Ghost2 [ Panzerjäger ]
Frontline - meldunki z pierwszej linii cz.3
W tym watku my zolnierze frontowi jak i tymczasowi rezerwisci, dezerterzy, a nawet malkontenci zamieszczac bedziemy opisy, wrazenia i wlasne przezycia po stoczonych bitwach.
Licze ze watek bedzie sie stopniowo rozwijal...opisy nie moga byc zarowno po grze multiplayer jak i zwyklej z komputerem, zarowno ze strategii czasu rzeczywistego jak i strategii turowych.
Wazne jest tylko to zeby po paru godzinach nudnego pitolenia w watku FRONTLINE na kazdy temat, mozna bylo przeczytac sobie jakis battle debrief :)
I po to wlasnie powstal ten watek...
Część druga rozwinęła się bardzo obiecująco mimo wcześniejszych wątpliwości
link do poprzedniej części
Ghost2 [ Panzerjäger ]
Ciekawi mnie taki drobiazg w CC3, wzbogaconym o RR. W pierwszym starciu można wybierać sprzęt i ludzi z dostępnego "arsenału" bez ograniczeń, jeśli nie liczyć punktów lub slotów. Później "arsenał" się wzbogaca, co zrozumiałe, można ulepszać jednostki, uzupełniać straty itd. Jednak dość często pojawia się przy danej pozycji np. AA 88mm słowo "depleted" i wtedy nie można nic zrobić. Od czego zależy ten komunikat?
janko [ Konsul ]
Zrobiłem kilka starć i oto mój najlepszy dziś wynik - Niemcy wystawili całą kupę grenadierów i sturmgrenadierów SS + trzy Mardery (te lepiej opancerzone). Miałem tylko jednego Stuarta i sporo piechoty ale - przez głupotę - nie wziąłem ani jednej bazooki. Może nie byłbym tak zadowolony bo atakowali Niemcy, ale po pierwszym krótkim ataku gdzie stracili ze dwie drużyny grenadierów i jednego Mardera - komputer postąpił dość nietypowo bo schował wojaków i cisza; jakby mówił: to teraz zdobywaj, mądralo, jeszcze dwa VL. Ale po przegrupowaniu wziąłem ich z dwóch stron, dzielny Stuart rozwalił Mardery (fakt - pomogło mi to, że jeden rozkraczył się na żywopłocie a drugiego unieruchomiłem moździerzami i zaszedłem z boku). Potem normalka - każdego żołnierza ogarnia strach jak się go obłoży ogniem z dwóch przeciwnych stron a na bliski dystans podejdą assaulci z miotaczami. Ghost2 ---> co to jest RR? Parę dni nie będę się odzywał bo jadę na delegację. J.
FreshMeat [ Pretorianin ]
janko: RR czyli Real Red, mod ktory "urealnia" zmagania na froncie wschodnim, np. nie ma Wuferramen (wyrzutnia rakiet) czy ciezkich mozdzierzy - 120 mm, bo w rzeczywistoci ich zasieg minimalny byl wiekszy niz dlugosc mapek w Close Combat, itp. Polecam stronki Ghost2: slowo depleted w CC oznacz mniej wiecej tyle, ze sprzet jest ale go nie ma ;-))), a tak na serio ze w ogole jest dostepny w tym czasie, ale np. nie zasluzyles sobie i wyslali ow sprzet do kolegi z okopu obok :-), przewaznie jak poczekasz pare dni (truce) to sie w koncu pojawi (ale i tak najczesciej jest to jedna sztuka). Ma to niby odzwierciedlac braki zaopatrzeniowe czy cus. Pozdrufka FreshMeat
FreshMeat [ Pretorianin ]
janko: oups... zapomnialem stronek podac: https://www.close-combat.net/ - polecam najbardziej, jak gdzies jakiejs mapki albo pliku znalezc nie mozesz to tu bedzie na 90%. Trzeba sie zarejestrowac, ale warto. https://www.closecombat.org/indexa.html - jedna z dwoch najwazniejszych stronek o CC, najwiecej map do zgrania, ale sporo nie dziala https://www.close-combat-world.com/main.shtml - druga z wazniejszych stronek i to chyba tyle ... a i jesli mozesz to nie wyzywaj mnie od ojcow i roznych takich, bo pewnie jestes ode mnie troche starsz, wiec co najwyzej mogloby byc na odwrot :-))) ...aaa moja slaba pamiec, wiekszosc rzeczy mozesz spokojnie sciagnac z ftpa od Mackaya (mody, mapy), ale trzeba poczekac az znudzi mu sie USA... Pozdrufka FreshMeat
Mackay [ Red Devil ]
Fresh --->> o jak milo ze ktos mnie zdazyl wyreczyc i udzielil odpowiedzi potrzebujacym :))) oby tak dalej! Co do USA to to raczej nie zalezy ode mnie, bilet mam juz kupiony i czekam, zastanawialem sie nad 11 wrzesnia bo podobno maja byc za darmo przeloty...ciekawe ile w tym prawdy, w sumie to nie mialbym nic przeciwko - widzialem Walese, widzialem papieza, tylko Osamy nie widzialem :(( janko --->> jak wytrzymasz do mojego powrotu z tymi modami to nie ma problemu - mozesz to ode mnie sciagnac, a jak masz b.wolne lacze to Ci to moge poczta wyslac Ghost --->> zauwaz ze depleted (w wolnym przekladzie, rozrzedzony/oslabiony) pojawia sie przewaznie w momentach pojawiania sie nowego sprzetu (Tygrysy/Pantery) oraz kryzysu wojsk niemieckich (Korsun Pocket/Fight for Berlin) Znalazlem dzis godzinke wolnego czasu i zapuscilem swoja pierwsza gre od jakiegos miesiaca - Airborne Assault: Red Devils over Arnhem (juz dluzszej nazwy dac nie mogli...) Gra ma wiele zalet - zacznijmy od tego ze rozgrywa sie w czasie rzeczywistym (wielki +) do tego ma dosc rozbudowane menu komend (formacje ataku, szybkosc, straty, droga, czas itp), rewelacyjne sa mapy! - mozna dawac ogromne powiekszenia i warto sobie zainstalowac gre chocby dla samego zrobienia sobie mapy Arnhem...do tego dokladnie opisana ilosc zolnierzy w jednostkach, ilosc wyposazenia, ilosc nabojow poszczegolnych kalibrow! W czesci jednostek sa opisy dowodcow i historia dzialan jednostki. Jedyna pseudo wada tej gry ktora moge stwierdzic po godzinie grania to to ze gra zrobiona jest nie dla Mackay'a :((( egoistyczne dupki znowu pomysleli o milionach innych graczy, a moje zamilowanie do walki malymi oddzialami pomineli :( No moze glos i grafika nie sa rewelacyjne...ale przeciez "nie o to chodzi w strategiach" :)) Uruchomilem sobie kampanie, zaczelo sie punkt 13 - patrze na niebo - leca! Piekna pogoda, udany zrzut, po pol godzinie pierwsze oddzialy byly w stanie ruszyc z LZ w kierunku miasta. Moj plan wymyslony na poczekaniu opieral sie na dosc dobrym zalozeniu taktycznym - kupa mosci panowie, cel -Arnhem...zanim zgrupowala sie ta "kupa" minela godzina, zanim dotarli do jakichkolwiek zabudowan bylo kolo 18. W nocnych walkach zdobylem most w Oesterbeek, straty niewielkie, podzielilem moj poludniowy (o ile to poludnie) oddzial i ruszylem moim jedynym udanym manewrem wzdluz brzegu rzeki by zajac most ambitnym wypadem. Caly zaskoczenie szlag trafil jak na drodze dojazdowej spotkalem 16 Panzer IV i jakies 2 bataliony piechoty - wszystko diabli wzieli - musialem wycofac sie do lasu. Pozniej zaatakowalem drugi raz lecz moje uderzenie zatrzymalo sie na poludniowym podejsciu do mostu i dalej sie juz nie posunalem. W samym miescie panowal taki burdel ze chyba historia wojskowosci takiego na oczy nie widziala. Wyobrazcie sobie ulice w Arnhem i cala moja 1 Dywizje PD wraz z nasza Brygada Sosabowskiego prujaca przez jej srodek i cala niemiecka obrone skoncentrowana na jej koncu. Tutaj nawet ogromne powiekszenie za duzo nie dalo - nie szlo sie polapac :( Mimo dosc znacznych strat niemcy sie trzymali (stracili okolo 20-25 czolgow i dzial szturmowych), trzymali sie z 3 dni po czym wydalem ostatni rozkaz - "exit the battle", Urquhart spytal naiwnie "are you sure?" "yes" rzucilem na odchodnym... I tak o to skonczyla sie moja przygoda z ta gra, jak ktos jest zainteresowany, a polecam ja wszystkim tym ktorzy lubia cos w rodzaju Panzer General tylko w czasie calkiem rzeczywistym, to niech napisze, ja swojej kopii nie bede dzierzyl do konca zycia - moge komus wyslac... zalaczam screena i pozdrawiam!
