GRY-Online.pl --> Archiwum Forum

Black Ice Tales - polska gra MMO

14.05.2007
20:44
[1]

Shergar [ Konsul ]

Black Ice Tales - polska gra MMO

Witam,

Wiem, że to zabrzmi trywialnie, ale jestem ciekaw czego Wy, czyli gracze najbardziej spodziewalibyście sie po grze typu MMO osadzonej w mrocznych i brudnych czasach średniowiecza, ale z nieodłączną magią (będzie bardzo trudno dostępna, jednak jej potęga w pełni zrekompensuje trud gracza, który postanowi zostać magiem)? W grze będziemy kładli nacisk, prócz bardzo klimatycznej grafiki, na fabułę a także specyficzny klimat gry i realizm. W zasadzie nie będzie to łupanka jak większość MMO, ale w pełni wciągająca gra cRPG (klimaty Gothic1, Wiedźmin, etc. - to tak tylko dla ogólnego porównania). Oficjalna strona projektu:
www.blackicetales.com

Pozdrawiam,

14.05.2007
20:51
[2]

lolmaster [ Konsul ]

Ja poprostu chcę polską gre mmo. Tyle... i żeby miała klimat, ciekawą fabułe i jakieś innowacyjne rozwiązania dotyczące rozwoju postaci. :)

14.05.2007
20:54
[3]

mons [ The Last Samurai ]

Ciekawe, ale na screenach nie za fajnie to wygląda ;)

14.05.2007
21:07
[4]

Shergar [ Konsul ]

Projekt jest w fazie produkcji dema. Pracujemy na komercyjnym engine, ale jest on także w fazie rozwoju :D Shadery i sporo bajerów będzie za jakiś miesiąc. A w tej chwili pracujemy nad architekturą, organiką, animacjami i kończymy design mechaniki. Niedługo ruszy też GUI i inne pierdoły.

Po prostu zaczynamy. Fakt, że projekt był realizowany prawie dwa lata (sick!), ale dopiero od 3 tygodni przejął go inny team i jak na tak krótki czas to sporo zrobiliśmy. W każdym razie projekt został reaktywowany i na pewno go ukończymy - demo może wyjdzie do końca tego roku.

W sumie szukamy jeszcze concept grafików i grafików 2d (głównie textury), bo ci z poprzedniej ekipy dali sobie z projektem spokój.

Jak chcecie posłuchać próbek muzy, która może znajdzie sie w projekcie to zapraszam:

14.05.2007
21:09
[5]

HumanGhost [ Senator ]

A ja już mam dosyć średniowiecznego machania mieczem i rzucania fireballi. Wziąłby się ktoś za coś porzadnego w przyszłościowym stylu z karabinami, działami plazmowymi, pancerzami energetycznymi i innymi "-ymi". :-D

14.05.2007
21:09
[6]

lolmaster [ Konsul ]

A myślicie konkurować z jakimiś większymi projektami mmo? Czy będzie to przeciętniak? I co to za team, z ilu ludzi sie składa?

14.05.2007
21:13
[7]

Selman [ Senator ]

Ja bardzo czekam... Tylko opłata żeby była w polskich realiach..;)

14.05.2007
21:16
[8]

mons [ The Last Samurai ]

Ta za free z netu :D

14.05.2007
21:20
[9]

Shergar [ Konsul ]

Human --> Może Afterfall przypadnie ci do gustu, tez polski na unigine robiony - leader był koordynatorem BIT (ale niestety to single). NcSoft robi też Tabula Rasa, czyli klimaty postapokaliptyczne, ale to raczej będzie h&s, zresztą jak wszystko spod ich szyldu.

lol --> Chcemy zrobić coś innego, stawiamy sobie wysoko poprzeczkę i za jakieś 2 lata zobaczymy co z tego wyjdzie :D Team jest niezły, niedługo dobije też kilku wymiataczy. Na razie kuleje tylko 2d, niby jeden master zgodził sie pomóc, ale coś nie daje znaków życia - wiesz jak to jest z darmowymi projektami. Ale jeszcze z 2 tygodnie i będzie zamknięty skład.

Selman --> Jeszcze nawet o tym nie myśleliśmy ;P Po demo musimy znaleźć sponsora wtedy będziemy się martwić opłatami, na razie i tak wszyscy pracują za free.

16.05.2007
16:27
[10]

Shergar [ Konsul ]

A tu w formie upu render jednego ze stworków:


Jeszcze bez textury i nie dokończony: będzie miał jeszcze dorobiony pancerz + oręż.

16.05.2007
16:36
smile
[11]

lolmaster [ Konsul ]

Bardzo, bardzo ładnie to wygląda.

