GRY-Online.pl --> Archiwum Forum

Podstawy Turbo Pascala

04.06.2007
20:19
[1]

lo0ol [ Jónior ]

Podstawy Turbo Pascala

Halo,

po niezbyt wytezonej calorocznej pracy na lekcjach programowania dostalem dodatkowe zadanie na podtrzymanie oceny celujacej Zadanie polega na napisaniu programowaniu ktory bedzie przeliczal wartosci z systemu 16 na 10 i 10 na 16. Napisalem juz czesc przeliczajaca 16 -> 10.

Do napisania 10->16 wymagana jest znajomosc funkcji "mod" (wyznaczajacej np. reszte z dzielenia?), czy moglby mi ktos wyjasnic budowe (napisac przykladowy program z uzyciem) instrukcji warunkowej IF z uzyciem MOD? Ewentualnie udostepnic zrodlo programu przeliczajacego wartosci z systemu 10 na hexy.

Z gory dzieki.

04.06.2007
20:45
[2]

kastore [ Troll Slayer ]

Jak przez pół godziny nic nie wymyśle jak ma działać program to jutro coś napisze z pracy.

a mod działa tak

1 mod 1 = 0
1 mod 2 = 0
2 mod 1 = 0
2 mod 3 = 2
3 mod 2 = 1

10 mod 6 = 4

20 mod 6 = 2, bo 20 = 6*3 + 2

reszta z dzielenia
takie dopelnienie div'a
Nie wiem jak inaczej można to wytłumaczyć. Najgorsze w używaniu moda są warunki graniczne, trzeba uważać w trajcie używania go z rekurencją i pętlami.

04.06.2007
20:55
[3]

kastore [ Troll Slayer ]

Dobra koniec czasu, tu masz gotową funkcję

05.06.2007
17:39
[4]

kastore [ Troll Slayer ]

loool --> poradziłeś sobie, czy mam coś kombinować?

© 2000-2025 GRY-OnLine S.A.