GRY-Online.pl --> Archiwum Forum

Dwarf Fortress

04.06.2007
05:14
[1]

Wreaker [ Centurion ]

Dwarf Fortress

Nie znalazlem na GOLu watku o tej grze, pomyslalem wiec zeby takowy zalozyc.

Od jakiegos czasu jaram sie ta gra, zwlaszcza ze jako milosnik Dungeon Keepera 9 lat szukalem czegos co dorosloby do piet temu przebojowi. Ku mojemu zaskoczeniu, Dwarf Fortress go przegonil - ta gra jest po prostu kosmiczna w swoich zalozeniach i pomimo stanu alpha i dwuosobowego zespolu developerskiego (!) odplaca wielokrotnie spedzony z nia czas. Trudno sie tego spodziewac po darmowce.

W duzym skrocie DF laczy Dungeon Keepera ze staroswieckim Nethackiem - gra wykorzystuje wizualia i ogolna mechanike rodem z gier roguelike, laczy ze znajomym 'podziemnym' systemem RTS z naciskiem na psychologie jednostek, podpierajac calosc unikatowym (losowo generowanym przy pierwszym uruchomieniu gry) swiatem. DF dzieli sie na dwa tryby - strategiczny, gdzie gracz zaklada i utrzymuje (ekonomicznie i defensywnie) podziemne kolonie tytuowych krasnali, i przygodowy, gdzie gracz przemierza kraine pojedyncza postacia.
"Haczyk" jest taki, ze kazda rozgrywka trwale zmienia swiat gry - przedmioty wytworzone i sprzedane w trybie strategicznym moga pojawic sie w trybie przygodowym, natomiast opuszczone kolonie mozna zwiedzac awatarem albo probowac ponownie zajac w kolejnych rozgrywkach strategicznych.

Gdyby na tym sie konczylo, DF pewnie bylby tylko marginesem w historii gier niskobudzetowych, zajawka o ktorej by sie cicho marzylo co by zajal sie nia 'porzadny' producent. Szczescie ze tak nie jest... Kazda 'plaszczyzna' jest na tyle szczegolowa ze moglaby stanowic osobna gre: trening armii obronnych, handel i ekonomia, utrzymywanie potrzeb zywnosciowych kolonii, dorownujacy Sim City system rozwoju placowki, 'Simsowata' psychologia jednostek...
Ta gra jest po prostu przepakowana detalem i pomyslowoscia - kazda jedna postac posiada wlasne upodobania, niecheci i slabostki, mysliwi po upolowaniu zwierzyny skoruja i przetwarzaja ja na mieso, ubior i kosciane bibeloty, a wydobyte przy okazji drazenia tuneli brylanty mozna wykorzystac do opisania mebli czy zabawek. Doslownie kazdy element gry mozna dopasowac do dziesieciu roznych 'podejsc'.

Tak wiec: wszyscy fanatycy 'Keepera' znajda w Dwarf Fortress wszystko i wiecej niz sie mogli spodziewac po trzeciej czesci swojej ulubionej serii. Jesli sie do nich zaliczasz, przekonaj sie osobiscie - nic bardziej przemyslanego w tym stylu nie wydano.

Linki:
Gra:
Obszerny poradnik:

04.06.2007
08:41
[2]

Toolism [ GameDev ]

spróbuję.. jak narazie moi krasnoludzi drążą początkowe komnaty zaraz obok wózka z zapasami..

ale jedna rzecz mi się nie podoba.. całość GENEROWAŁA się chyba z 10 minut.. przeciez to brak poszanowania dla gracza.. bez motywacji w postaci twojego pierwszego posta, przecietny gracz który sciagnie tą grę , wyłączy ją po 2 minutach bo ILE MOŻNA CZEKAĆ?:)

04.06.2007
08:46
[3]

M'q [ Schattenjäger ]

Podwieszam wątek, sprawdzę w wolnym czasie tego "DK3" ;)

04.06.2007
09:15
[4]

Toolism [ GameDev ]

Wow!!:D To jest boskie:) Jak narazie powoli wprowadzam się do wnętrza góry. Wykopałem już prowizoryczne schowki na różnego rodzaju towary..;) Wreaker czy mógłbyś powiedzieć mi.. dlaczego nie moge wstawiać drzwi? Muszę je najpierw sam wytworzyć z drewna?

04.06.2007
09:32
[5]

gro_oby [ Senator ]

a czy ta gra nie padla? ostratnia wersja jest z 17 stycznia

04.06.2007
09:41
[6]

pecet007 [ - ]

Zacznę za chwilę grać wstępnie, na razie się świat generuje... Generalnie w Nethacka grałem trochę więc może i to mi się sposoba; ]

04.06.2007
12:47
smile
[7]

zarith [ ]

no proszę nie myślałem że kiedyś jeszcze będę grać w rogaliki:) świetna gra:)

04.06.2007
20:25
[8]

Toolism [ GameDev ]

ta gra jest super!:D a tak sobie zwyczajnie pomyslame.. zobacze co ten wreaker tu chce z tymi krasnoludami:) i taka niespodzianka i taki prezencik!:D

Dzięki Wreaker:)

Panowie jak wam idzie ?:) Zawaliła się wam już pierwsza komnata?:) Ja nareszcie wyczaiłem mniej wiecej jak się rozbudowywać i już teraz jestem w trakcie formowania komnat pod podziemną uprawę:)

04.06.2007
20:42
smile
[9]

Dycu [ zbanowany QQuel ]

Sprawdzę, DK jest legendarne, a pierwszy post naprawdę zachęca : )

04.06.2007
21:26
[10]

Toolism [ GameDev ]

Ha!:) pobawilem sie ustawieniami, poszukalem graphics packsów i gra wygląda teraz naprawdę ładnie:) Zamieszczam screen, może też się skusicie na troszkę lepszą grafikę;) Zrobiłem to głównie z tego powodu ze, wszystkie zyjące zwierzęta mają teraz swoją grafikę, przez co łatwiej mi je rozpoznawać no i na dodatek font jest jakiś taki ładniejszy bez tej okropnej pikselozy.

