GRY-Online.pl --> Archiwum Forum

Dobra strategia

17.05.2007
20:05
[1]

boskijaro [ Senator ]

Dobra strategia

Poszukuję dobrej strategi sprzed 2 lat i wcześniej - mój sprzęt jest leciwy (512 RAM, Radeon 9550,Celeron 2.4 GHz a pomimo to gry które powinny śmigać dobrze tną się ...) chciałbym rozwijać swoje myślenie oraz umiejentności strategiczne i poszerzyć swoją wiedzę historyczną (chodzi mi o fakty, nie alternatywna historia), bez strasznie zawiłych zasad (np. Europa Universalis 2 hehe). Jaka gra odpowiadałaby tym wymaganiom?

17.05.2007
20:06
smile
[2]

kkkkkkrystian [ Generaďż˝ ]

Company of Heroes - wojenna, historyczna, i spoko będzie śmigac, a poza tym jak dla mnie fajna gierka

17.05.2007
20:07
[3]

boskijaro [ Senator ]

Zapomniałem dodać, że chodzi mi o czasy od starożytności do powiedzmy czasów kolonizacji. Nie później.

AoE mam ;)
Zastanawiałem się nad Medieval:Total War złota edycja w XtraKlasyce, moze jak mi się spodoba dokupie RTW. Chodzi mi raczej o duży zakres czasowy (coś jak w MTW - od 900-cos do konca sredniowiecza)

17.05.2007
20:07
[4]

Piotrus1pan [ ZbiQ2 ]

Może Age of Empires ;).A tak to American Conquest

17.05.2007
20:08
[5]

Herr Flick [ Wyjątek Krytyczny ]

Może Codename Panzers - moim zdaniem bardzo dobra giera. RTS
Age of Empires II

Nic więcej narazie nie przychodzi m do głowy.

17.05.2007
20:08
[6]

raper741 [ Legend ]

Saga Age of Empires

17.05.2007
20:09
[7]

False [ Up ]

Seria Total War. Nie wiem czy ci pójdzie najnowszy Medieval, ale Rome z pewnością.

17.05.2007
20:09
smile
[8]

ReMo18 [ Konsul ]

Rome: Total War :D

17.05.2007
20:10
smile
[9]

kkkkkkrystian [ Generaďż˝ ]

albo Medieval - seria 1 i 2

17.05.2007
20:11
[10]

Llordus [ exile ]

Civilizacja III :)

17.05.2007
20:13
[11]

Igierr [ Gwynbleidd ]

bitwa o śódziemie

17.05.2007
20:21
smile
[12]

Pirat099 [ Fighter ]

D-Day

17.05.2007
20:25
smile
[13]

fan realu madryt i raula [ Manolito ]

Civilizacja III

17.05.2007
20:30
[14]

wornock [ Generaďż˝ ]

Może Stronghold, ale z niej się nie nauczysz histori.

17.05.2007
20:33
[15]

PatrykW [ Arbiter Elegantiae ]

Age of Empires 2 - najlepsza strategia w jaką grałem. I jeszcze do tego Starcraft na lanie - hmmm, miodzio.

17.05.2007
20:37
smile
[16]

COBRA-COBRETTI [ Generaďż˝ ]

Również polecam American Conquest najlepiej w zestawie Anthology, w skład którego wchodzą wszystkie 3 gry z tej serii, wydanym niedawno przez City Interactive za około 19,90zł:



Oraz tego samego producenta Antologię Kozaków:

17.05.2007
22:08
[17]

boskijaro [ Senator ]

OMG ludzie czytajcie moje posty

Zapomniałem dodać, że chodzi mi o czasy od starożytności do powiedzmy czasów kolonizacji. Nie później.(coś jak w MTW - od 900-cos do konca sredniowiecza)

czyli o dość szeroki zakres czasu

17.05.2007
22:10
smile
[18]

Harrvan [ Legend ]

Moze Empire Earth ?

Ustawiasz sobie epoke poczatkowa jako sredniowiecze a jako koncowa kolonizacje i jest :)

17.05.2007
22:12
[19]

marcing805 [ Senator ]

seria Age of Empires albo Praetorians.Może stare ale dobre:).

17.05.2007
22:22
[20]

wert [ Kondotier ]

Hmmm
Knights of Honor - w sumie taka troche lekka strategia - coś w stylu M:TW

Imperialism I i II - Część pierwsza to co prawda lata 1830 - 1914 (chyba), natomiast cz II to od kolonializmy do XIX wieku. Wiem, że mieszczą sie z trudem w Twoich kategoriach ale sąto faktycznie strategiczne gry historyczne.

17.05.2007
22:24
smile
[21]

kkkkkkrystian [ Generaďż˝ ]

nic nie polecam ze starszych strategii, jedyna według mnie fajna to Company of Heroes i tego się będę trzymał, może jeszcze Rome Total War

17.05.2007
22:26
[22]

dj4ever [ Czekam na LOST 4 ]

Nie grałem, ale w XK niedługo wychodzi Shogun i Medieval: Total War. Podobno zajedwabiste ;]

17.05.2007
22:28
smile
[23]

kkkkkkrystian [ Generaďż˝ ]

Medieval: Total War to będzie, to może być fajne, ale nic nie wiadomo

17.05.2007
22:28
[24]

boskijaro [ Senator ]

marcing -> do niektorych nie dociera to co pisze
wert -> w KoH są faktyczne fakty historyczne?
kkkkkkrystian --> zamlicz w koncu, cholera jasna, w kazdym moim watku wpisujesz takie bzdury ze gdybym byl adminem dawno wylecialbys z hukiem z tego forum

17.05.2007
22:43
[25]

wert [ Kondotier ]

Cóż, zależy co rozumiesz pod pojęciem faktów.

