GRY-Online.pl --> Archiwum Forum

Pomoc w grze Cywilizacje 3

07.05.2007
18:17
[1]

Piotrus1pan [ ZbiQ2 ]

Pomoc w grze Cywilizacje 3

Chciałbym nauczyć się w to grać.Gram od pewnego czasu lecz ciągle dostaje baty od kompów. Kto na forum jest doświadczonym graczem i by podszkolił takiego noobka jak mnie ? Przeszedłem samouczek lecz z niego nic nie kapnąłem ;/ . Z góry dziękuje za pomoc ;)

07.05.2007
19:07
[2]

Piotrus1pan [ ZbiQ2 ]

No to ktoś pomoże ?

07.05.2007
21:56
[3]

Piotrus1pan [ ZbiQ2 ]

up

08.05.2007
01:36
[4]

Mr.Kalgan [ Gold Dragon ]

Mam nadzieję, że rozegrałeś turtorial, jeśli nie, zrób to. Jeśli tak i powiodło się, to trzeba eksperymentować. Ustal poziom trudności na najniższy (nawet na nim, nie będzie lekko), wybierz teren (zawsze średni) i wielkość mapy (duża lub ogromna - będziesz miał szansę trochę pograć zanim spotkasz przeciwników). Wynajdując technologie, zmierzaj najkrótszą drogą do monarchii poprzez Filozofię.
Wokół miast buduj dużo kopalń. Kiedy spotkasz przeciwnika staraj się ułożyć z nim stosunki pokojowo. Co 2-3 tury rozmawiaj z nim/nimi sprawdzając czy można wymienić się technologiami. Staraj się sprzedawać nadwyżki towarów luksusowych, ale raczej nie sprzedawaj surowców.
Buduj dużo, dużo, DUŻO miast, w odległości 4 pól od siebie nawzajem (ale raczej bliżej niż dalej), buduj drogi - DUŻO - mało jednostek (obronne, po 2 w mieście).

Napisz na jakie problemy napotykasz.

08.05.2007
13:51
[5]

Piotrus1pan [ ZbiQ2 ]

Tylko że mam problem ;/ Albo mi szybko spada kasa lub mi się ludzie buntują. Jak np. zwiększyć ilość obywateli w miastach ?

08.05.2007
14:34
[6]

Mr.Kalgan [ Gold Dragon ]

Zależy co uważasz za "szybko".
Im większa populacja tym większe prawdopodobieństwo buntów.

Niemniej
Populację zwiększamy poprzez wybudowanie w mieście spichlerza (granary), można także produkować workersów w innych miastach i dodawać ich do stanu populacji miasta na którym Ci zależy (np. produkujacego cud świata) - raczej odradzam. Doradzam natomiast irygację terenów wokół miasta.
Co do buntów, jeśli w mieście wybudowałeś świątynię, garnizonujesz w nim dwie jednostki, miasto ma drogowe połączenie z 2 towarami luksusowymi, nie toczysz wojny, jesteś na monarchii lub zamordyźmie plemiennym to na najnizszym poziomie trudności nie ma prawa Ci się zbuntować aż do wielkości 12. Jeśli jesteś na republice, przesuń suwaczek dystrybucji dochodu na 10% luksusow.

Co to znaczy kurczą się dochody ?
Kiedy wciśniesz klawisz F1 kub wywołasz z menu gry pierwszego doradcę, to w prawym górnym rogu, zobaczysz żółty prostokącik z dwoma suwaczkami. Górnym suwaczkiem wyreguluj tak proporcje nakładów na naukę i skarbiec aby co turę przybywało Ci pieniedzy. Dolny suwaczek pozostaw na zerze, lub na 10% w przypadku republiki

08.05.2007
21:48
[7]

Piotrus1pan [ ZbiQ2 ]