04.06.2007
21:45
smile
[11]

Dycu [ zbanowany QQuel ]

Przyznam, że wykonana fenmenalnie, ale zostawię Ją do jutra - To gra na dłuższą metę : )›


Toolism - O fuu, niszczysz ideę ASCII : )

04.06.2007
23:24
[12]

Toolism [ GameDev ]

no i pierwsza porażka.. od razu rada dla wszystkich.. nie lekcewarzcie, food supply'a i farm.. przyjdzie zima , przyjdą imigranci.. i bedziecie mieli o wiele wiecej gęb do wykarmienia co bez jedzenia najprawdopodobniej skonczy sie tak jak u mnie.. czyli 19 trupami.

05.06.2007
17:20
[13]

Toolism [ GameDev ]

opanowałem irygacje i teraz próbuję wytworzyć własne narzędzia żeby móc więcej osób posłać po scinanie drzew i do wykopalisk:D

05.06.2007
17:29
smile
[14]

Dycu [ zbanowany QQuel ]

Hmmm... A Ja jak się dokopałem do wody to coś skitraniłem i mi zalało wszystko : )

Spróbuję zaraz jeszcze raz...

... ps: Czy do łóżek muszą mieć bezpośredni dostęp, czy można zasrać całe pomieszczenie nimi i będą po sobie przełazić : )?

05.06.2007
18:44
smile
[15]

Dycu [ zbanowany QQuel ]

Ok, system irygacyjny opanowany... Coś chłopek siać nie chce, ale dam radę.

Na razie gra genialna.

I łup do góry : )

05.06.2007
18:45
[16]

Toolism [ GameDev ]

wydaje mi się że możesz postawić je wszystkei razem ale nie polecałbym tego:) Najlepiej budować mały tunelik 1X4 i postawic DRZWI potem Łóżko, krzesło i skrzynie.
takie pomieszczenie powoduje ze dwarfik czuje sie u siebie dobrze;) a tak wątpie czy chcialbym obcować z 50 innymi spoconymi górnikami:D jak w noclegowni jakiejś..

A to że zalało ci tunele to wcale nie tak zle, dzieki temu, ziemia zmienia się w błoto i możesz na tym siać różnego rodzaju rośliny:) Żeby zapobiec floodowaniu , musisz w kamieniołomie? Masonry.. wybudować FloodGate. i ustawić przed tile'm z wodą.

05.06.2007
19:53
smile
[17]

Dycu [ zbanowany QQuel ]

No cóż, chwilowo żyją jak w noclegowni, ale z floodowaniem sobie poradziłem - wiki pomogło : )

No... Teraz czekamy na zimę, bo jak mniemam wtedy przyjdą nowi goście. Oni są od razu w czymś wyspecjalizowani?

05.06.2007
20:01
[18]

Toolism [ GameDev ]

zazwyczaj są:) I zazwyczaj robią niezły rozpierdziel.. bo od razu zaczynają wszystko zjadać:D Ale przynajmniej przybywa dodatkowych rąk do zbierania gruzów i noszenia różnych pierdół:)

06.06.2007
18:45
smile
[19]

Dycu [ zbanowany QQuel ]

Kolejne pytanie... Więc... Mam jeszcze 21 nasionek Plump Helmet'u - Ale skąd wziąć więcej badziewia? Jak się skończy to wymrą przeca : )

PS: Jakieś zastosowanie dla zwierzątek? Namnożyło się badziewia i szukam zastosowania dla starszego pokolenia : )

06.06.2007
18:51
smile
[20]

M'q [ Schattenjäger ]

No i w końcu uruchomiłem. Pierwsze wrażenie: te generowanie terenu naprawdę wkurza...

06.06.2007
18:57
smile
[21]

M'q [ Schattenjäger ]

omg....

06.06.2007
19:03
smile
[22]

Dycu [ zbanowany QQuel ]

10 minut, ale polecam ściągnąć mapkę ze strony gry.

06.06.2007
19:08
[23]

M'q [ Schattenjäger ]

Dobra, teraz już kompletnie nie wiem ocb. Świat się w końcu wygenerował (nie wiem w 10-15 min) i... wyrzuciło mnie do menu głównego?

06.06.2007
19:10
[24]

pecet007 [ - ]

M'q -- przerwałeś generowanie świata, spacją i enterem się AFAIK przerywa, bo jeśli by się wygenerował to byś miał inne opcje w menu ;]
Generalnie to nie trwa tak długo u mnie 15 minut tylko, ale trzeba pamiętać że świat gry jest ogromny...