16.05.2007
17:05
[12]

czekers [ Turbojugend ]

No więc MMO mojego marzeni:
Baardzo mroczny, średniowieczny świat, z trudno dostępną magią - i tak dalej!
No, ale: Chce wiele części zarówno zbroi, jak i broni i innych żeczy tego typu (różne mniej ważne żeczy, np magiczne naszyjniki itd). Nie chce zwykłej łupaninki, chce żeby doświadczenie zdobywane było głównie za pomocą robienia questów, jak to jest w WOW. Bardzo fajnie by było, gdyby raz na jakiś czas pojawiał się jakiś duży quest, np na zabicie jakiegos większego potwora itp. Podobało by mi się, gdyby np. za zabijanie potworów mieczem dostawało się punkty w walce mieczem, za bicie toporem, dostawało się punkty w walce toporem, za bieganie dostawało by się punkty staminy, za tą stamine było by więcej HealthPoints, tak jak to jest w cyklu Elder Scrolls, żeby nie było tak że np. bezmózgi rycerz zdobywając nowy poziom dodawałby sobie punkty do Inteligencji, bo to absurdalne, wogule jakby dodawania punktów na końcu lvlu nie było, byłoby git, zamiast tego byłyby skille. Nie wymagam SkillPoints, nawet lepiej by było gdyby by ich nie było, ponieważ z mojego doświadczenia z MMO, SP powodują wiele bugów, przez które np. trzeba robić tak, że "do 20 lvlu nie inwestować w skille, potem tylko 40 punktu w X skill, 5 punktów w Y skill, czekać aż do 60 lvl..." (vide Silkroad, gdzie do 15 lvlu wogule najlepiej nie rozdawać SP, bo potem ich po prostu... brakuje). Magia - chciałbym żeby była bardzo trudno dostępna, efektowna, efektywna i żeby nie był to jakiś zwykły fireball, tylko naprawdę "magiczny" czar... Od dobrego MMO żądam czegoś, czego jeszcze żadne takowe nie ma - wielu NPCów, każdy z swoja znaczącną lub mniej historią. Popatrzmy np na pierwsze lepsze MMORPG - Flyff. W mieście znajduje się kobieta w garniturze, która jest burmistrzem tegoż miasta. Nawet nie wiemy jak się nim stała? Niech nawet niektóre rodzaje mobów miały swój życiorys (nie mówie tu o tym że każdy mob ma mieć inna historie, ale na przykład jakbyś zobaczył wielką żyrafe z rogami i z palącymi się skrzydłami, atakującą trującym językiem, zastanawiałbyś się skąd to coś jest? Niech więc będzie do tego quest naprowadzający, np. " Zbierz 10 głów [wpisz nazwe tajemniczego i dziwnego stwora], oddaj je alchemikowi, a ten zbada pochodzenie kreatury". To taki prosty przykład. Właśnie na tym mi bardzo zależy, świat nie musi tyle żeyć, żeby było 500 tysięcy NPC i 2 miliony ludzi na serverze, niech te NPC też będą jak żywi ludzie, niech mają swój życiorys, niech rycerz bez nogi opowie ci swoją historie, niech desperat stojący na dachu domu poprosi cię o zabicie kochanka jego żony...
Uff, trochę się rozpisałem, jak coś mi jeszcze przyjdzie do głowy, to to tu napisze.
Jestem bardzo podekscytowany tym projektem, co zresztą tutaj wyraziłem, więc chciałbym włożyć chociarz najmniejszy wkład w tą gre, miemo że nie bardzo się znam na programowaniu, a wiem że raczej nie piszecie w paskalu czy htmlu (^^), to chciałbym chociarz administrować/moderować forum.

16.05.2007
17:42
[13]

czekers [ Turbojugend ]

upne

16.05.2007
17:44
[14]

ADEK24 [ KOCHAM MARYSIENIECZKE ]

scenery i pomysl dobry tylko z serwerami to juz moze byc gorzej..no nic czekamy :)

16.05.2007
17:51
smile
[15]

lolmaster [ Konsul ]

Czekers ---> Dokładnie tego samego oczekuje. Dodam jeszcze, że marzy mi się opcja tworzenia swoich zbroi oraz mieczy. Żeby nasz rycerz np. kształcił sie w sztuce kowalstwa. Im więcej będzie tworzył mieczy, tym z czasem będą one coraz lepsze. Załóżmy, że będzie się zdobywać do tego jakieś materiały (najlepiej, żeby był ich ogrom) i z nich "budowało" się oręż, czy też zbroje. I nie chodzi mi tylko o kowalstwo, ale także o inne zawody... nie wiem, alchemik, czy coś...
Fajnie by było również, gdyby w grze pojawiły się koniki, na których można jeździć. Żeby interakcja z konikiem była duża. Mógłby też lvlować, jeździć coraz szybciej, być bardziej posłuszny.

Jak coś mi jeszcze wpadnie do głowy to dopisze... na razie tyle... ;)

16.05.2007
18:04
[16]

.BobiQ [ Pretorianin ]

Mi się marzy MMO w świecie Arcanum, technologia przeplatana z magią, duży nacisk na konstrukcję różnych przedmiotów.

Nie mniej gorąco kibicuję, by coś z tego BITu wyszło :)

16.05.2007
19:49
[17]

Shergar [ Konsul ]