No tak ale ja gram że moi robole są ustawieni na automatyczną budowę i oni najczęściej budują kopalnie niż irygują teren ;/ Gdzieś czytałem że w despotyzmie nie nic nie daje irygacja terenów więc teraz nie wiem :). Ja ten suwak ciągle przesuwam w stronę nauki na 100 % nie wiem czy dobrze robię czy nie ale technologie szybciej odkrywam ;) Często też buduje ambasady w innych miastach ;).Często wysyłam wojownika na eksplorację terenu i szybko szukam wiosek barbarzyńskich.Kalgam jaka był twoja pierwsza nacja ? JA zazwyczaj wybieram niemców z powodu wojskowych i naukowych.Jeżeli mam duże ilości kasy to odrazu wróg na mnie najczęsciej najedża ;/. Nie wiem jakie cechy przywodców są dobre ;/. Może poprostu złą cywilizację biorę ;/. Zobacze dzisiaj zagram i jeszcze poćwicze

08.05.2007
23:30
[8]

^MihWis^ [ Chor��y ]

Irygacja przy despotyźmie nic nie daje na tych najbardziej zielonych terenach - grassland (po polsku nie pamiętam jak to leciało - łąki?), natomiast irygacja dodaje ci jeden "kłos" (czyli zwiększa uzyskiwaną z tego pola żywność o jeden) z pola o nazwie plant (równiny? - te takie żółtawe pola).

Od monarchii można już irygować (nawadniać) i te "zielone" pola bo przy tym ustroju irygacja zaczyna i na nich "działać".

Dobrą strategią w despotyźmie jest aby na polach zielonych budować właśnie kopalnie a pola żółte nawadniać. Po zmianie ustroju na bardziej zaawansowany powoli zmieniać te kopalnie na irygację. No chyba że chcesz aby w danym mieście szybciej się budowały jednostki u budynki.

Co do ustawiania suwaka na 100% nauki. Jeśli tak robisz to wtedy CAŁY (100% właśnie) dochód państwa kierujesz na odkrycia naukawe (dlatego technologie się szybciej odkrywają) ale nic nie trafia do skarbu państwa, czyli nie masz z czego utrzymywać w takim wypadku ani budynków w miastach ani wojska. Dlatego ustawiając ten suwak zwracaj uwagę jaki masz dochód przy danym jego ustawieniu (klawisz F1).

Pozdrawiam.

09.05.2007
08:48
[9]

Mr.Kalgan [ Gold Dragon ]

Zgadzam się w całości z ^MihWis^.
Przy podziale dochodu, należy dbać i o skarbiec i o naukę.

Co do nacji początkowej, rzecz gustu. Niemcy to dobry wybór, problem w tym, aby strategię gry dostosować do predyspozycji narodu. Wybierając naród "wojskowy" musisz wykorzystywać takie cechy jak łatwość awansu jednostek, lepszą ich mobilnośćć (szybciej je budujesz), łatwiej pozyskujesz liderów. Należy zatem prowadzić wojny. Natomiast cywilizacje naukowe to łatwość budowy bibliotek i dodatkowa technologia na starcie każdej epoki.

Dla początujących polecałbym jednak amerykanów. Osobiście uważam, że najintratniejszą cechą narodową jest "produktywność". WSZYSTKO produkujesz szybciej, nie tylko jednostki czy bilioteki (aczkolwiek te przypisane do innych cech minimalnie wolniej). No i jeżeli lubisz łażenie po barbarzyńskich wioskach, to intratniej i bezpieczniej będzie mieć zwiadowcę.

Jednak cecha "eksploracji" jest mało wydajna, dlatego po okresie otrzaskiwania się z grą radziłbym Egipt (Uwaga, piszę o dodatku Conquest) - regilijnośc tego narodu pozwoli na opanowanie buntów na wyższych poziomach trudności, a wygrana walka rydwanu (jedna z pierwszych jednostek) wprowadzi w złotą erę.

Kiedy będziesz bardzo zaawansowanym graczem i bedziesz chciał ustanawiać rekordy na Deity czy Sidzie, wybierz cywilizację produkcyjno/rolniczą - bowiem to rolnictwo okaże się najważniejszą cnotą.

PS ŻADNYCH AUTOMATYCZNYCH POLECEŃ DLA JEDNOSTEK A ZWŁASZCZA ROBOTNIKÓW.

09.05.2007
17:12
[10]

Piotrus1pan [ ZbiQ2 ]

Czemu nie automatyzować ? Czytałem gdzieś na necie poradnik żeby automatyzować roboli.