06.06.2007
19:12
[25]

M'q [ Schattenjäger ]

Na pewno nie przerwałem :/ Czyli co, od nowa? Już lepiej: polecam ściągnąć mapkę ze strony gry
Ale to dopiero chyba jutro. Nie mam za bardzo czasu, dziś chciałem tylko obejrzeć jak to się prezentuje.

spacją i enterem się AFAIK przerywa,
taa, tylko jestem pewien, że nic nie nacisnąłem ;)

06.06.2007
19:15
[26]

Dycu [ zbanowany QQuel ]

M'q - Dobra, załóżmy błąd - ściągnij mapkę, szybciej idzie bo i niewiele waży : )

06.06.2007
19:22
smile
[27]

M'q [ Schattenjäger ]

Ok, postaram się jutro odezwać co i jak :)

06.06.2007
19:29
[28]

Toolism [ GameDev ]

Dycu -> jeśli chodzi o nasionka Plump Helmets:) To ja myslałem podobnie..:) Ale byłem niezmiernie miło zaskoczony mechaniką gry. Wyobraź sobie...
1) zasadzasz nasionko
2) wyrasta z tego roslinka
3) ktos zrywa roslinke
4) ktos zjada roslinke
5) Z ROSLINKI ZOSTAJA TYLKO NASIONKA
6) wróć do punktu 1:D

Bardzo się ucieszyłem jak to zobaczyłem:D

06.06.2007
19:38
[29]

Dycu [ zbanowany QQuel ]

Och, no, zauważyłem że mi przybywa z tego co zjedzą - super mechanika. Dla zwierzaków, a przynajmniej dla muła znalazłem zastosowanie - Usable i sobie go ktoś wziął : )

No cóż, Ja jeszcze przed pierwszymi imigrantami, ale włąśnie robią się silver bary : )

06.06.2007
20:23
[30]

Toolism [ GameDev ]

:) a ja teraz postanowiłem wreszcie solidnie zaopatrzeć się przed przyjsciem 3 już zimy, jak również wreszcie napoić moich krasnoludów upragnionym przez nich alkoholem:D

Na screenie masowa mobilizacja ludności do zasadzania plump helmetów:) na nowo powstałych obszernych podziemnych polach

06.06.2007
20:44
smile
[31]

Dycu [ zbanowany QQuel ]

Ho ho ho, sporo ich, sporo : )

Łeee tam, Ja piwo już mam : P To akurat szybko mi idzie : )

Zastanawiam się tylko jak tworzyć muły... No, wiesz... ; )

06.06.2007
21:44
smile
[32]

Dycu [ zbanowany QQuel ]

Ja z kolejnym pytaniem Toolism - Jako że masz już to za sobą : )

W drugim roku, na wiosnę moim krasnalom odwaliło... Włączyła im się schizowa funkcja "Hunt for small animal" i latali jak szaleni po całym podziemiu - Jak dobrze dojrzałem latali za małymi psiakami i kotkami, a te niedawno włączyłem "avaliable"... Jakiś w tym sęk, czy ki czort? Powoli im przechodzi, ale obawiam się że jeśli chcą w ten sposób zaspokoić swoje męskie pragnienia, to mały "puppy" może tego nie wytrzymać : )


Ok, ok... Oni "tylko" umierają z głodu : )

06.06.2007
21:49
[33]

Toolism [ GameDev ]

no wlasnie.. ;) to po prostu znaczy ze twoi krasnoludzi próbują dorwać cokolwiek co się rusza i to zjeść;) oj zapowiada się chyba ciężka zima co?:) hehehe

a tak u mnie wygląda na chwilę obecną stan kolonii, zastanawiam się jak mógłbym sprawdzić co kryje się pod OTHER w food.. bo jest tego sporo..

06.06.2007
21:53
smile
[34]

Dycu [ zbanowany QQuel ]

No cóż - Ja wiem co się kryje <szatańsko się śmieje> ; )

Podleć sobie do food storage'u, wciśnij "k", najedź na beczkę, wybierz ją (+ i - służą do wybierania) i daj "enter" - Tam masz wszystko co się w niej znajduje.

A other to nieprzerobione jedznie. Wszystko co surowe i przez co moje krasnale umarły z głodu : )

Musisz wybudować fishery żeby przerabiać złowione ryby i żółwie na zjadliwe : )

06.06.2007
22:10
smile
[35]

pecet007 [ - ]

Toolism -- dałbyś linki do tych grafik co pościągałeś i twój pliki init.txt ;] ?

06.06.2007
22:20
[36]

Revanisko [ >>>Sith Lord<<< ]

i wy sie ludzi tibi czepiacie xD

07.06.2007
06:23
[37]

Wreaker [ Centurion ]

Ho ho, ale sie rozroslo... :-)
Zalegle odpowiedzi:

> Wreaker czy mógłbyś powiedzieć mi.. dlaczego nie moge wstawiać drzwi? Muszę je najpierw sam wytworzyć z drewna?

Pewnie juz wiesz, ale nowicjuszom moze sie przydac... Drzwi (jak kazde inne wyposazenie) trzeba wytworzyc samemu. Za budulec moze posluzyc kamien (Mason workshop) albo drewno (Carpenter workshop). Ogolnie warto traktowac kamien jako budulec 'glowny' i poslugiwac sie nim gdzie tylko mozna - drewno szybko sie konczy, odnowa stanowi problem, a zuzycie wzrasta z czasem.