Mackay [ Red Devil ]
Obrazek byl za duzy...
Ghost2 [ Panzerjäger ]
Mackay! Widocznie RR się rozochocił z tym "depleted", bo ten komunikat pojawia się w "arsenale" jeszcze w roku 1941... Dla ochłody proponuję screen spod Moskwy, gdzie moje wojsko stara się odeprzeć coś, co się tak ładnie nazywa "Russian Counterattack". Siedzę na tej mapce już chyba od sześciu potyczek i nic się nie dzieje, poza tym że przybywa wraków czołgów na przedpolu... Na poniższym screenie widać okolice "Strongpoint Ivan" - przy prostopadłym do rzeczki płytkim parowie kopci się T-28, który zarobił z daleka celną serię pocisków z AA 50mm (w porównaniu z "88" Flak strzela ta armata jak jakiś MG...), a tuż przed parterowym domkiem przy moście stoi wrak Kv1'41, którego zniszczyła wspólna akcja saperów, s.Pz.B.41 i "88" Flak ze Strongpoint Ivan. Mam wrażenie, że jeszcze troche, a tych wraków w lesie będzie tyle, że Sowieci nie będą mogli przejechać między drzewami...
Ghost2 [ Panzerjäger ]
Straty po ostatniej walce ograniczyły się do czterech saperów z tego oddziałku, który rozwalił Kv1'41 koło mostku, i dwóch czołgów, którym pomarzły silniki. Swoją drogą, ciekawa rzecz, że czołgi, które na początku walki stały w lesie w zasadzce i które zgłosiły swoje silniki jako "frozen", potem pokazywały "fast moving"... Mackay! Kto wie, czy te panzery i piechota, które zatrzymały Cię w drodze do mostu w Arnhem, to nie jest (w domyśle, oczywiście, bo pewnie twórcy gry nie chcieli się narazić tym, który nie lubią Waffen-SS) ten szkolny batalion rozpoznawczy z jednej z dywizji pancernych stacjonujących "w okolicy". Nawiasem mówiąc, kto wie, czy właśnie ten "lehr aufklarungs battaillon" nie przyczynił się do klęski "Market Garden" pod Arnhem...? Co do manewru wzdłuż rzeki, to, jeśli wierzyć C. Ryanowi i innym opracowaniom o "MG", to właśnie drogą wzdłuż rzeki przedostał się do Arnhem 2 bspad. majora Frosta. Inne, które przemieszczały się drogami dalej od rzeki, utknęły właśnie na tym szkolnym batalionie rozpoznawczym z dywizji pancernej ( bodaj była to 9/"Frundsberg", ale nie jestm pewny).
_mixer [ Konsul ]
Kochani! Znów wpadam i wypadam , bo gorący czas (w przenośni i dosłownie)... Przyszło mi do głowy takie pytanie-temat : Popatrzcie na zdjęcia , filmy (i opisy ) z IIW.Sw. - większośc , jeśli nie wszyscy , z żołnierzy wszystkich stron - palą papierosy. Były one zreszta swego rodzaju walutą wymienialną na wszystkie towary. Amerykanie palą Lucky Strike jeszcze z zielonym pudełkkiem , Brytyjczycy palą chyba głównie Chesterfieldy. Francuzi myślę że wczesną wersję Gauloise (?...) Ruscy - wiadomo - machorkę :-))) A jakie papierosypalili np Panzergrenadiere? Może ktoś ma nawet jakieś zdjęcie , gdzie widać pudełko i markę? Chociaż we wszelkich opisach pojawiają się takie opinie ,że niemieckie papierosy z czasów wojny były paskudne i zawsze cieszą się , że zdobyli amerykańskie , ponoć najlepsze... Albo Pall Mall-e.
Siegfried [ Generaďż˝ ]
_mixer-----> a znasz i obecną markę R1...to niemieckie papieosy który Niemaszki paliły także na Ostfront...spotkałem się z tą nazwa w jakimś opisie walk o Stalingrad:)
_mixer [ Konsul ]
Rjedynki ? Niemożliwe. To są ćmiki dla pedałów...
Siegfried [ Generaďż˝ ]
_mixer ----> wtedy były zblizone ponoć"mocą" do Gitanes, Extra Mocnych i Partagasów razem wziętych:)....specialite de la maison dla terminatorów...
Mackay [ Red Devil ]
Ghost ---->> widzisz "depleted" mozna sobie tlumaczyc roznymi rzeczami, jak jednak slusznie zauwazyl FreshMeat ma to symulowac braki zaopatrzenia na froncie... problem wrakow bedzie dla Ciebie pozniej bardzo uciazliwy, bo ruskie nie beda mogly przejechac i bedziesz czekal i czekal az sie cos wydarzy. W CC4 w paczu wprowadzono limitowanie wrakow na mapie, nie pamietam do ilu (ale to niewazne) chodzi o to ze przykladowo w Echternacht po 3-4 walkach wszystkie dogi byly poblokowane... Ksiazke Ryan'a czytalem b.dawno temu, pamietam to o czym piszesz (Frost i pozniejsze oddzialy ktore nie dotarly do mostu). Pamietam tez troche szczegolow, byla to pierwsza powazna ksiazka wojenna jaka przeczytalem, udalo mi sie nawet dostac oryginal po angielsku (bo w Polsce wydanie bylo chyba z 70 roku...) Zaglebiajac sie w te pozycje mozna nawet wyniuchac historie mojej ksywki, zainteresowanych wysylam ponizej, w sumie niezly skubaniec z niego byl...
Ghost2 [ Panzerjäger ]
Mackay! Problem wraków stał się niebyły, ponieważ sowiecki kontratak się skończył. Inna rzecz, że nie przyniósł skutku. Akcja przeniosła się na mapkę z "Hill 169". W ostatnim starciu na mapce zimowej, Sowieci wypuścili spore stadko czołgów, złożone z Kv1'41 i Kv2, a więc groźną masę żelaza. Że głupio manewrowali tymi czołgami to inna sprawa... Statystyka mówi sama za siebie - 3 zamarznięte "silniki" przeciw 7 zniszczonym i 2 uszkodzonym.
Ghost2 [ Panzerjäger ]
Na dokładkę screen z medalami kanonierów "88" Flak, strzelających ze "Strongpoint Ivan", a pomyśleć że zaczynali oni od zwykłego AA 20mm...
