boskijaro [ Senator ]
Dobra strategia
Poszukuję dobrej strategi sprzed 2 lat i wcześniej - mój sprzęt jest leciwy (512 RAM, Radeon 9550,Celeron 2.4 GHz a pomimo to gry które powinny śmigać dobrze tną się ...) chciałbym rozwijać swoje myślenie oraz umiejentności strategiczne i poszerzyć swoją wiedzę historyczną (chodzi mi o fakty, nie alternatywna historia), bez strasznie zawiłych zasad (np. Europa Universalis 2 hehe). Jaka gra odpowiadałaby tym wymaganiom?
kkkkkkrystian [ Generaďż˝ ]
Company of Heroes - wojenna, historyczna, i spoko będzie śmigac, a poza tym jak dla mnie fajna gierka
boskijaro [ Senator ]
Zapomniałem dodać, że chodzi mi o czasy od starożytności do powiedzmy czasów kolonizacji. Nie później.
AoE mam ;)
Zastanawiałem się nad Medieval:Total War złota edycja w XtraKlasyce, moze jak mi się spodoba dokupie RTW. Chodzi mi raczej o duży zakres czasowy (coś jak w MTW - od 900-cos do konca sredniowiecza)
Piotrus1pan [ ZbiQ2 ]
Może Age of Empires ;).A tak to American Conquest
Herr Flick [ Wyjątek Krytyczny ]
Może Codename Panzers - moim zdaniem bardzo dobra giera. RTS
Age of Empires II
Nic więcej narazie nie przychodzi m do głowy.
raper741 [ Legend ]
Saga Age of Empires
False [ Up ]
Seria Total War. Nie wiem czy ci pójdzie najnowszy Medieval, ale Rome z pewnością.
ReMo18 [ Konsul ]
Rome: Total War :D
kkkkkkrystian [ Generaďż˝ ]
albo Medieval - seria 1 i 2
Llordus [ exile ]
Civilizacja III :)
Igierr [ Gwynbleidd ]
bitwa o śódziemie
Pirat099 [ Fighter ]
D-Day
fan realu madryt i raula [ Manolito ]
Civilizacja III
wornock [ Generaďż˝ ]
Może Stronghold, ale z niej się nie nauczysz histori.
PatrykW [ Arbiter Elegantiae ]
Age of Empires 2 - najlepsza strategia w jaką grałem. I jeszcze do tego Starcraft na lanie - hmmm, miodzio.
COBRA-COBRETTI [ Generaďż˝ ]
Również polecam American Conquest najlepiej w zestawie Anthology, w skład którego wchodzą wszystkie 3 gry z tej serii, wydanym niedawno przez City Interactive za około 19,90zł:
Oraz tego samego producenta Antologię Kozaków:
boskijaro [ Senator ]
OMG ludzie czytajcie moje posty
Zapomniałem dodać, że chodzi mi o czasy od starożytności do powiedzmy czasów kolonizacji. Nie później.(coś jak w MTW - od 900-cos do konca sredniowiecza)
czyli o dość szeroki zakres czasu
Harrvan [ Legend ]
Moze Empire Earth ?
Ustawiasz sobie epoke poczatkowa jako sredniowiecze a jako koncowa kolonizacje i jest :)
marcing805 [ Senator ]
seria Age of Empires albo Praetorians.Może stare ale dobre:).
wert [ Kondotier ]
Hmmm
Knights of Honor - w sumie taka troche lekka strategia - coś w stylu M:TW
Imperialism I i II - Część pierwsza to co prawda lata 1830 - 1914 (chyba), natomiast cz II to od kolonializmy do XIX wieku. Wiem, że mieszczą sie z trudem w Twoich kategoriach ale sąto faktycznie strategiczne gry historyczne.
kkkkkkrystian [ Generaďż˝ ]
nic nie polecam ze starszych strategii, jedyna według mnie fajna to Company of Heroes i tego się będę trzymał, może jeszcze Rome Total War
dj4ever [ Czekam na LOST 4 ]
Nie grałem, ale w XK niedługo wychodzi Shogun i Medieval: Total War. Podobno zajedwabiste ;]
kkkkkkrystian [ Generaďż˝ ]
Medieval: Total War to będzie, to może być fajne, ale nic nie wiadomo
boskijaro [ Senator ]
marcing -> do niektorych nie dociera to co pisze
wert -> w KoH są faktyczne fakty historyczne?
kkkkkkrystian --> zamlicz w koncu, cholera jasna, w kazdym moim watku wpisujesz takie bzdury ze gdybym byl adminem dawno wylecialbys z hukiem z tego forum
wert [ Kondotier ]
Cóż, zależy co rozumiesz pod pojęciem faktów.