> a czy ta gra nie padla? ostratnia wersja jest z 17 stycznia

Tu masz dziennik poswiecony pracom nad gra:



W skrocie: autorzy sa w trakcie gruntownej przebudowy silnika. W nowej wersji dojda: os Z (mozliwosc budowy pietrowych placowek i zatapiania nizszych poziomow), system oswietlenia i temperatury, oraz plaszczyzna 'makro' w postaci zarzadzania oddzialami zbrojnymi na poziomie mapy glownej.

> Dzięki Wreaker:)

Nie ma sprawy... fajno ze gra sie podoba :-)

07.06.2007
09:10
smile
[38]

Dycu [ zbanowany QQuel ]

Wreaker - No, właśnie, nie podziękowałem : )

No cóż, poranny upik, to i jedziemy od nowa, bo mi padły wszystkie krasnale : )

Revanisko - Gry w ASCII mają swój unikatowy klimat - Jak wszystkie roguelike'i : )

07.06.2007
09:47
smile
[39]

koxkox [ Centurion ]

Genialna gra!

Tu macie link do wersji z grafiką:

Link z wiki DF:

07.06.2007
09:48
smile
[40]

Dycu [ zbanowany QQuel ]

Ooookej, Toolism - Może się z tym spotkałeś.

Mój jeweler adoptował sobie dwa kotki - Może z nimi coś teraz robić : )?

07.06.2007
09:58
smile
[41]

M'q [ Schattenjäger ]

Kopie pierwszą jaskinię :)

07.06.2007
10:08
[42]

Toolism [ GameDev ]

Dycu -> z tego co się orientuję, kotki będą poprawiały mu samopoczucie bądz goscia denerwowały;) zależy od jego upodobań .. no i to chyba tyle.

Moi krasnoludzi zrobili już 2 przedmioty legendarne!:D Obrazek :) podkreslilem wszystkie akcje które doprowadziły do wytworzenia legendarnej korony;) Drugim itemem jest legendarna FLOODGATE:D hehehe;)

Odkrył ktoś może już jak opróżniać beczki? Mam strasznie dużo beczek z tłuszczem.. nie chce tego przetwarzać.. chciałbym po prostu beczki opróżnić a owym FAT wywalić poza jaskinię ( to akurat umiałbym gdyby zostął wyjęty z beczek..)

07.06.2007
10:08
[43]

M'q [ Schattenjäger ]

Ups, chyba coś pomieszałem. Jeżeli dobrze czaje, to żywność z wagonu(?) przeniosłem nie do jaskini, tylko na zewnątrz :) Jak to zmienić teraz?

07.06.2007
10:10
smile
[44]

Dycu [ zbanowany QQuel ]

M'q - Wagon znajduje się na zewnątrz, jaskinie kopiesz na prawo, tam robisz storage na food i trzymasz zarcie : )


PS: Czemu moje krasnale nie chcą korzystać z binów? Leżą sobie te biny w storage'ach i nikt nic do nich nie wkłada : /

PS2: Co daje legendarna korona (?)?

07.06.2007
10:12
smile
[45]

M'q [ Schattenjäger ]

Dycu --> chodzi mi o to:

Edit: ok, poradziłem sobie z umiejcowieniem tego w jaskini :) Tylko jak to zlikwidować na zewnątrz?

Edit2: Kuźwa, ten przypadkowy skład żywności na zewnątrz jest oznaczony cały jako #1, natomiast ten wewnątrz ma numery od #2-#8. Tak ma być, bo coś mi tu nie pasuje.

Wybaczcie tyle pytań, na początek trochę skomplikowane, ale niedługo wszystko połapię :D

07.06.2007
10:15
[46]

Dycu [ zbanowany QQuel ]

Aaa, rozumiem - Dajesz "p", a potem "x" - Tym usuwasz te pola : )


Grrrr... Wrrr... Grrrr... Nie umiem czytać : /
"Graveyards, stone, wood, ore, refuse, and furniture stockpiles don't use bins"

07.06.2007
10:30
smile
[47]

Dycu [ zbanowany QQuel ]

I kolejne pytanie - gdzie się produkuje narzędzia, np kilofy?

07.06.2007
11:07
smile
[48]

Regis [ ]

Kurde, nie kumam poki co tej gry (tzn. ide za raczke z tutorialem) xD
Jednak nie ma to jak papierowa instrukcja dolaczona do gry.

07.06.2007
11:23
[49]

Regis [ ]

Jak zmusic krasnale zeby zabraly cos z ziemi? Lezy mi w prejsciu kamien jakis i nie moge wstawic drzwi. Lezy tam, pomimo, ze krasnale maja wyznaczone pomieszczenie do skladowania kamienie i tego co wykopia (Mining i Rocks)

07.06.2007
11:32
[50]

Toolism [ GameDev ]

Dycu ->

Narzędzia robisz u Metalsmitha, ale droga do wyrobu narzędzi jest trochę długa
Co potrzebujesz :
--- sztabki jakiegoś kruszcu które możesz wytopić z samego kruszcu u SMELTERA ale ten z kolei potrzebuje czegoś czym mógłby palić w piecu i tu z pomocą przychodzi drewno które spalone w Wood Furnace możesz zamienić na węgiel drzewny ( charcoal ) którego użyje właśnie smelter:)

--- metalsmith z kolei sztabki owe zamieni na wyroby wedle twojego życzenia:) czyli np picks jesli chcesz kilofów lub battle axe's jeśli potrzebujesz więcej osób do sciniania drzew;) możesz też robić tam beczki i chyba kosze, beczki są absolutnie niezbędne jeśli nie chcesz w krótkim czasie tonąć w towarach na ogromnych miejscach do składowania.. ;) beczki jeśli możesz rób z właśnie różnego rodzaju sztabek a nie z drewna, gdyż o to drugie ciężko..


