GRY-Online.pl --> Archiwum Forum

Forum CM: Bug w lidze?

08.08.2002
13:53
smile
[1]

dw4rf [ Generał ]

Forum CM: Bug w lidze?

Hm.. robiłem sobie symulację zmiany rankingu i oto co mi wyszło:
(stosunek nowej punktacji w zależności od wielkości bitwy)

pon 400 ---- 1
500 ---- 1.5
600 ---- 1.5
700 ---- 1.5
800 ---- 1.5
900 ---- 1.5
1000 ----2.0
1250 ---- 2.0
1500 ---- 2.5
2000 ---- 3.0
3000 ---- 4.5
5000 ---- 5.0

Wynika z tego dość jasno, że nie ma znaczenia czy gra się bitwę na 500 pkt, czy 900.
Nie ma różnicy pomiędzy bitwą na 1000 a 1250.
A bardzo mała różnica jest pomiędzy 3000 a 5000.

Może należy to zmienić?

Pozdrawiam
Dw4rf

08.08.2002
18:38
[2]

Tad [ Pretorianin ]

A mnie się nie podoba w ogóle różnicowanie takowe. Trudniej jest wygrać scenariusz 5000 niż 500 ? A może łatwiej przegrać ? :) A generalnie jakiekolwiek zmiany w obecnej lidze w sposobie punktowania bym krytykował. Trzeba by było przeliczyć wówczas wszystkie dotychczasowe wyniki, żeby było sprawiedliwie, a to chyba jest niemożliwe, szczególnie w wypadku starych punktów, nim istniał automatyczny system przeliczania i zgłaszania walk. Można za to zrobić ligę alternatywną z innymi zasadami. Wyniki walk by się zapisywało np. w obu ligach. Ale po co to komu ? To by zaczęło trącić fetyszyzmem. :)

08.08.2002
18:42
[3]

PiotrMx [ Generaďż˝ ]

Tad--> Chyba jednak trudniej wygrac gre na 5000pkt niz 500. Tzn w mniejszej grze wieksze znaczenie ma teren i zwykły fart. Z drugiej strony przy grze na 5000pkt mozna sobie pozwolic na blad.

08.08.2002
19:42
[4]

Tad [ Pretorianin ]

Skoro trudniej wygrać tzn. że łatwiej przegrać. :) Więc się wyrównuje. Obu stron dotyczą te same zasady. Jak się nie chce grać w małe scenariusze, bo się uważa, że w nich decyduje to i owo, a nie tamto i siamto, to się w nie nie gra. To tak jakby w skokach narciarskich za zwycięstwa na większych obiektach dostawali by zawodnicy więcej punktów w klasyfikacji pucharowej. Wszyscy starują z równymi szansami i punkty do ogólnej klasyfikacji są takie same. A że na większych obiektach bardziej się liczy wzrost (powierzchnia nośna) i umiejętność ustawienia ciała, a na mniejszych bardziej wyjście z progu, to co to kogo obchodzi. Co innego, że zróżnicowanie i to wyraźne powinno być w scenariuszach, gdzie równych szans nie ma, czyli np. decyduje się na gre gdzie przeciwnik ma więcej ode mnie punktów. (dokładniej chodzi mi o ME, gdzie jedna strona dostaje handicap) Tutaj róznicowanie jest oczywiste. Wygrałem z silniejszym przeciwnikiem, albo przegrałem z silniejszym. Więcej zyskuje / mniej trace.

08.08.2002
19:59
[5]

Tad [ Pretorianin ]

Ale i tak nic nie zmieniajcie. :) Niech liga na CMHQ przejdzie do historii jako liga która nigdy nie zmieniła zasad naliczania punktów, jest trwała w historii jak ... polska zawsze była Gdynia. Wyobraźcie sobie te artykuły: Combat Mission League on CMHQ Polish HQ is very original and rare. Awarding of points system is 200 hundred years old and was made by Rami, Łosiu and Szymon. This guys have their place in annals of CM forever.

