GRY-Online.pl --> Archiwum Forum

Serie HoM&M, AoW i inne strategie turowe w klimacie fantasy (cz.XIII)

06.08.2002
11:35
[1]

Gambit [ le Diable Blanc ]

Serie HoM&M, AoW i inne strategie turowe w klimacie fantasy (cz.XIII)

"Heroes of Might & Magic" - niewiele jest osób, które nie spotkały się z tą nazwą. Dla wielu jest to gra przełomowa, wprowadzająca powiew świeżości do świata gier, w którym wszystko już wymyślono. Niewielu wie jednak, że to nie od "Herosów" się zaczęło. Takie tytuły jak "King's Bounty", "Master of magic", czy też "Warlords" powstały znacznie wcześniej. Również obecnie powstają gry o podobnym charakterze dorównujące (dla niektórych nawet przewyższające) grywalnością HoM&M (Age of Wonders, Disciples)

Zapraszam do dyskusji wszystkich fanów wymienionych wyżej gier, jak i tych, którzy nie mieli z nimi do tej pory styczności (są tacy?;-))

Poprzednia część:

06.08.2002
11:36
[2]

Gambit [ le Diable Blanc ]

Porządkowo do góry.

06.08.2002
12:27
[3]

Mac [ Sentinel of VARN ]

NIe ma to jak zacząć misję w ten sposób:))

06.08.2002
12:34
[4]

Gambit [ le Diable Blanc ]

Mac --> Święta racja....ja tak już zaczynałem drugą misję ognia....Gryffin też. Moim zdaniem jest to lekki minus gry, chociaż cieszy.

06.08.2002
14:12
smile
[5]

Raf [ Pretorianin ]

Mam wielką prośbę, do wszystkich, którzy grali już w AoW2 i Disciples II. A mianowicie, która z tych gier jest lepsza, bardzo bym prosił o trochę dłuższe wypowiedzi, niż jedno zdaniowe. Z chęcią usłyszę o wadach i zaletach obu tych gier. Zadaje to pytanie, gdyż nie wiem którą z tych gier kupić ( na obie mnie nie stać) Pozdrawiam Raf

06.08.2002
14:17
[6]

Mac [ Sentinel of VARN ]

Gambit --> O ile w kampanii ognia jest to ułatwienie, o tyle w następnych bez tego ani rusz:))

06.08.2002
14:27
[7]

Gambit [ le Diable Blanc ]

Raf --> Age of Wonders 2 jest niemal identyczne jak jedynka. Generalnie przypomina mix Warlords i Herosów. Dużo czarów, bardzo taktyczna walka, jednak nastawiona na ilość. Disciples 2 ma mroczniejszy klimat, inny system czarowania (tylko na mapie głównej), statyczną walkę, ale nastawioną na jakość jednostek, co sprawia, że sama gra jest bardziej dynamiczna niż AoW. W Disciplach nie można przeczekać kilku tur, żeby zebrać wojsko, bo to nic nie da.

06.08.2002
14:42
[8]

Mac [ Sentinel of VARN ]

Z kolei Age of Wonders jest bardziej zróżnicowana - więcej budynków, artefaktów, czarów i innyc drobiazgów (czyli to co tygryski lubią najbardziej). Ma znacznie mniej ciekawą kampanię od D2, ale rekompensuje to z nadwyżką doskonałym trybem multipalyer, również dyplomacja jest ciekawiej rozwiązana (ta w D2 nieco kuleje, multiplayer zresztą też).

06.08.2002
14:55
[9]

Gambit [ le Diable Blanc ]

Raf --> Ale żadna z nich nie jest lepsza lub gorsza od drugiej :)

06.08.2002
15:03
[10]

Raf [ Pretorianin ]

No to teraz mam problem :))) Kurcze, co wybrać i co kupić? Coś mi intuicja podpowiada, że AoW2 będzie lepszym wyborem, ale muszę się jeszcze nad tym zastanowić. Ma ktoś może AoW2 w polskiej wersji językowej, jeśli tak to bardzo bym prosił o kilka słów odnośnie polonizacji.

06.08.2002
15:06
[11]

Gambit [ le Diable Blanc ]

Raf --> Polska wersja jest lepsza niż angielska. Co prawda kilka tłumaczeń kłuje w oczy, ale poza tym jest super.

12.08.2002
09:19
[12]

Gambit [ le Diable Blanc ]

No co jest???? Wyszły AoW2 i Disciples2, a wątek upada...nikt już nie gra w takie gry????????

12.08.2002
09:49
smile
[13]

Katane [ Useful Idiot ]

Gambit --> Hehe... ja gram w Herosów 3 :) Np. przedwczoraj siedziałem z kumplem przez kilka godzin, do 2 w nocy i pocinaliśmy w mapę losową XL :)

14.08.2002
19:00
smile
[14]

War [ dance of death ]

W sklepach można teraz kupić grę ETHERLORDS PL za 29zł. Warto ją kupić ? Czy jest fajna ?

17.08.2002
21:26
smile
[15]

Bodziu [ Lord Ironfist ]

Własnie siedze nad patchem do H3+AB jak macie jakies uwagi, błędy to napiszcie !!!!

