GRY-Online.pl --> Archiwum Forum

Co decyduje, ze gry sa popularne?

01.09.2001
23:12
smile
[1]

HAL9000 [ Konsul ]

Co decyduje, ze gry sa popularne?

Wiem, wiem - zaraz zaczniecie pisac, ze klimat,fabula i grywalnosc. Lecz ja chcialbym zapytac, czy nie jest tak, ze jak gra ma za duze wymagania, traci ona sporo na popularnosci, chociaz nie wiem jak swietna by byla? Wezmy za przyklad Mmaxa Payna - wielu zna te gre, ale moze polowa w nia grala, wlasnie z powodu wymagan. Sam mam tego pecha, ze doszedlem do czasci 2 i chapteru 2 i nie moge dalej grac, bo tam sie wychodzi czasto na zewnatrz, a mi chyba z powodu zbyt malej ilosci RAM'u (64MB) albo zbyt slabej karty graficznej (SAVAGE 4 16MB) znikaja tekstury. I nie widze ani siebie ani przeciwnikow, przez co nie da sie grac. Teraz zbieram na lepszy sprzet. Chcialbym, abyscie podali inne przyklady i rozwarzyli czy nie mozna robic swietnych gier o nizszych wymaganiach (przyklad - HL)?

01.09.2001
23:14
[2]

zbuju [ Generaďż˝ ]

moim zdaniem juz sam sobie odpowiedziałeś na postawione pytanie.

01.09.2001
23:17
[3]

HAL9000 [ Konsul ]

Ale chcialbym poznac takze wasze opinie....

02.09.2001
09:27
smile
[4]

Yazoo [ Pretorianin ]

Sądzę, że o popularności gry decydują w dużej mierze jej zapowiedzi i "korzenie". Np. taki Duke Nukem 4Ever już jest grą bradzo znaną, a to dzięki swemu poprzednikowi, zachwalającym zapowiedziom i długim czasem jego produckji (btw: ma wyjść już na zimę. heheheh; good joke :)). Pozatym gra może stać się bardzo popularna, jeśli ma wnieść coś zupełnie nowego. Najczęściej chodzi o grafikę. Jeśli opublikuje się jakieś super-extra-nie wiem jak piękne screeny, to od razu zleci się publika :). Tak jest z Max Payne - pomyślcie - gdyby nie piękna grafa gra owszem byłaby zauważona, ale napewno nie byłaby tak znana jak jest. Pozatym, wg. mnie popularność gry zależy także od producenta. Przecież takie id albo Blizzard nie potrzebują żadnych dodatkowych reklam. Wystarczy, że ogłoszą, że trwają prace nad WarCraftem III lub Q4 a już gry te staną się bardziej popularne wśród niż największe hity. Do tej pory pisałem tylko o 'sławie' gier przed premierą, a co z tymi, które już wyszły? Cóż - trudno jest to sprecyzować. Myślę, że gra musi mieć to coś (tzn. grafę, grywalność, klimat etc.), dobrą reklamę i, co jest często ważne dla Polaków, niską cenę... uff :)).

13.10.2001
12:18
smile
[5]

anonimowy [ Legend ]

Ja nie zwracam uwagi na popularność gry, tylko na to czy mi się podoba czy nie.

13.10.2001
12:27
smile
[6]

crash [ Centurion ]

Zdecydowanie klimat gry !!! Gra może być stara, o grafice jeszcze nie w 3D, a i tak ludzie będą w nią grać latami !!! Faktycznie grafika 3D podnosi prestiż itd, ale moim zdaniem to klimat gry robi największe wrażenie na graczu!!!

13.10.2001
12:57
[7]

Soulcatcher [ Prefekt ]

największy wpływ na popularność produktów (zakładając że nie jest to totalny suf) ma ich marketing - vide. Pockemony, trzeba po prostu ludziom powiedzieć że coś jest dobre i jak się to powie odpowiednią ilość razy to ludzie uważają to za swoje zdanie

13.10.2001
15:50
[8]

szpaq [ Konsul ]

soul ------> ja tych stworow nie nazywam ludzmi tylko zgnilymi tworami kapitalizmu a gram zawsze w to co mi sie podoba.