08.08.2002
20:10
[6]

Holmes [ Chor��y ]

Ja osobiście lepiej się czuję w dużych starciach. Na mapie large i 3000 punktów dzieją się czasami bardzo ciekawe zjawiska :-) Przełamanie to jest przełamanie, szturm to szturm (np 6 plutonów Jaco na 1 mój), a nawała artyleryjska ma swoje skutki (3 x 105). No i na takim obszarze jeden błąd nie oznacza jeszcze porażki. Tylko skąd brać czas na takie igry ....

09.08.2002
09:35
[7]

Szymon [ Konsul ]

dw4rf => nie musiałeś robić symulacji, wystarczyło zapytać :) Starsi stażem gracze pamiętają jeszcze formularz w którym na liście były zakresy punktów (400, 500-900, itd.) Szczegółową listę wprowadziłem dla celów statystycznych

09.08.2002
09:53
[8]

Szymon [ Konsul ]

i jeszcze jedno - bardzo fajnie że testujesz formularze (dwa błędy które zgłosiłeś poprawiłem) ale proszę nie siej paniki. Nie ma żadnego buga w lidze. Może zgłaszaj swoje uwagi mailem do mnie, tak będzie lepiej. Co do zmian - nie ma możliwości przeliczenia wyników. Można je co najwyżej zostawić lub skasować. Problem stanowią "stare punkty", z czasów gdy liga była liczona ręcznie. Ja też nie jestem przekonany do systemu obliczania punktów ale taki mamy i musimy z nim . Nie ma sensu zmieniać czegoś co działa sprawnie i do czego wszyscy sie przyzwyczaili. Ale jak wyjdzie CMBB to może zrobimy nową ligę? Temat zmiany systemu wraca co jakiś czas. Nowych graczy przybywa (co nas cieszy) więc temat będzie powracać. Tad - skopiuj sobie swoją odpowiedź , na pewno się przyda ;)

09.08.2002
11:21
smile
[9]

dw4rf [ Generał ]

Heheh.. nie sieję paniki (przynajmniej nie mam takiego zamiaru). Po prostu napisałem to, co nigdzie nie jest napisane (w miejscu gdzie jest opisany wzór na ranking tego nie ma - jest tylko mgliście zaznaczone). Jasne staje się to, że najlepiej grać na 500 pkt (szybkie starcie, duże zmiany w rankingu) i na 3000 (zamiast na 5000) - duża bitwa, duża zmiana w rankingu. Pozdrawiam Dw4rf

09.08.2002
11:31
smile
[10]

Pejotl [ Senator ]

dw4rf -> a ty grasz po to zeby byly duze zmiany w rankingu? Bo ja dla przyjemnosci :) Poza tym to nie rozumiem twojej logiki - niezaleznie od ilosci punktow, starcie to ok. 30 tur czyli ok. 80 PbeMow. Wiec lepiej wymienic 80 pbemow ze wspolczynnikiem 5 niz 4,5 :)

09.08.2002
11:48
[11]

dw4rf [ Generał ]

Pejotl --> jeżeli grasz ligowo, to chyba chcesz być najlepszy w lidze :P Pozatym każda gra to chyba przyjemność ;)? Może ilość PBEMów jest taka sama, ale czas ich rozgrywania znacznie się wydłuża przy dużych bitawach (5-10 minut przy 1000 pkt, a 0,5-1h przy 5000 na pbem'a). Takowoż jest z TCP/IP. Jeżeli ktoś dobrze gra (z reguły wygrywa), to najlepszym sposobem na szybkie wybicie się w lidze jest granie 500 punktówek. Pozdrawiam Dw4rf

09.08.2002
12:45
[12]

Pejotl [ Senator ]

dw4rf -> no to czas poswiecony na gre to sama przyjemnosc :) lepiej wiec poswiecic go wiecej. To czas poswiecony na przezucanie/pakowanie pbemow jest czasem nieprzyjemnym, wiec lepiej grac 3 gry po 5000 pkt niz 10 po 500!