17.08.2002
21:30
[16]

Katane [ Useful Idiot ]

Bodziu --> Kiedyś kilka wyłapałem, jak sobie przypomnę to napiszę. A, jeden pamiętam: w kapliczkach z czarami, gdy na nie najedziemy, zamiast "zawiera XXX" pokazuje się "zwiększa XXX"

22.08.2002
08:30
[17]

Gambit [ le Diable Blanc ]

Hop....wyciągam Nas z czeluści zapomnienia...

22.08.2002
15:40
smile
[18]

Owen [ ]

Gambit ---> Właśnie zamierzałem zrobić to samo, a tu - niespodzianka! Wątek już wyciągnięty :-D

22.08.2002
15:44
smile
[19]

Gambit [ le Diable Blanc ]

Pytanko do ludzi posiadających polski oryginał Disciples 2: 1. Jakie są nadruki na płytach? 2. Czy CDP spolszczył nazwy czarów dla Legionów Potępionych (w wersji angielskiej są po łacinie...chyba)

23.08.2002
08:01
[20]

Gambit [ le Diable Blanc ]

Hop do góry... Ludzie..nikt nie kupił polskiej wersji...

23.08.2002
11:22
smile
[21]

Elthair [ Legionista ]

Hmm.. ja tez cos rzekne w temacie ... jako ze ostatnio dorwalem sie do super hiper maszyny znanej jako Pentium 120 :) to postanowilem odgrzebac troszke tytulow, i moge powiedziec jedno ... producenci dawno juz zapomnieli o tym co znaczy dobra, grywalna gra. Jedyne tytuly ktore mi sie dobrze kojarza z ostatnich pozycji w tym gatunku to AoW (zerzniete pomysly z master of magic a nie jak niektorzy twierdza z Warlordsow i HoMM) i poczatkowo ciekawe a potem wtorne HoMM. AoW w czesci drugiej troche mnie rozczarowalo, no ale licze na jakies fajne mody, ktore rozwina pomysl autorow. A co do HoMM.. zawsze mnie tu wkurzala masowkowa bijatyka, komentarz kumpla raz mnie zabil i od tamtej pory sie zniechecilem do serii : Nie ruszam sie bo czekam az bede mial 5000 szkieletow i 2000 liczy (no moze nie do konca takiewartosci, ale kazdy miejwiecej wie o co chodzi :) aktualnie pogrywam se na GBA w cos co zwie sie Advance wars (nie jest moze w klimatach fantasy, ale juz niedlugo maja wydac takowa wersje tej gry :) I co mnie zaskoczylo, gra jest srasznie grywalna jak na strategie turowa , a jej pomysl ... zerzniety z serii Battle ISle , tylko ze oparty o pola kwadratowe a nie hexy. W kazdym razie jest to gra ktora przebila wszystkie nowosci strategiczne na rynku.. a to tylko dlatego ze nie starala sie na sile wprowadzic czegos nowego a jedynie odgrzewala dobry pomysl w nowej oprawie. Natomiast wracajac juz do wsponianego p120 ... odpalilem sobie na nim kilka starych hitow - Stronghold (Tytul ktory wiekszosc zna jako hiper nowa gre o obronie zamku istnial juz kilka-nascie lat temu :))) i Fantasy empires. A wlasnie fantasy empires ma w sobie to czego mi brakuje w aktualnych grach. Mimo ze jest to chyba jak dla mnie pierwsze polaczenie strategi turowej z gra typu arcade / RTS jest to poprostu perelka w ktora znow zaczalem ostro pogrywac :) Kliamt fantasy przesliczny , swiad znany z gier TSR (dokladnie mowiac Mystara) magia , bohaterowie, epickie bitwy i zabawa na wiele godzin, czy to samem u czy z przyjaciolmi :) Tak wlasnie moim zdaniem powinny wygladac teraz gry (nie chodzi mi o oprawe graficzna , ale o rozwiazania) natomiast mam jeszcze jedno pytanie , czy Hero Quest'a zaliczylo by sie do strategii , czy RPG? :)

23.08.2002
11:29
[22]

Gambit [ le Diable Blanc ]

Elthair --> cPlanszowa, a HQ2 to nie wiem :)

23.08.2002
14:53
smile
[23]

Bodziu [ Lord Ironfist ]

No to Panowie i Panie !!! W poniedzialek pojawią sie patche do HoMM3: RoE, AB, SoD !!!! :)))

24.08.2002
09:32
smile
[24]

Robson1985 [ Legionista ]

Problem z Herosami 4 mam : Mianowicie gra wyskasuje do WINDOWSA po każdej dłuższej walce , nie ma żadnego komunikatu , tylko "cyk" i jestem w Windowsie . Często musze zatem przed każdą dużą bitwą robić save.( mam pirata) Może jakiś patch załatwił by sprawe ?