Ghost2 [ Panzerjäger ]
Młócka na mapce wiosennej nie zaczęła się od razu. Wręcz przeciwnie, upłynęła dłuższa chwila zanim przeciwnik raczył się w ogóle pojawić. Jako pierwszy na scenie pokazał się czołg i był to Kv2, który miał pewne problemy ze sforsowaniem rowu, czemu nie należy się dziwić, bo bydle to jest ciężkie i dosyć nieruchawe...
Ghost2 [ Panzerjäger ]
Za tym pierwszym Kv2 jechały następne czołgi i cokolwiek przetrzepały mi wojsko, m.in. rozwalając oba spw z moździerzami, ale "88" Flak z "Hill 169" znowu ustrzelił "swoje"...
FreshMeat [ Pretorianin ]
... stało się ... pewnie w rzeczywistości nie byłoby to możliwe ... :-))) Polak potrafi !!! Niech żyje Żaliński ;-) Pozdrufka FreshMeat
FreshMeat [ Pretorianin ]
mały testin testin ... przepraszam, że zaśmiecam ale musiałem coś sprawdzić Pozdrufka FreshMeat
FreshMeat [ Pretorianin ]
moja pierwsza relacja z frontu zachodniego... nie wiem kto z kim walczy, ale wiem, ze odbywa sie to w Hurtgen Wald :-) to rozmieszczenie moich jednostek przed bitwa ... Pozdrufka FreshMeat
FreshMeat [ Pretorianin ]
pierwszym rozpoznanym wrogiem był Hetzer38t, którego jednym strzalem zapaliła załoga Shermana 76 East na dole widać moją piechotę, która zaległa pod ostrzałem artylerii przeciwnika i baterii moździerzy, troszke wyżej widać przedzierającego się Shermana Calliope i wspierający go zwiad ...
FreshMeat [ Pretorianin ]
dalej niestety za bardzo zaangażowałem się w walkę przez co nie zdążyłem zrobić żadnego screena z walki ;-))) to mapka taktyczna, na której dokładnie widać ruchy moich oddziałów oraz dokładnie widać gdzie Niemcy dostali w dupe ;-). U góry ruszyłem dwoma Shermanami (jeden dowodzenia) i szybko zająłem pozycję osłaniającą przesuwający się niżej oddział piechoty oraz skromnie biegnącego między nimi snajpera (Wozniak), który w sumie nie zajął pozycji, bo ... o nim zapomniałem (hehe). Po chwili snajper przydał sie po to, że zaczęła go ostrzeliwać drużyna niemieckich rezerw (2nd Line Inf.) i dzięki czemu po chwili cały jej oddział zginął pod lufami moich czołgistów. Zaraz w lesie między drzewami pojawił się Mark IV (możecie mi powiedzieć czemu czołgi niemieckie nazywały się Mark???) w wersji chyba J, w każdym razie tak szczęśliwie się ustawił, że obydwa moje Shermany mogły do niego strzelać, co też uczyniły i po pierwszej salwie unieruchomiły, w zamian niemiaszki unieruchomiły mi Shermana (tego wyżej), a po drugiej ukazał się piękny komunikat (chodzi oczywiście o ten z "burning" ;-) i u góry było po ptokach. Najwięcej działo się na dole, gdzie ruszyłem moimi zastępami w sile 4 czołgów (w tym Flame i Calliope) i 3 drużyn piechoty (w tym zwiad). Jako, że cały atak przez pierwsze 2 minuty odbywał się pod ogniem artylerii, a potem doszły jeszcze szwabskie moździerze, wszystko szło powoli (czołgi w błocie, piechota pod ogniem). Pierwszy na dole odezwał się niemiecki MG 42, którego początkowo ostudziłem ogniopałkiem z czołgu i wykończyłem jego kolegom po fachu z piechoty. Troszke wyżej piechociarzom (BAR-AT), którzy zajeli jeden z VL ukazała się piękna armatka acht koma acht, na którą ściągnąłem ogień moich dwóch baterii moździerzy i po paru salwach została zniszczona prawie doszczętnie (chyba ktoś tam z obsługi zdąrzył uciec, bo mi się w statystykach nie zgadzało :-). Wyjeżdżającym z lasu Shermanom ukazał się przez chwiłe Tygrysek, ale cholernik widząc chyba moją przewagę gdzieś się skrył w listowiu. Chwilę potem odezwał się Panzershreck, ale nie trafił co było jego ostatnim błedem biorąc pod uwagę 3 czołgi w jego okolicy i wkurzone załogi inside. Na koniec prawie znikąd (nie wiem jakim cudem nikt go wcześniej nie zauważył) pojawił się drugi Hetzer 38t, ale ku mej radości ukazał się ... tyłem :-))), z czego też skorzystała załoga Sherman Flame'a i jednym strzałem go unieruchomiła i próbowała dobić co też jej nie wychodziło (3 strzały w kuper i nic !!!), dlatego podjechałem moim Calliope i chyba na sam jego widok załoga Hetzera podjęła decyzję o natychmiastowej ewakuacji... nie zdążyli uciec bo w tym momencie skończyła się rozgrywka ...
FreshMeat [ Pretorianin ]
Jak widać straty moje wyniosły tylko paru piechociarzy, zabitych przez moździerze i i jeden uszkodzony Sherman (przez ... hehe... Marka). Żałuje tylko, że ten Tygrysek (był w maskowaniu SS, to chyba był z SS nie?), gdzieś się podział i niezdążyłem go upolować, choć mogło to oznaczać większe straty własne (ale co tam Tygrys to Tygrys a nie tam jakiś .. hehe.. Marek). Zresztą widzicie na skrinie staty to co Wam będę mówił. Powiedzcie czy takie relacje Wam odpowiadają, bo nie wiem czy je pisać, czy nie ... Pozdrufka FreshMeat
FreshMeat [ Pretorianin ]
heh.. chciałem Tygrysa to go dostałem ... skubańca spotkałem w następnej operacji. Dzięki temu, że mi wcześniej uciekł podpasł się i trochę się rozrósł i miałem do czynienia z KonigTigerem, przy nim nawet Michalczewski wymięka. Jak widać na screenie atakowałem go dwoma ogniopałkami (wcześniej próbowałem "normalnym" Shermanem, ale mi jednym ciosem go rozniósł) i po wylaniu na niego conajmniej połowy zapasu substancyji płonącej skubaniec, jeszcze strzelał w najlepsze do mojej piechot... co prawda nie wiem jakim cudem nie widział mojego Sherman Flame'a ale zostanie to jego słodką tajemnicą ... Pozdrufka FreshMeat
FreshMeat [ Pretorianin ]
... tutaj już widać, że jest po Tygrysku, ale trzeba przyznać, że trzymał się dzielnie. Dowodem tego może być to, że Sherman Flame ma 50 "pocisków ogniowych" i strzela po dwa takie "pociski", czyli 25 salw. Jak widać na poprzednim screenie mojemu "ogniopałkowi" w Shermanie zostało 12, a po rozwaleniu Tygrysa zostało mu 6 "pocisków", czyli razem oddał w niego 44 "pociski" co się równa 22 salwom!!! A najlepsze jest to, że rozwalenie "zwierza" przypadło nie czołgowi tylko miotaczowi płomieni z drużyny inżynierów (na następnym screenie). Na tym obrazeczku widać już zgon zwierzaczka i jakiegoś Hetzera, który zaplątał się w ogień (dosłownie;-)) walk. Z tyłu widać Panterę, której niestety w czasie tej potyczki nie udało mi się upolować (ale co się upiecze to nie uciecze ... hehe). Pozdrufka FreshMeat
FreshMeat [ Pretorianin ]
... tych dwóch ludzi odpowiedzialnych jest za ubicie KonigTigera (nie wiem, czy podzielili się Tygrysem czy Hetzerem więc zaznaczyłem obydwu) ... to tyle z linii frontu na dziś ... eee ... znaczy wczoraj :-) - jak ten czas leci Pozdrufka FreshMeat
Mackay [ Red Devil ]
Fresh --->> moje uznanie! kawal solidnej recenzji, musze przyznac ze nie dosc ze teatr dzialan ciekawy to i wydarzenia i sam tekst ciekawy. Bardzo rozbawil mnie widoczny na screenie "Sherman Fresh" hehe od razu wszystko jasne Skad masz takie fajne mapy do West Front? Ile ich wogole masz? Ja mam samego WF i oddzielnie co fajniejsze mapy, ale te sa klimatyczne, Las Hurtgen to w koncu masowa mogila wielu tysiecy zolnierzy, warto by zagrac i sprawdzic po czyja cholere tam walczono...