Regis ->

Z tym zabieraniem z ziemi to sam mam problem.. czasami mimo tego , że jest odpowiedni skład i są ręce do pracy.. to i tak przedmiot leży.. ja tak mam z Spider Silk Shoes.., może jeśli np twój przedmiot leży akurat na drzwiach albo czymś w tym stylu.. spróbuj najpierw rozmontować drzwi a dopiero potem może dwarfy zechcą to coś zabrać.. SAM niestety nie wiem i właściwie to przyłączam się do pytania o rzeczy których nikt nie chce podnieść mimo miejsca na składowanie takowych..

07.06.2007
11:33
smile
[51]

Regis [ ]

To nie ja pytalem o narzedzia, gwoli scislosci :D
Moje problemy sa poki co bardziej przyziemne ;)

07.06.2007
11:48
[52]

Toolism [ GameDev ]

Dycu -> niestety , smutna sprawa z tymi binami..;) Skończysz jak ja..:D hehe z prawdziwą kopalnią odkrywkową przed jaskinią..

07.06.2007
12:11
smile
[53]

Dycu [ zbanowany QQuel ]

Toolism - Dzięki za objaśnienie o metalsmithie

Co do kamieni - Jest jedna metoda - Bloki kamienne już można swobodnie zbierać w binach, ale sporo tych bloków trzaby zrobić ; )

A co do podnoszenia - No cóż, u mnie jak coś jest do podniesienia, to zawsze podnosza, nigdy się nie zdażyło żeby coś leżało.

07.06.2007
12:31
[54]

Regis [ ]

W ogole straszny burdel robia te krasnale. Wszedzie walaja sie rozne rzeczy, niezaleznie od tego gdzie nakazalem im je skladowac.

07.06.2007
12:46
[55]

Toolism [ GameDev ]

UWAGA:D
Znalazłem na forum świetne rozwiązanie na pozbycie się nadmiernej ilości kamienia.
Wystarczy zbudować obok składowisk z kamieniem, dużo Masonry i kazać tam robić np Blocks.. ale nie desygnować żadnego miejsca na składowanie owych bloków, co spowoduje że wszystko zostaje w samym workshopie. Następnie kiedy postanowimy ze już czas, zniszczyć workshopa co ponoć powoduje , znikniecie również tego co było w sklepie. I POZBYWAMY SIĘ KAMIENIA:D

Ja już wcielam w życie ową propozycję.. niedługo powiem czy działa:D

07.06.2007
12:52
[56]

M'q [ Schattenjäger ]

Z ciekawości zapytam, żeby się potem nie obudzić za późno: jak wielkie robicie pomieszczenia (np do składowania żywności etc.) i czy macie ich więcej, czy tylko po jednym z każdego rodzaju?

07.06.2007
13:05
smile
[57]

Dycu [ zbanowany QQuel ]

Toolism - Jeśli chcesz żeby kamień zniknął na stałe to jest łatwiejszy sposób - wywalasz całe składowisko wewnątrz jaskiń i robisz na zewnątrz - Przy zmianie pór roku wszystko zniknie.

M'q - Na żywność niewielkie - I tak wszystko trzyma się w beczkach - Na resztę to zależnie od potrzeb - Największe na kamień, na screenie masz pokazane Toolisma : )

07.06.2007
13:24
[58]

Toolism [ GameDev ]

Dycu -> nie bardzo rozumiem.. mam przenieść z wewnątrz składowisko na zewnątrz? I przy zmianie pór roku zniknie wszystko? Chyba nie bardzo.. moje składowiska kamienia są tylko na zewnątrz i jak narazie przertwały 4 zimy.

07.06.2007
13:29
smile
[59]

M'q [ Schattenjäger ]

Komnata z żywnością mi się zawaliła :( Rozumiem, że tracę przy tym składowany towar?

07.06.2007
13:34
smile
[60]

Regis [ ]

Mi sie tez zawalila, ale z 4 krasnalami w srodku...

07.06.2007
13:39
[61]

Toolism [ GameDev ]

panowie..;) budować mniejsze niz 7X7 i pamiętać o zostawianiu naturalnych wsporników w przypadku większych komnat. Po prostu nie możecie dopuścić do tego żeby mieć gdziekolwiek 7X7 pustego miejsca. Inaczej się zawali.

07.06.2007
13:39
smile
[62]

M'q [ Schattenjäger ]

Kuźwa 2x ta sama komnata w ciągu 5 minut. Takie coś jest częste?

Edit: 9x7. Chodzi o to, żeby zostawić kolumny? Chyba znowu zacznę od początku...

