GRY-Online.pl --> Archiwum Forum

Final Fantasy XII fajna gra ale...

06.07.2007
15:37
smile
[1]

goku plx [ Chor��y ]

Final Fantasy XII fajna gra ale...

Od jakiegoś czasu gram w FFXII gra wymiata ale mam problem z jedną rzeczą a mianowicie GAMBITY. Nie jestem dobry z angielskiego więc nie za dużo zrozumiałem. Chciałbym się dowiedzieć do czego one służą i jak się nimi posługiwać, żeby gra stała się przyjemniejsza. Wiem, że niektórzy doświadczeni gracze mogą mnie wyśmiać ale mam nadzieję że chociaż jeden mi pomoże. Z góry dziękuję za pomoc.

06.07.2007
15:39
[2]

Asmodeusz [ Senator ]

Gambity jest to cos w stylu "programowania AI postaci".

wykonaj akcję AAA w przypadku gdy BBB

(np uzyj phoenix downy gdy jeden z druzyny umarl)

06.07.2007
15:48
[3]

goku plx [ Chor��y ]

Jak to jest że np. w poradniku gościu napisał że coś tam trzeba zmienić w gambitach i wtedy można sobie iść na dwór i za 2 godziny wrócić i przez cały czas postacie nie umarły chodziarz walczyły z wilkami i jakimiś innymi bestiami.

06.07.2007
15:48
[4]

Yancy [ Legend ]

Bez gambitów FF12 byłoby strasznie męczące. Niby brak jest losowych walk - ale co z tego skoro przeciwników jest zatrzęsienie i koniec końców, walczy sie jeszcze więcej. Gdyby nie gambity - czyli programowanie zachowania się postaci w danej sytuacji, nie wiem czy dałbym radę w to grać.

Gambity to nic innego jak skrypty zachowań. Każdej postaci można przypisać max 15 gambitów. Przy czym kolejność na liście jest zarazem priorytetem ich wykonania.

Taka sytuacja jak opisałeś jest możliwa tylko w przypadku gdy jakiś stworek przyzywa inne (a tylko jeden taki przychodzi mi do głowy), słabsze i na gambitach ustawi się by nasze postacie tłukły te przywołane w pierwszej kolejności oraz leczyły się i wskrzeszały. Nie oznacza to jednak że same będą biegać po mapie :)

06.07.2007
15:53
smile
[5]

goku plx [ Chor��y ]

W jakiej kolejności powinno się ustawić gambity aby postać w pewnym sensie np. bez korzystania z pada uleczyła swojego kumpla w krytycznej sytuacji? Czy jest możliwe że ustawi się tak gambity że postać będzie sie sama okaleczać i co zrobić aby do tego nie dopuścić?

06.07.2007
15:57
[6]

Yancy [ Legend ]

Na pierwszym miejscu powinny być ustawione gambity z leczeniem. Np. Ally - Any - HP < 40% - Curaja. Czyli, jeśli komukolwiek życie spadnie poniżej 40% użyje czaru leczącego.
Potem dopiero gambity dotyczące ataku. Naturalnie, okropnie to uprościłem.

06.07.2007
16:40
smile
[7]

goku plx [ Chor��y ]

Oprócz tego co to są gambity zdziwiła mnie jedna rzecz. Gdy byłem na pustyni dalmasca i atakowałem wilki i jeszcze jakieś tam zwierzaki nowym czarem DARK po kilku atakach na watahę wilków, ni z gruchy ni z pietruchy pojawił sie tajemniczy stwór który atakował mnie z tego samego czaru czy wiecie może co to mogło być?


P.S Bestia ta potrafiła sie teleportować.

06.07.2007
19:39
[8]

Yancy [ Legend ]

Podaj nazwę tego stworka, bo tak to nie wiem czy był to jakiś monster typu rare, mark hunt czy jeszcze coś innego.

07.07.2007
15:42
smile
[9]

goku plx [ Chor��y ]

Ok powiem tylko muszę odzyskać telewizor bo mi się zepsuł...A TO PECH!!

07.07.2007
15:57
[10]

reksio [ Q u e e r ]

goku> Yancy dobrze mówi. Prawdopodobnie naciąłeś się na jakiegoś rare monstera (wystepują losowo, bardzo rzadko).

Co do Gambitów - cóż, w necie i w poradnikach (PSX Extreme) znajdują się szczegółowe porady. Pamiętaj, że nowe Gambity nabywa się w sklepie (i chyba po walce potwory zostawiają, o ile pamiętam). Pod koniec gry, jeśli zachowasz czujność, w asortymencie będziesz miał ich dziesiątki z różnymi opcjami.

Pamiętaj oprócz leczenia i walki, ważne też jest STEAL. Z kradzieży można naprawdę wiele świetnych rzeczy zgarnąć - problem w tym, że Gambit nie myśli, postać też nie, więc czasami okrada po pięć razy tego samego przeciwnika (który traci wszystko przy pierwszej kradzieży). Dlatego też najlepiej ustawić sobie ENEMY HP=100% (Steal) - chodzi o to, aby postać OKRADAŁA WROGA gdy ten jest zdrowy (tzn. jest nowy).

Oto jak radzą redaktorzy PSX Extreme:

I. Postać pierwsza (healer/wsparcie):
1) One Ally (Phoenix Down)
2) Ally HP <20% (Hi-Potion)
3) Ally HP <40% (Cura)
4) One Ally (Esuna)
5) Enemy (Dispel)
6) Enemy HP=100% (Attack)
7) Enemy Lowest HP (Attack)
8) Ally HP < 90% (Regen)
9) Myself (Haste)

II. Druga postać (złodziej/czołg)
1) One Ally (Phoenix Down)
2) Ally HP <20% (Hi-Potion)
3) Enemy HP=100% (Steal)
4) Enemy Lowest HP (Attack)
5) One Ally (Protect)
6) Myself (Haste)

III. Trzecia postać (healer/wojownik)
1) One Ally (Phoenix Down)
2) Ally HP <20% (Hi-Potion)
3) Ally HP <40% (Cura)
4) Enemy Lowest HP (Attack)
5) Ally HP <60% (Cure)
6) Myself (Libra)
7) Myself (Haste)

07.07.2007
18:26
smile
[11]

goku plx [ Chor��y ]

Widzę że Yancy i reksio są expertami w tej grze. Bardzo wam dziękuje za informacje..I jeśli wam się będzie nudzić to zawsze możecie tutaj coś dopisać o gambitach bo na razie dopiero mam nabite 10 godz i ciągle się rozwijam i wo gule właśnie słyszałem (tylko to) że gambity są bardzo ważne w grze. Powiedzcie mi czy to prawda, że można tak zaprogramować postać żeby sama siebie atakowała?

08.07.2007
21:47
[12]

koobon [ Konsul ]

Ten potwór, to pewnie była Dustia (rare game).
Pojawia się w Dalmasca Westersand (nie pomnę, w którym regionie), gdy któraś z postaci ma mniej niż 10% zdrowia. Wal w nią potionami, a dasz jej radę.

© 2000-2024 GRY-OnLine S.A.