09.05.2007
17:33
[11]

Mr.Kalgan [ Gold Dragon ]

Bo AI nie jest dobre, tracisz kontrolę nad grą. Jeśki chcesz wygrywać muisz planować, podejmować decyzje, poznawać konsekwencję wyborów. Zdając się na automat ufasz, że inteligencja gry jest optymalna i dostosowujesz do niej swoje poczynania, ale AI nie jest optymalna. Jeszcze gorzej, jeśli zaufasz automatycznemu gubernatorowi miast, nie bedziesz miał najmniejszej szansy na wygranie jakiejkolwiek gry.

10.05.2007
08:36
[12]

Piotrus1pan [ ZbiQ2 ]

O i tu doszła mowa do gubernatorów;) Do czego oni służą ?? Czy to oni ustalają co ma być budowane ?

10.05.2007
09:56
[13]

Mr.Kalgan [ Gold Dragon ]

Do niczego !!!!!
W opcjach gry, należy zaznaczyć opcję, aby po zakończeniu produkcji jednostki lub budowli gra zapytała gracza, co ma być produkowane w dalszej kolejności.
Wyświetli się wówczas na początku tury ekranik informujacy, że miasto wyprodukowało coś wraz z sugestią co gubernator radzi wyprodukować. Sugestię taką należy rozważyć !!!!, ale na 90% jest to sugestia błędna. Najważniejsze, aby realizować koncepcję gracza. Na upartego, można przecież zaprogramować wszystko tak, aby naciskać jedynie enter (no poza przyjmowaniem ambasadorów i decyzjami w sprawie buntów), tylko co to za gra?

13.05.2007
13:20
[14]

Piotrus1pan [ ZbiQ2 ]

Może to sprawdzimy w praktyce . Może kiedy będziesz mógł zagrać w multiplayera ;)

13.05.2007
13:47
[15]

Mr.Kalgan [ Gold Dragon ]

Przykro mi Ciebie rozczarować. Niestety zarzuciłem grę w podstawkę Civ 3 nawet z dodatkiem Conquest. Uważam, że gra jest nudna, oferuje zbyt mało opcji dla gracza a korupcja rozdęta. Natomiast jestem fanem moda "Rise & Rule - Double your pleasure". Z tym modem trzecia część jest moim zdaniem niezmiernie ciekawa a miodnością prześciga IV odsłonę cyklu. Mod, będący w istocie nieoficjalnym rozszerzeniem gry także posiada tryb multiplayer. Jeśli więc ta propozycja byłaby dla Ciebie do zaakceptowania to niewykluczam pojedynku (może są i inni chętni).

Mod można pobrać ze strony
- uwaga należy spatchować do wersji 1.03 lub 1.04beta. (wolę pierwszą wersję). Mod jest kompatybilny z polską wersją wydaną przez Cenegę ale niekompatybilny z wersją CDP, zarówno polską jak i angielską (wymaga dodatku Conquest spatchowanego do wersji 1.22 oraz zasobów PTW - ten drugi dodatek u Cenegi nie jest aktywny, ale zasoby są w katalogu gry a to wystarcza).

Widzę, że nabrałeś animuszu, a zatem pierwsze niepowodzenia za Tobą, gratukuję.

13.05.2007
14:25
[16]

blood [ Killing Is My Business ]

Właśnie, ja cały czas czekam, aż ktoś zagra ze mną przez net :)

13.05.2007
14:33
[17]

Piotrus1pan [ ZbiQ2 ]

To możemy spróbować ;) Jestem noobkiem ale wiadomo gdy widzi się jak inny gra to się uczy od niego ;)

13.05.2007
15:23
[18]

Mr.Kalgan [ Gold Dragon ]

Rise & Rule 1.03
19 maj od 16.00
Poziom - najłatwiejszy ?

13.05.2007
22:20
[19]

Piotrus1pan [ ZbiQ2 ]

ok ;) Jeżeli nic mi nie wypadnie ;p

14.05.2007
12:34
[20]

Mr.Kalgan [ Gold Dragon ]

A mnie niestety wypadło.
Bardzo mi przykro, ale wygląda to na kolejny tydzień zwłoki - chyba, żeby po 22.30 w dni powszednie.

26.05.2007
17:41
[21]

boskijaro [ Senator ]

Hmm takie głupie pytanie - jak zbudować jakiś budynek w mieście? :P grałem w samouczek, ale robili mi się tylko ludzie

Jak handlować?
Co zrobić,aby miasto się szybko rozwijało?