13.10.2001
16:04
[9]

Azirafal [ Konsul ]

Soul ----> Nie jest tak jak mówisz. Marketing to nie wszystko. Są przecież całkiem dobre gry, które nie odniosły sukcesu mimo, że były dobrze reklamowane. Czegoś im jednak brakowało i nie zostały dobrze przyjęte przez graczy mimo silnej reklamy. Tak było z Sacrifice i z Daikatana

13.10.2001
16:20
[10]

Iceman 416th EU [ Konsul ]

Nie wkladaj do jedego wora przeboju, gry wyjatkowej, nietuzinkowej i nowatorskiej jaka jest Sacrifice (dla mnie Sacrifice to gra pretendujaca do gry roku) z gra przecietna jaka z kolei niewatpliwie jest Daikatana.

13.10.2001
16:36
[11]

Azirafal [ Konsul ]

Nie mówie tutaj, że Sacrifice jest złe, sam lubię w to grać, ale mimo tego, że była zapowiadana jako przełem i miała być przebojem nic z tego nie wyszło. Tobie może się podobać, ale nie odniosła sukcesu.

13.10.2001
18:06
[12]

Iceman 416th EU [ Konsul ]

Dla mnie Sacrifice jest przelomowa w przeciwienstwie do niektorych gier ktore mialy byc przelomem a sa tylko czasami bardzo dobrymi kopiamy czegos co juz bylo- jak np Max P. Ale to juz temat na inna dyspute.

13.10.2001
18:12
[13]

JRK [ Generaďż˝ ]

O tym, czy gra jest popularna, decyduję JA - czyli gracz, który wywali na nią kasę. Bo jeżeli już ją kupię, to albo będę ją zachwalał innym, gdyż mi się podobała, lub będę ją zachwalał innym, mimo iż mi się nie podobała, ale nie chcę wyjść na półgłówka, który dał się oszukać i kupił jakiś szmelc. Aha, tylko pojawia się kwestia, dlaczego w ogóle kupiłem grę JA. Hmmm koło się zamyka... [sam w sumie nie wiem, co chciałem w tym poscie przekazać, ale już za późno, by się nad tym zastanawiać, ręka sterująca myszką machinalnie kieruje się w kierunku "opublikuj" i....]

13.10.2001
18:33
[14]

AQA [ Pani Jeziora ]

Zgodzę się z Soulem, że o tym, czy gry są POPULARNE decyduje marketing. Wielu ludzi tym się właśnie kieruje kupując grę... Ale jeżeli chodzi o to co jest DOBRE, to jest to jedynie subiektywny pogląd gracza. Na przykład. Ja bardzo lubię Summonera, o którym nasłuchałam się, między innymi na tym forum, że jest "cienki", itd. Więc właśnie dlatego, żeby się nie "przejechać subiektywnie", zawsze najpierw zaczynam od zassania skądś demo. Jak przypasuje..kupuję :)

13.10.2001
20:17
[15]

Goomich [ Pretorianin ]

HAL 9000 -> HL wyszedł ładnych pare lat temu i wtedy takich znowu niskich tych wymagań, to on nie miał. AQA -> A Counter Strike? Przecież nie ma żadnego marketingu.

13.10.2001
20:17
smile
[16]

Goomich [ Pretorianin ]

HAL 9000 -> HL wyszedł ładnych pare lat temu i wtedy takich znowu niskich tych wymagań, to on nie miał. AQA -> A Counter Strike? Przecież nie ma żadnego marketingu.

13.10.2001
20:22
[17]

AQA [ Pani Jeziora ]

Goomich ...nie grałam..nie wiem. Widocznie bez marketingu powalił na łopatki :)) Jest kilka takich gier :)

13.10.2001
21:02
[18]

shard [ Pretorianin ]

w pierwszej kolejnosci (przed i zaraz po wydaniu gry) chyba jedynym czynnikiem jest odpowiednia reklama (czy to reklama jako taka czy zalew zapowiedziami gry, screenami itp..) potem dochodzi "grywalnosc" czyli to czy sie gra podoba. aktualnie zadko kiedy jakas gra jest "znana" (pamietana) dluzej niz miesiac ;] ergo -> dzisiejsze gry, w wiekszosci, so do **** i tylko reklama (czyt. naciaganie/namawianie klienta na qpno) pozwala je sprzedac.

© 2000-2024 GRY-OnLine S.A.