ślimok [ Komandor Shepard ]
Crysis [część 1]
Crysis to gra akcji/FPS zrealizowana w studiu programistycznym Crytek, które w 2004 roku swoim znakomitym Far Cry’em wdarło się na czołówki list przebojów gier komputerowych. Powodem tego był zarówno niespotykanie szczegółowy, trójwymiarowy silnik graficzny, znakomity model fizyczny, jak i ciekawa fabuła. Przez kolejne dwa lata developerzy ostro pracowali i ulepszali każdy mechanizm zastosowany w Far Cry, czego owocem jest druga wersja silnika CryEngine oraz opisywany tutaj tytuł, Crysis, który rzecz jasna go wykorzystuje. Idąc z aktualnie panującą modą, autorzy postawili największy nacisk na opracowanie rozbudowanego trybu wieloosobowego, zaś dla pojedynczego gracza przygotowali dość krótką, bo około 10-godzinną, aczkolwiek wciągającą fabułę. Co prawda, mimo, iż nie mamy wpływu na przebieg zaplanowanych wydarzeń, to pewne cele może osiągać na różne sposoby. Ponadto, bohater może (ale nie musi) np. romansować z jedną z żołnierek występującą w grze.
Akcja gry ma miejsce w niedalekiej przyszłości, kiedy to na małej tropikalnej wysepce rozbija się niezidentyfikowany obiekt latający pochodzenia pozaziemskiego. Północna Korea jak również Stany zjednoczone wysyłają swoje floty, by sprawdziły jego pochodzenie. Okazuje się, że na wyspie wylądowali kosmici, którzy aby przeżyć muszą przebywać w temperaturze ujemnej. Dlatego też przy pomocy specjalnego działa dużej mocy stopniowo zmieniają wyspę w lodową skorupę. Mamy więc wojska dwóch zwaśnionych nacji oraz przybyszy z kosmosu, a zatem bardzo niestabilną i trudną sytuację. W całym tym zamieszaniu znajduje się Jake, główny bohater Crysis.
Jedną największych zalet gry jest obszar na jakim toczą się nasze przygody, czyli wyspa o zróżnicowanej topografii terenu i porośnięta bujną roślinnością. Dzięki silnikowi CryEngine 2, autorom udało się uniknąć dzielenia jej na przeróżne poziomy ograniczone niewidzialnymi ścianami czy przeszkodami. Zatem w każdym momencie rozgrywki cały jej obszar stoi otworem. Na dodatek całość zrealizowano w robiącej duże wrażenie oprawie wizualnej (wsparcie DirectX 10 i shader model 4.0) oraz włożono dużo wysiłku w to, aby otoczenie było w pełni interaktywne – każdy element można poruszyć i zniszczyć. Dynamicznie zmienia się położenie słońca ze wschodu o świcie do zachodu o zmierzchu, chmury i duże skały rzucają odpowiednie do pory dnia cienie itd.
W stosunku do Far Cry rozbudowano też sam gameplay. Nasz bohater nie porusza się tylko w pojedynkę, lecz wspomagają go koledzy z oddziału. Co prawda nie mamy bezpośredniego wpływu na ich zachowanie się (tj. nie możemy wydawać rozkazów), ale Crytek opracował złożone procedury sztucznej inteligencji, które nimi sterują. Notabene już te w Far Cry wzbudzały szacunek. Zarówno Jake jak i reszta żołdaków wykorzystuje całą gamę futurystycznych gadżetów, począwszy od specjalnego Nano-kombinezonu, dzięki któremu są w stanie przetrwać w bardzo niekorzystnych środowiskach (np. niskiej temperaturze), a skończywszy na akceleratorach molekularnych lub generatorach impulsów energetycznych o promieniu 50 metrów. Ponadto do używanej broni można przyłączać np. tłumiki, lunety lub celowniki laserowe. Warto dodać, że dane jest nam również uczestniczyć w podniebnych potyczkach.
Multiplayer oferuje kilka różnych typów potyczek wieloosobowych, w tym popularny deathmatch oraz team deathmatch. Crysis nie posiada niestety trybu kooperacji. Autorzy zrezygnowali z możliwości kierowania obcymi – na przeciwko siebie stają drużyny złożone z ludzi. Na mapach pojawiają się przeróżne artefakty, jakie mogą posłużyć do modyfikacji posiadanych broni i pojazdów.
Encyklopedia: https://www.gry-online.pl/S016.asp?ID=6632
Filmy: https://www.gry-online.pl/S032.asp?SEARCH=crysis&Submit=
Wymagania:
Minimalne:
- Windows XP
- Procesor 3 GHz
- 1 GB RAM
- GeForce 6600 GT/Radeon X800 GTO
- DX 9
Zalecane:
- Windows Vista
- Procesor dwurdzeniowy Athlon X2 / Pentium D
- 1,5 GB RAM
- GeForce 7800 GTX/Radeon X1800 XT
- DX 10
Wątek będzie rozbudowywany.
WSZYSTKIE PYTANIA DOTYCZĄCE TEJ GRY I ODPOWIEDZI NA NIE PROSZĘ PISAĆ W TYM WĄTKU.
Doom III [ Pretorianin ]
Nigdy nie rozumiałem sensu zakładania seryjnych wątków o grze, która nie dość że nie wyszła, to nawet nie jest znana przybliżona data jej premiery.
