to już sobie mogą robić co chcą - miałem nadzieję, że CD Projekt mnie czymś zdąży uraczyć w czasie wakacji. A to jest mój pierwszy wolny wrzesień. :)

21.08.2002
09:00
[40]

Lechiander [ Wardancer ]

Hebron ---> No dobra, wygrałeś. :-PP Val ---> Rolki? A do czego? Rolowania? :-P

21.08.2002
11:07
[41]

Hebron [ _)V(_CaRboN ]

z polskiej strony o id2..... Chad Nicholas (Skryptor) Ilość starych obszarów w grze: Ponieważ gra miała ukazać się szybciej niż się spodziewaliśmy - mieliśmy mniej czasu i nie opracowaliśmy takiej ilości nowych nowych obszarów jaką byśmy chcieli. Czegoś tu nie rozmiem....czy mam to rozumieć ze oni mieli ZA MAŁO CZASU ( cały czas przekładając premierę..) aby stworzyć nowe lokacje i przez to gra bedzie krótsza ? i ze w miejsce nowych obszarów bede lokacje z id1 ? jezu............

21.08.2002
13:37
smile
[42]

Katane [ Useful Idiot ]

Musze się pochwalić, że istnieje szansa na to, iż dostanę IWD2 za 3 tygodnie :) Ale to nic pewnego :)

21.08.2002
14:09
[43]

Valencis [ Transmuter ]

Hebron --> To jest raczej odpowiedź na jakąś dawną obietnicę niż usprawiedliwienie, że czegoś, co do tej pory miało być, ma w końcu zabraknąć. Ostatecznie - gra miała się ukazać już 28 maja (a to dawno temu) i mimo mnóstwa bugów już wtedy była skończona, a to, że twórcy musieli się wycofać z kilku planów, to chyba normalne, w końcu, nie zawsze udaje się ludziom wcielić w życie wszystkie pomysły, a gra i tak jest podobno dużo większa niż ID1. Co do obszarów - nie, na pewno nie będą bezczelnie używać grafik z wcześniejszej części gry - przecież ID słynie z tego, ze żadne tło nie występuje dwa razy. Katane --> Już zaczynam buchać parą z zazdrości. :)

21.08.2002
14:14
smile
[44]

Martinus [ Konsul ]

A ja drodzy Państwo, dopiero zacząłem Serce Zimy i oczekiwanie na ID2 mam czym wypełnić (choć trochę).

22.08.2002
17:57
smile
[45]

pasterka [ Paranoid Android ]

Martinus --> to szczęściasz z Ciebie, ja już zdążyłam zapomnieć o co chodziło w Sercu Zimy, wiem tylko ,że był tam super tryb właśnie Heart of Winter i wtedy wszyscy byli trudni do zabicia aż miło:)) Powodzenia! do polskiej premiery dwójki się wyrobisz:))

24.08.2002
22:35
smile
[46]

Bodziu [ Lord Ironfist ]

Powtorze i tu, Katane ! :))) Witam, jako iz mam tę piekną mozliwość poznawać gierkę IWD2 to postaram sie Wam co nieco opisać. :))) Jest to gierka oparta na 3 już zasadach AD&D tak tez w stosunku do poprzedniej częsci tej gry pojawią sie nowe rzeczy. Dzis chciałbym Wam opisać Tworzenie postaci, a powiem szczerze iż jest to nie lada wyczyn gdyż trwa to dość długo bo tworzymy drużyne składającą się aż z 6 osób, choć można wystartować nawet z jedną postacią :)) Na początku mamy możliwość stworzenia nowej swojej drużyny lub wybrania 1 z 5 juz gotowych drużyn: 1) Lady's Lament -> Bard, Fighter, Barbarian, Cleric-Painbearer of Ilmater, Sorceror, Rogue 2) Sister of the Blood -> Cleric-Silverstar of Selune, Barbarian, Fighter, Ranger, Illusionist(Wizard), Rogue 3) The Winter Rose -> Paladin of Helm, Rogue, Druid, Monk of the Broken Ones, Bard, Wizard 4) -> Fighter, Ranger, Cleric-Battleguard of Tempus, Monk of the Old Order, Sorceror, Rogue 5) The Hands of Fury -> Cleric-Stormlord of Talos, Barbarian, Fighter, Wizard, Rogue, Druid Ras do wyboru mamy aż 7 a niektóre z nich mają jeszcze podrasy, przedstawiają sie one następująco: 1) Human -> Human(*), Aasimar(Paladin), Tiefling(Rogue) 2) Dwarf -> Gold(Fighters), Shield(Fighters), Gray(Fighters) 3) Elf -> Moon(Wizard), Drow(Wizard), Wild(Sorceror) 4) Gnom -> Rock(Illusionist), Deep(Illusionist) 5) Half-Elf(*) 6) Half-Orc(Barbarian) 7) Halfling -> Lightfood(Rogue), Strongheart(Rogue), Ghostwise(Barbarian) W nawiasach podaje preferowane klasy (* - to kazda) Natomiast co sie tyczy Klas to jest ich aż 11, a niektóre z nich mają z kolei ciekawe specjalności: 1) Barbarian 2) Bard 3) Cleric - Painbearer of Ilmater - Morninglord of Lathander - Silverstart of Selune - Wathcer of Helm - Lorekeeper of Oghma - Dreadmaster of Bane - Battleguard of Tempus - Stormlord of Talos 4) Driud 5) Fighter 6) Monk - of the Older Ones (Rogue) - of Broken Ones (Cleric-Painbearer of Ilmater) - of the Dark Moon (Sorceror) 7) Paladin - of Ilmater (Cleric-Painbearer of Ilmater) - of Helm (Fighter) - of Mystra (Wiazard) 8)Ranger 9)Rogue 10)Sorceror 11)Wizard - Wizard - Abjurer - Conjurer - Diviner - Enchanter - Evoker - Illusionist - Necromancer - Transmuter Tu chciałbym troche opisać szerzej jako, iz pojawiły sie całkiem ciekawe, nowe klasy jak Monk, czy Cleryk z odpowiednimi specjalnościami. I tak ciekawym rozwiązaniem jest tu klasa Monk jak i Paladin, gdyz to one mają ciekawą właściwość, a mianowicie przy wieloklasowości, kiedy wybierzemy klase preferowaną (klasy w nawiasach) to nie traci zdolności poprzedniej klasy (Can multiclass to Rogue (na przykład) without losing ability to advance in the monk class). Natomiast jesli wybierzemy inna niz preferowana to tracimy klase na zawsze :(( aczkolwiek ciekawe rozwiązanie, nieprawdaż ? W koncu to jakies dodatkowe utrudnieni :)) Ale do wszystkiego sami dojdziecie. Na koniec pozostaje mna juz tylko do wyboru skilli, tak jak na te zasady AD&D przypadło wraz z Feats'ami :)) Całkowite podobienstwo do NWN. Ciekawe są owe feat'y i naprawdę jest ich całkiem sporo, które wbieramy tuz po wybraniu samych zdolności. Tak oto przedstawia sie sam kreacja postaci, całkiem podobne do NWN bo te same zasady, ale graficznie to niestety NWN jest lepszy. Tu mamy doczynienia z Engine'em poprawionego BG2, aczkolwiek ma on coś w sobie :)) Reasumując krótko, grywalność jest na poziomie IWD czy tez BG2 itp ale klimat wg mnie jest lepszy nizli w NWN, jest ciekawa a muzyka jest wręcz wspaniała nadająca przedni klimat rozgrywki :)) Choć narazie pograłem tylko klika godzin, to mogę szczerze powiedzieć że wciągnęła mnie do bólu, szkoda tylko że wciąż jestem spiący :OOO pozdrawiam