matchaus [ Legend ]
FreshMeat --> Rewelacyjne sprawozdanie!! Czytam zawsze wszystkie Wasze uwagi i sprawozdania z nabożną uwagą - serio!! Tyle, iż teraz gramy jak szaleni w MOH:AA... Nie mogę więc podzielić się z Wami moimi doświadczeniami z frontu... Zapraszam tymczasem do Frontline, gdzie przedstawię "żywot żołnierza poczciwego" :o) Na dobra sprawę MOH:AA to taki CC niejako "od kuchni" :) Nie ma wojsk pancernych, ale o działaniach piechoty można się wiele dowiedzieć :)
U-boot [ Karl Dönitz ]
Witam Panów Nic dodać nic ująć, zarówno Ghost2 jak i FreshMeat opisując kampanie i zamieszczając screeny podnoszą poziom adrealiny i zawsze budząc pytanie czy ja zrobił bym tak samo? czy gdybym był po przeciwnej stronie to wyszły by takie piękne fotki? ;-) wątek żyje i aż chce się samemu odpalić jakiegoś CC aby nie pozostac w tyle Pozdrowionka
Dekert [ Pretorianin ]
Fresh---> Nic do dac nic ujac, choc nazwy czolgow-fresh, acos- dosc zabawne. Gratulacje
Inseminator [ Centurion ]
Taki maly news. Widzeiliscie juz zapowiedz gry Kompania Braci ?? Kurde narazie na konsole ale moze sie zmieni... mam nadzieje.
FreshMeat [ Pretorianin ]
Dzięki wszystkim za pozytywne opinie :-))) ... może jeszcze coś kiedyś wystukam ale ... zobaczymy ... Mackay: Mapy, na których gram wymagane są w kampanii Assault on Europe, która jest automatycznie dodawana w WF. A te mapki, na których opisywałem poczynania to Hurtgen 1, 2 i 3. Mapki te mocno ograniczają działania czołgów (w moim przypadku była to już 13 z 14 operacji dostępna w tej kampanii, więc i czołgów miałem dużo, dlatego nimi grałem ;-), ale jakby tak grać pojedyńczą rozgrywkę to ...), pełno błota, no po prostu wymarzone wraunki do działań piechoty (pewnie piechota się z tym nie zgodzi :-))). Aaa ... chciałem się jeszcze wytłumaczyć z tych nazw :-))), nazywam tak głównie czołgi, czasami snajperów i obserwatorów, głównie dlatego, że jak ktoś wcześniej napisał; cytuje "panuje taka rodzinna atmosfera" i podczas rozstawiania jednostek przy 4, czy 5 identycznie wygladających Shermanach od razu wiem, który ma lepszą załogę (np. Acos z 2 majorami na pokładzie), który jest dowodzenia itp., dzięki czemu zaoszczędzam około 15 sekund na każde rozstawianie, a chyba nie musze Wam mówić ile ogólnie życia zaoszczędziłem dzięki temu ... ;-) Pozdrufka FreshMeat
Ghost2 [ Panzerjäger ]
"Wiosennych zabaw" ciąg dalszy... Zamieszczony screen pokazuje dość ciekawą sytuację - wytłukłem sporo sowieckich czołgów, ale nie wszystkie (!), moje oddziały rozpoznawcze przedostały się do dwóch "Victory Points", położonych po drugiej stronie "rowu". Do kompletu zabrakło tego "VP" na wzgórzu, ale tam stał Kv-2, a na niego siedmiu zwiadowców mogło najwyżej popatrzyć z daleka, podobnie jak moje czołgi. Zwiadowcy, których widać na screenie, ostrzelali w pobliżu "VP" sowieckich piechurów i chyba utłukli kilku...
matchaus [ Legend ]
Ghost2 --> Na screenie nie widać tego KV2... Stał za wzgórzem? Może mały szturmik by wyjaśnił sprawę? Chłopaki w KV musieli być już lekko "spękani" :o)
Ghost2 [ Panzerjäger ]
Efekt finalny widać na screenie - ten jeden zniszczony czołg po mojej stronie to PzIV D, który miał polecone czekać i robić "ambush", a w pewnej chwili tak się rozochocił, że ruszył do przodu i zarobił pocisk p-panc od Kv-2, który stał niedaleko.
matchaus [ Legend ]
Ghost2 --> No tak... Tobie przecież nie zależało na wyparciu Rosjan z tej planszy... Chciałeś się z nimi pobawić niecnoto! :)))) Piękny wynik!
Ghost2 [ Panzerjäger ]
Matchaus! Spękani napewno nie byli, bo nie można ich było podejść (wzniesienie i dużo otwartej przestrzeni) i nie było za bardzo czym do nich strzelać. Miałem wprawdzie 2x"88" Flak, ale one są przecież stacjonarne. Żaden z czołgów, które posiadałem, nie mógł nic zrobić temu Kv-2, ponieważ ich armaty miały one albo za mały kaliber (50mm-PzIII H), albo kaliber był dobry, tylko armata była krótkolufowa (PzIV D). Także jedyny moździerz, który miałem (80mm), też nic by mu nie zrobił. Cease-fire był chyba najlepszym wyjściem, tym bardziej że czas się kończył.
Ghost2 [ Panzerjäger ]
"Niecnoty" siedzące na Hill 169 siedziały, strzelały i punktowały, a "Oberkommando" patrzyło...