09.08.2002
12:46
[13]

Szymon [ Konsul ]

dodałem trochę więcej szczegółów do Regulaminu ligi

09.08.2002
12:52
smile
[14]

Kłosiu [ Senator ]

Dw4rf, niezly jestes :)) Granie bitew za 500pkt jest nudne, za duzo zalezy tam od przypadku. Dla mnie zabawa zaczyna sie od 1500pkt, 3000 to gorna granica tcp. Pol godziny pbema za 5k robisz?? O Boze :)

09.08.2002
14:18
[15]

dw4rf [ Generał ]

Pejotl --> 3x4.5 != 10x1.5 :) (nie używasz "CM One Click"?) Kłosiu --> wszystko trzeba przemyśleć.. a ile klikania.. oho... chciałbym każdego pbema na 5000 w 0.5 h robić.. nawet na filmiki nie można poświęcić regulaminowej minuty, bo nie da się ogarnąć całego pola bitwy (ja analizuję każde małe starcie - np. tank vs tank, pluton vs pluton)

09.08.2002
14:55
smile
[16]

Pejotl [ Senator ]

dw4rf ->bwahahahahahahaha! :) sam napisales 5000pkt--- 5,0

09.08.2002
15:06
[17]

dw4rf [ Generał ]

pejotl --> lots of love... lityl mistejk :P.. tak czy inaczej.. skoncze szybciej 10 gier po 500 niz 3 po 5000 ;)

09.08.2002
15:12
[18]

dw4rf [ Generał ]

Szymon --> do 400 --> 1 500 - 900 --> 14 nie powinno być do 400 --> 10 500 - 900 -->15 (ew.14, ale 15 wychodzi z moich obliczen) ??

15.08.2002
15:45
smile
[19]

oskarm [ Future Combat System ]

Szymon ---> przy rejestrowaniu nowej walki widnieje taki napis: "Ten formualrz służy do rejestrowania jeszcze nie zakorozgrywek, ". Co to znaczy "zakorozgrywek"? ;-)

15.08.2002
15:56
[20]

Tad [ Pretorianin ]

Oskar nie jesteś prawdziwym CMowcem skoro nie rozumiesz naszej nowomowy. Nie mam zamiaru Ci wyjaśniać co to znaczy i mam nadzieje, że Szymon też Ci nie wyjaśni. Po prostu z czasem zaczniesz rozumieć.

15.08.2002
19:43
[21]

Holmes [ Chor��y ]

Tad --> Oczywiście masz rację. A dla niepokornych kilka przykładów: zapawować - zniszczyć aliancki czołg art. ppanc. zamortarzyć - zlikwidować pluton piechoty przy pomocy moźdz. 120 mm (ulub. rozrywka dw4rfa'a) ale hetza! - zasadzka ppanc. Hetzera

15.08.2002
21:52
[22]

Tad [ Pretorianin ]

Holmes -> raczej zapakować. :)

16.08.2002
00:27
smile
[23]

Pejotl [ Senator ]

Tad -> ale tylko dla grajacych Niemcami! sa i inne: podpalac muche - zniszczyc brytyjskiego shermana z dzialem 76 mm :) zalatwic X-mena - zniszczyc aliancki TD :) widziales Shreka? - to bynajmniej nie pytanie o film :)

16.08.2002
11:47
[24]

Szymon [ Konsul ]

oskar -> mój bład, powinno być niezakorozgrywek zamiasta "nie zakorozgrywek" :( różnice między zakorozgrywkami i niezakorozgrywkami powinieneś rozumieć

16.08.2002
15:08
smile
[25]

oskarm [ Future Combat System ]

No to wszystko jasne, trzeba byo tak od razu :-)

© 2000-2024 GRY-OnLine S.A.