24.08.2002
22:37
smile
[47]

Katane [ Useful Idiot ]

Bodziu --> Dzięki raz jeszcze! Braci Icewindowa, jak widzicie, na IWD2 się nie zawiedziemy. Zapewniam, Bodziowi można wierzyć!

24.08.2002
23:22
[48]

Hebron [ _)V(_CaRboN ]

ze sie tak zapytam.....---skąd to masz ? chyba ze bete bo gra jeszcze nie wyszła.....

25.08.2002
11:45
smile
[49]

Bodziu [ Lord Ironfist ]

Hebron --> Powiem Ci tylko, że jest to tym bardziej ogromna frajda, kiedy ma sie światomość iż gra jeszcze nie wyszła nawet na świecie ;-)) bo światowa premera bedzie własnie we wrześniu. A mam ją legalnie jako Beta tester tejże gry !!! :)))

25.08.2002
12:13
[50]

Hebron [ _)V(_CaRboN ]

Bodziu -- > gdzie mieszkasz , bo chyba sie do ciebie przeprowadze :) ps . no chyba ze tez zostane beta-testerem to przeprowadzka nie bedzie konieczna :)

25.08.2002
12:39
smile
[51]

Bodziu [ Lord Ironfist ]

Hebron --> He he !! Maniactwo :))) Nawet nie wiesz jak to trudno z tym życ, co niektórzy nie rozumieją że mnie obliguje umowa i poza mną nikt tego nie otrzyma ! Niestety takie są prawidła na tym, świecie. A konsekwencje czynów nastepnie sie ponosi i to w okrutny sposób ! Tak tez widzisz jestem zamknięty na cztery spusty a grę w sejfie trzymam :)) Co najwyżej mogę Wam na pytania odpowiadać i to bardzo chętnie, tak też pytajcie :)) W przeciwnym wypadku zapraszam na strony WWW i tam swą wiedzę na temat gry IWD2 poszerzajcie :))

25.08.2002
13:25
[52]

Gilmar [ Easy Rider ]

Bodziu--------> pytanie warsztatowe, czy po wykonaniu roboty bedziesz mial ochote pograc w gre dla przyjemnosci, czy tylko dla satysfakcji z dobrze wykonanej pracy, czy moze zeby sprawdzic na ile byles potrzebny przed faktycznym produktem finalnym.

25.08.2002
23:57
[53]

Hebron [ _)V(_CaRboN ]

Bodziu -- >ale tak po cichu...nikt sie nie dowie....bedzie dobrze :) wrzucisz na dc albo jakoś inaczej mi to dasz i bedzie spoko:) ps. jak to zdobyłeś ?

26.08.2002
00:06
smile
[54]

Bodziu [ Lord Ironfist ]

Gilmar --> Mogłbym Ci na te pytanie wogóle nie odpowiadać, gdyż w nim kryje sie nutka cynizmu, którego strasznie nie lubie ! Ale z drugiej strony, może to Twoja ciekawość skusiła Cie do zadania tego pytania własnie takiej osobie jak ja, czyli Beta Testerowi, z myślą - jak to faktycznie jest ? Tylko i wyłącznie z tego powodu odpowiem Ci na nie, na poodstawie przykładu. Swego czasu testowałem MM9PL ale przed tym grałem w nią w wersję oryginalną (dla przyjemności). Mimo iż testowałem ją grając drugi raz wiedziałem o co chodzi i testy były bardzo owocne. Teraz, szczerze moowiąc, ciągnie mnie do powtórnej gry bo czasem gry posiadają to coś, cżego brakuje innym grom, to własnie pozwala graczowi na kolejne rozgrywki. Spytaj sie najlepiej ludzi, którzy potrafią grać w daną grę po kilka razy, nawet nie jesteś w stanie sobie tego wyobrazić, ile razy !? Tak też teraz gram celem poznania gry, czyli dla przyjemności, natomiast testy, jak wszystkim zresztą wiadomo, są raczej wyrafinowaną grą, która ma jeden i tylko jeden cel, znalezienie jak najwiekszej ilości błędów, co nie jest rzeczą, wydawać by sie mogło, łatwą. Teraz mając IWD2 gram własnie dla przyjemności testy bedą poźniej :)) To tyle celem wyjaśnień, natomiast na przyszłość precyzyjniej zadawaj pytania, bo cyniczny sposób wypowiedzi świadczy tylko o "pisarzu", pomyśl czasem o tym :-))

26.08.2002
00:08
smile
[55]

Bodziu [ Lord Ironfist ]

Gilmar --> Mogłbym Ci na te pytanie wogóle nie odpowiadać, gdyż w nim kryje sie nutka cynizmu, którego strasznie nie lubie ! Ale z drugiej strony, może to Twoja ciekawość skusiła Cie do zadania tego pytania własnie takiej osobie jak ja, czyli Beta Testerowi, z myślą - jak to faktycznie jest ? Tylko i wyłącznie z tego powodu odpowiem Ci na nie, na poodstawie przykładu. Swego czasu testowałem MM9PL ale przed tym grałem w nią w wersję oryginalną (dla przyjemności). Mimo iż testowałem ją grając drugi raz wiedziałem o co chodzi i testy były bardzo owocne. Teraz, szczerze moowiąc, ciągnie mnie do powtórnej gry bo czasem gry posiadają to coś, cżego brakuje innym grom, to własnie pozwala graczowi na kolejne rozgrywki. Spytaj sie najlepiej ludzi, którzy potrafią grać w daną grę po kilka razy, nawet nie jesteś w stanie sobie tego wyobrazić, ile razy !? Tak też teraz gram celem poznania gry, czyli dla przyjemności, natomiast testy, jak wszystkim zresztą wiadomo, są raczej wyrafinowaną grą, która ma jeden i tylko jeden cel, znalezienie jak najwiekszej ilości błędów, co nie jest rzeczą, wydawać by sie mogło, łatwą. Teraz mając IWD2 gram własnie dla przyjemności testy bedą poźniej :)) To tyle celem wyjaśnień, natomiast na przyszłość precyzyjniej zadawaj pytania, a cyniczny sposób wypowiedzi świadczy tylko o "pisarzu", pomyśl czasem o tym :-))

26.08.2002
07:37
[56]

Katane [ Useful Idiot ]

Hebron --> Widać nie czytasz dokładnie. Bodziu jest bet-testerem, grę dostał od dystrybutora. NIe może jej jednak NIKOMU dać, bo jest zobligowany umową. Paniemiał?