Mackay [ Red Devil ]
Ghost -->> No ladnie ladnie kapralu, widac ze ostro juz modyfikujesz tego CC3 skoro ruskie na 2 mapie maja juz 5 czolgow, a Ty dwie "88". Niedlugo dostaniesz medal za zagranie w CC3 wszystkimi mozliwymi sposobami. Popieram decyzje o cease-fire z KV2, tez bym tak zrobil, szkoda ryzykowac utraty czolgow, wogole to w nastepnej bitwie proponuje przygotowac jakis ciekawy pomysl ataku (np. z 3 stron) co bys nie musial za duzo sprzetu reperowac - z KV2 nie ma zartow, ale manualne obracanie 20(?)-tonowej wiezy byloby w stanie wkurwic samego Wittman'a a co dopiero ruskie konskrypty. Pamietaj jutro o przesylce - bede rano. Inseminator --->> napisz wszystko co wiesz w sprawie tej Kompanii Braci - ciekawi mnie co wymysla...a tak wogole to dawaj czasem sygnal ze wciaz egzystujesz na sieci, nie chce zeby slad po Tobie zaginal przez to Combat Mission... :) Fresh --->> to tylko 3 mapki sa potrzebne do tego "Assault on Europe"?? Jezeli wiecej to bylby wdzieczny jakbys podal nazwy, wszedzie gdzie walczy piechota tam pada moj wzrok :) mat --->> my gracze close-combatowi lubimy pomeczyc przeciwnika, dozbroic sie i wtedy zaatakowac... :))
Ghost2 [ Panzerjäger ]
Mackay! Nie bardzo jest co modyfikować - wprawdzie punktów mam sporo, ale co mi po nich, jeżeli walczę przeważnie na najlepszym dostępnym sprzęcie. Nie ma sensu przezbrajać PzIV D na zdobyczne T-34, bo na kolejne "nowości" w arsenale będę musiał czekać b.długo. Ulepszam więc piechotę i dokupiłem FK 152mm (r), które może być cenne w nadchodzących walkach, bo powinno równie dobrze zwalczać piechotę, jak i czołgi. Zminimalizowałem wsparcie artyleryjskie do jednego moździerza 80mm. Skoro nie ma Wurframenów... Zaczynam coraz bardziej doceniać aufklarungs abteilungen, czyli zwiadowców, bo dzięki nim można bez większych strat zajmować "VP", albo np. "wymacać" jakąś zasadzkę. Niekiedy nawet tacy zwiadowcy, o ile jest to "reccon-stosstrupp" liczący 7 żołnierzy, mogą się całkiem skutecznie bronić. Mapkę z "Hill 169" mam już na szczęście za sobą. Teraz nowym problemem jest kolejna mapka z operacji "Prelude to disaster" (albo następnej) - to ta mapka, która ma jeden z "VP" ulokowany na polu przy takim "kosmicznym" znaku wygniecionym na zbożu. Nie mam na razie żadnego nowego screenu, ale zrobiłem jak na razie dwa podejścia, w trakcie których Sowieci wystawiali do walki dużo czołgów, niekiedy nawet z przewagą Kv-2. Co do KV-2, to przez ten powolny obrót jego wieży moi zwiadowcy obeszli czołg i uciekli mu z celownika. Mój dowódca, który siedzi w PzIII H Bfw, nazywa się Hube - był taki generał u Niemców, ponoć nieźle sobie radził na froncie wschodnim.
matchaus [ Legend ]
Ghost2 --> FK 152mm (r) istotnie dobrze sprawdza się w każdej sytuacji... Uważaj tylko niezmiernie na możliwość ostrzału tego działa... Obsługa ginie jak łan ściętego zboża w trakcie nawet najsłabszego strzelania... Ale jak przywalą... Jedny strzałem raz połozyłem 6-ciu (!) piechociaży!
Mackay [ Red Devil ]
Ghost --->> u mnie w oddziale command team, byl gosc ktory nazywal sie Mackay, ponoc niezle sobie radzil na froncie zachodnim ;D Mam juz PDVD dla Ciebie ale GG sie ryplo...
janko [ Konsul ]
No, tak mnie zachęciliście do ost frontu (szczególnie osiągnięcia FreshMeat'a), że odpaliłem CC3, zadałem sobie kampanię Achtung Panzer! (a pamiętacie od czego tam się startuje, nie ma mowy o jakimś wypasie czyli 88's czy jakichkolwiek czołgach - trzeba bronić wzgórza 169 AT 50 i jakimiś średnimi piechociarzami lub opancerzonym autkiem z MG). Wybrałem tę drugą wersję i w dwóch bitwach pogoniłem ruskich ze stratami jak na obrazku - straciłem oba samochody (francowate moździerze!!!) ale ruscy odpuścili całkowicie. J.
Ghost2 [ Panzerjäger ]
Mackay! Ten Mackay (Eric i do tego major), czy on się przypadkiem nie dostał do niewoli pod Arnhem? Hube poczynał sobie nieźle na ostfroncie, ale potem tak jak prawie wszyscy żołnierze Wehrmachtu poszedł "w plen". Matchaus! Czytałem, że kaliber 152mm cieszył się u Sowietów wielkim powodzeniem. Używali go w haubico-armatach i w działach pancernych (SU oraz JSU). Wielkość kalibru daje pewne szanse na "przetrącenie" sowieckich czołgów, jeżeli działa niemieckich czołgów z różnych względów są zbyt słabe. Moje "152" jeszcze nie miało się okazji wykazać, ale kto wie...
FreshMeat [ Pretorianin ]
Noo... Wreszcie skończyłem zmagania na froncie zachodnim, ale ... po stronie alianckiej! (a co Niemcom też coś od życia należy ;-) Tak wygląda sytuacja końcowa po 14 operacjach ... --> Pare komentarzy apropo tej kampanii: - jest to kampania amerykańska, przez co nie uświadczymy tu jednostek brytyjskich, co może stanowić problem szczególnie jeśli chodzi o siły pancerne. Najlepsze co mają Amerykanie z czołgów to Sherman 76 (a w opancerzeniu Sherman Jumbo). Jest co prawda Persching (działo 90 mm), ale go w moich zasobach nie uświadczyłem, bo pewnie w wojnie nie wystąpił albo jak juz to w końcowym okresie. Oprócz tego może być jeszcze Calliope (ale jest dość wolny, szczególnie obrót wieżyczki) i niszczyciel M36 Jacskon (ale z takim pancerzem to nawet kamieniem można go zniszczyć). Z armat jest tylko AT 57 mm, czyli na niemieckie czołgi to se można ... - ewidentnie brakuje mi brytyjskich wynalazków jak Sherman FireFly, Crocodaile, czy doskonałe działo 17pdr. - niektóre mapki są naprawde ciekawe (np. Hurtgeny) inne mniej, ale ogólnie trzymają poziom. - komputer jak to komputer najlepiej nie gra, ale pare razy mnie skubaniec zaskoczył (gram na Veteranie) no i podsumowując okazało się, że żadnym kozakiem nie jestem (a to odkrycie nie? :-))), pare razy głupio traciłem ludzi (szczególnie zwiadowców, którzy byli wymieniani prawie co mapka :-) i sprzęt (szturm Calliope na dwie Pantery ;-) ... no to tyle ... a i pomęcze Was jeszcze statami końcowymi mojej grupy operacynej Pozdrufka FreshMeat
U-boot [ Karl Dönitz ]
FreshMeat --> jedno pytanie: na screenie widać, że Twoj przeciwnik dostawał jakieś punkty? i nawet awansował (chyba, że startował z takim dorobkiem) przecież nie przegrałeś żadnej operacji, więc skąd te punkty?
FreshMeat [ Pretorianin ]
Mackay: to lista mapek potrzebnych do zagrania tej kampanii: Omaha, Trenches, Ramelle, Hedge1, Hedge2, Hedge3, Hill 192, Village, Gavrus, Devils Triangle, Osegard, Dresden, Kursk6, Dacha, Hurtgen1, Hurtgen2, Hurtgen3, Zerstorer + pare mapek z oryginalnego CC3 (np. Korsun1) a to osiągnięć cz. 1 --> Pozdrufka FreshMeat
FreshMeat [ Pretorianin ]
U-boot: rzeczywiście startowaliśmy z pozycji 1st Lieutenant, czyli nie awansował, a co do punktów, to ze 2 razy podałem tyły, żeby troche dłużej powalczyć z Niemiaszkami i troche się dozbroić to może za to? osiągnięć cz. 2 Pozdrufka FreshMeat
FreshMeat [ Pretorianin ]
osiągnięć cz. 3 Pozdrufka FreshMeat
FreshMeat [ Pretorianin ]
osiągnięć cz. 4 Pozdrufka FreshMeat
FreshMeat [ Pretorianin ]
osiągnięć cz. 5 Pozdrufka FreshMeat
FreshMeat [ Pretorianin ]
i osiągnięć część ostatnia ... Pozdrufka FreshMeat
Mackay [ Red Devil ]
Ghost --->> E.Mackay byl kapitanem, faktycznie zostal schwytany pod Arnhem (zostal ranny - bagnet) i wziety do niewoli do obozu jenieckiego w Niemczech. I tutaj pojawiaja sie dwie wersje, bo C.Ryan twierdzi ze Mackay wyskoczyl z ciezarowki i uciekl a McKee pisze ze uciekl nastepnego dnia z obozu przepilowujac stalowe kraty, ukradl lodke i poplynal Renem w kierunku Nijmegen - calkiem niezle. Bardziej prawdopodobna jest wersja McKee... Fresh ---->> dzieki za spis mapek! ladnie zes ludzi wyszkolil na trasie do Berlina...teraz domyslam sie ze lezka sie w oku kreci ze to juz koniec... ;) Dziala Wam GG bo mi caly dzien nie chce ruszyc i nie wiem czy cos sie w kompie jeblo czy to normalna procedura ogolnoswiatowa... pozdrawiam P.S. Fresh! Ty masz jakis skrypt na ten Twoj napis koncowy? Kopiujesz to i wklejasz czy tez masz tak opanowana kolejnosc klikania ze piszesz to w 3 sek.?
