dasintra [ Général d'Armée ]
Silent Hunter 4: Wolves of the Pacific [PC] cz. V + WitP
Silent Hunter 4: Wolves of the Pacific [PC] cz. VI + WitP
Długo oczekiwana, czwarta już część serii Silent Hunter powoli pojawia się na horyzoncie. Wszyscy miłośnicy morskich batalii przygotowują juz swoje płaszcze sztormowe ażeby po raz kolejny stoczyć cichą walkę z Cesarską Flotą Japonii.
Tym razem czeka na nas nie małe wyzwanie, bowiem z najnowszych recenzji wynika, że najnowszy produkt Ubisoftu będzie jeszcze bardziej klimatyczny, niż poprzednia część, która pojawiła się w sprzedaży nieco ponad 2 lata temu. Póki co nowy produkt Ubisoftu wymaga przynajmniej kilku poprawek ale jesteśmy pełni wiary w to, że niebawem będzie lepiej!
Wszystkich zainteresowanych tematem, zapraszam do dyskusji.
_______________________________________________________________________
Polska wersja SH4 została wyznaczona na 20 kwietnia 2007.
Znana jest również cena: 129,90PLN
Wymagania minimalne (podane przez Ubisoft)
2GHz processor (Pentium IV or equivalent AMD Athlon)
1GB of RAM
DirectX 9 video card with Pixel Shader v2.0, Vertex Shader v2.0 with 128MB of RAM
DirectX compatible sound card
around 5.5-6GB of space on your HDD.
Rekomendowana konfiguracja:
3GHz processor, 2GB of RAM
DirectX 9 video card with PS 3.0, VS 3.0 witch 256MB of RAM
2GB of RAM
_______________________________________________________________________
Przydatne strony związane z tematem:
www.subsim.com
www.silenthunter4.com
www.cenega.pl (strona polskiego wydawcy)
link do poprzedniej części
https://forumarchiwum.gry-online.pl/S043archiwum.asp?ID=6436287&N=1
dasintra [ Général d'Armée ]
porządkowy
arbuz91 [ Pretorianin ]
Ludzie zobaczcie jakie wymagania :(:(:(
gro_oby [ Senator ]
no wiesz, silent hunter ma sliczna grafika, to i wymagania musabyc;)
dasintra [ Général d'Armée ]
Wczoraj wyszedł w końcu patch 1.3, który jak wiadomo jest ostatnią nakładką na SH4. Teraz zapewne pojawi sie cała masa modów, trzeba na nie jednak poczekać kilka tygodni.
nelson7 [ Pretorianin ]
i wreszcie poprawili radar,szkoda że nie mam czasu na przetestowanie patcha 1.3...
art.pl [ Konsul ]
Czy ten path bedzie pasowal do wersji PL?
ashia [ Konsul ]
patch jest dostępny już na stronie Cenegi więc raczej musi działać z polską wersją :) Jak mi czas pozwoli to dzisiaj popływam :)
art.pl [ Konsul ]
Fakt dziala:)
art.pl [ Konsul ]
pogralem chwilke i......ogolnie dno nie wiele sie zmienilo
chyba wydali patha na od...........
gro_oby [ Senator ]
co on zmienia?
Ebert [ Pretorianin ]
Cześć
Pytanie do posiadaczy polskiej wersji SH4 (Cenega): co znaczy, że to polska wersja z napisami? Generalnie gra jest po angielsku (menu, teksty) czy w 100% jest po polsku? Pytam, ponieważ nie wiem, czy wersja z Cenegi będzie kompatybilna z patchami dla wersji eng.
dinks [ Legionista ]
wyszedł path 1.4 i znowu się czepiam -
na początek chciałbym zauważyć że sposób działania AI osłony jest nadal bezandziejny -
- niszczyciele niesłyszą nadpływających torped
- nie słyszą otwierania wyrzutni blisko nich
-o portach nie wspomnę gdzie widziałem niszczyciela który usilnie chciał wjechać dupą w wyspę to znowu odpływał na kilka kilometrów
i dalej tyłkiem w palmy i tak całymi dniami.