26.08.2002
08:08
smile
[57]

Bodziu [ Lord Ironfist ]

Hebron --> Widzę, że mnie nie zrozumiałeś, więc powiem wprost nie moge, przykro mi ! Katane --> Chociaż Ty mnie zrozumiałeś :)))

26.08.2002
08:56
[58]

Hebron [ _)V(_CaRboN ]

ja jeszcze nie mam 18 lat a pije piwo......... ale nieważne... Jeśli możesz to powiedz jak jest z walką - czy wszystkie zadania ,tak jak w id1 , opieraja sie na "idz tam , zabij tego i wroc powiedz jak bylo "Czy w id2 tez gra sie praktycznie od walki do walki i czy walka jest jedynym sposobem na wykonanie zadania ? troche zamieszałem ale mam nadzeje ze mnie zrozumiesz :)

26.08.2002
08:57
[59]

Hebron [ _)V(_CaRboN ]

Katane - da kanieszna :)

27.08.2002
22:44
[60]

Valencis [ Transmuter ]

Przepraszam wszystkich, że przez pewien czas nie interesowałem się moim wątkiem. Piszę, bo gnębi mnie pewne pytanie - podobno na 27 sierpnia czyli... dziś była zaplanowana premiera ID2 w USA. Nie wiecie czy za oceanem się udało? Bodziu --> Możesz być pewien, że zrobiło na mnie wielkie wrażenie zobaczenie, że beta-tester zajrzał na mój wątek! Nie będę Cię zamęczać pytaniami... na razie, bo choć interesuje mnie bardzo wiele rzeczy wolałbym, żeby ID2 miało przede mną jeszcze jakieś tajemnice nim dostanę go do rąk. :)

27.08.2002
22:59
smile
[61]

MateyToB [ Aleksander Newski ]

Hmm teraz pytanko trochę z innej beczki. Jako że jestem fanem/tykiem gier z serii Baldurs Gate, a baldura 3 najpewniej sie nie doczekam postanowiłem spróbować Icewinda. Na jedynkę nie mam już zbyt wiele czasu, rok szkolny niedługo, aczkolwiek dwójka przedstawia się hmm co najmniej kusząco. Czy ktoś z wielbicieli obu tych gier zechciałby przedstawić największe różnice pomiędzy baldurami a icewindami ? Z góry dzięki

27.08.2002
23:10
[62]

Hebron [ _)V(_CaRboN ]

Val -- > myślalem ze angielska premiera jest póżniej ale wchodze na strone black isle i tam , gdzie pokazane sa wydane gry widnieje.......ICEWIND DALE 2 !! Potem czytam w newsach i jak byk pisze ze ID2 czeka na graczy w sklepach - yeah !! ...tylko jeszcze 1,5 miecha jak zagramy sobie po polsku...... ps. czy angielska wersja bedzie w polsce szybciej niż polska ?

28.08.2002
01:06
[63]

Valencis [ Transmuter ]

