mirencjum [ operator kursora ]
Największy spalinowy silnk świata
Takie cudo zrobić, złożyć i jeszcze żeby pracowało to jest sztuka.
crac@ [ WBA ]
lol
wyjebiaszczy i wielka moc
Revanisko [ Legent ]
wooooooooow
Vidos [ Senator ]
A w czym ma być to zamontowane,w jakimś statku ?
cin3k7 [ Wypomnij mi moj ranking ]
Robi wrażenie.
m1a87z [ asd123 ]
o ja pier****l...
czekamy na pierwszy pojazd na tym silniku ^^
erton F [ Konsul ]
Sa wieksze. To jest najmocniejszy diesel
Splinter_fraz [ Mora ]
wow niezły
cotton_eye_joe [ maniaq ]
110 000 koni przy 102 rpm!
a jaka sprawnosc ma! 50% niezle.
Vidos [ Senator ]
Ten śilnik ma być zamontowany w kontenerowcu a tak swoją drogą spójrzcie na to,ostatnio pokazywali to w telewizji 574 km przy o ile się nie mylę 250 000 koni.
Dominik1991 [ Bezimienny ]
25,480 liters----->jeśli to pojemność to ja dziękuję, to trzeba mieć własne pole naftowe.
cotton_eye_joe [ maniaq ]
on ma bardzo duze zastosowanie wlasnie np. na statku. zeby uzyskac taka moc musialbyc uzyc kilka/-nascie/-dziesiat mniejszych silnikow, ktore w sumie by zuzywaly 2 x tyle paliwa.
Leilong [ STARSCREAM ]
Stosuje siędiesle po 100.000 koni na tankowcach ird. Oglądałem kiedyś o takim na Discovery, . Tylko sporo pali:D:D:D
szaszłyka? [ Prawdziwy Kibic ]
WOW!! Robi wrażnie!!
davids89 [ Konsul ]
Taki silnik to jest cos
Vidos<---ale ten pociag zapier....
jojko999 [ Generaďż˝ ]
największe silniki tłokowe stosowane są na statkach. Są to dwusuwowe, wolnoobrotowe (ok 100rpm) silniki z przepłukaniem wzdłużnym, wodzikowe, z zapłonem samoczynnym i wtrysku bezpośrednim. Wiem coś o tym bo to moja działka :-)
Obecnie produkowane to:
MAN dawniej MAN B&W (14K108ME-C6 o mocy 97300kW , zużycie paliwa ok 17 ton na godzinę w oznaczeniu 14 to liczba cylindrów a 108 to średnica tłoka w centymetrach)--->
Wartsila (dawniej Sulzer) ->(Wärtsilä 14RT-flex96C i 14RTA96C o mocy ok 80000kW - oznaczenia jw.)--->
BossManPL [ Konsul ]
fajny. ciekawe ile kosztuje instalacja gazowa do takiego...
Wiewiórk [ - Syska ! ]
WOW
alpha4175 [ Jeep Driver ]
Vidos--> Ale ten pociąg zap... omg!
Igierr [ Gwynbleidd ]
niezłe cacko
Victor Sopot [ Generaďż˝ ]
A czy nielepiej bylo by stosować w tankowcach i innych dużych statkach napęd atomowy ?
raper741 [ Legend ]
wow, niezłe
maij [ Mateusz z Zadupia ]
silnik robi wrażenie, pociąg także
Victor Sopot---> no właśnie, statki podwodne mają reaktory a naście razy cięższe kontenerowce nie.
wytłumaczyłby ktoś to??
craym [ Senator ]
po co cos takiego produkowac?
toz to pali 1600galonow/h = okolo 6000 litwow paliwa
nie czyz silniki o napedzie atmowym nie sa lepsze?
Lookash [ Senator ]
100 razy więcej magii jest w każdym naszym komputerze. Wielki silnik, wielkie mi co.
Dryf Wiatrów Zachodnich [ Pretorianin ]
Victor Sopot, Maij - miedzy innymi wzgledy bezpieczenstwa. Okrety podwodne wyposazone w taki naped przebywaja pod woda miesiacami, jak juz zawijaja do jakiegos portu jest to silnie strzezona baza wojskowa. Koszty zbudowania odpowiedniej infrastruktury portowej dla kontenerowcow bylyby ogromne, a dalej pozostaje problem ochrony takiego statku na otwartym morzu. Jeszcze ktos go zakosi i co bedzie ?