A więc tak.
1. Nie ma levelowania postaci. System rozwijania postaci bazuje na umiejętnościach (podzielonych na główne i pochodne), np. jeżeli rozwijamy Ostrza Długie (czyli pochodną Walki Bronią) to rośnie nam ona procentowo od 0 do 100%. Jest to rzeczywiście podobne do Morka, ale system rozwoju jest dużo bardziej zaawansowany: istnieją zależności pomiędzy umiejętnościami głównymi i pochodnymi (przykład: Kowalstwo to umiejętność główna, jego pochodne to: Płatnerstwo i Zbrojmistrzostwo. Jeżeli rozwiniemy 10% kowalstwa to automatycznie rozwiniemy też o 1% pochodne). Jeżeli rozwijamy umiejętności bazujące na konkretnych atrybutach to przy pewnym poziomie tych umiejętności zwiększymy także odpowiedni atrybut, np. 50 % kowalstwa wpłynie bezpośrednio na siłę modyfikując ją o +1. Będzie także system perków/talentów, ale o tym nie będę pisał - jest on bardzo ciekawy i na pewno spodoba się graczom (zdradzę tylko, że perki są nadawane losowo w zależności od rozwijanych przez postać umiejętności co jakiś tam poziom tych umiejętności).
2. Wykuwanie własnych pancerzy, opracowanie własnej, unikatowej receptury, stworzenie osobistego oręża - jak najbardziej. I wiele, wiele innych.
3. Jeżeli damy radę wprowadzić jeździectwo (a taki jest nasz zamiar) to na pewno będzie to bardzo urozmaicone tym bardziej, że będzie umiejętność oswajania zwierząt i tresury a nawet woltyżerka.
4. Przede wszystkim stawiamy na realizm. Ekwipunek będzie ograniczony (podobnie jak w Wiedźminie), nie będzie magicznych mieczy +20, magia będzie bardzo trudno dostępna, ale jeżeli ktoś w końcu zostanie magiem to nie będzie tego żałował, całkowicie inny system teleportacji (dostępna tylko dla magów i będzie to dość ryzykowny sposób transportu), żyjący i zmieniający się świat, ale przede wszystkim rozbudowana fabuła i coś co spodoba się każdemu graczowi, ale tego także na razie nie zdradzę (powiem tylko, że czegoś takiego w MMO jeszcze nigdy nie było). W sumie ciągle dążymy do tego aby stworzyć cRPGMMO a nie to co oferują nam sztandarowe gry spod szyldu MMO, czyli głównie łupanka i świat pełen bajek.
5. Realizm to także pewne... ograniczenia. Gra będzie dostępna d;la graczy 18+ i to z wielu powodów. Ale o tym napiszę kiedyś tam.

Mógłbym tak wymieniać godzinami, ale myślę, że nie ma to większego sensu. Po prostu od czasu do czasu coś napiszę lub pokażę jakiś render/concept. Więcej zdradzimy po wydaniu demo, które zostanie stworzone głównie dla graczy i potencjalnych sponsorów.

Pozdrawiam,

16.05.2007
20:33
[18]

lolmaster [ Konsul ]

Idealnie. Po prostu tego oczekiwałem. Ta gra pozamiata. :)

16.05.2007
20:39
[19]

Shergar [ Konsul ]

No jak ją skończymy :D A to raczej nie prędko. Nawet jeżeli po demo znajdziemy dobrego sponsora (na razie jest 2 chętnych) to min. 2 lata ciężkiej harówy.

Ale będzie warto ;)

16.05.2007
20:56
smile
[20]

lolmaster [ Konsul ]

Ja jestem cierpliwy. Róbcie nawet i 5 lat, tylko nie wydajcie niedopracowanego programu. Dopieszczać i jeszcze raz dopieszczać. Czekam na jakieś nowinki.

17.05.2007
08:08
[21]

czekers [ Turbojugend ]

Mam pytanie - czy świat bedzie podzielony na terany lasowe, pustynne, jakieś "lodowe", czy będą to tereny słowiańskie tylko?

17.05.2007
08:30
[22]

czekers [ Turbojugend ]

Jak to będzie z nauką magii? Proponuje system książek, player musi przez miesiąc (realnego czasu) czytać jakąś książkę, by potem mógł przenieść się na trochę trudniejszą, a potem podjąć PRÓBY (podkreślam to słowo, na błędach się człowiek uczy) wykonania jakiegoś czaru.
Oczywiście muszą być różne stopnie książek, żeby nie było tak że koleś dysponujący kasą może kupić najdroższą księgę w grze i nauczyć się wszystkiech czarów tak od razu. Jak w życiu: Elementarz, podręcznik od przyrody, wykłady wielkich profesorów...
Jak to będize z aspektem PvP?
Co będzie wpływało na to że bohater będzie albo "good" albo "evil"? Może niech questy będą nieliniowe?

Pozdrawiam

17.05.2007
09:11
[23]

nagytow [ Firestarter ]

Zapowiada sie ciekawie. Tylko pogratulowac i zyczyc powodzenia. Kilka pytan:

Ile bedzie frakcji/stron?
Jakie sa plany odnosnie systemu PvP?
Czy bedzie dostepny jakis jezy skryptowy do tworzenia addonow? Standardowe UI widoczne na screenach nie bardzo mi sie podoba ;)
Skoro nie ma 'levelowania' to w jaki sposob zdobywa sie kolejne umiejetnosci? Jakie sa wymagania?
Ile bedzie klas postaci i jak ma wygladac gra w druzynach? Domyslam sie, ze zamiarem jest odejscie od klasycznego schematu: wojownik tankuje, kaplan leczy, mag dps?
Skoro magia ma byc tak trudno dostepna, ale za to jest bardzo potezna, jak te wszystkie skomplikowane manewry, uniki, wypady, parady wygladaja w porownaniu z fireballem? Czy zwykly wojownik bedzie mial jakiekolwiek szanse z magiem? (tu oczywiscie wraca pytanie o system PvP).
Co to znaczy 'demo' gry MMO? Single player na ograniczonym terenie?