24.08.2002
09:37
[25]

Gambit [ le Diable Blanc ]

Robson --> Patch powinien to załatwić. Wszystko przez Memory Laek (no i przez pirata) :)

24.08.2002
09:38
smile
[26]

Psaidak [ Pretorianin ]

patche na pirata nie zadziałają. sam miałem ale problemy z grą sprawiły ze kupiłem orginał kturego poprawiłem patchami:)

24.08.2002
09:44
[27]

Gambit [ le Diable Blanc ]

Psaidak --> Mylisz się, ale to co mówisz jest politycznie poprawne :)

24.08.2002
09:46
[28]

Gambit [ le Diable Blanc ]

Dwa posty wyżej miało być Memory Leak (a nie Laek)

24.08.2002
13:19
smile
[29]

Robson1985 [ Legionista ]

co sie dzieje ?

24.08.2002
13:24
[30]

Gambit [ le Diable Blanc ]

Robson --> Jeśli chodzi Ci o Memory Leak, to znaczy to, że gra zapełnia pamięć, ale nie zwalnia jej. Czyli w pewnym momencie nawet jeśli masz 512 MB to zaczyna brakować pamięci.

24.08.2002
14:50
smile
[31]

KWIECIUH [ Pretorianin ]

Słuchajcie mam pewien problem z instalacją patcha 1.3 PL do Herosów 4 , otórz wyskakuje mi wiadomość że moja obecna wersja Herosów 4 (1.0 PL) jest nieznana . Co robić czy może zainstalować wcześniejszy patch 1.2 , i nastepnie 1.3 PL ?

24.08.2002
14:52
[32]

Gambit [ le Diable Blanc ]

Kwieciuch --> A instalowałeś wcześniej patcha odpowiedzialnego za literówki???

24.08.2002
15:01
[33]

KWIECIUH [ Pretorianin ]

Nie , myślisz że w tym tkwi błąd ?

24.08.2002
15:04
[34]

KWIECIUH [ Pretorianin ]

Nie , ale zaraz to zrobie .

24.08.2002
15:13
[35]

Gambit [ le Diable Blanc ]

Kwieciuch --> Myślę, że tak. Są trzy patche do HoMM4. Pierwszy od literówek, potem 1.3 i wreszcie 1.31 (od Kotłowego Wzgórza). Ten pierwszy strasznie długo się instaluje, tak więc bądź cierpliwy.

24.08.2002
15:44
[36]

Gambit [ le Diable Blanc ]

Kwieciuch --> I jak, pomogło ???

24.08.2002
15:57
[37]

KWIECIUH [ Pretorianin ]

Gambit--> rozszyfrowałem już całą sprawę - tak więc zaraz po instalacji Herosów 4 wersja gry wynosiła 1.1 , następnie po "zcrakowaniu " była w wersji 1.0 i tu zaczęły się problemy z "nieznaną wersją " dla aktualizacji patcha (nawet tego z literówkami się nie dało). Tak więc zrobiłem reinstalke całej gry i zpowrotem w wersji 1.1 zainstalowałem bez problemu patche do literówek i 1.3 PL , gra jest w wersji 1.3 ale teraz nie moge jej włączyć gdyż wyskakuje wiadomość o braku CD w stacji (ten jednak jest - czyli należałoby zcrakować). Najprawdopodobniej jednak jeśli wykorzystam teraz cracka (wers. 1.0 ) to wróce do punktu wyjścia , czyli nici z całej aktualizacji. Może więc ty znasz strone gdzie moge znleść cracka do wer 1.3 ? PS. ja korzystam ze strony. www.heroesiv.prv.pl

24.08.2002
16:49
smile
[38]

KWIECIUH [ Pretorianin ]

puk puk jest tu ktoś ?

24.08.2002
17:00
[39]

BIGos [ bigos?! ale głupie ]

nie wiesz fdzie szukać - kup orginał bo sie nie nadajesz do piratów jeśli natomiast uważasz że jesteś zdolny do korzystania z "kopii bezpieczeństwa" to sam sobie znajdziesz proste

24.08.2002
17:11
[40]

KWIECIUH [ Pretorianin ]

ok

27.08.2002
12:54
[41]

Gambit [ le Diable Blanc ]

Ponawiam pytania do ludzi posiadających polski oryginał Disciples 2: 1. Jakie są nadruki na płytach? 2. Czy CDP spolszczył nazwy czarów dla Legionów Potępionych (w wersji angielskiej są po łacinie...chyba)

28.08.2002
09:06
[42]

Gambit [ le Diable Blanc ]

Ludzie...hej..co jest wątek padł. Jestem przed finałową walką w kampanii Imperium w Disciples 2. Potrzebuję słów otuchy.

28.08.2002
09:53
smile
[43]

Owen [ ]

Gambit ---> Powodzenia :-) Jestem z tobą :-D Ja jestem w trakcie kampani natury w HoMM4 więc raczej strategicznie raczej ci nie pomogę.

28.08.2002
09:55
[44]

Gambit [ le Diable Blanc ]

Owen --> Strtegicznie nie potrzebuję pomocy. Chciałem po prostu ożywić nieco ten wątek...

