SebNET [ The King of The South ]
Awaria dysku - brak sklepu?
Witam!
Mam następujący problem. Wczoraj z powodu chwilowego braku prądu uszkodził mi się dysk twardy. Dysk to WD Caviar o pojemności 200 GB, a konkretnie model WD2000JB. Uszkodziło mi się coś z zapisem i odczytem na dysku. Nie straciłem danych lecz, wszystko chodzi strasznie wolno, dysk muli przy zapisie i odczycie dysku. Najważniejsze dane skopiowałem na drugi zapasowy dysk, a ten chciałem oddać na gwarancję ponieważ z tego co wiadomo to na dyski WD jest 3 letnia gwarancja. Sprawdziłem dokładnie naklejkę oraz numer seryjny dysku i mam gwarancje do 16 Czerwca. Minusem jest tylko to, że sklep w którym kupowałem dysk jakieś 3 lata temu zniknął z powierzchni ziemi. No i zastanawiam się co zrobić w takiej sytuacji? Może ktoś miał podobny problem i będzie w stanie mi doradzić?
Wilkol4k [ Pretorianin ]
Wydaje mi się, że powinieneś skontaktować się z polskim oddziałem WD i ich spytać. Może wejdź na ich stronę i wyślij im emaila.
SebNET [ The King of The South ]
Wilkol4k -> z tego co mi wiadomo to WD nie ma oddziału w Polsce :/
Wilkol4k [ Pretorianin ]
No to w takim wypadku skontaktuj się z ich dystrybutorem.
alexej [ Piwny Mędrzec ]
Zawsze mozesz realizowac gwarancje w dwie strony. U sprzedawcy i u gwaranta. Z powodu roznych przepisow bardziej oplaca sie naprawa u sprzedawcy, ale skoro go nie ma to zostaje druga opcja.
A WD na pewno ma swojego przedstawiciela handlowego w Polsce, a jak nie to w Unii Europejskiej.
SebNET [ The King of The South ]
alexej -> a mógłbyś podać mi jakieś konkrety do kogo miałbym się zgłosić oraz co i jak? Rzadko się obracałem w sprzęcie komputerowym i nie mam zbytnio doświadczenia co i jak?
Z tego co widzę to dystrybutorem dysków WD w Polsce jest firma GNT Polska, ale czy oni by mi zrealizowali gwarancje?
Wilkol4k [ Pretorianin ]
GNT nowym dystrybutorem Western Digital
A oto ich strona:
SebNET --> wyślij emaila i spytaj
RockyX [ Konsul ]
Ja też kupiłem dwa dni temu dysk WD Caviar 120GB i także mam problem. xD Aby zadziałał, muszę powsadzać go na przemian do różnych portów USB... A co do twojego dysku... Spróbuj go zanieść do jakiegoś oddziału WD.
SebNET [ The King of The South ]
Wilkol4k -> Z doświadczenia wiem, że będę do usranej śmierci czekał na odpowiedź na tego majla :)
RockyX -> a czy umiesz czytać ze zrozumieniem? Pisałem przecież wyżej, że nie sklep w którym kupowałem dysk 3 lata temu zwinął manatki i już ich nie ma. Jedyna opcja to dystrybutor, ale jestem ciekaw czy on realizuje gwarancje :/
Wilkol4k [ Pretorianin ]
SebNET --> jak nie email to telefon;-)
jamkgh [ YA RLY ]
^^ tylko nie wiadomo czy to serwis pogwarancyjny, czy tez realizuja naprawy/wymiany w ramach gwary
SebNET [ The King of The South ]
Wilkol4k -> jest niestety sobota, a ta firma GNT pracuje od Pon-Pia w godz. od 9-17, tak więc musiałbym dopiero zadzwonić w Poniedziałek.
jamkgh -> Sprawdzę te adresy, będę musiał podzwonić w Poniedziałek.