Malutkie uwagi:

Robienie gry na polski rynek (tylko) to niezbyt dobry pomysl.
W Polsce sukces odniesc moze kazda gra, byle byla za darmo ;)
Polecam przeczytac to: Jak nie schrzanić gry MMO? Kilka rad na przykładzie Auto Assault https://www.gry-online.pl/S013.asp?ID=33592
Na stronie projektu znalazem kilka literowek. Poza tym slowo wiedza nie ma liczby mnogiej. Zamiast niepoprawnego zwrotu 100 wiedz proponuje na przyklad 100 dziedzin wiedzy (znalazlem to w zalozeniach gry).

17.05.2007
10:50
[24]

Shergar [ Konsul ]

czekers --> Świat będzie urozmaicony, ale w demo będzie dostępny tylko jeden rodzaj tereny: wioska położona w górach i spory obszar wokół niej.

Co do nauki magii to bez obaw będzie tak jak być powinno, bez przegięcia jednak w stronę realizmy, kompromis pomiędzy grywalnością a realnością.

PvP, będzie, ale także na innych zasadach niż w grach MMO. Gracz musi dobrze się zastanowić zanim wyzwie innego gracza na pojedynek bo przegrana w tym wypadku nie sprowadza się tylko do respawnu w jakimś tam miejscu.

Nieliniowość to pojęcie względne w grach komputerowych, ale bądź pewien, że gracz będzie miał zawsze kilka możliwości na wykonanie tego samego zadania.

Co do dobra i zła to ich wyznacznikiem będą czyny gracza, ale to dość skomplikowana kwestia, bo często wybory "dobra" będą się sprowadzały do wybrania mniejszego zła. Nic nie będzie czarne i białe, za wszystko gracz poniesie konsekwencje, więc raczej nie jest to gra dla maniaków h&s.

nagytow --> Frakcji/gildii będzie dość sporo. Ale napiszę o tym dokładnie wtedy jak ustalimy konkretnie to, które znajdą się w grze. W demo będzie tylko jedna główna frakcja.

UI to poracha, już pracujemy nad nowym - to zostało zrobione standardowo do pokazania screenów. UI będzie bardzo przejrzyste, lub raczej proste - przynajmniej to co będzie widać na ekranie głównym. Ale po rozwinięciu będzie bardzo rozbudowane i klimatyczne. Pokażę koncepty jak już będą skończone.

Co do zdobywania umiejętności to tylko niektóre z nich zostaną odblokowane przez npców/księgi/questy. Jeżeli chcesz rozwinąć walkę długim ostrzem to musisz używać tej umiejętności, analogicznie z pozostałymi. Będzie też skillcap. Ale ponieważ umiejętności są podzielone na główne i pochodne to nie będzie tak źle.

Nie ma klas i profesji. Tworząc postać sam wybierasz, które umiejętności będziesz chciał rozwijać, etc.

Co do walki w teamie to nie będzie czegoś jak party, ale będzie można wspólnie włóczyć się po świecie. Uzdrowiciel nie uleczy wojownika, który słania się na nogach tak, że po chwili będzie w pełni sprawny. Dlatego raczej trzeba uważać na to na kogo się rzuca.

Magia będzie bardzo potężna. No wojownik w pojedynkę ma marne szanse z magiem. Ale będą magowie i magowie, mag nigdy nie będzie na tyle potężny, żeby nie mógł trafić na przeciwnika, który zmiażdży go bez żadnych problemów. Do tego magia to raczej negatywny aspekt więc gracz decydujący się na zostanie magiem musi liczyć się z tym, że będzie tropiony i szczuty przez najpotężniejszą organizację w grze. Chyba, że do niej przystanie, ale to już zupełnie inna historia...

Nad demo jeszcze zastanawiamy czy będzie to sp czy multi do kilku graczy na planszy. Zobaczymy...

Równolegle przygotowujemy grę w wersji angielskiej bo planujemy wydanie dema w dwóch wersjach językowych.

Strona zostanie wkrótce zmieniona jak i jej zawartość merytoryczna.

25.05.2007
20:02
[25]

Shergar [ Konsul ]

Kolejny up i znowu same modele, następnym razem dam może jakieś koncepty.

1. Goblin:


Stopy ma dziwne, ale nie będzie latał bez kapci więc widać nie będzie.

2. Trochę architektury:
- szubienica, kilka screenów, żeby było widać, że myślimy także o mechanizmach.




- tartak.

(na logo uwago nie zwracajcie niedługo będzie nowe)
- młyn.




------------------------------------------------------------------

Oczywiście modele jeszcze bez textur.

10.06.2007
20:03
[26]

Shergar [ Konsul ]

Mały up. Tym razem trochę konceptów.

Kilka wersji Inkwizytora:

[url=][/url]


[url=][/url]


[url=][/url]


[url=][/url]


[url=][/url]

Succubus:

[url=][/url]


[url=][/url]


Myślę, że arty te dobrze odzwierciedlają klimat jaki chcemy stworzyć w BIT.

10.06.2007
20:12
smile
[27]

reksio [ Q u e e r ]

Czego oczekuję? Mroczne, bardzo mrocznego średniowiecza - bez jakichś cukierkowatych WoW'ów i LOTR'ów (proszę nie zrozumieć mnie źle - gry doceniam, jednak to nie mój klimat).

Będę przyglądał się pracom.

10.06.2007
20:26
smile
[28]

toaster [ Patriarch ]

Shergar pozamiatales ...