FreshMeat [ Pretorianin ]
Mackay: hehe ... ten napis końcowy to poprostu siła przywyczajenia... :-))) ... a GG działa mi normalnie przez cały prawie dzień A właśnie, możecie mi powiedzieć jak zmienić sowje dane w GOLu, bo chciałem dodać e-mail, sygnaturkę sobie zrobić (zgadnijcię jaką ;-) i numer Gadu-Gadu jeszcze dołączyć? Pozdrowienia FreshMint
Mackay [ Red Devil ]
hahaha Fresh musisz sie najpierw zalogowac a potem na stronie glownej forum wybrac aktualizacja danych, tam wpiszesz wszystko :)
FreshMeat [ Pretorianin ]
dzięki Mackay ... już sobie zmieniłem (co chyba zresztą widać) ;-))) Pozdrufka FreshMeat
Ghost2 [ Panzerjäger ]
Nazwy tej mapki nie pamiętam, ale to jedna z tych przed Stalingradem. Zaczęło się b.obiecująco AT ustrzeliły w ciągu pierwszej minuty walki trzy sowieckie czołgi, w tym Fk 152mm (r) "skasowała" strzałem w czołowy pancerz - kaliber i długa lufa robią swoje! Potem z niezrozumiałych dla mnie przyczyn Sowieci uciekli. Być może nie miał już kto walczyć, ale tego nie było wiadomo, bo przecież gra miała 100% realizmu.
Ghost2 [ Panzerjäger ]
Za te trzy "kopcie", które stały przy zakolu rowu na screenie w poprzednim poście, zapłaciłem stratą Fk 152mm (r) i dwoma rannymi
Mackay [ Red Devil ]
Fresh --->> spoko, szczerze mowiac to mnie zaskoczyles - myslalem ze ze dodasz jako sygnaturke "pozdrufka, FreshMeat" a Ty tu z taka oryginalna wyskoczyles ;) Ghost2 --->> musze sie przyznac :( nigdy nie zwrocilem uwagi na te Fk 152mm (r) Pare razy ja wzialem ale nigdy nie przywiazywalem do niej uwagi - widze ze to byl duzy blad, zaraz po dorwaniu sie do CC3 to sprawdze. Chlopaki obu Wam nalezy sie jakis medal za dostarczanie mi (i nie tylko) raportow CC, to sprawia ze czuje sie jakbym w to niedawno gral - chwala Wam za to!
janko [ Konsul ]
I znów muszę Was poprosić o pomoc. Ściągnąłem sobie Francję '40 na CC5. Zacząłem instalację, wszystko ładnie, aż do kopiowania map. Skopiowałem je do starego katalogu MAPS, potem wchodzę do właściwości aby zmienić tylko do odczytu na archiwalne (wg instrukcji) a tam wcale pliki nie są zanaczone jako read only, oraz są już zaznaczone do archiwizacji - czyli tak jak ma być. No to idę dalej, i po uruchomieniu Meuse.exe i otwarciu folderu z mapami program informuje mnie, że pliki map są READ ONLY i trzeba zmienić!!! No a potem informuje mnie po francusku, że erreur d'execution '75' oraz Erreur dans le chemin d'acces. No więc patrzę zdezorientowany co z tym read only, ale te pliki nie są read only - więc albo zwariowałem albo gdzieś robię błąd w instalacji. Pewnie to drugie,a ponieważ uporaliście się z tym (bo graliście w crossing the Meuse) - proszę o pomoc. Dzięki - J.
Mackay [ Red Devil ]
janko --->> dobrze ze pytasz, kto pyta czasu mniej traci. Ja ci powiem tak, faktycznie zainstalowalem Meuse Crossing ale bardziej podtrzymywala mnie w tym desperacja sprawdzenia mapek (ktore sa zajebiste) i snajperow (ktorzy nie sa zajebisci). Mialem identycznie te same problemy, meczylem sie z tym z przerwami dwa dni, az w koncu moj wysilek zostal uwienczony sukcesem...problem tkwil...no wlasnie nie pamietam juz dokladnie co to bylo, w kazdym razie z mapami nic nie ruszalem, to chyba byla kwestia tego katalogu maps, ale dokladnie naprawde nie pamietam. Dlatego jezeli czas masz cenny to nie warto sie w to bawic, te same mapy sa do CC3 i bez zadnych problemow chodza...
janko [ Konsul ]
Mackay: dzięki za radę, faktycznie w CC3 mapy francuskie chodzą aż miło. Niemniej to nie to samo - jak to wygląda, żeby nad Mozą rozlegały się okrzyki "my prapali" albo "nas silno abstrieliwajut". No nie pasuje!!! Dlatego chciałem sobie pograć żabojadami... ale co tam, wracam na przedpola Stalingradu. Może polecisz mi jakiś mod, który instaluje się bez problemów i jest niezły? Co sądzisz o Great War na trójkę? J.
Inseminator [ Centurion ]
Witam wszystkich Grzebiac tu i owdzie po sieci wynalazlem cos takiego :-) -----------> Jakas nic nie znaczaca miescina i nic nie znaczacy Panzerniak ;-) Ps. Jezeli juz macie to prosze bez komentarzy :-)
Inseminator [ Centurion ]
Jakies male wzgorze o nieistotnej nazwie ;-) ------------------->
Inseminator [ Centurion ]
I jeszcze jedna wioska malo istotna dla przebiegu wojny :-)
Ghost2 [ Panzerjäger ]
Inseminator! Ten screen z Twojego ostatniego postu przypomina troche okolice mostu drogowego w Arnhem, ale to pewnie nie to. Zresztą nie pamiętam szczegółów zdjęcia lotniczego tegoż mostu.
