PC-fan [ Chor��y ]
Shadery, o co chodzi ??
Może mi ktoś wytłumaczyć co to jest i z czym sie to je ??
PlayStation_fan [ O_o ]

BossManPL [ Konsul ]
Shader to krótki program komputerowy, często napisany w specjalnym języku (shader language), który w grafice trójwymiarowej odpowiada za cieniowanie obiektów.
Pozwala na dużo bardziej skomplikowane modelowanie oświetlenia i materiału na obiekcie niż standardowe modele oświetlenia i teksturowanie. Jest jednak dużo bardziej wymagający obliczeniowo i dlatego dopiero od kilku lat sprzętowa obsługa shaderów jest obecna w kartach graficznych dla komputerów domowych. Wcześniej, shadery stosowane były w niektórych fotorealistycznych rendererach (np. Renderman), gdzie grafika nie jest generowania w czasie rzeczywistym.
W stosunku do standardowych modeli oświetlenia, stosowanych do generowania grafiki w czasie rzeczywistym, shadery dają możliwość uwzględnienia między innymi:
refrakcji
odbić lustrzanych
oświetlenia HDRI
mapy przemieszczeń (displacement maps)
innych efektów takich jak rozmycie obrazu, zaszumienie, zmiana kolorów, itp.
a je się to z kartami graficznymi. Obecnie najnowoczesniejsza wersja shaderów to 4.0. Aby móc korzystać z nich należy mieć karte graficzna z serii gf8xxx i windows Vista, w którego skład wchodzi DirectX 10. (starsze DX nie obsługują shaderów 4.0, a sam DX10 jest dostępny TYLKO z win Vista)
Mustang '68 [ Chor��y ]
A Raedon 9550 to jest?

ZbyszeQ [ FZ7 user ]
Mustang---->A Raedon 9550 to jest? -- karta graficzna ??
K4B4N0$ [ Pan od Batmana ]
mustang-->jest tylko wyszedl.
Mustang '68 [ Chor��y ]
Jestem, ale Pisze ze szkoły na kursach ECDL (wiecie jak to jest - w budzie)
Chodzi mi o to czy ja to na tej karcie mam.

jackhammer777 [ Dark Lord ]
Mustang '68:
A Raedon 9550 to jest?
ZbyszeQ:
Mustang---->A Raedon 9550 to jest? -- karta graficzna ??
K4B4N0$:
mustang-->jest tylko wyszedl.
Mustang '68:
Jestem, ale Pisze ze szkoły na kursach ECDL (wiecie jak to jest - w budzie)
<-----------------
Nie mogłem się powstrzymać. xD
Mazzop [ ]
Mustang '68 -> masz Pixel Shader i Vertex Shader w wersji 2.0