Aha i jeszcze nie zróbcie przypadkiem gry o średniowieczu z maszynami z XVIII czy XIX w. bo to by było obrzydliwe ... Kto by pomyślał w średniowieczu o kamiennym moście w pobliżu tartaku w środku lasu ?:|

10.06.2007
20:46
[29]

toaster [ Patriarch ]

edit:
PS. Fajnie by też było gdybyście zrobili jakieś "dzikie osady" z drewnianymi murami etc takie coś jak obozy w gothicu. No i jakieś "normalne stwory" tzn. nie takie pterodaktyle jakie były w morrowindzie bo to jest moim zdaniem obrzydliwe w ogóle nieklimatyczne. Interface jakiś drewniany albo żeby tak jakby wtapiał się w grę tak jak to jest w warcrafcie czy diablo, że interface pasuje do reszty gry a nie tak jak u was na screenach metalowo/kamienny interface? ble moim zdaniem powinniście bardziej popracować nad takimi szczegółami pod koniec prac (za jakieś 2 lata jak powiedziałeś) bo to naprawdę jak dla mnie psuje klimat gry. Chodzi mi o to, że wszystko powinno pasować do siebie. Np. Drewniana osada po środku pustyni? Czy też kamienna forteca w górach chyba bardziej pasuje kamienna forteca w górach bo skąd drewno na pustynii ? Jeśli to ma być "realistyczna gra" to nie zapomnijcie także o tym. Moglibyście zrobić także coś z trawą tj. odstająca od podłoża? Nie taka tekstura wlepiona w glebę jak to ma miejsce w gothicu czy innych "starch" produkcjach. Nie zapomnijcie także o jakimś "wejściu do lokacji, czyli np. do jakiegoś miasta nie będzie się wchodziło tak poprostu jedna brama dwóch strażników tylko najpierw jakieś slumsy i dopiero "Górne Miasto". Żeby to miało jakiś podział. Mhmm co tam więcej fajnie by też było gdyby były polany jak i lasy tylko takie z prawdziwego zdarzenia najlepiej by było jakby któryś z was pojeździł trochę i popatrzył co i jak zrobić żeby las nie wyrastał z gór. I nie było by to 50 drzew obok siebie i koniec lasu bo to by było tandetne. Dalej... Patrząc na screena ze studnią widać jakby (ta płachta na górze) kamień poprostu spłaszczał się na górze albo to jest metal? Ale skąd na studnii po środku lasu metal skoro w średniowieczu powiedzmy szczerze był drogi. Fajnie by było także gdybyście pomyśleli trochę nad ukształtowaniem terenu, czyli zaprojektowali to jakoś tak jak panowie z Piranha Bytes. Na hyperze(programie o grach) była o tym mowa, że panowie z PB bardziej przejmowali gdzie posiać drzewo niż tym żeby zrobić konia. I to mi się podoba bo po co mi koń jakbym miał nim jeździć po lesie z 50 drzewami w kształcie kwadratu wyrastającego przy kamieniołomie. Ok to tyle.

10.06.2007
21:14
[30]

Shergar [ Konsul ]

A więc tak.

Aby uściślić NIC co było pokazane przez stary team nie będzie miało miejsca w BIT, czyli screeny, które są pokazane na stronce przed newsem Zmiany ;] to martwa natura. GUI jest obecnie projektowany, an razie mamy wersje roboczą, którą prawdopodobnie pokażemy na Austin GDC na początku Sierpnia. Docelowe GUI będzie naprawdę świetne, pracuje nad tym świetny profesjonalista (znaczy profesjonalistka :D).

Teren. Tu jest najgorzej. Niestety edytor tereny opracowany przez twórców silnika, z którego korzystamy jest oględnie mówiąc w powijakach. Zrobiłem teren w innym edytorze, ale niestety po exporcie wygląda to jak drogi w Polsce. Ale mogę zapewnić, że surface z Gothica jest tym do czego zmierzamy (na marginesie kilka osób z BIT to najlepsi polscy modderzy Gothica ;)).

Bez obaw stawiamy na realizm: nie będzie plastiku i wodotrysków. Już teraz wywaliliśmy ok. 20 mieczy, które sa zbyt wyjechane w kosmos (wyglądają nieziemsko, ale nie nadają się do BIT) To samo tyczy architektury, jak widać stawiamy na brud, smród, sodome i gomorę.

Co do mobków to nie będzie latających oczy, owłosionych jaszczurek, etc. ale będzie trochę potworów przez nas wymyślonych. Będzie jednak ciekawie. Niedługo dam render kolejnego mobka.

A co doc daty wydania gry to raczej 3 lata, nie 2. Jestem realistą a to co chcemy zrobić wymaga sporego zaangażowania - tym bardziej, że jesteśmy amatorami, którzy przy BIT pracują w chwilach wolnych od pracy/nauki.

W tej chwili powoli zamykamy prace nad designem i RP.

Aha, zapomniałbym: jedyną rasą jaką spotkacie będą ludzie. Będą co prawda pochodzić z różnych regionów, będą więc różnice etniczne, ale nie będzie elfiaków, kurdupli, etc. Mamy tez opracowanych kilka autorskich ras, które pojawią się w kolejnych odsłonach BIT.