Gre możesz zacząć w 3 epokach - wczesne średniowiecze średne i późne. Na mapie są pokazane rzeczywiste kraje (mniej więcej - wiadome nie jest to EU). Jednostki też odpowiadają mniej więcej faktycznym. Są jednostki podstawowe, przypisane do ziemi i do nacji - ale nie jest to Medieval. Nie ma np Szwajcarskich halabardników ale w Szwajcarii można rekrutować ciężkozbrojnych pikinierów etc.

Nie ma wydarzeń historycznych (coś jak w EU) Są odwzorowane ówczesne kraje z rodzajami jednostek. Nie ma magi, krasnoludów, ufo ani innych takich.

Ogólnie jest to taka prostrza odmiana Medievala - możesz zagrać w demo i zobaczyć.

W sumie to chyba w Twoim przypadku najlepszym wyborem jest TW:medieval, ew TW:rome

17.05.2007
22:45
[26]

boskijaro [ Senator ]

No, chyba sie zdecyduje na MTW i RTW, interesuje sie historia a jak najlepiej zdobywac wiedze jak nie grając ;)

17.05.2007
22:51
[27]

Llordus [ exile ]

boskijaro --> pod katem "zdobywania wiedzy" to ciekawym tytulem moze byc civilizacja III. Z jej civilopedia jest naprawde ciekawym "rozrywkowym zdrodlem informacyjnym" :)
Jak by co jest w serii kolekcja klasyki cenegi w cenie 25 pln (w tym jakies tam dodatki do tego).

Jesli idzie o medieval total war, to za tydzien powininen wyjsc wydany przez cdprojekt w serii extra klasyka, w cenie 20 pln. Oczywiscie mowa o medieval 1, a nie tym medieval 2 wydanym ostatnio.

17.05.2007
22:52
smile
[28]

wert [ Kondotier ]

Czytając książki? :-)

17.05.2007
22:52
[29]

boskijaro [ Senator ]

Llordus - nad Civ 3 tez myslalem, ale skoro mowisz ze duzo faktow to moze sie zdecyduje :) o tym ze MTW wychodzi w XtraKlasyce wiem :)

17.05.2007
22:58
[30]

Llordus [ exile ]

boskijaro --> duzo faktow?? :) W civce civilopedia to taka swego rodzaju encyklopedia. Moze nie brittanica ;), ale naprawde pare rzeczy fajnie jest imho opisanych :)

17.05.2007
22:59
[31]

boskijaro [ Senator ]

Czytałem że Civ3 jest skomplikowana, prawda to? Nie lubię bardzo zawiłych gier (jak np. Europa Universalis 2) chociaż gdy trzeba troche pomyśleć tragedii nie ma ;)

17.05.2007
23:06
[32]

Llordus [ exile ]

Hmm, skomplikowana? Raczej imho nie. Co prawda nie wiem jak to sie odnosi do europa universalis, bo wstyd sie przyznac, ale dotat w zaden tytul tej serii przyjemnosci grac nie mialem. Niemniej reguly sa stosunkowo proste. Budujesz miasta, zbierasz podaki, rozdzielasz je pomiedzy skarb panstwa, badania naukowo-rozwojowe oraz "chleb i igrzyska" dla ludu. Nawiazujesz stosunki z cywilizacjami. Czasem toczysz wojny, czasem nie. Ze skarbu finansujesz zakupy technologii od innych cywilizacji, wojsko oraz (jesli dobrze pamietam) ewnetualnie przyspieszasz budowe roznych budynkow/cudow, ktore miasta moga wytwarzac. I tyle :) To troche jak z szachami. Podstawowe reguly sa proste i niezbyt ich duzo jest. Ale gra i tak daje niesamowicie duzo mozliwosci. I to jest piekne :)

17.05.2007
23:10
[33]

boskijaro [ Senator ]

No to przekonałeś mnie :) Ale czytałem coś o buntach ludności, to sie dzieje wtedy kiedy za mało przeznaczasz na "chleb i igrzyska" ?

17.05.2007
23:20
[34]

Llordus [ exile ]

boskijaro --> generalnie im wiedzej mieszkancow panstwa tym bardziej lubia sie buntowac. Do regulowania nastrojow sluza odpowiednio:
- budynki w miastach (odpowiednie zmniejszaja niezadowolenie)
- ustroj w panstwie + ewentualnie obecnosc wojska
- ewentualnie posiadane cuda swiata
- ilosc kasy na "chleb i igrzyska"

Jesli idzie o budynki w miastach - kazde miasto mozesz niejako ulepszac, czy tez rozwijac, poprzez wybudowanie w nim okreslonych budynkow. Obecnosc kazdego z nich w odpowiedni sposob modyfikuje mozliwosci miasta. Generalnie budynki dziela sie na grupy, ktore odpowiednio wplywaja na mozliwosci:
- pozyskiwania finansow
- wplywu na postep badan naukowych
- wplywu na zadowolenie ludnosci cywilnej
- produkcji jednostek (wojsko + jednostki cywilne zwiazane z osadnictwem i rozwojem okolicy miast)

W temacie rozwoju okolicy miast - mozna budowac robotnikow, ktorzy moga na otaczajacym miasto terenie budowac dodatkowe ulepszenia - zaleznie od profilu miasta i terenu, moga to byc ulepszenia pozwalajace zwiekszych handel, produkcje lub rozwoj miasta (lub polaczenie wszystkiego). Calosc opisana jest w civilopedii :)

© 2000-2024 GRY-OnLine S.A.