MaTeyToB --> Zgodnie z życzeniem. Zacznę od samego ID1 bez dodatków - na początku gry tworzymy drużynę składającą się z od 1 do 6 osób. W każdym momencie gry możemy wywalić dowolnego bohatera i zostawić jego miejsce puste, zawsze możemy także w puste miejsce wstawić nowoutworzonego (niestety, a może i na szczęście, z 0 doświadczenia) lub zaimportowanego herosa. Gra kończy się nieodwołalnie gdy zginą wszyscy, ale niekoniecznie gdy zginie dowódca grupy. Proces tworzenia postaci wygląda dokładnie tak samo jak w BG1, wyjątkiem jest to, że jest nieco bardziej rozwinięty system biegłości (ale nie ma stylów walki, nie można trzymać broni w lewej ręce itp. - w ogóle ID1 jest bardzo podobne pod tym względem do BG1). Doświadczenie jakie zdobędzie każda osoba z sześcioosobowej drużyny grającej na standartowym poziomie trudności to około 1 000 000, podczas gdy limit wynosi 1 801 000 (biorąc pod uwagę, że zdolności złodziejskie w ID1 to także tylko to, co w BG1, to nie warto zaprzątać sobie głowy czystoklasowym złodziejem). Także, jak w BG1, wojownicy są najbardziej potrzebni w drużynie, kapłan także może być bardzo potężnym sprzymierzeńcem dzięki niskiej KP i swoim czarom - w ID są czary wszystkich poziomów, w przypadku magów aż do dziewiątego, choć tylko formalnie, bo sama pełna wersja pozwala uczyć się czarów (wynika to z limitu doświadczenia) do siódmego kręgu, a naprawdę dochodzi się zwykle do szóstego (czary maga, kapłana również, to także niewielka rewolucja w stosunku do BG1; nie ma żadnych wymyślnych formuł defensywnych, jakie poznajemy w BG2, jedynie "Kamienna skóra" ratuje magom życie w ogniu walki - ta niestety jest tylko jedna, prawie każdy zwój z czarem występuje w grze tylko w jednym egzemplarzu, dlatego dwóch magów w teamie to ryzykowne przedsięwzięcie). Mimo małej liczby nowości pierwsze wrażenie będzie jak najbardziej pozytywne dzięki tłom, które mogą się mierzyć z wszystkimi dotąd powstałymi w innych grach, nie gorzej jest z muzyką (choć uważam osobiście, że oprawa audiowizualna w BG2 jest lepsza, to wielu sądzi, że to ID jest w tej kwestii liderem i nie twierdzę, że nie mają ku temu podstaw). Małym rozczarowaniem będzie - jakby wprowadzony by podkreślić, że gra nie polega na rozmowach - brak kwestii wymawianych przez postacie kliknięte prawym przyciskiem myszy. Faktycznie, gra nie polega na rozmowach i właściwie nigdy nie ma w niej do robienia nic innego niż ciągnąć do przodu wątek główny. Nie jest to wada, gra miała się opierać na walce w samym założeniu i brak questów pobocznych, przez którzy niektórzy przekreślają ID, nie sprawia, że siedzenie nad tym tytułem nie wciąga, nastrój panujący w grze sprawi, że nie szybko zechcesz ją wyłączyć. Ilość unikalnych magicznych przedmiotów w samym ID1 jest dosyć umiarkowana, zawsze uważałem za dużą wadę fakt, że jeśli ktoś wybierze specjalizację na przykład w krótkich mieczach to gra nie będzie przewidywać dla niego nic więcej niż seryjny krótki miecz +1 czy +2. Oczywiście ilość np. magicznych długich mieczy, młotów bojowych czy innych popularnych broni może się równać z BG2, będą wśród nich bronie nawet +5, choć sądzę, że wiele z nich jest mało pomysłowe. Jako, że w grze zawsze wiadomo co robić i nie trzeba nad niczym długo myśleć, będziesz bardzo szybko szedł do przodu i nie daję Ci więcej niż 2 tygodnie na skończenie samej pełnej wersji, pod warunkiem, że będziesz poświęcał jej dość dużo czasu dziennie - a zapewniam, że będziesz chciał poświęcać. Jeśli chodzi o względy techniczne - interfejs wygląda tak jak ten z BG1, ma tylko inny kolor, samo ID1 obsługuje tylko rozdzielczość 640x480 i nie ma opcji wykorzystywania akceleratorów 3D. Poza tym, ID1 wprowadza bardzo dużo ułatwień w stosunku do BG1 - jest pauza na ekranie inwentarza (bez ograniczeń), można (choć nie trzeba) ustawić, aby awansujące postacie dostawały maksymalną ilość PŻ. Jest także odpoczynek do wyleczenia (choć czasami trwa nawet 24 godziny!). HEART OF WINTER – pierwszy oficjalny dodatek do ID1. Został wydany po premierze BG2 i bardzo się na nim wzoruje - po pierwsze wprowadza możliwość gry w rozdzielczościach aż do 2048x1536 (nieoficjalnie, ale jednak), następnie dodaje obsługę 3D (uwaga – jeśli nie masz BARDZO BARDZO silnej maszyny to o GL-u możesz zapomnieć, ta opcja jest eksperymentalna i nieprawdopodobnie spowalnia grę). HoW umożliwia także chowanie interfejsu. Sama część gry, na którą składa się HoW jest bardzo mała i można ją skończyć w jakieś dwa dni, niemniej jednak HoW dużo bardziej niż Opowieści z Wybrzeża Mieczy czy Tron Bhaala wpływa na pełną wersję gry. Dodaje bardzo nowych przedmiotów do sklepów (m. in. sakiewki na klejnoty, tuby na zwoje i pojemniki na mikstury), a niektóre lokacje w ogóle zmienia, np. w gospodzie pojawiają się nowe pokoje (całe tło jest nowe). Czary dodawane przez Serce Zimy (polska nazwa dodatku, niby jest rzadko używana potocznie, ale sam produkt tak każe o sobie mówić) są po części pożyczone z BG2 ("Obniżenie odporności", "Plugawy uwiąd Abi-Dalzima", "Krzywdzenie"), choć jak na dodatek to jest ich dosyć sporo. Ponadto HoW niemal wszystkim klasom użycza nowych zdolności (paladyni i łowcy dostają dostęp do czarów od 6. poziomu, do tego łowcy mają zdolność "Tropienie" - oczywiście aktywną na każdym obszarze w całej grze, druidzi mogą stać się odporni na zmęczenie i uzyskują możliwości przemiany w żywiołaki - inaczej niż w BG2 w ID1 są trzy rodzaje żywiołaków, a do kompletu brakuje akurat powietrza, bo żywiołaki wody są. Złodzieje uczą się zdolności "Unik", która pozwala im bez żadnego uszczerbku na zdrowiu unikać efektów czarów tj. "Ognista kula" czy "Plugawy uwiąd Abi-Dalzima", bardowie zaś mają asortyment sześciu różnych pieśni, które mogą wybierać stosownie do sytuacji - jedna z nich np. zapewnia regenerację całej drużynie). Inną atrakcją HoW-u jest tryb "Serce furii", polega on na tym, że drużyna, która już zakończyła ID1 eksportuje się na sam początek gry, aby stawić czoło ekstremalnie ulepszonym przeciwnikom - prócz możliwości zdobycia limitu doświadczenia wynoszącego 8 000 000 (jak w ToB, ale na innej zasadzie. HoW po prostu blokuje dalsze awansowanie wszystkich klas na 30. poziomie, ale pozwala zdobywać doświadczenie aż do tego limitu. Wieloklasowcy mogą osiągnąć 30. poziom i 8 000 000 doświadczenia w każdej z klas - dziwne, ale taka jest prawda) czekają na nią nowe przedmioty normalnie niedostępne w grze. TRIAL OF THE LUREMASTER - to mini dodatek, obecnie standard dołączany zawsze do ID1. Jest darmowy, ale został przetłumaczony przez CD Projekt i w razie potrzeby można go zassać z sieci, był też kiedyś w CD Action, bo setup ToL-a to około 80 MB. ToL wymaga do działania HoW, dodaje jedną, dosyć zawiłą, misję do wypełnienia w Sercu Zimy, która pozwoli bohaterom jeszcze awansować o jeden lub dwa poziomy wyżej (z zakończeniem HoW-u, na koncie każdego członka drużyny z pewnością pojawi się około 1 000 000 nowych punktów doświadczenia). Pozycja ta oferuje bardzo mało nowości, jest ona tylko skromnym uzupełnieniem wydanym w odpowiedzi na zarzuty tych, którzy uważali, że HoW jest za krótki, służy jednak naprawie kilku bugów. Jeśli coś nowego jednak się pojawi to raczej będzie to coś pożyczonego z BG2 (można np. spotkać Obserwatorów czy Rakshasy. Jest też Torba Przechowywania, niestety działa niezbyt poprawnie i nie chce mieścić niektórych przedmiotów, jak ta z BG2. Może Cię zainteresować, że w ciągu gry znajdziesz też inny przedmiot o nazwie 'Torba Przechowywania' - ten będzie oferować sama pełna wersja i będzie on generować codziennie do inwentarza losowy przedmiot - bez obawy, te ToL-owe Torby działają jak Torby z BG2). Mimo wszystko polecam zainstalować od razu wszystko i tak zacząć grę. Hmm... sporo mi tego wyszło, ale i straciłem na to pisanie całą godzinę. Mam nadzieję, że pomogłem Ci wyrobić sobie zdanie o Icewind Dale I. Hebron --> Czy angielska wersja ID2 będzie w ogóle sprowadzana do Polski na normalnych zasadach?

28.08.2002
01:21
smile
[64]

Valencis [ Transmuter ]

MateyToB --> I mam nadzieję, że po tej godzinie nie dowiem się, że zinterpretowałem pytanie opacznie, gdyż chciałeś jedynie dowiedzieć się idea OBU Icewindów od Baldur's Gate ()! ps. Sorry, że źle napisałem Twojego nicka.

28.08.2002
01:23
smile
[65]

Superstar [ Konsul ]

<--------------------------- :-)

28.08.2002
07:02
[66]

Katane [ Useful Idiot ]

Angielskiej zapewne w ogóle nie będzie w Polsce. Można co najwyżej kupić sobie na np. amazon.com, ale trzeba mieć kartę kredytową.

