GRY-Online.pl --> Archiwum Forum

Mechanik samochodowy - potrzebna historia zawodu

24.05.2007
19:51
smile
[1]

majken [ Chor��y ]

Mechanik samochodowy - potrzebna historia zawodu

Proszę o pomoc, ponieważ przygotowuję pracę zaliczeniową na przedmiot pod tytułem zawodoznawstwo. Robię tzw. teczkę zawodu. Wybrałam sobie zawód MECHANIKA SAMOCHODOWEGO- problem w tym, że jednym z punktów w tej teczce jest HISTORIA ZAWODU. Niestety mam problem z dotarciem do tych informacji- może jednak ktoś z Was posiada wiedzę na ten temat. Będę wdzięczna za każdą pomoc.

28.05.2007
19:29
smile
[2]

majken [ Chor��y ]

Naprawdę nie ma na forum żadnego mechanika samochodowego, albo znawcy historii zawodów??
Zawodoznawca pilnie potrzebny :(

28.05.2007
19:31
[3]

gladius [ Subaru addict ]

Co to za bullshit? Nic dziwnego, że kaczki gadają o wykształciuchach, skoro gdzieś od kogoś wymaga się znajomości takich bzdetów. Współczuję ci, ale niestety nie znam się na historii tego zawodu. Ale mogę dać ci namiary na dobrych mechaników od Subaru i nie tylko.

28.05.2007
19:37
[4]

Van Gray [ The Catcher in the Rye ]

Naprawdę nie ma na forum żadnego mechanika samochodowego, albo znawcy historii zawodów??

Obawiam się, że nawet najlepszy mechanik nie ma bladego pojęcia, kto przetarł szlaki przyszłym pokoleniom mechaników samochodowych, nie mówiąc już o ważniejszych datach w dziejach 'mechanistyki samochodowej'.

Swoją drogą, jestem ciekaw, czy ktokolwiek dysponuje informacjami nt. historii zawodu znawców historii zawodów.

29.05.2007
18:43
[5]

majken [ Chor��y ]

UP UP UP


Może jednak ktoś wie?? :(

29.05.2007
19:20
[6]

mirencjum [ operator kursora ]

Nie wiem jak wygląda historia tego zawodu. Tu musi chodzić o coś innego. Historia zawodu pojedyńczego mechanika w jakiejś firmie, jego rozwój, szkolenie, nabyte umiejętności. Bo jak ogólnie opisać historię zawodu mechanik? To historia motoryzacji.

Mechanik samochodowy naprawia i dokonuje przeglądu samochodów i innych pojazdów mechanicznych. Kontroluje pojazd i omawia z klientem rodzaj i zakres uszkodzenia lub niesprawności. Planuje pracę, wykorzystując wykresy, podręczniki techniczne i doświadczenie. Podnosi pojazd, używając podnośnika hydraulicznego, w celu dostania się do części mechanicznych. Usuwa części, takie jak silnik itp., używając klucza maszynowego, skrętnika i podnośnika. Rozkłada części i kontroluje zużycie, używając narzędzi pomiarowych. Naprawia lub wymienia części, takie jak tłoki, drążki itp., używając narzędzi ręcznych. Dokonuje przeglądu i wymienia gaźniki, rozdzielacze, pompy itp. Przebudowuje części, używając sprzętu do obróbki skrawaniem i spawania. Wymienia przewody w obwodach elektrycznych. Wymienia klocki hamulcowe i reguluje hamulce, ustawia w osi (centruje), naprawia i wymienia amortyzatory, i lutuje nieszczelności w chłodnicy. Naprawia uszkodzoną karoserię i zderzaki. Wymienia i reguluje światła, instaluje i naprawia akcesoria, takie jak radio, ogrzewanie, alarm przeciw- włamaniowy, itp. Wymienia materiały i części jednorazowego użytku (oleje, filtry, itp.). Może pracować zgodnie ze specjalnością jako mechanik samochodów osobowych, ciężarowych, autobusów, pojazdów rolniczych itd.

29.05.2007
22:54
smile
[7]

majken [ Chor��y ]

mirencjum--> niestety tu chodzi o historię całego zawodu, czyli kiedy powstał zawód mechanika i jak się rozwijał, czyli jakim przeobrażeniom ulegały zadania i czynności robocze mechanika. Podam przykład krótkiej historii zawodu krawca. To wszystkim rozjaśni to o co mi chodzi. Podaję za Wikipedią:


W Polsce pierwsza wzmianka o istnienia cechu krawców pochodzi z Warszawy z 1282 r., gdzie istniał podział na krawców płóciennych czyli szyjących dla mężczyzn i jedwabnych szyjących dla kobiet. Krawiectwo wyodrębniło się z innych rzemiosł w XII wieku; uzależniając się od panujących podzieliło się na klasztorne, dworskie, folwarczne, miejskie i wiejskie i w takim podziale przetrwało do schyłku XIX wieku.

Krawiectwo wiejskie było rzemiosłem powszechnym. Prawie w każdej rodzinie jedna osoba trudniła się szyciem. Rodzinni krawcy we własnym zakresie szyli bieliznę damską, męską i dziecięcą oraz okrycia wiosenne, jesienne i zimowe. Warsztatom krawieckim ludność wiejska powierzała do szycia odzież zimową z grubego sukna. Wszystkie prace krawieckie były wykonywane ręcznie za pomocą igły. Maszyny do szycia pojawiły się w warsztatach krawieckich w dopiero w ostatnich latach XIX stulecia.

Na początku XX wieku powstało krawiectwo objazdowe, które przyczyniło się do stopniowego zanikania krawiectwa rodzinnego. Krawiec z maszyną do szycia przybywał do miejscowości i świadczył usługi krawieckie. Krawiectwo objazdowe cieszyło się dużym powodzeniem i przetrwało prawie do 1939 roku. Na systematyczne zmniejszanie się liczby zakładów krawieckich wpłynęła masowa produkcja odzieży i bielizny.

O takie coś mniej więcej chodzi Może teraz ktoś się podejmie???

© 2000-2024 GRY-OnLine S.A.