Pozdrawiam,

29.07.2007
22:48
[31]

Shergar [ Konsul ]

Widzę "porażające" zainteresowanie, ale i tak mały up ;P

Goblin rodem z BIT:



To jedna z wersji goblinka. W porównaniu z innymi grami nasze będą bardziej wredne, większe i inteligentne. Raczej nie będzie łatwo z nimi wygrać, tym bardziej, że walczą grupowo. Będą miały też ciekawe AI ;]

Wkrótce dam więcej artów, renderów i może już ssów z gry.

29.07.2007
22:58
smile
[32]

Hitmanio [ Legend ]

W jakim programie zrobiliście tego goblina Shergar? Blender? :) Pytanie jest jak najbardziej poważne, bo sam chce zacząć się bawić w takie rzeczy ;)

29.07.2007
23:05
[33]

litlat [ (A)//(E) ]

Wcześniej mi to jakoś umknęło ale teraz... hmm... zainteresowanie się pojawia na twarzy jak sie takie zapowiedzi czyta.
Jestem jednak realistą i szczerze mówiąc 'uwierzę jak zobaczę' - projekt jest DIABELSKO-ambitny i boję się, że przerośnie twórców.
Życzę jednak powodzenia:)

29.07.2007
23:06
[34]

bartaseq [ Pretorianin ]

nonon juz ostrze pazurki i zabki :-) rendery zapowiadaja sie swietnie, duzo szczegolow itp. Motaro widze ze ma pytonga :-0

29.07.2007
23:07
[35]

Gonsiur [ Giga Drill Breaker!! ]

Za brak levelowania i wzrost umiejetnosci, jak w starej dobrej Ultimce (bo to w koncu na niej sie Morek z systemem umiejetnosci wzorowal) macie juz u mnie duzego plusa. Za mroczne klimaty sredniowiecza jest kolejny. Jeszcze tylko dobry system pvp i mozliwosc atakowania kogo sie chce w kazdym miejscu swiata gry, a potem mozliwosc zlootowania jego ciala i macie pewnego gracza na pare lat :).

29.07.2007
23:09
smile
[36]

eJay [ Gladiator ]

Jeszcze tylko dobry system pvp i mozliwosc atakowania kogo sie chce

O tak, gnoić słabszych!

29.07.2007
23:27
smile
[37]

bartaseq [ Pretorianin ]

sorry za dubel, goblin wyglada dojrzale i powaznie, a nie tak jak w oblivionie gdzie mialem uczucie ze bije mnie grupa rozbawionych dzieciakow... tego waszego goblina moge porownac do orkow z gothica 2 czy 3 bo tam trzymaly klimat i mam nadzieje ze bedzie tutaj tak samo.
Co do moich oczekiwan to marzy mi sie, wlasciwie to nie mam konkretnych oczekiwan, bo nie jestem wybredny, a jedynie zeby oslugiwal VoIP :-), i mam nadzieje ze gra najpierw zostanie wypuszczona na polski rynek i zeby byla po polsku bo jak w MMO (albo wogole rpg) ma grac po englischu... a jak juz to zeby byla napisana prostym angielskim, gdzie nie bede musial patrzec co po chwile w slownik (vide prisoner of war czy infernal) wiem ze to gry na singla, ale coz. Mam nadzieje ze gra skopie tyłki innym MMO :-)trzymam kciuki i zycze powodzenia przez wielkie P

ps.dobrze ze zaklecia bedzie trudno zdobyc, przynajmniej niektorzy naucza uzywac sie jej z rozwaga ;-)

30.07.2007
08:18
[38]

koobon [ part animal part machine ]

Shergar -->

Gra zapowiada się nieźle. Z tego co widzę będzie dosyć wymagająca, co może odstraszyć większość graczy i utrudni znalezienie producenta, ale pewnie już o tym wiesz.
Pomysł losowego przyznawania perków wydaje mi się dosyć kontrowersyjny. Jak tu planować rozwój postaci?
Pozdrawiam i życzę powodzenia.

30.07.2007
10:52
[39]

Shergar [ Konsul ]

Co do losowych perków to niezupełnie będzie to przeszkadzać w zaplanowaniu rozwoju. Bo perki to tylko dodatek, taki milusi bonusik i urozmaicenie;P W zależności od tego jak poprowadzimy naszą postać, tworzy się odp. pula talentów do losowania (czyli jak jesteśmy wojem i używamy typowo fighterskich skilli to także pula perków zawierać będzie talenty bitewne). Chodzi, głównie o to, żeby gracz nie na wszystko miał wpływ. Bardzo dobrze można zaplanować rozwój skillcupem, np. grasz wojem, więc wybierasz umiejętności, które bezpośrenio wpłyną na twoje walory bojowe.

Co do realiów to doskonale zdajemy sobie sprawę z wymagań rynku. Dlatego dążymy głównie do zrobienia porządnego demo. Wtedy będziemy szukać sponsora/wydawcy. Raczej chcemy nastawić się na Europę, w tym także i Polskę ;]

Co do wymagań to niestety najniższe nie będą, coś za coś. Ale nie będą też kosmiczne. Sporo od engine zależy w tym względzie. Ale postaramy się nie zapominać o tym, że nie wszyscy gracze posiadają kombajny do gier.

Za jakiś czas wrzucę coś nowego.