FreshMeat [ Pretorianin ]
Po chwili nieobecności (musiałem przejść Ghost Recon :-)) ... wznawiam relacje z frontu ... tym razem dla odmiany ... Zachodniego (a jak!), ale z jedynie słusznego punktu widzenia III Rzeszy... Z pierwszych trzech operacji (wszystkie na plaży Omaha) zrobiłem jedynie screena z pierwszego zabitego "Jankesa", który padł łupem mojego snajpera. Co prawda strzelec mój poświęcił na to 24 strzały (zaczynał z 90), ale zawsze ... :-) Inseminator: z tymi screenami to jakiś konkurs? Może z nagrodami? ;-) a tak na poważnie to skąd są te mapki, bo dla mnie wyglądają one co najmniej ciekawie ... Pozdrufka FreshMeat
FreshMeat [ Pretorianin ]
Dalej zaczęło się Ramelle, czyli mapka wzorowana na końcowej potyczce z "Szeregowca Ryan'a". Sama mapka jest miodzio (dla mnie najlepsza w tej kampanii) i udowadnia jak wartościową inwestycją może być snajper. Co prawda wynik jaki zobaczycie nie jest oszałamiający, ale zapewniam Was, że dobry snajper (SS lub FJ albo jakiś zdolniacha) mógłby spokojnie podwoic mój wynik (12 zabitych) ... Na screenie widać wszystkich trafionych przez strzelca (nie zaznaczyłem całej piechoty u góry, bo po pierwszym strzale snapera, zabrało się za nią MG 42) z wyszczególnieniem w jakich jednostkach zginęli :-))). Ponadto można tu zobaczyć transporter z haubicą, którego później pare razy trafiłem z moździerza (5cm) ... c.d.n. Pozdrufka FreshMeat
FreshMeat [ Pretorianin ]
oczywiście pomyliły mi się screeny i komentarz wyżej jest do tego screena --------------> a ten komentarz niżej jest do poprzedniego obrazka: a poprzedni screen to panorama całej mapki z zaznaczonym najważniejszym jej elementem, czyli ... :-))) oraz dowodem na trafienie mojego moździerza w transporter ... Co do samego starcia, na mapce poza widocznymi zabitymi jednostkami i transporterem były co najmniej 2 Shermany DD, moździerz i dowódca. Cała potyczka zakończyła się po upłynięciu czasu (20 min), a z mojej strony spowodowane to było głównie brakiem ruchomej broni ppanc przeciw Shermanom (nie lubię atakować czołgów samą piechotą bez jakiegokolwiek wsparcia). Sytuacja ogólnie jest (jutro będę kontynuował tą mapkę) raczej na moją korzyść, ponieważ praktycznie nie miałem jakichkolwiek uzupełnień (obowiązkowe 50 pkt), a dzięki truce będę mógł sobie kupić pierwszy czołg w kampanii (JUHUU!!!) ... Pozdrufka FreshMeat
FreshMeat [ Pretorianin ]
no i na koniec wynik mojego snajpera (i MG 42 przy okazji) ... ja w przeciwieństwie do komputera doliczyłem się 12 strąceń mojego strzelca, ale możliwe że komp policzył te brakujące 2 żołnierzom z MG 42 ... To tyle póki co ... Pozdrufka FreshMeat
Mackay [ Red Devil ]
Ghost --->> to nie jest niestety Arnhem z dwoch glownych powodow, most wygladal zupelnie inaczej - moja tymczasowa kwatera nie dysponuje zdjeciami lotniczymi tego obiektu, mam jedynie zdjecia z perspektywy, oraz opis inzynieryjny mostu (niestety :( po holendersku). Drugi powod - Arnhem nie ma dokow przeladunkowych ani niczego podobnego jak to miasto ktore widac na screenie. Mi to raczej wyglada na jakies niemieckie miasto nad Renem albo Odra... Most kolejowy w Arnhem zostal wysadzony przez Niemcow zaraz na poczatku Market-Garden, odbudowany dopiero po wojnie wyglada tak jak na screenie obok - calkiem inaczej niz ten z II wojny... Co to samych mapek to zgadzam sie z Freshem - sa hiper-fajne :) jakby tak jeszcze Inseminator sie nad nami nie pastwil i podal linka skad mozna je sciagnac a przynajmniej ich nazwy to bylbym w raju. Fresh --->> dostajesz ode mnie odznaczenie bojowe "korespondent tygodnia", naprawde zaciekawiles mnie swoja kampania, informuj na biezaco, uderzyles w moje dwa "czule" punkty - snajperow i obrone oparta o most, to sa dwie rzeczy ktore dzialaja na mnie jak magnes, a juz szczegolnie gdy lacza sie ze soba. Jak czytales poprzednie nasze czesci to na pewno znasz moje zdanie na temat snajperow. Teraz sie troche zmienia (przez MOHAA :) ale wciaz czesto opieram na nich swoja linie obronna. janko ---->> po powrocie do domu, obiecuje wziac jeszcze raz w obroty "Meuse Crossing" dojde do tego jak sie to instaluje i instrukcje napisze na forum - bedzie dla potomnych, odezwij sie tylko na poczatku wrzesnia, bo moja pamiec czasem szwankuje...
Mackay [ Red Devil ]
ojej ale zniszczylem layout naszego watku :((( calkiem niechcacy...
Inseminator [ Centurion ]
Witam wszystkich !! Juz sie nie pastwie :-) musialem was troszke przetrzymac i zaciekawic. To sa po kolei: Villers Bocage !! Hill 112 !! Caen !!!! A wiec juz wszystko jasne :-) Scagam wlasnie nowego moda do CC5 (screen z tytulem obok). D-day i Caen !! Juz sie nie moge doczekac. Nowe jednostki, 20 !! nowych map. Calkiem nie dawno czytalem ksiazke "Caen - droga do zwyciestwa" wiec sami rozumiecie moj entuzjazm. Jest tylko problem z transferem z servera. Non stop zapchany !! Nie mozna sie dostac. Ale zostaly mi juz tylko 3 pliki i jest git (Gold, Ardenne, Video). Mam nadzieje w poniedzialek na pierwsze AfterActionReport z mojej strony dla was :-) ps. Mackay mialem nadzieje ze rozpoznasz mapke Villers Bocagne - jest bardzo podobnie zrobiona jak w CM ;-) (no i ta sugestia o malo znanym Panzerniku :-)
Inseminator [ Centurion ]
Juz mam wszystko !!! Tak wiec jezeli przebrne pomyslnie przez instalacje juz dzis bede gral (na nowym procesorze, he,he - XP1800, tak na marginesie :) Podaje tez nowego linka do strony z tym modem. Duzo szybszy transfer i mniej przepelniony - ale trzeba sie zarejestrowac. Ma takze limit 35 download'ow na raz. A i nie ma na nim pliku video (bez ktorego mozna grac) Wogole to calkiem fajna stronka przy okazji :) Obok probka ich zasobow IS 2 we wlasnej osobie !!!
Inseminator [ Centurion ]
No dobra zaczynamy AAR. Na pierwszy ogien ladowanie. Plaza Juno. Obrona musiala oczywiscie skupic sie w Le Chateau. Betonowy, 3 pietrowy budynek. 2x Schweres MG42 + grenadierzy + Pak40 75. Niestety jak sie okazalo 2 trafienia w Shermana to za malo z tego dziala (od frontu) Zostalo rozbite i zorbilo sie nieciekawie. Bron maszynowa siala zniszczenie w szeregach wroga lecz niestety Panzerjager sa mocno nieskuteczni :( Shermany x2 dzielily i rzadzily. Na drugi dzien sie wycofalem poniewaz nie bylo juz skutecznej broni ppanz. Pierwsze wnioski: ciezki MG42 rzadzi !! Jest bardzo celny. Snajpera tez sie chyba polepszylo. Dziala Pak40 75 nie sa juz tak skuteczne od frontu (nawet na Shermany), panzerfausty rowniez (z tym ze tu z boku). Przy rozlokowywaniu przed bitwa piechota nie chce "chowac sie" w okopach, kladzie sie obok - hmm dziwne (a dla piechoty smiertelne).
Inseminator [ Centurion ]
Nastepnie plaza Gold. Tutaj juz lepiej byl to jedyny oddzial z oddzialow broniacych plaz ktoremu dostal sie Flak88. Tu juz jak widac Sherman nie byl taki twardy :) Umocnienia byly w glebi ladu wiec Brytole zajeli kilka VP. Ich piechota byla niemilosiernie masakrowana przez MG42 i 2 dziala PPanz + 88. Juz w tym momencie postanowilem odpuscic bo robilo sie za latwo (nie wyszli by z plaz i bylo by po zabawie) Sytuacja ta moze miec miejsce tylko z PC poniewaz Brytyjczycy na "rezerwie" maja duzo zabawek np. Fireflyaje (przy poziomie Elite dla obu stron) Narazie sie cofam i czekam na posilki Panzerne 12SS i 21PZ oraz na "duze koty" z Wittmanem na czele w VB.