28.08.2002
10:12
[45]

Owen [ ]

He, he, he :-) Ja też... Ale problem polega na tym, że mało kto pogrywa w HoMM4. O tym tytule mogę dyskutować. Niestety chyba bardziej popularne jest DII i AoWII. Tak więc ja odpadam. Swoją drogą HoMM4 jest wielkie :-)))

28.08.2002
10:15
[46]

Gambit [ le Diable Blanc ]

Owen --> Ostatnio zagrałem kolejną misję w Cenie Pokoju. Tą z Kotłowym Wzgórzem

28.08.2002
10:31
[47]

Owen [ ]

Gambit ---> Cóż. Uważam, że ta kampania była przednia. Jedna z lepszych. Pamiętasz ile misji było przed Kotłowymi Wzgórzami? Bo zaciąłem się własnie na tej (problem z patchem), a już zabrakło mi werwy aby zacząć ją od początku. A miałem tak wypasionego bohatera :-/ Właśnie podczas tej kampanii stwierdziłem, ze jednak chyba magia łady i jednostki ładą są najmocniejszą pozycją w grze. Dziny z tworzeniem iluzji i tytany :-) Do tego mag i rycerz/generał/marszałek polny :-) Baardzo mocny team. Pogrywałem również innymi zamkami. Moc (ja lubić :-), Śmierć (magia do bani, ale wskrzeszanie wampirów w ramach nekromancji na poziomie arcy - mód), Chaos (nie lubić - kiepskie jednostki poza smokami, a te strasznie drogie i produkcja 1 na tydzień), Natura (ja lubić - przyzwoita magia - przywołanie modliszki na poziomie arcy przywołań, w miarę dobre jednostki, zwłaszcza ostenice, gryfy i smoki z ich czarami). Z zyciem za wiele się nie bawiłem. Nie przekonuje mnie, ale trzeba będzie kiedyś sią za to zabrać. Tak czy inaczej - Ład jest mocny. Potem chyba natura, śmierć i moc na równi. Różnice są minimalne. Zamki wybalansowane. Mhmmm..... chyba traochę zminiłem temat :-)

28.08.2002
10:36
[48]

Gambit [ le Diable Blanc ]

Owen --> jak na razie grałem tylko Ładem. Ale masz chyba rację. 200 dżinów to siła z którą trzeba się liczyć. Do tego 10 tytanów i arcymag z szałem, albo hipnozą. My favourite lineup :)

28.08.2002
10:54
smile
[49]

Owen [ ]

Gambit ---> Otóż to :-) Rzecz w tym, że takiej brygadzie można przeciwstawić baardzo przyzwoitego przeciwnika, w dodatku wcale nie szczególnie przeważającego liczebnie. Weźmy tych 200 dżinów i 10 tytanów. Przeliczenie jednostek: przyjmuję 200 jednostek 3 poziomu oraz 10 4 poziomu przeliczone po punktach życia: Armia przeciwna Śmierć: 150 jadowitych pomitów i 35 Diabłów. Bohaterowie. Demonolog (chyba) pomieszanie Natury i Śmierci. +50% do przywołań (modliszki) Generał Armia przeciwna Natura: 100 gryfów 100 osetnic 35 smoków Bohaterowie. Demonolog (chyba) pomieszanie Natury i Śmierci. +50% do przywołań (modliszki) Generał Armia przeciwna Moc: 120 cyklopów 35 behemotów Bohaterowie. Mag Ładu pomieszany z Chasem. Koniecznie z teleportacją Generał Myśle, że trudno przeidzieć wynik :-) I to lubię w HoMM...

28.08.2002
10:58
[50]

Gambit [ le Diable Blanc ]

Owen --> śliczne wyliczenie...pamiętaj tylko o tym co mówiłem z hipnozą, lub szałem. Trochę to stopuje przeciwnego maga, a jeżeli nie wstrzeli się z czarem rozpraszającym to skucha. przejąć 120 cyklopów, 100 osetnic czy cos innego to poważnie przechyla szalę takiego spotkania.

28.08.2002
11:05
smile
[51]

Owen [ ]

Oczywiście że tak. Rzecz polega na inicjatywie :-) Do tego potrzebne są własnie np. Diabły. Oczywiście niezbędny jest generał z odpowiednio wyćwiczonym dowodzeniem i taktyką (prędkość oraz marale). W takiej sytuacji nie będzie komu rzucać hipnozy. Do tego hipnoza działa na jednostki w polu widzenia. To juz utrudnia rzucanie zaklęć. Weźmy inaczej. Wyrzućmy bohaterów (przecież każda ze stron może mieć takich samych) i porównajmy jednostki. Nadal wynik nie jest jasny.

28.08.2002
11:07
[52]

Gambit [ le Diable Blanc ]

W tym wypadku się z Tobą zgodzę. Jednak cały czas w Herosach boli mnie fakt, że siła polega na ilości a nie na jakości. No ale cóż...tak tą grę zrobili i trzeba się przyzwyczaić.

28.08.2002
11:10
[53]

Gambit [ le Diable Blanc ]

Poza tym Herosi sa OK, choć u mnie są za Disciples 2 i Age of Wonders 2. Wczoraj dostałem Etherlords i muszę powiedzieć, że gierka jest niczego sobie. Ale, ale...zmieniłem temat.