Pozdrawiam,

30.07.2007
11:09
[40]

kalineczko1993 [ Life! ]

Powiem tak bo przeczytaniu waszych założeń jestem bardzo zaciekawiony grą! Czekam na jakąś bete mam nadzieję że to będzie już bardzo niedługo. Ale z drugiej strony ma nadzieję ze nie są to czcze przechwalanki:) Jeżeli będzie wszystko tak jak mówicie na pewno znajdziecie jakiegoś sponsora oraz wydawce. Czekam na betę!
Pozdrawiam twórce wątku;)

30.07.2007
12:03
[41]

Shergar [ Konsul ]

Prezentuję tylko suche fakty ani nie więcej, ani mniej.

Demo to nieprędka sprawa bo strasznie nadm się rozrasta od strony modelowania: będzie większe i ciekawsze.

Co do fabuły to także kłądziemy na nią bardzo duży nacisk. Myślę, że produkt się spodoba.

Pozdrawiam,

30.07.2007
12:41
[42]

J.K.Tank [ Pretorianin ]

Tak właściwie to co ma tytuł gry Opowieści Czarnego Lodu (?) wspólnego z treścią, czyli realistycznym średniowiecznym RPG. Czym jest ten Czarny Lód i co ma wspólnego z grą?

30.07.2007
14:37
[43]

Shergar [ Konsul ]

Czarny Lód jest bardzo istotnym dla fabuły... czymś ;] Więcej powiedzieć nie mogę, w każdym razie nazwa nie została wyciągnięta ze skarpetki ;P

30.07.2007
14:46
[44]

Gonsiur [ Giga Drill Breaker!! ]

O tak, gnoić słabszych!
Slabszych niekoniecznie ;). Ale to wlasnie mozliwosc w miare swobodnego bycia PK (ot do miast nie mozna wchodzic, oprocz paru wydzielonych :) ) sprawila, ze gralem w Ultime Online tyle ile gralem (dluuuugooo), a zaden inny MMORPG mnie nie wciagnal na dluzej niz miesiac.
Dobre pvp to rowniez podstawa, bo tylko to jest ciekawe na dluzsza mete.

30.07.2007
16:50
[45]

Shergar [ Konsul ]

O pvp się nie obawiajcie będzie ciekawie - prócz walk między graczami będzie naprawdę sporo turniejów i to bardzo opłacalnych. Co do pk to na pewno będzie trudniej niż w innych mmo, ale za to dużo ciekawiej. Przecież zawsze można zostać rabusiem, bandytą, mordercą, etc. Napadać karawany, kupców, zabijać dla złota, z zemsty, dla przyjemności (no cóż niestety trochę ludzi lubi taki sport w mmo), z konieczności, etc.

W BIT pk nie będzie tylko kolem z red nickiem, którego każdy będzie chciał załatwić. Będzie to osoba ścigana listami gończymi, przez straż, paladynów i Inkwizytorów, a także łowców Nagród (czyli innych graczy). Najpotężniejsi mogą przecież zająć wieś, ba nawet całą twierdzę. Zgromadzić armię i zasiać chaos w krainach Neryi. Bit to coś więcej niż mmo, ale parę lat jeszcze upłynie...

Na osłodę wstępny koncpet wioski smolarzy, która zostanie wykorzystana w demo.


Będzie to niewielka osada ukryta pośród drzew, z dala od cywilizacji.

Pozdrawiam,

07.08.2007
13:48
[46]

Shergar [ Konsul ]

Mały up.

Koncept woja:


Koncept palka:



Koncept succuba:


Koncept mostu:


Koncept wioski smolarzy:


Kilka budynków na jednym renderze:

14.08.2007
23:21
[47]

Shergar [ Konsul ]

Ostateczna wersja "lekkozbrojnego" goblina:



Niedługo wrzucę już oteksturowanego + nowe koncepty, może renderki, a za jakiś czas ssy z engine.

14.08.2007
23:44
[48]

Thun [ Generaďż˝ ]

Koncept "Succubusa" jest... bombowy, aż chciałbym zobaczyć model w 3d już z teksturami...

Wątek dodaję do podwieszonych i jak przeczytam wszystko to się wypowiem :)

15.08.2007
00:17
[49]

Agrias [ Holy Knight ]

Fajnie by było gdyby graczy obowiązywało odgrywanie ról, albo istniały oddzielne serwery RP. Klimat znacznie podupada gdy widać postacie mówiące np. "gief gold plz thx". Na pewno świat w grze powinien być bardzo rozbudowany i ciekawie ukształtowany - w większości gorszych MMORPG świat składa się z kilku miast i terenów podzielonych na podobnej wielkości obszary, gdzie występuje pełno potworów chodzących w kółko i czekających aż ktoś się zabije. Potwory powinny wydawać choćby jakieś okrzyki bojowe. Oprócz zwykłego "klikania na potworki" powinny być w grze sytuacje nie do końca pewne (np. w czasie podróży polną drogą zza krzaków wychodzą bandyci - można się z nimi jakoś dogadać lub walczyć). Ponadto bardzo ciekawa byłaby możliwość posiadania własnego miejsca zamieszkania (np. możliwość kupna/zbudowania domu - w mieście, na wsi czy dalej od cywilizacji, mieszkania w siedzibie gildii, organizacji) - zawsze chciałem zobaczyć coś takiego w jakimś porządniejszym MMORPG, ale pewnie byłoby to zbyt skomplikowane do zrobienia.

15.08.2007
10:00
[50]

Shergar [ Konsul ]

Agrias to co napisałeś to tylko kropla w morzu tego co będzie. Ale na razie przygotowujemy demo, a w nim większości założeń projektowych nie będzie.