28.08.2002
11:37
smile
[67]

Bodziu [ Lord Ironfist ]

Katane --> To Ty nie masz ??? ;-DD I'm just kidding ! Big Smile !

31.08.2002
19:07
[68]

Gilmar [ Easy Rider ]

Bodziu---------> zapewniam Cie, ze w moim pytaniu nie bylo zamierzonego cynizmu, jezeli tak to zabrzmialo, to zupelnie przypadkowo (jezyk ojczysty jest trudny). W jednym zdaniu chcialem umiescic zbyt wiele tresci, co jak widac mi sie nie udalo.Miedzy wierszami mogles sie jednak doczytac pytania, czy 100% bledow znalezionych przez Beta Testera jest poprawionych w produkcie finalnym. Moim zdaniem tak byc nie musi z roznych wzgledow np: komercyjnych, technicznych, czasowych itd. Rownierz Beta Tester, jak sadze,nie jest w stanie wykryc wszystkich bledow.Co do grania wiele razy w dana gre to jestem w stanie to sobie wyobrazic, bo sam zaliczam sie do takich ludzi. Podsumowujac, nie ch cialem Cie urazic ani obrazic, a na IWD2 PL czekam z utesknieniem i zapewne zagram w nia nie jeden raz.

01.09.2002
10:58
[69]

Danger [ Konsul ]

Polskiej wersji ID2 jeszcze nie ma, a tymczasem ja w oczekiwaniu na nią gram w Icewind Dale ( 1 ). Moja drużyna to: 1. Człowiek, palladyn 2. Krasnolud, wojownik 3. Człowiek, wojownik ( potem zrobie z niego złodzieja ) 4. Półelf, kapłanka 5. Człowiek, bard 6. Człowiek, Nekromanta.

01.09.2002
11:03
[70]

Danger [ Konsul ]

Na zachodzie już weszła do sprzedaży kolekcjonerska werja ID2, zawiera ona: -Spiral bound manual -Full color cloth map -Four (4) high quality character cards -Bonus disc -Ice Dice -Black Isle Studios notepad -Icewind Dale and Black Isle Studios stickers

01.09.2002
14:27
[71]

Valencis [ Transmuter ]

Danger --> Także gram w jedynkę, ostatnio musiałem coś sprawdzić w ID1 i tak się rozczuliłem, że postanowiłem zagrać od zera - a tak wcześniej zajmowałem się Dark Side of the Sword Coast, ale ten nieoficjany dodatek do BG1 (w sumie to całe BG1 trzeba było wymęczyć) z ID1 to ziemia i niebo, porównując, w ID1 jest niezwykle rozsądna ilość wrogów, zaś doświadczenie zdobywa się nieporównywalnie częściej bez przerwy nabijając kolejne poziomy. A największym plusem na rzecz przyjemności grania właśnie w ID1 jest brak bez przerwy atakujących gracza, biorących się znikąd legionów nieustannie odnawiających się przeciwników Aktualnie, po trzech dniach gry, dotarłem na trzeci poziom Smoczego Oka i po raz pierwszy mam problemy - zwłaszcza powodowane tym, że nie mam dość magicznych broni, aby wszyscy moi bohaterowie mogli walczyć z Zimnymi Zmorami, do tego jedna moja bohaterka została dwuklasowcem - magiem i teraz chodzi zupełnie bez ekwipunku i uderza pięściami, bo nie mam dla niej żadnych przedmiotów (w zasadzie dotarłem już do pracowni nekromantki Presio, która, mam nadzieję, mi jakiś dostarczy, ale muszę ja jeszcze pokonać - czym zaraz będę się zajmować). Moja drużyna to: 1. paladyn człowiek, poziom 7. (po raz pierwszy prowadzę paladyna na czele mojego składu i jestem mile zaskoczony tym, jak wiele osób reaguje na to, że mój dowódca to właśnie paladyn); 2. wojownik/złodziej elf, poziomy 6./6.; 3. wojownik człowiek, poziom 7. (po 8. poziomie zostanie dwuklasowcem, mistrzem inwokacji); 4. wojownik człowiek, aktualnie dwuklasowiec wojownik/mistrz przemian, poziomy 7./3. (dopiero co mianowany mag, jeszcze nie aktywny w starej klasie, akurat, gdy ta postać zdobędzie pełnię umiejętności, uczynię dwuklasowcem tę drugą); 5. druid półelf, poziom 8.; 6. bard człowiek, poziom 8. (na razie jest moim głównym czarodziejem, ale księga czarów i tak świeci pustkami, bo nie uczyłem jeszcze nikogo czarów). ps. Co myślisz o takich dodatkach do amerykańskiego wydania? Przydałaby mi się podkładka pod mysz, ostatnia, z kupionego rok temu BG2, jest przeze mnie używana tylko z sentymentu, bo nadaje się teraz tylko do wymiany.

01.09.2002
15:33
[72]

Hebron [ _)V(_CaRboN ]

moja potkładka z bg2 zużyła sie juz dawno... :( niestety :( a ten "super" bryloczek z ToB gdzies mi sie zagubił... Zostały mi tylko mapy - ta z id i bg2 ( bardzo fajny papier - nie co ta śliska kartka z id...) ciekawe co da nasz dystrybutor

01.09.2002
16:45
[73]

Valencis [ Transmuter ]

Hebron --> Papier? Wiem o czym mówisz, ale i tak uważam, że najlepsza mapa jest z BG1, chociaż to taki zwykły papier jak z ID1, to widać, że ktoś się postarał, żeby była szczegółowa i ładnie wykonana nie wykorzystując do tego żadnych grafik z gry (no, taka doskonała też nie jest, niektóre budynki na mapie Wrót Baldura-miasta są źle poopisywane). Prawie zawsze korzystam z tego, co jest dołączone do gier - breloczek z Waukeen mam przyczepiony do kluczy, a z mousepadu BG2 korzystam nieprzerwanie od bardzo dawna (nawet jest nieźle wykonany, podkładka z UT rozpadła się w kilka tygodni, za to do BG1 też dołączyli podkładkę, tyle, że z logo... Diablo, no dobra, ta leży w szufladzie). Ale to, do czego naprawdę mogę się przyczepić to pudełko na 6 kompaktów z BG1 - bez przerwy się łamie, trudno je otworzyć i zamknąć, a cedeki lubią z niego wypadać. ps. Presio nie żyje, wszedłem do komnat fałszywych mnichów Eldath. Paladyn od razu chciał ich zdemaskować i walczyć, musiałem rozmawiać innymi, żeby dostać się do ich sklepu, wiecie, jak się ma trzech czarodziei każdy zwój jest bezcenny.

02.09.2002
22:29
smile
[74]

Danger [ Konsul ]

Mam do was taką małą prośbę, czy ktoś mugłby mi podać linka do jakiejś bardzo dobrej strony o Icewind Dale?