28.08.2002
11:22
[54]

Owen [ ]

Oj Gambit, Gambit malkontencie :-) A kto każe grać 200 dżinami :-) Zawsze można grac jednym dźinem i jednym tytanem. Kwestia umowy.... ;-) Ale popatrz na prawdziwe konflikty zbroje liczy się i jedno i drugie - ilość i jakość. Tak jak w HoMM 1000 chłopów polegnie w starciu z 5 smokami tak jak 1000 bojowników na polu z widłami w starciu z 5 suberfortecami B52 czy 5 myśliwcami dowolego producenta. Takie jest życie...

28.08.2002
11:23
[55]

Gambit [ le Diable Blanc ]

Owen --> :)

28.08.2002
13:45
smile
[56]

MESJAH [ Pretorianin ]

JAKĄ NAJBARDZIEJ LUBICIE RASE W HoM&M IV?

28.08.2002
13:48
[57]

Owen [ ]

Mesjah ---> Moja dyskusja z Gambitem jest właśnie o tym :-) Poczytaj. Zakładam, że chodzi ci o zamek? Mhmm... Jak już pisałem - są bardzo zrównoważone, jakkolwiek ja żywię sentyment do Ładu i Natury.

28.08.2002
13:51
[58]

Gambit [ le Diable Blanc ]

Mesjah --> Poza tym, odpowiedni dobór taktyki, może sprawić, że rasa (zamek) stanie sie bez znaczenia.

28.08.2002
13:52
smile
[59]

MESJAH [ Pretorianin ]

Gambit --> według mnie Etherlords jest za.... szczególnie że od paru lat gram w Magic The Gathering i w HEroesa czyli w to co łączy się w tą grę jest coool

28.08.2002
13:54
[60]

Gambit [ le Diable Blanc ]

Mesjah --> no cóż..ja dopiero wczoraj zacząłem (na pierwszym miejscu mam Disciples 2) i IMHO jest niezła, tyle tylko, że kampania wydaje się lekko niedopracowana. Mozna wybrać tylko dwie rasy z czterech. Dopiero w mapach pojedynczych można poszaleć.

28.08.2002
13:57
smile
[61]

MESJAH [ Pretorianin ]

Gambit --> ja na razie szczeże mówiąc wogóle nie mam ochoty odpalać kampani bo tez mi sie zabardzo nie podoba ale przecież duele wymiatają:)

29.08.2002
08:30
[62]

Gambit [ le Diable Blanc ]

Uffff...wczoraj skończyłem kampanię Imperium w Disciples 2. Walka finałowa trwała 2 rundy, nie straciłem w niej ani hita :)))

29.08.2002
09:08
smile
[63]

andrea07 [ Pretorianin ]

Gambit --> ja mam za soba kampanię Górkich Klanów a obecnie pykam kampanię Imperium :) W kampanie Gorkich Klanów ostatnia walka to walka z Ragnarok'iem ( taki trójgłowy smok ). Kto ( lub co ) jest w innych kampaniach w finalowej walce ??

29.08.2002
09:16
[64]

Gambit [ le Diable Blanc ]

andrea07 --> UWAGA SPOILER..... .. . . . . . . . . . . Ja skończyłem kampanie Legionów i Imperium. W obu przypadkach jest to walka z Utherem w demonicznej formie.

29.08.2002
09:18
smile
[65]

andrea07 [ Pretorianin ]

No to cool :)

29.08.2002
09:22
[66]

Gambit [ le Diable Blanc ]

andrea07 --> Teraz zacząłem grać Undaead Hordes...

29.08.2002
09:24
[67]

Gambit [ le Diable Blanc ]

andrea07 --> Tylko nie myśl, że jak tak łatwo mi poszło to walka jest prosta. Przygotowanie zajęło mi około 10 minut (czary, scrolle, potiony, złodzieje)

29.08.2002
09:28
[68]

Gambit [ le Diable Blanc ]

andrea --> Jeszcze jedno. Jakiego Lorda wybrałaś ??

29.08.2002
10:40
smile
[69]

andrea07 [ Pretorianin ]

Oj Gambit :) Andrea to z Francuskiego andrzej ( zreszta tam mnie nazwali znajomi i przestało mi to przeszkadzać juz pare lat temu :) Teraz odpowidź na Twoje pytanko: - w Górskich Klanach - Wojownik okazal sie na najwyższym poziomie najlepszy, - w Imperium Mag ale od początku zostawilem Maga i Wybrałem Wojownika i o szkolę ( Maga wybrałem ze względu na to, że można rzucać dwa czary dziennie i sa one po niższych kosztach ). A teraz coś co baaaardzo mi sie nie podoba. ostatnio ukazały się w sieci Cheaty do Disciples II, uważam że to zabija granie a do tej gry cheaty nie są potrzebne bo wystarczy pograc więcej i każda kampanię można przejść bez większych kłopotów.

