yestri [ Pretorianin ]
OpenGL z możliwościami DirectX 10/ prace wrą
Jak informują dobreprogramy.pl, już prawie zapomniane biblioteki OpenGL wracają do łask dzięki firmie Khronos. Ku mojemu miłemu zaskoczeniu już teraz obsługują kilka funkcji DirectX 10, dzięki czemu migracja na Viste powoli zaczyna być tylko złym snem.
Czekam z nieceirpliwością na dalszy rozwój tych bibliotek.
OpenGL do otwarta specyfikacja biblioteki programistycznej do generowania grafiki, używana często przez gry komputerowe czy wygaszacze ekranu. Od pewnego czasu biblioteka nie rozwija się zbyt szybko, przez co sporo straciła na rzecz DirectX.
Od pewnego czasu pracę nad projektem przejęła grupa Khronos i wszystko wskazuje na to, że prace ruszyły ostro do przodu. Dzięki współpracy z twórcami kart graficznych, takimi jak Nvidia, udało się wyposażyć nowy OpenGL w obsługiwane przez sprzęt funkcje DirectX 10.
Kolejna wersja OpenGL o nazwie kodowej Longs Peak, która ma służyć głównie uporządkowaniu kodu, powinna ukazać się latem tego roku. Kilka miesięcy później spodziewać możemy się premiery trzeciej wersji biblioteki, która wprowadzi znaczące zmiany w funkcjonalności.
Jest to dobra wiadomość zwłaszcza dla osób, które nie planują migracji na Vistę, która jako jedyna pozwala na używanie dziesiątej wersji DirectX. Jeśli OpenGL będzie się dalej rozwijać, jest szansa, że będzie chętniej używana przez twórców oprogramowania.
Scatterhead [ łapaj dzień ]
piękne wieści
graf_0 [ Nożownik ]
I bardzo dobrze - zawsze lubiłem OpenGL, ale może to dlatego że nigdy nie miałem okazji nauczyć pisać się w Direct X.
A kiedyć, kiedy OpenGL był powszechnie stosowany, to w grach w których był wybór opengl i directx - opengl działał szybciej :)
yestri [ Pretorianin ]
ktoby nie pamiętał q3 który wręcz wymagał Open'a eehh lessy back!:D