-taktyka samolotów dalej porażka, cały czas kamikadze od początku wojny ,
nic żeby zagonić OP pod wodę a dopiero bombami -leca pod nóż że aż miło i nudno - samolot w tej grze nie jest śmiertelnym zagrożeniem dla OP , jest dodatkiem który przeszkadza w pływaniu . Myśliwce nie ostrzelają skutecznie mostka z działek i kmów , nie zdarzyło się aby kogoś na mostku zabiły , pociski z działek samolotów nie powodują uszkodzeń . Zresztą z działek na statkach też .
- no i dziwnym trafem betty na patrolu 3000 km od najbliższej bazy z częstotliwością 4 razy dziennie trafiając dokładnie w punkt gdzie płyniemy-
przesada ani nie miały takiego zasięgu na patrol i prawdopodobieństwo spotkania mierne jak na taką odległość , no i nie widziałem samolotów patrolowych USA .
- uderzenie torpedy która nie wybuchła w burtę statku nie powoduje podniesienia alarmy , przedwczesa jej eksplozja również nie powoduje alarmu oraz zainteresowania eskorty ,
- na spokojnych wodach gdy ślad torpedy jest widoczny również nie wzbudza on zaiteresowania oraz reakcji na zagrożenie , dopiero kiedy trafi robi się kociołek .
dalej jeżeli chodzi o babole w grze
- nie słychać czy niszczyciele pingują prewencyjnie przed konwojem
słychać dopiero ping który trafia w OP, przez to brak klimatu w grze , w niejednej książce ładnie to było opisane jak załoga słyszała pingi i dopiero srała w gacie kiedy ping trafiał w kadłub
-brak sieci torpedowych w bazie morskiej przeciwnika , wplynięcie do portu to pestka zatopienie tam 3 lotniskowców również pestka
brak przeciwdziałania niszczycieli to norma, brak min, torów wodnych, zagród p/ko OP
-mało drobnych jednostek w porcie i w jego pobliżu
- samoloty powinny mieć możliwośc wyśledzenia OP na płytkich wodach w zanurzeniu widoczność prawie do 30 m na rafie !
wiele okrętów zostało tak wytropionych a nie jeden zginął
-brak odgłosu zalewania wyrzutni , słychać tylko otwieranie pokryw , brak zużycia sprężonego powietrza do usunięcia wody w wyrzutniach !!!!
-brak dzwięków na okręcie podczas naprawy uszkodzeń lub przeładowywania torped
odnoszę wrażenie że cicha praca nie służy niczemu obroty śrób nie sa redukowane
- przy awaryjnym zwrocie w prawo lub w lewo na burtę nie widać aby jeden z silników działał wstecz ( nie można też nimi tak sterować manualnie )
-nieczytelny interfejs uszkdzeń , nie podaje czy mamy przeciek paliwa , nie podaje integralności kadłuba , itp
-brak możliwości opuszczenia okrętu na własnych wodach ( przecież mogła by nas zabrać jakaś jednostka 100 km od bazy ,spadał by prestiż ,a nie wgrywanie od początku jak zabraknie paliwa )
- dalej nie wiadomo do której ze stron należą porty, takie mam pytanie czy w Australii były tylko dwa porty z paliwem w czasie wojny , zatankowac trochę ropu można by było chyba w rybackiej przystani nie ?
-model uszkodzeń okrętu też z kosmosu - z pieciometrową dziurą pod mostkiem i na rufie pływam w najlepsze 50 m pod wodą i jescze umykam eskorcie i dalej zatapiam statki w konwoju .