07.06.2007
13:46
[63]

Toolism [ GameDev ]

Tutaj masz przykład jak ja to robie. Zauważ że wykopalem sobie narazie w większości tylko samo miejsce w których zostały kolumny. Rozstawiłem je dokładnie co 7 pól w górę i w boki. Natomiast ta cała niewykopana przestrzeń miedzy nimi będzie niedługo pusta:D Ale nigdy nie będzie w żadnym miejscu większa niż 6X6. Zaraz wrzucę tu też jedną z moich pierwszych dużych sal.. ale tam trochę skaszaniłem bo dałem kolumny 2X1 a nie po prostu 1X1;)

07.06.2007
13:52
[64]

Toolism [ GameDev ]

M'q -> najlepszym przykładem jak budować większe pomieszczenia bez groźby zawalenia, jest moja farma:) Spójrz:)

07.06.2007
14:54
smile
[65]

Dycu [ zbanowany QQuel ]

Toolism - Tak było gdzieś na wiki - Jeśli chcesz się czegoś pozbyć to trzymaj to "outside", wszystko "outside" zniknie przy zmianie pór roku, tak samo jak "refuse" w "outside"... Coś takiego było : )

O cholera... A ja gdzieś mam duże składowisko kamienia i się nie wali... Da się jakoś "wyprodukować" wsporniki jakieś?

07.06.2007
15:08
[66]

Wreaker [ Centurion ]

> O cholera... A ja gdzieś mam duże składowisko kamienia i się nie wali... Da się jakoś "wyprodukować" wsporniki jakieś?

Wsporniki figuruja jako 'Support' w menu Masona i Carpentera. W odroznieniu od naturalnych sa podatne na sabotaz.

07.06.2007
15:22
smile
[67]

Dycu [ zbanowany QQuel ]

Wreaker - Dzięki wielkie, zaczynać od nowa nie będe, skorzystam ze wsporników : )

No i kolejne pytanie - uszyłem kaptury... No i władowali to do storage'u, leży tam i gnije... Oni sami to wezmą?

07.06.2007
15:35
[68]

Regis [ ]

Co oznaczaja rozne znaczki przy przedmiotach? Np. zrobilem kilka sztuk drzwi i nazwy jednych sa pomiedzy plusami, a innych - pomiedzy minusami (+Nazwa+ lub -nazwa-)

07.06.2007
15:46
[69]

Toolism [ GameDev ]

Regis -> jeśli oprócz nazwy masz cokolwiek jeszcze czyli jakieś plusy minusy i inne, to oznacza to lepszą jakość wyrobu;) chodzi o oznaczenie, nie sugeruj sie tym ze cos ma minus , to po prostu dla oznaczenia odrębności tego przedmiotu jeśli chodzi o jakość, gdzieś na wiki jest lista jaką jakość oznacza każdy ze znaczków:)

07.06.2007
15:51
[70]

Regis [ ]

No tak, zapomnialem o wiki... Wystarczylo wpisac Item Quality ;) Dzieki.

07.06.2007
18:41
[71]

Toolism [ GameDev ]

U mnie katastrofa, chcąc zobaczyc jak działa utilitie reveal.exe, które odkrywa całą mapę, odpaliłem sobie, zobaczyłem ( rzeczywiście wszystko widać ) i wyszedłem z gry.. Po powrocie okazało się , że dalej wszystko jest odkryte.. i nic już z tym zrobić nie mogę. Dlatego opuściłem fortecę i niedługo zaczynam grę od nowa.;)

Co ciekawe.. przejrzawszy caaaaaaałą mapę.. naliczyłem może z 2-3 malutkie skupiska WĘGLA jako takiego.. tragedia.:D Ja nie wiem jak my mamy to znaleść tak po prostu szukając.. Na całej mapie były 2 malutkie skupiska. w cholere daleko i dokładnie po 2ch przeciwnych stronach.. gdybym kopał swoją fortecę dalej to moze za pare dni bym się tam dokopał.. Także.. panowie.. powodzenia życzę w szukaniu węgla;)

07.06.2007
20:20
[72]

Wreaker [ Centurion ]

> Co ciekawe.. przejrzawszy caaaaaaałą mapę.. naliczyłem może z 2-3 malutkie skupiska WĘGLA jako takiego.. tragedia.:D Ja nie wiem jak my mamy to znaleść tak po prostu szukając..

Zawsze mozna...

spoiler start
...wytworzyc substytut w postaci wegla drzewnego. Potrzeba Wood Furnace i wyznaczonego Operatora.
spoiler stop

07.06.2007
21:20
[73]

Toolism [ GameDev ]

Wreaker wiem, ale to jest niestety dość krótkowzroczna alternatywa. Drzew zazwyczaj mało, a trzeba jeszcze z czegoś tworzyć beczki, biny , drzwi itd.. wiem ze mozna to robic również z copper barsów i innych metali ale do tego znowu potrzeba drzewa.. wiec ta droga jest marnotrastwem... ale powoli zaczynam sobie uzmysławiać , że ten węgiel to chyba tez niezbyt sensowne rozwiązanie.. eh.. chyba czas zacząć tworzyć podziemne lasy.

07.06.2007
23:25
[74]

Lookash [ Senator ]

W jaki to cudowny sposób roślinki rosną pod ziemią? ;)

08.06.2007
00:18
[75]

Toolism [ GameDev ]

Lookash -> Dwarven mechanics oczywiście!:D jakże by inaczej;)

08.06.2007
00:37
[76]

Glivirlin [ Centurion ]

Pytanie: Czy ta gra to taki symulator simsow bardziej rozbudowany?. Tzn robisz sobie fortece i te dwarfy sobie zyja,a gry przejsc nie mozna?

08.06.2007
00:51
[77]

Wreaker [ Centurion ]

> Wreaker wiem, ale to jest niestety dość krótkowzroczna alternatywa.