26.05.2007
19:10
[22]

boskijaro [ Senator ]

upik

26.05.2007
21:53
[23]

boskijaro [ Senator ]

hmm

27.05.2007
16:45
[24]

boskijaro [ Senator ]

up, napewno ktos na tym forum w to gral ;)

27.05.2007
16:50
[25]

MR.MANIAK [ Senator ]

@boskijaro

Robisz z siebie straszną ofiarę losu...
Wchodzisz na ekran miasta i w oknie produkcji wybierasz sobie budynki lub jednostki

27.05.2007
16:51
[26]

Cainoor [ Mów mi wuju ]

boskijaro - o której grze piszesz? Civilization 3?

27.05.2007
16:52
[27]

boskijaro [ Senator ]

Tak, klikam na ten obrazek w ekranie miasta pod którym odmierzają sie tury które pozostały do końca budowy i do wyboru są tylko jednostki

27.05.2007
16:58
[28]

Cainoor [ Mów mi wuju ]

Wejdź do miasta i sprawdź, czy tam będziesz mógł wybrać budowle.

27.05.2007
17:35
[29]

boskijaro [ Senator ]

To moze inaczej - jak zwiekszyc produkcje zywnosci? Wybuchaja mi zamieszki w miastach, mimo ze mam ufortyfikowane w nich wojsko... do tego rosnie mi korupcja

mam wybudowaną sieć irygacyjną, wykarczowane lasy

A do tego miasto mi sie nie rozwija :|

27.05.2007
18:27
[30]

boskijaro [ Senator ]

Jeszcze jedno mnie zastanawia - mam opracowane technologie ale wciaz moge robic tylko wojownika,lucznika i wlocznika ...

27.05.2007
18:34
[31]

Mr.Kalgan [ Gold Dragon ]

A kogo chciałbyś wyprodukować ?

27.05.2007
18:38
[32]

boskijaro [ Senator ]

Np. konnego albo rycerza z mieczem i tarczą

mam obrobke zelaza,brazu, jazde konną opracowaną

27.05.2007
18:41
[33]

Cainoor [ Mów mi wuju ]

boskijaro
Musisz mieć także dostęp do odpowiednich surowców, np. do koni w przypadku jazdy.

Na strajki ma wpływ wiele rzeczy. Buduj takie budowle jak świątynie, koloseum, zwiększ podatki na tzw. dobra (luxurious), trzymaj armie w mieście itp.
Przeczytaj instrukcje, czytaj opisy technologii, budynków i jednostek, a także przeczytaj poradnik do Cywilizacji na GOL. Powoli do celu :)

27.05.2007
18:43
[34]

boskijaro [ Senator ]

No wlasnie, jak mozna modyfikowac podatkami?

27.05.2007
18:48
[35]

Cainoor [ Mów mi wuju ]

Musisz wejść na ekran doradcy podatkowego i tam możesz modyfikować te ustawienia.
W ogóle przeglądanie ekranów doradców powinno wejść Ci w krew (klawisz F1, F2, itd...).

27.05.2007
22:05
[36]

boskijaro [ Senator ]

No to jeszcze jedno pytanie - jak zwiekszyc produkcje zywnosci ? Oprocz robienia irygacji

I jak zlikwidowac korupcje majac tylko kilka miast?

27.05.2007
23:09
[37]

Cainoor [ Mów mi wuju ]

boskijaro
1. Musisz zakładać miasta na odpowiednich do tego terenach. Dla żywności dobre są np. łąki. Nawadnianie zwiększa produkcje żywności, ale budowa supermarketów (końcowy etap gry) też może pomóc. Dodatkowo warto stawiać spichlerze (Granary), które przyśpieszają wzrost miasta.
2. Buduj sądy (Courthouse), ewentualnie zmień ustrój (chociaż na początku wybór będzie mały). Niestety korupcja zależy w Trójce od odległości od stolicy, więc może będziesz musiał ją przenieść do innego miasta (wycentrować w państwie). Gdy będziesz miał odpowiednią ilość miast pojawi się możliwość zbudowania drugiego pałacu (tzw. Forbidden Palace).

© 2000-2024 GRY-OnLine S.A.