22.08.2007
19:35
[51]

Shergar [ Konsul ]

Witam,

Na onet.pl ukazała się dość "ciekawa" recenzja BIT ;]



W sumie to stamtąd dowiedziałem się, że BIT i to już w przyszłym roku wyda Sony xD Myślę, że jest to bardzo dobry przykład na to czego redaktorzy serwisów powinni się wystrzegać.

Wszystkich zainteresowanych zapraszam do skomentowania.

19.11.2007
22:30
[52]

Shergar [ Konsul ]

No wątek strasznie podupadł, czas na małego upa.

1. Paladyn [autor Mlenart].


2. Najemnik [autor Grusewittz].


3. Succub [autor Grusewittz].


4. Czarodziejka [autor Mlenart]


5. Kobiecy akt [autorstwa Purple] :D


6. Goblin [hipoly jeszcze bez textury]


------------------------------------------------------
Pracujemy już nad animacjami, texturki także sie robią, ciągle dopracowujemy engine.

Co do muzyki to stronki naszych kompozytorów:
[pracuje także Przy AF]


Techdemo powinno wyjść w 2 kwartale przyszłego roku.

Tutaj znajdziecie FAQ [forum BIT]:



Wkrótce skończymy nowy top i ruszy nowy site, tam wrzucimy więcej ciekawostek [użytkownicy IE nie będą już dyskryminowani ;) ]

-------------------------------------------------

Na tym etapie największym problemem jest dla nas opłacanie dedyka. Więc taki mały apelik: jak ktoś może w jakikolwiek pomóc w kwestii serwera to proszę o kontakt:
[email protected]


Pozdrawiam,

Michał.

26.11.2007
22:20
[53]

Shergar [ Konsul ]

Kwestia serwera dedykowanego ciągle aktualna.

Na razie męczymy providerów mailami, ale na dobrych 40 prób aż 5 raczyło w ogóle odpowiedzieć [żaden polski nam nie odpowiedział, ciekawe dlaczego? xD ].

Może ktoś z Was zna kogoś kto zna kogoś kto zna żonę providera ;] Nie potrzebujemy wiele poza tym zawsze można się jakoś dogadać.

Pozdrawiam,

Michał.

26.11.2007
22:27
[54]

Orety [ Pretorianin ]

Kolejny mroczny świat? Same mroczne mamy, mrok na mroku, zło złem mrok pogania.

A ja chce świat taki wesoły, optymistyczny!

26.11.2007
22:28
[55]

Shergar [ Konsul ]

Ależ to bardzo wesoły mrok ;P Każdy znajdzie dla siebie coś wesołego xD

26.11.2007
23:05
[56]

ES_Lechu [ Piw Paw Elo 320 ]

Naprawde podziwiam ludzi ktorzy nad pracuja nad ta gra, zapowiada sie swietnie, i widac ze nie bedzie to amatorka :) Po

zdro elo 320 i uwijajcie sie z betą :D

27.11.2007
14:57
[57]

Shergar [ Konsul ]

Dzięki za ciepłe słowa ;)

Ale póki co to stanęły nam pace nad terenem [reszta idzie pełną parą na szczęście] - bez serwera dedykowanego nie jesteśmy w stanie zrobić tech demo.

Oczywiście cały czas szukamy providerów - niestety jak na razie bez odzewu.

Może niedługo pokażę Wam animowanego goblina ;]

05.01.2008
10:37
[58]

Shergar [ Konsul ]

Mały up.

1. Trochę poprawione modele.





2. I goblin z teksturą.




------------------------------------------------------

Mamy już animację goblina i człowieka - na razie podstawowe. Niedługo przygotujemy prezentację, na której co nieco będzie widać.

W tej chwili męczymy się z napisaniem game&world serwera - jeżeli ktoś zna dobrze cpp i chciałby dobić do projektu to proszę słać maile ;] Oferujemy pracę za darmo i ciężką harówę a w zamian opierdziel koordynatora xD

Mail: [email protected]
gg: 974170

Pozdrawiam,

Michał.

12.03.2008
13:07
[59]

Shergar [ Konsul ]

Kilka prezentacji:

1. Koncepty i art:


2. Organika.


3 Architektura.


Oczywiście to nie wszystko co już mamy. Praca nadal trwa. Zmieniły się trochę główne założenia, musimy mierzyć zamiary na siły ;)

14.03.2008
13:55
smile
[60]

Ogon. [ Uzależniony od Marysi ]

O tak! Zapowiada się gierka na którą warto będzie wydać parę złotych :)
Jeśli uda wam się wymusić na graczach odgrywanie postaci to będzie bosko - możecie liczyć na mój comiesięczny abonament :)

Zastanawialiście się, żeby skontaktować się z jakimś polskim wydawcą gier? Może z tymi od wiedźmina? :)

16.03.2008
21:58
[61]

Shergar [ Konsul ]

Prowadzimy już rozmowy w podobnym kierunku. Jak się uda to na pewno napiszę newsa ;)

21.03.2008
00:34
smile
[62]

pao13(grecja) [ Silkroad Fan ]

zapowiada sie ciekawie

27.07.2008
14:18
[63]

Shergar [ Konsul ]

Może ma ktoś sugestie co do tego jak powinien wyglądać sam "tutorialowy" początek rozgrywki:


Zapraszam do rozmowy.

© 2000-2024 GRY-OnLine S.A.