GRY-Online.pl --> Archiwum Forum

Router

02.08.2002
02:57
smile
[1]

Mackay [ Red Devil ]

Router

Dreczy mnie pewne pytanie, zastanawiam sie nad kupnem routera, jednak nie wiem czy bede w stanie zrealizowac moj zamysl przedstawiony na screenie. To znaczy to akurat dam rade stworzyc bez problemow. Pytanie jest takie. Mam przydzielony jeden adres ip, lacze sie przez modem kablowy (TV kablowa). Z tego co sie orientuje po umieszczeniu miedzy komputerem a modemem routeru, router przejmie moj adres ip. Czy istnieje mozliwosc przerzucenia tego adresu na ktorys z komputerow wewnatrz sieci?
Zalezy mi na tym ze wzgledu na dwie rzeczy - sciaganie plikow poprzez Direct Connect (active/passive) oraz hostowanie gier. Jezeli nie ma takiej mozliwosci to router wydaje sie w tej sytuacji zbedny - wystarczy hub.
Prosze o Wasze opinie
Ponizej zamieszczam adres do strony tego router o ktory mi chodzi:
z gory dzieki za odpowiedzi

02.08.2002
05:21
[2]

Mackay [ Red Devil ]

wlasnie zasypiajac uswiadomilem sobie ze zapomnialem dodac screena :(( ehh ta pamiec...

02.08.2002
09:17
smile
[3]

MiB [ Centurion ]

Hej Widzialem taki router - ale z 4 portowym switchem (nie 8 portów). Cena 460 zl netto Dziala z Neostrada, kablowa i innymi modemami DSL. Mozesz wystawiac porty na zewnatrz za pomoca wirtualnego servera Pozdrawiam MiB

02.08.2002
09:46
[4]

Minas Morgul [ Senator ]

Mackay --> ja mialem routera za 600 zl (mam SDI) i wczesniej mialem transfer do 15 kb/s, a jak kupilem routera, to nie moglem wyciagnac nawet 2 kb/s. Skoro masz modem kablowy, ktory jest szybszy od SDI, to mozesz sprobowac, ale ja jestem sceptykiem co do routerow i sprzedalismy go z kolegami i teraz mamy znowu serwer i jest spox

02.08.2002
09:57
[5]

abu [ Senator ]

mam SDI w sieci kilkunasto osobowej i wlasnie posiadamy ROUTER (firma PLANET)... czy jest to strata transferów i wydajnosci sieci? lepiej postawic serwer?

02.08.2002
11:04
smile
[6]

Minas Morgul [ Senator ]

abu --> raczej tak...chociaz nie jestem pewien..sami zobaczycie, w kazdym razie z routerem przezylismy w sieci okrooooopne chwile :( . Prawie zerowe transfery na kazie i innych programach. Jedna piosenke z flash geta sciagalem raz 6 godzin. Moze w waszym przypadku bedzie inaczej, ale skoro teraz macie transfer powiedzmy....10 kb/s, to nie spodziewajcie sie, ze bedziecie mieli podobny, bo pewnie bedzie znacznie mniejszy. Nie wiem, czy ze wszystkimi routerami jest tak, ale na poczatku mielismy routera i bylo strasznie wolno - okazalo sie, ze router jest zepsuty. Pozniej wymienili nam na dzialajacego i bylo dalej tak samo wolno, jak wczesniej, tylko ze sie nie zawieszal, bo byl "w pelni sprawny". Wiec mielismy juz dosc i sprzedalismy to i postawili serwer i teraz jest bardzo dobrze. W kazdym razie moim zdaniem router nadaje sie tylko do szybkiego zlacza...

02.08.2002
15:27
smile
[7]

MiB [ Centurion ]

Minas Morgul -->"W kazdym razie moim zdaniem router nadaje sie tylko do szybkiego zlacza... " Generalnie w Twoim przypadku to byla na 99,9 % zla konfiguracja routera. A z powyzszym Twoim stwierdzeniem delikatnie mowiac nie zgadzam sie. Czasami nie watro podawac niepewnych informacji pozdrawiam MIb

02.08.2002
16:14
[8]

FEMALE.BODY.iNSPECTOR [ Konsul ]

No i tu sie przychyle do wypowiedzi MiB'a Oczywiście wszystko zależy do tego co chcesz robić. Mając serwer możesz go wykorzystywać na wiele różnych sposów - poczta, etc... No a router - czylu tzw. "glupek" w gwarze adminów - dzieli po prostu sygnał. Także zastanów się czego bardzij potrzebujesz i wybór jest prosty.

03.08.2002
00:27
[9]

Mackay [ Red Devil ]

Dzieki chlopaki za Wasze porady... MiB --->> czy po tym zdaniem "Mozesz wystawiac porty na zewnatrz za pomoca wirtualnego servera" kryje sie to o co pytalem - "sciaganie plikow poprzez Direct Connect (active/passive) oraz hostowanie gier"??? Wiem ze DC korzysta z portow i domyslam sie ze pewnie hostowanie gier odbywa sie rowniez przez porty... Ten router o ktorym piszesz to model wczesniejszy od tego co ja podalem - ten ma 8 portow i kosztuje 120$...stad moje zainteresowanie ta sprawa. F.B.i --->> no tak router jest glupi, a ja z poczatku myslalem o samym hubie, bo tez by mi wystarczyl :) na oddzielny serwer raczej mnie nie stac, mam niby jakis komp 200 Mhz i 128 Ram'u ale to raczej za malo.

03.08.2002
00:53
[10]

The Dragon [ Eternal ]

Mackay - starczy i p120 i 32 ramu :)

03.08.2002
01:04
[11]

Mackay [ Red Devil ]

Dragon --->> zdaje sobie sprawe ale moj zamysl byl taki zeby podlaczyc do tego kompa jakis duzy dysk i zeby przez niego sciagac pliki z netu, kompem w moim pokoju bym tylko nim operowal a tamten by sobie chodzil non-stop. Efekt bylby taki ze mialbym spokojny sen a pliki i tak by sie sciagaly... Dlatego sam widzisz im lepszy tym lepszy :) Najwazniejsza jest jednak sprawa tego czy bede mogl przerzucic IP na serwer z routera, bo bez tego sciaganie plikow przez DC to udreka.

© 2000-2021 GRY-OnLine S.A.