Juz bardziej sensownym pomyslem bylby sterowiec o napedzie atomowym. Do samolotu reaktora nie da sie wladowac, nie ma najmniejszych szans, za duza masa. Natomiast w wypadku sterowca wieksza masa nie wymusza az tak duzego zwiekszenia mocy silnika. Gdyby sie udalo, powstalby statek powietrzy mogacy poruszac sie nad kazdym terenem, o ogromnej przestrzeni ladunkowej.
COBRA-COBRETTI [ Generaďż˝ ]
Vidos ---> Robi wrażenie taka prędkość w tradycyjnym pociągu jeżdżącym po szynach. Japończycy mają jeszcze szybszy pociąg, ale tylko o 7 km/h, który przy dużej prędkości porusza się na poduszcze magnetycznej:
Golem6 [ Gorilla The Sixth ]
Na mnie też to jakiegoś wielkiego wrażenia nie robi. Silnik jak każdy inny, tyle że duży.
Skoro jest zapotrzebowanie na takie kolosy to niech robią.
McClanesHungOver2 [ PSYCHO REALM ]
Dryf Wiatrów Zachodnich >>>A teraz wyobraz sobie ,ze na takim sterowcu dochodzi do awarii reaktora i eksplozji ,akurat w momencie przelatywania nad jakims miastem.
Dryf Wiatrów Zachodnich [ Pretorianin ]
McClanesHungOver2 - jakiej eksplozji ? :) Nawet w Czernobylu nie bylo eksplozji, nie pamietam dokladnie co sie tam stalo, chyba stopienie reaktora. Sama awaria byla wynikiem eksperymentu wladz radzieckich podczas ktorego wylaczyli awaryjny system automatycznego. A teraz porownaj technike wtedy, w ZSRR, a teraz. Energia atomowa jest bardzo bezpieczna, w razie jakiejs awarii reaktora w sterowcu po prostu sie go wylaczy.
Ja nie twierdze ze to da sie teraz zbudowac i wprowadzic do powszechnej eksploatacji. Po prostu osobiscie ciezko mi sobie wyobrazic inne zastosowanie napedu atomowego niz w sterowcach.
Trane [ Konsul ]
McClanesHungOver2 - a pomysl, co sie stanie gdy z tankowca wycieknie ropa, a co sie stanie jak wybuchna wszystkie reaktory atomowe? a co bedzie jak w ziemie uderzy wielka asteroida?
wich3r [ Sprzedam nerkę ]
a ma to to common rail?
dudek101 [ redneck ]
Dryf Wiatrów Zachodnich -> w okresie zimnej wojny powstaly koncepcje samolotu atomowego, amerykanie probowali wpakowac reaktor do B36 ale prototyp nie powstal, ruscy natomiast oblatali atomowa wersje Tu126 (jak to ruscy olali bezpieczenstwo zalogi wiec osiagneli wiecej niz amerykanie na tym poletku)
goldenSo [ Ciasteczkowy LorD ]
O ile okręty wojenne ( i podwodne) mogą mieć zastosowany napęd atomowy bo jest pewność że będą pieniądze na konserwacje tego, to statki handlowe mają przewieść coś jak najniższym kosztem.
jojko999 [ Generaďż˝ ]
technologia "atomu" jest że się tak wyrażę reglamentowana. Jeśli armator zamawia statek, to chciałby go za parę lat sprzedać (statek kosztuje kilka mln $ i często zmienia właściciela zanim opuści stocznię). Jeśli byłby z napędem atomowym to nie mógł by tego robić. Nie wspomnę o rejestracji statku w raju podatkowym (z napędem atomowym niemożliwe). Zresztą rosjanie mieli w latach 60-tych kilka zbiornikowców z napędem atomowym, mają też lodołamacz, który pływa chyba do dziś.
Jeśli chodzi o tankowce i gazowce to te największe mają napęd turbiną parową, a kotły często są opalane oparami ładunku. Gazowiec traci na parowanie średnio 0,12-0,15% ładunku na dobę i przy powiedzmy 30tyś ton ładunku opłaca się zasilać silniki gazem ze zbiorników (również silniki tłokowe.
Dryf Wiatrów Zachodnich [ Pretorianin ]
Dudek101 - czytalem cos o tym, mieli z tym mase problemow, glownie ze wzgledu na to ze reaktor byl bardzo ciezki i malo co dalo sie wlozyc do samolotu poza nim. Bardzo sie grzal, bylo bardzo ciezko go ochlodzic, jeszcze wzgledy bezpieczenstwa - promieniowanie szlo na zaloge mimo grubej plyty olowianej.
Ale fakt, popelnilem blad, powinienem zaznaczyc ze mowilem o wzgledach ekonomicznych a nie teoretycznych takiego rozwiazania.
mirencjum [ operator kursora ]
jojko999 ---> A to ciekawe, nie wiedziałem o tym.