Gre możesz zacząć w 3 epokach - wczesne średniowiecze średne i późne. Na mapie są pokazane rzeczywiste kraje (mniej więcej - wiadome nie jest to EU). Jednostki też odpowiadają mniej więcej faktycznym. Są jednostki podstawowe, przypisane do ziemi i do nacji - ale nie jest to Medieval. Nie ma np Szwajcarskich halabardników ale w Szwajcarii można rekrutować ciężkozbrojnych pikinierów etc.
Nie ma wydarzeń historycznych (coś jak w EU) Są odwzorowane ówczesne kraje z rodzajami jednostek. Nie ma magi, krasnoludów, ufo ani innych takich.
Ogólnie jest to taka prostrza odmiana Medievala - możesz zagrać w demo i zobaczyć.
W sumie to chyba w Twoim przypadku najlepszym wyborem jest TW:medieval, ew TW:rome
boskijaro [ Senator ]
No, chyba sie zdecyduje na MTW i RTW, interesuje sie historia a jak najlepiej zdobywac wiedze jak nie grając ;)
Llordus [ exile ]
boskijaro --> pod katem "zdobywania wiedzy" to ciekawym tytulem moze byc civilizacja III. Z jej civilopedia jest naprawde ciekawym "rozrywkowym zdrodlem informacyjnym" :)
Jak by co jest w serii kolekcja klasyki cenegi w cenie 25 pln (w tym jakies tam dodatki do tego).
Jesli idzie o medieval total war, to za tydzien powininen wyjsc wydany przez cdprojekt w serii extra klasyka, w cenie 20 pln. Oczywiscie mowa o medieval 1, a nie tym medieval 2 wydanym ostatnio.
wert [ Kondotier ]
Czytając książki? :-)
boskijaro [ Senator ]
Llordus - nad Civ 3 tez myslalem, ale skoro mowisz ze duzo faktow to moze sie zdecyduje :) o tym ze MTW wychodzi w XtraKlasyce wiem :)
Llordus [ exile ]
boskijaro --> duzo faktow?? :) W civce civilopedia to taka swego rodzaju encyklopedia. Moze nie brittanica ;), ale naprawde pare rzeczy fajnie jest imho opisanych :)
boskijaro [ Senator ]
Czytałem że Civ3 jest skomplikowana, prawda to? Nie lubię bardzo zawiłych gier (jak np. Europa Universalis 2) chociaż gdy trzeba troche pomyśleć tragedii nie ma ;)
Llordus [ exile ]
Hmm, skomplikowana? Raczej imho nie. Co prawda nie wiem jak to sie odnosi do europa universalis, bo wstyd sie przyznac, ale dotat w zaden tytul tej serii przyjemnosci grac nie mialem. Niemniej reguly sa stosunkowo proste. Budujesz miasta, zbierasz podaki, rozdzielasz je pomiedzy skarb panstwa, badania naukowo-rozwojowe oraz "chleb i igrzyska" dla ludu. Nawiazujesz stosunki z cywilizacjami. Czasem toczysz wojny, czasem nie. Ze skarbu finansujesz zakupy technologii od innych cywilizacji, wojsko oraz (jesli dobrze pamietam) ewnetualnie przyspieszasz budowe roznych budynkow/cudow, ktore miasta moga wytwarzac. I tyle :) To troche jak z szachami. Podstawowe reguly sa proste i niezbyt ich duzo jest. Ale gra i tak daje niesamowicie duzo mozliwosci. I to jest piekne :)
boskijaro [ Senator ]
No to przekonałeś mnie :) Ale czytałem coś o buntach ludności, to sie dzieje wtedy kiedy za mało przeznaczasz na "chleb i igrzyska" ?
Llordus [ exile ]
boskijaro --> generalnie im wiedzej mieszkancow panstwa tym bardziej lubia sie buntowac. Do regulowania nastrojow sluza odpowiednio:
- budynki w miastach (odpowiednie zmniejszaja niezadowolenie)
- ustroj w panstwie + ewentualnie obecnosc wojska
- ewentualnie posiadane cuda swiata
- ilosc kasy na "chleb i igrzyska"
Jesli idzie o budynki w miastach - kazde miasto mozesz niejako ulepszac, czy tez rozwijac, poprzez wybudowanie w nim okreslonych budynkow. Obecnosc kazdego z nich w odpowiedni sposob modyfikuje mozliwosci miasta. Generalnie budynki dziela sie na grupy, ktore odpowiednio wplywaja na mozliwosci:
- pozyskiwania finansow
- wplywu na postep badan naukowych
- wplywu na zadowolenie ludnosci cywilnej
- produkcji jednostek (wojsko + jednostki cywilne zwiazane z osadnictwem i rozwojem okolicy miast)
W temacie rozwoju okolicy miast - mozna budowac robotnikow, ktorzy moga na otaczajacym miasto terenie budowac dodatkowe ulepszenia - zaleznie od profilu miasta i terenu, moga to byc ulepszenia pozwalajace zwiekszych handel, produkcje lub rozwoj miasta (lub polaczenie wszystkiego). Calosc opisana jest w civilopedii :)