02.09.2002
22:39
[75]

Valencis [ Transmuter ]

Danger --> Dwa wątki temu, we wstępie, było kilka linków, ale obawiam się, że cokolwiek Cię mogło tak zainteresować, to i tak możesz tam tego nie znaleźć, żaden ze znanych mi serwisów nie wyróżnia się zbytnio dużym zasobem informacji o jedynce. A co tak właściwie chodzi?

02.09.2002
22:50
[76]

Danger [ Konsul ]

Valencis----->Dzięki przyjże się tym linkom. Chodzi mi o strone która jest obszerna w informacje o ID na której omówiono wiele ciekawych aspektów gry i która jest często aktualizowana ( jeśli są jeszcze jakieś ciekawostki o ID ).

03.09.2002
00:11
smile
[77]

Bodziu [ Lord Ironfist ]

Powiem szczerze gra IWD2 jest cholernie trudna !!! Obok screen z ataku na mnie :((

03.09.2002
00:14
smile
[78]

Bodziu [ Lord Ironfist ]

A tu 2 poziom zamq lodowego !! A jakie fajne zagadki :))

03.09.2002
00:29
smile
[79]

Bodziu [ Lord Ironfist ]

BTW jeszcze tej walki nawet sobie ponumerowałem :)))) Ale najgorsze jest to że taktyka wyciągania pojedynczo wrógów już nie działa, gdy jeden nas zobaczy to prawie cała ekipa nas napada. Oprócz tego sa takie bębenki w które szamanni naparzają, przywołując w ten sposób nowych wrogów na jakis "konikach", ufff nie jest to już bułka z masłem ;-]]

03.09.2002
00:47
[80]

Valencis [ Transmuter ]

W BG2 czegoś takiego jeszcze nie było, ale chyba ToL (a może i HoW) wprowadził już do ID1 to rozwiązanie polegające na tym, ze gdy jeden potwór nas zaatakuje, za nim ruszają wszyscy w pobliżu nawet, gdy nas nie widzą - mam podobna taktykę, wrzucam przeciwnikom na drogę "Oplątanie" i "Śliskość", do tego jeszcze dobre będą "Kolce" lub "Raniące kamienie" i atakuje dopiero tych, którzy przez to przejdą. Zastanawiam się czy przypadkiem mówiąc o dużej ilości przeciwników nie miałeś przy okazji na myśli tego, że pokonane grupy wrogów lubią się szybko odnawiać - mam nadzieję, że tak nie jest, bo nieskończenie respawnujące się potwory z "Dark Side of the Sword Coast" doprowadzały mnie do napadów szaleństwa... zwłaszcza, że lubię zbierać wszystkie graty, które zostawiają pokonani (czy w ID2 jest naprawdę tyle rzeczy do dźwigania, ile sugeruje na to wprowadzenie dodatkowych miejsc w ekwipunku, czy też dawne plany istnienia podklas ze zwiększonym udźwigiem?). Zapytam Cię jeszcze czy w ID2 jest równie trudno o zwoje z czarami (wszystkie są unikalne) co w ID1? I czy tej obsługi Open GL w ogóle nie ma, czy też jest, ale nieoficjalna?

03.09.2002
01:42
[81]

Valencis [ Transmuter ]

Danger --> Jeśli szukasz ciekawostek, to może uda mi się Ciebie zaciekawić. Przed chwilą znalazłem w Odciętej Dłoni torbę przechowywania. Zapisałem się, użyłem jej, potem wczytałem i znowu, kolejny raz i stwierdziłem, że muszę mieć pełną listę cudów, jakie można z niej wyjąć. Okazało się, że z Infinity Explorera nie tak trudno wyciągnąć takie informacje, w sumie nie znam się na edycji przedmiotów, więc błądziłem trochę po omacku, ale po kilku minutach praktycznych eksperymentów stwierdziłem, że udało mi się stworzyć kompletną listę i voila; oto czego się możemy spodziewać: -akwamaryn -antidotum -bełty +1 (20 szt.) -elfie wino uzdrowienia -eliksir zdrowia -kamienie do procy +1 (20 szt.) -kamień z nieba -kamień słoneczny -mikstura infrawizji -mikstura lustrzanych oczu -mikstura niewrażliwości -mikstura uzdrowienia -mikstura uzdrowienia (przeklęta) -napar mumii -oleje szybkości (przeklęte, 20 szt.) -płonąca oliwa -srebrny pierścień -strzałki (10 szt.) -strzały (20 szt.) -strzały +1 (20 szt.) -sztylet -sztylety do rzucania (10 szt.) -wodny opal -zwój z czarem "Leczenie lekkich ran" -zwój z czarem "Leczenie krytycznych ran" -zwój z czarem "Ognista strzała" -zwój z czarem "Śliskość" -no i zdechłe koty oczywiście :) Mnie się wydaje, że "Ognista strzała" jest z tego wszystkiego najlepsza, a Wam?

03.09.2002
12:20
smile
[82]

Bodziu [ Lord Ironfist ]

Valencis -->> Co do ekwipunku to nawet fajnie to zostało rozwiązane są super sakiewki, w które można w pakować przedmioty nawet te ciężkie (odciążając nas od wagi) jak i sakwy specjalne do przechowywania danego typu przedmiotów jak gemy, scrolle i potiony. Balastu jest naprawdę duzo, ale jest to dość fajnie wybalansowane, szczególnie jesli chodzi o mikstury lecznicze :)) Jest również XCap na poziomie 800000 sprawdziłem to Near Infinty to tak 34 level bedzie !

03.09.2002
12:25
smile
[83]

Valencis [ Transmuter ]

Co? Chyba zapomniałeś o jednym zerze. :) ps. Co to są "gemy"?

03.09.2002
12:34
smile
[84]

Bodziu [ Lord Ironfist ]

Valencis -->> Gemy ??? To klejnoty :-))) A z zerami to mi sie chyba nie pomyliło bo aktualnie mam poziom 20 i coś około 100 000 exp :)))

03.09.2002
12:37
[85]

Valencis [ Transmuter ]

Rozumiem, że to kolejna nowość trzeciej edycji D&D. Żałuję, ale mam o niej blade pojęcie i wciąż myślę tylko kategoriami ID1. Dzięki za wyjaśnienie.

04.09.2002
14:27
[86]

Danger [ Konsul ]

Bodziu---->Id to dość łatwa gra nie trzeba się zbytno wysilić, żeby ją przejść. Z tego co widziałem na twoich screanach w ID 2 jst wręcz odwrotnie( niezła rozruba ) :) Ale styl gry chyba nie odbiega zbytnio od poprzedniczki ?