Owszem, ale predzej czy pozniej gra wymusi gwaltowne zuzycie i do tego czasu raczej nie zdazysz wypracowac obejscia. (Jest jedno, koks, ale wymaganiem jest dokopanie sie do wegla w skale... :-P)

spoiler start
Po spelnieniu pewnych wymogow do placowki zacznie sciagac szlachta. Od tamtej pory bedziesz dostawal zadania do wykonania 'na wczoraj'; duza czesc polega na przetwarzaniu rudy. Niewykonanie ich w terminie moze doprowadzic do bezsensownych reform, demolki i wtracania do kicia Legendary Minerow.
Sa jeszcze dwa haczyki: priorytetem szlachty jest postawienie systemu walutowego, co oznacza ciagle bicie monet. Drugi jest taki, ze nie mozna zapuszkowac jej przedstawicieli, a ich smierc wplywa ujemnie na imigracje. Sytuacja gdzie szlachcic wpada w amok zawsze konczy sie dlugo i nieprzyjemnie.

Do tego dochodzi zaostrzenie dzialan zbrojnych ok. 3-4 roku gry. Regularne najazdy -> masowy pobor -> kucie ekwipunku.
spoiler stop


Wiec warto z gory naszykowac sie na sytuacje kryzysowe i stopniowo budowac rezerwy. Sprawdz czy przypadkiem nie naduzywasz drewna, drzwi i meble mozna wytwarzac ze zwyklego kamienia.

08.06.2007
09:13
[78]

Dycu [ zbanowany QQuel ]

Glivirlin - Najłatwiej określić że to taki stukrotnie bardziej rozbudowany Dungeon Keeper : )

08.06.2007
10:09
[79]

Glivirlin [ Centurion ]

Dycu - czyli są misje z jakimiś konkretnymi zadami, czy rozbudowujesz sie w nieskończoność?

08.06.2007
11:36
smile
[80]

Dycu [ zbanowany QQuel ]

Och, to taki "free game" - Czyli rozbudowujesz się w nieskończoność.

Jednak są pewne "eventy" robione skryptowo - A to nowa postać z nowym narzędziem przyjdzie, a to nowa jednostka się pojawi, a to nowy problem - I tak dalej. W większości takich rzeczy można się spodziewać w pewnym okresie gry, więc "nowe problemy" dochodza stopniowo, co naprawdę zmniejsza nudę.

08.06.2007
14:50
smile
[81]

Dycu [ zbanowany QQuel ]

Ponawiam pytanie - czy wytworzone przeze mnie ubranka moje dwarfy same sobie wezmą?

Co trzeba specjalnego żeby z psów i kotów robić żarcie (Wiecie, slaughter)?

08.06.2007
23:08
[82]

Toolism [ GameDev ]

Dycu -> co do twojego pierwszego pytania wydaje mi się że oni zaczynają się tym interesować dopiero jak uruchomisz dwarven economy, natomiast jesli chodzi o jedzonko z psow , kotow itd.. to wystarczy zrobić V na animalsie i ustawic go jako ready to slaughter, ( mozesz tym tez zarządzać z menu pod Z , w zakladce Animals ) i wtedy wystarczy ze masz butchery i jakiegos ziomka z butchering:)

09.06.2007
14:13
[83]

Dycu [ zbanowany QQuel ]

Toolism - Dzięki.

No i kolejna seria pytań, tym razem handel.

Co jaki czas przyjeżdżają handlarze, oraz jak wycenić przedmiot który chcemy z nimi wymienić? Jedyną podaną wartością u mnie jest waga i nie wiem co za co wymieniać.

09.06.2007
14:21
[84]

Regis [ ]

A ja mam pytanie o jedzenie - jak tylko odnalazlem podziemna rzeke, zajalem sie uprawa. W ciagu calego 'sezonu' mam zasianych kilkanascie, moze nawet pod 20 pojedynczych pol, na kazdym rosnie ta fioletowa roslinka (na 15 krasnali az 7 kazalem zajmowac sie polem, oczywiscie nie jednoczesnie, bo jeden z nich to np. kamieniarz, wiec ma inne zajecia, ale zwykle jest ich na polu 3-4). Wydawalo mi sie, ze sporo tego mam, ale w zimie zawsze mam problemu z zapasami. Troche nasion gotuje, reszte zostawiam na zasianie, ale nie mam ani miesa (ledwie sie pojawia, to znika), a roslinki tez szybko odparowuja. Jak poprawic gospodarke zywnoscia?

09.06.2007
14:27
[85]

Regis [ ]

Jeszcze jedno (edit sie skonczyl) - nasionka sa odzyskiwane z roslin automatycznie, czy trzeba cos z nimi zrobic?

09.06.2007
14:41
[86]

Dycu [ zbanowany QQuel ]

Regis - Nasionka otrzymywane są automatiko.

Co do żywności - Najlepiej zagrać jeszcze raz i samemu sobie rozdać pkt'y na poszczególne rzeczy na początku gry (Najlepiej według guide'u na wiki) - W ten sposób zaczniesz z 100 mięsa, kosztem jednej siekiery.

Poza tym - Jeśli bardzo brakuje Ci żywności, zrób sobie sezon tylko na uprawę i rzuć wszystko do uprawy.

Druga rzecz - Niech tylko jedna osoba fisheruje, nie więcej. Ta jedna osoba wystarczy żeby wytracić zapasy w wodzie.

Jak masz zwierzęta - nie przydzielaj ludziom - zarzynaj.