29.08.2002
11:20
[70]

Gambit [ le Diable Blanc ]

Andrea --> Eeeeee..sorry wielkie za zmianę płci. Co do cheatów, to się zgadzam. Zabijają KAŻDĄ grę. Nie używam i tępię (kiedyś zabroniłem siostrze przez tydzień włączać kompa, bo zobaczyłem, że cheatuje w Quake'u 2) Moi Lordowie to: Legiony: Mag, ale bohatera ciągnąłem Wojownika Imperium: Guildmaster, bohater Ranger Undead: Mag i mam zamiar rozwijać Maga

29.08.2002
11:25
smile
[71]

andrea07 [ Pretorianin ]

Oki, za zmianę płci nic nie szkodzi ( kto wie, może w poprzednim czy w przyszłym życiu będzie mi dane byc kobietą ale w tym całkiem mi dobrze jako facet he, he ). Co do Lordów to chyba każdy ma cos unikatowego :) Mag - czary Wojownik - chyba regeneracja obrażeń jest cool Zlodziej - no cóż, wysyłając sześciu złodziei można wybić całą drużynę wroga opcją Zamorduj :) tak, że grę Disciples II można skończyć na 9 sposobów ( 3 kampanie razy 3 rodzeje Liderów ), nie wspomnę o stopniowaniu trudności :)

29.08.2002
11:42
[72]

Gambit [ le Diable Blanc ]

Andrea --> Może jak sie uda, to w przyszłym tygodniu będę miał w domq net. Jak wszystko wypali, to może umówimy sie na partyjkę.

29.08.2002
11:49
smile
[73]

andrea07 [ Pretorianin ]

Gambit --> fajnie by było ale jeste podstawowy probelm, ja mam net tylko w pracy i system NT :( a w domu, dopiero jak panowie z TP S.A. się zlituja i przyznaja mi łącze :(

29.08.2002
11:53
[74]

Gambit [ le Diable Blanc ]

Andrea --> No fakt....o tym nie pomyślałem...pity :))

29.08.2002
12:49
smile
[75]

andrea07 [ Pretorianin ]

Ano szkoda Gambit ale... jak będę miał stałą łączkę to napewno sie zgadamy :)

29.08.2002
15:52
[76]

Baltazar [ Howl from Beyond ]

Czołem stratedzy! Właśnie odkryłem istnienie Age of Wonders2. (tak tak niektórzy nie są na bieżąco) Widze że dyskusja DII versus AoWII już była. Niemniej mam małą sprawę dotyczącą AoWII: czy rzeczywiscie warto kupić? Wiem, są recenzje ale wole opinie graczy, jakoś do mnie bardziej przemawiają. Szczególnie ważny jest dla mnie tryb single - jak długa jest kampania i czy są pojedyncze misje , ktore mozna przechodzić "w wolnej chwili". Czy rzeczywiscie zróżnicowanie jednostek, sprzętu itp. jest tak duze. Sorry za mase pytań , ale szukam potwierdzenia swojej decyzji o kupnie. Jeśli ktos moze mnie zachęcić lub zniechęcić to prosze o odpowiedz. Pozdrawiam.

30.08.2002
12:56
smile
[77]

Baltazar [ Howl from Beyond ]

Rzeczywiscie trudno kogoś spotkać w tym wątku ....

30.08.2002
13:10
[78]

Mac [ Sentinel of VARN ]

Baltazar --> kupić bez wątpienia warto - gra jest rewelacyjna, a kosztuje jedyne 69zł w dwóch wersjach językowych. Tryb single składa się z ok. 14 misji podzielonych na siedem sfer - ognia, wody, ziemi, powietrza, życia, śmierci i kosmosu. Misje kampanii do krótkich i łatwych bynajmniej nie należą, tym bardziej jeśli ktoś gra w AoW po raz pierwszy.Zróżnicowanie jednostek jest dośc spore. Mamy tu 12 ras, z czego każda, poza paroma wyjątkami (balista, katapulta, armata), posiada inne jednostki, choć oczywiście można się dopatrywać odpowiedników poszczególnych jednostek wśród każdej z ras, które jednak nie są do końca odpowiednikami (tzn. nie jest to ta sama jednostka o zmienionej nazwie i wyglądzie). Oprócz tego w grze występują jednostki przywołane, czyli takie jednostki, które możemy stworzyć przy pomocy czaru. Różnią się one tym, że nie utzymujemy ich złotem, a maną. Naprawdę gorąco polecam, dla mnie to w tej chwili najlepsza gra turowa fantasy. Nie dorównuje co prawda kultowemu Master of Magic, ale jest jej godnym następcą:)

30.08.2002
13:17
smile
[79]

andrea07 [ Pretorianin ]

Baltazar - ja tez jestem na mocne TAK. Gier z tego gatunku jest jakby dużo ( no bo i Heroes, Disciples, Etherlords, itp ) ale każda to coś innego i inny klimat. Kajnie jest po scenariuszu w Disciples II wskoczyć na jakiś czas do Erathi w Heroes a po jakimś czasie odwiedzić Tron Czarnoksiężnika... kupić i nawet się nie zastanawiać :) Cena miła dla kieszenia a produkt najwyższej klasy