04.09.2002
15:34
smile
[87]

L0B0 [ Pretorianin ]

Teraz mam inną prośbę, gdzie można szybko i łatwo ściągnąć => Icewind Dale: Heart of Winter - Trials of the Luremaster Valencis --> jak widzisz posłuchałem się Ciebie i szukam porad odnośnie ID tam gdzie od razu powinienem. Nie wiem czy czytałeś moją odpowiedź w wątku BG odnośnie niemożności rzucania czarów przez moich wieloklasowców (maga/wojownika i maga/złodzieja), oczywiście założyłem im zbroje i dlatego nie mogli rzucać czarów.

04.09.2002
22:55
[88]

Valencis [ Transmuter ]

Musisz mi wybaczyć czekanie, nie jestem cały czas na forum, a coś bardzo przykuło moją uwagę gdy wszedłem (). Czytałem Twoją odpowiedź, z resztą pisząc posta do Ciebie na wątku BG1 trochę się wygłupiłem, znów wziąłem kogoś za matoła () - a kwestia czarów i zbroi często może kogoś zainteresować, dawno temu Ines miała problem z tym, że nie mogła użyć czaru "Identyfikacja", a przyczyną okazała się właśnie niesiona zbroja, zaś ja sam byłem zaskoczony takim rozwiązaniem, bo naiwnie myślałem, że akurat "Identyfikacji" wisi, czy rzucający ma na sobie zbroję czy nie. I drugi raz spotkałem się z podobnym problemem, a pytający musiał radzić sobie sam. A skąd ściągnąć ToL-a? Teraz kiedy padł serwer CD Projektu mogę Ci polecić sprawdzić tam:

04.09.2002
23:59
smile
[89]

Queen_Arwen [ Evenstar ]

i jeszcze jedno --- starasz się Val udowodnić że jesteś specem od BG i ID a nawet dobrze zasad D&D3 nie znasz. LOL

05.09.2002
00:34
[90]

Valencis [ Transmuter ]

Queen_Arwen --> Pisz w jednym wątku, bo nie nadarzam. Nie doszukuj się we mnie wad, których nie mam, działając na taką skalę nie muszę się przed nikim tłumaczyć z mojego obycia w temacie - tak, do pewnego stopnia uważam się za autorytet w tej dziedzinie, ale nikogo nie nabieram. Do tej pory znajomość jakiejkolwiek edycji D&D mogłaby być mi potrzebna co najwyżej do zaspokojenia własnych zainteresowań, bo do gry jest zbędna.

05.09.2002
08:38
smile
[91]

L0B0 [ Pretorianin ]

Valencis --> wielkie dzięki za linka, już się TOL pięknie ciągnie moim NET VAMPIRE'em. Ach czyli serwer CD Projektu padł ?! A ja się zastanawiałem czemu nie mogę się dostać do ich strony. No to jeszcze jedno pytanie (ID) jakie są największe zalety i nawiększe wady pół-elfów. Jaką im najlepiej dawać specjalizację ?

05.09.2002
12:31
[92]

Queen_Arwen [ Evenstar ]

Ale mnie irytuje to że jak ktoś stworzy wątek o podobnej tematyce to od razu dajesz tam sygnał że tu już jest taki watek a tamten to "ścierwo" - mniej więcej. Też wolę wszystko w jednym wątku ale to już sam zajmij się żeby o Ice nie trzeba było szukać na "drugich" stronach. Co do D&D --- tu się grubo mylisz - gra jest oparta w 95% na zasadach z D&D więc znajomość "dedeków" jeśli chcesz uchodzić za autorytet jest obowiązkowa. Bo np. twoja odpowiedź że w nowym Ice2 nie ma multiclassa jest śmieszna.

05.09.2002
12:43
[93]

Lechiander [ Wardancer ]

Jezu, przestancie się kłócić o jakieś bzdety. Queen Arwen ---> IMHO dbanie, żeby wątek był na topie nie jest obowiązkiem założyciela, tylko tych, którzy cos chcą w nim pisać. I jakos nie zauważyłem, żeby Valencis pisał takie opinie o wątkach podobnych. Chce wszystko mieć w jednym, zresztą ja też parę razy prosiłem o pisanie w tych wątkach i zaniechanie "klonów". I Ty jak widzę tez lubisz mieć w jednym. Naprawdę, dajcie sobie pokój z kłotniami, atmosfera zostaje zepsuta i do niczego to nie prowadzi tak naprawdę. No, może poza tym, że wątej będzie na topie. ;-)

05.09.2002
12:51
smile
[94]

garrett [ realny nie realny ]

co zawierać będzie BONUS DISK do Icewind Dale 2 ? lub co zawiera ;)

05.09.2002
13:06
[95]

Valencis [ Transmuter ]

Nie uogólniaj przykładu do całości, zazwyczaj jestem bardziej solidarny - a też mam powody ku temu, żeby się złościć, częściej, np. gdy widzę jak inni robią sobie nowe profile tylko po to, żeby zrobić jakiś wątek o ID albo kilka na ten sam temat - a Dwalin już jest na forum jakiś czas, wykazał się całkowitym brakiem orientacji tworząc wątek, na który przypadkiem trafiła osoba, taka jak Ty, która miała chęć opublikować więcej niż jednego posta, a sam Dwalin, się z tego powodu chyba zbytnio dowartościował. Poza tym nie mogę zbyt gorliwie dbać o to, żeby mój wątek był na górze, bo to będzie wyglądać śmiesznie - nie raz mi się zdarzyło, że napisaniu jakiejś ciekawostki, pytania lub zagadki musiałem czekać wiele dni, aż ktoś mi odpowie. Lechiander --> Daj się jeszcze trochę posprzeczać. :) Dziękuję za wsparcie, ale nie musisz mnie tłumaczyć, nie zwyzywałem Queen_Arwen po to, żeby wypróbować do jakiego stopnia mam szacunek u innych forumowiczów.

05.09.2002
13:20
smile
[96]

Bodziu [ Lord Ironfist ]

Queen_Arwen, Valencis -->> Małe sprostowanie w IWD2 są Multiclassy :-))) A co do zasad AD&D to powiem szczerze, że znajomość jakichkolwiek zasad wcale nie jest potrzebna w grze, osoba już średnio inteligentna da sobie radę w kreacji postaci jak i w dalszej jej prowadzeniu. Wystarczy czytać to co jest napisane o danej charakterystyce. Natomiast znajomość tychże zasad wpływa na umiejętność gry daną postacią w taki sposób aby móc wykorzystać wszystkie jej cechy i korzyści podczas rozgrywki. To tak pokrótce bo zasady obejmują o wiele więcej rzeczy aniżeli by sobie człowiek pomyślał ;-))

05.09.2002
13:38
[97]

Valencis [ Transmuter ]

Bodziu --> To wyjaśnienie bardziej dla mnie, niż Queen_Arwen, bo zdaje się, że on się już w tym orientuje i wie jak wygląda sytuacja wieloklasowców. A jeśli chodzi o mnie - kiedyś napisałem, że w ID2 nie ma multi, bo uważałem, że system odpowiadający za posiadanie kilku klas ma swoją własną nazwę i mówienie o nim 'dual' czy 'multi' będzie mylące, stąd zamieszanie. Acha, reszta. :) L0B0 --> Półelfy są stworzone by być jak najbardziej uniwersalne i w zasadzie są nastawione na wieloklasowość. Nie posiadają żadnych premii do TraK0 tj. elfy czy niziołki, więc nie maja faworyzowanej biegłości. garrett --> Jeśli chodzi o PL to trudno coś mówić, CD Projekt napomknął o jakieś niespodziance w związku z przełożeniem premiery, ale nie zdradził o co chodzi.