Produkuj dużo "craft things" - Sprzedawaj to handlarzom za żywność.


I tak da się wyżyć : )

09.06.2007
15:14
smile
[87]

Dycu [ zbanowany QQuel ]

Mały łup, bo czemu nie.

No i muszę się pochwalić, że mój trapper wyruszył właśnie na łowy z kuszą i kołczanem 40 bełtów obłożonych diamentami : )

09.06.2007
15:43
smile
[88]

Dycu [ zbanowany QQuel ]

Eeee... Mina mi zrzedła - W jednej chwili zniknęło mi ponad 100 mięsa O_o Co do...?

10.06.2007
13:50
[89]

M'q [ Schattenjäger ]

Zaczalem od poczatku przez te wsporniki.
I od razu pytanie: moge zrobic caly sklad kamienia na zewnatrz? Czy to bedzie do czegos potrzebne?

10.06.2007
15:03
[90]

Dycu [ zbanowany QQuel ]

Możesz, ale jak wyczytałem na wiki proponują raczej ukad:

Skład kamienia - dwa mason's workshopy, kolejny skład w innej części podziemi i kolejne mason's workshopy

W razie za dużej ilości kamienia nakazać masonom robienie bloków i po sprawie.

11.06.2007
13:41
[91]

M'q [ Schattenjäger ]

Drzwi stawiac w wejsciu do kazdej jaskini? Jaka role w sumie one spelniaja? :D

Co daje opcja "to gate", nic sie nie dzieje...?

11.06.2007
13:55
[92]

M'q [ Schattenjäger ]

I jak do cholery pozbyc sie miazmy ze smietnika?

13.06.2007
20:33
[93]

Dycu [ zbanowany QQuel ]

Łupne, to raz, a dwa

M'q - Drzwi stawiaj przy systemie irygacyjnym, przy wejściu do twoich jaskin i dosyć często przy długich korytarzach - Przydają się do obrony, między innymi przed wodą : )

Miasmy się nie pozbędziesz, bo to smród : )

13.06.2007
21:48
[94]

M'q [ Schattenjäger ]

Liczyłem, że jakieś drzwi zatrzymają, albo cuś :)

30.06.2007
19:31
[95]

pecet007 [ - ]

Co prawda nie jestem jakiś tam fanem tej gry, ale znalazłem ciekawą informację która może was zainteresować ;)

This month’s issue of Games for Windows has an awesome 3 page article dedicated solely to Dwarf Fortress. YES! I love the layout, too.

30.06.2007
19:43
smile
[96]

gladius [ Subaru addict ]

Grafika mi się nie podoba.

01.07.2007
00:20
[97]

Toolism [ GameDev ]

gladius -> zdajesz sobie sprawę , że grafika jest tu najmniej istotna? oraz że istnieje bardzo dużo graphics packów specjalnie dla osób takich jak ty:) coby zachęcić do gry. Kontynuując.. co z tego , że grafika jest ASCII.. w końcu to Rogalik.. ale ile potencjału drzemie w samej grze, w jej logice. Od ciebie zależy, czy ten potencjał dostrzeżesz i przyjmiesz:) Gwarantuję, że nie będziesz sie mógł oderwać od tej gry przez conajmniej tydzień;)

01.07.2007
20:24
[98]

herr_spiegelmann [ Chor��y ]

Moje warsztaty nie chcą nic produkowac. Kiedy wybieram im jakieś przedmioty do wykonania to dostaję komunikaty w stylu "Stodir Oged‰m, Mason cancels Construct rock Door: Needs rock.". Kamień wala się wszędzie po korytarzach, nie mówiąc o tym że i w sali obok znajduje się wypełniony magazyn. Ze stolarzem jest tak samo.
Poradniki na wiki mówią że majster powinien się o surowiec zatroszczyc sam. Nie znalazłem tam żadnego sposobu na rozwiązanie mojego problemu.

Pomocy :)

01.07.2007
21:09
[99]

Dycu [ zbanowany QQuel ]

herr_spiegelmann - Nigdy mi się coś takiego nie zdarzyło - JAk mniemam nie jesteś daleko, więc zalecam reload ; )

11.07.2007
14:31
[100]

Wreaker [ Centurion ]

Wywiad z autorami (mp3, 22 MB):

28.10.2007
23:19
[101]

Wreaker [ Centurion ]

Prawdopodobnie jutro ukaze sie nowa wersja gry.

28.10.2007
23:57
[102]

Toolism [ GameDev ]

Wreaker -> skąd to info?:)

29.10.2007
00:44
[103]

Wreaker [ Centurion ]

Z devloga. Skadinad? :-)

30.10.2007
06:30
[104]

Wreaker [ Centurion ]

Nowa wersja jest dostepna. Szykujcie zwolnienia lekarskie.

30.10.2007
07:24
[105]

Dycu [ zbanowany QQuel ]

To jest ta "nowa wersja" gdzie są piętrowe budynki itp : )?

30.10.2007
08:18
[106]

Wreaker [ Centurion ]

Tak. Silnik ulegl gruntownej przebudowie i w zasadzie mozna tu mowic o mechanice trojwymiarowej. W przypadku potopu woda dynamicznie splywa do nizszych kondygnacji, skad mozna ja potem odpompowac, itd.

Przyznam ze nie mialem czasu aby sie przysiasc i glebiej rozeznac, ale wstepne wrazenie robi zabojcze.

© 2000-2025 GRY-OnLine S.A.