30.08.2002
13:21
[80]

Gambit [ le Diable Blanc ]

Baltazar --> Kupuj i nie rozglądaj się. Posiadanie w domu Trzech Wielkich (AoW2, D2, HoMM4) jest poprawne politycznie. A poza tym AoW2 jest niesamowite....(ale Disciples 2 jest lepsze :))))

30.08.2002
13:29
smile
[81]

andrea07 [ Pretorianin ]

Gambit --> co racja to racja, Disciples II rulez ale... Heroes tez nie jest złe i w AoW II również milo się gra, o nie :)

30.08.2002
13:31
[82]

Gambit [ le Diable Blanc ]

Andrea --> Herosi są IMHO najgorsi z całej trójki. Potem jest Age of Wonders 2, a tuż przed nią Disciples 2. Ale tak jak powiedziałem, żeby je porównywać trzeba w każdą zagrać i to dłużej niż pół scenariusza...

30.08.2002
13:35
[83]

atari800 [ Pretorianin ]

co do Etherlords: to by była fajna gra, gdyby nie: 1. głupi system ruchu - wykonujesz ruch i czekasz na turę walki. strasznie czasożerne i upierdliwe przy load/save. 2. nadmierna losowość. bywa, że w początkowych turach walki dostajesz same enchanty a zero summonów i masz 0% szans na zwycięstwo nawet walcząc ze znacznie słabszym przeciwnikiem. jeszcze nigdy wcześniej nie grałem w grę w której trzeba było robić tyle load & save, i to nie z powodu własnych pomyłek, a z powodu losowania beznadziejnych czarów. w tej grze 80% czasu grania to granie drugi raz tego samego. 3. idiotyczny system rozwoju, w którym przy level-up wybierasz jedną z 2 skillów, a połowa skillów jest super (zwiększenie pkt ruchu, zwiększenie liczby czarów, itp), a połowa centralnie do dupy (zwiększenie uszkodzeń wrogiego zamku, tańsze zakupy - surowców w tej grze raczej nigdy nie brakuje, a jeśli brakuje to czegoś czego masz 0, a nie za mało). i bardzo często musisz wziąć skill max do dupy, bo nie masz wyboru. 4. mała różnorodność. no żeby w każdej kampanii były te same mapy, to wg mnie już przesada. 5. brak bardzo mocnych czarów ofensywnych, powodujący że walki z bardzo mocnymi przeciwnikami trwają godzinami, co staje się nudne. (tym bardziej że nie ma save'owania podczas walki !) ogólnie można kupić, jest tanie, tłumaczenie porządne, ładnnie wykonana gra, ale wad niestety dużo pozdr, atari800

30.08.2002
13:35
smile
[84]

andrea07 [ Pretorianin ]

Hmm... ja tam nie wiem Gambit, najpierw byli Herosi i nią szpilałem całe godziny, później Age of Wonders II i Heroes poszło w odstawkę ( ale nie całkiem bo czasami "odkurzam" płytki ). Pojawilo się Disciples II i znowu AoW II poszlo do lamusa na jakiś czas. Za jakiś czas pojawi się Age Of Mythology i wiesz co Ci moge powiedzieć, pewnie Disciples tez pójdzie odpocząć :). Na szczęście przed nami zima i będzie więcej czasu by poszpilać we wszystko od czasu do czasu :)

30.08.2002
13:39
smile
[85]

andrea07 [ Pretorianin ]

atari800 --> masz rację ale jednak powialo świeżością jak się Etherlords pojawilo ( coś calkiem nowego ) i po screenech z części drugiej, które już można znaleść w sieci można wnioskować, że "dwójka" będzie wiele lepsza od jedynki... w końcu dużo ( nie każda niestety ) gier jest lepszych od poprzedniczek ( Disciples II, AoW II )

30.08.2002
13:40
[86]

Gambit [ le Diable Blanc ]

atari800 --> Co do Etherlords to mam tylko jedną uwagę. Ta gra jest strasznie nie zbalansowana. Wczoraj zaciąłem się 2-go levelowym bohaterem Vitalis na Szczurze Zagłady (Lvl 3). Podchodziłem do tej walki X razy i zawsze dostawałem w dupsko. Dokupić czarów do talii nie mogę, bo nie mam gdzie. Inna droga prowadzi przez Szefa Koboldów (Lvl 3 also). Popadam w czarną rozpacz....Generalnie startowa talia Vitalis w porównaniu do startówki Chaosu jest do rzyci....

30.08.2002
13:45
[87]

Gambit [ le Diable Blanc ]

Atari --> Ustosunkuję się do Twoich zarzutów jeśli można. 1. System ruchu nie jest głupi, ale nieco dziwny.... 2. Całkowicie się nie zgadzam. Losowość w walce jest tu podstawą. Tak jak w Magic the Gathering. Możesz mieć killerska talię, ale przez jakiś czas będziesz doatawał sam chłam i dupa :) 3. Nie zgodzę się. System rozwoju jest całkiem całkiem. Nie gorzszy niż w AoW2, czy HoMM4. 4. Racja... 5. Nie zaszedłem daleko, więc się nie wypowiem. Ale co do braku save w trakcie walki to chyba przesadzasz...