05.09.2002
13:51
smile
[98]

Bodziu [ Lord Ironfist ]

Valencis --> Tylko celem sprostowania :))

05.09.2002
18:08
[99]

Queen_Arwen [ Evenstar ]

Valencis --- chodzi mi tylko o twoje podejście do innych osób które tworzą coś o Ice i na razie tylko spotkałem się z twoim negatywnym odbiorem. Dlaczego przyczepiłem się do multiclass? Bo każdy kto zna choć trochę D&D3 uśmiałby się jakby usłyszał że nie ma tu multiclass, albo zdziwił że ponoć nie ma tego w Ice2. To że nie działa to tak jak w AD&D to nie tłumaczy tego że można nazwać to brakiem multiclass, bo jest to bardzo mylące dla tych co "dedeki" znają. Więc zanim ktoś coś napisze że jest, bądź nie ma tego na pewno niech najpierw sprawdzi, bo wprowadza to zamieszanie. A znajomość D&D3 pozwala na wykorzystanie wszystkich zdolności bohaterów w pełni i na grę bez większych problemów na poziomie normal i da się grać nawet na najtrudniejszym. A sam w BG2 grałem na easy bo nie wiedziałem że można to i owo zrobić. Znajomość D&D3 zwiększa zabawę trzy razy. Valencis --- nie czytałem twojej niecenzuralnej odpowiedzi na mój temat -- jakbyś mógł mi ją powtórzyć... :)

05.09.2002
23:06
smile
[100]

Hellmaker [ Nadputkownik Bimbrojadek ]

POMOCY!!! Dobra - to ja z trochę odmiennym problemem. Żeby nie było mam oryginała IWD i po wyupełnieniu wszystkich misji radośnie pomykam do tego ciołka co mnie zabiera na pierwszą wyprawę. A tu GLEBA - włóż CD2 Icewind Dale do napędu. Przecież jest do cholery ?? Chuj to - jak mawiał Mały Rycerz. Po kilku powtorkach tego komunikatu postanowiłem przeinstalować IWD korzystając tym razem z nagrywarki. Pomęczyłem się troszkę, idę do gościa - to samo. Kurwa, pomyślałem sobie. Wpadłem na genialny w swojej prostocie pomysł - ściągnę patcha - co też uczyniłem. Patch ponaprawiał mi wszystko, łącznie z pralką i wkręceniem dwóch żarówek, ale nie naprawił tego błędu . Może ktoś mi pomóc ????

06.09.2002
00:12
[101]

Valencis [ Transmuter ]

Queen_Arwen --> "Tylko", a odgrażałeś się, że będziesz mnie zaskakiwać swoja złośliwością, chyba coś Ci nie wyszło. Miałem swoje zdanie na temat nazewnictwa multi - teraz mam zmienione, ale nie uważam tego, co kiedyś napisałem za uszczerbek na honorze, nie było to wyssane z palca, jakkolwiek i tak już przyznałem Ci rację nie bacząc na to, jak bardzo udało mi się Ciebie rozśmieszyć. A teraz nie wiem po co znów czepiasz się tego faktu, czyżby brak Ci argumentów do rozmowy na temat? Widzę, że masz upodobanie w zwracaniu uwagi na swoją wyższość wynikającą z byle czego, powiedzmy tego, że zdobyłeś już ID2 lub zapoznałeś się D&D3. ps. Która moja kwestia tak bardzo zwróciła Twoją uwagę, że oceniasz jej treść nieprzeczytawszy?

06.09.2002
00:12
[102]

Valencis [ Transmuter ]

Hellmaker --> W pliku icewind.ini na samej górze są ścieżki dostępu do kompaktu itp., założę się, że Twój problem wynika z tego, że odczytując zapisane tam ścieżki gra szuka cedeka w nie tym napędzie, w którym masz płytkę, jeśli w ogóle pod zdefiniowaną tam literą jest jakiś napęd.

06.09.2002
08:31
smile
[103]

Hellmaker [ Nadputkownik Bimbrojadek ]

VAlencis --> dzięki, ale jest tam odpowiednia literka. Ale postanowiłem być uparty i dotąd restartowałem grę, aż wreszcie przebrnęło przez ten kawałek wczytywania :))) Teraz hula, aż miło :)

06.09.2002
09:50
[104]

MOV [ Pretorianin ]

czekam na polish version wtedy pogadamy:), czy wy wszyscy gracie już w piraty????

06.09.2002
13:35
[105]

Queen_Arwen [ Evenstar ]

Valencis --- nie dedeków się przyczepiam tylko twojego "zazdrosenego" podejścia. Ale zostawmy to i z tą złośliwością -- sam nie lubię ludzi złośliwych więc na odgrażaniu się skończy :). Co do ID2 --- jak ktoś będzie coś chciał się dowiedzieć to służę uprzejmie -- ale nie będę tu nikomu psuł zabawy --- więc tylko jak ktoś będzie miał problem to odpowiem na pytania --- ale rzadko tu bywam --- więc pewnie Valencis wam odpowie albo kto inny. Powiem tyle -- IQ potworków jest 3 razy lepsze od tego z BG2 i tym podobnych. Na razie jestem w CHAPTER 2 --- mam 7lvl-owe postaci --- i gra wciąga --- choć wydaje mi się że w ID1 było --- mimo iż wydaje się to mało realne --- mordobicia. Poza tym wygląda że w ID2 gra się mniej więcej tyle co w BG2 --- to się okaże :).

06.09.2002
13:37
[106]

Aurelinus [ Generaďż˝ ]

Z najnowszych badań wynika, że do IWD2 jest już szykowany dodatek, ponieważ w oryginalnej grze jest pozostawiona wtyczka, by to umożliwić - tak jak przy Baldurach i pierwszej częsci IWD. Kiedy premiera? Należy przypuścić, że początek 2003 r....

06.09.2002
13:49
[107]

Queen_Arwen [ Evenstar ]

Tylko czy to będzie miało sens? Bo wychodzi że nawet jak startujesz z 1 poziomu - to spokjnie chyba dojdę do 20lvl, a zgodnie z zasadami D&D3 raczej powyżej 20 lvl --- gra traci sens a żeby wymyślić coś sensownego --- to trzeba nieźle grę zrównoważyć --- mam nadzieję że twórcy się postarają.

© 2000-2024 GRY-OnLine S.A.