ślimok [ Komandor Shepard ]
Data premiery: wrzesień 2007
siekator [ Król Rybak ]
Wydaje mi się, że ta gra miała większe wymagania.
ślimok [ Komandor Shepard ]
tak pisali w cd-action
NewGravedigger [ spokooj grabarza ]
https://forumarchiwum.gry-online.pl/S043archiwum.asp?ID=4677019&N=1
Rosenkreutz [ Generaďż˝ ]
Coś im się chyba pomyliło w tym CDA z tymi wymaganiami. Jak gra może obsługiwać DX10 przy 7800 GTX ?? !!
Doom III >> sens jest taki że w zasadzie pojawi się jakieś nowe info, screeny czy video to zaraz ktoś zakłada o tym wątek. Nie liepiej umieszczać odrazu wszystko w jednym wątku ??
ślimok [ Komandor Shepard ]
przecież to propozycja
pajkul [ Generaďż˝ ]
Rosenkreutz -> W CDA tak dokladnie napisali, ze zalecana jest karta z DX10 o wydajnosci NA POZIOMIE GF7800 GTX
kkkkkkrystian [ Senator ]
jeśli chodzi o wymagania, mój komp je spełnia, chciałem sie tylko spytać czy 2,6ghz procka wystarczy do tej gry (chociaż na minimum)
Axl2000 [ Hohner ]
Jeśli to Celeron to wątpie :)
Lukxxx [ Generaďż˝ ]
DLa porownania wymagania Far Cry:
SYSTEM REQUIRMENTS:
Minimum:
* Supported OS: Windows® 98SE/2000/XP (only)
* Processor: AMD Athlon™ 1 GHz or Pentium® III 1 GHz
* RAM: 256 MB
* Video Card: 64 MB DirectX® 9.0b-compatible graphics card
* Sound Card: DirectX® 9.0b-compatible PCI card
* DirectX Version: DirectX 9.0b (included on disc)
* CD-ROM: 4x DVD or 16x CD-ROM
* Hard Drive Space: 4 GB
* Multiplayer: Broadband with 64 Kbps upstream to play (512 Kbps upstream to host 8 players)
Recommended:
* Supported OS: Windows 98SE/2000/XP (only)
* Processor: AMD Athlon 2400-3000+ or Pentium 4 2-3 GHz
* RAM: 512-1024 MB
* Video Card: 128 MB GeForce 4 128 MB to GeForce FX 5950; ATI Radeon 9500-9800 XT
* Sound Card: Sound Blaster® Audigy® series
* DirectX Version: DirectX 9.0b (included on disc)
* CD-ROM: 8x-16x DVD or 32x CD-ROM
* Hard Drive Space: 4 GB
* Multiplayer: Broadband with 64 Kbps upstream to play (512 Kbps upstream to host 8 players)
Na XP1700+ GF3ti200 i 256MB Ramu chodzilo calkiem niezle, oprocz okropnie dlugich czasow ladowania poziomow (malo RAMu)
Mipari1002 [ HUNTER ]
Chyba się spóźniłeś z tym wątkiem...
https://forumarchiwum.gry-online.pl/S043archiwum.asp?ID=6291571
https://forumarchiwum.gry-online.pl/S043archiwum.asp?ID=5851794
kkkkkkrystian [ Senator ]
to znaczy że ta gra nie ruszy na Caleronach?
Axl2000 [ Hohner ]
pewnie i ruszy ale co to za ruszanie :) procesor do pisania w wordzie i ogladania filmow w grze pod najnowsze kompy...
ślimok [ Komandor Shepard ]
Mipari1002 ---------> Jak paczyłem w wyszukiwarce to tych wątków nie było.
Mipari1002 [ HUNTER ]
ślimok --> Pewnie szukałeś tylko 21 dni wstecz, a w tych wątkach ostatni wpis był trochę ponad miesiąc temu.
Jim Raynor [ WeiGhTed CoMpaNioN CuBe ]
Crysis będzie fajny ale wątek na pare miechów przed premierą.. bezsens..
ślimok [ Komandor Shepard ]
Proszę wrzucać tu fajne screeny z tej gry.
ślimok [ Komandor Shepard ]
Na gry-online pojawiła się właśnie nowa okładka z tej gry.
ślimok [ Komandor Shepard ]
Już się nie mogę doczekać. Oby premiera się nie przesuneła.
Uno07 [ Senator ]
Wykrakałeś-----2 miechy..
Bojak [ Don ]
To chyba mi powinno iść na niezłych ustawieniach...no nie ??
Uno07 [ Senator ]
Premiera --16.11 2007r....
Am.StaffGTS [ Slipknot ]
Zalecane wymagania:
Procesor: Dual-core CPU (Athlon X2/Pentium D)
Karta graficzna: Nvidia 7800GTX/ATI X1800XT (SM 3.0)
RAM: 1.5Gb ---> tak gra powinna chodzic w efekcie koncowym gdy zostanie dopracowana
.... a w tej chwili jak testowali ta gre ne core 2 duo extreeme , 8800GTX , 2gb ram to chodzio w granicach 15-25 fps , ale na pweno bedzie dobrze!! , ja tam nie moge doczekac sie Bisohoc
Rosenkreutz [ Generaďż˝ ]
O LOL, dopiero teraz zobaczyłem takie porównanie ...
Za ok 3 lata przy następnej generacji konsol to ... uch, ach :)