Odin1 [ Junior ]
Idealny H'n'S już jest
A raczej powinien być... :)
Jak uważacie jaki powinien być idealny H'n'S
Jeden warunek nie mówimy np. Diablo 2itp., tylko i wyłącznie cechy gry
Według mnie najważniejsza jest zajebista fabuła, na drugim miejscu itemizacja, na trzecim fajne skille. Reszta to plan dalszy
Gandalf <3 [ Wizard ]
Po co silić się na stworzenie jakiejś złożonej i wciągającej fabuły w h'n's?
Od tego są inne gry..
[3]
Powiesz jeszcze coś mądrego?
Mistrz Matii [ Centurion ]
Żebyś się pytał.
Gandalf <3 [ Wizard ]
czy ja wiem..
przemierzając kolejne krainy np. w Dungeon Siege nie myślałem o ratowaniu świata, tylko o tym, co ciekawego spotka mnie za rogiem i czy trafię na jakichś bardziej wymagających przeciwników. dla mnie fabuła w takich grach to sprawa zupełnie nieistotna.
Gibon91 [ Jestem Zajebisty ]
"Ale bez jakieś choćby trochę wciągającej fabuły to nie ma sensu...nuda"
Diablo 2 nie miało żadnej skomplikowanej fabuły (Zły demon sie uwolnił i idzie uwolnić swoich braci), a jednak jest najlepszym H'n'S która dotąd powstał.
szogun007 [ Generaďż˝ ]
Odin1--> dlaczego mam dziwne wrażenie, że chcesz zrobić H'n'S cRPGiem?
Gibon91 [ Jestem Zajebisty ]
"Na początku tak ale ile mozna mieć nowych poworów i jak długo ?? "
Dla niektórych wiele lat...
szogun007 [ Generaďż˝ ]
H'n'S = biegniesz, rozwalasz, siekasz, rąbiesz... zabijasz potem ewentualnie pytasz.
cRPG = idziesz, gadasz, słuchasz opowieści, cały czas dręczy cię baaaardzo rozbudowana fabuła, masa wątków poboczny a dopiero na końcu siekasz i to stosunkowo mało.
Taffer [ Legionista ]
RPG - na żywca
cRPG - na kompie
szogun007 [ Generaďż˝ ]
Taffer--> dziękować :)
Już nie chciało mi się tłumaczyć :P
Tomcio_666 [ Konsul ]
A moim zdaniem: na 1 miejscu rozwój bohatera (skille, statsy) a potem system walki(żeby nie było że tylko klikasz jak oszalały :) )potem grafika i ogólnie efekty no i na koniec itemy i fabuła.
Szyszkłak [ Blessed Devil ]
rozwoj postaci, walka/itemy, fabula, efekciarstwo
gibon91 - co do zajebistoci d2.. no coz d2 dla mnie wcale takie uber nie jest.. duzo bardziej d1 mi sie podobal
Briereos [ Centurion ]
Bez wątpienia Diablo 2 to niekwestionowany król Hack'n'Slash. Przynajmniej tak było w swoim czasie. Niestety zmieniły się nie tylko czasy ale i standardy i moim zdaniem gra w podobnej konwencji nie odniosła by tak długotrwałego sukcesu. Gry tego typu nie utrzymują się zbyt długo na rynku lub przechodzą bez większego echa. Wystarczy popatrzeć na Dungeon Siege, Titan's Quest czy chociażby Sacred. Oczywiscie mają one swoich wiernych zapaleńców ale chyba nie tego oczekujemy od idealnego H'n'S hmm?
Jak dla mnie ważna jest przede wszystkim różnorodność otaczającego nas świata i istot. W przypadku gdzie 90% gry spędzamy na zabijaniu rozmaitych monstrów, potworów i bestyj warto by się postarać by się czymś różniły. Detalami w uzbrojeniu, kilka typów ataku, kilka animacji śmierci, zróżnicowane głosy, ryki etc. Jeśli chodzi o otaczający nas świat - warto zadbać by nie był zbyt jednolity. Na dniach premiery D2 czymś co niewątpliwie zbudowało jej potęgę były tzw. Akty. Moczary, Pustynie, Dżungle, Katakumby a także między wymiarowe labirynty robiły wrażenie.
3 bardzo ważne elementy które powinien mieć każdy dobry H'n'S to - Przyjazny interfejs, wygodne sterowanie i bezproblemowa praca kamery. Bo nic tak nie psuje komfortu rozgrywki jak schrzaniona kamera która zacina się w najmniej odpowiednim momencie, sterowanie które potrafi doprowadzić do szału czy interfejs od którego bolą oczy.
O czym jeszcze warto wspomnieć? Na pewno o stronie audio/wideo. Muzyka w takich produkcjach spełnia ważną rolę dla wszystkich tych którzy preferują oryginalny podkład zamiast grę z Winampem i własną listą plików muzycznych w tle. O ile na mulącą i monotonna muzykę w grze jesteśmy w stanie coś poradzić o tyle niewiele zrobimy w przypadku grafiki. Dziś gdy standardem jest rozdzielczość +1024 i odświeżanie na poziomie 75 maksymalne 800x600 jakie oferuje nam D2 to śmiech na sali. Przy tworzeniu ideału trzeba wziąć pod uwagę różne konfiguracje komputerów, preferencje graczy. Jeśli chodzi o samą grafikę.. Dobrze by było gdyby gra oferowała komfortową rozgrywkę na średniej jakości komputerach. Od tego wszak zależy w jakiej konwencji miałaby być stworzona : Rzut Izometryczny, 3D...
Co do fabuły. To najcięższy orzech do zgryzienia ponieważ w dużej mierze będzie ona zależna od świata w którym zostanie osadzony gracz. Ja myśląc o grach typu RPG ( na których w bardzo uproszczony sposób bazuje H'n'S ) najczęściej wyobrażam sobie świat fantasy gdzie króluje magia i miecz. Gra z miejsca straciłaby jakąś część potencjalnych graczy którzy z natury nie tykają rzeczy których wydarzenia przypadają na odległe lata. To tyle.
Selman [ opuszczony ]
Ja niedawno dopiero kupiłem DIABLO2 i w ogóle nie żałuje... battle.net wymiata:)
claudespeed18 [ Senator ]
niedlugo bedzie - Loki, ale czy idealny...
Chaos Elf [ Legionista ]
Poiem krótko:
1. Grywalny (wciągający)
2. Rozbudowany