30.08.2002
13:46
smile
[88]

andrea07 [ Pretorianin ]

Gambit --> i dlatego ta gra jest taka jaka jest, w niej, jak w żadnej innej, tak wiele zależy od szczęścia :)

30.08.2002
13:47
smile
[89]

Baltazar [ Howl from Beyond ]

Dziekuje wszystkim za rozstrzygnięcie, gre kupie w najbliższych dniach. Hmm... moze najwyższy czas wrócić do strategii turowych, widze ze masa nowych tytułów na rynku a ja zatrzymałem sie na HoM&M3. atari800-- > ile kosztuje Etherlords, moze zrobie zakupy hurtowo

30.08.2002
13:48
[90]

Gambit [ le Diable Blanc ]

Baltazar --> 29.90 w serii Extra Gra

30.08.2002
13:51
smile
[91]

andrea07 [ Pretorianin ]

Powiem, że możesz mieć problem z dostaniem tej gry w sero Nowa eXtra Gra bo gazeta wyszla 14 sierpnia ( może 19 ) i poszła jak woda więc musisz poszperać w Empikach, księgarniach i kioskach a może uda CI się kupić... w każdym razie powodzenia baltazar.

30.08.2002
13:53
[92]

Gambit [ le Diable Blanc ]

Andrea --> Nie wszędzie poszła jak woda...n.p. w Gdańsku w Empiku leży jak kamień :)))

30.08.2002
13:57
[93]

Baltazar [ Howl from Beyond ]

Kurcze ... to ta sama seria, w ktorej w lipcu pojawił sie Shadow of Death, zdaje sie ze jest to u mnie na osiedlu w kiosku , jak będę wracał do domu to sprawdze. Jeszcze raz dzieki

30.08.2002
13:57
smile
[94]

andrea07 [ Pretorianin ]

Gambit --> albo w Gdańsku są tak bogaci, że kupują oryginalną a nie w gazecie albo.. albo nie wiem, możę przespali premierę w gazetce ;-P Oki, spadam na chatę, do usłyszenia w poniedziałek ( pewnie w nowym wątku ) ;-)

30.08.2002
21:48
[95]

Mac [ Sentinel of VARN ]

Gambit --> grałeś już ze znajomymi w AoW2 i D2 w trybie hot seat? Jeśli nie, to może się jeszcze nawrócisz na AoW2;)) Co do losowości i walk w Etherlords... ewidentnie są one o niebo gorzej rozwiązane niż w MtG. Walki w 90% zależą od szczęścia. Nieraz zdarzało mi się rozwalić o kilka poziomów silniejszego bohatera, bądź też dostawać 10 razy pod rząd od bohatera znacznie słabszego. To właśnie przez walki kompletnie się do tej gry zniechęciłem, w przeciwieństwie do MtG, w które ciągle pocinam z kumplami, tyle że nie wydaję już na to tyle kasy... System ruchu również jest nieciekawy. Nie da się w ciągu jednej rundy odwiedzić np. dwóch lokacji, zwiedzenie wszystkiego w okolicy przeciąga się do wielu tur i jest to chyba zamierzone przez twórców, aby odciągnąć uwagę gracza od tego, że lokacji w tej grze jest w rzeczywistości niewiele. Podsumowując - gra na parę dni..

31.08.2002
07:34
[96]

Baltazar [ Howl from Beyond ]

Etherlords została wydana w serii Super Gra (albo Nowa Super Gra, ciężko stwierdzic czy "nowa" to fragment tytułu) , to tak dla wyjaśnienia jakby ktos jeszcze szukał. Gra leży w kioskach i można ją kupić bez wiekszych problemów, ja to zrobiłem wczoraj. Na razie nie wiem czy mi podoba. Fakt ze przypomina M:tG trzeba jej zaliczyc na plus.

02.09.2002
08:09
[97]

Gambit [ le Diable Blanc ]

Mac --> Masz może porządne łącze w domu??

02.09.2002
08:28
[98]

Mac [ Sentinel of VARN ]

Gambit ---> SDI raczej nie można nazwać porządnym łączem ;-))

02.09.2002
08:31
[99]

Gambit [ le Diable Blanc ]

Mac --> Pytam, bo może w tym tygodniu będę miał w domu sieć. Możnaby się umówić na partyjkę, jeśli uważasz, że Twoje łącze (i moje) da radę...

02.09.2002
08:31
[100]

Gambit [ le Diable Blanc ]

Założę nowy wątek...

02.09.2002
08:32
smile
[101]

Gambit [ le Diable Blanc ]

NOWY WĄTEK:

02.09.2002
08:34
[102]

Mac [ Sentinel of VARN ]

Gambit --> W zasadzie bardzo chętnie, ale nie wiem niestety czy będę miał czas (wrzesień).. no i jeszcze pozostaje pytanie w co byś chciał konkretnie zagrać (w AoW2 mam nadzieję..)? Założę następną część..

© 2000-2024 GRY-OnLine S.A.