Inseminator [ Centurion ]
Po kilku nieciekawych starciach rezerwowej piechoty ze zrzutem Brytyjskim nastapilo starcie 21DP z 6 PD. Hmm starcie to dobre slowo. Jeden z najlepszych meeting engagment w mojej przygodzie z CC. I to wcale nie z powodu przewagi panzernej. Kluczowa role odegraly oddzialy Panzergrenadierow. Ich wspaniala i bezprecednesowa (w Normandi) postawa zaowocowala zajeciem prawie wszystkich VP i zmasakrowaniem 80% oddzialow PD Brytyjczykow. Popoludniowe starcie w Benouville bylo juz tylko formalnoscia, niezbyt przyjemna dla Brytyjczykow. Padli po 5 minutach starcia. Germany Total Victory. Pomimo utraty jednego Pz IVH (pieprzone piaty) Ale i tak sie wycofalem :)
Inseminator [ Centurion ]
Kolejne ciekawe starcie. Periers Ridge. 12PzSS spotkala sie z Brytyjczykami w srodku wioski. Tym razem przewaga panzerna po stronie wroga. Niestety jak sie okazalo Jadgpanzer i jego dzialo Pak40 75 to troche za malo na Shermana III. Stata jednego z nich zajecie kilku VP i truce. Po poludniu podeszlem do sprawy inaczej. Niesmiertelne Flak 88 na polnocy kontrolowalo skrzyzowanie i kosciol a 2 Jagdpanzer zachodzily z flanki (prawej i lewej) Jak widac znowu elitarne oddzialy PzGrenadiere odegraly kluczowa role w zajeciu i kontrolowaniu centrum wioski. Wjazd dzialami samobieznymi do centrum nie byl opcja a laki jak wiadomo sa dla nich niedostepne. Dopiero kiedy Sherman "wpadl pod kosciol" (badz jak kto woli na 88) zrobilo sie przyjemniej i bezpieczniej. Ale wrog nie spi i ma nadal w odwodzie drugiego Shermana. Wiec truce - kontroluje kluczowe VP co bedzie decydujace w jutrzejszym starciu. Ps. Aktualnie daje Brytyjczka dojsc do Caen i Bayeu (nie wiem jak to sie pisze :) wydaja sie b. ciekawymi mapkami. Spotkalem sie tez z jedna niedozecznoscia. Alianci mieli zdobyc umocniona baterie dzial. Niby ok tylko ze ja mialem jej bronic. A tu metting :( dziala otoczone polem minowym a moje chlopaki szturmuja pozycje. Dobiegla 1/3.
Lipton [ 101st Airborne ]
Hej:) Milo mi moc znow do was pisac. Chociaz nie mialem ostatnio kontaktu z kompem. Czytalem wczoraj moje zaleglosci na watku Frontline - meldunki i jestem pod wrazeniem pracy w niego wlozonej przez Ghosta, FreshMeata i Inseminatora:) Pozdrawiam
Mackay [ Red Devil ]
Coz tu duzo mowic, Inseminator pokazal 4 screeny i przekonal mnie do sciagania GJS...ja co prawda zagram sobie brytyjczykami i kanadyjczykami, ale zabawa powinna byc rownie dobra. Czy jest moze mapa Pegasus Bridge?
Mackay [ Red Devil ]
Inseminator --->> co do Twoich wczesniejszych screenow to nie do konca zajarzylem te ich podpisy :) VB bym na pewno nie poznal, nie wiem jakie podobienstwo z CM Ty tam widzisz :) w CM przeciez bylo wieksze...moze Caen bym poznal bo widzialem juz kiedys ta mape, ale wydawala mi sie inna.
Ghost2 [ Panzerjäger ]
Ciąg dalszy "wiosny" i lato na froncie wschodnim. Pierwsze podejście do peryferii Stalingradu okazało się nieudane, ponieważ Sowieci wystawili cztery czołgi, które rozwaliły na dobry początek Fk 152mm (r), a potem jeszcze uszkodziły dwa czołgi.
Ghost2 [ Panzerjäger ]
Drugie podejście do peryferii Stalingradu rozpoczynałem z takim rozstawieniem moich sił.
Ghost2 [ Panzerjäger ]
Jakiś zawzięty sowiecki artylerzysta uwziął się na mój sdkfz z moździerzem. Na początek go obramował celnymi pociskami, a później - niestety - rozwalił...
Ghost2 [ Panzerjäger ]
Sowiecka piechota, zachęcona powodzeniem artylerzysty - pewnie jakiś pomysłowy Wańka... - zaczęła dobierać się do VP, ale czekała ją b.przykra niespodzianka...
Ghost2 [ Panzerjäger ]
A oto efekt...
Ghost2 [ Panzerjäger ]
Mimo Minor Victory w poprzedniej potyczce, moje wojsko musiało jeszcze raz walczyć na peryferiach Stalingradu. Kościół Św. Dymitra był punktem nader skutecznego oporu, jakkolwiek do samego końca walki nie mogłem namierzyć "przeciwpancernego" snajpera, który obrzydzał życie PzII Fl ustawionemu zakościołem. Nie dało się go nawet wymacać ostrzałem z moździerza.
Ghost2 [ Panzerjäger ]
Rezultat zdawał się być satysfakcjonujący...
Ghost2 [ Panzerjäger ]
... gdy tymczasem po kliknięciu na "next (battle)" wylądowałem na... peryferiach Stalingradu. Znowu! Zaczęło się robić gorąco, bo Sowieci pchali swoją piechotę do VP, który ma nazwę "Saminov's Apartment" i tam nieźle popędzili moich saperów i piechotę, które to oddziały zakończyły walkę z dużymi stratami.
Ghost2 [ Panzerjäger ]
Drugie z rzędu Major Victory pozwoliło wreszcie opuścić przedmieścia Stalingradu i przejść do bardziej "emocjonujących" walk ulicznych w okolicach Fabryki Traktorów. Zaczęło się nieciekawie, ponieważ Sowieci ustawili na skraju ziemi niczyjej transporter opancerzony obrony przeciwlotniczej (ten p... Lend-Lease...) i w pierwszych sekundach walki wyeliminowali jedno z moich dział AT. Zaraz potem stracili dwa czołgi i moje wojsko ruszyło do przodu. W głębi terenu sowieckiego paru sołdatów usiłowało zgrywać bohaterów i zniszczyć czołg. No i efekt był taki, że czołgowi nic się nie stało, a paru głupków udało się na wieczną wartę...
Ghost2 [ Panzerjäger ]
Można powiedzieć, że mimo początkowej czkawki na peryferiach moje wojsko "weszło" w Stalingrad jak nóż w masło...
Ghost2 [ Panzerjäger ]
Rozpędu wystarczyło jeszcze na pierwszą potyczkę na następnej mapie, ale efekt nie był już tak zachęcający...
Ghost2 [ Panzerjäger ]
Rozpoczęła się "fabryczna ciuciubabka"... Tutaj dopiero Fk 152mm (r) mogło się należycie zaprezentować, "pilnując" dziury w murze na dole mapki... Skutek - jeden zniszczony T-34'42, 1 uszkodzony. Brakuje tu screenu z tymi kopciami, ale w tym samym czasie dużo się działo "na północy" i nie zdążyłem nic utrwalić poza efektem finalnym.
Ghost2 [ Panzerjäger ]
Postów jest już prawie sto, a galeria też z tych większych i obfitszych. Pora więc na następną część. Link do cz. 4 poniżej
Mackay [ Red Devil ]
Ghost --->> prawie sto, ale nie sto, jak juz jestesmy watkiem cyklicznym to piszmy do przepisowych 100 postow, bo wygladamy teraz jak statsiarze... Zaczalem sciagac Gold-Juno-Sword, mam juz calego plugin'a, zostaly mi tylko mapy, specjalnie mi sie nie spieszy bo i tak na razie nie zagram.