-nadal nie usunięto babola z zasłonientym przez burtę celownikiem działka aa na starszych okrętach
-zadania nie uwzględniają ilości paliwa , są niespójne i wydaje się że są przypadkowo dobierane
brak jest nadal czasu wjakim mamy dotrzeć do akwenu możemy to zrobić po miesiącu lub po 2 dniach nie robi to różnicy
-nie doszedłem do 1944 w kampanii , ale pod koniec 1943 konwoje jeszcze nie zygzakują .
- medale nie podnoszą morale , umiejętności , zauważalnie niczemu nie służą
- dalej nie można wyzerować kalkulatora torpedowego , trzeba to robić na piechotę zerując prędkość i namiar celu ( przy 100 % realizmu )
- mój hydrolokator podaje za małą odległość do celu o jakieś 20 % , ( może to kwestia wyszkolenia hydrosonażysty )
-nie widać różnicy między działaniem pocisku AT a HE, takie same dziury na okrętach i statkach
- nie udało mi się jak narazie dostać GATO z 2-ma 150 mm działami
-brak możliwości wydania załodze rozkazu ataku działami AA na cel nawodny
- przy obecnej technice można by włączyć animację ładowania działa przez mrynarzy i zmywania ich z pokładu przez fale - ryzyko walki na wzburzonym morzu
-stabilizacja działa okrętowego żywcem wzięta z M1 Abrams
funkcjonuje do 10 w skali boforta :-).
-gdy wybucha pocisk HE obok stanowiska japońskiego działa na statku obsługa dalej strzela w najlepsze , podmuch powinien ich ogłuszyć lub wyrzucić za burtę , nie wspominając o odłamkach , to samo tyczy się naszego OP stalowa załoga co sie kulom nie ima .
-strzelanie salwą torpedową na piechotę , nie można ustawić indywidualnie dla każdej torpedy kąta biegu tak jak z prędkością i zanużeniem
-obsługa działek 40 mm to jedna osoba w rzeczywistości były to conajmniej trzy osoby
- ostatnio miałem buga moje torpedy pędziły jakieś 700 km na godzinę, przebywały 1 km w 5 s musiałem wczytać grę jeszcze raz
-niejasny interfejs rozkazów dla sonarzysty, nie wiem co jest czasami nie potrafi śledzić wskazanych kontaktów .
plusy
-poprawiono działanie radaru ( choć i tak nie widać na nim lini brzegowej i działa czasem przez ląd )
-można w końcu otworzyć wszystkie wyrzutnie na raz
-hydrofon działa w wynurzeniu
-w końcu statki zaczęły strzelać do peryskopu wynużonego
Ale dalej gram w tę grę za jej grafikę - bo klimatu ona nie ma
ashia [ Konsul ]
dinks - mnie juz nawet grafika nie trzyma przy niej, a patrole samolotów są już tak upierdliwe ze się poprostu odniechciewa grać (szczególnie jak przemierzasz olbrzymie odcinki).
Też mam wrażenie że misje są przydzielane losowo i nie liczą się z aktualnym stanem paliwa.
Na początku jak zajęli mi bazę to nie wiedziałem gdzie ja przenieśli - brak jakiejkolwiek wiadomości (albo ja ślepy jestem) teraz wiem że mogę to sprawdzić otwierając plik CareerTrack.upc znajdujący się w save -ach i na samym dole w pozycji BaseIDLink=Brisbane jest wyświetlana twoja macierzysta baza .
Statki przemierzające lądy to to przemilczę.
Czasami jak jakiś statek tonie to mi wywala grę do windy, dokładnie w momencie jak schodzi pod wodę, nie jest moze to częste ale irytujące
I pomyśleć że sobie dla tej gry nową grafike sprawiłem, ech (przynajmniej sobie w Bioshocka pogram :)
Littelmaster [ Legionista ]
Witam,
Jak narazie gram w SH3+GWX i zrobilem potezny blad.
Kupilem za 60 (dla niektorych to moze tylko) PLN SH4. Zamiast najpierw forum i posty dinks'a przeczytac to sie troche pospieszylem. Gry jeszcze nawet nie rozpakowalem a juz nie mam ochoty w nia pograc.
Widze ze klimat SH3 jest nadal niepokonany. Teraz tylko pozostalo czekac na jakis super MOD dla SH4 na subsimie
Pozdrawiam
Littelmaster [ Legionista ]
Witam,
Jednak nie oddam. Roznica miedzy partaczem ktory z partaczyl i profesionalista ktory z partaczyl jest tak, ze prof. sie przyzna i bedzie chcial naprawic to.
Czytalem juz na forum Ubisoftu ladny dlugi post na temat patcha 1.4 (dinks chyba pisal o 1.3).
Kolesie zrozumieli bledy i staraja sie je naprawic przy pomocy opinii graczy.
Taki sam watek jest na subsimie. Jezeli kto chce moze swoje uwagi tam umiescic.
Wydaje mi sie, ze patch 1.4 + jakis super MOD zrobi z SH4 kolejna niezbedna pozycje dla
milosnikow symulatorow U-łodzi (ja np.)
Pozdrawiam
dinks [ Legionista ]
tak pisałem o 1.3 pomyłka pisarska . Mój anglielski jest Broken , co tam piszą a stronie wydawcy o nowym pathu ????
Littelmaster [ Legionista ]
Witam,
dinks - sorry za te dluga przerwe. Na forum sa opisane zmiany ktore na 100% beda i poproszono graczy o zamieszczanie innych uwag. Narazie data wydania patcha jest nieznana. Moim zdaniem chca poczekac az wyczerpia sie uwagi graczy by nie bawic sie juz w 1.5.
Jezeli jestes zainteresowany to umieszcze pare pomyslow Ubistoft'u na patch 1.4
Pozdrawiam
dinks [ Legionista ]
Littelmaster mam prośbe jeżeli możesz to umieść moje uwagi te które się nie powtarzają w języku Albionu na forum Ubi . Mam jeszcze więcej pomysłów które nie wiele zmieniając grę podniosą jej miodność jak by ktoś chciał mnie zapytac to moge napisać . Prawa autorskie do uwag przekazuję tobie :-).
kiman [ Pretorianin ]
Czy moze mi ktos powiedziec jak zlikwidowac ten bug?nie chce przezroczystych
Ragn'or [ mortificator minoris ]
Witam Podwodniaków :)
Pozwolę sobie odświeżyć temat i jednocześnie poprosić o pomoc.
A mianowicie i po kolei;)
Kupiłem ostatnio powyższą grę w promocji "dwie gry za 119 zł" i niestety pojawił się problem.
Otóż po instalacji, kiedy uruchamia się menu gry, mam na ekranie"dziwne zjawisko".
Opiszę- dolna część (mniej więcej 1/3 ekranu) jest cała czarna, natomiast ekran powyżej podzielony jest w pionie mniej więcej w stosunku 40 / 60.Lewa strona jest jasno niebieska, prawa (60%) wyświetla płynace okręty (animacja na silniku gry).
Na stronie niebieskiej opcje menu ućkane są jedna na drugiej-litery nakładają się na siebie (na samej górze, po lewej).Wybrać jedynie mogę wyjście do Windows-inne opcje niedostepne.
Przeinstalowałem, nowe stery zainstalowałem-bez efektu.
Wiem, że jest to nieco zakręcony opis, ale może ktoś mogłby coś poradzić?
P.S.Gra jest w wersji 1.1.
Ragn'or [ mortificator minoris ]
up /
Ragn'or [ mortificator minoris ]
Tak właśnie wygląda moje menu gry.
Czymoże ktoś mi doradzić co mam z tym zrobić?
Ragn'or [ mortificator minoris ]
Nikt?
To naprawde ważne, bo już nie wiem co mam robić.Cenegi wolałbym w to nie mieszać.
kiman [ Pretorianin ]
Ragn'or ja tez to miałem i o ile sie nie myle to od sterowników ja je wywaliłem i zaczeło działac a miałem jakis Kodek pack